Γιατί Vintage εξοπλισμος;

Καποια πραγματα δεν ειναι προς αναζητηση τυχαια.

Οι LP δεν εγιναν συλλεκτικες ξαφνικα το '80.

Οπως επισης και οι pre war Martin.

Ηταν ειδη και ηδη προς αναζητηση,  απο αρχες/μεσα του 60.

Ο λογος ειναι οτι βγηκαν οργανα με καποια specs που απο τοτε ηταν περιορισμενα σε κυκλοφορια και καποια δεν ξαναβγηκαν ποτε. 

Ειτε λογω ελλειψης υλικων, ειτε πορων οικονομικων απο τις "εταιρειες" που τοτε δεν ηταν τοσο μεγαλες οσο σημερα.

Τα reissue δυστυχως,  στο 80% των οργανων, δεν εχουν καμια σχεση με τα αυθεντικα. Και αυτο δεν ειναι μονο στα οργανα. Ειναι και στα αυτοκινητα και στις καφετιερες και στις λαμπες και σε ολα.

Προφανως και υπαρχουν σκουπιδια σε ολες τις εποχες και προφανως υπαρχει υπερτιμολογηση στα περισσοτερα.

Για μενα,  ο σημαντικοτερος παραγοντας ειναι τι θες να παιξεις.

Αν παιζεις ιαπωνικο grindcore, ειναι τουλαχιστον περιττο να ψαχνεις για 62 strat.

Αν θες να παιξεις blues, classic rock κλπ, και διαθετεις ενα budget, μαλλον σε παλιο θα καταληξεις...

Κατι που επισης παιζει ρολο, ειναι και η συντηρηση.

Πριν χρονια ειχα αγορασει ενα SG 70s σε Χ κοστος.

Το πουλησα το '10 σε κιθαριστα γνωστης εγχωριας stoner μπαντας.

Το οργανο ηταν σε αψογη λειτουργικα, μετρια αισθητικα κατασταση.

Εκτοτε, του εχει σπασει 3 φορες το μπρατσο. 2 στο headstock και 1 πιο χαμηλα στο λαιμο.

Εχει επισκευαστει καλα.

Ειναι η main του κιθαρα, δε σκεφτεται να τη δωσει απ'οσο ξερω και χαιρομαι πολυ που η πρωην κιθαρουλα μου εκτιμηθηκε. ΑΝ ομως ποτε χρειαστει, αμφιβαλλω αν μπορεσει να το ξαναπουλησει στα ιδια χρηματα.

Για να τελειωνω, το θεμα ειναι τι θες να παιξεις και να κανεις.

Απλα να εισαι vintageολαγνος, δεν εχει νοημα. 

 
Ειμαι πεπεισμενος οτι αν ο j.Page ηχογραφουσε με jaguar ακριβως τα ιδια κομματια που ηχογραφησε με les paul και ο Gallagher  το Moonchild με fly v (κ.ο.κ)...σημερα θα ηταν διαφορετικη η vintage αγορα...

 
Και ομως τα περισσοτερα κομματια που για χρονια ολοι νομιζαμε οτι τα ειχε γραψει με LP τα ειχε γραψει με μια telecaster.... ;D ;D 

 
Superfunk είπε:
Και ομως τα περισσοτερα κομματια που για χρονια ολοι νομιζαμε οτι τα ειχε γραψει με LP τα ειχε γραψει με μια telecaster.... ;D ;D   
Πραγματικά...

Όπως και το paranoid, δεν γράφτηκε με SG, αλλά με LP  ;D

 
Ηξερα μονο για το σολο του stairway οτι ειναι με tele.Θελω να καταληξω οτι τα περισσοτερα οργανα vintag-oποιηθηκαν και κλασσικοποιηθηκαν πιο πολυ χαρη στις συνθεσεις που γραφτηκαν με αυτα παρα σε οτιδηποτε αλλο.Αντεξαν στο χρονο οπως και τα τραγουδια που εγραψαν.Λεω γω τωρα...μπορει να κανω και λαθος αλλα αυτη την εντυπωση εχω...

 
Superfunk είπε:
Και ομως τα περισσοτερα κομματια που για χρονια ολοι νομιζαμε οτι τα ειχε γραψει με LP τα ειχε γραψει με μια telecaster.... ;D ;D   
Έχει "κάτι" η ρουφιάνα η tele που περνάς 3 κιθάρες και τελικά αυτήν κρατάς στο mix.  :)

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Όπως και το paranoid, δεν γράφτηκε με SG, αλλά με LP  ;D
Ε και?

Ίδιος Iommi ήχος είναι! ;) :-*

 
Πολύ σωστό αυτό που λες φίλε fusiongtr απλά εδώ συζητάμε για το κλασσικό "ακούμε και παίζουμε με τα μάτια"... Που ούτε αυτό είναι οντοπικ αλλά έχει μια δόση αλήθειας

Τα θρυλικά όργανα υπάρχουν γιατί τα χρησιμοποίησαν ακόμα πιο θρυλικοί παίκτες. Συμφωνώ σ αυτό. Αλλά από την άλλη και αυτά (τα όργανα) κάτι θα είχαν να προσφέρουν παραπάνω από τα υπόλοιπα στις ηχητικές/παικτικες/εργονομικές ανάγκες...κάπου ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται η λύση στο αρχικό ερώτημα

Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

 
Νομίζω ότι τα πράγματα είναι απλά.

Γιατί μπορεί κάποιος που έχει πχ VOS που είναι οργανάρα και σκοτώνει, να θέλει μια του πχ 68, ή του 59?

Γιατί πολύ απλά είναι άλλο όργανο.

Άλλο.

 
Ένα φετίχ είναι και τίποτα παραπάνω. Σε ένα κλασσικό δίσκο ακούμε κιθάρες με πολλαπλά tracks, μέσα από αναλογικές κονσόλες απλησίαστες, μέσα από μπομπίνες και processors εποχής, χώρια τα δάχτυλα και τις ενορχηστρώσεις των κορυφαίων, αλλά το πρόβλημα είναι αν η κιθάρα μας είναι του 68 ή του 72  ;D ;D ;D αν ήταν του 68 ίδιο θα ήτανε  ;D ;D ;D ;D

Αστεία πράγματα, ένα φετίχ είναι και τίποτα παραπάνω.

 
leon7pap είπε:
Ηξερα μονο για το σολο του stairway οτι ειναι με tele.
Τα 2 πρωτα αλμπουμ ειναι με tele & supro ενισχυτη

Θελω να καταληξω οτι τα περισσοτερα οργανα vintag-oποιηθηκαν και κλασσικοποιηθηκαν πιο πολυ χαρη στις συνθεσεις που γραφτηκαν με αυτα παρα σε οτιδηποτε αλλο.Αντεξαν στο χρονο οπως και τα τραγουδια που εγραψαν.Λεω γω τωρα...μπορει να κανω και λαθος αλλα αυτη την εντυπωση εχω...
οι ΔΥΟ πιο διασημες δε κιθαρες δηλ. η Strat & η Les Paul (ειδικα η δευτερη) ηταν ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΕΣ εμπορικα (η Les Paul δεν αντεξε ουτε ΤΡΙΑ χρονια απο τη μερα που πρωτοβγηκε στην αγορα και η παραγωγη της σταματησε και ξαναρχισε το 1968)  μεχρι που τις επιασαν ο Hendrix και ο Clapton και εδειξαν στον κοσμο τι μπορουν να κανουν αυτες οι κιθαρες

στην τελικη ομως οι 8-10 ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ κιθαρες που η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ πλειονοτητα των κιθαριστων χρησιμοποιουν απο τα 50s μεχρι σημερα (tele-strat-les paul-sg-es 335,ricky 360-gretsch 6120 & δευτερευοντως jazzmaster-jaguar & Gretsch WF) ειναι κλασσικες και χρησιμοποιουνται απο ολους για τον απλο λογο οτι....THEY WORK & DELIVER.... ;)

τα ΣΗΜΕΡΙΝΑ reissues (ειδικα της Fender και της Gretsch ) ειναι ΙΜΗΟ πολυ καλυτερες κιθαρες απο αυτες που ... αντιγραφουν .... απο εκει και περα το φετιχ   και η καβλα απο το vibe μιας vintage κιθαρας (στο οποιο εχω υποκυψει....πολλακις και εγω   ;D) ειναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ σεβαστα και αποδεκτα.... ;)

μη ξεχναμε αλλωστε οτι  και οι vintage κιθαρες ηταν οργανα ΜΑΖΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ φτιαγμενες σε ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ  και οχι....μερακληδικες "χειροποιητες" υλοποιησεις σε μικρα εργαστηρια .

 
manosx είπε:
ένα φετίχ είναι και τίποτα παραπάνω.
To φετίχ είναι μέσα στην εξίσωση. Όμως δεν είναι μόνο αυτό.

Το ΄96 Geddy Lee που συνήθως παίζω, βαράει υπέροχα για τα γούστα μου.

Όμως το ΄71 JB έχει αυτό το κάτι τις του στον ήχο που με τρελαίνει.

Όπως είπα παραπάνω, το vintage κούτσουρο είναι ψυχοθεραπεία. Μόλις το πήρα, σταμάτησα να κοιτάω ακόμα και τις αγγελίες.

Αν σου κάτσει, (να παίζει δηλαδή) τέλος η ατέρμονη αναζήτηση στα «υποκατάστατα» και τέλος στο ατελείωτο δώσε και ξανά δώσε.

Όπως οι περισσότεροι εδώ μέσα και εγώ μια ζωή τα ακουμπούσα στα κσύλα  ;D Μόλις όμως τα ακούμπησα μια καλή στο παλιό κούτσουρο, αυτό ήταν.... Θαύμα... θεραπεύτηκα  ;D ;D ;D

Οπότε όταν φτάσεις σε μια κατάσταση συνειδητότητας για τα vintage κούτσουρα- που περιλαμβάνει και το φετίχ- και αποκτήσεις αυτό που θες, έρχεσαι στα ίσια σου.

Και αυτό είναι ψυχοθεραπευτικό  ;)

 
Όπως οι περισσότεροι εδώ μέσα και εγώ μια ζωή τα ακουμπούσα στα κσύλα  Grin Μόλις όμως τα ακούμπησα μια καλή στο παλιό κούτσουρο, αυτό ήταν.... Θαύμα... θεραπεύτηκα
εγω παλι ακολουθησα την ΑΝΤΙΘΕΤΗ πορεια και με εξαιρεση 3 vintage κιθαρες (Cruscianely Elite του '66,Fender tele του '66 & Mustang του '66) τις οποιες κρατω για ...ψυχολογικους λογους (σπανιοτατα τις παιζω αλλα εχουν φτιαχτει τη χρονια που γεννηθηκα  :) )...πουλησα ολο τον vintage εξοπλισμο μου και κατεληξα σε 2-3 partscasters με ωραια....κΣυλα  ;D  και σε 2 ολοκαινουργια RI (Gretsch & Eastwood) οι οποιες ηχητικα και παιχτικα ριχνουν ΑΓΡΙΑ σε ΟΛΑ τα vintage κουτσουρα που ειχα στην...μακρα και ευτυχη ζωη μου....και σε 3 ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ reissue vintage ενισχυτων τα οποια απλα δεν εχουν να ζηλεψουν σε τιποτα απο ολη την .....παλιατζουρα των παλιωνε Fender/Μarshall που ειχα αλλα χωρις τα .....κρακα-κρακα,χρουτς-χριτς-χρατς τους ;D

παντως πρεπει να παραδεχτω οτι οι partscasters μου ειναι relic....για...ψυχολογικους ξανα λογους....(δεν αντεχω τις "σενιες" κιθαρες)  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Αν σου κάτσει, (να παίζει δηλαδή).
Τελεία.

Τα υπόλοιπα, μέσω συνειρμών, τα συμπληρώνει η παραμύθα μας.

 
audiokostas είπε:
Τελεία.

Τα υπόλοιπα, μέσω συνειρμών, τα συμπληρώνει η παραμύθα μας.
Σαφως,αλλα και η παραμύθα είναι απολυτως σεβαστη μια και αν ΝΟΜΙΖΕΙΣ οτι κατι παιζει καλυτερα...τελικα ΟΝΤΩΣ παιζει καλυτερα... ;D ;D

Αν ΠΑΨΕΙΣ να το νομιζεις...τοτε παυει και αυτο να παιζει καλυτερα... ;D

Σου ειχα πει νομιζω την ιστορια με ενα φιλαρακι μου που ειχε παρει μια strat του 1963 και θεωρουσε οτι ηταν οτι καλυτερο υπηρχε στον ΗΧΟ....μου λεει λοιπον μια μερα οτι θεωρουσε οτι ενας απο τους  λογους της...ηχητικης της ανωτερότητας ηταν και το 100% ΝΙΤΡΟ φινιρισμα της....

"ρε συ" του λεω....."η κιθαρα σου ειναι Olympic White και ΟΛΕΣ οι Fender με αυτο το χρωμα εχουν...ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΙΚΟ χρωμα και μονο nitro overcoat"  ....

περιττο να σου πω οτι μετα απο κανα 6μηνο την ΠΟΥΛΗΣΕ και πηρε μια SUNBURST (που ΟΝΤΩΣ εχει 100% νιτρο χρωμα και overcoat) του 64 που αυτοματα εγινε Η καλυτερη strat ever (εχασε βεβαια ενα καρο λεφτα μια και πουλησε σχετικα φτηνα την OW που ειναι custom color & σχετικα σπανια (και 30%-50% ακριβοτερη απο μια μη custom color της ιδιας χρονολογιας) για να παρει σχετικα ακριβα μια run of the mill sunburst strat)

τον λυπηθηκα και δεν του ειπα οτι KATΩ απο το 100% νιτρο χρωμα και overcoat της κιθαρας του βρισκεται ενα στρωμα 100% ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ sealer (fullerplast)  ;D ;D ;D ;D που ΟΛΕΣ οι vintage Fender απο το 57 και μετα εχουν...και που εμποδιζει το κΣυλο να "ΑΝΑΠΝΕΥΣΕΙ"  ;D και να "ΠΑΛΙΩΣΕΙ"  ;D

 
Τον κατέστρεψες τον άνθρωπο. Μήπως ορισμένες φορές καλύτερα είναι να γνωρίζουμε λιγότερα. Όσο το ξεψειρίζουμε, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα.

Σαφως,αλλα και η παραμύθα είναι απολυτως σεβαστη μια και αν ΝΟΜΙΖΕΙΣ οτι κατι παιζει καλυτερα...τελικα ΟΝΤΩΣ παιζει καλυτερα...   

Αν ΠΑΨΕΙΣ να το νομιζεις...τοτε παυει και αυτο να παιζει καλυτερα...

ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

 
Τον κατέστρεψες τον άνθρωπο. Μήπως ορισμένες φορές καλύτερα είναι να γνωρίζουμε λιγότερα. Όσο το ξεψειρίζουμε, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα.
Δεν εχεις και αδικο.....γιατι να χαλασω τη....μυθολογια (καλυτερα...κΣυλα....κΣυλα που...αναπνεουν μεσα απο τα σπανια νιτρα  ;D....μαγνητες τυλιγμενοι στο...χερι  με μυστικη συνταγη μαυρης μαγειας ,κιθαρες ...bolt on φτιαγμενες στο.....χερι απο μερακληδες εξειδικευμενους luthier κ.α.  ;D) του αλλου με ΣΤΟΙΧΕΙΑ οταν ειναι ΤΟΣΟ σημαντικη για αυτον?

Κριμα ειναι....

 
Superfunk είπε:
Σαφως,αλλα και η παραμύθα είναι απολυτως σεβαστη
Σαφέστατα και αναμφιβόλως.

Για μια παραμύθα ζούμε (και παίζουμε) ρε φίλως....

Έχω την τύχη να παίξω με ότι μπάσο είχα στο μυαλό μου.

Ξύλα, αλουμίνια, γραφίτες, κοντά μεσαία, μεγάλα, 4/5/6 χορδές, κούφια/solid, active/passive, original / modded, custom / του κιλού κι απ' όλον τον ντουνιά.

Τα περισσότερα (καθότι με γνώση βαθιά επιλεγμένα) παίζουν.

Όταν όμως "φοράω" πάνω μου ειδικά 60s/70s Fender, ή έστω κάποιο Stingray ή Rick, νοιώθω αλλιώς.

Και ας παραμένω το ίδιο κουλός.

Και δεν με νοιάζει καθόλου.

Cause, it's all in the mind.

Almost.  ;)

 
Διαβάζοντας (πάντα στο νοιζ) προ ημερών για tele με διπλούς πως δεν ακούγεται σαν tele ή δεν είναι tele, λέω πως (αν και έχουν δίκιο) τι σημασία έχουν αυτές οι λεπτομέρειες. Εάν ο παίκτης νιώθει καλά ή θέλει μια tele με οποίους μαγνήτες γιατί το σχήμα του ταιριάζει και ακούγεται όπως του αρέσει ή όπως φαντάζεται , τι να πούμε.

Νομίζω πως είναι απόλυτα κατανοητό και αποδεκτό η ψυχολογία/ψυχοσύνθεση του καθενός …..

Επομένως vintage ή κάτι άλλο κυρίως έχει να κάνει με το παραμύθι και δεν το θεωρό κακό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν θεωρω οτι υπαρχει παραμυθι οσον αφορα των ηχο καποιων παλιων οργανων.

Υπαρχει ομως, οσον αφορα τον τροπο κατασκευης τους και αλλες παραμετρους που επηρεαζουν την τιμη.

Αν υπαρχει παραμυθι σχετικα με τον ηχο (καποιων, οχι ολων) τοτε αυτοματως θα πρεπει να ειναι παραμυθιασμενοι παιχτες οπως Βωγκαν, Doyle Bramhall, Sayce, Malmsteen, Gibons, Bonamassa, Miller, Jemmott, Simo, Gill, και πολλοι αλλοι...

Καποιοι απ'αυτους εχουν και καινουρια οργανα, αλλα σχεδον σε ολα τα σημαντικα gigs κ στο studio παιζουν με αλλα.

Δε θεωρω τον εαυτο μου περισσοτερο γνωστη απο τον Gibons.

Απ'την αλλη δε βλεπω τον μεταλο ή οπαδο του Vai (οπως κ τον ιδιο τον Vai) σαν ενα ανοητο κουφο, που δεν εχει βρει ακομα το φως και γι'αυτο παιζει με ibanez ή jackson.

Ολα εχουν να κανουν με το τι θες να παιξεις, τι ηχο εχεις στο μυαλο σου και πως να το προσεγγισεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top