Το Live Setup του Paul Gilbert

notlrac

Νέο μέλος
Μηνύματα
580
Πόντοι
16


Πάντα ήταν ωραίος και χαλαρός τύπος. Από το 10:00 και μετά λέει πολύ σημαντικά πράγματα που η πλειοψηφία που τον ακολουθεί αγνοεί παντελώς. Όπως για τον έλεγχο του οργάνου και την αντίληψη του ρυθμικού κιθαρίστα έως την αποφυγή μηχανικού παιξίματος.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Απίστευτος!!! Κεφάτος, καλαμπουρτζής, επεξηγηματικός και το κυριότερο...απόλυτα προσγειωμένος.

 
geodimitri είπε:
Απίστευτος!!! Κεφάτος, καλαμπουρτζής, επεξηγηματικός και το κυριότερο...απόλυτα προσγειωμένος.
...και κουφός. (Απ' το ένα αυτί τουλάχιστον).

 
Αν δεν έχεις μυρωδιά από τη διαδρομή του και τον έχεις δει μόνο σε πέντε - δέκα φωτογραφίες, σε ξεγελά εύκολα για ανίδεο καγκούρι.  ;D ;D

Όταν το ανοίγει όμως...έχει να πει.

Α, βρήκα και πού πρωτοδιάβασα συνέντευξή του. Guitarist, Αύγουστος 2007 (είχε review των Lionheart κι είχα λυσσάξει). ;D ;D ;D

Από πού να τον πιάσουμε...δισκογραφικώς; Για πείτε...

 
Εγώ τον γνώρισα από Mr.Big και Racer X. Επίσης έχω ακούσει και την προσωπική του δισκογραφία (έχει αρκετό καιρό). Τέλος έχει συμμετάσχει σε μερικές G3 συναυλίες, παρέα με Satriani και Vai (δυστυχώς δεν έχω δει/ακούσει κάποια).  :)

 
Δεν το περίμενα. Ωραίος!

Όλα όσα με ενοχλούσαν στον Gilbert και τους λοιπούς shredder που εμφανίστηκαν τέλη '80s, τα επισημαίνει ο ίδιος ως μειονεκτήματα του shredding σε αυτή τη συνέντευξη. Μόνο και μόνο αυτό με κέρδισε, άσε που είναι και συμπαθέστατος.

 
sfaku είπε:
Δεν το περίμενα. Ωραίος!

Όλα όσα με ενοχλούσαν στον Gilbert και τους λοιπούς shredder που εμφανίστηκαν τέλη '80s, τα επισημαίνει ο ίδιος ως μειονεκτήματα του shredding σε αυτή τη συνέντευξη. Μόνο και μόνο αυτό με κέρδισε, άσε που είναι και συμπαθέστατος.
Συμφωνω και επαυξάνω, εχει μπεί ήδη στο επόμενο στάδιο του να χρησιμοποιεί το αυτί που οδηγεί τοχέρι και όχι το ανάποδο  που νομίζω είναι το λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι..

 
nasokosm είπε:
Συμφωνω και επαυξάνω, εχει μπεί ήδη στο επόμενο στάδιο του να χρησιμοποιεί το αυτί που οδηγεί τοχέρι και όχι το ανάποδο  που νομίζω είναι το λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι..
Σημαντικό και αυτό. Αλλά νομίζω η μέγιστη παραδοχή του είναι ότι η κιθάρα δεν είναι άθλημα αλλά όργανο που συμμετέχει σε ένα σύνολο, το οποίο στην ιδανική περίπτωση παίζει τραγούδια και όχι απλώς instrumental.

Για μένα αυτό έχει διδακτική σημασία για όλα τα πιτσιρίκια που θαυμάζουν την ταχύτητα, καθότι αυτή η ενασχόληση με το shredding έχει πολύ αθλητικό (και ανταγωνιστικό χαρακτήρα) και μπορεί να φανεί ενδιαφέρουσα εκτόνωση σε έναν έφηβο. Αυτό που δεν καταλαβαίνουν όμως οι πιτσιρικάδες -και ιδίως αυτοί που αποδεικνύονται ικανοί στα ζογκλερικά- είναι ότι το shredding μόνο του δεν είναι η μουσική καθαυτή αλλά ένας υπο-κλάδος της (κατά τη γνώμη μου ένας από τους λιγότερο σημαντικούς).

Το άλλο πολύ σημαντικό είναι τα γούστα του Γκίλμπερτ, όπου μιλά για μπάντες που οι shredders θεωρούν ξενέρωτες και "απλοϊκές", όπως οι Beatles, οι Stones, οι Zeppelin κλπ. Γιατί στο shredding (όπως και σε όλες τις μουσικές σχολές που απαιτούν ταχύτητα-ακρίβεια) συναντάς πολύ συχνά τη νοοτροπία "αυτό το τραγούδι είναι για πέταμα γιατί περιέχει μόνο τρία ακόρντα" ή "δεν μου αρέσει, γιατί δεν έχει κάτι τεχνικά απαιτητικό, τα σόλο είναι αργά" κ.λπ. Δηλαδή μια ποσοτική αντίληψη της μουσικής.

Σε όλα αυτά απαντάει με τον τρόπο του, και φυσικά και στο θέμα "μυαλό πριν τα δάχτυλα" που έθεσες.

 
Εμένα εκτός από αυτά που παραθέσατε παραπάνω παιδιά, με εντυπωσίασε αυτό που είπε για την ταστιέρα.

Λέει σε κάποια φάση, ότι κοιτάει την ταστιέρα και αναγνωρίζει κάποιες νότες αλλά όχι όλες!

Προσπαθεί να ανακαλύψει και τις υπόλοιπες.  8)

 
Ειλικρινης, ακομπλεσαριστος για ενα μουσικο επαγγελματικου επιπεδου, και δεν φοβαται να μοιραστει μαζί μας μυστικα, ισως και ανασφαλειες του σχετικά με το παιξιμό του!!!

Σε αντίθεση με ενα post που διαβαζα σε ξενο forum που ενας τυπακος ελεγε πως το παιξιμο του B.B King ειναι αστειο σχετικά με αυτα που μπορούσε να παιξει αυτος, και δεν μπορουσε (ελεγε) να καταλαβει γιατι θεωρειται θρυλος των μπλούζ!!!!!  :P :P :P

Αυτος ο τυπακος, πιστευω πως όσο καλά και να παιζει ποτέ θα θα καταφέρει να γίνει πραγματικός μουσικός/ πραγματικός καλιττέχνης, γιατί χρειαζεται κάτι περισσότερο απο skills.

 
το πρωτο 10λεπτο θα πρεπει να γραφτει σε κειμενο στα ελληνικα και να γινει sticky στο noiz!

 
Απιστευτος!! Κι εγω τον ειχα για καγκουρι, αλλα ποσο πολυ αλλαξα γνωμη! Ειναι απο τους κιθαριστες που δεν εκτιμουσα, γιατι αν και υπερ-τεχνικος θεωρω πως δεν εδωσε τιποτα νεο με το παιξιμο του. Ομως φαινεται πολυ προσγειωμενος και γ@αμω τα παιδια, και πως καταπιανεται πλεον με την ουσια του πραγματος, που ειναι η μουσικη.

Respect στο πρωτο δεκαλεπτο, και πολλα μπραβο στα παιδια που πηραν τη συνεντευξη.

 
Όχι ότι με ενοχλεί  αλλά η αλλαγή τίτλου αποτελεί ένα κομμάτι της συνέντευξης το οποίο δεν είναι και το σημαντικό όπως βλέπουμε όλοι! ;)

Ο λόγος που το πόσταρα και εγώ ήταν ακριβώς για αυτά τα λόγια του περί σρεντιν!!

Ποιός θα πεταχτεί τώρα να του πει ''αυτά τα λες γιατί δεν μπορείς να παίξεις έτσι'', όπως πληθώρα ανθρώπων που με το που τους πεις ότι αυτό που κάνουν δεν είναι και τόσο μουσικό, σου το λένε!

 
notlrac είπε:
Όχι ότι με ενοχλεί  αλλά η αλλαγή τίτλου αποτελεί ένα κομμάτι της συνέντευξης το οποίο δεν είναι και το σημαντικό όπως βλέπουμε όλοι! ;)
Ακολούθησα την πεπατημένη και έβαλα τον αρχικό τίτλο που έδωσε ο παρουσιαστής της συνέντευξης, όσο σχετικός και αν ήταν, μιας και το όνομα του περιοδικού που είχες δώσει εσύ, αφορά ακόμη λιγότερο το περιεχόμενο, δε συμφωνείς;
 
Ναι δεν το είπα για να γίνει αντιπαράθεση και να ξαναπώ ότι δεν έχω καμία σχέση με το συγκεκριμένο site. Βέβαια δεν είχα δώσει απλά το όνομα εννοούσα ότι πρόκειται για μια συνέντευξη. Και η αλήθεια είναι ότι όταν είδα τον κανονικό τίτλο ξενέρωσα σκεπτόμενος ''πάλι ταλαιπωρούν κάποιον μουσικό να τους πει με τι παίζει''.

Anyway ίσως έτσι μπουν και περισσότεροι να το δουν  :)

 
  Άψογος! Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω από αυτά που είπαν οι προλαλήσαντες σχετικά με το πόσο προσγειωμένος και ευχάριστος είναι κ.τ.λ. Η αλήθεια είναι ότι πήγα να δω το βίντεο καθαρά και μόνο γα να τσεκάρω το live rig του, αλλά οι απαντήσες του, το κέφι του και η ως ενα σημείο αυτοκριτική του με έκαναν να μην με ενδιαφέρει και τόσο όταν η συνέντευξη έφτασε στο σημείο που παρουσιάζει τον εξοπλισμό του!

  Πάντως, σε ό,τι αφορά τη συζήτηση περί του πως οι νέοι κιθαρίστες δίνουν τόση έμφαση στην τεχνική και στην ταχύτητα και χάνουν την ουσία που είναι η μουσική, θα συμφωνήσω, αλλά θα ήθελα να προσθέσω κάτι.

  Νoμίζω πως η εντατική εξάσκηση και όλος αυτός ο..παραμελισμός της πραγματικής ουσίας που είναι η μουσική είναι ένα αναγκαίο κακό. Η πολύ καλή τεχνική, δίνει στον παίκτη τη δυνατότητα του πολύ καλού ελέγχου του οργάνου. Καλό και καθαρό alternative picking, καλά bends, vibrato κ.τ.λ. Όποιος όμως εφησυχασθεί σε αυτό, και αρχίζει τα γρήγορα ανεβοκατεβάσματα της ταστιέρας και θεωρήσει ότι αυτός ήταν ο τελικός στόχος, αυτός είναι που θα βγει χαμένος στο τέλος. Πιστεύω ότι οι πραγματικά ώριμοι κιθαρίστες όμως, είναι αυτοί που ξεπερνούν αυτό το στάδιο (όμως πρώτα έχουν φτάσει σε αυτό το στάδιο, για να μη ξεχνιόμαστε!) και στη συνέχεια κάνουν αυτά που μας περιγράφει και ο κύριος Gilbert.

  Πάρτε για παράδειγμα τον Govan. Ο άνθρωπος είναι τέρας τεχνικής, αλλά παρόλαυτά μπορεί να κάνει την κιθάρα να ''μιλάει'' στον ακροατή. Και ο Petrucci ''τα χώνει'', αλλά κατά τη γνώμη μου έχει κάποια ανεπανάληπτα εκφραστικά μέρη και leads.

  Άρα πιστεύω ότι κανείς δεν πρέπει να εφησυχάζεται όσον αφορά την τεχνική του. Ο Β.Β. King είναι ΘΕΟΣ, αλλά δεν νομίζω ότι στη σημερινή μουσική σκηνή αυτό είναι αρκετό. Νομίζω οι σπουδαιότεροι κιθαρίστες συνδυάζουν και την εκφραστικότητα του BB King στην πεντατονική, αλλά ΚΑΙ άλλων μεταγενέστερων κιθαριστών για τους οποίους απαιτείται κατιτίς παραπάνω σε θέματα τεχνικής. Επομένως δέν είναι επιχείρημα το ''να, ο BB King είναι θεός, και ξέρω πάνω κάτω ό,τι χρειάζεται για να παίζω σαν αυτόν, εξάλλου η μουσική είναι συναίσθημα και όχι μπουρμπουλήθρες, να ορίστε το λέει και σε αυτό το βίντεο ο Gilbert, άρα είμαι ΟΚ, συνεχίστε να εξασκείστε ματαιόδοξοι.''

  Φυσικά δεν τα αναφέρω όλα αυτά επειδή κάποιος συμφορουμίτης είπε κάτι το αντίθετο! Απλά είναι διάσπαρτες σκέψεις που μου δημιουργήθηκαν βλέποντας αυτό το βίντεο...  :)

 
Να απαντήσω πολύ σύντομα σε αυτό που έγραψες.

Η τεχνική για μένα προσωπικά πρέπει να πηγάζει από την μελέτη μουσικής- αρμονίας και όχι ασκήσεων- τυφλοσουρτη. Για μένα οι ασκήσεις είναι μόνο για αρχάριους για να συνηθίσουν τα δάχτυλα να ''κουνιούνται''. Όποιος μάθει να κινείται γρήγορα με ασκήσεις απλά θα κινείται γρήγορα με ασκήσεις. Όποιος όμως μάθει να κινείται γρήγορα με αρμονία θα μπορεί να παίξει μουσική!

Βέβαια εξαρτάται μάλλον και τη μουσική ακούει/παίζει ο καθένας, αν και αυτό δεν θα έπρεπε να έχει σημασία! :)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top