cubase Cubase και Nuendo χωρίς dongle στο εξής

Yannis Methenitis

Yameth

Jack of all trades
Staff member
Μηνύματα
11,657
Λύσεις
1
Πόντοι
3,578
Σε ένα μακροσκελές νήμα στο Twitter, η Steinberg δεσμεύτηκε να καταργήσει τη μακροχρόνια πολιτική της που απαιτεί από τους χρήστες Cubase και Nuendo να συνδέονται με dongle στους υπολογιστές τους για να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό της.

"Ήρθε η ώρα να θέσουμε την προσέγγισή μας στη διαχείριση αδειών, στο επίκεντρο της προσοχής μας. Η τεχνολογία προστασίας από την πειρατεία δεν πρέπει να σας περιορίζει ως πελάτη, αλλά να διασφαλίζει την επένδυσή σας. Είναι πολύ νωρίς για να ανακοινώσουμε λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα ή το νέο περιβάλλον αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο: το μέλλον θα είναι απαλλαγμένο από dongle."

Αμήν.

Μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη ανακοίνωση του Twitter εδώ.


 
Γιααα να δούμε τι θα δούμε... Βήμα αργόν από τη steinberg, ψυχοβγάλτες είναι ώρες ώρες. Και αν δεν ήταν το Dorico που στην ουσία έφερε ένα φρέσκο μερίδιο καταναλωτών στην εταιρία, με άλλες συνήθειες και ήθος, το dongle δε θα άλλαζε ποτέ κατά τη γνώμη μου. Θα συζητάγαμε αν θα βγει type-C ή NVME dongle, αλλά να καταργηθεί... μπα.

 
Συνήθως Νοέμβρη γίνονται τα updates, ελπίζω αν όχι φέτος με το 11.5, του χρόνου με το 12...

 
Γιααα να δούμε τι θα δούμε... Βήμα αργόν από τη steinberg, ψυχοβγάλτες είναι ώρες ώρες. Και αν δεν ήταν το Dorico που στην ουσία έφερε ένα φρέσκο μερίδιο καταναλωτών στην εταιρία, με άλλες συνήθειες και ήθος, το dongle δε θα άλλαζε ποτέ κατά τη γνώμη μου. Θα συζητάγαμε αν θα βγει type-C ή NVME dongle, αλλά να καταργηθεί... μπα.
Και μεις που το εχουμε δηλ τι αλλάζει;

 
Και μεις που το εχουμε δηλ τι αλλάζει;


Έλα ντε; Αυτό είναι που μας απασχολεί. Γιατί τώρα, το στικάκι είναι η προστασία και η εξακρίβωση της αυθεντικότητας. Ήτοι, όπου και να πάω, είτε μουσαφίρης είτε σώγαμπρος, αν έχω το στικάκι μου μαζί, κατεβάζω το cubase (ή όποιο προϊόν της steinberg) και παίζω μπαλίτσα αυθεντικότατος. Ελπίζω όταν αλλάξουν τα κόζα να μην μου πουν ότι  η εγκατάσταση περιορίζεται σε κάτω των 3 υπολογιστών, ή κάνουν κάτι πολύ πολύπλοκο. Άντε μέχρι και extrapin στο κινητό να το δεχτώ να βάλω, όπως με τις τράπεζες αν είναι να μην υπάρχει όριο υπολογιστών. Να επιτρέψουν σε όποιον θέλει να το κρατήσει άραγε; Αν και δύσκολο το βλέπω να συντηρούν δύο συστήματα εξακρίβωσης/προστασίας.

 
Έλα ντε; Αυτό είναι που μας απασχολεί. Γιατί τώρα, το στικάκι είναι η προστασία και η εξακρίβωση της αυθεντικότητας. Ήτοι, όπου και να πάω, είτε μουσαφίρης είτε σώγαμπρος, αν έχω το στικάκι μου μαζί, κατεβάζω το cubase (ή όποιο προϊόν της steinberg) και παίζω μπαλίτσα αυθεντικότατος. Ελπίζω όταν αλλάξουν τα κόζα να μην μου πουν ότι  η εγκατάσταση περιορίζεται σε κάτω των 3 υπολογιστών, ή κάνουν κάτι πολύ πολύπλοκο. Άντε μέχρι και extrapin στο κινητό να το δεχτώ να βάλω, όπως με τις τράπεζες αν είναι να μην υπάρχει όριο υπολογιστών. Να επιτρέψουν σε όποιον θέλει να το κρατήσει άραγε; Αν και δύσκολο το βλέπω να συντηρούν δύο συστήματα εξακρίβωσης/προστασίας.


τον κακό τους....

μη χ μεσα.

Δεν μας φτάνουν όλα τα καθημερινά του προβλήματα...

 
Ήτοι, όπου και να πάω, είτε μουσαφίρης είτε σώγαμπρος, αν έχω το στικάκι μου μαζί, κατεβάζω το cubase (ή όποιο προϊόν της steinberg) και παίζω μπαλίτσα αυθεντικότατος.
Το μουσικό σύνταγμα στο ακροτελεύτιο άρθρο του αναφέρει πως η προστασία της αυθεντικότητας του μουσικού software επαφίεται στον πατριωτισμό των μουσικών-χρηστών.

 χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

 
Το μουσικό σύνταγμα στο ακροτελεύτιο άρθρο του αναφέρει πως η προστασία της αυθεντικότητας του μουσικού software επαφίεται στον πατριωτισμό των μουσικών-χρηστών.

 χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
Εμ, αυτό είναι το πρόβλημα. Όταν απειλείται το σύνταγμα... ενίοτε δημιουργούνται αντάρτες. Καλύτερα με ντονγκλ ελεύθερη ζωή, παρά μόνο σε δύο πισιά και με λογκιν.

Εγώ έχω κρυφή ελπίδα πάντως το στικάκι να απαιτούσε πολύ και παλιό κώδικα, και επί τη ξεφορτώσει μπας και δούμε κανα φως με τα χρονίζοντα μπαγκ. Πώς έγινε με το ΠΑΣΟΚ δηλαδή, που με το που ξεφορτώθηκε τον Άκη πήρε τα απάνω του; Έτσι ακριβώς.???

 
σιγα τον κώδικα του Ακη.

Μη μας μπλέξουν με online μόνο γιατί τη βάψαμε.

Ασε που μυρίζομαι σιγά σιγά και συνδρομή

 
Ασε που μυρίζομαι σιγά σιγά και συνδρομή
Αυτό το έχουν αποκλείσει κατηγορηματικά, και ελπίζω να το εννοούν και να έχουν αλήθεια μάθει από την Avid και τα τερτίπια της. Ήδη το Sibelius το εγκαταλείπουν πάρα πολλοί για το Dorico. Ένας πολύ σημαντικός λόγος είναι η συνδρομή. Το ιδιο και τα protools, που για το μέσο χρήστη η τιμή τους είναι απαγορευτική. Δε νομίζω να είναι πια τόσο μπουμπούνες. Βλέπουν την τσέπη και αποφασίζουν.

Το online... Δεν θα το γλιτώσουμε μάλλον. Απλά ελπίζω να είναι αραιά τα λογκιν. Να κάνεις πχ μια φορά το εξάμηνο ή το χρόνο και μετά να μπορείς να μένεις οφφλαιν.

 
Αισιόδοξος δεν είμαι, απλά δεν θέλω να πιστέψω ότι μπορούν να τα κάνουνε τόσο μαντάρα. Στο φόρουμ η συντριπτική πλειοψηφία είναι κατά της συνδρομής, θέμα περι συνδρομών κλειδώθηκε με δύο (2! απαντήσεις/κατηγορηματικές διαψεύσεις από το προσωπικό, οι οποίοι μιλάνε...στη χάση και στη φέξη για να το πω αισιόδοξα).

Επίσης, μην υποτιμάμε τη δυναμική του Dorico. Το λέω και το ξαναλέω. Μπορεί όσα χρήματα φέρνει στη Steinberg το Cubendo να φέρνει τα ίδια και περισσότερα το Dorico. Και αν οι δημιουργοί του λένε ότι το dongle δεν τους εξυπηρετεί... Καταργείται το dongle. Είναι απλό.

Εδώ θα είμαστε να τα δούμε.

 
Θάνατος στα subscription. Καταλαβαίνω απόλυτα την ύπαρξή τους (συνεχής υποστίρηξη, "τσάμπα" αναβαθμήσεις, χαμηλότερο κόστος για πιο σύντομη χρήση, κατά της πειρατείας, και άλλα), αλλά γενικά δε μου αρέσει καθόλου αυτή η δέσμευση του να πλερώνεις κάθε μήνα, ανεξάρτητα τη χρήση.

Όλα τα προγράμματα που έχουν να κάνουν με γραφικά είναι subscription, και το θεωρώ απαράδεκτο. Εκεί βέβαια μιλάμε για τρελά one-time-buy κόστη και ελάχιστο support (βλέπε Avid Media Composer, στα 1700 με ένα χρόνο updates, ενώ το Pro Tools είναι λιγότερο από 700)...  Πέρα του ότι σε αναγκάζουν να κάνεις updates, οι τιμές ανά μήνα δε συμφαίρουν καθόλου. Αναγκάζεσαι να πληρώσεις έναν ολόκληρο μήνα, ακόμα και αν θες να ασχοληθείς 5 λεπτά.

Εγώ ελπίζω να είναι κάτι σαν το iLok, που ναι μεν σε περιορίζει στα licenses, αλλά μπορείς να ενεργοποιήσεις/απενεργοποιήσεις εσύ τις συσκευές σου, και ναι μεν κάνει το authentication online, αλλά αφού το κάνεις μπορείς να χρησιμοποιείς το προϊόν offline.

Σίγουρα η Steinberg πρέπει να ξέρει ότι αρκετά studio δεν έχουν καν internet, και δε χρειάζεται να έχουν. Επίσης σίγουρα ξέρει ότι, dongle ή όχι, τα προϊόντα της τα έχουν σπάσει πλέον, οπότε μάλλον αντιλαμβάνονται ότι δεν έχει νόημα, και μόνο ζημιά μπορεί να τους κάνει.

Όσο για το κόστος, δε νομίζω να το αυξήσουν ή όντως να βάλου subscription, εκτός αν το βάλουν σαν επιπλέον επιλογή. Ομολογώ ότι θαυμάζω την Apple που δίνει το Logic μόνο με $200 και έχει μέσα της παναγιάς τα μάτια. Είναι ότι πιο value-for-money υπάρχει, χωρίς κανένα περιορισμό, και εξαιρετικά ανταγωνιστικό.

 
Δεν έχω αποφανθεί ακόμα για τις συνδρομές στα προγράμματα.

Είναι καινούργιο σύστημα και έχει θετικά και αρνητικά.

Απο τη μια ένας νέος ή ερασιτέχνης μπορεί να αποκτήσει (για όσο τα χρειαστεί) εργαλεία που δεν θα είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει λόγω κόστους.

Απο την άλλη αγοράζεις κάτι και είναι ΔΙΚΟ σου!

Μέχρι να βγει το επόμενο με τα περισσότερα και ευκολότερα μπλιμπλίκια. Μπορεί να μην πάρεις το επόμενο μοντέλο αλλά εγω π.χ. έχω αγοράσει 5 διαφορετικές εκδόσεις του κουμπάσε σε βάθος χρόνου και χρησιμοποιώ μόνο το τελευταίο. Αν διαιρούσα το ποσό που έδωσα συνολικά και το έκανα μηνιάτικα, μήπως ήταν μια η άλλη;

Ασε που θα είχα πάντα το νεότερο μοντέλο. Σαν το leasing δηλαδή.

Οπότε μήπως αυτό το θέμα με την ιδιοκτησία (μπαρμπα λαδά) πρέπει να το κοιτάξεις;

Θεωρώ ήδη καλό τίμημα τη συνδρομή στο Youtube Music ή Spotify (κοστος ενός CD) για να έχω όλη τη δισκογραφία για ένα μήνα και το έχω ήδη αποδεχτεί.

Ετσι όμως αν προσθέσεις συνδρομές για τα πάντα, αυξάνει το μηνιάτικο έξοδο, για απαραίτητα και μη (που είναι και το πραγματικό δίλημμα).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Χρησιμοποιώ dongle εδώ και χρόνια σε συγκεκριμένο σχεδιαστικό πρόγραμμα και εδώ και 3 χρόνια προσπαθώ να αποφύγω τη μετάβαση σε online κυρίως λόγω του φόβου της υποχρεωτικής μετάβασης σε συνδρομή κάποια στιγμή. 

Από την άλλη, όταν μου έκλεψαν μια τσάντα (που έτυχε να βρίσκεται μέσα και το dongle το οποίο μετέφερα) πλήρωσα 1800 Ευρώ για να αγοράσω καινούργιο.

Ας κρατήσουμε κατά νου ότι τα dongles κλέβονται. Ίσως όχι από σπίτια ή από ιδιωτικούς χώρους με περιορισμένη πρόσβαση αλλά από χώρους εργασίας με 10 υπολογιστές στους οποίους κάθονται 10 σχεδιαστές και μπαινοβγαίνουν πελάτες. 

 
Θεωρώ ήδη καλό τίμημα τη συνδρομή στο Youtube Music ή Spotify (κοστος ενός CD) για να έχω όλη τη δισκογραφία για ένα μήνα και το έχω ήδη αποδεχτεί.

Ετσι όμως αν προσθέσεις συνδρομές για τα πάντα, αυξάνει το μηνιάτικο έξοδο, για απαραίτητα και μη (που είναι και το πραγματικό δίλημμα).
Εδώ είναι όλο το ζουμί.

Γιατί ως ερασιτέχνης, αυτό που με ενδιαφέρει εμένα είναι όταν να πληρώσω κάτι να μου μένει. Αν είχα κάνει συνδρομή στη waves, μπορεί να είχα όλα τα plug-in για ένα μήνα, αλλά μετά τον μήνα αυτόν δε θα είχα ούτε eq. Γιατί να μην αγοράσω ένα plug που το έχω ανάγκη και να μου μείνει και μετά το μήνα;

Το ίδιο και με τα Sibelius. Τα είχα πληρώσει, ακόμα τα έχω. Αν ήμουν με συνδρομή, για 2 οδηγούς το μήνα δεν άξιζε να πληρώνω.

Το ίδιο με το BFD, που μπορεί να έχω δώσει 500 ευρώ σε βάθος 10ετίας και. Δε νομίζω υπό συνθήκες συνδρομής να συνέφερε.

Το ίδιο με το Pianoteq που τσουκου τσουκου ένα οργανάκι από δω ένα οργανάκι από κει το αγοράζω και μου μενει.

Αν έπρεπε να τα έχω όλα αυτά με συνδρομή, θα δούλευα μόνο γι' αυτά, και ποτέ δε θα μπορούσα να πω "κόφτο αυτό μωρέ τι το θες", γιατί όλα τα θέλω. Αλλά τα "θέλω" τα καλύπτω σιγά σιγά, και μου μένουν.

Περισσότερο μου κάνει για τους επαγγελματίες η συνδρομή παρά για τους ερασιτέχνες.

 
Περισσότερο μου κάνει για τους επαγγελματίες η συνδρομή παρά για τους ερασιτέχνες.


Επίσης, σίγουρα ωραία φάση να έχεις πάντα την τελευταία έκδοση, αλλά μιλάμε για ΤΙΣ ΑΠΕΙΡΕΣ ΩΡΕΣ που χρειάζονται για: επιλογή έκδοσης λογισμικού, αγορά, εγκατάσταση, σταθεροποίηση του συστήματος (να δουλεύουν όλα ταυτόχρονα), εκμάθηση, αλλαγή workflow, συμβατότητα προς τα πίσω και πολλά ακόμη..

Όταν δεν μπορείς να διαθέσεις ολόκληρη την ημέρα σου στο στούντιο, είναι σίγουρα καλύτερα να έχεις ένα σταθερό σύστημα για π.χ. 10-15 χρόνια, χωρίς κανένα από τα παραπάνω προβλήματα και με τη βέλτιστη απόδοση, και μετά να αγοράσεις ένα ολοκαίνουργο σύστημα με τους ίδιους όρους μαζί με το σύγχρονο μουσικό λογισμικό της εποχής (ξοδεύοντας χρόνο για το στήσιμο μόνο μια φορά) κλπ. κλπ.

Φυσικά, με βάση το παραπάνω μοντέλο σε συμφέρει 100% το dongle και όχι η συνδρομή..

Από την άλλη, όταν μου έκλεψαν μια τσάντα (που έτυχε να βρίσκεται μέσα και το dongle το οποίο μετέφερα) πλήρωσα 1800 Ευρώ για να αγοράσω καινούργιο.

Ας κρατήσουμε κατά νου ότι τα dongles κλέβονται. Ίσως όχι από σπίτια ή από ιδιωτικούς χώρους με περιορισμένη πρόσβαση αλλά από χώρους εργασίας με 10 υπολογιστές στους οποίους κάθονται 10 σχεδιαστές και μπαινοβγαίνουν πελάτες. 


Δυστυχώς είναι σα να έχεις ένα χαρτονόμισμα των 1800 ευρώ στην τσάντα.. ?

Είναι το μόνο μειονέκτημά του, μια που για να χαλάσει είναι ελάχιστες οι πιθανότητες..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η ραδιοαρβύλα λέει ότι από 1/1/2022 αλλάζουν τα κόζα, και οτι ο σέρβερ πιστοποίησης usb elicenser και soft elicenser απενεργοποιείται με περίοδο χάριτος/προσαρμογής μέχρι Ιούνιο. Τι σημαίνει αυτό για εμάς δεν εχω ιδέα.

Πέραν μιας "ακούσιας διαρροής" για περίοδο χάριτος στην ενεργοποίηση του Cubase 12, (και όχι 11,5 όπως περιμένουμε) ουδεμία επίσημη ανακοίνωση.

 
Σίγουρα θα το χρησιμοποιήσουν σαν αιτία για upgrade, δεν υπάρχει περίπτωση. Από την άλλη, καιρός είναι.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top