Το κακό στο Spotify και τις πλατφόρμες streaming

α. είπα δεν με ενδιαφέρει. Πέρασε η εποχή που μπορει να με ενδιέφερε. Αλλά και τότε ένα συμβόλαιο που μου φέρανε το έκανα κορνίζα.

β. δυστυχώς όχι

γ. αυτό που συμβαίνει σήμερα να έχει ο καθένας βήμα να λέει τη χαζομάρα του σε οποιοδήποτε μέσο και εγώ να πρέπει να το τρώω στη μουρη χωρίς το παραμικρό φίλτρο είναι η αιτία που έχουν ισοπεδωθεί όλα.

δ. ο FZ έλεγε ανοησίες...το ακούσαμε κι αυτό

Λεω ρώτα γιατί σχηματίζεις μια ιδέα για τον άλλον, και πάρε μια συνδρομή με βάση φαντασιώσεις.

άλλωστε τόσα χρόνια γράφω, εσύ γιατί δεν διαβάζεις να ξέρεις

και τα τετραφωνικά τι σε ενόχλησαν, τρεντ ήταν και πέρασαν, όλοι το έβλεπαν που πήγαινε φούντο και όλοι ψώνιζαν.

Τεσπα, άντε νύχτα

Αυτό συνέβη όταν, μετά την αναλυτική παράθεση γεγονότων από τον Γιάννη, συνέχισες να λες αυτά που λες. Άρα, όχι, δεν το γνωρίζω μόνο εγώ, το γνωρίζεις και εσύ, άσε που είμαι σίγουρος ότι σου αρέσει κιόλας. :)
δεν κατάλαβα δηλαδή δεν έχω δικαίωμα να έχω τη γνώμη μου?

τι αναλυτική παράθεση?

το δελτίο τύπου του μέσου?

Εσύ το λες αυτό που υποτίθεται δεν θες παραγωγούς και μπήκε απο πάνω ο Σουηδός πάτρονας?

 
Για την ιστορία, τα τετραφωνικά συστήματα ήταν ο προ-άγγελος των σημερινών 2.1, 4.1, 7.1 ηχοσυστημάτων, δηλαδή μία εξαιρετική ιδέα που εκείνα τα χρόνια δεν ήταν ώριμο το τεχνολογικό περιβάλλον για να υλοποιηθεί. Σήμερα είναι industry-standard σε διάφορες εφαρμογές.

To streaming είναι το παρόν και το μέλλον, κατά ευθέως ανάλογο τρόπο, ελπίζω να μην χρειαστούν άλλα 40 χρόνια για να το συνειδητοποιήσουν κάποιοι άνθρωποι.

 
Τίνος πράγματος το παρόν και το μέλλον?
Των συστημάτων διανομής μουσικής και ταινιών φυσικά. Μπύρες θα συνεχίσουν να διανέμονται με τον παραδοσιακό τρόπο.

 
Για την ιστορία, τα τετραφωνικά συστήματα ήταν ο προ-άγγελος των σημερινών 2.1, 4.1, 7.1 ηχοσυστημάτων, δηλαδή μία εξαιρετική ιδέα που εκείνα τα χρόνια δεν ήταν ώριμο το τεχνολογικό περιβάλλον για να υλοποιηθεί. Σήμερα είναι industry-standard σε διάφορες εφαρμογές.


so what

φαινόταν από τότε ότι θα πάτωνε. Και νομίζεις ότι πατωσε λόγω τεχνολογίας? Ως συνήθως δεν υπήρχε software. Βγήκαν 10 δίσκοι μετρημένοι

To streaming είναι το παρόν και το μέλλον, κατά ευθέως ανάλογο τρόπο, ελπίζω να μην χρειαστούν άλλα 40 χρόνια για να το συνειδητοποιήσουν κάποιοι άνθρωποι.
χαίρω πολύ. Αυριο θα έχουμε τσιπάκια με σκληρό δίπλα στον ακουστικό πόρο. Αλλά για τα μειονεκτήματα που επισήμανα ....μούγκα

δηλ της γενικής κεντρικής διαχείρισης της μουσικής πάρτα κι αυτά είναι ...δε λέμε τίποτα

ότι έχουν εξαφανιστεί οι αρχικές εκδόσεις απο τις πλατφόρμες ...δε λέμε τίποτα

ότι το ριπ που γίνεται είναι ώρες ώρες τραγικό...δε λέμε τίποτα

το ενδεχόμενο της μουσικής λογοκρισίας (βλ. πρώτο) ...δε λέμε τίποτα...

ότι αύριο σου κατεβάζουν διακόπτη και παίρνεις τα 3 σου... δε λέμε τίποτα...

όλα καλά και άγια

λοιπόν 

είπαμε νύχτα.

Εχουμε και δουλειές να κάνουμε

ευχαριστώ για την παρέα.

Σόρρυ διαφωνώ, έχω ψωνίσει κι απ αυτό, αλλά διαφωνώ.

 
Των συστημάτων διανομής μουσικής και ταινιών φυσικά.


Τα οποία λειτουργούν αξιοκρατικά και με απόλυτη ελευθερία, έχοντας σκοπό τους την προώθηση της ποιότητας και όχι των πωλήσεων να φανταστώ.

Από εκεί και πέρα, η διανομή, είναι μέρος της αγοράς και αφορά περισσότερο στις καινούριες κυκλοφορίες.

Δεν νομίζω να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για παλαιότερες κυκλοφορίες.

Άρα η αγορά στόχος της είναι ο κόσμος που ψάχνει ακριβώς αυτό.

Δεν ενδιαφέρει τους πάντες αυτή η προσέγγιση, ιδιαίτερα όταν αυτό που ψάχνουν δεν είναι ιδιαίτερα εμπορικό ούτε σαν είδος ούτε σαν άκουσμα.

Δεν βλέπω την χρησιμότητα που έχουν οι περισσότερες πλατφόρμες streaming για κάποιους που είτε ακούνε παλαιότερες κυκλοφορίες και έχουν ήδη το υλικό αυό, είτε ψάχνουν κάτι εξειδικευμένο στις νέες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
φαινόταν από τότε ότι θα πάτωνε. Και νομίζεις ότι πατωσε λόγω τεχνολογίας? Ως συνήθως δεν υπήρχε software. Βγήκαν 10 δίσκοι μετρημένοι


Εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε λογισμικό, τελεία. Το γνωρίζεις.

χαίρω πολύ. Αυριο θα έχουμε τσιπάκια με σκληρό δίπλα στον ακουστικό πόρο. Αλλά για τα μειονεκτήματα που επισήμανα ....μούγκα

δηλ της γενικής κεντρικής διαχείρισης της μουσικής πάρτα κι αυτά είναι ...δε λέμε τίποτα


Τι να πούμε πασά μου; Έχεις κάποια αίσθηση ότι δεν βρίσκεις κάτι που θέλεις στο spotify ΕΝΩ είναι την ίδια στιγμή διαθέσιμο σε CD ή βινύλιο; Αποκλείεται, είμαι δεινός αναζητητής υλικού και γνωρίζω πολύ καλά ότι αυτό δε συμβαίνει. Επίσης, ποια "κεντρική διαχείριση"; Εγώ χρησιμοποιώ άλλη πλατφόρμα, και έχει άλλο υλικό.

ότι έχουν εξαφανιστεί οι αρχικές εκδόσεις απο τις πλατφόρμες ...δε λέμε τίποτα

ότι το ριπ που γίνεται είναι ώρες ώρες τραγικό...δε λέμε τίποτα

το ενδεχόμενο της μουσικής λογοκρισίας (βλ. πρώτο) ...δε λέμε τίποτα...

ότι αύριο σου κατεβάζουν διακόπτη και παίρνεις τα 3 σου... δε λέμε τίποτα...
Άσε που μπορεί να κοπεί και το ρεύμα και να μη δουλεύει ούτε το πικαπ βινυλίου. Ούτε γι' αυτά λέμε τίποτα. Είμεθα πουλημένοι στο σύστημα.

όλα καλά και άγια

Τα οποία λειτουργούν αξιοκρατικά και με απόλυτη ελευθερία, έχοντας σκοπό τους την προώθηση της ποιότητας και όχι των πωλήσεων να φανταστώ.
Έψαξες να βρεις κάτι στο Spotify και δεν το βρήκες επειδή δεν έχει / είχε πωλήσεις; Για πες μας ένα παράδειγμα. Θα στο βρω εγώ σε κάποια πλατφόρμα, εκτός αν δεν κυκλοφορεί πλέον ούτε σε δίσκο.

 
Ο,τι θελω να βρω το βρισκω αργα η γρηγορα. Εκει ΔΕΝ υπαρχει.

Και εννοω δεν υπαρχει.

Πανε βρες στην πλατφορμα πχ το all things must pass στην πρωτη εκδοση του spector.

Εχω και μπαταρια και γεννητρια.

Νυχτααα

 
Επίσης, δεν υπάρχει ένας δίσκος της Ραφαέλα Καρά (το Φόρτε Φόρτε Φόρτε) με την ορίτζιναλ φωτογραφία που φόραγε το μαντήλι με τα ασημένια κουμπάκια. Με τάπωσε ο Ντιμ, περιμένω και τον Φιουζιο.

 
περιμένω και τον Φιουζιο.


Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το spotify, ούτε με άλλες ανάλογες πλατφόρμες.

Δεν μου χρησιμεύουν σε τίποτα.

Ότι θέλω να ακούσω θα το ψάξω, θα το ακούσω και αν μου αρέσει θα το πάρω.

Θέλω να το έχω στο pc μου και να μην στηρίζομαι στο αν θα έχω internet, ή αν θα αλλάξει ο τρόπος ακρόασης στην κάθε πλατφόρμα για να το ακούσω.

Το ότι μπορώ να βρω όμως αρκετά κενά αν ψάξω το spotify, είναι σίγουρο, δεν το συζητώ.

Αν και δεν νομίζω ότι σε ενδιαφέρει στην πραγματικότητα το αν θα βρω κάτι, μπορεί να έχει το εξώφυλλο ανάσκελα αφού.

Από εκεί και πέρα δεν έχω τίποτα με τις πλατφόρμες αυτές, απλά δεν είναι για μένα, δεν με ενδιαφέρουν.

Δεν είμαι ο τύπος που θα κάνει δουλειές ακούγοντας playlists.

Ότι ακούω το ακούω συνειδητά, συγκεντρώνομαι σ' αυτό αποκλειστικά.

Γιατί να το ακούω από online πλατφόρμες και όχι στον δικό μου player που μπορεί να του αλλάξω την ταχύτητα ανά πάσα στιγμή για να ακούσω αργά κάποιο σημείο μέχρι να το καταλάβω, ή να το βάζω μπρος πίσω για να το ψάξω μουσικά?

Δεν ακούω επίσης μέσω κινητού, δεν έχω καν smartphone, οπότε δεν με ενδιαφέρει και η φορητότητα της ακρόασης μέσω online streaming.

EDIT: Από εκεί και πέρα, ναι, είναι ο τρόπος του μέλλοντος, ναι, μπορεί όποιος θέλει να ανεβάσει ότι θέλει, και αυτό είναι καλό κατά την γνώμη μου.

Όμως το point του αρχικού μου post, ήταν ότι οι βασικές αρχές αυτής της βιομηχανίας παραμένουν σταθερές (δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά άλλωστε).

Ανέβασε ότι θέλεις, αν δεν πέσουν λεφτά από πίσω, θα το ακούσεις εσύ και οι 300 του Λεωνίδα που έχουν ήδη αποδημήσει, κι ας έχει τεράστια καλλιτεχνική σημασία.

Και είναι λογικό.

Για εμπορεύσιμο προϊόν μιλάμε άλλωστε.

Κάποτε υπήρχαν οι DJs και οι παραγωγοί ραδιοφώνου, σήμερα υπάρχουν οι influencers.

Ο τρόπος και τα μέσα αλλάζουν μόνο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε παιδιά, βλέπω τον γιο μου που έχει Spotify και τώρα που διάβαζα μπήκα και εγώ που το έχω στο κινητό μου. Free είναι και πληρώνεις για να έχει καλύτερη ποιότητα? Μια χαρά μου ακούγεται το τσάμπα ?

 
Το streaming δεν είναι ειδικά φτιαγμένο για όσους ακούνε playlists κάνοντας δουλειές στο σπίτι. Είναι για ακροατές οποιουδήποτε τύπου. Η ποιότητα (στο Spotify) δεν είναι η καλύτερη, αλλά είναι σαφώς καλύτερη από το πικαπ που είχα τη δεκαετία του 80 (είμαι νεότερος από τον Ντιμ και μόλις είχα αρχίσει να εργάζομαι).

Τα λεγόμενα 100-200-300 καλύτερα άλμπουμ της τζαζ (ή της κλασσικής ή της ροκ) χρειάζεσαι μία μικρή περιουσία για να τα αγοράσεις σε δίσκους, οι οποίοι μάλιστα δεν υπάρχουν εδώ και δεκαετίες στη χώρα μας (έχουν κλείσει τα δισκάδικα), αλλά μπορείς να τους έχεις χωρίς κανένα (ή με συμβολικό) κόστος στο Spotify.

Αυτό κύριοι το λένε ελευθερία επιλογής. Οι παραπάνω λίστες δεν φτιάχτηκαν με τα πρόστυχα μέσα προώθησης της εποχής μας, αλλά είναι το απόσταγμα δεκαετιών της εμπειρίας ακροατών σαν εσένα και 'μένα. Επίσης, δεν θα τις ακούσεις από το ραδιόφωνο, εκτός και αν βρεις τον σταθμό που ακούει ο Ντιμ στα βραχέα (τα οποία έχουν κάκιστη ποιότητα ήχου όμως).

Συμπληρωματικά: το All Things Must Pass (και οι τρεις εκδόσεις του που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια) είναι όντως στο Spotify. Διαβάζοντας χθες (δεν είμαι καλά εξοικειωμένος με το εν' λόγω άλμπουμ) βλέπω ότι η γενική τάση είναι να χρησιμοποιούνται τεχνολογικά μέσα για να περιοριστεί η ζημιά που θεωρείται πλέον ότι έχει κάνει ο Σπέκτορ (τον οποίο πάντα θεωρούσα υπερ-τιμημένο) και το πιθανότερο είναι πως για καθαρά καλλιτεχνικούς λόγους δεν θα εμφανιστεί ποτέ πλέον στην πρώτη έκδοση (όπως την ανέφερε ο Ντιμ). Εδώ να θυμήσω, ότι μία streaming πλατφόρμα κατέχει και στρημάρει νόμιμο και εγκεκριμένο υλικό, δε λύνει καλλιτεχνικές ή νομικές διαμάχες. Με τρεις εκδόσεις διαθέσιμες, νομίζω ότι μπορούμε να ζήσουμε χωρίς την τέταρτη.

 
Γιατί μου λέει πως μπορώ να πατάω το επόμενο κομμάτι 6 φορές σε μια ώρα? Θέλουν να πληρωσω για να έχω ελευθερία κινήσεων. Δεν πειράζει. Έχω συνηθίσει στους περιορισμούς με την πανδημία και την ακρίβεια ? θα κάθομαι να περιμένω να τελειώσουν και τι έγινε. Έτσι το κάνω τελευταία και για video games. Γιατί να πληρώνω νέους τίτλους? Ή συνδρομή για να έχω πρόσβαση σε παιχνίδια μιας πλατφόρμας 100 ευρώ και το χρόνο. Θα παίζω τα τσάμπα και ας βλέπω διαφημίσεις. Προτιμάς τα τσάμπα και οπλιζεσαι με υπομονή. Και δεν είναι ανάγκη να πηγαίνετε μακρινές εκδρομές και ταξίδια να δίνετε ένα σκασμό λεφτά. Έχει τόσα πάρκα π.χ. δίπλα σας να πάτε με τα πόδια με έναν καφέ από το σπίτι να κατσετε σε ένα παγκάκι με ένα σκασμό mp3 να ακούσετε στο κινητό σας με τις ψείρες ακουστικά που έχει η συσκευασία, να μην τρώτε και δεδομένα. Και μισή φρατζόλα ψωμί και καμιά ντοματουλα και λίγο σαλαμακι σε προσφορά... Και μια χαρά., τσάμπα. ???

 
Το streaming δεν είναι ειδικά φτιαγμένο για όσους ακούνε playlists κάνοντας δουλειές στο σπίτι. Είναι για ακροατές οποιουδήποτε τύπου. Η ποιότητα (στο Spotify) δεν είναι η καλύτερη, αλλά είναι σαφώς καλύτερη από το πικαπ που είχα τη δεκαετία του 80 (είμαι νεότερος από τον Ντιμ και μόλις είχα αρχίσει να εργάζομαι).

Τα λεγόμενα 100-200-300 καλύτερα άλμπουμ της τζαζ (ή της κλασσικής ή της ροκ) χρειάζεσαι μία μικρή περιουσία για να τα αγοράσεις σε δίσκους, οι οποίοι μάλιστα δεν υπάρχουν εδώ και δεκαετίες στη χώρα μας (έχουν κλείσει τα δισκάδικα), αλλά μπορείς να τους έχεις χωρίς κανένα (ή με συμβολικό) κόστος στο Spotify.

Αυτό κύριοι το λένε ελευθερία επιλογής. Οι παραπάνω λίστες δεν φτιάχτηκαν με τα πρόστυχα μέσα προώθησης της εποχής μας, αλλά είναι το απόσταγμα δεκαετιών της εμπειρίας ακροατών σαν εσένα και 'μένα. Επίσης, δεν θα τις ακούσεις από το ραδιόφωνο, εκτός και αν βρεις τον σταθμό που ακούει ο Ντιμ στα βραχέα (τα οποία έχουν κάκιστη ποιότητα ήχου όμως).

Συμπληρωματικά: το All Things Must Pass (και οι τρεις εκδόσεις του που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια) είναι όντως στο Spotify. Διαβάζοντας χθες (δεν είμαι καλά εξοικειωμένος με το εν' λόγω άλμπουμ) βλέπω ότι η γενική τάση είναι να χρησιμοποιούνται τεχνολογικά μέσα για να περιοριστεί η ζημιά που θεωρείται πλέον ότι έχει κάνει ο Σπέκτορ (τον οποίο πάντα θεωρούσα υπερ-τιμημένο) και το πιθανότερο είναι πως για καθαρά καλλιτεχνικούς λόγους δεν θα εμφανιστεί ποτέ πλέον στην πρώτη έκδοση (όπως την ανέφερε ο Ντιμ). Εδώ να θυμήσω, ότι μία streaming πλατφόρμα κατέχει και στρημάρει νόμιμο και εγκεκριμένο υλικό, δε λύνει καλλιτεχνικές ή νομικές διαμάχες. Με τρεις εκδόσεις διαθέσιμες, νομίζω ότι μπορούμε να ζήσουμε χωρίς την τέταρτη.


καλημέρα και πάλι

λοιπόν με το φως της ημέρας και πιό ψύχραιμα απο όσο επιβάλλει το σκοτάδι ας ξαναδούμε ορισμένα πράγματα, γιατί χτες ήμουν αρπαγμένος από άλλα και ίσως σε παραμάζωξα, και κακώς (άλλωστε δεν είναι καλό να τα σουρνεις σε έναν από τους ελάχιστους που φαίνεται να ακολούθησαν το κανάλι σου ?).

Το θέμα με μένα είναι ότι, ίσως κακώς, θεωρώ ότι δεξιά αριστερά έχω καταθέσει απόψεις και αυτές θα έπρεπε να τις ξέρουν όλοι. Ετσι παίρνω ανάποδες με σχόλια του στυλ "παρε μια συνδρομή" όταν είχα πάρει τις συνδρομές από την εποχή του beta testing.

Τωρα περι μουσικής ακρόασης

ακούω από πολύ μικρός μουσική (μόνος μου με δική μου επιλογή από μια δισκοθήκη από τα 5 μου). Και απο την ίδια μουσική στο ράδιο, μεσαία, βραχέα. Ειχα την τύχη από την ηλικία αυτή να υπάρχει μια δισκοθήκη στο σπίτι ενώ ο μεγαλύτερος αδελφός βοηθούσε στα περαιτέρω. Δεν με ενδιέφερε η ίδια η ποιότητα. Αρκεί να άκουγα το κομμάτι. Ακουσα από πολύ μικρός Veronica, Λουξεμβούργο, VOA και γι αυτό η έννοια του dj, δηλαδή του γνώστη που θα σου προτείνει να ακούσεις και να μάθεις είναι κάτι ιερό για μένα. Συνεπώς δεν ελέγχω την ποιότητα του όποιου spotify. Θυμάμαι που στο στρατό καιγόμουν να ακούσω και το ραδιοφωνάκι μου ήταν χάλια, αλλά μου αρκούσε να ακούω.

Τώρα τα 200-300 αλμπουμ δεν μαζεύονται απο τη μια μέρα στην άλλη. Μαζεύονται σε μια ζωή, όπου μέχρι να έρθει το επόμενο με το χαρτζηλίκι σου τον δίσκο τον ακούς ήδη 100-200 φορές. Το να έχεις τα πάντα στο πιάτο δεν είναι ευλογία κυριολεκτικά. Είναι κατάρα. Για μένα το spotify (επαναλαμβάνω με 17 σχεδόν συνδρομές πληρωμένες) δεν είναι παρά μια εγκυκλοπαίδεια Ελευθερουδάκη, όπου υπάρχουν μέσα τα πάντα για να τα βρεις όταν και αν τα θέλεις. Πες μου διαβάζει κανείς στον ελεύθερο χρόνο του εγκυκλοπαίδεια? Λογοτεχνία διαβάζει. Ψάχνει, βρίσκει, του προτείνουν, διαβάζει. Τι να το κάνω που υπάρχουν τα πάντα και δεν ξέρεις τι είναι αυτά, χώρια που δεν σου φτάνουν 2 ζωές να τα δεις.

Τώρα για το all things must pass.

Δεν το ανέφερα τυχαία και ούτε είναι το μόνο. Αλλωστε έγινε αρκετή συζήτηση στο διαδίκτυο. Σήμερα η μουσική που έχει γίνει εμπορικό προιόν και αγοράζεται (και πωλείται όπως είναι επιπλωμένη από τον ίδιο τον Ντυλαν πχ) ελέγχεται κεντρικά. Την μουσική του Χαρισον την ελέγχει το κληροδότημα και για κάποιο λόγο αποφάσισε (επαναλαμβάνω όχι μόνο αυτοί και γι αυτό το δίσκο, είναι συνηθισμένη πρακτική) να "διαγράψουν" την αρχική έκδοση. Είναι αλήθεια ότι κι ο ίδιος ο μακαρίτης όταν έβγαλε την επανέκδοση των 30 ετών προσπάθησε να μειώσει την επίδραση του Spector, αλλά σήμερα ο υιός το παράκανε με αποτέλεσμα όλο το διαδίκτυο να φωνάζει για τις διαφορές προς το χειρότερο, με όργανα να είναι θαμμένα στο μιξ κλπ, στην έκδοση των 50 ετών, σχεδόν να επιβάλουν την φίμωση στο κανάλι του Bobby Whitlock (ένας σημαντικότατος -και επιζών-παράγοντας στην δημιουργία του δισκου, και πλέον η αρχική έκδοση δεν υπάρχει πουθενά στο διαδίκτυο. Εντόπισα κάποια ριπ εκείνες τις μέρες της κυκλοφορίας αλλά αργότερα έφυγαν κι αυτά. Ετσι από περιέργεια έψαξα και αγόρασα μτχ το αρχικό βινύλιο στην πρώτη εγγλέζικη έκδοση. Και είναι απλά συγκλονιστικό σαν άκουσμα. Και το λέω αυτό έχοντας ακούσει μόνο την έκδοση του 2002 (διότι ως 13χρονος δεν μπορούσα να αγοράσω τότε τριπλό δίσκο...). Αυτό το συγκλονιστικό άκουσμα δεν υπάρχει σήμερα πουθενά έστω για άκουσμα, επειδή κάποιος αποφάσισε να μην υπάρχει. Και υπάρχει παντού καταγεγραμμένη η ρετσινια ότι ο δίσκος χάλασε επειδή έβαλε ο Spector το Wall of sound. Για μένα αυτό είναι σοβαρότατος κίνδυνος για την μουσική κληρονομιά, δηλαδή να εξαφανίζεται από την μουσική ιστορία ολόκληρο κεφάλαιο.

Και δεν είναι μόνο αυτό. Σήμερα γίνεται τεράστιος ντόρος για τα remix των beatles. Οι περιορισμοί σε κανάλια έκαναν την ηχογράφηση πολλών οργάνων μαζί μονόδρομο. Σήμερα στο Revolver με ΑΙ έχουν ξεχωρίσει τα πάντα και τα μιξάρανε και τα πανάρανε σωστά στην εικόνα. Επικίνδυνο? Πιθανόν Ενδιαφέρον? Απίστευτα. Καλύτερο? Ναι. Αλλά προσοχή... μόνο εφ όσον υπάρχει κάπου το αρχικό, όπως το συνέλαβε ο καλλιτέχνης 50 χρόνια πρίν και αποτυπώθηκε. Που ευτυχώς ακόμα υπάρχει.

Ναι κάποιοι μπορούν να ζήσουν με 3 απο τις 4 εκδόσεις του ATMP, άλλοι δεν γνωρίζουν καν τι είναι και μπορούν να ζήσουν και με 0, και κάποιοι άλλοι αναζητούν το holy grail.

Για μένα αυτή η κεντρική διαχείριση και έλεγχος με ένα κουμπί όλης (?? αυτό που κάποιοι αποφασίζουν ότι είναι ...όλη) της δισκογραφίας απο όπου θα διανέμεται από τον ίδιο server σε όλους τους παρόχους είναι εξαιρετικα επικίνδυνο και καταργεί εν τη γενέσει της την ίδια έννοια της ελευθερίας. Διότι απλά σου λέει είσαι ελεύθερος να ακούσεις ό,τι θές...απ΄αυτά

Δεν ξέρω αν μπορώ να επικοινωνήσω το σκεπτικό μου, πάντως αυτό είναι.

Συμφωνώ επίσης με τον φούζιο, δεν πα' να γράψω εγώ στο σποτυ την καλύτερη μουσική του πλανήτη? Θα την ακούσουν χωρίς δικό μου σπρώξιμο 10 άντε 20.

Επαναλαμβάνω δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα με τις ΑΙ playlists ακούμε σαβούρα (μας προτείνεται) και ότι η μουσική έχει πάει στο διάολο. Σας λέω απλά : δίνω κάθε μήνα συνδρομή spotify/tidal και το έχω μόνο και μόνο για να βρίσκω καινούργιες και ξεχασμένες μουσικές. Ή παίζει μόνο του όταν έχω άλλη ασχολία που δεν απαιτεί μουσική προσήλωση. Όταν θέλω να ακούσω...βάζω βινύλιο, 45άρια, cd, κασέτες ή  βραχέα και ακούω Ράδιο Σενεγάλη... (σίγουρα μπορώ να την ακούσω διαδικτυακά με καλύτερη ποιότητα, αλλά σκεφτείτε μπορώ και θα μπορώ να την ακούω πάντα χωρίς να με εμποδίζει κανείς, εφ όσον εκπέμπει)

Τέλος για τον Πετρίδη... Τον άκουγα από τα 15 και τον ακούω καθημερινά. Και να σας πω κάτι, ήθελε να έχεις πολύ κουράγιο και τσαμπουκά για να κυκλοφορείς αυτά που κυκλοφόρησε αυτός στην Ελλάδα ή να μπορεις να παίζεις στο ράδιο το Coconut του Nilsson το 1971.

 
Σκόρπια σχόλια επί των παραπάνω:

α) Ο Πετρίδης δεν είναι αυτό που περιέγραψα στην πρώτη μου απάντηση ως κάποιον που απλώς παίζει μία playlist. Είναι κάτι πολύ διαφορετικό και ναι, και εγώ, έμαθα να ακούω μουσική και από αυτόν.

β) Το ότι αν δεν σε προωθήσουν δεν μπορείς να κάνεις καριέρα ίσχυε ανέκαθεν, απλώς για κάποιους ίσχυε περισσότερο απ'΄ ότι για κάποιους άλλους. Θα επαναλάβω ότι αυτό δεν αφορά κλασσικά άλμπουμ από τα είδη μουσικής που μας απασχολούν και τα οποία χωρίς το ίντερνετ θα ήταν αδύνατο πλέον να τα βρει κάποιος και να τα ακούσει.

γ) Ακόμη και στην ακμή των δισκοπωλείων, δεν έβρισκες τα πάντα σε ένα μαγαζί. Θυμάμαι πως είχα γύρω στις επτά διαφορετικές επισκέψεις στην Αθήνα, για να βρω κάτι που έψαχνα και μερικές φορές δεν το έβρισκα καν.

δ) Τελικά η πρώτη έκδοση του All Things Must Pass υπάρχει (στην πλατφόρμα που χρησιμοποιώ, εκεί έπρεπε να έχω κοιτάξει κατευθείαν, λέγεται Tidal) και μάλιστα σε Master ποιότητα. Προς τιμήν αυτής της συζήτησης, εκεί θα την ακούσω, καιρός είναι να δώσω σε αυτή τη δουλειά την προσοχή που όλοι λένε ότι της αξίζει.

 
Δεν βλέπω την χρησιμότητα που έχουν οι περισσότερες πλατφόρμες streaming για κάποιους που είτε ακούνε παλαιότερες κυκλοφορίες και έχουν ήδη το υλικό αυό, είτε ψάχνουν κάτι εξειδικευμένο στις νέες.


Θα διαφωνήσω. 

Προσωπικά ακούω πλέον ΜΟΝΟ Spotify και ας έχω πάνω από 1500 CD,τα 2000 βινύλια μου τα έχω χαρίσει εδώ και χρόνια ενώ τις άπειρες κασέτες μου απλά τις πέταξα. 

ΝΕΑ μουσική ακούω στο 15% του χρόνου που ακούω μουσική, σχεδον πάντα από το smartphone με ακουστικά τις 2 ώρες που ΠΕΡΠΑΤΑΩ ,εχω καταργήσει το αυτοκίνητο, κάθε μέρα. 

Ο υπόλοιπος χρόνος είναι καθαρά παλιότερη μουσική. 

Εκεί το Spotify είναι ΣΩΤΗΡΙΟ.

Σου δίνει μια ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ποικιλία για να ακούσεις ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ έχει κυκλοφορήσει ποτέ και καμμια δισκοθήκη δεν μπορεί να το κάνει αυτό. 

Το τελευταίο τρίμηνο ας πούμε ακούω ΜΟΝΟ Boleros.Τιποτα άλλο. 

Δεν υπάρχει περίπτωση να έβρισκα οπουδήποτε αλλού τόσο πολύ και διαφορετικό υλικό...

Και οι ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ που σου κάνει το Spotify είναι εξαιρετικές. 

Π.χ. αυτή τη στιγμή ακούω αυτό το αριστούργημα που μου πρότεινε στην πρωινή μου βόλτα...δεν το ήξερα αλλά τώρα το έμαθα...

Screenshot_20221030-091510_Spotify.jpg

Spotify λοιπόν για εμένα, δεν υπάρχει τίποτα άλλο...

 
δ) Τελικά η πρώτη έκδοση του All Things Must Pass υπάρχει (στην πλατφόρμα που χρησιμοποιώ, εκεί έπρεπε να έχω κοιτάξει κατευθείαν, λέγεται Tidal) και μάλιστα σε Master ποιότητα. Προς τιμήν αυτής της συζήτησης, εκεί θα την ακούσω, καιρός είναι να δώσω σε αυτή τη δουλειά την προσοχή που όλοι λένε ότι της αξίζει.


Μην επιμένεις.

Tidal συνδρομή έχω επίσης.

Εχει 3 εκδόσεις που είναι φύρδυν μίγδυν. Τα listings είναι διαφορετικά. Το βινύλιο έχει άλλα listings.

Πιθανόν αν ψάξεις σε κανένα θολό ρώσσικο κανάλι ίσως βρεις καποιο ριπ.

Εγω την δική μου την ψώνισα από το discogs.

Το tidal γενικά έχει λιγότερα από το spotify.

γ) Ακόμη και στην ακμή των δισκοπωλείων, δεν έβρισκες τα πάντα σε ένα μαγαζί. Θυμάμαι πως είχα γύρω στις επτά διαφορετικές επισκέψεις στην Αθήνα, για να βρω κάτι που έψαχνα και μερικές φορές δεν το έβρισκα καν.


ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι η αναζήτηση της μουσικής είναι εύκολη υπόθεση

 
Μα, το βλέπω μπροστά μου. Ούτε Deluxe, ούτε Anniversary, ούτε τίποτε.

Δεν είναι το σωστό;

Πως το αναγνωρίζεις;
ποιο βλέπεις το μεσαίο?

θα δεις ότι έχει εμβόλιμα bonus tracks και άλλα

και τα αναφέρει γενικά ως volumes, ενώ στο βινύλιο κανονικά είναι sides.

Φυσικά δεν τελειώνει με το thanks for the pepperoni, αλλά έχει κι άλλο.

Ηχητικά βασικά διαφέρει και εκεί είναι η ουσία.

Εδω βασικά ο κόσμος δεν νοιάζεται. Παλιά αγόραζε greatest hits σπάζοντας δίσκους που υποτίθεται είχαν ένα γενικό θέμα. Το άσμα θέλει να ακούσει. Μην κοιτάς τι θέλουν μερικοί παράξενοι.

20221030_095348.jpg

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top