1958-59 Flying V project (Ο δρόμος για την 335 σε 4 βήματα - βήμα 2)

argytar

Δυνατό μέλος
Μηνύματα
3,248
Πόντοι
898
Ο Noe13 μου είπε κάποια στιγμή : «θα φτιάξεις όλη τη Gibson

Μια 335 θέλω εδώ και χρόνια και μάλλον αν δεν ξόδευα σε εργαλεία και μαγνήτες θα την είχα πάρει.

Το πρώτο βήμα ήταν η firebird όπου έπαιξα με τις γωνίες και πήρα κάποια μαθήματα. Έκανα το κανάλι για το traditional truss rod και είδα και εκεί ποιες δυσκολίες υπάρχουν , το βάθος κλπ.

Το δεύτερο βήμα είναι η flying V όπου θα κάνω μια σχετικά πιο εύκολη κόλληση σώματος - μανικιού.Δεν έχει το κλασικό «τακουνάκι». Η 58άρα-59άρα τουλάχιστον. Εδώ θα προσπαθήσω να προσεγγίσω την κλασική γωνία της Gibson.

Η γενική πρόβα θα είναι μια Κορίνα Explorer και ελπίζω να μπορέσω εν τέλει να ολοκληρώσω την 335 μετά από όλα αυτά.

Στο θέμα μας τώρα, ποιος δε λατρεύει Albert King (δε θα πω και Joe Bonamassa). Ήθελα πάντα να κατασκευάσω μια Κορίνα V διότι μου άρεσε η εμφάνιση και η εργονομία της. 
 

Οπότε έχοντας δουλέψει πολύ με την Λίμπα ή Κορίνα ώστε να είναι το αγαπημένο μου κσύλο για σώματα , είπα να έρθω στη βάση των πραγμάτων που είναι μια Κορίνα flying V.

Από το ´55 και μετά η Gibson άρχισε να ακούει από τον κόσμο ότι κάνει παππουδίστικες κιθάρες, ενώ ο Leonidas Clarence Fender είναι πρωτοπόρος με τα σχήματα και την εργονομία του. 

Για να αποδείξει λοιπόν ο τότε πρόεδρος Ted McCarty ότι δε γέρασε η Gibson αλλά πρωτοπορεί, πήρε τον Seth Lover και τα άλλα πρωτοπαλίκαρα και έβγαλαν για το NAMM του 1958 τρία φουτουριστικά μοντέλα την Flying V, την Futura που μετεξελίχθηκε σε Explorer και την Moderne, η οποία δε βγήκε τότε επίσημα σε παραγωγή, αν και υπάρχει ένα prototype χωρίς καν μαγνήτες που βολόδερνε λένε στο Memphis στα χέρια ενός busker.

Για να μην τα πολυ-πολυλογώ το ´58 βγήκαν 81 V και το ´59 17 κιθάρες V και μετά η φάση για λίγο καιρό σταμάτησε διότι ήταν από ό,τι φαίνεται μπροστά από την εποχή τους. Τη συνέχεια λίγο-πολύ την ξέρουμε, έγινε επανεκίνηση/σχεδιασμός μετά το ´67 και σαν όργανο έλαμψε σε πολλών αγαπημένων μας μουσικών τα χέρια.

Οι V του 1958 - 59 είχαν την ιδιαιτερότητα να είναι string- through body κατασκευές με δικά τους brass ferrules, με σώμα από δυο κομμάτια Κορίνα κολλημένα στη μέση. To heel είναι χωνευτό και όχι με το κλασικό «τακουνάκι» , έχει όμως γωνία το μανίκι με το σώμα 3,5-4 μοίρες.

Η πρώτη μου κινηση μετά από ένα γενικό διάβασμα ήταν να πλοτεριάσω όσο πιο ακριβή σχέδια μπορούσα να βρω, να είναι καλά το net και ο φίλος τοπογράφος Γιάννης Ψυχούλης.

1C295EB3-AE7E-4D89-9F24-D7F12E5193F5.jpeg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μάζεψα λοιπόν τα ανάλογα κομμάτια Κορίνα και άρχισα να μετράω.

48BA3BE6-2948-4EB6-B54C-07F9B520CEB7.jpeg

7F005F5D-096C-43C9-AA14-B2CFDBB283A0.jpeg

Έκοψα τα δυο κομμάτια για το σώμα...

8AAA488A-7F52-45DD-B4B2-AF757C13C6CF.jpeg

..τα έφερα κοντά και τα κόλλησα.

4F525669-56AC-4875-81D6-99198715CB56.jpeg

384009C1-EE11-4CE6-8748-FB88B5C6B62C.jpeg

7BDFC262-FFF1-4244-BC7B-D1534270446B.jpeg

Ήταν ώρα για το ρουτάρισμα.

F443664C-1BE5-47D1-AAE4-141E1FA00D24.jpeg

Το σώμα έχει πάχος 38 χιλιοστά και βγήκε λίγο παραπάνω από δύο κιλά.

Πιστεύω παρ´ όλα ταύτα ότι δεν θα είναι πολύ βαρύ το όργανο.

Τρύπησα για τα ferrules με προσοχή σημαδεύοντας μπρος και πίσω , ώστε να συναντηθούν οι τρύπες στη μέση.

3C9AA92D-8B87-45DE-8352-C5356483D86D.jpeg

B42E816F-8984-4C11-9DB2-EA0109BF27C2.jpeg

Έπειτα άρχισα να την ψάχνω με το Cadillac plate που «χωνεύει» από μπροστά τις χορδές.

Μετά από μια βόλτα στο τοπικό μεταλλουργείο τσίμπησα ένα παχύ φύλλο ορείχαλκου για να το δουλέψω στο χέρι, έτσι για να μιμηθούμε ελάχιστα τον hellfire και τα καταπληκτικά hardware που κατασκευάζει!!

22AC6C2A-FBFC-4176-AF2F-C8755FFCDF1A.jpeg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μέτρησα και έκοψα μαύρο πικ γκαρντ.

(Έχω και μπλανκ για άσπρο αλλά λέω να αρχίσω με μαύρο γκαρντ).

90BA36E9-47A7-410E-AD50-89AB4F2EC2FC.jpeg

75922F14-1729-4A9F-939F-C328F23436DB.jpeg

Κάπως έτσι με βοήθησαν τα χάρτινα τεμπλεΐτς.

8504CB67-D2B6-4A47-A47C-FAE44482FFCA.jpeg

Έφτιαξα ένα τεμπλεητ για τον τένοντα και τον ρούταρα σε γωνία με το σώμα.

F777A2D9-4C61-409D-8CB0-B0779A9E2F0E.jpeg

...φαίνεται να ταιριάζει ωραία.

E9D638AC-B36E-4479-9A71-543F8BD60E61.jpeg

... εδώ βλέπουμε ότι το σώμα έχει το τακουνάκι για το μανίκι.

EB8F46A3-FCB6-4D85-914B-4F6DF6EDA9DF.jpeg

Άρχισα να περνάω γομολάκα ξανθιά και πήρε ΠοΛλΈς μέρες να γεμίσουν οι πόροι. Δε θα ρίξω νίτρο προτιμώ γομολάκα , έχει καλύτερο ήχο και οπτικά είναι πολύ κοντά. Άσε που ρελικάρει και ωραία με τον καιρο, κάνει μέχρι και σπασίματα/ γραμμές κοντά στο παλιό νίτρο...

CD4B5229-22C2-46AA-A2A3-E3B594CBB006.jpeg

Με ποτηροτρύπανο κατάλληλης διαμέτρου πήραμε και το jack plate.

D15678FE-D72F-4ED3-BB61-D98C3AD3FA18.jpeg

E72B871D-F5DD-4BBB-BA4A-365052480765.jpeg

AA8A16E2-EE3D-4470-B28F-D09D7325D6A0.png

A3543E83-2C61-4390-A99B-7BB53DD15349.png

Με το τροχάκι του δρεμελ έκοψα και μετά τρύπησα και γυάλλισα και έτοιμο το Caddie plate!

7E0279C3-9CEE-442E-A315-A10E1F6B1D43.png

Νομίζω αρχίζει να δείχνει ωραία! Το μανικι εδώ είναι από άλλο πρότζεκτ.

Η κιθάρα θέλω να έχει ένα ελαφρύ ρέλικ και να έχει look 59-62 όταν πια τις φτιάχνανε από spare parts.

Eδώ για κάποιο λόγο δε θα ήθελα γυαλλισμένα χρυσά καπάκια στους μαγνήτες. Για αυτό και διάλεξα ένα σετ που να είναι ρελικ από μόνο του. Στα χέρια ενός φίλου που δεν μπορώ να αναφέρω το όνομα, μέσα σε τρεις μήνες οι μαγνήτες γίναν ρέλικ από τον τοξικότατο ιδρώτα του και τα συνεχόμενα προ κορωνοϊού λαηβς.

Οπότε το σετάκι GAS που ήρθε στα χέρια μου έκατσε γάντι!!

F9502312-5C88-46C0-8C54-4C25BD7D30B0.jpeg

1C850D80-D619-49B3-AAD6-18B53EC7EB9E.jpeg

B5BFA4B3-7160-4CD4-A742-C32B3783ABB6.jpeg

Ώρα να κοπεί το μανίκι.

87289C88-7EEE-408F-AB25-67210889BAA8.jpeg

σημείωσα χονδρικά τον τένοντα και έκοψα με το Γιαπωνέζικο γιαταγάνι!

C5A4475B-FC92-4439-878B-B78A92732386.jpeg

1273E642-0A54-433E-B41C-2F68162CABC4.jpeg

1C237F25-2143-4AA4-B16E-55E174E9C120.jpeg

Γάντι! Κρατάει την κιθάρα όρθια με το ένα χέρι!

Και σωστή γωνία!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:



les paul headstock σε flying V....χαιρομαι που εισακουστηκα......

 
31 minutes ago, johnps said:


Το template βλέπεις... δεν εισακούστηκες ακόμη... 

Σκέφτομαι το look της Lucy αλλά θέλω να κρατήσω και το κλασικό όσο γίνεται. Επίσης για να δείξει το Les Paul Headstock θέλει και έναν τόνο binding και δεν ψήνομαι αυτή τη φορά, θέλω πιο απλή κατασκευή!

Τι λέτε; Les Paul headstock ala Lucy Albert King ή Classic 50s V Headstock??

Nα προσθέσω ότι κόπηκαν τα αυλάκια για τα τάστα σε παλίσανδρο Μαδαγασκάρης 1/4".

Εδώ θέλει mother of pearl 1/4” dot markers που μάλλον θα πρέπει να κατασκευάσω.

CABC5BC2-A3C5-41CD-9A22-A5E334318720.jpeg

 
To δεύτερο.
Προς τα εκεί με βλέπω με κάποια minor tweaks.

Μετά κόπων και βασάνων ήρθαν και τα brass ferrules από Γερμανία από έναν τύπο που εμπορεύεται vintage repro parts για 1958 F V και 59 LP.

51943D4D-F815-4810-B78E-B232C2E11E7F.jpeg

1/4” στη διάμετρο και μπαίνουν σε βάθος 4.5 χιλιοστών για να χωράει η μπίλια της χορδής. Αυτό το εξήγαγα ως συμπέρασμα από τη μελέτη φωτογραφιών original V και με κάποια groups στο FB αφιερωμένα στις F V.

E13E8BEA-3854-4E4A-A8B3-F84E4D146244.jpeg

Επομένως τοποθετήθηκαν όσο πιο κοντά γινόταν στον original vintage τρόπο.

CFE8AADA-A9C5-436C-BB65-3ABBC33F7C1D.jpeg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι λέτε; Les Paul headstock ala Lucy Albert King ή Classic 50s V Headstock??
Lucy headstock for me. Πιο ιδιαιτερη εμφανησιακα, εκτος αν κυνηγας ακριβης 58 ρεπλικα. ?

 
Α

Lucy headstock for me. Πιο ιδιαιτερη εμφανησιακα, εκτος αν κυνηγας ακριβης 58 ρεπλικα. ?


Noted! Ακριβή ρέπλικα δεν ξέρω αν θα μπορέσω να φτιάξω αλλά θα προσπαθήσω να είμαι κοντά. Να πω την αλήθεια μου τη σπάει λίγο η έλλειψη straight string pull στις Gibson, τόσο στις V όσο και στις εξπλόrer. Η καλύτερη φάση ειναι η Firebird αλλά το χέντστοκ της δεν ταιριάζει εδώ.... Σωστά;;;

(Μου πέρασε από το μυαλό για λίγο και μετά λέω... σοβαρέψου... ο Μποναμάσας το έκανε με Λες Πωλ και ήταν ας πούμε άκομψο - όχι οτι αν μου τη χάριζαν δε θα τη δεχόμουν αλλά να ´χαμε να λεγαμε).

Κάτι άλλο που δε σχολιάσα για την 58άρα V, που ισχύει και στην αντίστοιχη explorer, είναι o extra long tenon που ξεπερνάει το route του Neck μαγνήτη, νομίζω φαίνεται στις φωτοζ. Επίσης άλλη διαφορά είναι ότι το σώμα έχει πιο κάθετους «ώμους» σε σχέση με το μανίκι από ό,τι σε μια redesigned V του ‘67.

Η τελευταία φωτό από Πνοή και Νύξη.

00A83A78-8228-4C03-B4A7-4B537E786671.jpeg

AFAE608C-2F33-4C6B-9C91-050C49F560B0.png

D497E3D2-7D86-41D1-9595-6E10496EE66D.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ωραίος Doctor προχώρα ειναι μακρύς ο δρόμος με τα 335 σκαλοπάτια

έχω ένα φίλο που παίζει μόνο με fV

Όντως έχει εργονομία

 
Ωραίος Doctor προχώρα ειναι μακρύς ο δρόμος με τα 335 σκαλοπάτια

έχω ένα φίλο που παίζει μόνο με fV

Όντως έχει εργονομία
Έλα μάστορα, θα πρέπει να ανατρέξω στα θέματά σας με τον Hellfire για neck heel construction!

Ενδιάφέρον αυτό με τις V όντως. Πολλοί λένε ότι στό όρθιο έχουν φοβερή αίσθηση.

 
Τελικά ήρθαν τα mop dots που είχα κάποτε παραγγείλει οπότε θα βάλω αυτά. Είναι 1/4" σε διάμετρο.

2625C048-D948-46F7-91B1-C6D404127303.jpeg

Οπότε κόβω την ταστιέρα με το Kataba (καράτε το λέει ο Φάνης).

37A19B05-7C2A-4F7C-BE40-54EA4C9DEABE.jpeg

515342D2-7524-4025-B4D5-29B04DF2FCEA.jpeg

...και πάμε να βάλουμε τα inlays αφού σημαδέψουμε προσεκτικά. Η ταστιέρα είναι από παλίσανδρο Μαδαγασκάρης και πλανίστηκε στα 6 κόμμα κάτι χιλιοστά.

Αυτό το quarter inch έπαιζε πολύ τότε στη Γίβσον. Έχουν βέβαια βρεθεί ταστιέρες από 6.3 ως 5 χιλ πάχος αλλά λένε ότι άρχιζαν από quarter inch και κατέληγαν όπου τους έβγαζε με τα τριψίματα.

 
Σημάδεψα για το truss rod κανάλι. Θα γίνει με τον τραντίσιοναλ τρόπο. 

FDE2A9C3-D954-4CC0-8967-235544A1D25F.jpeg

 
Η κόρη μου είδε την προηγούμενη φωτό και είπε να βάλει το σώμα που έλειπε στην κιθάρα, μην είναι μόνο του το μανίκι και είναι παραπονεμένο.

5FC361D9-CA90-4583-9405-B54B8425A44C.png

Συνεχίζοντας ρούταρα την ταστιέρα ώστε να είναι παράλληλη με τις άκρες του μανικιού.

A01625BE-AB93-4208-8F66-76D1138F2FE6.jpeg

Έπειτα, τρύπησα για τα pearl dots.

49D5F627-DF4C-4560-9F05-71B0E23E3413.jpeg

Μετά έβαλα τα dots.

159FD6BA-1A11-46A5-9A79-091CBAEE72F6.jpeg

Τώρα είναι ώρα να σκάψω για truss rod, βρήκα nut που χωράει καλά σε 10-32 ή M5 πάσο και προχωράω να σκάψω αυλάκι και έπειτα να μετρήσω το μήκος του truss rod ώστε να κόψω τα έξτρα πάσα με τη φιλιέρα.

2DB83529-83A3-4361-926C-A555C7BAD32E.jpeg

Μπόρεσα και βρήκα και λαστιχένιο knee rest , οπότε πρέπει να σκάψω στο σώμα εσοχή και να το κολλήσω. Έχει κανείς καμιά ιδέα πώς; Βενζινόκολλα;;

E5F80D71-3393-42F3-81C0-0F5123B66BAA.png

4FFEDE26-4E20-4A65-A860-557AB8A46B4E.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
8837DBA2-615C-48B7-A7CD-CCC29CB8AC64.jpeg
 

6D9D0D0E-676F-4DF9-B3D5-267D2FF2649B.jpeg

F4DF817A-DDC4-42EE-A767-E2E37B404B16.jpeg

Γίνηκε και το κανάλι του truss rod με καμπύλη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για πες μου το βάθος σκαψίματος στα τρία σημεία

τα δύο τελευταία που έσκαψα δεν δούλεψαν

έχουμετο ίδιο ρούτερ - το έχω παροπλίσει γιατί μετά από το σκάψιμο για τη les Paul το κοπτικό γυρίζει έκκεντρα, το έχει εμφανίσει σε πολύ κόσμο

έχουμε και την ίδια μάσκα προστασίας?

 
Για πες μου το βάθος σκαψίματος στα τρία σημεία

τα δύο τελευταία που έσκαψα δεν δούλεψαν

έχουμετο ίδιο ρούτερ - το έχω παροπλίσει γιατί μετά από το σκάψιμο για τη les Paul το κοπτικό γυρίζει έκκεντρα, το έχει εμφανίσει σε πολύ κόσμο

έχουμε και την ίδια μάσκα προστασίας?
Έλα Νάσο, το ρούτερ μου προς το παρόν δεν έχει θέμα, είναι σταθερό. Αν παρουσιάσει πρόβλημα θα το έχει κερδίσει γιατί μου έχει προσφέρει πολλά τα τελευταία δέκα χρόνια!

Το truss rod είναι 5 χιλ σε πάχος. Το κανάλι από μετρήσεις που βρήκα στο διαδίκτυο κατά μέσο όρο έχει βάθος 15 χιλιοστα στο κέντρο 7-8 προς το heel και 7 προς το truss rod headstock cavity. Δύο έχω κάνει μέχρι τώρα traditional, στην 60s Jazzmaster και την Firebird και φαίνεται να ακούνε καλά. Την τελευταία φορά μάλιστα κόλλησα την ταστιέρα μαζί με τα τάστα, πράγμα που φαίνεται να είναι πιο σταθερό για το όργανο. Μου έχει τύχει να περάσω τάστα και να φυγει λιγο το μανικι προς τα πισω σε single acting truss rod. Εκεί οι χορδές ευτυχώς έφεραν τα πράγματα στη θέση τους.

Κάπου διάβασα για 6.5 στο heel 12 στη μέση και 9 στο headstock. Υποτίθεται θέλεις να πάει λίγο πιο βαθειά από το μέσο πάχος του μανικιού για να δουλεύει, οπότε τα κάνω και βαθύτερα αφού το μανίκι μου συνηθως πιάνει την ίντσα σε πάχος.

Αν θέλει ας μας διαφωτίσει και ο Φάνης.

Καμιά ιδέα για το knee rest? Με τι λες να το κολλήσω;;

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top