Tube amp vs Solid-state amp vs plugin

Στην περίπτωση των high gain ήχων, που υστερούν σε αίσθηση έτσι και αλλιώς, μια χαρά έμπνευση μπορεί να προσφέρει το plugin (εφόσον το latency δεν αποτελεί πρόβλημα).

Σε low/medium gain ήχους τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.
Οι χαι γκεην ηχοι που αρεσουν σ'εμας δεν υστερουν σε αισθηση ?

Ειναι βιντατζ χαη γκεην, οχι αυτο το μοντερνο καφρικο πραγμα.

Γιαυτο μας τρεχουν τα σαλια με τον σλο του ντιμ

 
Σε low/medium gain ήχους τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.


Στα άλλα συμφωνώ, εδώ θα διαφωνήσω.

Αλλά γούστα είναι αυτά.

 
Εγω συνηθως σε τετοιες περιπτωσεις (ηχογραφησεις στο σπιτι), χρησιμοποιω απλα πεταλιερα + τη δυναμη της φαντασιας (που με βοηθαει στο παιξιμο γιατι οι digital πεταλιερες και οι εντασεις σπιτιου δεν ειναι και το αγαπημενο μου).   Καμμια φορα βαζω και μικροφωνα σε λαμπατο, η και ακουστικο ενισχυτη direct αλλα πολυ σπανια. Ακουστικες κλασικες γραφω καρφι στην καρτα ηχου και χρησιμοποιω IR στο DAW μετα. Ηλεκτρικες Helix - καρτα ηχου - μονιτορ - daw απλα και γρηγορα!

 
Νομίζω πως κατάλαβα τι εννοείς, αλλά παρόλα αυτά θες να το εξηγήσεις λίγο?


Δεν βρίσκω διαφορά όταν οι ήχοι είναι high gain από όταν είναι low/medium gain.

Όλα εξαρτώνται από την αίσθηση.

Σε όποιον ενισχυτή (είτε αυτός είναι από πλαγκίν, είτε είναι λαμπάτος είτε solid state) έχει συνηθίσει κάποιος και έχει βρει τον ήχο του, σε αυτόν θα παίξει καλύτερα, και κατά συνέπεια θα έχει το καλύτερο αποτέλεσμα.

Δεν νομίζω ότι σε low/medium gain ήχους το αποτέλεσμα είναι κατώτερο ηχητικά.

 
Δεν βρίσκω διαφορά όταν οι ήχοι είναι high gain από όταν είναι low/medium gain.

Όλα εξαρτώνται από την αίσθηση.

Σε όποιον ενισχυτή (είτε αυτός είναι από πλαγκίν, είτε είναι λαμπάτος είτε solid state) έχει συνηθίσει κάποιος και έχει βρει τον ήχο του, σε αυτόν θα παίξει καλύτερα, και κατά συνέπεια θα έχει το καλύτερο αποτέλεσμα.

Δεν νομίζω ότι σε low/medium gain ήχους το αποτέλεσμα είναι κατώτερο ηχητικά.
Μα για την αίσθηση μιλάει ο γκουρμουλης όχι για το ηχητικό αποτέλεσμα . 

Στο πλαγκιν η αίσθηση υστερεί ούτως η άλλως λόγω λεητενση. 

Στα σιμς η αίσθηση υστερεί (αν υποθέσουμε πως ο ήχος ηχητικά είναι σούπερ) μόνο αν έχεις συνηθίσει να παίζεις σε λάμπα, κ σε εντάσεις όχι χαμηλές κ σου αρέσει ο αέρας στα πατζακιας κ πάει λέγοντας. Που κ πάλι γούστα είναι (κ που αν έχεις συνηθίσει σε τέτοια σεταπ κ εντάσεις, στήσε το σιμ με power amp κ cab κ τσίμπησε την ένταση για να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα). 

. Ακουστικες κλασικες γραφω καρφι στην καρτα ηχου και χρησιμοποιω IR στο DAW μετα.
Εννοείς ακουστικά Ir (τύπου συγκεκριμένα μοντέλα Μάρτιν κλπ)?

Αν ναι πως τα χρησιμοποιείς? 

Με ηλεκτρακουστική κ βύσμα ή piezo? 

Πως είναι η εμπειρία? 

Συγγνώμη για τις ερωτήσεις, αλλά παρότι έχω κάποια ακουστικά ir  δεν είχα ποτέ ηλεκτρακουστική για να τα χρησιμοποιήσω σωστά κ με ηλεκτρική ακούγονται χαλια

 
Μιλώ αποκλειστικά για αίσθηση. Οι high gain ήχοι (ειδικά οι μοντέρνοι), είναι υπερκομπρεσαρισμενοι. Δεν διαφέρει και τόσο η αίσθηση των (ανύπαρκτων) δυναμικών, εκτός του latency.

Όσο πιο low gain ο ήχος, τόσο μεγαλύτερη η διαφορά στην αίσθηση των δυναμικων, κατά την μικρή μου εμπειρία.

Δεν μιλώ για ηχητικο αποτελεσμα.

 
Ναι, έχω μερικά IR από ακουστικές και κλασικές. Οι κιθάρες μου έχουν πιεζοηλεκτρικά, οπότε τις γράφω καρφί και μετά περνάω τα IR, λίγο Eq, reverb, compression και stereo imaging..

Πχ..




 
Να πω την αλήθεια, αν μου έλεγες να διαλέξω ΤΥΦΛΑ ένα από αυτά θα έλεγα το 3, με μοναδική εξαίρεση το blues, που το VST ακούγεται πολύ περίεργα νομίζω. Ο Katana έχει σίγουρα "χαρακτήρα", ενώ ο Fender κάνει πολύ καλά αυτό που πρέπει να κάνει. Συγκριτικά όμως με το πόσο εύκολο, ευέλικτο και φθηνό είναι το VST, νομίζω νικάει με διαφορά στα αυτιά μου.
Εχω ακουσει στο YT ενα τυπο που παιζει το little wing απο SRV με ιδιο ηχο απο plugin.
Ειναι θεμα ρυθμισης λοιπον.
Οταν πηρα ομως το ιδιο plugin, τα χερια μου δεν "πηγαιναν". Και δεν ηταν θεμα latency αλλα κυριως δυναμικων.
 

Το θεμα λοιπον δεν ειναι μονο πως το ακουμε (γιατι εμεις δεν ειμαστε μονο ακροατες) αλλα και πως ειναι οταν παιζουμε με αυτο.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@vrasidas27 Βασίλη καταλαβαίνω τη διαφωνία σου, ωστόσο για να εξηγήσω και τη λογική που κράτησα το ίδιο tonestack στις τρεις μεθόδους ηχογράφησης είναι προφανώς το αντίθετο από αυτό που περιγράφεις. Εσύ περιγράφεις το "Τι μπορώ να κάνω ώστε να φέρω το vst ηχητικά κοντά στον λαμπάτο ενισχυτή;". Οπότε τότε ναι, συμφωνώ ότι πρέπει να κάνεις το αντίστοιχο tweaking. Εγώ εδώ πέρα ήθελα να διαπιστώσω το αντίθετο, πόσο διαφορετικά είναι αυτά τα τρία πράγματα μεταξύ τους. Δηλαδή το ερώτημα μου ήταν "πώς ερμηνεύει η λάμπα, το τρανζίστορ, και το λογισμικό τον ήχο πχ για ένα τζαζ tone, μπάσο στις 2:00 ακριβώς, μεσαία 12 ακριβώς και ελάχιστα πρίμα". Και όντως διαπίστωσα ότι ηχητικά οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες. Τώρα εάν θέλεις μπορώ να προσπαθήσω να κάνω και το αντίστροφο, δηλαδή να προσπαθήσω να πετύχω το ίδιο ηχητικό αποτέλεσμα φτιάχνοντας τον εκάστοτε ήχο, αλλά το θέμα μου είναι ότι σπάνια προσπαθώ να το κάνω αυτό. Συνήθως δεν με απασχολεί το από πού προέρχεται ο ήχος, αλλά το αν μου αρέσει. 

@Spyros Delta έχεις τεράστιο δίκιο για τις δυναμικές και το παίξιμο. Βέβαια μιλώντας προσωπικά δεν θέλω να πω ότι δεν πάνε τα χέρια μου, αλλά προτιμώ να το βλέπω σαν την οδήγηση σε διαφορετικά οχήματα, πρέπει στην ουσία να προσαρμόζουμε το παίξιμό μας στις εκάστοτε συνθήκες. Όντως δεν μου αρέσει πού στο vst ο ήχος κομπρεσάρει πάρα πολύ. Πολύ όμως. Σε φάση κάνεις ένα strum σε bridge μαγνήτη και ακούγεσαι edge of break up με την ένταση να είναι στο 2. Και αυτό μου συμβαίνει ακόμα και με low output filtertrons και single coils. Είναι κάτι το οποίο περιορίζει τον παίκτη. Αλλά είναι σαν να οδηγάς πισωκίνητο αυτοκίνητο, δεν θα πλακώσεις τα γκάζια στη στροφή αν δεν θέλεις να driftάρεις. Αν όμως θέλεις, προσαρμόζεις την οδήγησή σου και είναι εκεί.

@fusiongtr Φιούζιε το πείραμα με κάνει να εμμένω στην αρχική υπόθεση. Προτιμώ τον ήχο της λάμπας. Είναι πιο "ζεστός", πιο "natural", και καταλαβαίνω ότι είναι γενικοί όροι που χρησιμοποιώ για κάτι το οποίο δεν βρίσκω ακριβέστερη ορολογία να περιγράψω. Αξίζει όμως να έχει κανείς στο νου ότι είμαι 34, το οποίο σημαίνει πως δεν πρόλαβα τη Χρυσή εποχή της λάμπας, δεν έχω βρεθεί σε πολλές συναυλίες που να έχει πολύ δυνατό ήχο (πού είναι το βασικό πλεονέκτημα της λάμπας) και δεν είμαι έμπειρος παίκτης ώστε να έχω συνηθίσει να παίζω με λάμπα επί σειρά ετών. Στην ουσία τώρα μαθαίνω και τώρα διαμορφώνω γνώμη from scratch. Και ναι, εννοείται κατανοώ πώς μπορώ να κάνω τη δουλειά μου και μετά τρία κάλλιστα. Αλλά:

Με ενισχυτές τύπου katana πιστεύω πως η τεχνολογία έχει προχωρήσει πολύ και αγαπώ τα καθαρά του. Απλά το treble δεν θα το ξαναβάλω μετά τη μέση. Βγαίνει υγρό από τα αυτιά ασούμε. Επίσης τα μπάσα του είναι πολύ έντονα. Προσπάθησαν οι άνθρωποι να εξομοιώσουν το "σκάσιμο" της λάμπας, και ως ένα βαθμό το κατόρθωσαν αλλά είναι αρκετά artificial για τα δικά μου γούστα. Λατρεύω το πακέτο που προσφέρει ο πενηντάρης, ένα κόμπο πούπουλο που μπορείς να το μεταφέρεις παντού, να το αποθηκεύσεις παντού, να το πάρεις σε συναυλία και για ήχους μέχρι ελαφριά παραμόρφωση ο μη κιθαρίστας να μην καταλάβει διαφορά στον ήχο, ειδικά μέσα στη μίξη.

Αγαπώ τον ήχο της λάμπας και ίσως πάντοτε θα είναι η go-to επιλογή μου όταν ηχογραφώ με βασικό γνώμονα το ηχητικό αποτέλεσμα. Δεν αγαπώ το βάρος, το μέγεθος, την ευαισθησία, το κόστος αγοράς και συντήρησης, και το να περιμένεις να ζεσταθεί και να κρυώσει χωρίς να μπορείς να το μετακινήσεις.

Μου αρέσει πάρα πολύ η ευελιξία του vst. Για project στο σχολείο π.χ. που πρέπει να περάσω κιθάρες σε ένα τραγούδι και να το έχω έτοιμο μέσα σε δύο μέρες, μου λύνει τα χέρια, ειδικά εφόσον μπορώ να ηχογραφώ και νύχτα. Επίσης όσον αφορά την εμπειρία ηχογράφησης είναι αυτό το οποίο βρίσκω αρκετά inspiring και αυτό το οποίο με κάνει να θέλω να τελειοποιήσω το ηχητικό αποτέλεσμα περισσότερο. Επίσης μου αρέσει και η ιδέα της virtual πεταλιέρας που έχει να προσφέρει, δηλαδή ψηφιακά πετάλια τα οποία δεν χρειάζεται να τα συνδέσεις σε κανένα ρεύμα και ούτε να σκοντάφτεις στα καλώδια (Είμαι και λίγο αδέξιος, χτες όταν ηχογραφούσα σκόνταφτα μόνο πάνω στο καλώδιο της κιθάρας)

 
το ερώτημα μου ήταν "πώς ερμηνεύει η λάμπα, το τρανζίστορ, και το λογισμικό τον ήχο πχ για ένα τζαζ tone, μπάσο στις 2:00 ακριβώς, μεσαία 12 ακριβώς και ελάχιστα πρίμα".


Μου λύθηκε η απορία, δηλαδή γιατί επέλεξες ίδιες ρυθμίσεις.

Απλά το treble δεν θα το ξαναβάλω μετά τη μέση


Καθε ενισχυτής, φυσικός και μη, έχει τα κουσούρια του και το δικό του sweet spot.

 
@gkourmoul1 καλά στο thread που παίζουμε πάνω σε backing tracks εννοείται μόνο με vst ?

 
μόνο με vst


Δεν το αντέχω καθόλου, και γι' αυτό φταίει το παίξιμό μου. Εάν ήθελα να παίξω μια συγκριμένη μελωδία ή κάποιο συγκεκριμένο πχ άρπισμα, ενδεχομένως να μην είχα θέμα με το vst. Όμως, στο 98% του παιξίματός μου παίζω ο,τι  μου κατέβει, και ο τρόπος που αλληλεπιδρά το χέρι μου με τον ενισχυτή έχει τον πρώτο λόγο. 

Όπως και το μικρόφωνο στον ενισχυτή δεν αντέχω. Ενοχλώ γείτονες, ενοχλούμε ο ίδιος, δεν ακούω καλά το υπόλοιπο μιξ από τα ακουστικά κοκ.

Τιμώ, όμως, όλες τις ενδιάμεσες λύσεις.

 
Τιμώ, όμως, όλες τις ενδιάμεσες λύσεις.
Άρα για αυτό πήρες τον τσακάλη; Επειδή είναι εντελώς αναλογικό; Γιατί αν δεν σου αρέσει ο τρόπος με τον οποίον αλληλεπιδρά το χέρι σου με το vst τότε δεν θα σου αρέσουν γενικότερα οι ψηφιακές λύσεις νομίζω

 
Γιαυτό δεν πηρα κάτι ψηφιακό. Μου άρεσε πολυ και το ιριδιο, οπως και προιόντα τύπου hotone ampero. To τελευταίο, το έχω τεσταρει λίγο, έχει πολύ καλή αίσθηση στο χέρι, αλλά μου βγάζει πολλη ψηφιακίλα ο ήχος. 

Δεν μπορώ την ψηφιακίλα και την έλλειψη δυναμικών.

Ο Τσακάλης, και κάθε ανάλογο "εργαλείo", μου προσέφερε δύο βασικά πραγματα. 1ον είναι μονιμα on και παίζω σε χαμηλή ένταση, με όλα τα πετάλια μου, χωρίς πολλές εκπτώσεις στην αίσθηση (και με καλό ηχο). 2ον μπορώ και χαίρομαι, πλέον, καποιους απο τους ενισχυτές μου, χωρίς να συνδέω σε καμπίνα. Έτσι παίρνω το (σχετικά) απόλυτο στον ήχο, αλλά και στην αίσθηση.

 
@vrasidas27 Βασίλη καταλαβαίνω τη διαφωνία σου, ωστόσο για να εξηγήσω και τη λογική που κράτησα το ίδιο tonestack στις τρεις μεθόδους ηχογράφησης είναι προφανώς το αντίθετο από αυτό που περιγράφεις. Εσύ περιγράφεις το "Τι μπορώ να κάνω ώστε να φέρω το vst ηχητικά κοντά στον λαμπάτο ενισχυτή;". Οπότε τότε ναι, συμφωνώ ότι πρέπει να κάνεις το αντίστοιχο tweaking. Εγώ εδώ πέρα ήθελα να διαπιστώσω το αντίθετο, πόσο διαφορετικά είναι αυτά τα τρία πράγματα μεταξύ τους. Δηλαδή το ερώτημα μου ήταν "πώς ερμηνεύει η λάμπα, το τρανζίστορ, και το λογισμικό τον ήχο πχ για ένα τζαζ tone, μπάσο στις 2:00 ακριβώς, μεσαία 12 ακριβώς και ελάχιστα πρίμα". Και όντως διαπίστωσα ότι ηχητικά οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες. Τώρα εάν θέλεις μπορώ να προσπαθήσω να κάνω και το αντίστροφο, δηλαδή να προσπαθήσω να πετύχω το ίδιο ηχητικό αποτέλεσμα φτιάχνοντας τον εκάστοτε ήχο, αλλά το θέμα μου είναι ότι σπάνια προσπαθώ να το κάνω αυτό. Συνήθως δεν με απασχολεί το από πού προέρχεται ο ήχος, αλλά το αν μου αρέσει. 
Οχι δεν περιγραφω αυτο. Περιγραφω το να κανεις τις καλυτερες (για εσενα) ρυθμισεις ωστε να ακουστει το vst οσο καλυτερα μπορει να ακουστει . Οχι κοντα στο λαμπατο που λες αδιαφορο μου ειναι, αλλα να το παρουσιασεις στο δυνατο του σημειο να καταλαβουμε κ εμεις ποιο ειναι. Οταν το ελεγα δε σκεφτομουν το βι εστι ομως, αλλα το κατανα. Εκει ενιωσα πως χρειαζονται αλλες ρυθμισεις. Κ χρειαζονται αλλαγες στις ρυθμισεις, γιατι τα tonestack ακομα κ σε λαμπατα μηχανηματα ειναι εντελως διαφορετικα κ αντιδρουν ακομα περισσοτερο διαφορετικα. Το βαλτα ολα στη μεση το λεμε για starting point για να μπορεις να ελεγξεις απο που μπορεις ν'αρχισεις να προσθετεις κ να αφαιρεις αν χρειαζεται. Δε σημαινει ομως πως σε καθε μηχανημα θα προσθαφαιρεσεις το ιδιο, στο ιδιο ρυθμιστικο για να πετυχεις παρομοιας νοοτροπιας ηχο.

Οποτε αν ξανακανεις συγκριτικο καν'το για να δεις πχ τι ρυθμισεις πρεπει να κανω για να δω ποσο καλα μπορει να παρω απο το καθε μηχανημα εναν ηχο για τζαζ κ ποσο διαφορετικο θα ειναι το καθε tonestack οταν το πετυχω (κ φυσικα καν'το για εσενα κ τα συμπερασματα που θα βγαλεις, οχι επειδη εμενα δε μου αρεσε ο κατανα)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κ φυσικα καν'το για εσενα κ τα συμπερασματα που θα βγαλεις, οχι επειδη εμενα δε μου αρεσε ο κατανα
Μου αρέσει ο Κατάνα. Αλλά στα καθαρά του. Όταν αρχίζει να βρωμιζει, δεν...

 
Δεν θέλω να πω μεγάλα λόγια αλλά άρεσε περισσότερο ένα track που είχα στείλει για να μπει σε ένα τραγούδι και ήταν ηχογραφημένο με pod παρά ένα άλλο συναδέλφου που ήταν με axe FX.

Και οποία συμπεράσματα βγάζετε από αυτό.

Και με ρώτησαν και με τι ενισχυτή το ηχογράφησα. ?

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν θέλω να πω μεγάλα λόγια αλλά άρεσε περισσότερο ένα track που είχα στείλει για να μπει σε ένα τραγούδι και ήταν ηχογραφημένο με pod παρά ένα άλλο συναδέλφου που ήταν με axe FX.

Και οποία συμπεράσματα βγάζετε από αυτό.

Και με ρώτησαν και με τι ενισχυτή το ηχογράφησα. ?

.
Ναι αλλά αν είχες παίξει εσύ ακριβώς το ίδιο track σε axe fx;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top