Μπονζούρ κι από εμένα.
Κατ' αρχάς, και μόνο που το μυαλό σου, τέτοιες εποχές και σε τέτοιο περιβάλλον, στροφάρει για οποιοδήποτε εγχείρημα, συγχαρητήρια. Υπάρχουν μυριάδες άλλοι που απλά βουλιάζουν σε μια γούρνα μοιρολατρίας.
Έχεις και μερικά πλεονεκτήματα: Τεχνογνωσία, πρόσβαση σε τεχνολογικό εξοπλισμό (απ' ό,τι κατάλαβα δεν είσαι κάτοχος), μεράκι, +μια κανονική πρωινή δουλειά.
Για μένα, αυτό που οπωσδήποτε χρειάζεσαι, είναι ένας έμπειρος luthier (όχι απλά χομπίστας) ο οποίος, πέρα από τη γνώση σε όλα τα τεχνικά θέματα, θα σου προσφέρει και την ασφάλεια και το κύρος ενός ελέγχου του τελικού προϊόντος και φυσικά κάποιος γνώστης της αγοράς, του διαδικτύου και του marketing ο οποίος και θα αναλάβει την προώθηση και διεύρυνσή/καθιέρωσή της.
(ο luthier θα χρειαστεί φυσικά και για κοπές και κολλήσεις και διαμόρφωση. Ένα 2-piece σκάφος, ένα top, η ταστιέρα πάνω στο μανίκι, dots-inlays, bindings κλπ. Δεν πετάμε δυο κούτσουρα στο CNC και βγαίνει κιθάρα. Και φυσικά ταστοδουλειές, nuts κλπ.) Επίσης θα είναι υπεύθυνος για την επιλογή πρώτης ύλης. (εδώ, η φύση της συνεργασίας, οδηγεί κατά τη γνώμη μου σε υπεργολαβία, όπως προαναφέρθηκε, αλλιώς θα χρειαστεί και αγορά εξοπλισμού κατασκευής πιθανόν, αν δεν είναι διαθέσιμη, και σίγουρα εξοπλισμός και εργαλεία 'στησίματος' οργάνου. Η φύση της συνεργασίας θα υπαγορεύσει και τον τρόπο).
Επίσης, κατά κύριο λόγο, χρειάζεται καινοτομία, είτε στη διαδικασία παραγωγής, είτε στις επιλογές, είτε στη διάθεση, είτε στο τελικό προϊόν. Το να προσπαθήσεις να ανταγωνιστείς εταιρείες με τεράστια γκάμα, εμπειρία και κύρος στο χώρο, παίζοντας με τους δικούς τους όρους, είναι για μένα μάταιο. Στον τομέα της διαφήμισης χρειάζονται προσεκτικά και απολύτως στοχευμένα βήματα. Το target group σου, δυστυχώς δεν είναι όλοι οι κιθαρίστες, αλλά ούτε και o high end custom seeker. Είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό κιθαριστών που ψάχνονται και γενικά "πιάνουν τα χέρια τους". Η διαφήμιση πάντως, στις μέρες μας είναι πολύ πιο εύκολη (και, ίσως πιο φθηνή) από την εποχή των περιοδικών, των flyers, του τοπικού word of mouth και των διεθνών εκθέσεων.
Σε κάθε περίπτωση, η φύση του εγχειρήματος, θεωρώ ότι περιλαμβάνει ένα ικανό αρχικό κεφάλαιο σε πρώτη ύλη, ένα επίσης ικανό κεφάλαιο σε βιτρίνα (website, διαφήμιση, προώθηση) και αρκετή τόλμη και αυτοπεποίθηση. Θα εξαρτηθεί από τη φύση της συνεργασίας σου με τους "εταίρους" και τη διάθεσή τους για να"συμβάλλουν" στο project.
Αυτά τα ολίγα, merci και καλή συνέχεια