Ξύλα. Τελικα μηπως τρωμε το παραμυθι?

Υπολογίστε πάντως ότι αυτές οι "μικρές διαφορές" στον ήχο που παταρηρούνται από το ένα ξύλο στο άλλο

α) μεγενθύνονται επί 10 όταν έχεις να κάνεις με ένα ηλεκτρικό όργανο προορισμένο να παίξει σε ένταση

Και β) επηρεάζουν καθοριστικά την ηχητική συμπεριφορά του οργάνου σε σχέση με τους μαγνήτες ("μουντό" ξύλο χρειάζεται πιο thin sounding μαγνήτες για να μη "λασπώνει" ο ήχος)

 
Tamtam είπε:
Υπολογίστε πάντως ότι αυτές οι "μικρές διαφορές" στον ήχο που παταρηρούνται από το ένα ξύλο στο άλλο

α) μεγενθύνονται επί 10 όταν έχεις να κάνεις με ένα ηλεκτρικό όργανο προορισμένο να παίξει σε ένταση

Και β) επηρεάζουν καθοριστικά την ηχητική συμπεριφορά του οργάνου σε σχέση με τους μαγνήτες ("μουντό" ξύλο χρειάζεται πιο thin sounding μαγνήτες για να μη "λασπώνει" ο ήχος)
Όταν όμως ο ήχος είναι "αραιός" τι μαγνήτες χρησιμοποιούμε για να μην "μπουκώσει"; Εμένα μου αρεσει πάντως ο "γλυκός" ήχος που πετυχαίνω συνήθως με "χαλαρούς" μαγνήτες.

Αφού βέβαια βγάλω την κουβέρτα από τον ενισχυτή.

 
RayDTutto είπε:
Όταν όμως ο ήχος είναι "αραιός" τι μαγνήτες χρησιμοποιούμε για να μην "μπουκώσει"; Εμένα μου αρεσει πάντως ο "γλυκός" ήχος που πετυχαίνω συνήθως με "χαλαρούς" μαγνήτες.

Αφού βέβαια βγάλω την κουβέρτα από τον ενισχυτή.
Το αντίθετο λες. Ρώτα σε.

 
Δεν ξερω για τον ηχο,αλλα εκαναν μια θρακα αλλο πραμα. ;D

Αριστερα μαονι δεξια δεσποτακι.

Χρονια πολλα σε ολους. :) :) :) :)

IMG_20150412_090240.jpg

 
Ας έχουμε υπόψην όμως, πως ούτε οι μέθοδοι κατασκευής ούτε τα "ευτελή" υλικά του άλλοτε, συγκρίνονται με τα "ευτελή υλικά" του σήμερα... Η μέρα με τη νύχτα είναι από άποψη ποιότητας, από επεξεργασία ξύλου, από εργασία πάνω στο όργανο κλπ.
+1000

τα ΣΗΜΕΡΙΝΑ ειναι 1000 φορες καλυτερα....τοσο κατασκευαστικα,οσο και...ξυλιστικα...και σου μιλαει καποιος που ειχε ΔΕΚΑΔΕΣ vintage Fender και ασχολουνταν για ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ με αγορες και πωλησεις vintage κιθαρων σχεδον επαγγελματικα (εχω ακομα δυο 66αρες)

Ενα strat '63 που παιζω τωρα τελευταια, δεν ξερω αν εχει τιμιο κξσυλο, αλλα δεν εχω ξανακουσει τετοιο πραμα.Με το που βγαζεις το βισμα απο μια οποιαδηποτε κιθαρα και το βαζεις σε αυτη, λες χριστος ανεστη.
καθολου περιεργο οι πρωτες round lam strat ειδικα αν ειναι ΕΛΑΦΡΙΕΣ σκοτωνουν μια και οι alnico 5 μαγνητες εκεινης της εποχης ,αν πετυχεις σε καλο σετ,ειναι διασημοι για την ....παχια εξοδο τους,τα σφιχτα μπασα τους και τον πολυ smooth χαρακτηρα στα μεσαια τους....το δυσκολο ειναι να πεσεις σε ΚΑΛΗ 63αρα strat (ειχα 2 και ηταν και οι δυο ΧΑΛΙΑ  ;D ;D ;D) μια και το consistency εκεινες τις εποχες ηταν ελαφρως...προβληματικο.... ;)...στην εποχη μας ειναι πολυ πιο ευκολο να το πετυχεις και ειναι σαφως πιο σταθερο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και οι δυο πλευρές μιλούν με λογικά επιχειρήματα (οι περισσότεροι τουλάχιστον) και τείνω να πιστέψω ότι έστω και στο απειροελάχιστο παίζει ρόλο το μαδέρι! Το θέμα για μένα είναι το πόσα δίνεις για αυτό το μαδέρι! Γιατί συνήθως την ηχητική διάφορα στα ξύλα την επικαλούνται αυτοί που έχουν δώσει κάνα πεντοχίλιαρο για νεραϊδοσκονη και όχι αυτοί που ψάχνουν μια καλή κιθάρα σε λογική τιμή ας πούμε έως το χιλιάρικο! Λέω εγώ τώρα, δεν ξέρω, food for thought!

 
RayDTutto είπε:
Καλά που ήταν τυφλό το παληκάρι και τον δούλεψαν και δεν του είχαν πει ότι παίζει με κοντραπλακέ Squier - αλλιώς αν το ήξερε πώς θα έβγαζε τέτοιο ήχο;

Αααα για αυτο ελεγα, τι καλα που παιζει εδω αυτο το παλικαρι, but this tone really sucks  ;D


 
Spyros Delta είπε:
Αααα για αυτο ελεγα οτι τι καλα που παιζει εδω αυτο το παλικαρι, but this tone really sucks  ;D
A, καλά... Οκ αρχηγέ. Ό,τι πεις.

Αν κάποια στιγμή παρατηρήσεις ότι έχεις πρόβλημα με την ακοή, σκέψου να βάλεις γυαλιά. ;D

 
RayDTutto είπε:
A, καλά... Οκ αρχηγέ. Ό,τι πεις.

Αν κάποια στιγμή παρατηρήσεις ότι έχεις πρόβλημα με την ακοή, σκέψου να βάλεις γυαλιά. ;D
Αν δεν τον πιανεις, δωσε προσοχη στο outro που παιζει μονος του και ακουγεται πιο καθαρα ποσο "ελαττωματικος" ειναι ο τονος.Μπορεις να ανοιξεις ενα θεματακι να παρεις τη γνωμη κι αλλων (για τον τονο, οχι για το παιξιμο)  ;)

 
Και εμενα δεν μου αρεσει ο ηχος του ειδικα στο συγκεκριμενο βιντεο,ενω λατρευω το παιξιμο του.

 
Προσωπικά έχω ΠΟΛΛΕΣ κιθάρες...

Από Fender Mex- Ιbanez-Musicman-EVH μεχρι Parker Fly Mojo Flame top

Η καλύτερη στ αυτιά μου απ OΛΕΣ είναι μια Charvel So Cal των 700 €

Λέτε να είναι από τίμιο κσύλο??

Ξεκολλάτε με τα ξκσύλα.....

είναι ΤΟΣΟ αμελητέα η διαφορά(ειδκά όταν ανεβαίνει το γκαίινα) που τσάμπα για μένα το συζητάμε

Όλες Αm παίζουν...

Εντιτ...για 1988 ηχογράφηση και οτι συνεπαγεται αυτο μια χαρα ειναι ο ΗΧΟΣ!!!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Spyros Delta είπε:
Αν δεν τον πιανεις, δωσε προσοχη στο outro που παιζει μονος του και ακουγεται πιο καθαρα ποσο "ελαττωματικος" ειναι ο τονος.
Sorry man που θα στο πω εγώ - επειδή έχεις εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα περισσότερα από μένα σε λάιβ - αλλά τον ήχο τον ακούς ΠΑΝΤΑ μέσα στην μπάντα.

Το έχουμε ξανασυζητήσει αυτό.

Τώρα αν δεν σου αρέσει ο ήχος εδώ, ψάξε και βρες κάποιο άλλο λάιβ του Healey - πάντα με την ίδια Squire έπαιζε αν θυμάμαι καλά.

Τώρα, αν δεν σου άρεσε ποτέ και πουθενά ο ήχος του Healey εντάξει, παραιτούμαι.

 
Δεν πρέπει να είναι παραμύθι αυτό με τα ξύλα...Δεν γίνεται,πρέπει να παίζει κάποιο ρόλο.

Από την δική μου εμπειρία όμως,έναν από τους μικρότερους.

Νομίζω ότι οι περισσότεροι θα συμφωνούσαμε στην εξής κατάταξη:

α)Ενισχυτής

β)Μαγνήτες

γ)Χορδές

δ)Ηλεκτρικά

ε)Ηαrdware

στ)Τύπος κατασκευής/υλικό κατασκευής(ξύλο)

Εδώ θα προσθέσω και τον παράγοντα ψυχολογία γιατί,σε ό,τι με αφορά τουλάχιστον,διαπιστώνω πως ανεβοκατεβαίνει την παραπάνω λίστα πολύ συχνά.:)

 
Grey είπε:
Νομίζω ότι οι περισσότεροι θα συμφωνούσαμε στην εξής κατάταξη:

α)Ενισχυτής

EFFECTS

β)Μαγνήτες

γ)Χορδές

δ)Ηλεκτρικά

ε)Ηαrdware

στ)Τύπος κατασκευής/υλικό κατασκευής(ξύλο)

Εδώ θα προσθέσω και τον παράγοντα ψυχολογία γιατί,σε ό,τι με αφορά τουλάχιστον,διαπιστώνω πως ανεβοκατεβαίνει την παραπάνω λίστα πολύ συχνά.:)
 
εγω εχω δυο  στρατοκαστερ, μια ελαφρια και μια βαργια με μεγαλη διαφορα… η βαργια ειναι πιο κουδουνιστη .-

καλα κανενας αλλος δεν παιζει σολιντ ηλεκτρικη χωρις να τη συνδεσει πουθενα?

 
Αν καταλαβαίνω την επισήμανση του σουπερφανκ (EFFECTS), με βρίσκει σύμφωνο: για να ακούσεις/αξιολογήσεις  ένα όργανο, το ακούς κατ' αρχήν χωρίς τρεις χιλιάδες εφέ πάνω του.

Φυσικά, όμως, τα εφέ πάιζουν μεγάλο έως τεράστιο ρόλο -αυξάνοντας τις μεταβλητές της εξίσωσης του ήχου.

To να πλακώνεις όμως ένα όργανο στα overdubs και τα εφέ για να αποδείξεις ότι "και ένα καπάκι τουαλέτας με distortionz μπορεί να βγάλει ήχο κιθάρας" είναι σοφιστεία του κερατά (αυτό λέω από την αρχή)!

Χωνέψατε ορέ;

 
Εγώ νομίζω πως στην παραπάνω λίστα, εκτός απο την ψυχολογία, 1ο έρχεται το skill, feel, vibe etc.

Γιατί δώστε στον Steve vai κτλ συναφιου την δική μου μέτρια κιθάρα, και σε εμένα μια δική τους πανάκριβη κτλ, και τότε θα δούμε ποια κιθάρα βγάζει καλυτερο ήχο!!!

 
Προσωπικά διακρίνω τα εξής προβλήματα στη συζήτηση. Δεν τηρείται ένα στοιχειώδες επίπεδο από πολλούς, τόσο σε επίπεδο χαρακτηρισμών, όσο και σε επίπεδο επιχειρημάτων.

Το έχω ξαναγράψει πολλές φορές και όσο το γράφω ακόμα πιο αστείο μου φαίνεται. Τι πάει να πει "ο ήχος είναι χαλαρός", "βαρύ κομπρεσάρισμα", "απαλό sustain" και άλλες τέτοιες γενικότητες (για να μην πω ηλιθιότητες). Δε μπόρει κάποιος να επιχειρηματολογεί για τη διαφορά των ξύλων και να βασίζεται στο ότι οι φτηνές κιθάρες έχουν "κενό ήχο" και "δαμασμένη παραμόρφωση". Δεν στέκουν τέτοια πράματα. Εγώ θεωρώ γλυκό άλλον ήχο από ότι ο χ,ψ συμφορουμίτης.

Επίσης ήλπιζα ότι ήταν αυτονόητο ότι ο κάθε μεγάλος κιθαρίστας συνήθως είναι και "δεσμευμένος" επαγγελματικά-διαφημιστικά με κάποια μουσικά brand names. Το ότι ο jimmy page παίζει με συγκεκριμένες κιθάρες, πέρα ότι τον βολεύουν, του αποφέρει και χρήματα σαν endorser. Το ότι ο satriani παίζει με ibanez δε σημαίνει ότι προτιμά ντε και καλά το basswood και άμα του δώσεις μαόνι δε θα βγάλει τον τόνο που θέλει.

Τέλος να πω πως κάποια πράγματα όπως η "τονικότητα" κάθε ξύλου δε μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια. Ακόμα και δύο μαόνια θα ακούγονται διαφορετικά αν τα χτυπήσεις λόγω 1002 μεταβλητών. Εφόσον λοιπόν είναι μη μετρήσιμο, είναι και κάτι που δεν μπορεί να αναπαραχθεί με συνέπεια και συνεπώς δεν γίνεται να καταταχθεί.

 
RayDTutto είπε:
Sorry man που θα στο πω εγώ - επειδή έχεις εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα περισσότερα από μένα σε λάιβ - αλλά τον ήχο τον ακούς ΠΑΝΤΑ μέσα στην μπάντα.
Φυσικα και τον ακουσα μεσα στην μπαντα τον τονο του.Για σενα το ειπα να τον ακουσεις στο τελος,  μηπως εκει διακρινονται πιο ευκολα οι "ατελειες" του. :)

Καταρχην δεν παιζει η κιθαρα σε ολα τα ταστα και χορδες το ιδιο.

Ο τονος εχει "κενα", αλλου μικρα, αλλου μεγαλα.

Συνηθως οι "μαγνητες" και τα "ηλεκτρικα" δεν μπορουν να κανουν τιποτα σε αυτο το θεμα.

Πολλες φορες αυτο το προβλημα δεν ειναι θεμα setup ή φρεσκων χορδων.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top