ξέρετε να τα παίζετε σωστά?

Μερικά κομμάτια πρέπει να τα παίζεις ακριβώς όπως είναι γιατί αλλιώς δε θα βγει αυτό που πρέπει. Π.χ. το can’t stop από rhcp παίζεται μιουτάροντας με αριστερό και χτυπώντας όλες τις χορδές με το δεξί. Με οποιονδήποτε άλλο τρόπο παιχτούν οι νότες αυτού του κομματιού θα είναι λάθος, θα είναι κάτι άλλο.  
Και γιατί να μην είναι κάτι άλλο, η να το πούμε κι αλλιώς ποιος ο λόγος να παίξεις κάτι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το έπαιξε κάποιος άλλος; Τι νόημα έχει για σένα εννοώ, δεν είσαι sampler για να κάνεις μια απλή αναπαραγωγή με ακρίβεια, νομίζω είναι βασική αρχή για να παίξεις μουσική να περνας κάτι απο τον εαυτό σου, την δική σου άποψη.

 
Και γιατί να μην είναι κάτι άλλο, η να το πούμε κι αλλιώς ποιος ο λόγος να παίξεις κάτι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το έπαιξε κάποιος άλλος; Τι νόημα έχει για σένα εννοώ, δεν είσαι sampler για να κάνεις μια απλή αναπαραγωγή με ακρίβεια, νομίζω είναι βασική αρχή για να παίξεις μουσική να περνας κάτι απο τον εαυτό σου, την δική σου άποψη.


Μερικά πράγματα παίζοντάς τα ακριβώς όπως παίχτηκαν σου προσφέρουν νέα skills που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις σε δικές σου μουσικές. Αν για κάθε πράγμα που θες να παίξεις έχεις αυτή τη νοοτροπία, το μόνο που θα πάρεις από την διαδικασία εκμάθησης θα είναι η διασκέδαση. Αν αυτό σου αρκεί, πάσο. 

 
Μερικά πράγματα παίζοντάς τα ακριβώς όπως παίχτηκαν σου προσφέρουν νέα skills που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις σε δικές σου μουσικές. Αν για κάθε πράγμα που θες να παίξεις έχεις αυτή τη νοοτροπία, το μόνο που θα πάρεις από την διαδικασία εκμάθησης θα είναι η διασκέδαση. Αν αυτό σου αρκεί, πάσο. 


Προσφατα προσθεσα στο ρεπερτοριο το money for nothing. Εντελως διαφορετικη φιλοσοφια σε σχεση με οσα γνωριζω. Παιξιμο σε ολο το κομματι με δυο δακτυλα και εναν ιδιαιτερο γκρουβαριστο τροπο να παιζω τα ρυθμικα. Θα μπορουσα να το παιζω με την πενα, αλλα τα εχανα ολη αυτη τη "μαγεια" του καινουργιου και διαφορετικου.

 
Μερικά πράγματα παίζοντάς τα ακριβώς όπως παίχτηκαν σου προσφέρουν νέα skills που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις σε δικές σου μουσικές. Αν για κάθε πράγμα που θες να παίξεις έχεις αυτή τη νοοτροπία, το μόνο που θα πάρεις από την διαδικασία εκμάθησης θα είναι η διασκέδαση. Αν αυτό σου αρκεί, πάσο. 
Νομίζεις; Σου είναι εύκολο να σκεφτείς τον knopfler (επειδή προαναφέρθηκε) η τον santana να παίζει κάτι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως παίχτηκε απο κάποιον άλλο; Για την ακρίβεια δεν παίζουν ποτέ κάτι όπως οι ίδιοι το έχουν παίξει.  Θα μου πεις ρε φίλε δεν είσαι και δεν ειμαι knopfler, δεκτον, ακριβως για αυτό συζητάμε, είσαι ΕΣΥ και πρέπει να παίξεις με τον δικό σου τρόπο και να φτιάξεις τα δικά σου skils, η να πάρεις πράγματα και να τα ανακατέψεις με την δική σου προσωπικότητα και να βγάλεις κάτι διαφορετικό.  Αλλιως δεν έχει νόημα, δεν ειναι έκφραση και δεν είναι δημιουργία ,είναι απομίμηση 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομίζεις; Σου είναι εύκολο να σκεφτείς τον knopfler (επειδή προαναφέρθηκε) η τον santana να παίζει κάτι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως παίχτηκε απο κάποιον άλλο; Για την ακρίβεια δεν παίζουν ποτέ κάτι όπως οι ίδιοι το έχουν παίξει.  Θα μου πεις ρε φίλε δεν είσαι και δεν ειμαι knopfler, δεκτον, ακριβως για αυτό συζητάμε, είσαι ΕΣΥ και πρέπει να παίξεις με τον δικό σου τρόπο και να φτιάξεις τα δικά σου skils, η να πάρεις πράγματα και να τα ανακατέψεις με την δική σου προσωπικότητα και να βγάλεις κάτι διαφορετικό.  Αλλιως δεν έχει νόημα, δεν ειναι έκφραση και δεν είναι δημιουργία ,είναι απομίμηση 


Καταλαβαίνω την άποψή σου, απλά διαφωνώ.  :classic_smile:

Πρώτα μιμείσαι ώστε να μάθεις, μετά κάνεις το δικό σου. Έτσι λειτουργεί η ανθρώπινη φύση από όταν είμαστε μωρά και μιμούμαστε τους ήχους ομιλίας των γονιών μας.

Δε νοείται πχ να θες να παίξεις hard rock κιθάρα και να μην έχεις λιώσει νότα προς νότα Blackmore και Van Halen. Γνώμη μου.

 
Bill, δεν χρειαζεται να μιμηθεις 100% ωστε να εχεις ηχο και υφος κοντα σε ενα οριτζιναλ κομματι. Προσωπικα, διοτι βαριεμαι αφορητα και εχω περιορισμενες δυνατοτητες, δεν μπορω να κατσω να αντιγραψω εναν κιθαριστα σε ενα κομματι. Παιρνω τον ηχο του και τον φερνω στα μετρα μου, επι τοπου, και παιζω το κομματι. Αλλιως θα παιξω slash, αλλιως blackmore και αλλιως gibbons. Παιζω με καποια -εντονα- χαρακτηριστικα τους (τεχνικες, επιλογη νοτων, ηχος), αλλα με παιξιμο 100% δικο μου. Δεν μπηκα στη διαδικασια να αντιγραψω ωστε μεσοπροθεσμα να μεταλλαξω το παιξιμο μου.

Στο ιδιο καταληγουμε, βεβαια...

 
Να αντιγράψεις 100% δε γίνεται, δεν έχει και νόημα. Από εκεί όμως στο "δε βαριέσαι, θα κάνω το δικό μου", υπάρχει μεγάλη απόσταση. 

Πέρα από αυτό που όντως έχει την ίδια κατάληψη, μεγάλο σχολείο είναι το να γράφεις σε daw με μετρονόμο και να κάθεσαι να ακούς τι κάνεις. 

Ασφαλώς και δε θα ακουστούμε ποτέ σαν τον Van Halen, τον Gibbons, τον Santana, κλπ, αλλά η ευλαβική προσέγγιση πιστεύω πως μόνο οφέλη έχει.

 
Θέλω να κάνω ξεκάθαρη τη σκέψη μου απάνω στο τι σημαίνει αντιγραφή. Ας πύμε πως έχουμε μια ακολουθία απο νότες, ενα ντο μι φα παιγμένα πάνω σε συγκεκριμμένες χρονικές αξίες. Για μένα  η μη αντιγραφή δεν σημαίνει απαραίτητα πως δεν θα παίξεις ντο μι φα αλλα κάτι άλλο, σημαίνει πως έχεις πλήρη αντίληψη του πως είναι παιγμενο αλλά προτιμάς να παίξεις με την δική σου αντίληψη τις δυναμικές, τις χρονικές διάρκειες ακόμα και να προσθέσεις η να αφαιρέσεις νότες ωστε συνειδητά να αλλαξεις το αποτέλεσμα σε κάτι που εκφράζει εσένα. Υποθέτω πως αυτό που ακούγεται παρακάτω δεν είναι παιγμένο λάθος, αλλά είναι σαφές πως δεν ακούτε hendrix αλλα gary moore, ακουτε τον gary moore μέσα απο ένα κομμάτι του hendrix με απόλυτη σαφήνεια. Οπωσδήποτε  υπάρχει ο hendrix μέσα στο παίξιμο του gary όπως και πολλών άλλων αλλά σε μορφή επιρροής και όχι μίμησης. Το ερώτημα είναι δεν θα μπορούσε ο gary τεχνικά να παίξει με απόλυτη ακρίβεια το foxy lady όπως το αποδίδει ο hendrix? Εγω λέω ναι θα μπορούσε απλά δεν έχει λόγο να βγάλει τον εαυτό του απ έξω και να γίνει παπαγαλακι.




 
 δεν έχει λόγο να βγάλει τον εαυτό του απ έξω και να γίνει παπαγαλακι.
Αν o κιθαριστας δεν ειναι ο Gary Moore και προσπαθει να βγαλει ακριβως κομματια high lights απο ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ καλους κιθαριστες, τοτε εχει μονο να κερδισει και να μπορεσει καποια στιγμη να φτασει, προσθέτοντας και τις δικες του ιδεες, να παιζει τα ξενα κομματια με το δικο του στυλ πλεον.

Χωρις βεβαια να αποκλειεται και η περιπτωση καποιος να γινει Gary Moore απο μονος του με παρθενογένεση.

* οπου βαζω Gary Moore, εννοω ενας καλος  κιθαριστας.

ΥΓ παρτε παραδειγμα τον Πικασο (σε μια αλλη τεχνη μεν, παρεμφερη δε) επειδη διακρινεται για την αντιθεση της αρχικης και της τελικης πορειας του.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν o κιθαριστας δεν ειναι ο Gary Moore και προσπαθει να βγαλει ακριβως κομματια high lights απο ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ κιθαριστες, τοτε εχει μονο να κερδισει και να μπορεσει να φτασει καποια στιγμη, προσθέτοντας και τις δικες του ιδεες, να γινει ενας Gary Moore.

.
Αγαπητέ το ΑΚΡΙΒΩΣ που λες είναι η λέξη κλειδί και η αιτία που συζητάμε. Ακριβώς σημαίνει πως δεν χωράει η προσωπικότητα σου σ αυτό που πας να παίξεις. Αν σκοπευεις να παίξεις ακριβως σε μια συναυλία ενα κομματι όπως κάποιος άλλος δεν έρχομαι να σε ακουσω, στο ξεκαθαρίζω ? 

 
Αγαπητέ το ΑΚΡΙΒΩΣ που λες είναι η λέξη κλειδί και η αιτία που συζητάμε. Ακριβώς σημαίνει πως δεν χωράει η προσωπικότητα σου σ αυτό που πας να παίξεις. Αν σκοπευεις να παίξεις ακριβως σε μια συναυλία ενα κομματι όπως κάποιος άλλος δεν έρχομαι να σε ακουσω, στο ξεκαθαρίζω ? 
Δεν με πειραζει που δεν θα ερχεσαι σε λαιβ μου, οσο δεν ειμαι ακομα ο ... Gary Moore.

Οταν θα γινω ομως, δεν θα χανεις κανενα ?

ΥΓ αν και πλεον, γινονται αναρπαστα τα tribute bands. Μεχρι και στο μεγαρο τους καλουν να παιξουν.

 
Μόνο που στο προηγούμενο βίντεο του Γκάρυ , εκείνος παίζει ΑΚΡΙΒΩΣ όπως χρειάζεται το κομμάτι για να ακουστεί σωστά το αρχικό ριφφ 

Τι να κάνουμε, μπορούσε να το παίξει χωρίς αντίχειρα αλλά το κάνει . Αυτό εννοούμε ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το ορίτζιναλ 

Εγώ το foxy lady δεν ήξερα πως να το παίξω και έκανα ο,τι θεωρούσα εγώ ότι θα βόλευε . Ε, το ότι προσπάθησα και το έπαιξα όπως το σκέφτηκε ο μεγάλος Χέντριξ ήταν χρήσιμο στην εκμάθηση μου 

Αυτό λέμε μέσες άκρες 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μόνο που στο προηγούμενο βίντεο του Γκάρυ , εκείνος παίζει ΑΚΡΙΒΩΣ όπως χρειάζεται το κομμάτι για να ακουστεί σωστά το αρχικό ριφφ 

Τι να κάνουμε, μπορούσε να το παίξει χωρίς αντίχειρα αλλά το κάνει . Αυτό εννοούμε ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το ορίτζιναλ 

Εγώ το foxy lady δεν ήξερα πως να το παίξω και έκανα ο,τι θεωρούσα εγώ ότι θα βόλευε . Ε, το ότι προσπάθησα και το έπαιξα όπως το σκέφτηκε ο μεγάλος Χέντριξ ήταν χρήσιμο στην εκμάθηση μου 

Αυτό λέμε μέσες άκρες 
Οταν μιλάμε για εκπαίδευση δέχομαι απόλυτα όσα λες, ο καθένας μπορει να εκπαιδευτεί με τον τρόπο που θεωρεί καλύτερο και αποδοτικότερο, όταν όμως παίζεις σε κοινό πρέπει φαντάζομαι να έχεις κάτι να πεις που να εκφράζει και κάτι πέρα απο copy paste, κάτι απ τον εαυτό σου δλδ. . Δες τα παρακάτω βιντεο και πες μου ποιο απ τα δυο έχει να σου πει κατι σαν εκφραση. Μπορει να μην σου αρέσει των europe η μπορει και να σου αρέσει. Είναι όμως μια προσπάθεια να αποδώσουν το τραγούδι με τον δικό τους τρόπο. Το δεύτερο αν και πολυ καλα παιγμένο είναι στα όρια της γελοιότητας κατα την αποψη μου σαν εκφραση, ειδικά αν έχεις μελετήσει το πρωτότυπο .... Μιλάμε για τον απόλυτο πιθηκισμό τώρα και φαντάζομαι συμφωνείς πως δεν έχει νόημα αυτο που κάνει το γκρουπ...






 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οταν μιλάμε για εκπαίδευση δέχομαι απόλυτα όσα λες, ο καθένας μπορει να εκπαιδευτεί με τον τρόπο που θεωρεί καλύτερο και αποδοτικότερο, όταν όμως παίζεις σε κοινό πρέπει φαντάζομαι να έχεις κάτι να πεις που να εκφράζει και κάτι πέρα απο copy paste, κάτι απ τον εαυτό σου δλδ. . Δες τα παρακάτω βιντεο και πες μου ποιο απ τα δυο έχει να σου πει κατι σαν εκφραση. Μπορει να μην σου αρέσει των europe η μπορει και να σου αρέσει. Είναι όμως μια προσπάθεια να αποδώσουν το τραγούδι με τον δικό τους τρόπο. Το δεύτερο αν και πολυ καλα παιγμένο είναι στα όρια της γελοιότητας κατα την αποψη μου σαν εκφραση, ειδικά αν έχεις μελετήσει το πρωτότυπο ....
Δηλαδη πιστευεις οτι ο Norum δεν εχει μελετησει ποτε το κομματι να το βγαλει νοτα προς νοτα?

(και  να κρατησει μετα, οτι φραση -ή εκφραστικοτητα- του κεντρισε περισσοτερο το ενδιαφερον)

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top