Γιατι πρεπει να εχουμε πάντα το master fader στα 0;

hallugi

Νέο μέλος
Μηνύματα
52
Πόντοι
6
Γεια σε ολους.Εχω την εξης απορια.Εστω οτι κανω μια μιξη σε daw και ειμαι ικανοποιημενος απο το αποτελεσμα και το μονο που θελω να διορθωσω ειναι η ενταση του master chanel.Απ οσο ξερω (αν και δεν ξερω το γιατι παντα το ειχα απορια)και απ οτι εχουν πει και πολλοι στο noiz ο σωστος τροπος ειναι να αυξησεις/μειωσεις ισοποσα την ενταση απο τα faders ολων των καναλιων αντι απλα να το κανεις απο το master και εδω ειναι που σκαλωνω.Απ την στιγμη που σε μια μιξη μπορεις να μιξαρεις drums πχ σε ενα bus και να διαχειριστεις απο εκει την ενταση τους, γιατι στην συνολικη μιξη δεν ειναι σωστο να μετακινησεις το fader απο τα 0 dB?Στην ουσια το master δεν ειναι ενα master stereo bus στο οποιο ειναι pre assigned ολα τα καναλια?Δηλαδη αυτο που θελω να πω ειναι οτι αν δωσω ενα dB στο master θα εχει καποια επιπτωση στην μιξη.Αλλα αν δωσω 1 dB μονο στο bus  των drums η μιξη που εχω κανει στα drums δεν θα αλλοιωθει αντιστοιχα?

κατι τελευταιο ξερει κανεις πωσ επιλεγω ολα τα faders για τα τα κουνισω στο cubase??επιλεγω ολα τα καναλια του μικτη αλλα παω κα κουνισω και κουνιετε μονο σε ενα καναλι δοκιμασα και με  alt shift ctrl τιποτα ουτε στο manual το βρηκα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν το Master fader δεν έπρεπε να κουνιέται τότε δεν θα υπήρχε και η επιλογή να το κουνήσεις! Μην κολλάς, δεν υπάρχει τέτοιο πρέπει, υπάρχουν 2 αντίπαλα στρατόπεδα επί του θέματος. Δοκίμασε και κρίνε με τα δικά σου αυτιά τι πρέπει και τι δεν πρέπει  ;)

κατι τελευταιο ξερει κανεις πωσ επιλεγω ολα τα faders για τα τα κουνισω στο cubase??επιλεγω ολα τα καναλια του μικτη αλλα παω κα κουνισω και κουνιετε μονο σε ενα καναλι δοκιμασα και με  alt shift ctrl τιποτα ουτε στο manual το βρηκα.
Στο mixer του cubase επιλέγεις τα κανάλια που θέλεις, κάνεις δεξί click και επιλέγεις link channels.

 
ευχαριστω πολυ για την απαντηση φιλε κατατοπιστικοτατη και για το tip του μικτη.Το ειχα παρεξηγησει δηλαδη το θεμα. ;D

 
Οταν κάνουμε μια μείξη φροντίζουμε από την αρχή (από το πρώτο input fader που σηκώνουμε) να διατηρούμε το unity gain. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγουμε τον προστιθέμενο θόρυβο από τις ενδιάμεσες συσκευές ή την παραμόρφωση.

Αν στο τέλος το master πικάρει μπορείς να το χαμηλώσεις χωρίς πολλές παρενέργειες. Το αντίθετο όμως προσθέτει θόρυβο. Τουλάχιστον στις αναλογικές κονσόλες του παρελθόντος αλλά και σε οποιοδήποτε κύκλωμα (ίσως όχι τόσο εμφανώς αν όλα γίνονται μέσα σε υπολογιστή).

Η ιδανική μείξη λοιπόν θα ήταν αν όλα τα fader (input, group, master) ήταν στο 0db.

Οσο πιό κοντά στο ιδεώδες αυτό καταλήξεις, τόσο πιό καλά (από πλευράς θορύβου / παραμόρφωσης) θα ακούγεται το αποτέλεσμα.

Για τους κοινούς θνητούς υπάρχει και το master fader.  ;D

 
fleamail είπε:
Αν το Master fader δεν έπρεπε να κουνιέται τότε δεν θα υπήρχε και η επιλογή να το κουνήσεις! Μην κολλάς, δεν υπάρχει τέτοιο πρέπει, υπάρχουν 2 αντίπαλα στρατόπεδα επί του θέματος. Δοκίμασε και κρίνε με τα δικά σου αυτιά τι πρέπει και τι δεν πρέπει  ;)

Στο mixer του cubase επιλέγεις τα κανάλια που θέλεις (ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ Ctrl), μετα κάνεις δεξί click και επιλέγεις link channels.

 
yameth είπε:
Η ιδανική μείξη λοιπόν θα ήταν αν όλα τα fader (input, group, master) ήταν στο 0db.

Οσο πιό κοντά στο ιδεώδες αυτό καταλήξεις, τόσο πιό καλά (από πλευράς θορύβου / παραμόρφωσης) θα ακούγεται το αποτέλεσμα.

Για τους κοινούς θνητούς υπάρχει και το master fader.  ;D
δεν το πολυ καταλαβα αυτο.Δεν υποτιθεται οτι το ιδανικο track εχει τα peaks του στα 0 dB?για να ειναι ολα τα faders στα 0 σημαινει οτι τα tracks θα εχουν πολυ πιο κατω τα peaks οποτε θα μικραινει το s/n ratio ??δεν εχεις λιγοτερο θορυβο σε ενα track το οποιο θα χαμηλωσεις απο το fader απ το να εχεις  σε ενα track fader στο 0 με μικροτερο s/n ratio??
 
Στους ψηφιακούς μίκτες, η παραμικρή αλλαγή (π.χ. χαμήλωμα volume fader)  θα προσθέσει ψηφιακό θόρυβο. Αν είναι στο 0, το γλιτώνεις. Καλό είναι πάντως να γράφουμε γενικά περίπου στα μείον 6-8db γιατί αν γράψουμε χαμηλότερα δεν εκμεταλλευόμαστε και το headroom (και τα bit) του ad converter μας. Άρα όταν θέλεις ένα ήχο χαμηλά στο Mix, τον ηχογραφείς στο level που προανέφερα και έπειτα χρησιμοποιείς το fader για να τον χαμηλώσεις, πιστεύω ότι το όφελος είναι μεγαλύτερο έτσι.

Όσο για το master fader, απλά το χαμηλώνεις. Δεν υπάρχει πρόβλημα, το ψηφιακό summing είναι απλή πρόσθεση αριθμών, δεν υπερφορτώνεται η είσοδος του master section ενός daw.

Ίσα-ίσα που στα daws είναι προτιμότερο να χαμηλώνεις το master fader αντί συνολικά όλα τα ατομικά faders γιατί στην πρώτη περίπτωση κάνεις μία παραπάνω επεξεργασία, ενώ στην δεύτερη κάνεις όσες είναι και τα κανάλια σου. Τι σημαίνει αυτό?

Αν π.χ το session αποτελείται από 64 tracks, τότε: αν χαμηλώσεις και τα 64 tracks (θεωρώντας ότι όλα είναι στο 0) θα προσθέσεις 18db ψηφιακής παραμόρφωσης στο τελικό σήμα σε σχέση με τα 3db που θα προσθέσεις αν χαμηλώσεις μόνο το Master fader.

(Yποθετικό παράδειγμα, αφού τα περισσότερα fader σε μια μίξη είναι ήδη "πειραγμένα", αν και πολλά τα αφήνουμε και στο 0).

Άρα στο ψηφιακό domain το μόνο που πρέπει να μας " ανησυχεί " είναι να περιορίζουμε όσο μπορούμε τις ψηφιακές επεξεργασίες. Kάτι που φαίνεται περιττό ας μην το κάνουμε.

Στις αναλογικές κονσόλες το πράγμα είναι διαφορετικό και είναι προτιμότερο να χαμηλώνουμε τα ατομικά κανάλια γιατί εκεί δεν έχουμε να κάνουμε με αριθμούς, αλλά με σήμα το οποίο μπορεί να υπεροδηγήσει το Master section της κονσόλας με άγνωστα αποτελέσματα. Επίσης όπως σωστά αναφέρθηκε, όταν χαμηλώνουμε ένα fader (αναλογικό όμως!) βελτιώνουμε το ποσοστό θορύβου που δίνει προς το master out.

 
Ίσως και να κάνω λάθος, αλλά το θεωρώ "κακό" να τα έχεις όλα στο 0dB. Δεν σημένει ότι επειδή το ένα όργανο είναι ο.κ. τα 0dB ότι είναι όλα! Ή σε κάτι live που ακούω κάτι κουλά τύπου "όλα στο unity, και παίζουμε με τα gain!". Δεν υπάρχουν αυτά! προσπαθείς σίγουρα να μην τα έχεις το ένα στο -30 και το άλλο στο 0, για λόγους θορύβου αλλά πρώτα πάει το αυτί!

 
συμφωνω με kostas-slash.μεγαλη μαλακια να εχεις ολα τα fader στο 0 και να παιζεις με gain.το gain το ρυθμιζεις ετσι ωστε να μην υπερβαινει ποτε στα peak τα 0db.

 
Δεν είναι απλά θέμα "μαλακίας" να μη παίζεις με το gain.

Αυτό ρυθμίζεται ΜΙΑ φορά και αφορά την ευαισθησία εισόδου της γραμμής. Οι μικρομετρικές ρυθμίσεις γίνονται στο fader.

Οταν λέω ότι ιδανικά τα fader πρέπει να είναι στο 0, εξυπακούεται ότι ΔΕΝ πειράζουμε το gain!

Στο tracking ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ του σήματος που γράφουμε πρέπει να είναι κοντά στο 0db. Οχι τα peaks (κορυφές). Για αυτό είναι προτιμότερο να γράφουμε με VU-μετρα που δείχνουν μέσο όρο. Φροντίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερο το σήμα που πάει στην "ταινία" να κινείται από -3db έως +3db, ενώ κατα καιρούς αλλάζουμε σε peak meter για να ελέγχουμε ta δυνατά περάσματα, αν υπάρχει δυνατότητα.

Μη ξεχνάμε ότι δεν είναι όλες οι πηγές ίδιες. Κάποιες είναι πολύ γρήγορες και δύσκολες να κρατήσεις μέσο όρο, όπως το hi-hat πχ.  Σε αυτές τις περιπτώσεις εμπιστεύομαι τα αυτιά μου κυρίως, περισσότερο κι απο τα μάτια μου (τα μέτρα δηλαδή).

VU_Meter.jpg

 
ωραια καταλαβα.οταν λες το vu μετρο να παιζει στα +- 3 ,φανταζομαι στην περιπτωση που ειναι αναλογικη η κονσολα.Στον ψηφιακο ηχο αν το vu meter περασει τα 0 υπαρχει παραμορφωση οπως στο peak meter?

 
βασικα το σκευτομουνα και καταλαβα τι κοτσανα πεταξα.απ την στιγμη που ο μεσος ορος εχει περασει το σημειο παραμορφωσης θα πρεπει σιγουρα πρωτα να το εχουν περασει τα peaks.οποτε ακυρη η ερωτηση :-[ sorry

 
hallugi είπε:
...απ την στιγμη που ο μεσος ορος εχει περασει το σημειο παραμορφωσης θα πρεπει σιγουρα πρωτα να το εχουν περασει τα peaks....
Αυτό δεν ισχύει. Μπορείς να έχεις tracks που δεν "κλιπάρουν" και όλα μαζί (προφανώς) να οδηγούν το master στο "κόκκινο".

Δες κι εδώ μια παρόμοια συζήτηση.

http://www.noiz.gr/index.php?topic=164943.0

 
οχι φιλε δεν ελεγα για το master bus.αν καταλαβα καλα ο yameth μου εξηγησε πως να ρυθμιζω το gain οταν παιρνω σταθμες για ηχογραφηση.εγω τις ελαχιστες φορες που εχω κανει (μιας και δεν παιζω καποιο οργανο ουτε εχω τον εξοπλισμο πχ για να ηχογραφησω δικα μου samples ) σε μια mackie 32-8-2 κοιταζα στο meter bridge το peak meter του καναλιου να ειναι στο +- 5 ενω ο yameth μου ειπε να κοιταω το VU meter της κονσολας για να παιρνω μια πρωτη σταθμη αναφορας.εκτως αν εχω ηχους γρηγορους οπως ειναι το hi hat γρηγορο atack decay και πολυ μικρο release γιατι(το vu μετρο)εχει αποκριση 300ms οποτε ενω το σημα θα παραμορφωνετε θα σου δειχνει το αντιθετο.εκει αναφερομουν στο προιγουμενο post στις ενδειξεις που σου δινει το vu για τον μεσο ορο της σταθμης του σηματος ενος καναλιου και για τις ενδειξεις του peak meter οχι για το master

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top