Για τo "support art workers"

Έχεις δίκιο.

Διορθώνω το post μου.

Εγώ,κάποιους μήνες είμαι <<Επαγγελματίας>> μουσικός,κάποιους δέν είμαι...


επαγγελματίας αρσενικό ή θηλυκό

  1. που ασκεί επάγγελμα
  2. που ασκεί δραστηριότητα με συνέπεια, υπευθυνότητα και επιτυχία
επάγγελμα ουδέτερο

  1. η μόνιμη εργασία για βιοπορισμό
 
Έχεις δίκιο.

Διορθώνω το post μου.

Εγώ,κάποιους μήνες είμαι <<Επαγγελματίας>> μουσικός,κάποιους δέν είμαι...


Αν στην φορολογική σου δήλωση δηλώνεις ως επαγγελμα "μουσικός" , δηλώνεις "ικανά" εισοδήματα για τα οποία πληρώνεις ΦΟΡΟ , έχεις ΕΝΣΗΜΑ και υπαγεσαι στον αντίστοιχο ΚΑΔ είσαι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΊΑΣ μουσικός και δικαιουσαι ΕΠΙΔΟΜΑ,αν όχι ΔΕΝ είσαι και δεν δικαιουσαι.

Με απλούστερα λόγια όπως και σε ΟΛΑ τα επαγγέλματα αν ΖΕΙΣ από αυτό είσαι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΊΑΣ αν όχι ΔΕΝ είσαι.

Δεν είναι πιο κατανοητό αυτό;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οι αμερικάνοι μια χαρά τα έχουν κανονίσει με τα σωματεία τους και τους κανόνες τους και 10.35 η ώρα και πάει λέγοντας. Τόσο η πρόβα, τόσο το φράκο, τόσο το μπλουτζην.

Και τους κοροϊδεύουμε.

 
Είναι ενδιαφέρουσα η συζήτηση. Βέβαια πέρα από τους μουσικούς η συζήτηση για τις επιπτώσεις του οικονομικού λοκνταουν μπορεί να επεκταθεί σε βοηθούς οδοντιάτρου, σερβιτόρους, μάγειρες, ελαιοχρωματιστές, αεροσυνοδούς, αλουμινάδες και ένα σωρό άλλους. 

Κατά τη γνώμη μου λοιπόν η επίλυση του υπαρκτού προβλήματος (της θέσπισης κανόνων για την εργασία του μουσικού) δεν μπορεί να γίνει υπό το καθεστώς του σημερινού Αρμαγεδδώνα.

Κάθε κλαδικό αίτημα σήμερα κινδυνεύει να θεωρηθεί ότι κινείται στη λεπτή γραμμή ανάμεσα στο "στη βράση κολλάει το σίδερο" και το "ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται". 

Δεν αναφέρομαι στην μεταβατική βοήθεια/επίδομα που ασφαλώς πρέπει να λάβουν όσοι πλήττονται. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάθε κλαδικό αίτημα σήμερα κινδυνεύει να θεωρηθεί ότι κινείται στη λεπτή γραμμή ανάμεσα στο "στη βράση κολλάει το σίδερο" και το "ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται".
Η εντύπωση μου είναι πως συμβαίνει as we speak και εκμεταλλεύονται την φάση κάποιοι που εμφανίζονται ως αυτοί που ασχολούνται με το "πρόβλημα," χωρίς βιώσιμη λύση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι εννοείς;
Ειναι απλο νομιζα.

Ο μουσικος που παιζει σε επιλεγμενες "ποιοτικες"* μουσικες παραστασεις που απαιτουν και μεγαλη προετοιμασια (το "Ηρωδειο" εννοουσε κατι τετοιο γενικοτερα) θα αναγκαστει, ειτε να αλλαξει τελειως επαγγελμα γιατι δεν ... συμπληρωνει ενσημα (και ολα τα παρελκομενα) και τελικα να μη θεωρειται και αντιμετωπιζεται ως επαγγελματιας, ειτε να παει να παιζει μονο "προχειρα" μουσικη, απλα για να συνοδευει καποιος τη γουρουνοπουλα του (η "ταβερνα" κατι τετοιο περιεγραφε) και ηδη το κανουν πολλοι (και μενουν καποιοι οντως μη επαγγελματιες, να ασχολουνται με τις "ποιοτικες" παραστασεις).

Οταν λοιπον ο φιλος @JimmyPap λεει "τότε καλό είναι να αλλάξεις επάγγελμα", καλο μπορει να ειναι για μενα που θα αλλαξω επαγγελμα, αλλα πρεπει να σκεφτεσαι αν ειναι και καλο για ολο το κοινο.

*Βαζω εισαγωγικα σε καποιες λεξεις, διοτι δεν θελω να απαξιωσω καποιο ειδος μουσικη.
Ολα ειναι απαραιτητα και αποδεκτα για μενα.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
μουσικος που παιζει σε επιλεγμενες "ποιοτικες"* μουσικες παραστασεις που απαιτουν και μεγαλη προετοιμασια


Να τονίσω εδώ ότι συμφωνώ 100% οι ΠΡΟΒΕΣ να είναι ΕΡΓΑΣΙΜΟΣ χρόνος και φυσικά να ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ , όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλο τον κόσμο , ακόμα καλύτερα ,και για να είμαστε ΣΟΒΑΡΟΙ, όλη η ΣΥΝΑΥΛΙΑ να αντιμετωπίζεται ως PROJECT ("έργο") με συγκεκριμένη αμοιβή για τον μουσικό και με ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΈΛΟΣ.

Μια άλλη παράλληλη λύση είναι, φυσικά στην Ελλάδα μόνο για μουσικούς που παίζουν με πολύ μεγάλα ονόματα, η κατάρτιση RETAINER που είναι και η βασική πρακτική στο εξωτερικό (φυσικά για πολύ μεγάλα ονόματα).

ΟΛΑ τα παραπάνω φυσικά ΔΗΛΩΜΕΝΑ,ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ και ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΑ.

 
Να τονίσω εδώ ότι συμφωνώ 100% οι ΠΡΟΒΕΣ να είναι ΕΡΓΑΣΙΜΟΣ χρόνος και φυσικά να ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ , όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλο τον κόσμο , ακόμα καλύτερα ,και για να είμαστε ΣΟΒΑΡΟΙ, όλη η ΣΥΝΑΥΛΙΑ να αντιμετωπίζεται ως PROJECT ("έργο") με συγκεκριμένη αμοιβή για τον μουσικό και με ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΈΛΟΣ.

Μια άλλη παράλληλη λύση είναι, φυσικά στην Ελλάδα μόνο για μουσικούς που παίζουν με πολύ μεγάλα ονόματα, η κατάρτιση RETAINER που είναι και η βασική πρακτική στο εξωτερικό (φυσικά για πολύ μεγάλα ονόματα).

ΟΛΑ τα παραπάνω φυσικά ΔΗΛΩΜΕΝΑ,ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ και ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΑ.


σε όλα αυτά να προσθέσω ότι ο μουσικός δεν μπορει να αντιμετωπίζεται ως ανειδίκευτος εργάτης, πχ σκαπανέας.

Όλοι ξέρουν να σκάβουν (οκ ενίοτε και οι μουσικοί "σκάβουν" ? ) αλλά σχεδόν ποτέ δεν παίρνεις έναν μουσικό για να παίξει μιά φορά και τέλος. Συνήθως υπάρχει ένα σύνολο και μέσα στο σύνολο πρέπει να ταιριάξουν πολλά (αλλιώς κάντα μόνος σου).

Ο μουσικός θα βάλει την ηχητική του και εκτελεστική του σφραγίδα, όπως ένας ζωγράφος, ένας αρχιτέκτονας, ένας σχεδιαστής μόδας, ένας σχεδιαστής κοσμηματος, ένας γραφίστας. Δεν απευθύνεσαι συνήθως σε οποιονδήποτε (μπορείς να το κάνεις γενικά και να έχεις καλό αποτέλεσμα αλλά εξ αρχής μπορείς να θέλεις κάτι συγκεκριμένο) και φυσικά πρέπει να υπάρχει η έννοια του project, δηλαδή η κατ αποκοπή αμοιβή.

 
όλη η ΣΥΝΑΥΛΙΑ να αντιμετωπίζεται ως PROJECT ("έργο") με συγκεκριμένη αμοιβή για τον μουσικό και με ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΈΛΟΣ.


Και καλό θα ήταν (για να λειτουργήσει και ασφαλιστικά σωστά όλο αυτό) να υπάρχει κάποιου είδους σύμβαση που να καλύπτει ασφαλιστικά τον μουσικό από την αρχή του "έργου" μέχρι το τέλος, και να μην παίρνει ένα ένσημο μόνο για την συναυλία.

 
Και καλό θα ήταν (για να λειτουργήσει και ασφαλιστικά σωστά όλο αυτό) να υπάρχει κάποιου είδους σύμβαση που να καλύπτει ασφαλιστικά τον μουσικό από την αρχή του "έργου" μέχρι το τέλος, και να μην παίρνει ένα ένσημο μόνο για την συναυλία.




Ακριβως ,αυτο εννοώ με το "ασφαλισμένο" :καθ'ολη την διάρκεια του "εργου" και με βαση το WBS (work breakdown structure)   να ασφαλίζεται για τον χρόνο που εργάζεται ο μουσικός με minimum τις 4 ώρες την ημερα που προβλέπονται άλλωστε και από την εθνική νομοθεσία.  

Απλά πράγματα που εφαρμοζονται ΠΑΝΤΟΥ στον δυτικο πολιτισμενο κόσμο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
σε όλα αυτά να προσθέσω ότι ο μουσικός δεν μπορει να αντιμετωπίζεται ως ανειδίκευτος εργάτης, πχ σκαπανέας.

Όλοι ξέρουν να σκάβουν (οκ ενίοτε και οι μουσικοί "σκάβουν" ? ) αλλά σχεδόν ποτέ δεν παίρνεις έναν μουσικό για να παίξει μιά φορά και τέλος. Συνήθως υπάρχει ένα σύνολο και μέσα στο σύνολο πρέπει να ταιριάξουν πολλά (αλλιώς κάντα μόνος σου).

Ο μουσικός θα βάλει την ηχητική του και εκτελεστική του σφραγίδα, όπως ένας ζωγράφος, ένας αρχιτέκτονας, ένας σχεδιαστής μόδας, ένας σχεδιαστής κοσμηματος, ένας γραφίστας. Δεν απευθύνεσαι συνήθως σε οποιονδήποτε (μπορείς να το κάνεις γενικά και να έχεις καλό αποτέλεσμα αλλά εξ αρχής μπορείς να θέλεις κάτι συγκεκριμένο) και φυσικά πρέπει να υπάρχει η έννοια του project, δηλαδή η κατ αποκοπή αμοιβή.


μισό λεπτό όμως, εδώ δεν πρέπει να διαχωριστεί η έννοια του καλλιτέχνη μουσικού με του επαγγελματία μουσικού; Διότι οκ μέσα ο μουσικός (ή ο γλύπτης, ο ζωγράφος κ.α.) να αναγνωριστεί ως εξειδικευμένος συνεργάτης/υπάλληλος αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν θα πρέπει να ζητηθεί πτυχίο αναγνωρισμένης σχολής;

Και εδώ για να μην παρεξηγηθώ δεν συγκρίνω τις ικανότητες ή το καλλιτεχνικό πνεύμα του καθένα, αλλά τα αποδεδειγμένα προσόντα που χρειάζονται για να αναγνωριστεί κάποιος ως επαγγελματίας.

 
σε αυτή την περίπτωση δεν θα πρέπει να ζητηθεί πτυχίο αναγνωρισμένης σχολής;


Και τι θα γίνει με τα πτυχία οπου, με το κατάλληλο αντίτιμο, εγκρίνονται κεκλεισμένων των θυρών και "αριστεύουν" άνθρωποι που ούτε απ'έξω δε περνάγανε υπο ιδανικές συνθήκες;

Καταλαβαίνετε φυσικά οτι σκάψε σκάψε, ο πάτος δεν έχει πάτο...

 
αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν θα πρέπει να ζητηθεί πτυχίο αναγνωρισμένης σχολής;




Οχι γιατι και παλι μπαινουμε σε λογική συντεχνιών & κλεισιμο αγορας.

Οπως δεν μπορείς να ζητησεις πτυχιο σχολης τουριστικων επαγγελμάτων σε καποιον που νοικιάζει AirBnb ή στον μάγειρα του τσιπουράδικου της γειτονιάς σου,έτσι δεν μπορείς να ζητήσεις και σε κάποιον που παιζει παπαδες αλλά δεν έχει "αναγνωρισμένο πτυχίο"  ωστε να μπορεί να "προσληφθεί" (σκέψου ας πουμε να είσαι ο Χριστοδουλόπουλος και να ζητας..."πτυχίο" από τον.... Σαλέα ή τον Ζέρβα ? για να τους...γράψεις στο ΙΚΑ ή ο BB KING και να ζητάς πτυχίο απο τον Earl Palmer....)

Με αυτη τη λογική ΕΓΩ ας πουμε που ΕΧΩ πτυχίο (ανωτέρας στο πιάνο από το Εθνικό ωδείο) αλλα δεν μπορώ να πάρω τα χέρια μου στην κιθαρα ? να μπορώ να ασφαλιστώ/εργαστώ σαν κιθαριστας οπουδήποτε αφού είμαι "μουσικός" με τη "βούλα" (και μαλιστα την ΚΡΑΤΙΚΗ βουλα που ΤΟΣΟ αγαπαμε στην Ελλαδα ?)  και ο Dimsonic ή ο Nestoras ή ο Spyros Delta που δεν έχουν (υποθετικά μιλώ μπορεί και να έχουν) αλλά παίζουν παπάδες  να μην μπορούν...

Δεν μιλάμε για κάποιο επάγγελμα που πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να εχεις πτυχιο (π.χ. ιατρός ) για να δουλέψεις. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και τι θα γίνει με τα πτυχία οπου, με το κατάλληλο αντίτιμο, εγκρίνονται κεκλεισμένων των θυρών και "αριστεύουν" άνθρωποι που ούτε απ'έξω δε περνάγανε υπο ιδανικές συνθήκες;

Καταλαβαίνετε φυσικά οτι σκάψε σκάψε, ο πάτος δεν έχει πάτο...


Αλλάζεις θέμα φίλε, μιλάς για γενικευμένη διαφθρά και δεν έχει να κάνει με το εν λόγω ζήτημα. Η ερώτηση μου είναι συγκεκριμένη: στα πλαίσιο της συζήτησης για τα δικαιώματα των εργαζόμενων στον καλλιτεχνικό κλάδο, πως μπορεί να πιστοποιηθεί η ικανότητα του κάθε υποψηφίου εργαζόμενου που αποσκοπεί καριέρα στον χώρο. Με την ίδια λογική, για κάθε μούφικο πτυχίο υπάρχουν δεκάδες αυθεντικά αλλά και κριτήρια επιλογής υποψηφίων υπαλλήλων όπως είναι γραπτές εξετάσεις, προφορική συνέντευξη κ.α.

Οχι γιατι και παλι μπαινουμε σε λογική συντεχνιών & κλεισιμο αγορας.

Οπως δεν μπορείς να ζητησεις πτυχιο σχολης τουριστικων επαγγελμάτων σε καποιον που νοικιάζει AirBnb ή στον μάγειρα του τσιπουράδικου της γειτονιάς σου,έτσι δεν μπορείς να ζητήσεις και σε κάποιον που παιζει παπαδες αλλά δεν έχει "αναγνωρισμένο πτυχίο"  ωστε να μπορεί να "προσληφθεί" (σκέψου ας πουμε να είσαι ο Χριστοδουλόπουλος και να ζητας..."πτυχίο" από τον.... Σαλέα ή τον Ζέρβα ? για να τους...γράψεις στο ΙΚΑ ή ο BB KING και να ζητάς πτυχίο απο τον Earl Palmer....)

Με αυτη τη λογική ΕΓΩ ας πουμε που ΕΧΩ πτυχίο (ανωτέρας στο πιάνο από το Εθνικό ωδείο) αλλα δεν μπορώ να πάρω τα χέρια μου στην κιθαρα ? να μπορώ να ασφαλιστώ/εργαστώ σαν κιθαριστας οπουδήποτε αφού είμαι "μουσικός" με τη "βούλα" (και μαλιστα την ΚΡΑΤΙΚΗ βουλα που ΤΟΣΟ αγαπαμε στην Ελλαδα ?)  και ο Dimsonic ή ο Nestoras ή ο Spyros Delta που δεν έχουν (υποθετικά μιλώ μπορεί και να έχουν) αλλά παίζουν παπάδες  να μην μπορούν...

Δεν μιλάμε για κάποιο επάγγελμα που πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να εχεις πτυχιο (π.χ. ιατρός ) για να δουλέψεις. 


Μα συγνώμη αν θέλουμε κρατική παρέμβαση στον κλάδο, αυτή θα γίνεται a la carte κομμένη και ραμμένη όπως την έχει σχηματίσει ο καθένας στο μυαλό του; Όταν μιλάμε για σοσιαλισμό και φιλελευθερισμό αναγνωρίζουμε τις έννοιες; 

Σχετικά με πχ το airbnb το νομοθετικό πλάισιο είναι όντως αόριστο αλλά παρεμφερής κλάδος όπως είναι οι ξεναγοί μια χαρά κλειστός κλάδος είναι, όχι μόνο πόσοι θα έχουν άδεια αλλά και πόσοι θα σπουδάσουν το επάγγελμα (ή έτσι το θυμάμαι). 

Άσχετα όμως με την ικανότητα του καθενός στο όργανο, αν πχ θέλουμε ένα ξενοδοχείο να έχει υποχρεωτικά μουσικό ή για να δουλέψεις σε κρατική ορχήστρα δεν θα πρέπει να είναι απαραίτητη η πιστοποίηση ικανοτήτων από κάποια σχολή; 

Δεν λέω τι είναι σωστό ή τι είναι όχι, ερώτημα θέτω. 

 
μισό λεπτό όμως, εδώ δεν πρέπει να διαχωριστεί η έννοια του καλλιτέχνη μουσικού με του επαγγελματία μουσικού; Διότι οκ μέσα ο μουσικός (ή ο γλύπτης, ο ζωγράφος κ.α.) να αναγνωριστεί ως εξειδικευμένος συνεργάτης/υπάλληλος αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν θα πρέπει να ζητηθεί πτυχίο αναγνωρισμένης σχολής;

Και εδώ για να μην παρεξηγηθώ δεν συγκρίνω τις ικανότητες ή το καλλιτεχνικό πνεύμα του καθένα, αλλά τα αποδεδειγμένα προσόντα που χρειάζονται για να αναγνωριστεί κάποιος ως επαγγελματίας.


δεν νομίζω ότι 

α. μπορεί να γίνει διαχωρισμός καλλιτέχνη μουσικού/ επαγγελματία μουσικού

β. μπορεί να γίνει παραλληλισμός με τις έννοιες εξειδικευμένος/μη 

χώρια ότι πάντοτε επεισέρχεται το πρόβλημα του ορισμού του επαγγελματία μουσικού.

Ποιός είναι επαγγελματίας μουσικός? Ο σπουδαγμένος με 40 πήχες πτυχία που δεν σταυρώνει μεροκάμματο ή ο αυτοδίδκατος που χαίρει εκτίμησης στο μουσικό κύκλο (τυπικά παραδείγματα πολλοί άγνωστοι στην πρώτη περίπτωση ή Ζαμπέτας πχ στη δεύτερη).

Μπορούμε να έχουμε ένα κομμάτι σε μια παρτιτούρα που θεωρητικά και οι δυό (όπως τους περιέγραψες) θα εκτελέσουν πρίμα βίστα και άψογα, αλλά ο πελάτης θα προτιμήσει τον έναν για χ δικούς του λόγους και με βάση αυτούς ενδεχομένως θα τον ξαναπροτιμήσει.

Να το πάμε αλλού?

Ενα γραμμένο κομμάτι σε κιθάρα θα το εκτελέσουν άψογα ο Larry Carlton, ο Steve Vai και ο Steve Lukather. 

Προκύπτουν τα ακόλουθα ερωτήματα: 1. εξ αρχής ποιόν θα καλέσεις, 2. Πες ότι δοκιμάζεις και τους τρεις. Ποιόν κρατάς? Μπορείς να ξέρεις? Θεωρητικά υποψία θα έχεις, είσαι σίγουρος όμως? 3. Γιατί να πάρεις αυτούς όταν ο μέσος απόφοιτος του Berklee θα στο παίξει άψογα

Και πάμε στον εξειδικευμένο.

Ενας κτίστης θα σου κτίσει 10 μέτρα τοιχοποιία. Αν θες 10 μέτρα τοιχοποιία οποιοσδήποτε κτίστης. Αν θες όμως συγκεκριμένο είδος τοιχοποιίας, ειδικά κονιάματα, κούρμπες, παράξενα ανοίγματα και θα δουλέψεις σε χώρο με κλίσεις θα αναγκαστείς να πάρεις εξειδικευμένο, γιατί απλά ο άλλος θα στα κάνει σαν τα μούτρα του. Εναν οποιονδήποτε εξειδικευμένο. Αν όμως έχεις δει δουλειά σε κάποια κατασκευή και την θαυμάζεις πιθανότατα θα ζητήσεις τον Χ εξειδικευμένο συγκεκριμένα.

 
αν πχ θέλουμε ένα ξενοδοχείο να έχει υποχρεωτικά μουσικό ή για να δουλέψεις σε κρατική ορχήστρα δεν θα πρέπει να είναι απαραίτητη η πιστοποίηση ικανοτήτων από κάποια σχολή; 


Καταλαβαίνεις βεβαια οτι δεν έχει καμμια σχεση μια κρατικη ορχηστρα που παιζει ΚΛΑΣΣΙΚΗ μουσικη (στην οποια ετσι κι αλλιως δεν μπορεις να παιξεις αν δεν εχεις σπουδασει)  με την ορχηστρα του ξενοδοχειου ή τα μπουζουκια.

Ασε που ΔΕΝ θελουμε (ειναι κρατικος παρεμβατισμος) να ειναι υποχρεωτικο στα ξενοδοχεια να προσλαμβανουν μουσικους..

.για την ΑΣΦΑΛΙΣΗ και την ΠΛΗΡΩΜΗ ΦΟΡΩΝ (και την εξασφαλιση των ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ που απορρεουν απο αυτα) μιλαμε καθως και για την καθιερωση ενος σωστου και δομημενου ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ πλαισιου για τους ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ μουσικους

το ολα θεμα εχει δημιουργηθει γιατι ελαχιστοι μουσικοι ειναι ασφαλισμενοι ή δηλώνουν τα πραγματικα τους εισοδηματα.

ΙΔΙΟ ακριβως θεμα εχει δημιουργηθει και με τις ΟΙΚΙΑΚΕΣ ΒΟΗΘΟΥΣ (οι οποιες αυτη την στιγμη ζουν μια κολαση) και με ενα καρο "μαυρα" επαγγελματα. 

Βασικα το ΙΔΙΟ ακριβως θεμα εχει δημιουργηθει με το 30% της ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ Ελληνικης οικονομιας οπως αυτη εχει δομηθει απο την χούντα και μετα.... μια και ειναι ΜΑΥΡΗ και αραχνη.....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καταλαβαίνεις βεβαια οτι δεν έχει καμμια σχεση μια κρατικη ορχηστρα που παιζει ΚΛΑΣΣΙΚΗ μουσικη (στην οποια ετσι κι αλλιως δεν μπορεις να παιξεις αν δεν εχεις σπουδασει)  με την ορχηστρα του ξενοδοχειου ή τα μπουζουκια.

Ασε που ΔΕΝ θελουμε (ειναι κρατικος παρεμβατισμος) να ειναι υποχρεωτικο στα ξενοδοχεια να προσλαμβανουν μουσικους..

.για την ΑΣΦΑΛΙΣΗ και την ΠΛΗΡΩΜΗ ΦΟΡΩΝ (και την εξασφαλιση των ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ που απορρεουν απο αυτα) μιλαμε καθως και για την καθιερωση ενος σωστου και δομημενου ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ πλαισιου για τους ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ μουσικους

το ολα θεμα εχει δημιουργηθει γιατι ελαχιστοι μουσικοι ειναι ασφαλισμενοι ή δηλώνουν τα πραγματικα τους εισοδηματα.

ΙΔΙΟ ακριβως θεμα εχει δημιουργηθει και με τις ΟΙΚΙΑΚΕΣ ΒΟΗΘΟΥΣ (οι οποιες αυτη την στιγμη ζουν μια κολαση) και με ενα καρο "μαυρα" επαγγελματα. 


Συγνώμη αλλά έχει σημασία αν παίζει μπουζούκι ή αν παίζει Μπετόβεν; Ένας εργοδότης για να προσλάβει κάποιον και να του πληρώνει τις πρόβες κ.α. δεν θα πρέπει να έχει διαπιστευτήριο της τεχνικής ικανότητας του; Ή απλά του λέει ό άλλος "εγώ βγάζω malmsteen στην κιθάρα οπότε μια χαρά τον έχω τον Ζαμπέτα;". Να το θέσω αλλιώς: εγώ είμαι απόφοιτος οικονομικής σχολής, ο εργοδότης μου για να με προσλάβει είχε ως προαπαιτούμενο πτυχίο παρόμοιας σχολής + κάποιες δυνατότητες που μπορούν να αποδειχθούν μέσω τέστ. Προφανώς και υπάρχουν εκεί έξω δεκάδες άλλοι που έχουν καλύτερη αντίληψη και γνώση των οικονομικών αλλά χωρίς καμία πιστοποίηση δεν πάνε μακριά επαγγελματικά.

Προφανώς και μιλάμε για σωστό εργασιακό πλαίσιο για τους επαγγελματίες μουσικούς αλλά μαζί με τα δικαιώματα απορρέουν και υποχρεώσεις, εγώ απλά αναφέρω μερικές από αυτές. 

δεν νομίζω ότι 

α. μπορεί να γίνει διαχωρισμός καλλιτέχνη μουσικού/ επαγγελματία μουσικού

β. μπορεί να γίνει παραλληλισμός με τις έννοιες εξειδικευμένος/μη 

χώρια ότι πάντοτε επεισέρχεται το πρόβλημα του ορισμού του επαγγελματία μουσικού.

Ποιός είναι επαγγελματίας μουσικός? Ο σπουδαγμένος με 40 πήχες πτυχία που δεν σταυρώνει μεροκάμματο ή ο αυτοδίδκατος που χαίρει εκτίμησης στο μουσικό κύκλο (τυπικά παραδείγματα πολλοί άγνωστοι στην πρώτη περίπτωση ή Ζαμπέτας πχ στη δεύτερη).

Μπορούμε να έχουμε ένα κομμάτι σε μια παρτιτούρα που θεωρητικά και οι δυό (όπως τους περιέγραψες) θα εκτελέσουν πρίμα βίστα και άψογα, αλλά ο πελάτης θα προτιμήσει τον έναν για χ δικούς του λόγους και με βάση αυτούς ενδεχομένως θα τον ξαναπροτιμήσει.

Να το πάμε αλλού?

Ενα γραμμένο κομμάτι σε κιθάρα θα το εκτελέσουν άψογα ο Larry Carlton, ο Steve Vai και ο Steve Lukather. 

Προκύπτουν τα ακόλουθα ερωτήματα: 1. εξ αρχής ποιόν θα καλέσεις, 2. Πες ότι δοκιμάζεις και τους τρεις. Ποιόν κρατάς? Μπορείς να ξέρεις? Θεωρητικά υποψία θα έχεις, είσαι σίγουρος όμως? 3. Γιατί να πάρεις αυτούς όταν ο μέσος απόφοιτος του Berklee θα στο παίξει άψογα

Και πάμε στον εξειδικευμένο.

Ενας κτίστης θα σου κτίσει 10 μέτρα τοιχοποιία. Αν θες 10 μέτρα τοιχοποιία οποιοσδήποτε κτίστης. Αν θες όμως συγκεκριμένο είδος τοιχοποιίας, ειδικά κονιάματα, κούρμπες, παράξενα ανοίγματα και θα δουλέψεις σε χώρο με κλίσεις θα αναγκαστείς να πάρεις εξειδικευμένο, γιατί απλά ο άλλος θα στα κάνει σαν τα μούτρα του. Εναν οποιονδήποτε εξειδικευμένο. Αν όμως έχεις δει δουλειά σε κάποια κατασκευή και την θαυμάζεις πιθανότατα θα ζητήσεις τον Χ εξειδικευμένο συγκεκριμένα.


Ο ορισμός είναι πολύπλοκος, όπως το βλέπω εγώ προφανός και όποιος βγάζει λεφτά από εκεί είναι επαγγελματίας με την μια ή την άλλη μορφή, δεν τίθεται θέμα. Υπάρχει όμως διαφορά δημιουργού και all around μουσικού που μπορεί να προσαρμόσει το ρεπερτόριο του. 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top