Vocal effects τεχνικές

killbill

Μέλος
Μηνύματα
663
Πόντοι
28
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Κάπου πήρε το μάτι μου στο ίντερνετ ένα video με τεχνικές για βελτίωση των φωνητικών, που δίνουν όγκο, ποιότητα κλπ, όταν δεν διαθέτεις ειδικά plug in, χρησιμοποιώντας τα στοιχειώδη εργαλεία μόνο, αλλά δεν το συγκράτησα.

Αυτό που πρότεινε ο τύπος σε γενικές γραμμές είναι, ότι κάνει πχ 5 αντίγραφα του track με τα vocals και παίζει με το κάθε track ξεχωριστά πχ

στο 1ο track κάνει panning left

στο 2ο track κάνει panning right

στο 3ο track παίζει με τα EQ και panning στο κέντρο

στο 4ο track βάζει delay και panning στο κέντρο

στο 5ο track βάζει reverb

κάπως έτσι...

Το ότι σε κάθε track κάνει μόνο 1-2 επεμβάσεις κρατώντας τα άλλη στοιχεία σταθερά, δίνει πολύ καλό αποτέλεσμα ακόμα και αν δεν διαθέτεις ακριβά plug in για φωνή.

Γνωρίζει κανείς κανένα καλό "cocktail" για τα φωνητικά σαν και αυτό που περιέγραψα ώστε να δίνει ωραίο αποτέλεσμα?

 
Γνωρίζει κανείς κανένα καλό "cocktail" για τα φωνητικά σαν και αυτό που περιέγραψα ώστε να δίνει ωραίο αποτέλεσμα?




Eνα καλο μικροφωνο

Ενα καλο προενισχυτη  

Ενα καλο de-esser

Εναν καλο compressor

Ενα καλο eq 

Ενα καλο delay

Ενα καλο reverb 

Εναν μηχανικο ηχου που να γνωριζει να τα χρησιμοποιει

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάπου πήρε το μάτι μου στο ίντερνετ ένα video με τεχνικές για βελτίωση των φωνητικών, που δίνουν όγκο, ποιότητα κλπ, όταν δεν διαθέτεις ειδικά plug in, χρησιμοποιώντας τα στοιχειώδη εργαλεία μόνο, αλλά δεν το συγκράτησα.

Αυτό που πρότεινε ο τύπος σε γενικές γραμμές είναι, ότι κάνει πχ 5 αντίγραφα του track με τα vocals και παίζει με το κάθε track ξεχωριστά πχ

στο 1ο track κάνει panning left

στο 2ο track κάνει panning right

στο 3ο track παίζει με τα EQ και panning στο κέντρο

στο 4ο track βάζει delay και panning στο κέντρο

στο 5ο track βάζει reverb

κάπως έτσι...

Το ότι σε κάθε track κάνει μόνο 1-2 επεμβάσεις κρατώντας τα άλλη στοιχεία σταθερά, δίνει πολύ καλό αποτέλεσμα ακόμα και αν δεν διαθέτεις ακριβά plug in για φωνή.

Γνωρίζει κανείς κανένα καλό "cocktail" για τα φωνητικά σαν και αυτό που περιέγραψα ώστε να δίνει ωραίο αποτέλεσμα?
Για γέλια...

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Superfunk
Αυτό με τα tracks είναι το κλασσικό double tracking που λέμε. Ένα hard left, ένα hard right. Αυτό γίνεται κανονικά με διαφορετικό performance σε κάθε take. Αν τα κάνεις copy paste τότε δημιουργούνται προβλήματα phasing.

Στη φωνή βέβαια κρατάς το main performance στο κέντρο.
 

Τώρα το track για το delay και το reverb κανονικά έτσι γίνεται. Πρέπει να γίνονται με send και αν τα κάνεις bounce, πανε σε ξεχωριστό track το καθ'ένα.

 
Επιτέλους και μια σοβαρή απάντηση επί του θέματος 

Ευχαριστώ 

 
Τώρα το track για το delay και το reverb κανονικά έτσι γίνεται. Πρέπει να γίνονται με send και αν τα κάνεις bounce, πανε σε ξεχωριστό track το καθ'ένα.




Ναι αλλα ο ΟΡ ΔΕΝ λεει κατι τετοιο... 

 
Ναι αλλα ο ΟΡ ΔΕΝ λεει κατι τετοιο...
Λέει "κάπως έτσι", οπότε καταλαβαίνω ότι στο βίντεο που είδε μάλλον είναι bounced effects από mixer, και έχει δλδ τα εφέ σε ξεχωριστά track. Ε και αφού το "σωστό" είναι να βάζεις verb και delay σε send/fx track, αυτό καταλαβαίνω :P

 
  • Like
Reactions: Superfunk
Παιδια εδω θελουμε να κανουμε φωνες Aretha Franklin με οχι πανω απο 50€.

 
  • Haha
Reactions: Superfunk
49 λεπτά πριν, killbill είπε

Αυτό το video είδα 


Δεν είδα να κάνει ακριβώς αυτό που λες, αλλά το πιο κοντινό είναι αυτό που κάνει στην αρχή του 04, που κανονικά δεν είναι και πολύ σωστός τρόπος, λόγω προβλημάτων phasing που πιθανότατα θα εμφανιστούν. Τα υπόλοιπα οκ, είναι plugins που ουσιαστικά βοηθούν στο να δημιουργήσεις την ψευδαίσθηση του double tracking, χωρίς να έχεις παραπάνω takes, αλλά είναι πολύ pop μέθοδος όπως αναφέρει, δεν είναι για όλο το κομμάτι.

 
Παιδια εδω θελουμε να κανουμε φωνες Aretha Franklin με οχι πανω απο 50€.




Εχω με 100.000 να το αφησω?

Η Aretha εγραφε με EV 666 ( ναι οι περισσοτερες κλασσικες ηχογραφησεις της ηταν με δυναμικο μικροφωνο γιατι ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ επαιζε και πιανο...ενω τσιμπαγε και κανα χαμπουργκερ απο αυτα που ειχε πανω στο πιανο ? )  ή U47  σε UA610 console ...διαφορα Plate & Chamber reverbs και ολη η αναφερομενη  σουμα γράφονταν  σε  Scully 4 track machine

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
2 ώρες πριν, killbill είπε

Αυτό το video είδα 


Και καρατσεκαρισμενο όταν έπαιζε πιάνο ή φωνή έβγαινε καλυτερα

 
  • Like
Reactions: Superfunk
Κι όμως υπάρχει στο επίσημο site της Cubase στο Youtube! 
2 ίδια tracks hard paned lr συν ένα στο κέντρο έστω με eq δίνουν ένα μονοφωνικο τρακ καρακεντρο.

Αρα τα 3 tips δεν κάνουν τίποτα παραπάνω από ότι ένα σκέτο τρακ αν δεν γίνει επέμβαση στις χρονικές αξίες. Έτσι όπως τα περιέγραψες αυτό γινεται

Delay  pan στο κέντρο πάλι τονίζει το ίδιο τρακ με επανάληψη στο κέντρο πάλι. Το rev....πλεον τι να σου κάνει.

Σίγουρα ο συμπατριώτης Σιγαλας κάτι άλλο είπε αλλά δεν το παρακολουθησα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
2 ίδια tracks hard paned lr συν ένα στο κέντρο έστω με eq δίνουν ένα μονοφωνικο τρακ καρακεντρο.


Ακόμα χειρότερα, καταστρέφουν και το κέντρο αρκετές φορές. Βέβαια αυτός στο βίντεο τους έκανε ένα μικρό time shift για να σπάσουν τα κύματα και να μη βγεί μονοφωνικό. Αυτό είναι και πάνω κάτω το Haas effect. Είναι σαν ένα περίεργο slap delay ουσιαστικά.

 
Βέβαια αυτός στο βίντεο τους έκανε ένα μικρό time shift


Δεν γίνεται αλλιώς.

Κάποια μιλισεγόντια θα πρέπει να απέχουν τα τρακς.

 
 Παραθέτω και ένα Ελληνικό video πάνω σε αυτό το θέμα. Δημιουργεί 8 αντίγραφα της φωνής και παίζει με το καθένα!




 
Επανέρχομαι στο θέμα, αυτή τη φορά αναζητώντας φυσικές τεχνικές για τη δημιουργία κάποιου ωραίου αισθητικού αποτελέσματος στα φωνητικά και όχι μέσω επεξεργασίας σε DAW.

Έχω παρατηρήσει σε πολλά τραγούδια ότι η φωνή ακούγεται σαν διπλή παράγοντας ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα στο αυτί. Όχι, δεν αναφέρομαι σε δεύτερη φωνή που να τραγουδάει πχ ένα διάστημα 3ης πάνω ή κάτω από τη μελωδική γραμμή. 

Σας παραθέτω  ένα ηχητικό που βρήκα στη τύχη, να καταλάβετε τι εννοώ. Η φωνή στο αρχείο αυτό δεν είναι μόνη της. Κάτι υπάρχει από πίσω. Όχι δεν είναι δεύτερη φωνή. Αυτό το εφέ που προκαλεί ωραία αισθητική στο αυτί, πως γίνεται? Μήπως πρόκειται για ένα ισοκράτημα πάνω στη τονική? δηλαδή όλος ο στίχος τραγουδιέται στην ίδια νότα, αυτή που είναι και η συγχορδία δηλαδή, και όταν τη βάζεις μαζί με τη μελωδική γραμμή, παράγεται αυτό το αποτέλεσμα? ή είναι πιο περίπλοκο το θέμα?

Υπάρχει κανένα video-tutorial για να δημιουργείς τέτοια φωνητικά εφέ με φυσικό τρόπο, δηλαδή με τη μίξη διαφορετικών ηχογραφήσεων απλά και μόνο με τη φωνή σου;


Ότι ονειρευόμουν - Δέσποινα Βανδή.mp3
 

Attachments

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα