Gain stacking

ThisIsSparta

Μέλος
Μηνύματα
513
Πόντοι
28
Χαζεύοντας τις προάλλες πρόσεξα το παρακάτω, και συγκεκριμένα ότι το Mojomojo είναι μετά το Dark Matter, και το Mojomojo έχει και αρκετό gain για να είναι απλά Volume boost. Γενικά έχω ξεκινήσει να ψάχνομαι αρκετά με gain stacking και πως μπορώ να συνδυάσω τα overdrive/dist πετάλια. 

@Superfunk τα χρησιμοποιείς σαν gain stacking έτσι ή απλά έτσι έτυχε να τα βάλεις και τα χρησιμοποιείς μόνο ξεχωριστά; 

Από ότι έχω διαβάσει, ο "κανόνας" είναι ότι τα lower drive μπαίνουν πριν τα higher gain, εκτός αν τα θέλεις για καθαρό volume boost, οπότε μπαίνουν μετά αλλά με καθαρά settings. Γενικά όμως θα ήθελα να ακούσω γνώμες για το πως χρησιμοποιείτε εσείς gain stacking ή/και ως boost /EQ. Πχ. θα βάζατε τύπου Tubescreamer πριν ή μετά από "transparent" overdrive και γιατί; Γενικά οποιαδήποτε εμπειρία/συμβουλή ευπρόσδεκτη..





Disclaimer: το ξέρω οτι πρέπει να δοκιμάσεις για να δεις τι σου ταιριάζει εσένα με τον δικό σου εξοπλισμό/παίξιμο. Αυτό το θέμα είναι πιο πολύ για αρχικά σημεία ψαξίματος και γενικότερη συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών.?

 
Χαζεύοντας τις προάλλες πρόσεξα το παρακάτω, και συγκεκριμένα ότι το Mojomojo είναι μετά το Dark Matter, και το Mojomojo έχει και αρκετό gain για να είναι απλά Volume boost. Γενικά έχω ξεκινήσει να ψάχνομαι αρκετά με gain stacking και πως μπορώ να συνδυάσω τα overdrive/dist πετάλια. 

@Superfunk τα χρησιμοποιείς σαν gain stacking έτσι ή απλά έτσι έτυχε να τα βάλεις και τα χρησιμοποιείς μόνο ξεχωριστά; 

Από ότι έχω διαβάσει, ο "κανόνας" είναι ότι τα lower drive μπαίνουν πριν τα higher gain, εκτός αν τα θέλεις για καθαρό volume boost, οπότε μπαίνουν μετά αλλά με καθαρά settings. Γενικά όμως θα ήθελα να ακούσω γνώμες για το πως χρησιμοποιείτε εσείς gain stacking ή/και ως boost /EQ. Πχ. θα βάζατε τύπου Tubescreamer πριν ή μετά από "transparent" overdrive και γιατί; Γενικά οποιαδήποτε εμπειρία/συμβουλή ευπρόσδεκτη..





Disclaimer: το ξέρω οτι πρέπει να δοκιμάσεις για να δεις τι σου ταιριάζει εσένα με τον δικό σου εξοπλισμό/παίξιμο. Αυτό το θέμα είναι πιο πολύ για αρχικά σημεία ψαξίματος και γενικότερη συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών.?


Πάντα πάμε από το higher gain>lower gain.

Δεν ξέρω που τον διάβασες τον ανάποδο κανόνα  :)

Είναι και το λογικό άλλωστε αν δεις τα πετάλια σαν....ενισχυτές...ή μάλλον όλο το ΣΎΣΤΗΜΑ σαν ενισχυτές, στο τέλος της αλυσίδας είναι ο ενισχυτής που είναι ο πιο καθαρός από όλα το υπόλοιπα κομμάτια της,αμέσως πριν το eq που χρησιμοποιείται ως clean boost, πριν από αυτό το lower gain od,πριν από αυτό το higher gain distortion και πριν από αυτό, αν είχα,το super high gain fuzz.

Προσωπικά πλεον κάνω σπάνια stacking πάντως δεδομένου ότι παίζω πλέον 95% καθαρά χωρίς καθόλου βρώμα. 

Στα νιάτα μου πάντως που έκανα έτσι μου ακούγονταν καλύτερα. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι ήχο ακριβώς ψάχνεις??

Πάντα πάμε από το higher gain>lower gain.

Δεν ξέρω που τον διάβασες τον ανάποδο κανόνα  :)


Εννοείται ότι αυτό ΔΕΝ ισχύει. Και τα δύο γίνονται, αλλά εάν θες έναν σοβαρο lead ήχο, κάνεις το ανάποδο..

 
τα δύο γίνονται, αλλά εάν θες έναν σοβαρο lead ήχο, κάνεις το ανάποδο


Μπα...βέβαια εξαρτάται τι ο καθένας εννοεί σοβαρό. 

Εγώ είμαι του alternative/punk  :)   και όλοι οι αγαπημένοι μου κιθαρίστες αυτή την λογική χρησιμοποιούν τώρα αν παίζεις μπλουζΣ μπορεί και να είναι αλλιώς  :)

Πάντως.. πετάλια είναι αλλάζεις τη σειρά και ακούς τι σου αρέσει δεν είναι δα και rocket science :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αναλυτικότερα, το τελευταίο βρώμικο πετάλι στην αλυσίδα, δίδει τον χαρακτήρα στον ήχο που θέλουμε. Πχ, εάν το τελευταίο πετάλι είναι το dark matter, τότε ο βασικός ήχος είναι του dark matter. Εάν υπάρχει ένα καθαρό boost πιο πριν, τότε αυτό απλά αναβάζει τα επίπεδα του gain στο tc. Εάν υπάρχει ένα tube screamer μπροστά, τότε αυτό αυξάνει τα επίπεδα gain του dark matter, και ταυτόχρονα δίδει κάποια από τα χαρακτηριστικά του στο ήχο του τελευταίου (σφίγγει τα μπάσα, και δίδει ψηλομεσαίες συχνότητες).

Εάν έχουμε τελευταίο στην αλυσίδα ενα tube screamer, ο lead ήχος που παίρνουμε είναι από αυτό το πετάλι (προφανώς). Εάν βάλουμε ένα πετάλι με υψηλότερο gain πίσω του, πχ dark matter, τότε υπάρχει θέμα, καθώς είναι δύσκολο να πετύχεις ρυθμίσεις όπου το ένα παίζει σωστά με το άλλο. Στην ουσία, πρέπει να ρυθμίσεις το dark matter σαν καθαρό boost (volume τερμα, gain κλειστο). Το αποτέλεσμα θα είναι πάλι ήχος tubescreamer, με παραπάνω όγκο, μπασο και αρμονικές από το dark matter. Και το αποτέλεσμα δεν θα είναι και πολύ καλό.

Όταν κάποιος αγοράζει ένα πετάλι distortion, το αγοράζει για να έχει έναν high gain ήχο. To dark matter έχει έναν ολοκληρωμένο ήχο distortion. Δεν το αγοράζει για να το βάλεις σε σημείο που δεν μπορει να δώσει αυτόν τον ήχο. Εάν θέλεις high gain ηχο, αυτό είναι αδύνατον να επιτευχθεί με το high gain πετάλι πρώτο στην αλυσίδα. Απλά δεν... Είναι ίδια φιλοσοφία με το βρώμικο κανάλι ενισχυτή. Πρώτα βάζουμε το tube screamer, και μετά ακολουθεί η προενίσχυση του ενισχυτή. Αλίμονο να βάζαμε το tube screamer στο fx loop ώστε να έρχεται τελευταιο. Δεν βγαίνει έτσι ορθόδοξος, βρώμικος ήχος.
Από την άλλη, είναι πολύ ωραίος ο ήχος με ένα tube screamer σαν βασικό drive, και ένα ocd να σπρώχνει ελαφρώς. Ή ένα odr nobels. Δίδει κάποια χαρακτηριστικά που λείπουν στο tubescreamer. Αλλά ο βασικός ήχος δεν αλλάζει. Παραμένει ts.  Καλός ήχος για low-Med gain stuff, αλλά δεν μπορεί να ανέβει ποτέ σε high gain επίπεδα, με την αναμενόμενη καθαρότηα στον ήχο.

Γι' αυτό ρωτώ, τι ήχο θέλεις να βγάλεις.

Σήμερα έκανα τζαμ με φίλους και είχα αυτή την πεταλιέρα:

1635096985437.jpg

Το κοκκινο είναι tubescreamerοειδές. To δεύτερο είναι ένα παχύ transparent overdrive medium gain, και το τρίτο είναι ratοειδές distortion. Παίζω σε καθαρό κανάλι από vox ac10.  Για βασικό mid gain ηχο χρησιμοποιώ το nobels και για βασικό high gain to rattler. Το κοκκινο το χρησιμοποιώ για να μπουστάρω το overall gain και να δώσω έμφαση σε μεσαίες συχνότητες.

εδώ παράδειγμα με το nobels

clip2.mp3

εδώ με το rattler 

clip3.mp3

Και εδώ κιθάρα σκέτη με rattler.

clip1.mp3

Με κινητό τα έγραψα, αλλά πίστεψέ με, είχε φοβερό ήχο.

Χρειάζονται πολλές δοκιμές...

 

Attachments

Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και το αποτέλεσμα δεν θα είναι και πολύ καλό.


Περίεργο, σε εμένα μαμει και δέρνει  :)

Ειδικά στα ακόρντα. 

Για lead απλά ανοίγω και το GE7 και κατεβαίνει ο Θεός  :)

Φυσικά ο ενισχυτής μου είναι καθαρός. 

Βέβαια γούστα είναι αυτά. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν έχω ακούσει ποτέ βρώμικο ήχο σου, αλλα για να το λες σε πιστεύω.

Δοκιμές, δοκιμές, δοκιμές....

 
Προσωπικά, τους πιο creamy ήχους τους πετυχαίνω κατά διαστήματα πατώντας κανα 2 (κάποιες φορές και 3) πετάλια ταυτόχρονα, συνήθως ένα fuzz και κατόπιν ένα booster και ένα TS η και πιό transparent drive. Με μια διαφορά...το volume της κιθάρας ΠΑΝΤΑ βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα, ποτέ στο 10. Για μένα, εκεί ανάμεσα στο 3 και το 8-9 του volume κρύβεται η μαγεία και αληθινά μεγάλη παλέτα ηχοχρωμάτων. Όταν δε μπεί στην εξίσωση και το tone της κιθάρας, χρόνο και διάθεση νάχεις να ψάχνεις. Αυτά βέβαια για το δικό μου στυλ παιξίματος, δεν παίζουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Πάντως, δύσκολα μπορεί να ξεπεραστεί η αίσθηση του να παίζεις με κάποιον καλό full tube cranked up ενισχυτή και μόνο ένα range master στα πόδια σου.

 
το volume της κιθάρας ΠΑΝΤΑ βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα, ποτέ στο 10. Για μένα, εκεί ανάμεσα στο 3 και το 8-9 του volume κρύβεται η μαγεία και αληθινά μεγάλη παλέτα ηχοχρωμάτων. Όταν δε μπεί στην εξίσωση και το tone της κιθάρας, χρόνο και διάθεση νάχεις να ψάχνεις.


Αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ.

ΑΚΡΙΒΩΣ όμως.

 
Αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ.

ΑΚΡΙΒΩΣ όμως.




Κατσε γιατι με μπερδεΠσατε...

Αυτα τα 2 κουμπια που εχει η tele....ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ?

Δηλ. μπορεις να τα εχεις και καπου ΚΑΤΩ απο το 10?

Ρε τι μαθαινει κανεις στα φορα ?

 
Κατσε γιατι με μπερδεΠσατε...

Αυτα τα 2 κουμπια που εχει η tele....ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ?

Δηλ. μπορεις να τα εχεις και καπου ΚΑΤΩ απο το 10?

Ρε τι μαθαινει κανεις στα φορα ?
Όχι τα έχει για ομορφιά, κάτι σαν τα βυζγιά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ωχ ξεκίνησα πόλεμο... sorry παιδιά βασικά εννοούσα αν πρέπει να αλλάξω από strat σε tele.. ?

Γενικά προσανατολίζομαι σε ροκάδικο/χαρντ ροκ ήχο, αλλά εδώ είναι απλά ψάξιμο για επιλογές και όχι "βοηθήστε με να πετύχω αυτό τον ήχο". Πχ να έχω crunch, distortion και lead από 2 πετάλια αντί 1 για καθε ήχο μόνο του. Απλά ήθελα να ακούσω εμπειρίες και απόψεις για το πως το προσεγγίζετε εσείς.

Δεν ξέρω που τον διάβασες τον ανάποδο κανόνα  :)

Είναι και το λογικό άλλωστε αν δεις τα πετάλια σαν....ενισχυτές...ή μάλλον όλο το ΣΎΣΤΗΜΑ σαν ενισχυτές, στο τέλος της αλυσίδας είναι ο ενισχυτής που είναι ο πιο καθαρός από όλα το υπόλοιπα κομμάτια της,αμέσως πριν το eq που χρησιμοποιείται ως clean boost, πριν από αυτό το lower gain od,πριν από αυτό το higher gain distortion και πριν από αυτό, αν είχα,το super high gain fuzz.




@Superfunk Είναι αρκετά μέρη, δύσκολο να τα βρω όλα τώρα αλλά η λογική που υποστηρίζουν είναι ότι αν βάλεις το higher gain πριν το lower gain μετά θα ειναι πιο πολύ volume & EQ παρά θα δώσει τον χαρακτήρα της βρωμιάς. Ουσιαστικά βάζεις το lower gain πριν για να οδηγήσεις λίγο παραπάνω το higher gain και να σχηματίσειςτο EQ - όπως το κλασικό TS πριν τον τσιταρισμένο Mesa.

Πχ. γύρω στο 11.20'








Αυτό να πω την αλήθεια μου δεν το έχω πολύ ακόμα.. αν κατεβάσω το volume έστω και λίγο νιώθω οτι κάτι μου λείπει στα χέρια, σαν να χάνεται η ατάκα και η απόκριση. Μάλλον κάτι κάνω λάθος..

Για το tone δεν το συζητάω, είμαι σίγουρος οτι κάποια στιγμή θα μου στείλει πακέτο μέσω γνωστής τηλεοπτικής εκπομπής για να ξαναγνωριστούμε...

 
Γενικά προσανατολίζομαι σε ροκάδικο/χαρντ ροκ ήχο


Τοτε ειμαι εντελως ακαταλληλος να σου απαντησω μια και νιώθω ΒΑΘΥ ΜΙΣΟΣ για αυτον τον ηχο ?

Για να καταλαβεις ο καλυτερος lead ηχος που εχω ακουσει στη ζωη μου ειναι αυτος 







και οι δικοι μου απο higher σε lower τα παΓαινουν τα μΠεταλια τους ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κατ αρχάς δεν κάνουν όλα τα κυκλώματα των drives ή των boosters για stacking, ας ξεκινήσουμε από αυτό. Κάποια όταν βρίσκονται πιο μετα στην σειρά και δέχονται ένα hot σήμα, ακούγονται overloaded.

Από την άλλη υπάρχουν και κλασικοί συνδυασμοί όπως:

1. Δύο tubescreamers στη σειρά

2. Ένα πετάλι σε φάση Klon τελευταίο το οποίο μπορεί να δεχτεί πρακτικά οτιδήποτε από overdrive μέχρι fuzz.

3. Οποιοδήποτε πετάλι του Mad Professor/Bearfoot με όποια σειρά σου αρέσει καλύτερα. Είναι πετάλια ειδικά σχεδιασμένα για stacking, επίσης μπορούν να πάρουν και οποιοδήποτε σήμα από άλλα drives πριν από αυτά.

Μετά έχει να κάνει και με το είδος του ενισχυτή. Για hard rock και συναφή είδη, ένα καλό booster τύπου Klon μπροστά από έναν σοβαρό ενισχυτή πρέπει να αρκεί. Άντε να πας και σε ένα soft clipping τύπου tubescreamer πιο πριν αν φτάνει μέχρι mid gain o ενισχυτής.

Αν ο ενισχυτής είναι καθαρός, τότε καλύτερα να πας σε κάποιο amp in a box distortion που να δέχεται stacking με ένα booster ή overdrive πριν από αυτό. Χρησιμοποιείς το distortion με το gain χαμηλά και του δίνεις την τελική ώθηση με το προηγούμενο drive.

Δεν αναφέρομαι σε fuzzes μιας που δεν πολυχρησιμοποιούνται στο είδος.   

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έρχομαι να αφήσω την ιεροσυλία μου εδώ, αλλά πιστεύω κάτι μπορεί να δώσει στην κουβέντα. Παίζω με profiles του συγκεκριμένου πεταλιού, ουσιαστικά είναι boost/od με 2 διαφορετικά on/off buttons. Ό,τι πρέπει για την κατάσταση που μας περιγράφεις.




 
Bill επειδή το GAS με είχε χτυπήσει πολύ δυνατά τελευταία το έχω το ΑΤ+ και είναι απλά υπέροχο. Νομίζω αν έπρεπε να τα δώσω όλα και να κρατήσω 1, θα ήταν αυτό. 
ΑΛΛΑ για μα βγάλεις τον ήχο που έχει ο Andy (πέρα από το ταλέντο και τις ώρες εμπειρίας) θες οπωσδήποτε treble bleed mod στην κιθάρα σου. Με τις δικές μου όσο και να έχω προσπαθήσει δεν τα έχω καταφέρει και χάνω πολύ σε treble. Νομίζω το αναφέρει και αυτός κάποια στιγμή. 

edit: αναφέρομαι στο «βάζω ψηλά gain και χαμηλώνω πολύ το volume της κιθάρας» ήχο που κάνει ο Andy 
 

Αλλά πραγματικά, το πεταλάκι δεν υπάρχει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Bill επειδή το GAS με είχε χτυπήσει πολύ δυνατά τελευταία το έχω το ΑΤ+ και είναι απλά υπέροχο. Νομίζω αν έπρεπε να τα δώσω όλα και να κρατήσω 1, θα ήταν αυτό. 
ΑΛΛΑ για μα βγάλεις τον ήχο που έχει ο Andy (πέρα από το ταλέντο και τις ώρες εμπειρίας) θες οπωσδήποτε treble bleed mod στην κιθάρα σου. Με τις δικές μου όσο και να έχω προσπαθήσει δεν τα έχω καταφέρει και χάνω πολύ σε treble. Νομίζω το αναφέρει και αυτός κάποια στιγμή. 

edit: αναφέρομαι στο «βάζω ψηλά gain και χαμηλώνω πολύ το volume της κιθάρας» ήχο που κάνει ο Andy 
 

Αλλά πραγματικά, το πεταλάκι δεν υπάρχει.


Συμφωνώ για το treble bleed, ο μόνος τρόπος για να πλησιάσω σε τέτοιο ήχο είναι να παίζω στη γέφυρα με κατεβασμένο το volume. Το πετάλι όντως είναι φοβερό, το δοκίμασα πρώτα εδώ σε ένα μαγαζί και μετά έψαξα κατευθείαν για profiles. Πλέον έχω 2 lead ήχους, είναι μέσα και στους 2.

Εφόσον υπάρχει GAS, πάω πάσο, δεν σώζεσαι. ? Δεν έχω εμπειρία από 2 drive πετάλια ανοιχτά ταυτόχρονα, συνήθως είχα ένα που τσίτωνε λίγο παραπάνω τον ενισχυτή. Πάντως για τέτοια δουλειά θα κοιτούσα και κάνα Friedman Golden Plexi σε συνδυασμό με τα πετάλια που ήδη έχεις.

 
Να πω κι εγώ την γνώμη μου στο αρχικό ερώτημα. Βάζω πάντα τα lower gain ή clean boost στην αρχή και προχωράω στα higher gain. Τα clean boost τα έχω συνήθως μόνιμα ανοιχτά, π.χ. micro amp για να δίνω περισσότερο όγκο στους μονούς μαγνήτες και στην συνέχεια προσθέτω σε gain κατά βούληση.

Όμως στην παρούσα φάση έχω βολευτεί με ενισχυτή τύπου fender champ (vht sp6) τον οποίο δουλεύω συνεχώς καθαρό. Τελευταίο στην σειρά έχω σχεδόν always on το ctc blackface stardust σε medium gain ρυθμίσεις το οποίο είναι ο crunch ήχος μου αλλά καθαρίζει πολύ ωραία με το volume και ακούει τις δυναμικές. Το συγκεκριμένο πετάλι επειδή δεν έχει πολλά μεσαία το boostάρω με tubescreamer (boss sd-1) με ελάχιστο gain και αυτός είναι ο lead ήχος. Στην ουσία δηλαδή προσπαθώ να εξομοιώσω fender blackface ενισχυτή που δουλεύει αρκετά σπασμένος και μπουστάρεται από ts για να του δώσει τα μεσαία που του λείπουν.

Το πιο ενδιαφέρον είναι η παλέτα που έχεις με τις διάφορες θέσεις του volume, εννοείται με treble bleed

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top