Γιατί χάθηκαν οι μπάντες;

Τέρρυ Μαυρίδης

Terry RoscoeBeck5

Fenderολάτρης
Staff member
Μηνύματα
10,788
Πόντοι
863
Ιδιότητα
  1. Μπάσο
Έπεσα πάνω σε αυτό και ομολογώ ότι δεν το είχα συνειδητοποιήσει. Η μουσική που προέρχεται από συγκροτήματα έχει εξαφανιστεί εδώ και πολύ καιρό από την κορυφή των charts. Σε σχέση με τα '80ς και τα '90ς, από τα '00ς και μετά υπήρξε καθίζηση που έφτασε στο επίπεδο της εξαφάνισης. 

Η κυριαρχία των solo καλλιτεχνών σε αυτό το πεδίο είναι πλέον απόλυτη. Ήρθε το τέλος των συγκροτημάτων; Άγνωστο. Σίγουρα συμφωνώ σε αυτό που αναφέρει ότι η τεχνολογία δίνει την δυνατότητα στον καθένα να κάνει τα πάντα μόνος του, οπότε τι να κάνει την μπάντα... 

Σημεία των καιρών κύριοι.    




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τον Μπεάτο τον βλέπω συνεχώς.

Δεν παρακολουθώ τί λέει βέβαια, αλλά χαζεύω του studio του , το οποίο πολύ με αρέζει. ??

 
  • Haha
Reactions: Nekkon and Shelter
οπότε τι να κάνει την μπάντα... 
Ναι αλλα βρίσκεις ένα ταβάνι όταν τα κάνεις όλα μονος σου. Η υπεραξία δημιουργείται ακριβώς απο τη συνδρομή και άλλων ανθρώπων που κομίζουν κάτι διαφορετικο με τα ακουσματα και την προσωπικοτητά τους. Ακόμα και αν πάρεις μουσικούς και τους δώσεις παρτιτούρες, και μονο απο τη διαφορετική ρυθμική αίσθηση που έχει ο καθένας μας, θα έχεις ενα διαφορετικο και πολύ καλύτερο αποτέλεσμα απο το να τα παιξεις όλα μονος σου.

Δυστυχώς η σύγχρονη εποχή έχει την εσωστρέφεια σαν χαρακτηριστικό.

Σημεία των καιρών όπως πολύ σωστά λες.

 
@Shelter

Έχεις δίκιο σε αυτά που λες. Πάντως αν παρακολούθησες το βίντεο, πέρα της τεχνολογικής ευκολίας που προάγει τον "ατομικισμό", εισέρχονται και άλλοι παράγοντες - χρηματοοικονομικοί- που για τις εταιρείες καθιστούν μη ελκυστικό "προϊόν" της μπάντες.

Και πραγματικά ήταν ένα... epiphany όταν είδα τα στοιχεία που παραθέτει - και από τα charts και από το Spotify- που ήταν λιγάκι... σοκ.

Και η πλάκα είναι ότι δεν νομίζω ότι οι περισσότεροι το είχαμε συνειδητοποιήσει- εγώ δηλώνω ευθαρσώς ότι δεν είχα πάρει χαμπάρι. Βέβαια, τα μουσικά μου γούστα πάνε πίσω, οπότε δεν παρακολουθώ "φανατικά" τι νέο κυκλοφορεί.   

"The demise of the bands", επαναλαμβάνει ο τύπος (Beato) και νομίζω ότι θα συμφωνήσω. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οι μπάντες ήταν ανέκαθεν και εξ αρχής προβληματικά σχήματα. Δηλαδή έχεις ένα σύνολο ανθρώπων το οποίο πρέπει με κάποιο τρόπο να βρει μια ισορροπία λειτουργίας ενώ τα μέλη έχουν τους χαρακτήρες τους, τις προσωπικές τους φιλοδοξίες, τις οπτικές τους, διαφορετικές προτεραιότητες, τους εγωισμούς τους κλπ. κλπ. 

Όταν μπαίνει δε και η εμπορική επιτυχία τη μέση, το ήδη εύφλεκτο κοκτέιλ γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνο μια που είναι πολύ πιθανό να αρχίσουν και οι γνωστές διεκδικήσεις πνευματικών δικαιωμάτων, ποιανού είναι το τραγούδι, ποιος έγραψε τους στίχους, τι ποσοστό έχει ο καθένας και τα λοιπά γνωστά. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά ο κανόνας είναι ότι δεν έχει υπάρξει μπάντα που να μην τα πέρασε/περνάει αυτά.

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, αυτό που συμβαίνει κατά βάση σε όλους τους τομείς, είναι η αφαίρεση από την εξίσωση του αστάθμητου παράγοντα που λέγεται άνθρωπος. Οπότε και στη μουσική, όσο λιγότεροι οι συντελεστές, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα απροβλημάτιστης λειτουργίας.

Πολύ ωραία όλα τα παραπάνω, μιλώντας βέβαια για μία "μουσική" που είναι κατασκευάσιμο προϊόν και το οποίο απλά χρειάζεται μια σωστή γραμμή παραγωγής. Γιατί οι μπάντες του παρελθόντος (και πολλές ακόμα και τώρα προφανώς) μπορεί να αποτελούσαν την επιτομή της ανισορροπίας, της ανωριμότητας και της επιπολαιότητας, της αυτοκαταστροφικής συμπεριφοράς και της κατεδαφιστικής δύναμης του εγωκεντρισμού, αλλά όλες αυτές οι ζυμώσεις οδηγούσαν σε παραγωγή μουσικής που ακούγεται και όχι σε υπερ-easy listening φρουτόκρεμες που είναι σχεδιασμένες να ξεχνιούνται για να μην καταλαμβάνουν χώρο από τις νέες που έρχονται.

 
@Shelter

Έχεις δίκιο σε αυτά που λες. Πάντως αν παρακολούθησες το βίντεο, πέρα της τεχνολογικής ευκολίας που προάγει τον "ατομισμό", εισέρχονται και άλλοι παράγοντες - χρηματοοικονομικοί- που για τις εταιρείες καθιστούν μη ελκυστικό "προϊόν" της μπάντες.

Και πραγματικά ήταν ένα... epiphany όταν είδα τα στοιχεία που παραθέτει - και από τα charts και από το Spotify- που ήταν λιγάκι... σοκ.

Και η πλάκα είναι ότι δεν νομίζω ότι οι περισσότεροι το είχαμε συνειδητοποιήσει- εγώ δηλώνω ευθαρσώς ότι δεν είχα πάρει χαμπάρι. Βέβαια, τα μουσικά μου γούστα πάνε πίσω, οπότε δεν παρακολουθώ "φανατικά" τι νέο κυκλοφορεί.   

"The demise of the bands", επαναλαμβάνει ο τύπος (Beato) και νομίζω ότι θα συμφωνήσω. 
Το είδα το βιντεο πριν μερικές μέρες. 

Δυσκολεύομαι να πάρω θέση λόγω του γεγονότος ότι αισθάνομαι το χάσμα των γενεών πολύ μεγάλο ?

Τη νεότερη γενιά δεν την καταλαβαίνω. Δε θέλω να φανώ υπερόπτης αλλά το γεγονος ότι μεγάλωσαν έχοντας internet, social media, youtube και spotify απο πάντα, έχει διαμορφώσει εντελώς διαφορετικές συνθηκες στη ζωή τους που εγώ δεν καταλαβαινω και δεν εχω ζυμωθει σε αυτες.

Η μουσική απο αυτό έχει ξεκάθαρα χάσει. To attention span έχει μειωθει σε δευτερολεπτα και όλοι τους βαριούνται και κουραζονται αμεσως. Πως να τους πεισεις ότι πρέπει να διαθέσεις χρόνια και κόπο απο τη ζωή σου? Επίσης η μουσική δεν παιζει πια το ρολο που έπαιζε παλιότερα στους ανθρώπους. Δεν ειναι πια ενα μέσο αυτοπροσδιορισμού. Είναι ένα "χαλί" μερικών δευτερολέπτων για βίντεο στο tik tok αρα γιατι να το παιδεύουμε?

 
Οι μπάντες ήταν ανέκαθεν και εξ αρχής προβληματικά σχήματα.
Προφανέστατα, και τα υπόλοιπα που αναφέρεις σωστά. Όμως πέρα των γνωστών προβληματικών καταστάσεων που υπάρχουν στις μπάντες, εγώ δεν μπορώ να αντιληφθώ το "γιατί".

Γιατί ξαφνικά (σχήμα λόγου γιατί σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παραθέτει πλέον είναι παλιά ιστορία), οι μπάντες δεν μπορούν να γράψουν μουσική που θα κάτσει στην κορυφή των chart, του Spotify, των προτιμήσεων; 

Τη νεότερη γενιά δεν την καταλαβαίνω. Δε θέλω να φανώ υπερόπτης αλλά το γεγονος ότι μεγάλωσαν έχοντας internet, social media, youtube και spotify απο πάντα, έχει διαμορφώσει εντελώς διαφορετικές συνθηκες στη ζωή τους που εγώ δεν καταλαβαινω και δεν εχω ζυμωθει σε αυτες.
Πιθανώς (και με πάσα επιφύλαξη) κάπου εδώ να βρίσκεται η απάντηση. 

 
[ωραίο θέμα]

Από οικονομοτεχνική άποψη και μόνο: γιατί να μπλέκουν με μπάντες οι εταιρείες, οι παραγωγοί, οι ηχολήπτες κλπ κλπ? Παίρνεις τον καλλιτέχνη μόνο του, έχεις απο πίσω έτοιμη - συγκεκριμένη - ψημένη - επαγγελματική ομάδα που αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα. Με συγκεκριμένη ταρίφα, γνωστό χρονοδιάγραμμα / απόδοση / επαγγελματισμό.

Τι μένει? Περισσότερο χρήμα για τις εταιρείες. Λιγότερες σκοτούρες για τις εταιρείες. Λιγότερες διενέξεις μεταξύ εμπλεκομένων.

Τι χάνεις? Προφανώς όλα αυτά που ενέφεραν οι από πάνω. Δημιουργικότητα, Πρωτοτυπία. Διαφορετικότητα.

Τι προκύπτει τελικά? Μουσική - κονσέρβα. Για μαζική κατανάλωση.  Με πολύ σύντομη ημερομηνία λήξης.

...

..

.

... προσσωπικά μιλώντας, πάντα στην άκρη-άκρη του μυαλού μου είχα σε μεγαλύτερη υπόληψη [δεν ξέρω αν είναι ο κατάλληλος όρος] μουσικούς που ήταν σε γκρουπ και έγραφαν συλλογικά μουσική - στίχους - εμπλέκονταν σε ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ βαθμό στο τελικό προϊόν ... ακόμα και στην επιλογή του εξώφυλλου... του artwork...

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Shelter
Γιατί ξαφνικά (σχήμα λόγου γιατί σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παραθέτει πλέον είναι παλιά ιστορία), οι μπάντες δεν μπορούν να γράψουν μουσική που θα κάτσει στην κορυφή των chart, του Spotify, των προτιμήσεων; 


Γιατί το αισθητήριο του κόσμου που καθορίζει με τις προτιμήσεις του τα τσαρτς έχει αλλάξει. Αρκεί ένα backing track με αξιοπρεπή παραγωγή και μια φωνή η οποία δε χρειάζεται καν να τραγουδάει στίχους. Οπότε δεν είναι ότι οι μπάντες δεν μπορούν να γράψουν σύγχρονα hits, είναι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να πληρώνονται πέντε όταν μπορεί να τα παίρνει μόνο ένας.

 
@Terry RoscoeBeck5 Ενώ όταν υπήρχαν 5 καλογυμνασμένοι 25άρηδες με τις κιθάρες τους και τα ντραμς τους να φαίνονται στα clips και πίσω από αυτούς ένα ολόκληρο songwriting team να τους γράφει τα τραγούδια ήταν διαφορετικό;

Πέραν τούτου όμως υπάρχει και κάτι άλλο. Στο 90% των συγκροτημάτων συνήθως ένας εγραφε το 99% των κομματιών και οι άλλοι βοηθούσαν στο arrangement.  Σήμερα με την εξέλιξη των home studios είναι πιο εύκολο για τον songwriter να κάνει δουλίτσα μόνος του χωρίς να μοιράζει κέρδη και το κυριότερο χωρίς το πρήξιμο των "συνδημιουργών".

 
  • Like
  • Συμφωνώ
Reactions: cos_dr and Nestoras
Τι μένει? Περισσότερο χρήμα για τις εταιρείες. Λιγότερες σκοτούρες για τις εταιρείες. Λιγότερες διενέξεις μεταξύ εμπλεκομένων.

Τι χάνεις? Προφανώς όλα αυτά που ενέφεραν οι από πάνω. Δημιουργικότητα, Πρωτοτυπία. Διαφορετικότητα.

Τι προκύπτει τελικά? Μουσική - κονσέρβα. Για μαζική κατανάλωση.  Με πολύ σύντομη ημερομηνία λήξης.
Αυτο ακριβώς. 

Νομίζω ότι η παραπάνω σύνοψη είναι πολύ ακριβής ως προς την προσεγγιση.

 
Γιατί δέν πληρώνει σχεδόν κανείς για να αγοράσει μουσική.Απο εκεί ξεκινάει και μαζί με όλα τα προαναφερθέντα,άλλα λίγο,άλλα πολύ,καταλήγουν σε μιά λογική διαδρομή.

 
@Terry RoscoeBeck5 Ενώ όταν υπήρχαν 5 καλογυμνασμένοι 25άρηδες με τις κιθάρες τους και τα ντραμς τους να φαίνονται στα clips και πίσω από αυτούς ένα ολόκληρο songwriting team να τους γράφει τα τραγούδια ήταν διαφορετικό;
Θίγει αυτό που λες - αναφέρει τους Aerosmith που το  μοναδικό νο1 τους το είχε γράψει η κυριούλα η πώς την λένε. Και αυτό φυσικά υπήρχε. 

Πέραν τούτου όμως υπάρχει και κάτι άλλο. Στο 90% των συγκροτημάτων συνήθως ένας εγραφε το 99% των κομματιών και οι άλλοι βοηθούσαν στο arrangement. 
Όπως φυσικά και αυτό υπήρχε. 

Σήμερα με την εξέλιξη των home studios είναι πιο εύκολο για τον songwriter να κάνει δουλίτσα μόνος του χωρίς να μοιράζει κέρδη και το κυριότερο χωρίς το πρήξιμο των "συνδημιουργών".


Οπότε δεν θα ήταν αυθαίρετο να εικάσουμε ότι "the band era" - όχι γενικά, αλλά στον συγκεκριμένο τομέα- μας έχει αποχαιρετήσει.  

 
Και για να το πάμε κι ένα βήμα παραπέρα, θεωρώ ότι είμαστε πολύ κοντά στην εποχή που τα charts θα κυριαρχηθούν από ΑΙ "καλλιτέχνες". Έχουν ήδη γίνει κάποιες προσπάθειες, πιο πολύ σε πειραματικό επίπεδο, αλλά όχι κάτι μεγάλο ακόμα. Θα έχουμε εν ολίγοις περσόνες που θα βγάζουν ένα άλμπουμ κάθε μέρα ενώ το κόστος παραγωγής θα είναι τα έξοδα ενός τύπου που κάθεται όλη μέρα στο PC του και τρώει junk food.

Όσοι το έχετε δει, θυμηθείτε το προφητικότατο S1m0ne με τον Αλ Πατσίνο.

https://www.imdb.com/title/tt0258153/

 
  • Like
Reactions: cos_dr
Γιατί χάθηκαν οι μπάντες;


Για τον ίδιο λόγο που και αυτός , από μουσικός- μέλος μπάντας , έγινε youtuber...δεν θέλει και πολύ συζήτηση. ?

 
  • Like
  • Συμφωνώ
Reactions: cos_dr and Nestoras
Γιατί χάθηκαν οι μπάντες;


Για τον ίδιο λόγο που και αυτός , από μουσικός- μέλος μπάντας , έγινε youtuber...δεν θέλει και πολύ συζήτηση. ?
Φίλος, αυτός το ανακίνησε το θέμα και τώρα ορισμένοι ψάχνουμε σύννεφο για να πέσουμε ?

 
  • Haha
Reactions: LK
Γιατί χάθηκαν οι μπάντες;


Για τον ίδιο λόγο που και αυτός , από μουσικός- μέλος μπάντας , έγινε youtuber...δεν θέλει και πολύ συζήτηση. ?
Σιγα τους δισκους που εφτιαξε και πούλησε. Γουαναμπης ηταν. Απο τυχη εκανε παραγωγη σε ενα #1 καντρυποπ απο τις 10δες είδη που μετρανε στις ΗΠΑ 

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Nestoras
Σιγα τους δισκους που εφτιαξε και πούλησε. Γουαναμπης ηταν. Απο τυχη εκανε παραγωγη σε ενα #1 καντρυποπ απο τις 10δες είδη που μετρανε στις ΗΠΑ 
Και φαντάσου με αυτό το μονο και ένα τι στουντιο έφτιαξε ?

 
Και φαντάσου με αυτό το μονο και ένα τι στουντιο έφτιαξε ?
Το ειχε πει. Στο παρτυ που εγινε μονο απο την εταιρεία εγινε κλαμα. Αλλα τοτε τα δολλαρια ηταν φτηνότερα απ τα μαρούλια 

 
  • Like
Reactions: LK

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα