Γιατί χρειάζονται τα ηχεία NearField?

Το "σωστό reference" υπάρχει και είναι αντικειμενικότατο...είναι ο φυσικός ήχος της πηγής που καλείται το σύστημά σου να αναπαράγει...
Το σωστό reference σίγουρα υπάρχει αλλά: πως ξέρεις πως πραγματικά ακούγεται αυτός ο φυσικός ήχος αφού ποτέ δεν ήσουν εκεί την στιγμή που ηχογραφήθηκε??

Και για να μπερδευτούμε κι άλλο λίγο,ας πούμε ότι κρίνεις εσύ πώς το α ηχείο είναι καλύτερο από το β.

Αν μια παραγωγή ηχογραφηθηκε με το ηχείο β,τότε λογικό θα είναι πως εσύ θα ακούσεις καλύτερα την παραγωγή αν ακούς από το ηχείο α,σε σχέση με τους ίδιους τους δημιουργούς (θεωρώντας πως και εσύ έχεις ακουστικά καλό χώρο ακρόασης).

Μπορώ να προχωρήσω σε ακόμα πιο "τρελούς" συνειρμούς αλλά ως εδώ μην τρελαθούμε και εμείς από πάνω

:lol: .Απλώς υποστηρίζω τον ισχυρισμό μου ότι το reference είναι υποκειμενικό και προσωπικό και στηρίζεται κυρίως στην εμπειρία του καθένα από μας.

 
Ο npap έχει δίκιο. Υπάρχει αντικειμενικό reference.

Το αντικειμενικό reference είναι αυτό που όταν μετρηθεί σε ανηχοϊκό θάλαμο χρησιμοποιώντας κατάλληλο μικρόφωνο θα έχει ακριβή απόκριση σε όλο το συχνοτικό φάσμα (δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι τέτοιο αλλά σίγουρα υπάρχουν μεγαλύτερης και μικρότερης απόκλισης).

Δηλαδή απλά βάζεις το ηχείο να αναπαράγει συγκεκριμένες συχνότητες και μετράς τι σου βγάζει.

Το υποκειμενικό είναι αυτό που καθορίζεται από εμάς τους ίδιους, το χώρο που δουλεύουμε και τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούμε.

 
Πως θα βγάλουμε άκρη όμως όταν 5 ηχεία των 5000¤ ακούγονται διαφορετικά μεταξύ τους??

Πιο είναι τελικά το "σωστό",αυτό που κάνει την αναπαραγωγή του φυσικού ήχου πιστή ?

Ακόμη και στην περίπτωση που εγώ ηχογραφώ έναν ήχο από μια ακουστική κιθάρα και μετακινώ λίγο το μικρόφωνο για να "ακουστεί πιο σωστό" στα ηχεία ΜΟΥ,ακούγεται πιο σωστό εν τέλη,αλλά όταν το παίξω σε 5 άλλα ηχεία ακούγεται 5 φορές διαφορετικό,άλλες χειρότερα και άλλες καλύτερα,τι σημαίνει αυτό? Σημαίνει ότι αν είχα και τα 5 υπόλοιπα ηχεία θα έκανα ίσως 5 διαφορετικές αλλαγές στο μικρόφωνό μου.Αλλά ποια από αυτές θα ήταν η σωστή??

Αυτοί και άλλοι πολλοί προβληματισμοί..

 
Πως θα βγάλουμε άκρη όμως όταν 5 ηχεία των 5000
Δράττομαι της ευκαιρίας που μου δίνει η αναφορά αυτού του ποσού για να πω και εγώ δύο πράγματα (αν κάνω κάπου λάθος, οι εμπειρότεροι ας με διορθώσουν).

α) Το συγκεκριμένο thread σχετίζεται άμεσα με το poll που "τρέχει" αυτή τη περίοδο (βλ. αριστερά), το οποίο μέχρι τώρα έχει καταδείξει ότι η πλειοψηφία των μελών του noiz ακούει από τα ηχεία του PC, ενώ το αμέσως επόμενο ποσοστό αναφέρει ότι ακούει από ενεργά μόνιτορ, ΑΛΛΑ αν δείτε τις τιμές που έχουν ψηφιστεί στις ενδιάμεσες κατηγορίες, μάλλον θα συμπεράνετε και εσείς ότι ο κόσμος ακούει μάλλον από πάμφθηνα ενεργά στούντιο μόνιτορ (όταν δεν ακούει από τα ηχεία του PC).

β) Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο κόσμος εδώ ακούει χάλια στην πλειοψηφία του. Ακόμη και αυτοί που έχουν καταλάβει ότι ο ήχος από τα ηχεία του PC δεν είναι σωστός, έχουν λουκιαστεί στην ιδέα του φθηνού ενεργού μόνιτορ, αλλά κανείς δεν τους έχει πει ότι τα περισσότερα φθηνά ενεργά μόνιτορ είναι επίσης χάλια.

γ) Σκέφτομαι λοιπόν να κάνουμε τη συζήτηση λίγο πιο ρεαλιστική. Και πότε γίνεται πιο ρεαλιστική; Όταν αρχίζεις και μιλάς για χρήματα. Ιδού λοιπόν η δική μου συνεισφορά: με βάση όλα όσα έχω ακούσει (από ηχεία εννοώ) και έχοντας υπ' όψιν μου τις σημερινές τιμές, λέω ότι αν δεν έχεις δώσει τουλάχιστον 2000 ευρώ για το σύστημα που ακούς, τότε το πιθανότερο είναι ότι δεν έχεις τίποτε που να πλησιάζει ήχο "αναφοράς", οπότε καλύτερο είναι να μην μιλάς γι' αυτό το θέμα.

δ) Τώρα, τα 2000 μπορείς να τα δώσεις με διάφορους τρόπους: μπορείς να πάρεις ένα ζευγάρι ενεργών μόνιτορς της προκοπής, ή μπορείς να πάρεις έναν πολύ καλό ενισχυτή με ένα ζευγάρι αξιοπρεπών μόνιτορς που να οδηγούνται καλά από το συγκεκριμένο ενισχυτή, αλλά και στις δύο περιπτώσεις το άθροισμα του κόστους πρέπει να πάει κάπου εκεί (στα 2000) για να πεις ότι έχεις κάνει δουλειά.

ε) Το καλύτερο σύστημα που έχω ακούσει μέχρι σήμερα σε οικιακό στούντιο κάνει 4500 (δε λέω ποιο είναι), όπου πραγματικά εντυπωσιάστηκα από τον ήχο. Μάλιστα ο συγκεκριμένος άνθρωπος έχει δώσει και 1500 ευρώ για έναν ξεχωριστό ψηφιο-αναλογικό μετατροπέα, οπότε στην ουσία το κόστος πήγε στα 6000.

στ) Σε κάθε περίπτωση (και αν θεωρήσουμε ότι έχεις δώσει κάτι κοντά στα σωστά χρήματα) πρέπει να υπολογίσεις κανα 1000ρικο ακόμη ώστε σιγά-σιγά να φτιάξεις το δωμάτιο μέσα στο οποίο ακούς κόβωντας ανακλάσεις κλπ. Αυτό ισχύει σε κάθε ηχοσύστημα οπότε ας μην το περιλάβουμε στο κόστος.

Οπότε, καταγγελίες του στυλ "τι χρησιμεύουν τα near field monitors" είναι άκυρες αν δε συνοδεύονται από συγκεκριμένες πληροφορίες για την κατηγορία τιμής τους. Για παράδειγμα, στο ερώτημα "τι χρησιμεύουν τα near field monitors που αγόρασα 200 ευρώ", η απάντηση είναι ότι "δεν χρησιμεύουν σε τίποτε παρά μόνο στο να σε κάνουν να αισθάνεσαι περισσότερο σοβαρός από ότι είσαι" αν (και πάλι) μάλλον θα παίζουν καλύτερα από οποιοδήποτε hi-fi ηχοσύστημα κοστίζει 200 ευρώ (ηχεία + ενίσχυση σήματος).

Έγραψα αυτό το post απλά και μόνο για να θυμίσω "πόσο κάνει ένα καλό αυτοκινητο". Το ξέρω ότι οι περισσότεροι (και εγώ) δεν έχουμε λεφτά για να το πάρουμε, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχουμε το δικαίωμα να τα ισοπεδώνουμε όλα και μάλιστα προς τα κάτω.

Όσο γι' αυτό που ρωτάς φίλε haryy σχετικά με τα ηχεία των 5000 ευρώ, επίτρεψε μου να εκτιμήσω ότι θεωρητικολογείς, δηλ, ότι δεν σου έχει όντως συμβεί κάτι τέτοιο. Σε ενημερώνω ότι αν πας να ακούσεις πέντε ηχοσυστήματα των πέντε χιλλιάδων ευρώ, η κιθάρα θα σου φανεί υπέροχη (ή χάλια) και στα πέντε και μετά η μόνη σου απορία θα είναι πως θα μαζέψεις τα λεφτά (απορία που έχω και εγώ).

Φιλικά

 
γιατι ειναι ακριβα τα καλα ηχεια ?

-εχουν πιο ακριβα υλικα? ( ποσο πιο ακριβα δηλαδη )

- εχουν πιο ακριβο σχεδιασμο? (μιλαμε για τεχνολογια δεκαετιων, δε μπορει καποιες πατεντες θα εχουν ληξει , ή καποιες τριτες εταιριες θα εχουν κλεψει νομιμα τα<<καλα >> σχεδια)

η σχεση της παρακατω προτασης ειναι αμφιδρομη?

"το ακριβο ηχειο ειναι καλο"

"το καλο ηχειο ειναι ακριβο"

 
γιατι ειναι ακριβα τα καλα ηχεια ?
Για όλους τους λόγους που αναφέρεις μαζί με τον πιο σημαντικό: την ανθρώπινη επιθυμία για το καλύτερο δυνατόν.

Αλλά δεν είναι ακριβής η τοποθέτηση ότι "είναι ακριβά". Σκέψου πόσο καιρό μένεις με ένα καλό ζευγάρι ηχεία και σύγκρινε το κόστος τους με τη μακροζωία τους.

 
Wow! στο προηγούμενο σου τεράστιο ποστ έχεις κάνει ενα μεγάλο λάθος. Η διαφορά με τα μόνιτορ (οχι, η ποιότητα των μόνιτορ δεν πάει αναλόγως της τιμής και αυτό έχει να κάνει με την μουσική βιομηχανία που πλέον εχει γίνει μεγάλο θέμα παγκοσμίως και οι εταιρίες βγάζουν κάτι γερά μοντέλα όπως genelec και άλλα σε πάφτηνες τιμές), η διαφορά λοιπόν με τα μόνιτορ σε σχέση με του pc δεν ειναι μηδαμινή και διαφωνώ κάθετα. Η διαφορά φίλε είναι οτι μπορείς να μιξάρεις πολύ καλύτερα και όσο και να μην θες να το δεχτείς αν πχ μιξάρεις κάτι με genelec ή και τα εκπληκτικά TASCAM και πας μετά σε ενα κλαμπ να στο παίξει ο φίλος σου ο dj θα δεις ότι ακούγεται εκπληκτικά και δεν απέχει καθόλου από την γενικότερη μίξη που έκανες σπίτι σου. Αν μιξάρεις με τα ηχεία του pc ή τα creative θα βρεις τρελές διαφορές και στα μπάσα και σε όλα. Επίσης επειδή εγώ το εκλαβα σαν να κατακρίνεις τον κόσμο επειδή δεν παίρνει ακριβά μόνιτορ, τα ακριβά μόνιτορ ειναι μόνο για επαγγελματίες ηχολήπτες που ζουν από αυτό και θέλουν να μην χάνετε ούτε 0000001 χιλιοστό ήχου στην μίξη τους. Ολοι οι άλλοι μπορούν να ικανοποιηθούν πλήρως.

 
γιατι ειναι ακριβα τα καλα ηχεια ?
-εχουν πιο ακριβα υλικα? ( ποσο πιο ακριβα δηλαδη )

- εχουν πιο ακριβο σχεδιασμο? (μιλαμε για τεχνολογια δεκαετιων' date=' δε μπορει καποιες πατεντες θα εχουν ληξει , ή καποιες τριτες εταιριες θα εχουν κλεψει νομιμα τα<<καλα >> σχεδια)[/quote']

Για πολλούς λόγους. Γιατί μια lamborghini κάνει 300,000¤ ενώ ένα punto κάνει 10,000¤; Παίζουν πολλά. ¶λλα υλικά, άλλες τεχνολογίες, άλλος σχεδιασμός... Και μην ξεχνάς τον βασικότερο παράγοντα που ανεβάζει τις τιμές σε κάθε hi-end σύστημα είτε λεμε για μουσική, είτε για αυτοκίνητα είτε για οτιδήποτε άλλο. Το μέγιστο επιτρεπτό σφάλμα. Εκεί που σε ένα συνηθισμένο (κάτι) αποδεχόμαστε πχ σφάλματα +-10%, σε ένα hi-end (κάτι) απαιτούμε μέγιστο σφάλμα πχ +-0.1%. Αυτό πληρώνεις σε μεγάλο βαθμό. ;)
 
Για πολλούς λόγους. Γιατί μια lamborghini κάνει 300,000¤ ενώ ένα punto κάνει 10,000¤; Παίζουν πολλά. ¶λλα υλικά, άλλες τεχνολογίες, άλλος σχεδιασμός... Και μην ξεχνάς τον βασικότερο παράγοντα που ανεβάζει τις τιμές σε κάθε hi-end σύστημα είτε λεμε για μουσική, είτε για αυτοκίνητα είτε για οτιδήποτε άλλο. Το μέγιστο επιτρεπτό σφάλμα. Εκεί που σε ένα συνηθισμένο (κάτι) αποδεχόμαστε πχ σφάλματα +-10%, σε ένα hi-end (κάτι) απαιτούμε μέγιστο σφάλμα πχ +-0.1%. Αυτό πληρώνεις σε μεγάλο βαθμό.
Για τη λάμπο:

1 απο τα 300000 τα περισσοτερα είναι φόροι

2 για να πάρεις αμάξι 1600 κυβικά αντί 1400 πληρώνεις 2000 ευρώ έξτρα. Στο εργοστάσιο κοστίζει 50 ευρώ έξτρα. Υπήρχε τεχνολογία που εταιρία διαφήμιζε σε όλες μπροσούρες της και κόστιζε 20 σέντς.

2 αν υπήρχε αγορά για να στηρίξει φούλ παραγωγή λάμπο σε αριθμούς πούντο θα κόστιζε πολυ πολυ λιγότερο (οικονομία κλίμακας)

3 λές να μήν πληρώνεις το σήμα της λάμπο;

4 υπάρχουν αυτοκίνητα με καλύτερες προδιαγραφές στα χαρτιά και πολύ φθηνότερα απο τη λάμπο.

5 πρέπει να χρησιμοποιήσουν εξωτικά υλικά/τεχνολογίες για να ξεχωρίζει ώς στάτους σύμπολ, και όχι απαραίτητα για να είναι καλύτερη (υπάρχουν καλύτεροι τρόποι για αυτό), και αυτά κοστίζουν.

Το τελευταίο μου θυμίζει ένα της άοθντι που ήταν απο αλουμίνιο και το πλάσαραν ώς οικολογικό επειδή ώς ελαφρύτερο έκαιγε λιγότερο. Μόνο που άν δέν έκανες πολά χιλιόμετρα η ενέργεια για να παραχθεί το αλουμίνιο ήταν μεγαλύτερη απο αυτή που θα εξοικονομούνταν.

Αυτά τα ολίγα για προβληματισμό...

Εννοείται οτι άν ήμουν πάμπλουτος τη λαμποργκίνι θα αγόραζα :D . Αλλα να μήν τρώμε και κουτόχορτο...

 
2 αν υπήρχε αγορά για να στηρίξει φούλ παραγωγή λάμπο σε αριθμούς πούντο θα κόστιζε πολυ πολυ λιγότερο (οικονομία κλίμακας)3 λές να μήν πληρώνεις το σήμα της λάμπο;
Πολύ σωστό. Και τα παραπάνω ισχύουν και για τα περισσότερα hi-end μηχανήματα ;)

 
Ο αυθαίρετος συσχετισμός ενός καλού ηχείου μόνιτορ (το οποίο είναι εργαλείο δουλειάς και μέρος μίας διαδικασίας παραγωγής) με μία Λαμποργκίνι (αυτοκίνητο με μηδενική χρηστική αξία, κατάλληλο μόνο για την επίδειξη πλούτου), είναι λογικό να προκαλεί παρεξηγήσεις και να ωθεί τη συζήτηση στην απόλυτη αναξιοπιστία.

Να υποθέσω ότι θα ακούσουμε περισσότερες νεο-ελληνικές σοφιστείες αντί για επιχειρήματα;

 
Εντάξει όλα αυτά αλλά μην ξεχνάμε κιόλας πως ο ήχος όταν βελτιώνεται 10% εμέις πρέπει να πληρώσουμε 30-40% παραπάνω γιατί είναι δύσκολο κάποια στιγμή να ανέβει κλίμακα μια εταιρεία ποιοτικά χωρίς να τα χώσει σε έρευνα και extra εργατοώρες.Αυτά πληρώνουμε επίσης (συν τα άλλα που αναφέρθηκαν),δηλαδή δεν είναι τελείως παπαντζηλίκι οι τιμές τους.

 
Ο αυθαίρετος συσχετισμός ενός καλού ηχείου μόνιτορ (το οποίο είναι εργαλείο δουλειάς και μέρος μίας διαδικασίας παραγωγής) με μία Λαμποργκίνι (αυτοκίνητο με μηδενική χρηστική αξία' date=' κατάλληλο μόνο για την επίδειξη πλούτου), είναι λογικό να προκαλεί παρεξηγήσεις και να ωθεί τη συζήτηση στην απόλυτη αναξιοπιστία.
Να υποθέσω ότι θα ακούσουμε περισσότερες νεο-ελληνικές σοφιστείες αντί για επιχειρήματα;[/quote']

Έλα εντάξει συγνώμη :) Μη γίνεσαι κακός :) Απλά εννοούσα ότι πάντα τα hi-end πράγματα τα πληρώνεις πολύ ακριβά. Από ένα σημείο και μετά για να κερδίσεις 1-2% ποιότητα πρέπει να πας (edit: 2-3, για να μη με κοπανάτε :lol:) φορές πάνω σε τιμή. Αυτό παίζει και στις κιθάρες, και στα ηχεία, και στα computers και στα αυτοκίνητα και (σχεδόν) παντού, αυτό εννοούσα.
 
Έλα εντάξει συγνώμη :) Μη γίνεσαι κακός :)
Μα δεν το έγραψα για εσένα (ή για οποιονδήποτε άλλον). Για την ακρίβεια, δε θυμόμουν πως άρχισε αυτή η συζήτηση για τις Λαμποργκίνι. Αλλά πρέπει να συμφωνήσεις πως είναι δύο άσχετα πράγματα. Το ένα κάνει κάποια δουλειά και το άλλο είναι για.. τέλος πάντων!

 
Αλλά πρέπει να συμφωνήσεις πως είναι δύο άσχετα πράγματα. Το ένα κάνει κάποια δουλειά και το άλλο είναι για.. τέλος πάντων!
Δεκτόν. Απλά ήθελα να τονίσω ότι όταν πας στα πολύ hi-end τα λεφτά που πρέπει να δώσεις είναι δυσανάλογα του κέρδους που θα έχεις ;)

 
Καταρχήν Wow! συμφωνώ με την ένστασή σου. Αν συνέκρινα ένα αυτοκίνητο πολυτελείας με κάτι, αυτό θά ήταν ακραία και πανάκριβα οικιακά ηχοσυστήματα. Τα μόνιτορ είναι όντως εργαλεία δουλειάς. Το νόημα των σοφιστιών που έγραψα (και εκεί ίσως με παρεξήγησες) είναι ότι άν χρειάζεσαι κάτι + δέν υπάρχει ενναλακτική λύση + το αντέχει το πορτοφόλι σου ΤΟ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΑΣΥΖΗΤΗΤΙ. ΔΕΝ χρειάζεται να βρείς δικαιολογίες τύπου εξωτικών υλικών τεχνογνοσίας κλπ. που μπορεί να ισχύουν, μπορεί και όχι ανάλογα με την περίπτωση. Επίσης είναι γενικά χρήσιμο να γνωρίζουμε πώς διαμορφώνεται η αγορά και οι τιμές.

Σχετικά όμως με αυτό που έγραψες:

Για παράδειγμα, στο ερώτημα "τι χρησιμεύουν τα near field monitors που αγόρασα 200 ευρώ", η απάντηση είναι ότι "δεν χρησιμεύουν σε τίποτε παρά μόνο στο να σε κάνουν να αισθάνεσαι περισσότερο σοβαρός από ότι είσαι" αν (και πάλι) μάλλον θα παίζουν καλύτερα από οποιοδήποτε hi-fi ηχοσύστημα κοστίζει 200 ευρώ (ηχεία + ενίσχυση σήματος).
Πιστεύω οτι είσαι λίγο υπερβολικός. Έχω τη εντύπωση οτι όσοι μπαίνουμε καθημερινά στο νοιζ δέν είμαστε απαραίτητα επαγγελματίες του ήχου και της μουσικής. Εμένα για παράδειγμα είναι απλά ένα χόμπυ, και τώρα προσπαθώ όσο πιο οικονομικά να "μαζέψω" έναν υποτυπώδη εξοπλισμό κάτι στο οποίο το σαιτ με βοηθάει απίστευτα.

 
Εφοσον τα Near Field Monitor εχουν πανω κατω ομοια βασικα χαρακτηριστικα' date=' το επομενο βημα ειναι εαν εχουν σοβαρα μεφαφωνα !! και εαν μπορουν να δουλευουν πολλες ωρες χωρις να ΖΕΜΑΤΑΝΕ !! και ΕΠΕΙΣΕΙΣ χωρις να παραμορφωνουν λογο ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗΣ !!

Αυτος ο τελευτεως προβληματισμος , ειναι αυτος που διαχωριζει τα παιδιά !! απο τους ΑΝΔΡΕΣ !!

Ενα σοβαρο Near Field Monitor , ασχετως ησχυως , αφηνει τα ηχεια HiFi να παιζουν στην παιδικη κατηγορια.

Βεβαια υπαρχουν και εντυπωσιακα !! και μετρημενα HiFi ηχεια , ΑΛΛΑ δεν υπαρχουν σε μικρα Watt , αρα μιλαμε για μια ανυπαρκτη κατηγορια !![/quote']

απορίες του υποφαινόμενου κατά πως φαίνεται αδαούς...

Για ποια όμοια χαρακτηριστικά μιλάμε...στα καλώδια, στις απολήξεις τους, στα τρανζίστορς του τελικού σταδίου, στα υλικά των cross, στο υλικό κατασκευής της καμπίνας, στο σχεδιασμό και υλοποίηση του bass reflex, στα μονωτικά υλικά, στα...που ακριβώς...δηλαδή βάζοντας σε ένα κουτί 2 καλά μεγάφωνα έχω ένα καλό ηχείο???

ποια ηχεία έχεις χρησιμοποιήσει που λόγω υπερθέρμανσης επηρέαζαν την μηχανική συμπεριφορά των κώνων ώστε να οδηγήσουν σε ακουστή παραμόρφωση...εμένα δεν μου έχει τύχει στα δεκάδες ασχέτως τιμής που έχω αγοράσει, χρησιμοποιήσει, δουλέψει εξαντλητικά ή απλά έτυχε να ακούσω κατά καιρούς...θάθελα να τα μάθω για να τα αποφύγω στο μέλλον...

ποια near field θεωρείς "σοβαρά"...τα περισότερα ακόμα και τα ακριβότερα έχουν συνήθως τονισμένες συχνοτικές περιοχές (συνήθως μεσαιο υψηλές) επιζητώντας την ποθούμενη "δειαύγεια" που είναι απαραίτητη στον ηχολήπτη κατά την δειάρκεια της ηχογράφησης...η flat απόκριση και η αναζήτηση της ξεκινάει στις υλοποιήσεις mid και main field όπου στα οποία (με συμπληρωματικές ακροάσεις στα near) ολοκληρώνεται η διαδικασία της μίξης...

(ένα χαρακτηριστικό και διάσημο near field είναι το κάκιστο σε flat απόκριση, yamaha ns 10...)

Τέλος αυτό με τα watt που κόλλαγε...το διασημότερο ηχείο όλων των εποχών Bbc ls 3/5a με το ζόρι ανεχόταν 70 watt...

H σχέση watt ποιότητας (ακόμα και ηχητικής έντασης) είναι μία ράδιο αρβύλλα των "κατσαβιδάκηδων" που υπάρχει από τι ξέρω μόνο στην Ελλάδα..(ελπίζω να μην ανήκεις σ' αυτούς...:) )

Ειδικά για ένα near field ηχείο πχ με sensivity στα 87-88 db το 1 watt του φτάνει να οδηγηθεί σε μέσες στάθμες δουλειάς σε studio... τα στιγμιαία peak τώρα είναι άλλο κεφάλαιο και είναι κατασκευασμένο το ηχείο έτσι ώστε να τα αντιμετωπίζει...(υπάρχει ξεχωριστή μέτρηση στα spec τους αν προσέξεις...)

Φιλικά όλα αυτά για να μην υπάρξουν παρανοήσεις...
 
@ panagop

@ haryy

Κάθε ηχείο είναι κατασκευασμένο έτσι που να έχει κάποιες απαιτήσεις προκειμένου να αποδώσει.

Θέλει δηλαδή να υπάρχουν κάποιες αποστάσεις από τοίχους, μεταξύ των ηχείων,

και μεταξύ τους και του ακροατή.

Καταλαβαίνεις πως δεν παίζουν σωστά όλα τα ηχεία σε ένα μικρό δωμάτιο

και κοντά στον ακροατή.

Τα ηχεία Near Field (κοντινού πεδίου) είναι κατασκευασμένα έτσι

ώστε να μπορούν να αποδώσουν σε αποστάσεις 70 εκ ως και 2.5 μέτρων

σε απόσταση από τα αυτιά του ηχολήπτη.

Τα mild field σε κάπως μεγαλύτερη κλπ…

Επίσεις ένα στούντιο δεν έχει μόνον near field

και δεν έχει μόνον ένα ζεύγος ηχεία.

 
Εγώ αγόρασα αυτά τα ηχεία γιατί βρήκα κατά 80% το reference των προηγούμενών μου ηχείων που τώρα δεν υπάρχουν πια στην αγόρα (ούτε ανταλλακτικά)

Τώρα βέβαια θα μου πείτε "και ποιο είναι το σωστό reference".Απάντηση δεν υπάρχει παρά μόνο ότι φτιάχνεται σταδιακά' date='είναι υποκειμενικό και αξαρτάται από την εμπειρία του καθενός μας.Αλλά αυτο είναι θέμα για άλλο thread.[/quote']

Ρε harryy σε ξέχασα... :)

Γενικά κατανοώ τους προβληματισμούς σου σε ένα τόσο σύνθετο πρόβλημα...

Βρίσκω όμως λάθος την αντιμετώπιση του ψάχνω κάτι που καλύπτει το 80% των προηγούμενων ηχείων μου...(εκτός αν είχαν καταφέρει πραγματικά να με καλύψουν απόλυτα -ίσως επειδή είχα "σπουδάσει τα "χούγια" τους- σε όλες τις δύσκολες φάσεις μιας παραγωγής έστω και home, πάντα με γνώμονα την αποφυγή "σπασμένου τηλεφώνου" μεταξύ παραγωγού ακροατή...

Το "υποκειμενικό" καταπολεμάται με συνεχή ακρόαση ακουστικών μουσικών σχημάτων σε καλούς χώρους χωρίς την διαμεσολάβηση ηλεκτρικής ενίσχυσης και σε δευτερη φάση ακούγοντας όσο το δυνατόν ακριβότερες υλοποιήσεις

hardware set αναπαραγωγής , ώστε αγοράζοντας τελικά κάτι φθηνότερο νάχω μέτρο σύγκρισης και συνηδητοποίηση των "παραχωρήσεων" που κάνω αποκτώντας τα...

Και μη με ρωτήσει κανείς "εγώ που κάνω "ηλεκτρική" μουσική γιατί να μπω στον κόπο...ας διαβάσει από την αρχή όλα τα post του threand και όλων των άλλων που έχουν γραφτεί κατά καιρούς στο noiz και την Δευτέρα με τον κηδεμόνα του...

:)
 
Ρε harryy σε ξέχασα... :)

Γενικά κατανοώ τους προβληματισμούς σου σε ένα τόσο σύνθετο πρόβλημα...

Βρίσκω όμως λάθος την αντιμετώπιση του ψάχνω κάτι που καλύπτει το 80% των προηγούμενων ηχείων μου...(εκτός αν είχαν καταφέρει πραγματικά να με καλύψουν απόλυτα -ίσως επειδή είχα "σπουδάσει τα "χούγια" τους- σε όλες τις δύσκολες φάσεις μιας παραγωγής έστω και home' date=' πάντα με γνώμονα την αποφυγή "σπασμένου τηλεφώνου" μεταξύ παραγωγού ακροατή...

Το "υποκειμενικό" καταπολεμάται με συνεχή ακρόαση ακουστικών μουσικών σχημάτων σε καλούς χώρους χωρίς την διαμεσολάβηση ηλεκτρικής ενίσχυσης και σε δευτερη φάση ακούγοντας όσο το δυνατόν ακριβότερες υλοποιήσεις

hardware set αναπαραγωγής , ώστε αγοράζοντας τελικά κάτι φθηνότερο νάχω μέτρο σύγκρισης και συνηδητοποίηση των "παραχωρήσεων" που κάνω αποκτώντας τα...

Και μη με ρωτήσει κανείς "εγώ που κάνω "ηλεκτρική" μουσική γιατί να μπω στον κόπο...ας διαβάσει από την αρχή όλα τα post του threand και όλων των άλλων που έχουν γραφτεί κατά καιρούς στο noiz και την Δευτέρα με τον κηδεμόνα του...

:)[/quote']

Συμφωνώ 100% σε αυτά.

Εγώ "ικανοποιήθηκα" με αυτό το 80% της απόδοσης γιατί δεν είχα πάνω από 800¤ να δώσω.Αλλά τα προηγούμενα ηχεία κόστιζαν 5κ¤ (εγώ τα είχα πάρει 1.2κ¤) και δεν βρίσκω ανταλλακτικά tweeter πουθενά πια,ενώ ο ήχος τους για μένα ήταν το απόλυτο.Το μόνο "χούι" ήταν το ταξιδιάρικο μπάσσο που ήθελε πολλά λεφτά για να μαζευτεί στον χώρο,(34Hz κατεβαινε)!

Απλά λοιπόν με αυτό το budget έψαξα και βρήκα ότι πιο κοντινό στο προηγούμενο standard που είχα (το οποίο περιλαμβάνει και εξαιρετικό ενισχυτή BTW),γιατί είναι πολύ δύσκολο να βρείς κάτι που να ξεπερνάει κάτι άλλο στο 1/6 της τιμής του.

Όσο για το υποκειμενικό,12 χρόνια στο live,στο στούντιο και στις μπάντες,μου δίδαξαν πολλά για το αντικειμενικό που λες,ακούγοντας ένα σωρό παίκτες και όργανα προσεκτικά στον χώρο που παίζανε,είτε δηλ. στο stage είτε στο στούντιο και έχω καταλήξει στο γεγονός ότι στα live είμαι ελεύθερος να κάνω τον δικό μου ήχο,ότι γουστάρω για να πλησιάσω το δικό μου reference,αλλά στο στούντιο είναι μια άλλη ιστορία ειδικά όταν δεν δουλεύω στα δικά μου ηχεία,δηλ. πχ,όταν μιξάρω σε όχι πολύ καλά ηχεία (κατά την γνώμη μου πάντα και αυτό το κρίνω αναπαράγοντας γνωστή σε μένα μουσική από όσο το δυνατόν καλό player),δεν θα μιξάρω για να ακούσω ΕΚΕΙ τον προσωπικό μου ήχο,αλλά για να πλησιάσω αυτό που άκουγα πριν στην δοκιμαστική ακρόαση γιατί αλλιώς το παιχνίδι χάθηκε.Δεν θα έχω μιξάρει σωστά γιατί θα έχω επέμβει στις αδυναμίες του ηχείου και θα έχω βελτιώσει αυτές και όχι την μουσική η οποία πια θα ακούγεται αλλιώς σε όλα τα υπόλοιπα συστήματα.Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

Αυτό βέβαια ισχύει για τα λεγόμενα "κακά" ηχεία ή τέλος πάντων αυτά που δεν μας αρέσουν.
 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
0
Εμφανίσεις
950

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top