Aπό τα παρακάτω είναι σαφές ότι το δαχτυλικό αποτύπωμα δεν είναι υποχρεωτικό. και με το κινητό που έχεις μπορείς να κάνεις δουλειά. Viber έχεις?
Στις 14 Σεπτεμβρίου 2019 τέθηκε σε εφαρμογή ο Κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (κατ΄ Εξουσιοδότηση Κανονισμός (ΕΕ) 2018/389), ο οποίος εξειδικεύει συγκεκριμένες διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2366 «για τις υπηρεσίες πληρωμών» (PSD2 – ν. 4537/2018), βάσει του οποίου προβλέπονται για την Ελλάδα αλλά και πανευρωπαϊκά1 νέες απαιτήσεις ασφαλείας στις συναλλαγές που διενεργούνται με τη χρήση καρτών (χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων) σε περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου «e-commerce». Ο ως άνω Κανονισμός αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στην περαιτέρω προστασία των χρηστών, καθιστώντας υποχρεωτική τη χρήση περισσότερων στοιχείων για την ισχυρή ταυτοποίησή τους, δηλ. την εξακρίβωση της ταυτότητάς τους πριν την ολοκλήρωση της πληρωμής.
Ποια στοιχεία εξασφαλίζουν ισχυρή ταυτοποίηση του πελάτη
Σύμφωνα με τον ως άνω Κανονισμό, η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη είναι μια διαδικασία ελέγχου που πιστοποιεί τον κάτοχο της κάρτας και βασίζεται στη χρήση
τουλάχιστον δύο στοιχείων από τις τρεις παρακάτω κατηγορίες:
- Στοιχείο που γνωρίζετε μόνο εσείς (π.χ. Προσωπικός κωδικός)
- Στοιχείο που έχετε στην κατοχή σας (π.χ. Κινητό τηλέφωνο)
- Βιομετρικό σας στοιχείο (π.χ. Δακτυλικό αποτύπωμα)
Έτσι, από 01/01/21, σε ορισμένες e-commerce συναλλαγές, αναλόγως του ποσού και άλλων χαρακτηριστικών της συναλλαγής, δεν αρκεί μόνο η εισαγωγή των στοιχείων της κάρτας (αριθμός, ημερομηνία λήξης, τριψήφιος κωδικός ασφαλείας), αλλά απαιτείται και ταυτόχρονη χρήση δύο παραγόντων ασφαλείας:
Επισημαίνεται ότι από 01/04/2021 καταργείται η μέθοδος ταυτοποίησης ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κωδικού μιας χρήστης/OTP.
Τι εφαρμόζει η Εθνική Τράπεζα
- 3 εναλλακτικές επιλογές ισχυρής ταυτοποίησης ηλεκτρονικών πληρωμών
Στην Εθνική Τράπεζα, δημιουργούμε τρεις εναλλακτικές επιλογές μέσω των οποίων μπορείτε να πραγματοποιείτε την ισχυρή ταυτοποίησή σας στις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου,
εύκολα, γρήγορα και, κυρίως, με ασφάλεια.
1. Μέσω Mobile Banking
Μπορείτε μέσω της εφαρμογής NBG Mobile Banking να εγκρίνετε τις συναλλαγές που πραγματοποιείτε και οι οποίες απαιτούν την αυστηρή εξακρίβωση της ταυτότητας του Χρήστη (Strong Customer Authentication - SCA).
Μάθετε περισσότερα
2. Μέσω Internet Banking
Οι εγγεγραμμένοι χρήστες στην υπηρεσία i-bank Internet Banking της Εθνικής Τράπεζας μπορείτε εφεξής να ολοκληρώνετε τη διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης για τις συναλλαγές σας, κάνοντας χρήση των προσωπικών σας κωδικών για είσοδο στο Internet Banking.
Μάθετε περισσότερα
Δεν έχετε κωδικούς για Internet & Mobile Banking?
Αποκτήσετε μέσα σε λίγα λεπτά κωδικούς πρόσβασης στο Internet & Mobile Banking. Το μόνο που χρειάζεται είναι να είστε κάτοχος χρεωστικής κάρτας Εθνικής.
Μάθετε περισσότερα
3. Μέσω NBG Authenticator
Με τη νέα εφαρμογή NBG Authenticator μπορείτε, ακόμα και αν δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης στο Internet & Mobile Banking της Εθνικής Τράπεζας, να εγκρίνετε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου που απαιτούν την ισχυρή ταυτοποίησή σας.