Tone VS Playability - τι λέτε;

  • Thread starter Thread starter ez
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 55
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 6K
Με τη προϋπόθεση οτι σε βολεύει η κιθάρα (σχήμα,μπράτσο,βάρος κτλ) και δεν έχει κάποιο κατασκευαστικό θέμα, θα επέλεγα αυτή που ακούγεται καλύτερα.Ενοείται πως είναι προτιμότερο (και απο κόπο αλλά και απο χρήματα) να ψάξεις να βρείς έναν τεχνικό που μπορεί να την σετάρει στα μέτρα σου απο το να αρχίσεις να ξηλώνεις μαγνήτες,nut,brass block κτλ.Αν η παραπάνω προϋπόθεση δεν ισχύει τότε σίγουρα θα επέλεγα την δεύτερη λύση απο το να ρισκάρω να πάθω πάλι καμιά τενοντίτιδα  ;D

 
είναι μια διαδικασία που κοστίζει;
μπορεί να γίνει και από 12'' radius?
Οτι θες γινεται,αν και το συνηθισμενο ειναι το αναποδο απο 7,25 σε 9,5 και 12  (τι να κανουμε δεν εκτιμουνε και τοσοι πολλοι το 7,25... ;D)

Βγαζεις τα ταστα,ξαναπλαναρεις το fretboard σε οτι radius θελεις και ξαναβαζεις ταστα,εξαλλου θα εκπλαγεις απο το ΠΟΣΟ ΜΙΚΡΗ ειναι η διαφορα μεταξυ 7,25 και 12... ;)

disclaimer σε roundlam rw ταστιερες (Fender απο το 1963-1980) μερικες φορες δεν μπορει να γινει flattening γιατι δεν υπαρχει αρκετο...Κσυλο... ;D..ειδικα αν εχουνε γινει και μπολικα refret)  

 
Αν μιλάμε για κείνη την ασπρόμαυρη 'γκουμούτσα', ήταν 9,5".

Μήπως με ρώτησες τι radius και σου απάντησα 7 & 25 το απόγευμα? ;D ;D

κείνο το μανίκι πάντως, όλως παραδόξως το αγάπησαν όλοι όσοι τό πιασαν, από shredders μέχρι country...

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Αν μιλάμε για κείνη την ασπρόμαυρη 'γκουμούτσα', ήταν 9,5".
yeap!

(γράψτε λάθος, λοιπόν  :-X  :P :-[ )

κείνο το μανίκι πάντως, όλως παραδόξως το αγάπησαν όλοι όσοι τό πιασαν, από shredders μέχρι country...
;)

 
ez είπε:
Το ένα έχει καταπληκτικό ήχο (για διάφορους λόγους) αλλά σας δυσκολεύει αφάνταστα στο παίξιμο.

Το άλλο, σας βολεύει καταπληκτικά στα χέρια και στην άνεση, ο ήχος του όμως

δεν σας ικανοποιεί καθόλου.
Δυσκολευομαι να πιστεψω οτι ενα οποιοδηποτε οργανο,μετα απο ενα καλο σετ απ στα μετρα του παιχτη(ιδιως αν μιλαμε για τον Ηλια Ζαικο)ειναι τοσο δυσκολο παικτικα ωστε να μην μπορει να ''κατακτηθει''.

Πιστευω απο την αλλη οτι ενα οργανο που δεν ικανοποιει καθολου ηχητικα,ακομα και με τις καλυτερες παρεμβασεις,δε θα ''ερθει'' εκει που θελει ο παιχτης(Ζαικος...)

Τωρα που..μεγαλωσα...Ποτε δε θα παιρνα οργανο με κακο ηχο επειδη παιζει ευκολα.

Η γνωμη μου ειναι οτι ο ηχος(Tone) ειναι κατι που θελει το χρονο του για να εκτιμηθει η αξια του και αυτο μπορει να γινει μονο μεσα απο ειδικες συνθηκες:

Καλος φυσικος λαμπατος ηχος και συνθηκες λαιβ οπου ενα καλο οργανο δε σε κρεμαει και δε σε κανει να φαινεσαι ''λιγος'' στη μιξη της μπαντας.

Ενα ''δυσκολο''οργανο με καλο τονο δε θελει βιασυνη,θελει τριβη και μακροχρονια ενασχοληση μαζι του.Δεν συνισταται σε καποιον που καθε  μηνα παιζει με αλλη κιθαρα.

Το ''ευκολο''οργανο με κακο ηχο,θα εντυπωσιασει στην αρχη αλλα ειναι μαθηματικως βεβαιο οτι ειναι λιγα τα χρονικα ψωμια του.Θα το παρατησεις.

Οσο και να σε βολευει,αν αυτο που βγαζει δεν ικανοποιει το αυτι και τις απαιτησεις της εξωτερικευσης αυτου που εχεις στο μυαλο,ειναι θεμα χρονου να το αφησεις στην ακρη.

Βεβαια..Το βασικο ειναι το αν εχεις στο μυαλο σου ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ θες να ακουσεις γιατι αν δε συμβαινει αυτο,δεν υπαρχει λογος να πολεμας...

Το καλο οργανο εχει αυτο το θετικο..Σε βοηθαει στην αναζητηση του τονου,γινεται οδηγος ακομα και να το παρατησεις.(Γιατι σου τη βιδωσε.Εδω ο αλλος χωρισε τη Μπελουτσι... :P)

Απο οσα εχω συναντησει,η μαγικη σκονη που εχει ενα καλο σε ηχο οργανο,δε μπορει να υπερκεραστει απο την ευκολια σε βαθος χρονου.

Προτεινω καλο εξονυχιστικο σετ απ,παρεμβασεις με υποχονδριασμο  :P ;D και ΤΟΝΕ!

;)

 
για μενα παλι το ενα φερνει το αλλο.

αμα δεν εχει playability δεν μπορω να παιξω οποτε δεν εχει "ηχο"

αμα δεν εχει "ηχο" δεν με τρβαει να παιξω οποτε ουτε θα ασχοληθω με το οργανο.

μου εχει τυχει ηλεκτρικο οργανο να παιζει φοβερα unpluged και οταν το βαζω στον ενισχυτη να ξενερωνω....

 
Εγώ πάλι τις σχετικές ανησυχίες μου τις έχω εκφράσει στο θέμα Les Paul με twang;.

Εχω καταλήξει στο playability. Σε αυτο το όργανο που τα χέρια και το σώμα μου εκφράζονται καλύτερα. Εκεί που δεν θα ψάχνομαι για το πως και αν θα μου κάτσει κάτι. Σπάζομαι αφάνταστα σε σημείο που επηρεάζει όλο το performance αν κάτι δεν μου είναι οικείο.

Οπότε για την ώρα και μετά απο πολλές επιλογές προτιμώ να έχω 90κατι % παίξιμο και ας έχω το 60% του τόνου που έχω στην κούτρα μου.

Υ.Γ. Αν το πρόβλημα στον ήχο ήταν ο ενισχυτής (που είναι μια άλλη ιστορία) τότε δεν θα υπήρχε λόγος για humbuckers, singles, κΣυλα, γέφυρες και κάστρα. Το playability αφορά radius, scales, θέση μαγνητών, βάρος, κούρμπες, βαγονάκια, πάχος και καμπύλη μπράτσου, τάστα, ράστα και άλλα επεισόδια. 

 
Το playability αφορά radius, scales, θέση μαγνητών, βάρος, κούρμπες, βαγονάκια, πάχος και καμπύλη μπράτσου, τάστα, ράστα και άλλα επεισόδια.
Αυτα ειναι περισσοτερο η ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ του οργανου και το αν βολευει καποιον και λιγοτερο αυτο που "επισημα" θεωρειται ως ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟ playability δηλ. το να εχει μια κιθαρα το σωστο action,nut,relief & fret dress...κτλ

Oποτε καλυτερα να το λες....ΒΟΛΕΨΙBILITY.... ;D...κατι που αλλωστε ειναι ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ μια και καποια κιθαρα που βολευει καποιον δεν βολευει καποιον αλλον.. ;)

 
yameth είπε:
Σε αυτο το όργανο που τα χέρια και το σώμα μου εκφράζονται καλύτερα.
ψσσσσσσσ τι είπεεεεεεεεεεε ο αρχηγός

έχεις και φωτό;  ;D

 
Superfunk είπε:
Αυτα ειναι περισσοτερο η ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ του οργανου και το αν βολευει καποιον και λιγοτερο αυτο που "επισημα" θεωρειται ως ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟ playability δηλ. το να εχει μια κιθαρα το σωστο action,nut,relief & fret dress...κτλ

Oποτε καλυτερα να το λες....ΒΟΛΕΨΙBILITY.... ;D...κατι που αλλωστε ειναι ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ μια και καποια κιθαρα που βολευει καποιον δεν βολευει καποιον αλλον.. ;)
Το σεταπ το θεωρώ δεδομένο και στα μέτρα του καθενός. Τα υπόλοιπα είναι που κάνουν το όργανο διαφορετικό και οικείο ή ξένο με εμένα.

ψσσσσσσσ τι είπεεεεεεεεεεε ο αρχηγός

έχεις και φωτό;
Φίλος... λίγα τα λόγια για τη φιγούρα μου!  ;D Αμα είσαι πλάκα, μια άλλη πλάκα σαν την Τελε είναι ότι πρέπει. Αμα έχεις τις καμπύλες σου όμως...  ;D

Χωρίς πλάκα όμως το πως κρατάει το όργανο ο καθένας μας διαφέρει.

 
Αμα είσαι πλάκα, μια άλλη ωραία πλάκα σαν την SG είναι ότι πρέπει....


Χωρίς πλάκα όμως το πως κρατάει το όργανο ο καθένας μας διαφέρει.
 ::) :-XSize does matter.

 
Sakis_Gallo είπε:
μου εχει τυχει ηλεκτρικο οργανο να παιζει φοβερα unpluged και οταν το βαζω στον ενισχυτη να ξενερωνω....

Αυτό προσπαθούσα να πω πιο πάνω, αλλά προφανώς δεν συμμερίζονται πολλοί την άποψη μου.

Εκείνη η κιθαρίτσα ρε φίλε, απλά ήθελε καινούρια ηλεκτρονικά. Τόσο απλό... Ηλεκτρονικά στα δικά σου τα γούστα και τα δικά σου τα μέτρα όμως, εδώ είναι... the tricky part...

 
yameth είπε:
.... Το playability αφορά radius, scales, θέση μαγνητών, βάρος, κούρμπες, βαγονάκια, πάχος και καμπύλη μπράτσου, τάστα, ράστα και άλλα επεισόδια. 
Και θέμα design όπως αναφέρθηκε.

Για παράδειγμα, προσωπικά ποτέ δεν βολεύτηκα με τις Les Paul: Εκεί που καταλήγει (φυσικά) το δεξί χέρι, το ύψος στο οποίο φέρνει τις χορδές η tune-o-matic, το pickguard ενοχλεί το pinky μου, αν το βγάλω μετά το δεξί χέρι είναι "στον αέρα" κλπ κλπ. Όλα μου είναι ξένα.

Αν με ξετρέλαινε ο ήχος, θα είχα βρει την άκρη όμως και θα τα αγνοούσα όλα αυτά.

 
Altone είπε:
Όλα τα συνηθίζει το χέρι με λίγη (έως πολύ) εξάσκηση.
και αφού συνηθίσεις, παίζεις με το όργανο που σου κάθεται καλύτερα και το χέρι πετάει...  ;D

δηλαδή, μιλάμε για δίλημμα του τύπου "γουστάρω ήχο les paul αλλά με βολεύει η strato?"

ή "από τις δύο ολόιδιες tele με βολεύει η μία, μου αρέσει ο ήχος της άλλης". Εδώ για το πρώτο υπάρχει λύση, για το δεύτερο πόσο μεγάλη διαφορά να υπάρχει?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top