To Facebook «παρακολουθεί τους πάντες πάντα»

Jasemeister είπε:
...Το αρθρο μπορει να ειναι χαζογραμμενο αλλα δεν παυει να ισχύει αυτο που αναφερει...
Ακριβώς.

Αν και ο λόγος είναι η διαφήμιση η ποσότητα (και η ακρίβεια) της πληροφορίας που συλλέγεται (ακόμα και χωρίς cookies) μερικές φορές με ενοχλεί.

Π.χ. αυτο που διαβάζει η google τα email σου και προσπαθεί να σου κάνει τη ζωή εύκολη δείχνοντας σου πληροφορίες για το επικείμενο ταξίδι σου... είναι κουραστικό.  ;D

 
harilatron είπε:
Ακριβώς.

Αν και ο λόγος είναι η διαφήμιση η ποσότητα (και η ακρίβεια) της πληροφορίας που συλλέγεται (ακόμα και χωρίς cookies) μερικές φορές με ενοχλεί.

Π.χ. αυτο που διαβάζει η google τα email σου και προσπαθεί να σου κάνει τη ζωή εύκολη δείχνοντας σου πληροφορίες για το επικείμενο ταξίδι σου... είναι κουραστικό.  ;D
Με κάθε σεβασμό προς το πρόσωπό σου Χάρη, γιατί δεν ξερενόμαστε και παρότι σέβομαι την ακαδημαική σου ιδιότητα, είσαι μακριά νυχτωμένος κι εσύ και οι υπόλοιποι, αν σκιάζεστε για τις καταναλωτικές σας συνήθειες που βλέπει ο γούγλις και ο οποιοσδήποτε άλλος και δεν φοβάστε το γεγονός πως παρακολουθούνται ηγέτες..................που λέει ο λόγος ηγέτες λαίμαι τώρα και καμιά λαλακία να διασκεδάζουμε.

Τα υπόλοιπα να τα κουβεντιάσετε στην Εσπρέσσο, δεν ημπορώ να συμμετάσχω, δεν θέλω και δεν ξεχνώ πως με αποκάλεσες κάποτε.

  Υποθέτω πως έχεις διαβάσει Οργουελ, δεν απέχουμε, ξύνουμε μπαρρίερες και σύντομα κάποιοι θα το θεωρούν αυτονόητο το συστηματάκι- άσε που ήδη αρκετοί το προσκυνάνε κιόλας, μη σε πω και χωρίς να σέλω να σε προσβάλω πως θα είσαι απ τους πρώτους που θα αποδεχθούν ως φυσιολογικό το πράμα, μη τυχόν και σε φάνε οι καιΤΑΛοΙμπαν καιΤΑΛοΙμΠαν λαίμαι ε?

Χάρη φυλάξου, μη βγαίνεις έξω καραδοκούν οι ταλιμπάν και οι ''ελληναράδες''

 
samy paraga είπε:
αν σκιάζεστε για τις καταναλωτικές σας συνήθειες που βλέπει ο γούγλις και ο οποιοσδήποτε άλλος και δεν φοβάστε το γεγονός πως παρακολουθούνται ηγέτες....

...
Κατασκοπεία πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει. Μην μπερδεύεις τη δράση των μυστικών υπηρεσιών (που παρακολουθούν και ηγέτες) με τη δράση της (π.χ) google που παρακολουθεί καταναλωτές.  

 
harilatron είπε:
Κατασκοπεία πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει. Μην μπερδεύεις τη δράση των μυστικών υπηρεσιών (που παρακολουθούν και ηγέτες) με τη δράση της (π.χ) google που παρακολουθεί καταναλωτές.  
;D ;D ;D

  Το πρόβλημά σου είναι στη τελευταία λέξη.

    ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ, ο ΠΟΛΙΤΗΣ, δεν υπάρχει πουθενά και δεν υπάρχει, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκόσμια, αν ημπορείς να με καταλάβεις.

    Που δεν μπορείς, γιατί δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα και έτσι πας και πας και πας και θα πηγαίνεις.

  Ο Σκανδιναβός, ΔΕΝ είναι πολίτης, είναι απλά υπήκοος, καλύτερος από μένα τον ιθαγενή, αλλά ΥΠΗΚΟΟΣ.

Εκεί διαφέρουμε και ευχαρίστως θα σφαχτούμε, πλην όμως, όχι στην εσσπρέσο.

Όποιος αντιλαβού, έχει καλώς, οι υπόλοιποι ας πάνε στο καλό  :D   

 
Με απλα λογια σε καλει καποιος στο μαγαζι του, που ειναι στην ουσια το μοναδικο στο χωργιο, ελα λεει να δουλεψεις ή να περασεις την ωρα σου εδω, να αναζητησεις και να δεις υλικο που φτιαχνουν αλλοι πελατες σαν εσενα  -αν θες παντα- ωστοσο εγω καταγραφω οτι κανεις, κρυφακουω τι λες με τους δικους σου, σου αδειαζω τις τσεπες να δω τι εχεις μεσα, βαζω και καμερα στην τουαλετα. οτι μαζεψω απο εσενα τα κανω οτι θελω και δεν σου πεφτει λογος. εσυ εφοσον μπεις στο μαγαζι μου συμφωνεις αυτοματα με ολα αυτα καθως εχω δημοσιευσει τις πρακτικες μου περιτεχνα διατυπωμενες, καπου καποτε σε καποιο λινκ και σου τα ελεγα… μην ψαχνεις αδικα, μολις δυσανασχετησεις με κατι θα στο κολλησω στη μαπα.  

Γενικα παντως μην ειστε και τοσο δεκτικοι, απο την στιγμη που δεν μπορειτε να ξερετε τι κανουν τις πληροφοριες που μαζευουν, μονο υποθετεται με τα λιγα που καταλαβαινεται. επισης το οτι αυτος που βαζει τους κανονες ειναι μεγαλος και πλουσιος δεν σημαινει πως οτι κανει ειναι το σωστο…  και πως επειδη δεν το λεει η τηλεοραση, δεν υπαρχει σοβαροτατο θεμα ασφαλειας στο ιντερνετ, οχι απο χακερ, αλλα απο τους μεγαλους και υποτιθεται αναγνωρισμενους και εντελως αγνωστους ωστοσο          

 
blue monk είπε:
...

Γενικα παντως μην ειστε και τοσο δεκτικοι, απο την στιγμη που δεν μπορειτε να ξερετε τι κανουν τις πληροφοριες που μαζευουν, μονο υποθετεται με τα λιγα που καταλαβαινεται. επισης το οτι αυτος που βαζει τους κανονες ειναι μεγαλος και πλουσιος δεν σημαινει πως οτι κανει ειναι το σωστο…  και πως επειδη δεν το λεει η τηλεοραση, δεν υπαρχει σοβαροτατο θεμα ασφαλειας στο ιντερνετ, οχι απο χακερ, αλλα απο τους μεγαλους και υποτιθεται αναγνωρισμενους και εντελως αγνωστους ωστοσο          
Εγώ φίλε άμα δεν το πει ο Λιάγκας δεν ανησυχώ.

 
Πάντως έχει και ένα καλό η "κατασκοπεία" του facebook, μόλις έστειλα ευχές σε πολύ αγαπητό μέλος του Forum (και τραγουδισταρά-κιθαρισταρά.... :o) μετά από "υπενθύμιση" των γενεθλίων του.... :D

 
Δεν μας παρακολουθούν μόνο ως καταναλωτές (που και αυτό με ενοχλεί γιατί το marketing διαθέτει πλέον νέα μη συμβατικά όπλα, περισσότερα παρακάτω). Μας παρακολουθούν γενικά, καταγράφοντας όλες μας τις κινήσεις μέσω server και αποθηκεύοντάς τις.

Εφόσον χτυπήσουμε κάποιο search στο google, με keywords ορισμένα από τις υπηρεσίες (κυρίως) των ΗΠΑ ή επισκεφτούμε κάποια ιστοσελίδα χαρακτηρισμένη ως ύποπτη ή είμαστε στον κύκλο γνωριμιών κάποιου υπόπτου/καταζητούμενου κλπ, τότε μπαίνουμε σε hotlist υπόπτων. Και αν πληρούμε μια σειρά από προϋποθέσεις που μας κατατάσσουν στις πάνω θέσεις του hotlist, τότε πλέον είμαστε οι λίγοι και εκλεκτοί που όντως ελεγχόμαστε/παρακολουθούμαστε και από άνθρωπο.

Δηλαδή το ότι δεν ελεγχθήκαμε δεν σημαίνει ότι δεν θα ελεγχθούμε, αφού και τα email μας ακόμη φυλάσσονται για το μέλλον. Η δε λογική "δεν έχω τίποτε να κρύψω οπότε δεν φοβάμαι" δεν απαντά στα ερωτήματα που εγείρονται περί δημοκρατίας.

Όσον αφορά το marketing, που ανέφερα παραπάνω, ένα κομμάτι του διεξάγεται πλέον με όρους νευροεπιστήμης (neuromarketing) και η μετρησιμότητα του αποτελέσματος θα επιτρέπει πολύ πιο στοχευμένες καμπάνιες, που δεν θα εντοπίζουν απλώς αυτούς που όντως θέλουν το προϊόν μας αλλά θα πείθουν πολλούς άσχετους να το επιλέξουν με λίγο mindf#ck.

Ήδη στην Αθήνα υπάρχει εταιρεία κατασκευής e-shop που βελτιώνει την αποτελεσματικότητα μετρώντας που πέφτει το μάτι του χρήστη στην οθόνη, σε ποια χρώματα ανταποκρίνεται καλύτερα κλπ. Οι υπηρεσίες της είναι προσιτές ακόμη και για μικρομεσαίες εταιρείες. Με άλλα λόγια το κομμάτι neuro- του νέου marketing δεν είναι προσβάσιμο μόνο σε πολυεθνικές (που έχουν budget να κάνουν παπάδες) αλλά και σε πολλά μαγαζιά της γειτονιάς μας.

Όσον με αφορά, τα χρησιμοποιώ όλα αυτά τα εργαλεία του σατανά, χωρίς ιδιαίτερο μέτρο δυστυχώς.

Τοπ οβ δε λιστ αλιεύματα για τους φιλομαθείς της ομήγυρης. Αν το ψάξετε υπάρχουν σελίδες επί σελίδων.

http://techcrunch.com/2014/10/11/edward-snowden-new-yorker-festival/

http://www.infoworld.com/article/2613735/internet-privacy/how-the-fbi-uses-the-patriot-act-to-get-info-on-google-users.html

http://www.forbes.com/sites/hbsworkingknowledge/2013/02/01/neuromarketing-tapping-into-the-pleasure-center-of-consumers/

http://www.fastcompany.com/1699985/how-neuromarketers-tapped-vote-button-your-brain-help-gop-win-house

 
Σήμερα είναι πολύ εύκολο στην Ελλάδα να έχεις την αστυνομία να ακούει τις συνομιλίες σου σε κινητό+σταθερό. Είναι εύκολο να σου βάλουν gps κοριό στο αυτοκίνητο ή να έχεις αστυνομικούς να παρακολουθούν το σπίτι σου και να βγάζουν φωτογραφίες. Υπάρχει ενδελεχής καταγραφή των κινήσεων μας μέσω του πιστωτικών καρτών εδώ και 20 χρόνια. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με το δίκτυο.

Δεν είπε κανείς ότι είναι θετικό, ότι δεν τρέχει τίποτα ή ότι πρέπει να απασχολεί μόνο όσους κάνουν κάτι παράνομο.

Ασφαλώς και απαιτείται θεσμικός έλεγχος (ΕΕ κλπ) ώστε να διασφαλίζεται ότι η συλλογή δεδομένων γίνεται χωρίς αντιστοίχιση στα πραγματικά στοιχεία του φυσικού προσώπου - εκτός αν υπάρχει εισαγγελική παραγγελία βέβαια. 

Είναι δύσκολη η ισορροπία ανάμεσα στην πραγματική κατανόηση του προβλήματος και τη συνωμοσιολογία ή (απλά) την τεχνοφοβία.

Για παράδειγμα, αυτό με το eye tracking για τη βελτιστοποίηση της διάρθρωσης μιας σελίδας κλπ είναι κάτι το οποίο είχαμε προσπαθήσει να το πουλήσουμε ως υπηρεσία πριν 10 χρόνια. Το εγκαταλείψαμε όχι ως ανήθικο αλλά ως -εν πολλοίς- παπάτζα. ;)

 
harilatron είπε:
Για παράδειγμα, αυτό με το eye tracking για τη βελτιστοποίηση της διάρθρωσης μιας σελίδας κλπ είναι κάτι το οποίο είχαμε προσπαθήσει να το πουλήσουμε ως υπηρεσία πριν 10 χρόνια. Το εγκαταλείψαμε όχι ως ανήθικο αλλά ως -εν πολλοίς- παπάτζα. ;)
τι να κάνουμε φίλος...πρέπει να ζήσουμε και εμείς του marketing...εάν δεν πουλήσουμε παπάτζα και παραμύθα εμείς...ποιος θα πουλήσει!! :D

 
harilatron είπε:
Για παράδειγμα, αυτό με το eye tracking για τη βελτιστοποίηση της διάρθρωσης μιας σελίδας κλπ είναι κάτι το οποίο είχαμε προσπαθήσει να το πουλήσουμε ως υπηρεσία πριν 10 χρόνια. Το εγκαταλείψαμε όχι ως ανήθικο αλλά ως -εν πολλοίς- παπάτζα. ;)
Δεν ξέρω τι πετύχατε πριν από 10 χρόνια αλλά αυτή τη στιγμή υπάρχουν ελληνικές εταιρείες που το κάνουν αποτελεσματικά, εδώ και 5 χρόνια περίπου, με πελατολόγιο μεγάλες εταιρείες. Δεν υπάρχουν πια παπάτζες, όλα μετρούνται  ;) και μίλησα για e-shops όπου η μετρησιμότητα ισοδυναμεί όχι με κλικς αλλά με πωλήσεις.

Αν αλλάξεις χρώμα ή copy στο κουμπί add to cart, αν του αλλάξεις θέση και μέγεθος, αλλάζει το response. Αυτά θεωρούνται κοινότοπα στο εξωτερικό αλλά και εδώ, για τον μέσο γνώστη των web sales.

Το θέμα είναι ότι εισάγονται έτσι και μη συνειδητές παράμετροι στις επιλογές μας, και οι παραπάνω είναι οι πιο αθώες χρήσεις.

Σημειωτέον ότι μιλάω ως επαγγελματίας του κλάδου.

 
sfaku είπε:
...

Αν αλλάξεις χρώμα ή copy στο κουμπί add to cart, αν του αλλάξεις θέση και μέγεθος, αλλάζει το response. Αυτά θεωρούνται κοινότοπα στο εξωτερικό αλλά και εδώ, για τον μέσο γνώστη των web sales.

....
Ναι, κι άμα αλλάξεις τη θέση των banners ή αν βάλεις χρωματικό flicker "τραβάει" περισσότερο το μάτι και μπορεί να γίνουν περισσότερα clicks.

Αν κάνεις την καταγραφή συντεταγμένα μπορείς να το παρουσιάσεις σαν υπηρεσία βελτιστοποίησης.

Και λοιπόν?

Ας μη μας πιανει φοβία. Ανησυχούμε για την ενδεχόμενα υποσυνείδητη επίδραση του χρώματος στο κουμπί του "add to cart" και ανεχόμαστε την μεγάλη απάτη του push up bra να ρίχνει και να ανεβάζει κυβερνήσεις.  ;D

 
Είναι σίγουρο πάντως ότι αν ο George Orwell μπορούσε να σκεφτεί μια κεντρική εξουσία που με ένα κλικ να μπαινει στο γραφείο και στο σπίτι οποιουδήποτε, με ένα κλικ να έχει πλήρη πρόσβαση σε οικονομικό, ιατρικό, κοινωνικό, προσωπικό ιστορικό του καθενός, να μπορεί να ξέρει (και να έχει σε cloud) από τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα που χρησιμοποιεί, μέχρι τις συνομιλίες και τις διαδρομές που ακολουθεί καθημερινά, μέχρι και τις σημειώσεις στο κινητό ή στον κομπιούτερ,.. ε, θα είχε κάνει μια πολύ καλύτερη ταινία!! .. Ο δε Χίτλερ ας πούμε, (η βάλτε οποιονδήποτε δικτατορα του 20ου αιωνα) θα πανηγυριζε.. :)

ευτυχώς τα κέντρα που έχουν πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες, εταιρίες όπως η Google, Apple, κτλ, κυβερνήσεις όπως των ΗΠΑ, Κίνας, οργανώσεις όπως η NSA κτλ, είναι καλοπροαιρετα και δουλεύουν συνήθως για τον πολίτη ;)

 
Alter είπε:
ευτυχώς τα κέντρα που έχουν πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες, εταιρίες όπως η Google, Apple, κτλ, κυβερνήσεις όπως των ΗΠΑ, Κίνας, οργανώσεις όπως η NSA κτλ, είναι καλοπροαιρετα και δουλεύουν συνήθως για τον πολίτη ;)
+1000 και για να το κανω χειροτερο και πιο οικειο, δωσε σε εναν οθωμανο αυτη τη δυνατοτητα και δεν θα πιστευεις σε τι κοσμο ζεις
 
Μόνο αυτός ξέρει να φυλάγεται  ;D

ronswanson.jpg


 
Θυμάμαι κάποτε πήγα σε ένα παπουτσίδικο και μου γυάλισαν κάτι παπούτσια και της λέω της πωλήτριας να τα δοκιμάσω μα αυτά κύριε δεν είναι για εσάς μου απαντά και τα παίρνω στο κρανίο άμεσα φέρ’ τα εδώ τα παπούτσια ρε ντουντούκα και πιάσε κι άλλα δυο ζευγάρια των 200.

Νομίζω ότι αυτό λείπει από την ηλεκτρονική προώθηση προϊόντων. Μια διαφήμιση που θα λέει ας πούμε "είσαι αρκετά καλός για μια νύφη από την Ινδία;", "πιστεύεις ότι μπορείς να αντέξεις μια σεξουαλική παρτενέρ από τα σέρρας; Μπα, μάλλον όχι"

"μακ; άστο καλύτερα φιλαράκι."

 
Της προάλλες μου ήρθε mail που έγραφε "η κράτησή σας είναι για 19-21 του μήνα στο "τάδε" ξενοδοχείο. (Όχι σε gmail account, αλλά το mail έγινε FW σε ένα gmail. Όχι αυτόματο email από κράτηση ξενοδοχείου, γραμματέας το πληκτρολόγησε).

Πάω google maps να δω που είναι το ξενοδοχείο και με λέει το google "εδώ έχεις κράτηση 19-21 και κλικ εδώ για ριβιουζ και nearby διάφορα" .

Ήθελα να πάρω τηλέφωνο και να αλλάξω την κράτηση τηλεφωνικώς για να κάνω αντίσταση.

 
Αντίσταση γιατί; Κάτι άλλο τώρα που το θυμήθηκα. Εχθές, μου παίρνει τηλέφωνο ένα μηχάνημα, το σηκώνω, εμπρός, επιλεγήκατε γιατί κερδίσατε 500 € μου λέει. Απαντήστε σωστά στην παρακάτω ερώτηση, τις κότες τις αρμέγουν; Κ.τ.λ. καπάκι το ιντερνέτ αρχίζει να βαράει καμπανάκια «κερδίσατε 1200 €, όχι δεν είναι απάτη, πραγματικά κερδίσατε» κ.τ.λ.

Οπότε μάνι-μάνι 1700 € μεροκάματο.

Την ίδια μέρα πάω για γιόκινγκ και βρίσκω στο δρόμο δύο κέρματα των 2 €. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου, αυτό σημαίνει ότι αν πηγαίνω κάθε μέρα για γιόκινγκ θα έχω ένα συμπληρωματικό εισόδημα της τάξης των 28 € τη βδομάδα. Σήμερα όμως δεν πήγα οπότε έμεινα στα 4 €. Αλλά αν προσθέσεις τα 1700 που κέρδισα χθες, δεν είναι άσχημα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top