Γιατί F# αντί Gb ??

STEFANOS604

Νέο μέλος
Μηνύματα
385
Πόντοι
16
Γιατί F#  αντί Gb ??

Θα προσπαθήσω να το εξηγήσω πάλι με τη φυσαρμόνικα.

Στην Equal Temperament –βλέπε: http://www.noiz.gr/index.php?topic=189617.msg615696;topicseen

το F# ισούται με το Gb και είναι τόνοι ίδιοι σε συχνότητα και ονομάζονται εναρμόνιοι.

Όλα τα κλειδιά όλων των κατασκευαστριών εταιρειών φυσαρμόνικας έχουν τα ονόματα :

Low G -Ab-A-Bb-B-C-Db-D-Eb-E-F-F# -High G  

Γιατί όμως γίνεται εξαίρεση στο κλειδί F# και δεν ονομάζεται Gb ,όπως όλα τα υπόλοιπα κλειδιά είναι με υφέσεις?

Το ίδιο και για άλλα πνευστά όπως οι τρομπέτες:

Έτσι οι τρομπέτες ονομάζονται Bb & Eb  αντί για A#  και D# αντίστοιχα.

Θα δώσω 3 εξηγήσεις που έχω τη γνώμη είναι σωστές. Ποιά είναι η γνώμη σας?

Απάντηση 1η:

Το κλειδί του Gb  έχει 6 υφέσεις  :  Gb Ab Bb Cb Db Eb F.

Το κλειδί του F#  έχει 6 διέσεις   :   F# G# A# B C# D# E#

Ομοίως :

Το κλειδί του Bb έχει 2 υφέσεις: Bb  C   D Eb F  G  A

Το κλειδί του A# έχει 10 διέσεις : A#B#C##D#E#F##G##

Άρα ένα λόγος είναι ότι διαλέγουμε το κλειδί με τις λιγότερες υφέσεις/διέσεις για την ονομασία του οργάνου στο αντίστοιχο κλειδί

Απάντηση 2η:

Όταν μελετάμε μια κλίμακα ή ένα κλειδί το σωστό είναι να την ονομάζομε έτσι ώστε σ’ αυτήν να υπάρχουν όλα τα γράμματα A B C D E F G και να μη λείπει κανένα.

Για καλύτερη κατανόηση:

Αν το παραπάνω κλειδί F# : F# G# A# B C# D# E# ονομαζόταν Gb τότε το G θα εμφανιζόταν 2 φορές)

Απάντηση 3η: Είναι καλόν να αποφεύγεται η μίξη διέσεων και υφέσεων στην ίδια κλίμακα

Στέφανος

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
STEFANOS604 είπε:
Γιατί F#  αντί Gb ??

Γιατί όμως γίνεται εξαίρεση στο κλειδί F# και δεν ονομάζεται Gb ,όπως όλα τα υπόλοιπα κλειδιά είναι με υφέσεις?

Το ίδιο και για άλλα πνευστά όπως οι τρομπέτες:

Έτσι οι τρομπέτες ονομάζονται Bb & Eb  αντί για A#  και D# αντίστοιχα.

Θα δώσω 3 εξηγήσεις που έχω τη γνώμη είναι σωστές. Ποιά είναι η γνώμη σας?

Απάντηση 1η:

Το κλειδί του Gb  έχει 7 υφέσεις  :  Gb Ab Bb Cb Db Eb Fb.

Το κλειδί του F#  έχει 6 διέσεις   :   F# G# A# B C# D# E#

Ομοίως :

Το κλειδί του Bb έχει 2 υφέσεις: Bb  C   D Eb F  G  A

Το κλειδί του A# έχει 5 διέσεις : A# B# C# D E F# G#

Άρα ένα λόγος είναι ότι διαλέγουμε το κλειδί με τις λιγότερες υφέσεις/διέσεις για την ονομασία του οργάνου στο αντίστοιχο κλειδί

Απάντηση 2η:

Όταν μελετάμε μια κλίμακα ή ένα κλειδί το σωστό είναι να την ονομάζομε έτσι ώστε σ’ αυτήν να υπάρχουν όλα τα γράμματα A B C D E F G και να μη λείπει κανένα.

Για καλύτερη κατανόηση:

Αν το παραπάνω κλειδί F# : F# G# A# B C# D# E# ονομαζόταν Gb τότε η κλίμακα θα ήταν Gb G# A# B C# D# E# (δηλαδή το G θα εμφανιζόταν 2 φορές)

Απάντηση 3η: Είναι σωστό να αποφεύγεται η μίξη διέσεων και υφέσεων στην ίδια κλίμακα

Στέφανος
Καταρχάς δεν υπάρχει η κλίμακα F#...υπάρχει αλλα είναι φανταστική κλίμακα γιατί περιέχει την E##

για αυτό και την λέμε Gb

Όχι..αν ήτανε Gb θα είχε Gb Ab Bb Cb Db Εμπ F

Μπορεί να υπάρχει μίξη διέσεων και υφέσεων όχι σε κλίμακα αλλα σε παρτιτούρα

ο λόγος που συμβαίνει αυτό κύριε στέφανε είναι ότι στην κλίμακα G χρωματική το F# δρα ως ΠΡΟΣΑΓΩΓΈΑΣ τις τονικής

Δηλαδή η F# με την G έχουν μια πολύ ισχυρή σχέση και το F# θέλει να πάει στην G...μάλιστα η σχέση είναι τόσο ισχυρή όσο και το 5-1....

Συγγνώμη για τα greeklish αλλα δεν είμαι στο pc μου και το pc πούυ γράφω δεν υποστηρίζει ελληνικά

edit (ndnikola): χρησιμοποίησε αυτό την επόμενη φορά και μην γράφεις greeklish.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και στους δύο: Συγνώμη αλλά γιατί πιάνεστε με θέματα που δεν ξέρετε και πετάτε ότι νομίζεται; Συγνώμη δηλαδή, αλλά το θέμα είναι γεμάτο παραπληροφόριση, ακόμη και αν ο κ. Στέφανος ρωτάει.

1. Φυσικά και υπάρχει F# κλίμακα... και έχει 6 #! Η κλίμακα πάει F#G#A#BC#D#E# (και όχι διπλή #)F#... Πάει αυτό τώρα...

2. ΛΑΘΟΣ. Η κλίμακα της Gb έχει ΚΑΙ ΑΥΤΗ 6 υφέσης αυτή τη φορά: GbAbBbCbDbEbFGb...

3. Η ΚΛΙΜΑΚΑ (και όχι κλειδί) της Bb έχει μεν 2 υφέσεις αλλά η Α# έχει 10 (!!!) διέσεις (με την ιδιότητα των διπλών διέσεων), ώς εξείς: A#B#C##D#E#F##G##A# (!!!) Και για αυτό δε χρησιμοποιείται (φανταστικη).

Τώρα...

Οι ΚΛΙΜΑΚΕΣ (μείζονες και Ελλάσονες) λέγονται ΔΙΑΤΟΝΙΚΕΣ γιατί περιέχουν ΚΑΙ ΤΟΥΣ εφτά τόνους (από την νότα της κλίμακας (την τονική), μέχρι επτά πάνω και πάλι απ'την αρχή. Σε διατονικές κλίμακες ΔΕ μπορεί να τύχει Φα και μετά Φα#... Ή το Φα θα είναι Μι# ή το Φα# θα είναι Σολb.

Άλλες κλίμακες/τρόποι (πχ. οκτατονικός (βλέπε Just/Radiohead) ΔΕΝ είναι διατονικές κλίμακες: DEFGAb,Bb,Cb,C#,D κλπ...

Τώρα...

Φυσικά και μπορεί να υπάρχει ΚΑΙ διέσεις ΚΑΙ υφέσεις σε μία κλίμακα (άλλα μόνο στις ελλάσονες με υφέσεις (πχ. Σόλ ελ. που έχει Bb, Eb ΚΑΙ F#)!!!!

Τέλος

Ο λόγος που χρησιμοποιούμε ΣΥΝΗΘΩΣ (και όχι πάντα), Φα# και όχι Σολb είναι πολύ απλά γιατί η Φα# ΕΛ. είναι σχετική της Λα ΜΕΙΖ. και άρα με 3 διέσεις όλες κι όλες. Μπορεί να μιλάμε τελικά για την ΦΑ# ΜΕΙΖ, αλλά έχει μείνει έτσι τελικά. Το ίδιο και για την Bbm (<- ή A#m)... Δεν την βλέπει κανείς ως Λα δίεση μινορε... Αλλά σι μπεμόλ μινόρε... Γιατί η ομώνυμη σε ματζόρε (ΜΕΙΖ) είναι με 2 υφέσεις, οπότε παίρνει μπάλα και την αντίστοιχη μινόρε (ΕΛΛ.).

ΕΔΙΤ: Η τρομπέτα (κλαρινέτο, κλπ) σε Σι ύφεση και Μι ύφεση λέγονται έτσι γιατί ο παίκτης, ο ενορχηστρωτής, ο αντιγραφέας πρέπει να κάνει μεταφορά στον αντίστοιχο τόνο. Αν λοιπόν έπρεπε να κάνει μεταφορά από Ντο σε Λα# θα έπρεπε να μεταφέρει τα πάντα... όχι ένα τόνο αλλά μια τρίτη ελλατωμένη που είναι μεγάλο παλούκι. Το ίδιο και με το Μι ύφεση - Ρε δίεση. Θα έπρεπε να μεταφέρει μία δευτέρη αυξημένη, αντί για τρίτη μικρή...

Συγνώμη κ. Στέφανε αλλά όλο το θέμα είναι δοσμένο λάθος...

 
Nikolas είπε:
Και στους δύο: Συγνώμη αλλά γιατί πιάνεστε με θέματα που δεν ξέρετε και πετάτε ότι νομίζεται; Συγνώμη δηλαδή, αλλά το θέμα είναι γεμάτο παραπληροφόριση, ακόμη και αν ο κ. Στέφανος ρωτάει.

1. Φυσικά και υπάρχει F# κλίμακα... και έχει 6 #! Η κλίμακα πάει F#G#A#BC#D#E# (και όχι διπλή #)F#... Πάει αυτό τώρα...

2. ΛΑΘΟΣ. Η κλίμακα της Gb έχει ΚΑΙ ΑΥΤΗ 6 υφέσης αυτή τη φορά: GbAbBbCbDbEbFGb...

3. Η ΚΛΙΜΑΚΑ (και όχι κλειδί) της Bb έχει μεν 2 υφέσεις αλλά η Α# έχει 10 (!!!) διέσεις (με την ιδιότητα των διπλών διέσεων), ώς εξείς: A#B#C##D#E#F##G##A# (!!!) Και για αυτό δε χρησιμοποιείται (φανταστικη).

Τώρα...

Οι ΚΛΙΜΑΚΕΣ (μείζονες και Ελλάσονες) λέγονται ΔΙΑΤΟΝΙΚΕΣ γιατί περιέχουν ΚΑΙ ΤΟΥΣ εφτά τόνους (από την νότα της κλίμακας (την τονική), μέχρι επτά πάνω και πάλι απ'την αρχή. Σε διατονικές κλίμακες ΔΕ μπορεί να τύχει Φα και μετά Φα#... Ή το Φα θα είναι Μι# ή το Φα# θα είναι Σολb.

Άλλες κλίμακες/τρόποι (πχ. οκτατονικός (βλέπε Just/Radiohead) ΔΕΝ είναι διατονικές κλίμακες: DEFGAb,Bb,Cb,C#,D κλπ...

Τώρα...

Φυσικά και μπορεί να υπάρχει ΚΑΙ διέσεις ΚΑΙ υφέσεις σε μία κλίμακα (άλλα μόνο στις ελλάσονες με υφέσεις (πχ. Σόλ ελ. που έχει Bb, Eb ΚΑΙ F#)!!!!

Τέλος

Ο λόγος που χρησιμοποιούμε ΣΥΝΗΘΩΣ (και όχι πάντα), Φα# και όχι Σολb είναι πολύ απλά γιατί η Φα# ΕΛ. είναι σχετική της Λα ΜΕΙΖ. και άρα με 3 διέσεις όλες κι όλες. Μπορεί να μιλάμε τελικά για την ΦΑ# ΜΕΙΖ, αλλά έχει μείνει έτσι τελικά. Το ίδιο και για την Bbm (<- ή A#m)... Δεν την βλέπει κανείς ως Λα δίεση μινορε... Αλλά σι μπεμόλ μινόρε... Γιατί η ομώνυμη σε ματζόρε (ΜΕΙΖ) είναι με 2 υφέσεις, οπότε παίρνει μπάλα και την αντίστοιχη μινόρε (ΕΛΛ.).

ΕΔΙΤ: Η τρομπέτα (κλαρινέτο, κλπ) σε Σι ύφεση και Μι ύφεση λέγονται έτσι γιατί ο παίκτης, ο ενορχηστρωτής, ο αντιγραφέας πρέπει να κάνει μεταφορά στον αντίστοιχο τόνο. Αν λοιπόν έπρεπε να κάνει μεταφορά από Ντο σε Λα# θα έπρεπε να μεταφέρει τα πάντα... όχι ένα τόνο αλλά μια τρίτη ελλατωμένη που είναι μεγάλο παλούκι. Το ίδιο και με το Μι ύφεση - Ρε δίεση. Θα έπρεπε να μεταφέρει μία δευτέρη αυξημένη, αντί για τρίτη μικρή...

Συγνώμη κ. Στέφανε αλλά όλο το θέμα είναι δοσμένο λάθος...
Να σου πω Nicola...ηρέμησε λίγο...άνθρωποι είμαστε λάθη κάνουμε από κούραση η κάτι...στην περίπτωση μου 6 ώρες ταξίδι και ξένο pc χωρίς ελληνικά...νομίζω ότι κατάλαβες τι ήθελα να πω ακόμη και με το μπέρδεμα μου

εγώ θα σταθώ στο δικό σου mega λάθος

Η Sol ελασσονα έχει Fa#?mega λάθος...κατανοώ ότι είσαι τις κλασσικής αρμονίας αλλα αυτό είναι τεράστιο λάθος...η Fa# προέρχεται από τον "μιχολιδιο" b9b13,στην περίπτωση τις G ελασσονα η D7, και την ανάγκη τις κλίμακας να αποκτήσει δεσπόζουσα...για αυτό και δεν γράφεται σαν οπλισμός αλλα σαν αλλοίωση στην παρτιτούρα...ουσιαστικά οξύνουμε το τρίτο σκαλί τις Dm για να αποκτήσουμε τριτώνω και έτσι δεσπόζουσα και αρμονια...

edit: see previous post.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
H φυσική ελλάσονα δεν έχει Φα# αλλά η αρμονική (απ'όπου παίρνουμε τις αρμονίες, συγχορδίες, κλπ), ΚΑΙ η μελωδική στο ανέβασμά της έχει. Όχι ως οπλίσμός, πραγματί, αλλά στη χρήση. Κατά τα άλλα έχεις δίκιο σε όλα τα άλλα που λες και δε διαφωνώ σε κάτι. (αυτό το b9b13 mixlolydian δεν το πιάνω αυτή τη στιγμή). Άσε που δε μίλησα για οπλισμό αλλά χρησιμοποίησα την λέξη "έχει" (και διέσεις και υφέσεις), αλλά λάθος μου που δεν διευκρίνησα πιο πολύ.

Από κει και πέρα, δεν αρπάχτηκα, αλλά το θέμα ΕΙΝΑΙ εντελώς λάθος ή μήπως διαφωνείς;

ΕΔΙΤ: Warwick: Δεν την λέω σε σένα, αλλά στο Στέφανο που είπε ότι έχει 7... Μάλλον εσύ χαλάρωσε... :)

ΕΔΙΤ2: Δεν ήξερα ότι πήγες ταξίδι, ή για κούραση, κλπ...

 
Nikolas είπε:
Από κει και πέρα, δεν αρπάχτηκα, αλλά το θέμα ΕΙΝΑΙ εντελώς λάθος ή μήπως διαφωνείς;
Όχι αλλα ο κύριος στέφανος ασχολείται με το σπορ 6 μήνες και ο ζήλος που δείχνει είναι εντυπωσιακός...

Δεν είναι ανάγκη να τον πιάνουμε από τα μούτρα...για αυτό και πιάστηκα...συγγνώμη

Edit:αρμονική μινόρε ονομάζεται ακριβώς επειδή η πέμπτη βάθμια είναι ο mix b9b13 ο οποιος δίνει το 7 στην root και έχου η κλίμακα αποκτά "προσαγογεα" δεσπόζουσα και έτσι αποκτά...αρμονια...

Παιδιά αλήθεια συγγνώμη για τα greeklish αλλα όπως όλα τα θέματα του κυριου στεφανου είναι ουσιαστικότατο και θέλω να γράψω...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
warwickplayer είπε:
Oxi alla o kirios stefanos asxoleite me to spor 6 mines kai o zilos pou dixnei einai entiposiakos...

Den einai anagki na ton pianoume apo ta moutra...gia auto kai piastika...signwmi
Ίσως αλλά νομίζω ότι πέραν του ζήλου που δείχνει (και πραγματικά μπράβο του), πρέπει ίσως να συγκρατηθεί λίγο... Γιατί πραγματικά μπορεί και να κάνει κακό έτσι, παρά καλό...
 
Γεια σας

Αυτό θέλω ''να με πιάνετε από τα μούτρα''.

Τι θα πει να ''μη καταπιάνεστε'' . Ερώτηση έκανα , δίνοντας μάλιστα 3 απαντήσεις προς έλεγχο και συζήτηση. Γι αυτό ζήτησα τη γνώμη σας και δεν είπα ότι είναι de facto.

Όμως θέλω απάντηση που δεν την έχω καταλάβει από την απάντηση σας.

Δηλαδή:

Μου έκανε εντύπωση ότι ,κατέχοντας και τα 12 κλειδιά των διατονικών ματζόρε , παρατήρησα ότι από τα κλειδιά των αλλοιώσεων ΜΟΝΟ το F# έχει αυτό το όνομα με δίεση  ενώ τα υπόλοιπα με υφέσεις.

Ομοίως επειδή παίζω κορνέτα έχω την Bb και  Eb και όχι Α# και D#

Δηλαδή απλά ρωτάω: Γιατί ο κατασκευαστής φυσαρμόνικων έδωσε το όνομα F# και όχι Gb ενώ δίνει Ab και όχι G# , Db και όχι C# ,Bb και όχι A#???

Περιμένω πιο απλοποιημένη απάντηση-αν γίνεται

Στέφανος

 
Γεια σας

Πρόλαβα και έκανα editing στην κλίμακα Α# και Gb. {Συγνώμη αλλά μετρώντας 2 τόνοι -ημιτόνιο-3 τόνοι - ημιτόνιο δεν ξέρω πως αντί F έβαλα Fb... }. Αλλά το να με ''στήσετε'' πάλι στον τοίχο .......

 
STEFANOS604 είπε:
Γεια σας

Πρόλαβα και έκανα editing στην κλίμακα Α# και Gb. {Συγνώμη αλλά μετρώντας 2 τόνοι -ημιτόνιο-3 τόνοι - ημιτόνιο δεν ξέρω πως αντί F έβαλα Fb... }
εκεί ακριβώς είναι το λάθος σας κύριε στέφανε...δεν μετράμε έτσι....μετράμε με τον κύκλο των πέμπτων

κύκλος διέσεων:F# C# G# D# A# E# B#

κύκλος υφέσεων:Bb Eb Ab Db Gb Cb Fb

 
με βάση αυτούς τους κανόνες παίρνουμε

κάποια παραδείγματα

A:A B C# D E F# G#

Cb:Cb Db Eb Fb Gb Ab Bb

 
Καταρχήν "πιάστηκα" από αυτό το σημείο:

Θα δώσω 3 εξηγήσεις που έχω τη γνώμη είναι σωστές.
...
Τώρα για την ερώτησή σας...

Χωρίς να έχω ιστορική γνώση του θέματος φαντάζομαι ότι:

1. Η Φα# εμφανίζεται ως η πρώτη δίεση στη σειρά των διέσεων. Είναι ο προσαγωγέας (7η) νότα της σόλ μειζ. και ελλ.. Επιπλέον, όπως είπα και πριν, η Φα# ελλ. κλίμακα έχει 3 διέσεις οπλισμό.

Αντίθετα το Σολb είναι 6η ύφεση στη σειρά, ΔΕΝ είναι προσαγωγέας (δε μπορεί να είναι γιατί η κλίμακα που θα ήταν προσαγωγέας θα ήταν η Λαbb που δεν υπάρχει...). Επιπλέον η Σολb ελλ. κλίμακα δεν υπάρχει (είναι φανταστική με "καμμιά δεκαριά" υφέσεις).

Είναι λογικό να έχει κωλήσει η νότα Φα# και όχι το Σολb, ακόμη και αν μιλάμε για νότες που έχουν "ισους ρόλους", και για μείζονες κλίμακες που έχουν τον ίδιο αριθμό αλλιώσεων...

2. Για την τρομπέτα (και το κλαρινέτο, κλπ), ισχύει αυτό που είπα: Αν το γράφεις στο ΛΑ#, θα έχει ο άλλος να αλλάζει τρίτη ελλατωμένη (που δεν υπάρχει σαν διάστημα, και είναι μη-πρακτικό) από το ντο, ενώ στο Ρε# θα άλλαζε δευτέρα αυξημένη (που υπάρχει μεν, αλλά η χρήση της είναι περιόρισμένη)...

Για το Αγγλικό ή Γαλλικό κόρνο σε Φα, ισχύει το ίδιο. Γιατί να αλλάζεις μία 6η ελλατωμένη κάτω, και όχι μία 5η καθαρή;

.

Τέλος, δε σας έχω ξαναστήσει στον τοίχο, και μάλιστα στο προηγούμενο θρεντ δεν πήρα μέρος καν. Το "στήσιμο" στον τοίχο δε γίνεται (αν υπάρχει) για το πάθος σας, τον ζήλο σας για τη μουσική και την φυσαρμόνικα. Γίνεται γιατί παρουσιάζεται θέματα που δείχουν ως διδακτικά (για παράδειγμα:

Θα προσπαθήσω να το εξηγήσω πάλι με τη φυσαρμόνικα.
), ενώ τελικά υπάρχουν πολλά προβλήματα που μπορεί να οδηγήσουν κάποιον να καταλάβει κατι λάθος.
 
warwickplayer είπε:
εκεί ακριβώς είναι το λάθος σας κύριε στέφανε...δεν μετράμε έτσι....μετράμε με τον κύκλο των πέμπτων

κύκλος διέσεων:F# C# G# D# A# E# B#

κύκλος υφέσεων:Bb Eb Ab Db Gb Cb Fb
warwickplayer

Ο κύκλος των 5ων μας δείχνει τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στους 12 τόνους της χρωματικής τους οπλισμούς και τα κλειδιά ματζόρε –μινόρε.Εξηγήστε μου που εμπίπτει ο κύκλος στο λάθος γραφής της νότας Fb αντί σκέτο F?

Έγραψα κατά λάθος:  Gb Ab Bb Cb Db Eb Fb Gb(2 τόνοι-ημιτόνιο – 3 τόνοι-τόνος)

Ενώ έπρεπε να γράψω : Gb Ab Bb Cb Db Eb F Gb {2 τόνοι -ημιτόνιο-3 τόνοι – ημιτόνιο}

Καταρχήν "πιάστηκα" από αυτό το σημείο: ...

Τώρα για την ερώτησή σας...

Χωρίς να έχω ιστορική γνώση του θέματος φαντάζομαι ότι:
Με την ίδια λογική θα έπρεπε να πω : Τί θα πει φαντάζομαι ότι... ή είσαι σίγουρος και το λες ή όχι.Όμως δεν το λέω γιατί αυτό που λες μπορεί να κρύβει αλήθεια!!!

Εγώ πάντως, {άν ήταν άρθρο θα είχατε απόλυτο δίκιο, τώρα όμως απλώς απαγοητεύετε πολλούς που θα ήθελαν να ρωτήσουν με τον ίδιο τρόπο και όπως θα είδατε όλα τα θέματα που ασχολούμαι θέλω να είναι κατανοητά από αυτούς που έχουν λίγες γνώσεις για να τους δοθεί η ευκαιρία να ασχοληθούν με ανώτερα θέματα}.

δεν πήρα ακόμα πρακτική απάντηση στο ερώτημα μου-  που ήταν πολύ απλό και λογικό σαν να ρωτούσα:

''Γιατί 12 θεοί , 12 απόστολοι , 12 ώρες , 12 μήνες, 12 δάκτυλος , Δωδεκάνησος , 12 παιδιά 12 μαντολίνα .............?????? Μήπως συμβαίνει κάτι με τον αριθμό 12??Τόσο απλό.

Αν έθετα το ερώτημα σκέτο χωρίς τις δικές μου σκέψεις {ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΖΗΤΗΣΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ και άλλους πιο γνώστες απο εμένα και είπα κατά τη γνώμη μου ότι μπορεί να ισχύει κάποια από τις 3 απαντήσεις που έδωσα } δεν θα υπήρχαν αυτές οι πολύ εποικοδομητικές αλλά δυστυχώς και με μια αλαζονεία απαντήσεις}.

Εγώ μια ζωή έμαθα να προσφέρω και ότι μαθαίνω να το συζητάω ,να το μεταδίδω αμέσως και πολλές φορές να παίρνω περισσότερα.

Στέφανος

 
Αν κάποιος μου έλεγε "τι θα πει φαντάζομαι ότι..." θα του απαντούσα ότι είναι μία προσωπική γνώμη που έχω σύμφωνα με την ενασχόλησή μου με τη μουσική, και όχι μία εμπεριστατομένη γνώση που μπορώ να επιβεβαιώσω με βιβλιογραφία, ή με κάποιον ακαδημαϊκό τρόπο. Απλό δεν είναι;

Για τα περι αλαζονείας, κλπ, ίσως και να ισχύουν, αλλά στο κάτω κάτω βρισκόμαστε σε έναν ξένο χώρο που ρυθμίζεται από κάποιους ανθρώπους (τους Moderators/Admins), και επίσης είναι ένας δημόσιος χώρος που ο καθένας κρίνεται απ'τα γραφόμενά του (όπως ήδη συμβαίνει)...

 
STEFANOS604 είπε:
Θα δώσω 3 εξηγήσεις που έχω τη γνώμη είναι σωστές. Ποιά είναι η γνώμη σας?

Άρα έναs λόγος είναι ότι διαλέγουμε το κλειδί με τις λιγότερες υφέσεις/διέσεις για την ονομασία του οργάνου στο αντίστοιχο κλειδί

Όταν μελετάμε μια κλίμακα ή ένα κλειδί το σωστό είναι να την ονομάζομε έτσι ώστε σ’ αυτήν να υπάρχουν όλα τα γράμματα A B C D E F G και να μη λείπει κανένα.

Είναι καλόν να αποφεύγεται η μίξη διέσεων και υφέσεων στην ίδια κλίμακα

Στέφανος
Τελικά τί δεν ισχύει από τις 3 παραπάνω εξηγήσεις μου?

 
STEFANOS604 είπε:
Τελικά τί δεν ισχύει από τις 3 παραπάνω εξηγήσεις μου?
Κατά τη γνώμη μου είναι θέμα παράδοσης (όπως είπα επανειλημένα παραπάνω)...
Το Σολb είναι μία "πόντια" νοτα, αν θέλετε... Είναι προς το τέλος της σειράς των υφέσεων, δε χρησιμοποιείται ως προσαγωγέας, οι κλίμακες που σχετίζονται με αυτήν έχουν αρκετές παραπάνω υφέσεις στον οπλισμό ή απλά δεν υπάρχουν (είναι 'φανταστικές'). Για τον ίδιο λόγο υπάρχει η Σιb αντί για την Λά#... Και η Μιb αντί για Ρε#. Επιπλέον για αυτές τις δύο, επείδη τα όργανα που φτιάχνονται σε αυτόν τον τόνο (κλαρινέτο, τρομπέτες, κλπ) και φτιάχνονται έτσι για τεχνικούς λόγους (μάκρος σωλήνα), είναι λογικό να βοηθάς, τουλάχιστον τους ενορχηστρωτές και αντιγραφείς, και να μην τους βάζεις να πηδάνε σε "πόντια" διαστήματα...

Έχουμε λοιπόν:

1. Ναι μεν αλλά... Συνήθως ισχύει αλλά στην περίπτωση της Φα#/Σολb ΜΕΙΖ που έχουν τον ίδιο αριθμό αλλιώσεων στον οπλισμό λόγο όλων των παραπάνω συνήθως ο κόσμος πάει στην Φα#...

2. Αυτό πάντα συμβαίνει γιατί οι ΜΕΙΖ, ΕΛΛ. κλίμακες είναι διατονικές κλίμακες (οι οκτατονική, η whole tone, η πεντατονική, κλπ ΔΕΝ είναι διατονικές). Άρα δεν είναι λόγος.

3. Στην ίδια κλίμακα και στον οπλισμό δεν έχουμε συνδιασμό διέσεων με υφέσεις. Όμως στην ελλάσονα αρμονική και μελωδική, για να σχηματιστεί το τρίτονο μεταξύ 4ης και 7ης (και άρα να γίνει ένας 'ορισμός' της τονικότητας γιατί χωρίς το τρίτονο είναι πολύ δύσκολο), αλλιώνουμε προς τα πάνω τον 7ο τόνο.

Δηλ... Στην Λα ΕΛΛ, έχουμε Λα, Σι, Ντο, Ρε, Μι, Φα, Σολ, Λα (Φυσική Ελλ.)

Στην Λα ΕΛΛ, ΑΡΜΟΝΙΚΗ, έχουμε Λα, Σι, Ντο, Ρε, Μι, Φα, Σολ#, Λα (Ρε-Σολ# = τρίτονο).

Στην μελωδική, επειδή το Φα-Σολ# ενοχλεί (είναι 2α αυξημένη, δηλαδή τριημιτόνιο, και ακούγεται "λίγο Αραβικό"), αλλιώνεται και ο 6ος τόνος: Λα, Σι, Ντο, Ρε, Μι, Φα#, Σολ#, Λα. Εδώ όμως υπάρχει ένα πρόβλημα γιατί κατεβαίνοντας την κλίμακα αν αφήσεις το Φα# και Σολ# ακούγεται σαν την ομώνυμη μείζονα (την Λα ΜΕΙΖ)... Και άρα τις αναιρούμε και τις δύο και έχουμε Λα, Σολ, Φα, Μι, Ρε, Ντο, Σι, Λα

Ελπίζω να ξεκαθάρισε το τοπίο, γιατί δε νομίζω ότι μπορώ να το γράψω πιο αναλυτικά...

 
STEFANOS604 είπε:
warwickplayer

Ο κύκλος των 5ων μας δείχνει τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στους 12 τόνους της χρωματικής τους οπλισμούς και τα κλειδιά ματζόρε –μινόρε.Εξηγήστε μου που εμπίπτει ο κύκλος στο λάθος γραφής της νότας Fb αντί σκέτο F?
ο κύκλος των διέσεων-υφέσεων δουλεύει ως εξής...

ο προσαγωγέας τις A είναι η G#

παίρνουμε το ποιηματάκι

F C G D A E B

και "καταταλιγουμε" στην G#..άρα η A μείζονα έχει αλλοιώεις  F# C# G#

Ομοίως η Εb μείζονα

παίρνουμε το ποιηματάκι B E A D G C F

και όταν βρίσκουμε την E παίρνουμε και την επομενη

άρα η Εb μείζονα έχει αλλοιώσεις Bb Εb Ab

Το λάθος είναι η σκέψη T T Η T T T Η

 
warwickplayer είπε:
Το λάθος είναι η σκέψη T T Η T T T Η
εκπαιδευτικά μπορεί να είναι λάθος (αφού παρακάμπτει τον κύκλο των 5ων), αλλά πρακτικά δουλεύει... :-/
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top