• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

10 tips για να γίνετε ένας επιτυχημένος επαγγέλ. drummer

vagelism

Musician/Educator
Μηνύματα
3,887
Πόντοι
2,098
Σε αυτό το άρθρο θα δώσω 10 tips για ένα νέο drummer που θέλει να κάνει το πάθος του… επάγγελμα.

Καταρχήν να ξεκινήσω με το πολύ σοβαρό θέμα της τεχνικής κατάρτισης που πρέπει να έχει οποιοσδήποτε αποφασίσει, να δραστηριοποιηθεί σε αυτό το τομέα.

Και όταν εννοώ κατάρτιση εννοώ..γνώση.

Γνώση πολλών κ διαφορετικών στυλ, να έχει καλό time, να μπορεί να διαβάσει παρτιτούρα και να έχει ένα σχετικά καλό sight reading, να μπορεί να παίξει με μετρονόμο ή πάνω σε sequences, ένα σχετικό ρεπερτόριο ανάλογα με το χώρο που θέλει να κινηθεί κλπ.

Ας θεωρήσουμε ότι όλα αυτά τα έχει αυτός που θέλει να μπεί στο χώρο.

Ας δούμε τι άλλο θα χρειαστείτε, γιατί σίγουρα δεν αρκεί να είστε μόνο καλός παίχτης πλέον. Ίσως κάποτε να αρκούσε..αλλά όχι πλέον.

1. Say yes 

Η πιο σημαντική συμβουλή που μπορώ να δώσω σε ένα νέο παιδί είναι να μάθει αν λέει ΝΑΙ.

Αν θέλετε να μπείτε σε αυτό το χώρο, ξεχάστε το όχι παιδιά. Ναι σε όλα..

Ναι σε live με μία πρόβα, ναι σε Live που δεν παίζουν χρήματα, ναι σε παιξίματα χωρίς μικρόφωνα , όπου θα πρέπει να κουβαλήσετε όλη σας την προίκα, ναι βασικά σε ότι σας ζητήσουν.

Όχι απλό ναι..αλλά  ναι με χαμόγελο.

Ποτέ δεν ξέρουμε αυτός που παίζει μαζί μας, τι άλλο κάνει ή με ποιόν θα παίξει στο μέλλον.

Θέλετε να σας θυμούνται σαν ένα easy going drummer που όχι απλά κάνει την δουλειά..αλλά είναι πάντα διαθέσιμος κ ευχάριστος στην συνεργασία, είτε παίζουν φράγκα κ καλές συνθήκες - είτε όχι.

2.Μην τσακώνεστε!

Για κανένα λόγο – ever!! Ακόμα κι όταν όλα έχουν εκτροχιαστεί, εσείς κρατήστε ουδέτερη στάση.

3. Be professional

Να φέρεστε επαγγελματικά με τις συνεργασίες σας. Σε μια πόλη π.χ σαν την Αθήνα με 30 δουλειές και 5000 drummer..θα σας χρειαστεί να έχετε εκτός από σοβαρή τεχνική, και μια σοβαρή επαγγελματική ηθική.

Μην αργείτε στα ραντεβού σας και να είστε πάντα μελετημένοι πριν από πρόβα. Τα όργανα σας επίσης πρέπει να αντανακλούν τον επαγγελματισμό σας.                     

Να είστε πιστοί στις συνεργασίες σας και σε περίπτωση που θέλετε να αποχωρίσετε από ένα project, φροντίστε να μην τους αφήνετε ξεκρέμαστους προσπαθώντας να κάνετε οτιδήποτε δυνατό για να καλύψετε το κενό σας.

4. Πηγαίνετε σε Live και γνωρίστε μουσικούς. Όχι απαραίτητα drummers. Οι drummers δεν πρόκειται να σε συστήσουν σε δουλείες. Γνωρίστε μουσικούς..Μπασίστες , κιθαρίστες , αρμονίστες , τραγουδιστές. Συστηθείτε και πείτε τους με τι ασχολείστε. Με το να κάθεστε σπίτι σας τα βράδια, δεν πρόκειται να μάθει κανένας ότι παίζεται μουσική.

Καλό επίσης είναι, να φτιάξετε μια επαγγελματική κάρτα με τα στοιχεία σας.

5. Jam Nights.

Τα Jam nights είναι τα happy hour των μουσικών. Δεν είστε εκεί για να περάσετε καλά. Είστε εκεί για να δείξετε τις ικανότητες σας και στο τέλος να κάνετε socialize με μουσικούς που δεν ξέρετε. Ποτέ δεν ξέρουμε ούτε ποιος παίζει μαζί μας..ούτε ποιος πίνει το ποτό του από κάτω. Παίξτε απλά όσο είστε στο πάλκο και Socialize your ass off μόλις κατεβείτε από αυτό.

6. Μην πίνετε αλκοόλ ή ουσίες.

Είναι προτιμότερο να σας λένε «Ο ξενέρωτος drummer” που κάνει πάντα σωστά και σοβαρά την δουλειά..παρά ο καλός drummer που δυστυχώς μετά το 3ο ποτό «αλλού πατάει κ αλλού βρίσκεται».

7. It’s not about you man..

Ακόμα και έχετε εξαιρετική τεχνική, θα πρέπει να καταλάβετε ότι  9 στις 10 φορές είστε εκεί για να συνοδέψετε μια ορχήστρα ή ένα τραγουδιστή.                 

Παίξτε για την μπάντα, παίξτε για την  μουσική, όχι για τον εαυτό σας.

Δεν έχει σημασία ποιόν συνοδεύετε,.. από την στιγμή που έχετε πεί ναι στην δουλειά, δώστε του να καταλάβει ότι σέβεστε και τον Band leader αλλά και την μουσική.

‘Ένα λάθος που κάνουν επίσης πολλοί session μουσικοί είναι να θεωρούν κάθε δουλειά σαν ένα «σκαλοπάτι» για την επόμενη δουλειά..και αυτό πολλές φορές να τους οδηγεί σε overplays για λόγους επίδειξης.

Nαι  κάθε δουλειά είναι ένα πιθανό σκαλοπάτι για την επόμενη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το προσεγγίζουμε με αυτό τον τρόπο, αλλά με σεβασμό και σοβαρότητα, όσο αυτή η δουλειά διαρκεί. Η φύση του οργάνου δεν το επιτρέπει. Τα τύμπανα ανήκουν στα ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΑ όργανα. Χωνέψτε το.

8. Connect yourself

Δικτυώσου κοινωνικά σε όλα τα μέσα, είτε αυτό λέγεται you tube είτε facebook ή οτιδήποτε.  Δυστυχώς, αρκετό από το networking παιχνίδι παίζεται στα social media με ανόητα like και ανούσια comments.

Ένα demo σου στο you tube θεωρώ ότι είναι must όμως. Πολλές φορές έχω κάνει οντισιόν από την καρέκλα του γραφείου μου, στέλνοντας ένα link από παιξίματα μου στο you tube.

9. Να είσαι προετοιμασμένος να μείνεις με τους γονείς σου μέχρι τα προχωρημένα πρώτα…-αντα σου . Το να προσπαθείς όλη νύχτα να δικτυωθείς και μετά να απορρίπτεις δουλείες γιατί έχεις κυκλικό ωράριο στη δουλεία επειδή πρέπει να πληρώσεις το νοίκι σου…είναι κάτι αντιφατικό  που ακυρώνει το ένα το άλλο.  Θέλεις να είσαι διαθέσιμος όλες τις ώρες της ημέρας είτε αυτό είναι πρόβα ,τουρνέ είτε gigs της τελευταίας στιγμής.

10. Pace yourself

Μην βιάζεσαι πάρα πολύ..αυτά τα πράγματα δεν συμβαίνουν από την μια μέρα στη άλλη, και μην αποθαρρύνεσαι με την πρώτη αντιξοότητα. Έχεις να δείς και να ακούσεις πολλά σε αυτό το χώρο. Πρέπει να έχεις πάντα ένα θετικό attitude και ένα φιλικό χαμόγελο.

Και φυσικά…Mην ξεχνάς να μελετάς, να εξελίσσεσαι και να γίνεσαι καλύτερος σε αυτό που κάνεις.

Καλό καλοκαίρι σε όλους.

Βαγγέλης Μουλακάκης

 
Απιστευτες κουβεντες!  :o

Φυσικα (αν και κιθαριστας) κραταω αυτα τα λογια και για εμενα, και νομιζω για τον οποιοδηποτε μουσικο με οποιοδηποτε οργανο!

-->  Το τυπώνω, το κραταω μεσα στην θηκη της κιθαρας (οχι στην τσεπη, αλλα ΜΕΣΑ στην θηκη με την κιθαρα! )

Respect!  8)

ΥΓ. Πειραζει; αν για εμενα αλλαζει ο τιτλος σε:

10 tips για να γίνετε ένας επιτυχημένος επαγγέλματιας ΜΟΥΣΙΚΟΣ!

....

STICK IT PLEASE!

 
Συγχαρητηρια κατ'αρχήν για το αρθρο.

Φυσικα αυτα που εγραψες ειναι τα ... "ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται" για δουλειες στα ψηλα λεβελ.

Να συμπληρωσω κατι εκ πειρας (αν και εμπεριεχεται αρκετα στο 7, για να το παω λιγο παρακατω?

Την πρωτη φορα που μου ζητηθηκε απο γνωστο μαεστρο της εντεχνης σκηνης (Αρβανιτακη, Πρωτοψαλτη κλπ) να του προτεινω ντραμερ, του εκανα την (ανοητη) ερωτηση του ενος εκατομμυριου, "τι στυλ θα ηθελε να παιζει ο ντραμερ".

Μου απαντησε απλα: δεν με ενδιαφερει το στυλ του, θελω να εχει υψηλή αισθητικη.

Για οποιον δεν καταλαβε, εννοουσε οτι θελει (ο μαεστρος) να επεμβαινει οσο το δυνατον λιγοτερο στα παιξιματα του ντραμερ, δινωντας (εκτος της παρτιτουρας-οδηγου η οποια ως συνηθως δεν περιεχει drum set notation) απλα μια κεντρικη ιδεα στην αρχη της προβας κατα την "διδασκαλια" του κομματιου, και ως εκ τουτου ο ντραμερ να "ενορχηστρωνει" μονος του το οργανο του.

Τα γνωστα δλδ: να βαζει τα μπρεικ που πρεπει και εκει που πρεπει, να βαζει τις δικες του ιδεες στο ρυθμο (ει δυνατον πρωτοτυπες), να δινει τις σωστες δυναμικες σε καθε σημειο, να συνεργαζεται αψογα με τον κρουστο, να συμπληρωνει αψογα το groove που δημιουργειται και απο τα αλλα ρυθμικα οργανα (άλλοτε αφαιρωντας και αλλοτε προσθετωντας στο παιξιμο του), να προσεχει ακομα και τον στιχο και να δημιουργει την ατμοσφαιρα που τον υποστηριζει κλπ.

Φυσικα κι αυτο που εγραψα (με τις αναλογες παραλλαγες για το καθε οργανο) ισχυει για ολους τους μουσικους.

 
Spyros Delta είπε:
Συγχαρητηρια κατ'αρχήν για το αρθρο.

Φυσικα αυτα που εγραψες ειναι τα ... "ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται" για δουλειες στα ψηλα λεβελ.

Να συμπληρωσω κατι εκ πειρας (αν και εμπεριεχεται αρκετα στο 7, για να το παω λιγο παρακατω?

Την πρωτη φορα που μου ζητηθηκε απο γνωστο μαεστρο της εντεχνης σκηνης (Αρβανιτακη, Πρωτοψαλτη κλπ) να του προτεινω ντραμερ, του εκανα την (ανοητη) ερωτηση του ενος εκατομμυριου, "τι στυλ θα ηθελε να παιζει ο ντραμερ".

Μου απαντησε απλα: δεν με ενδιαφερει το στυλ του, θελω να εχει υψηλή αισθητικη.

Για οποιον δεν καταλαβε, εννοουσε οτι θελει (ο μαεστρος) να επεμβαινει οσο το δυνατον λιγοτερο στα παιξιματα του ντραμερ, δινωντας (εκτος της παρτιτουρας-οδηγου η οποια ως συνηθως δεν περιεχει drum set notation) απλα μια κεντρικη ιδεα στην αρχη της προβας κατα την "διδασκαλια" του κομματιου, και ως εκ τουτου ο ντραμερ να "ενορχηστρωνει" μονος του το οργανο του.

Τα γνωστα δλδ: να βαζει τα μπρεικ που πρεπει και εκει που πρεπει, να βαζει τις δικες του ιδεες στο ρυθμο (ει δυνατον πρωτοτυπες), να δινει τις σωστες δυναμικες σε καθε σημειο, να συνεργαζεται αψογα με τον κρουστο, να συμπληρωνει αψογα το groove που δημιουργειται και απο τα αλλα ρυθμικα οργανα (άλλοτε αφαιρωντας και αλλοτε προσθετωντας στο παιξιμο του), να προσεχει ακομα και τον στιχο και να δημιουργει την ατμοσφαιρα που τον υποστηριζει κλπ.

Φυσικα κι αυτο που εγραψα (με τις αναλογες παραλλαγες για το καθε οργανο) ισχυει για ολους τους μουσικους.
To αρθρο αναφέρεται περισσοτερο σε νέους μουσικους που προσπαθουν να βρουν μια αρχη σε αυτο το κουβαρι που ονομαζεται Music business. Σε όποια πολη της γης κι αν βρίσκονται.

Το να παίξεις με τα "big boys" και τις καλές δουλειές...{λέμε τώρα} νομίζω οτι ειναι αποτέλεσμα όλων των παραπάνω παραγόντων και φυσικα λιγης/ αρκετης τύχης.

Για μένα, ειναιψ όμως ένα τελειως διαφορετικο άρθρο

Πολυ σπάνια έχουμε δει ουρανοκατέβατους μουσικους να αποφοιτουν πχ απο το ωδειο και να παίζουν με "ονοματα"

Συνηθως θα χρειαστουν μερικά χρόνια.

Λυπάμαι αν το αρθρο γραφτηκε ειδικα για drummers. Δεν ηθελα να αποκλεισω κανεναν. Ισως να μπορουσε να ανοίξει στα υπολοιπα οργανα που αποτελουν το rhythm section.

Aλλα όσων αφορα σολιστικα όργανα ισως θα επρεπε καποιος περισσοτερο ειδικος απο μενα να συμπληρωσει καποια tips ακομα ή να γράψει ένα άρθρο απο την αρχη.

 
Όχι πως δεν συμφωνώ με όσα λέει το άρθρο, απλώς θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση. Σχεδόν τα...έντεκα από τα δέκα σημεία  ;D  αφορούν το πόσο καλό παιδί πρέπει να είσαι, ευγενικός-πλυμένος-καθαρός να μην τσακωθείς ποτέ, να μη λες ποτέ όχι, να γυρνάς και το άλλο μάγουλο, να κάνεις "socializing" πάση θυσία κλπ κλπ...

Συνεπώς, ή πρέπει να είσαι πάαααρα πολύ καλός άνθρωπος χωρίς ίχνος εγωισμού, ή πρέπει να φοράς μονίμως ένα προσωπείο και να έχεις πάρα πολύ γερά νεύρα για να το υποστηρίξεις και να το διατηρήσεις.

Δεν λέω πως πρέπει να είσαι μαλάκας, αλλά ο προβληματισμός μου είναι μήπως πρέπει απλώς να είσαι ο εαυτός σου? Να φέρεσαι ευγενικά όπως σε οποιοδήποτε επαγγελματικό περιβάλλον, να τηρείς τους τύπους αλλά μέχρι εκεί?

Δεν είμαι επαγγελματίας μουσικός, αλλά τυγχάνει να γνωρίζω αρκετούς, και όντως το "κύκλωμα" παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη μικρή μας αγορά. Από την άλλη βέβαια, και χωρίς να θέλω να γίνω συνομωσιολόγος (μακρυά από μας) έχω δει αρκετές περιπτώσεις όπου μουσικοί παίρνουν δουλειές ενώ υστερούν σε σχέση με άλλους υποψήφιους, επειδή είναι στο "κύκλωμα" ή επειδή όντως έχουν αυτή την αφύσικα φιλική-επικοινωνιακή στάση προς όλους. Δεν είναι ο κανόνας, αλλά ούτε συμβαίνει τόσο σπάνια ώστε να θεωρηθεί "εξαίρεση".

Συνεπώς, θεωρώ πως εάν κάποιος μπορεί απλά να είναι ο εαυτός του και να παίρνει δουλειές, έχει καλώς. Αν όμως πρέπει να το παίξεις κάποιος άλλος και δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία σου η υπερβολική ευγένεια και επικοινωνία (για να το πω κομψά) καλύτερα άστο.

Just my 2 cents

 
JIMMYPAP είπε:
Όχι πως δεν συμφωνώ με όσα λέει το άρθρο, απλώς θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση. Σχεδόν τα...έντεκα από τα δέκα σημεία  ;D  αφορούν το πόσο καλό παιδί πρέπει να είσαι, ευγενικός-πλυμένος-καθαρός να μην τσακωθείς ποτέ, να μη λες ποτέ όχι, να γυρνάς και το άλλο μάγουλο, να κάνεις "socializing" πάση θυσία κλπ κλπ...

Συνεπώς, ή πρέπει να είσαι πάαααρα πολύ καλός άνθρωπος χωρίς ίχνος εγωισμού, ή πρέπει να φοράς μονίμως ένα προσωπείο και να έχεις πάρα πολύ γερά νεύρα για να το υποστηρίξεις και να το διατηρήσεις.

Δεν λέω πως πρέπει να είσαι μαλάκας, αλλά ο προβληματισμός μου είναι μήπως πρέπει απλώς να είσαι ο εαυτός σου? Να φέρεσαι ευγενικά όπως σε οποιοδήποτε επαγγελματικό περιβάλλον, να τηρείς τους τύπους αλλά μέχρι εκεί?

Δεν είμαι επαγγελματίας μουσικός, αλλά τυγχάνει να γνωρίζω αρκετούς, και όντως το "κύκλωμα" παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη μικρή μας αγορά. Από την άλλη βέβαια, και χωρίς να θέλω να γίνω συνομωσιολόγος (μακρυά από μας) έχω δει αρκετές περιπτώσεις όπου μουσικοί παίρνουν δουλειές ενώ υστερούν σε σχέση με άλλους υποψήφιους, επειδή είναι στο "κύκλωμα" ή επειδή όντως έχουν αυτή την αφύσικα φιλική-επικοινωνιακή στάση προς όλους. Δεν είναι ο κανόνας, αλλά ούτε συμβαίνει τόσο σπάνια ώστε να θεωρηθεί "εξαίρεση".

Συνεπώς, θεωρώ πως εάν κάποιος μπορεί απλά να είναι ο εαυτός του και να παίρνει δουλειές, έχει καλώς. Αν όμως πρέπει να το παίξεις κάποιος άλλος και δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία σου η υπερβολική ευγένεια και επικοινωνία (για να το πω κομψά) καλύτερα άστο.

Just my 2 cents
Αγαπητε Jimmie

Το εθεσες πολυ σωστα.

Αν θελεις να σταδιοδρομησεις σε αυτο το χωρο δυστυχως  πρεπει να μπορεις να κανεις το μαλακα...{οπως κανουν ολοι οι εργαζομενοι σε οποιαδηποτε δουλεια..}, να φορας προσωπειο και να μην εισαι ο ευατος σου , να εχεις γερα νευρα και ατσαλινο στομαχι{οπως κανουν ολοι οι εργαζομενοι σε οποιαδηποτε δουλεια..}.

Απο τα πρωτα χρονια που συμμετειχα σε μπαντες καταλαβα οτι η φαση δεν ειναι μια δημοκρατικη διαδικασια..και θεωρω οτι ενας drummer που μονίμως διεκδικεί και γκρινιαζει για τα παντα{πολλες φορες δικαιως}, δεν θα παει μακρυα σε αυτη τη δουλεια.

Σε προσωπικο επιπεδο, οσα χρονια ημουν Yes sir και εκανα το μαλακα...μια χαρα δουλευα...

Το προβλημα ξεκίνησε οταν δεν ειχα αναγκη πλεον να κανω το μαλακα..και ξεκινησα να διεκδικω.

Κατι που πολυ συχνα λεω στους μαθητες μου ..ειναι ποτε να μην δημιουργήσουν σχεση οικονομικης εξάρτησης με την μουσικη..{αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια..}

Σε αυτο που γράφεις..εχεις επισης απολυτο δίκιο. Επρεπε να το προσθεσω στο αρχικο αρθρο.

Αν όμως πρέπει να το παίξεις κάποιος άλλος και δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία σου η υπερβολική ευγένεια και επικοινωνία (για να το πω κομψά) καλύτερα άστο.




 
Εχω γνωρισει απιστευτους -πραγματικα απιστευτους- ντραμερ που αυτο που εχουν καταφερει ειναι να  βγαζουν που και που μεροκαματο με μπαντες που παιζουν διασκευες και μπουζουκια και τετοια.

Αλλα μιλαω για απιστευτους ντραμερ που αν παιρναν τις σωστες αποφασεις θα ειχαν καταφερει πολλα περισσοτερα.

Ειναι κι αυτο ενα μερος του ολου θεματος , οπως και πολλα στη ζωη που θα μπορουσε να κανει κανεις.

Σχετικα με την συμπεριφορα θα ελεγα να ειναι καποιος απλα ο εαυτος του και οσον αφορα στο οτι αν δεν πιει θα πουνε ο φλωρος ντραμερ οκ..... μου θυμισε γυμνάσιο απλα  ;D

Ωραιος για το αρθρο παντως  :)

Νομιζω μια καλη γνωριμια αρκει αν δεν ''χασει'' καποιος λογω του χαρακτηρα του...

 
Δηλαδή στις υπόλοιπες επαγγελματικές μας δραστηριότητες, πάμε άπλυτοι, είμαστε αγενείς, δεν φέρνουμε εις πέρας την εργασία μας, τσακωνόμστε, δεν είμαστε προετοιμασμένοι για τον φόρτο της εργασίας, θεωρούμε τους υπόλοιπους "κατώτερους" , αρνούμαστε να συνεργαστούμε, επιλέγουμε ΜΟΝΟ δουλειές πολλών εκατομμυρίων ευρώ και ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΝΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ;

Αναρωτιέμαι.

 
bouzoukleri είπε:
Δηλαδή στις υπόλοιπες επαγγελματικές μας δραστηριότητες, πάμε άπλυτοι, είμαστε αγενείς, δεν φέρνουμε εις πέρας την εργασία μας, τσακωνόμστε, δεν είμαστε προετοιμασμένοι για τον φόρτο της εργασίας, θεωρούμε τους υπόλοιπους "κατώτερους" , αρνούμαστε να συνεργαεστούμε, επιλέγουμε ΜΟΝΟ δουλειές πολλών εκατομμυρίων ευρώ και ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΝΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ;

Αναρωτιέμαι.
Ακριβως.

Από τη στιγμη που ειναι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ (και μαλιστα με σχεση ΜΙΣΘΩΤΟΥ) ισχυει ΑΚΡΙΒΩΣ οτι ισχυει σε ΟΛΕΣ τις δουλειες αν θελει καποιος να επιβιωσει και να προχωρησει.

Το οτι ειναι "καλλιτεχνικο" επαγγελμα δεν σημαινει ΑΠΟΛΥΤΩΣ τιποτα,ειδικα αν σκεφτει καποιος οτι οι εργοδοτες σου δεν θα ειναι και....ακριβως "ροκ" ατομα  ;D  (μεταφραση: σε "μεγαλες πιστες" (σκυλαδικα  ;D δηλ.) ή σε "μουσικες σκηνες  (δηλ. εντεχνα σκυλαδικα  ;D) θα δουλευεις αν θες να βγαλεις κανα φραγκο της προκοπης στο 90% των περιπτωσεων ;D)

Οχι βεβαια πως δεν ισχυουν οι ιδιες ακριβες συμβουλες και για "ροκ" καταστασεις.

Οποτε μια χαρα συμβουλες δινει ο ΟΡ .

 
bouzoukleri είπε:
Δηλαδή στις υπόλοιπες επαγγελματικές μας δραστηριότητες, πάμε άπλυτοι, είμαστε αγενείς, δεν φέρνουμε εις πέρας την εργασία μας, τσακωνόμστε, δεν είμαστε προετοιμασμένοι για τον φόρτο της εργασίας, θεωρούμε τους υπόλοιπους "κατώτερους" , αρνούμαστε να συνεργαστούμε, επιλέγουμε ΜΟΝΟ δουλειές πολλών εκατομμυρίων ευρώ και ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΝΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ;

Αναρωτιέμαι.
Αυτά που περιγράφεις είναι ο ορισμός του "μαλάκα" στην απάντησή μου. Είπα πως δεν λέω να είσαι "μαλάκας", αλλά να είσαι όσο γίνεται ο εαυτός σου.

Τόσο ώστε να μπορείς να δουλεύεις και παράλληλα να διατηρείς τον αυτοσεβασμό σου, για να σε σέβονται και οι άλλοι. Πάντα υπάρχουν συμβιβασμοί, αλλά υπάρχουν και όρια.

Αυτό ήθελα να μου διευκρινίσει ο OP (τον οποίο και εκτιμώ ιδιαίτερα για την προσφορά του εδώ και την γενικότερη στάση του), το που περίπου τοποθετούνται αυτά τα όρια.

Όποιος είναι ενεργός στην αγορά εργασίας, κατανοεί πως κάθε επαγγελματικό αντικείμενο έχει τις ιδιαιτερότητές του. Ειδικά ο εκτελεστής μουσικών έργων που είναι κατά βάση ελεύθερο επάγγελμα, αλλά παράλληλα και καλλιτεχνικό.

Για παράδειγμα, κανένας δεν θα διάλεγε για χειρουργό η δικηγόρο του αυτόν που είναι κολλητός του, αλλά αυτόν που θεωρεί τον καλύτερο  ;) Επίσης, οι καλοί γιατροί και δικηγόροι είναι μεν ευγενείς, αλλά ούτε μόνιμο χαμόγελο έχουν, ούτε λένε σε όλα ναι. Μιλάνε περισσότερο με τη δουλειά τους, δηλαδή το αν θα βγεις ζωντανός ή ελεύθερος  ;D

Anyway, όπως συμφώνησε και ο OP, αν δεν είσαι τρομερά επικοινωνιακός, με το μόνιμο χαμόγελο και την φορεμένη φάτσα καλού παιδιού καλύτερα κάνε κάτι άλλο.

 
JIMMYPAP είπε:
Αυτά που περιγράφεις είναι ο ορισμός του "μαλάκα" στην απάντησή μου. Είπα πως δεν λέω να είσαι "μαλάκας", αλλά να είσαι όσο γίνεται ο εαυτός σου.

Τόσο ώστε να μπορείς να δουλεύεις και παράλληλα να διατηρείς τον αυτοσεβασμό σου, για να σε σέβονται και οι άλλοι. Πάντα υπάρχουν συμβιβασμοί, αλλά υπάρχουν και όρια.
Για να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους, την σημερον ημερα, ΔΕΝ υπαρχουν θεσεις εργασιας οπου μπορεις να εργαζεσαι επαρκως, και παραλληλα να διατηρεις τον αυτοσεβασμό σου.

Υπαρχουν ελαχιστες θεσεις οπου πρεπει να κανεις λιγο τον μαλακα (αλλα σε σημειο που δεν εξεφτελιζεσαι) και αρκετες οπου πρεπει να τον κανεις πολυ.

 
Καλησπερα !!Αργησα λιγο να γραψω για ενα θεμα που με ενδιαφερει .Σε γενικες γραμμες συμφωνω με τον Βαγγελη και τον Σπυρο που ειναι και παλιοι επαγγελματιες και τα ξερουν απο πρωτο χερι.Το ιδιο ημουν και εγω μεχρι προσφατα.Τωρα πλεον ΔΕΝ υπαρχουν οι θεσεις η οι δουλειες για να βιοποριστεις.Μπραβο στον Βαγγελη που το ξεκινησε !!

Θα γραψω ομως για κατι τυπους που ειναι μαλλον νεοτευκτοι ''επαγγελματιες  δασκαλοι '' (εγω δεν ημουν ,ειμαι  ουτε και θα ειμαι ποτε) που  χρεωνουν τα 45 λεπτα η και την ωρα με 10 ευρω.(Βαγγελη τα διαβαζεις;;; στις αγγελιες ;;;

Παιδια η εχει πεσει πολυ πεινα η οι ανθρωποι δεν αξιζουν η και εγω δεν ξερω τι αλλο συμβαινει!!

Επισης ενας λογος που τα live που καναμε απο 20 -30 ανα ετος με αμοιβη κανονικη τα τελευταια χρονια (2000- 2010  προ ''κρισης'' δηλαδη) εχουν πεσει στα 4 αντε 5  ανα  ετος( ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ LIVE ΜΕ ΜΠΑΝΤΑ οχι σεσσιον) !!!Ειναι οτι τα νεα φυντανια και οι ερασιτεχνες μαζευουν το συγγενολοι + φιλους τους σε ενα μαγαζι με εξευτελιστικη αμοιβη η και το ρεζιλι της πορτας  κοβοντας τις εμφανισεις

επαγγελματιων η και ημιεπαγγελματιων μουσικων.Οι δε μαγαζατορες (ο Θεος να τους κανει ) εχουν την λογικη :ΟΚ μαγκες φερνετε τα ατομα και αναλογα την πορτα θα πληρωθειτε .Ενταξει μια φορα ηρθαν δυο ξαναηρθαν τριτη ομως δεν ερχονται για τι θα σε φανε στην μαπα  και αφου δεν σε ξερει ουτε η μανα σου θα παρεις δρομο κοβοντας ομως τα μεροκαματα των επαγγελματιων.

Δεν ειμαι πλεον επαγγελματιας αλλα σε τετοια θεματα ειμαι στυγνος !!

Ακομα και τωρα να παιξω καπου εχω ενα μινιμουμ αξιοπρεπους αμοιβης.

Το αλλο δε ειναι οτι πολλοι μεγαλοι στην ηλικια εχουν μπαντες (καλες η κακες )και κανουν την ιδια δουλεια με τους πιτσιρικαδες .Αν οι μικροι ειναι για επιπληξη οι μεγαλοι ειναι για καρπαζιες .(μονιμη δικαιολογια τους : Ε ..να το κανουμε για την πλακα μας ,για την μουσικη (;;;;;) κλπ.

Εχω ακουσει και εχω παρει 1-2 φορες αμοιβη 20 ευρω  (που ηταν και το φιναλε και για την μπαντα αλλα και για τα συγκεκριμενα μαγαζια!!γιατι αλλα ειχαμε κανονισει και αλλα πηραμε)

Η δωρεαν εμφανιση δικαιολογειται κατα την αποψη μου μονον για φιλανθρωπικους σκοπους η για ενφανιση σε ιδιωτικο χωρο που δεν σερβιρει ποτα με αμοιβη κλπ.Αυτα τα γκρινιαρικα ειχα να γραψω  αλλα ειναι βιωματα που νομιζω οτι θα χρειαστουν οι φερελπιδες νεοι επαγγελματιες μουσικοι!! :laugh:

 
Εγώ με ολο το σεβασμο.Διαφωνω με το παραπανω.Είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης.Πχ οτάν πηγαινω εγώ και ζητάω αμοιβή 50-60 e το live που ΔΕΝ ΜΕ ΞΕΡΕΙ Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ είναι εις γνώση ΚΑΙ του μαγαζατορα ΚΑΙ του ακροατη-πελατη οτι δεν θα ακούσει τους Rolling Stones....αρα δεν θα πρεπει να υπάρχει και η ανάλογη απαιτηση.Συμφωνώ βέβαια οτι οι γνωστοί θα έρθουν μια δυο τρεις και μετα τέλος αλλά...αυτό είναι απόφαση του κάθε εργοδότη.Δε νομιζω οτι τρώνε τη δουλεια απο κάποιον επαγγελματία απο τη στιγμη που και ο επαγγελματίας έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει το κασέ του στις συνθήκες της σημερινής πραγματικοτητας η τελοσπαντων να το αναζητήσει εκεί που οι συνθήκες το επιτρέπουν.Σχετικα με τα tips θα συμφώνησε 100/100 με τον operator. Και φυσικά θα χρειαστεί να κάνουμε πολλές φορες το μαλακα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο βασικοτερος λογος που "ποναει " καθε μουσικο να πρεπει να κανει το μαλακα ειναι νομιζω η καλλιτεχνικη του ακεραιοτητα {artistic integrity}, σε σχεση με εναν απλο εργαζομενο σε μια πρωινη δουλεια που απλα δουλευει για το μισθο του.

Kαθε σοβαρος μουσικος, συνηθως εχει αφιερωσει τοσο πολυ χρονο στο να φτιαξει τον ηχο του, να αναπτυξει τεχνικη κ ιδεες..που ειναι πραγματικα δυσκολο να καταπιει  κ να εφαρμοσει την αποψη ενος μαεστρου /bandleader..πανω απο την δικη του.

Θυμηθηκα το σοφα λογια ενος μπουζουξη πριν απο χρονια που μου ειχε πει...

"Η καλλιτεχνικη σου ακεραιοτητα τελειωνει εκει που ξεκιναει του μαεστρου". με απλα λογια...δεν πα να χτυπιεσαι...καποιος αλλος παντα θα εχει το τελευταιο λογο.

Μοναδικη εξαιρεση οταν ο drummer ειναι μεγαλυτερο ονομα απο το μαεστρο η το ονομα..{βλ Μanu Katche - X. Aλεξιου..}

...και ο μαεστρος να εχει αρχ...και να  εχει απολυτη αποψη σε αυτο που θελει κ να μπορει να την εκφρασει. παει στο δαιβολο...αντε να το καταπιεις...

το χειροτερο ειναι να σου τυχει ο bandleader να ειναι ο τραγουδιστης κ να μην ξερει νοτα..

..και να σου ζηταει στο ρεφρεν να παιξεις βροχη...και το bridge..να κανω την αστραπη!!

{ηθελε απο 8α στο κουπλε να παιξω 16α στο ρεφρεν και 4α στο Bridge} ::) ???

Ο λογος ομως που πρεπει ολοι να μπορουμε να κανουμε το μ...οσο δυσκολο κι αν ειναι...

ειναι η συνεχης αυξανομενη προσφορα απο μουσικους και η χαμηλη ζητηση.

Με απλα λογια παλι...ουδεις αναντικαταστος πλεον.

Αυτο ριχνει τα μεροκαματα και αυτο θεωρω οτι αναγκαζει καθε νεο μουσικο να γινει "πεταει ο γαιδαρος...πεταει.."

Οσο λες ναι..εισαι ο καλυτερος..

Μολις ...αρχισεις τα οχι...ξαφνικα δεν κανεις.

θυμηθηκα και αυτο...τελικα δεν κανουμε μονο εμεις το μ....



 
vagelism είπε:
Μοναδικη εξαιρεση οταν ο drummer ειναι μεγαλυτερο ονομα απο το μαεστρο η το ονομα..{βλ Μanu Katche - X. Aλεξιου..}
Εγω άλλα εχω ακουσει.
 
Spyros Delta είπε:
Εγω άλλα εχω ακουσει.
Eγω εχω ακουσει για Take it or leave it παιξιματα..

Δεν μπορω να επιβεβαιωσω τιποτα ομως ..δεν ημουν εκει.

Στο ντοκυμαντερ του Satriani {για τον ομωνυμο του δισκο} που παιζει{reel}...εχει παλι ενα ιδιο υφακι.Κοντεψε να παρει ποδι απο το σεσσιον..

Ο Joe δεν τον γουσταρει καθολου..αν και {κατ εμε} του κανει εξαιρετικο παιξιμο.

 
Ξεκάθαρα παντως όλα ειναι θέμα προσφοράς και ζήτησης, για τα υπόλοιπα μπορούμε να μιλάμε και να φιλοσοφούμε για μέρες.

Το αρχικό post το βρίσκω πολύ σωστό, με την έννοια οτι χρειάζεται να κανεις τον μαλακα, μέχρι να πετύχεις κάτι, αυτό υπάρχει σε όλες τις δουλειές (ανεξαρτητα με το αν ειναι καλό ή κακο).

Καταλαβαίνω τους επαγγελματιες μουσικούς που έχουν επενδύσει άπειρες ώρες στο όργανό τους, όπως καταλαβαίνω και τους ημιεπαγγελματιες (= αυτοί που κανουν φτηνα μαθηματα ή αυτούς που έχουν μια μπαντα και γουστάρουν να παίξουν τσάμπα ή για λίγα χρήματα, σενα μαγαζι για την πάρτη τους)

Στην Ελλάδα ζούμε, καπιταλισμό έχουμε, προσφορά και ζήτηση είναι όλα.

Και για να φιλοσοφίσω λίγο,

αν τα μεροκάματα ήταν υψηλά τα μαγαζιά δεν θα έκαναν λάηβ παρα μόνο αν ήταν σίγουροι οτι θα έβγαζαν κέρδος οπότε με λίγα λάηβ δεν θα έβγαιναν => αρα θα έκλειναν και μετα θα γκρινιάζαμε ότι δεν έχουμε μαγαζια να παίξουμε, θα κάναμε νέα συζήτηση για προσφορά και ζήτηση και φυσικά φιλοσοφία επι του θέματος. μην ξεχνάτε ότι σε αυτά τα εδάφη γεννήθηκε η φιλοσοφία!  ;D ;D ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όταν είσαι σεσιονάς, hired gun κ.λπ., εργάζεσαι σε ένα χώρο με συγκεκριμένους κανόνες και υπάρχει ‘αφεντικό’ που θα σου πει αυτός/η τι θέλει από σένα. Βαθμός καλλιτεχνικής ελευθερίας  0 έως 10, αναλόγως με το ‘αφεντικό’. Μπαίνεις στη λογική ενός μέλους μιας συμφωνικής ορχήστρας, όπου το 16o βιολί δεν διανοείται καν να απευθυνθεί στο μαέστρο, ειδικά αν έχει στο μυαλό του μια πρόταση του τύπου “Εεε, στο δεύτερο μέρος νομίζω ότι θα έπρεπε να…”. Και το 16ο βιολί της Φιλαρμονικής της Βιέννης (π.χ.), έχει φάει τη μισή ζωή του επάνω στο όργανο.

Δεν κάνεις το μαλάκα. Κάνεις μια δουλειά.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top