Σχετικά με την δεύτερη παράθεση,
Το τραγούδι "Της τριανταφυλλιάς τα φύλλα", ("Αμάν, γκελ αμάν"), είναι παραδοσιακό μικρασιάτικο από την ευρύτερη περιοχή της Σμύρνης. Το βιολί είναι σήμα κατατεθέν της μουσικής της εν λόγω περιοχής και αποτελεί σταθμό του ηχοχρώματος του πρωτότυπου κομματιού. Όσο για το μέρος του βιολιού που ανέρχεται σε αυτοσχεδιασμό αντιπροσωπέυοντας τον αμανέ , νομίζω ότι είναι αυτονόητη και ευρέως γνωστή η σύνδεση του μικρασιάτικου τραγουδιού με τον ίδιο τον αμανέ.
Δικαιολογώντας την τοποθέτηση αυτοσχεδιασμού στο βιολί σε μορφολογικό πλαίσιο διαπιστώνει κανείς ότι τοποθετείται μετά την αιφνίδια αλλαγή του ρυθμού από 5/8 σε 9/8 . Η αλλαγή αυτή πραγματοποιείται για να σηματοδοτήσει την μορφή του αυθεντικού τραγουδιού σε ρυθμό καρσιλαμά. Επομένως μετά από αυτήν την αλλαγή προστίθεται και ακόμα ένα στοιχείο του αυθεντικού αυτού τραγουδιού, το ηχόχρωμα του βιολιού σε συνδυασμό με τον αμανέ (εκτέλεση σε αυτοσχεδιασμό εντός της κλίμακας ουσακ). Έπειτα γίνεται επαναφορά του ρυθμού σε 5/8 ώστε να κλείσει μορφολογικά ο κύκλος.
Ο παρακάτω συνδεσμος δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό τα παραπάνω στοιχεία.