Γιατί χάθηκαν οι μπάντες;

Θίγει αυτό που λες - αναφέρει τους Aerosmith που το  μοναδικό νο1 τους το είχε γράψει η κυριούλα η πώς την λένε. Και αυτό φυσικά υπήρχε. 
Δεν είναι μόνο οι Aerosmith...Bon Jovi, Joan Jett, Alice Cooper, Kiss...η λίστα του Desmond Child είναι μεγάλη...
Για να μη θυμηθώ ότι ακόμη και οι Zeppelin έγιναν μπάντα κλέβοντας songwriters από δω κι από 'κει
 

Οπότε δεν θα ήταν αυθαίρετο να εικάσουμε ότι "the band era" - όχι γενικά, αλλά στον συγκεκριμένο τομέα- μας έχει αποχαιρετήσει.  
H επαγγελματική μουσική και ιδιαίτερα η pop επιτυχία πάντα ήταν κάτι πολύ λιγότερο ρομαντικό απ' όσο προσπαθεί (λόγω marketing πάντα) να προβάλλεται. Από τους Beatles μέχρι την Billie Eilish, πουλάει η ίδια ιστορία των παιδιών που τα κατάφεραν σαν παρέα και μια μέρα ΤΣΟΥΠ! εμφανίστηκαν στο ευρύ κοινό. 

Από 'κει πέρα είχα και έχω την τύχη να γνωρίσω δυο μπάντες στα 30 χρόνια που παίζω που άξιζε να είμαι μέλος και για το επίπεδο του songwriting αλλά και για το επίπεδο των ανθρώπων μέσα σε αυτές. Αλλά και αυτές βασίστηκαν σε έναν, το πολύ δύο χαρισματικούς ανθρώπους κι οι υπόλοιποι βάζαμε το technical expertise. Όχι ότι δεν είχε και αυτό τη σημασία του, αλλά σε κάποιον άλλο χωροχρόνο θα μπορούσαν οι ίδιοι μέσα σε ένα επαγγελματικό κύκλωμα να τα κάνουν όλα και καλύτερα και να μη μας έχουν ανάγκη.  

Τελικά αυτό που μου έχει μείνει είναι: Μπάντες = παρέα. Αν όμως θες επαγγελματικό αποτέλεσμα πρέπει να το δεις χωρίς συμβιβασμούς του τύπου: "καλό παιδί ο Κωστάκης χάνει κανα δεκατοέκτο που και που αλλά δε βαριέσαι..."

 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι λέτε ρε παιδιά, οι Oasis από σόλο καλλιτέχνες έγιναν μπάντα ασούμε, γροθιά στο κατεστημένο του Beato ?

 
  • Haha
Reactions: kpeyos
Η πρώτη μετατόπιση ρίσκου,απο τις εταιρείες προς τους καλλιτέχνες,ξεκίνησε απο τις εταιρείες παραγωγής και διανομής ηλεκτρονικής μουσικής,οπου απο κοινού αποφάσισαν να σταματήσουν να δέχονται ντέμος και να χρηματοδοτούν την έκδοση τους,ζητώντας απο τους εκάστοτε ενδιαφερομένους έτοιμο υλικό,προσφέροντας απλά όπως και σήμερα,ένα mastering.

Το ίδιο μεταφέρθηκε αργότερα και στις εταιρείες που είχαν να κάνουν με μπάντες,αφού οι εποχές οπου μιά εταιρεία έχοντας ένα ντέμο στα χέρια της και με βάση το ταλέντο,έβαζε μια μπάντα στο στούντιο και αναλάμβανε όλα τα έξοδα,απο το πρώτο στάδιο παραγωγής,εως και το τελευταίο,όπου είναι η ζωντανή παρουσίαση,σταμάτησε να υφίσταται.

Συνοπτικά,άλλαξε η γραμμή παραγωγής,λόγο μειωμένης ζήτησης.

Το δέντρο είναι το γιατί εξαφανίστηκαν οι μπάντες σήμερα,(που δέν εξαφανίστηκαν,απλά δέν πάνε σε μεγάλες εταιρείες και είναι κομματάκι δύσκολο να τις δείς στα charts,αφού για να παιχτεί το κομμάτι σου σε μεγάλο ραδιοτηλεοπτικό σταθμό της αγγλίας,ας πούμε έτσι στην τύχη,πληρώνεις),αλλά το δάσος είναι το γιατί η μουσική δέν ακούγεται σήμερα.

Απλά γιατί το μεγαλύτερο μέρος της είναι αυτοχρηματοδοτούμενο από ευκατάστατους/τές ατάλαντούς/τες που απλά έχουν την δυνατότητα.

Χαχα!

Λουκουμάκι?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κοινως ο καθε τσεος δεν μπορει να συζηταει επι μέρες με διαφορους που εχουν διαφορετικα όνειρα για να βγαλει 5 φραγκα η εταιρεία (σ ευχαριστώ ω)

 
  • Like
Reactions: MGs
Πέραν τούτου όμως υπάρχει και κάτι άλλο. Στο 90% των συγκροτημάτων συνήθως ένας εγραφε το 99% των κομματιών και οι άλλοι βοηθούσαν στο arrangement.  Σήμερα με την εξέλιξη των home studios είναι πιο εύκολο για τον songwriter να κάνει δουλίτσα μόνος του χωρίς να μοιράζει κέρδη και το κυριότερο χωρίς το πρήξιμο των "συνδημιουργών".
Σωστά τα λες αλλά διαφωνώ και λίγο γιατί ακόμα και αυτοί που δεν συνθέτουν συνεισφέρουν με άλλο τρόπο. Φαντάσου τα κομμάτια των Maiden με άλλους κιθαρίστες και άλλο ντράμερ ή αν καθόταν και τα έγραφε μόνος του ο Harris στο στούντιο. Θα ακουγόταν το ίδιο καλά?

 
Σωστά τα λες αλλά διαφωνώ και λίγο γιατί ακόμα και αυτοί που δεν συνθέτουν συνεισφέρουν με άλλο τρόπο. Φαντάσου τα κομμάτια των Maiden με άλλους κιθαρίστες και άλλο ντράμερ ή αν καθόταν και τα έγραφε μόνος του ο Harris στο στούντιο. Θα ακουγόταν το ίδιο καλά?
Από το 5ο άλμπουμ των Maiden και μετά, πιθανότατα ναι. ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Από το 5ο άλμπουμ των Maiden και μετά, πιθανότατα ναι. ?
Ιιιι κακός. Μήπως ήθελες να γράψεις 8ο? η 10ο για άλλους.

Πάντως το input ακόμα και από άτομα που δεν γράφουν είναι καθοριστικό ενίοτε.

 
Οι μπαντες παίζουν συνήθως Rock (με την ευρύτερη έννοια που περιλαμβάνει και πολλά είδη ποπ,alternative, metal κτλ) ,Soul,Funk,Jazz .

Αυτα τα είδη εδώ και χρόνια έχουν αντικατασταθεί στα τσαρτς και στα ΓΟΎΣΤΑ του MAINSTREAM KOINOY που καθορίζει τα τσαρτς δηλ. Ηλικίες 14-30 από το hip hop,trap, ΚPop(εντάξει εκεί υπάρχουν "μπάντες")  και διάφορες "dance" και electro pop αηδιες ή και ένα μείγμα όλων αυτών (λέγε με Taylor Swift).

Δεν έχουν εξαφανιστεί από τα τσαρτς οι ΜΠΑΝΤΕΣ λοιπόν,η ΜΟΥΣΙΚΗ που παίζουν έχει εξαφανιστεί.

Ευτυχώς ΕΞΩ από τα τσαρτς οι μπάντες ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΎΟΥΝ και βγάζουν και σούπερ μουσικές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οι μπαντες παίζουν συνήθως Rock (με την ευρύτερη έννοια που περιλαμβάνει και πολλά είδη ποπ,alternative, metal κτλ) ,Soul,Funk,Jazz .

Αυτα τα είδη εδώ και χρόνια έχουν αντικατασταθεί στα τσαρτς και στα ΓΟΎΣΤΑ του MAINSTREAM KOINOY που καθορίζει τα τσαρτς
Κανένα "γούστο κοινού" δεν καθορίζει τα τσαρτς. Οι δισκογραφικές με τα μέσα καθορίζουν το γούστο του κοινού, αυτό γινόταν πάντα., και μέσω αυτού τα τσαρτς. Αν ποτέ ξαναδούμε στα mainstream τσαρτς κάτι από τα παραπάνω είδη, θα είναι γιατί οι εταιρείες θα (ξανα)αρχίσουν να προωθούν αυτά τα είδη.
Ποτέ δηλαδή.?

 
Κανένα "γούστο κοινού" δεν καθορίζει τα τσαρτς. Οι δισκογραφικές με τα μέσα καθορίζουν το γούστο του κοινού, αυτό γινόταν πάντα., και μέσω αυτού τα τσαρτς.


Όπως αγαπάς το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Αν και δεν είναι μόνο οι δισκογραφικές που καθορίζουν το γούστο του κοινού υπάρχουν τα social media,οι... influenzEs ? τα ίδια τα trends και στο τέλος η ίδια η κοινωνική κατάσταση και κουλτούρα που καθορίζει το τι είναι mainstream....δεν διαφέρει σε τίποτα με όλες τις βιομηχανίες (τουρισμό, real estate, κινηματογράφο, τηλεόραση κτλ.)

π.χ πριν 70 χρόνια ήταν mainstream να πηγαίνεις διακοπές στη Κηφισιά και underground να πηγαίνεις διακοπές στα Κουφονήσια σήμερα κανείς δεν πηγαίνει διακοπές στην Κηφισιά  και τα Κουφονήσια βουλιάζουν από τσι τουρίστες....άλλο το trendy τοτενες άλλο τώρα...

 
  • Like
Reactions: MGs
διακοπές στην Κηφισιά 
Όταν κατέβαινα Αθήνα πήγαινα κάθε φορά τα παιδιά στο πάρκο Playmobil. Δόξα τω Θεώ μεγάλωσαν ?

 
Όταν κατέβαινα Αθήνα πήγαινα κάθε φορά τα παιδιά στο πάρκο Playmobil. Δόξα τω Θεώ μεγάλωσαν ?


H Κηφισιά δεν είναι στην Αθήνα. Είναι στον νομό Αττικής ?

 
  • Haha
Reactions: Nekkon and Shelter
Δεν νομίζω οι δισκογραφικές να μπορούν να διαμορφώσουν από το 0 την μουσική μόδα, πιστεύω ότι απλά πάνε με τη μόδα και τη ενισχύουν προωθώντας κάτι που υπάρχει ήδη. Σαν παράδειγμα μου έρχεται η Sub Pop στις αρχές του 90 που απλά έδωσε στον κόσμο αυτό που ήθελε τότε και μεσουράνισε, δεν ήταν σε θέση να το δημιουργήσει αυτό γιατί απλά δεν υπήρχε σαν δισκογραφική πριν το grunge, πήγε με το ρεύμα.

 
H Κηφισιά δεν είναι στην Αθήνα. Είναι στον νομό Αττικής ?
Ξέρουν οι ταξιτζήδες που είναι η κηφισιά Νικο,δέν μας ενδιαφέρει αυτό ιδιαίτερα.

Αυτό που πρέπει να μας ανησυχεί είναι οτι εσύ Νίκο που μάλλον είσαι απο εκεί, ακούς Καζαντζίδη.

Δείτε πώς κατάντησαν την χώρα.

Αν στην κηφισιά ακούνε σήμερα καζαντζίδη,στις τζιτζιφιές,τι ακούνε?

 
Αν στην κηφισιά ακούνε σήμερα καζαντζίδη,στις τζιτζιφιές,τι ακούνε?
7ad6fca2073c4e01ae5b8d3b9443c6fb.webp

KALHSPERA

 
  • Like
Reactions: blue

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα