το πραγματικό θέμα για την ψυχοακουστική (άσε που δεν το λέει φανερά), είναι το τι κάνεις αν έχεις συστηθεί στην γκόμενα ως Λώρελ και αυτή στην ύστατη στιγμή σου φωνάξει "λύνω Γιάννη μου" (ή 'Ιουϊ ή Γιούρλη ή Γιούλη ή)... ?
τες πα και η πλάκα έχει τα όριά της αν και μου τόπε ο άλλος "μην το βάζεις το θέμα θα μετανιώσεις"... anyway που θα πάει θα μάθω κι εγώ...
λοιπόν αυτή είναι η φασματική ανάλυση του αρχικού "Laurel"
κι αυτή του "Yanny" (του συγκεκριμένου που ανέβασα γιατί θα μπορούσε να έχει πολλές παραλλαγές απλά το άφησα σε αυτό το σημείο γιατί με όσους το τέσταρα πριν το ανεβάσω εδώ το είχαν καθαρό στο αυτί ενώ εγώ μετά τον χρόνο ενασχόλησης εκείνη τη στιγμή το άκουγα πάλι laurel στο καπάκι)... φαντάζομαι το Yanni ως "φώνημα" υιοθετήθηκε γιατί όταν έγινε viral τo 2018 αντιστοιχούσε στην αντίληψη αυτών που το κοινοποίησαν αρχικά κι ενώ στην πορεία αρκετοί το ανέφεραν με παραλλαγές έμεινε επειδή οι περισσότεροι μπόρεσαν και το άκουσαν "υποβολιμαία" και έτσι...
όσο περισσότερο αλλάξει η συχνοτική δυναμική προς τα πάνω γίνεται και πιο ξεκάθαρο για περισσότερους μια και το όλον (ως αιτία) είναι καθαρά συχνοτικό... στο δείγμα χρησιμοποίησα dynamic EQ κι όχι hi pass για να μην χαθεί πλήρως η πληροφορία σε κάποιο σημείο του φάσματος μια και ο άνθρωπος δεν ακούει γραμμικά αλλά αλλάζει διάφορα η ευαισθησία του ως προς την συχνοτική περιοχή... κι αυτό βέβαια δεν είναι κοινό σε όλους όπως και το πως εξελίσσεται η εκφύλιση της ακοής με τα χρόνια ή η καταπόνησή του αυτιού ως σύστημα οπότε το θέμα δυσκολεύει ακόμα παραπάνω ως προς την κατανόηση του... ένας ΩΡΛά μου είχε πει κάποτε μεταξύ σοβαρού κι αστείου ότι τα ακουογράμματα είναι μοναδικά σαν τα αποτυπώματα αν εξαιρέσεις την διαφοροποίησή τους στον χρόνο...
αν συνυπολογίσουμε τώρα στο αιτιατό ότι σε όλες τις περιπτώσεις το τι θα "ακούσεις" εξαρτάται κι από δεκάδες άλλες παραμέτρους (όλα παίζουν ρόλο, από το αναπαραγωγικό μέσο μέχρι την διάθεση, το σημείο της μέρας με καταλύτη την ανάλογη σωματική κούραση και φυσικά ο κάθε επηρεασμός άμεσος ή έμμεσος από το περιβάλλον ακόμα και από παρελθοντικές προσλαμβάνουσες κι εμπειρίες), εξηγείται γιατί ακούει κυριολεκτικά ότι θέλει ο καθένας σε κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις όπως αυτή...
ο εγκέφαλος ερμηνεύει ενεργά συνεχώς τις αισθητηριακές εισροές και πρέπει κάποια στιγμή όλοι να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι ο εξωτερικός κόσμος είναι λιγότερο αντικειμενικός από ό,τι θέλουμε να πιστεύουμε... εγώ ας πούμε στο τέλος της επεξεργασίας τα άκουγα πια όλα Λώρελ με την ίδια ευκολία που κάποιοι ακούνε γενικώς κι αορίστως βερεσέ...?
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο, να προσαρμόσετε την εμπειρία σας και να σας κρατήσει συνδεδεμένους εάν εγγραφείτε.
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.