Το Μπάσο στην μείξη.

Υπάρχω για να ρίχνω αλάτι στις πληγές του Μενέλαου.

 
kwstas79 είπε:
Υπάρχω για να ρίχνω αλάτι στις πληγές του Μενέλαου.
Βρε φιλαράκι μην τον κατηγορείς τον Μενέλαο, εγώ φταίω που δεν ήρθε

ο καημένος στην μπυροποσία...Κανείς άλλος..Κάτι έτυχε τελευταία στιγμή και

του λέω "φίλε άκυρο, δεν μπορώ" και έτσι του έκοψα τα φτερά...  :'( :'( :'(

 
χαχχαχα, όχι, μην το παίρνεις έτσι. Έγιναν διάφορα περίεργα σε συνδιασμό και κατέληξα να τρέχω ψάχνοντας τι έχει συμβεί και (μετά συγχωρήσεως) με το σκατό να μου έχει πάει στην κάλτσα. Anyway....

 
menelaos είπε:
χαχχαχα, όχι, μην το παίρνεις έτσι. Έγιναν διάφορα περίεργα σε συνδιασμό και κατέληξα να τρέχω ψάχνοντας τι έχει συμβεί και (μετά συγχωρήσεως) με το σκατό να μου έχει πάει στην κάλτσα. Anyway....
Το ακόμα καλύτερο φυσικά είναι ότι εγώ τον ξεκίνησα αυτόν το "πανικό". Kανείς άλλος στην αλυσίδα? :P

 
Πες στη Μαρία να γραφτεί στο Noiz, και μετά ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ $#@%#^@ το thread του καημένου του Ιχνηλάτη... :-[ :-[ :-[

 
Τι είν' η πατρίδα μας;

Μην είν' οι κάμποι, τα βουνά;

Οι αρκούδες, οι μελλλισσσούλες (βζζζζ);

Μην είν' οι έρμες οι TAD

Mην είν κι οι Harley Benton;

 
boukaw7 είπε:
Ποια είναι η Μαρία;
Ο πρώτος κρίκος της αλυσίδας που λέγαμε... ;D ;D ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ΚΟΨΕ ΤΑ 80 ΚΑΙ ΤΑ 250 ΗΖ ΜΕ ΣΤΕΝΟ Q TA 80 ΚΑΙ ΦΑΡΔΥ ΣΤΑ 250, ΤΣΙΜΠΑ +6DB ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ 500ΗΖ ΕΩΣ 1ΚΗΖ (ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΕΙ Η ΝΟΤΑ) ΚΑΙ ΚΟΨΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΙΜΑ ΑΠΟ 3 ΚΗΖ ΚΑΙ ΠΑΝΩ (ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΦΥΣΗΜΑ ΣΤΟ ΣΗΜΑ). ΑΝ ΣΟΥ ΒΓΑΙΝΕΙ ΗΧΟΣ ΠΕΝΑΣ Η ΔΑΧΤΥΛΟ ΣΤΟΝ ΗΧΟ ΚΟΨΕ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ 1ΚΗΖ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ EQ ΡΙΞΕ ΕΝΑ ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑ (ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΣΟΥ) ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΜΕ ΔΕΙΚΤΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 4-6 DB ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ +4/6 DB ΣΤΟ OUTPUT TOY ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΝΩ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΠΑΣΟΥ. ΠΑΙΖΕ ΑΠΑΛΑ, ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΝΟΤΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΗ.

 
Οι οδηγίες του τύπου κόψε στα τάδε και ανέβασε σ εκείνα είναι τελείως υποκειμενικές κι έχουν να κάνουν με πάρα πολλούς παράγοντες, από το όργανο, μαγνήτη, μικρόφωνο, ενισχυτή αν έχεις γράψει direct με mic ή και με τα δύο μέχρι το τι μπάσο χρειάζεται το κομμάτι. 

Πχ:

ΚΟΨΕ ΤΑ 80 ΚΑΙ ΤΑ 250 ΗΖ ΜΕ ΣΤΕΝΟ Q TA 80 ΚΑΙ ΦΑΡΔΥ ΣΤΑ 250, ΤΣΙΜΠΑ +6DB ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ 500ΗΖ ΕΩΣ 1ΚΗΖ (ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΕΙ Η ΝΟΤΑ) ΚΑΙ ΚΟΨΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΙΜΑ ΑΠΟ 3 ΚΗΖ ΚΑΙ ΠΑΝΩ (ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΦΥΣΗΜΑ ΣΤΟ ΣΗΜΑ).
Για μένα αυτά τα tweaks που αναφέρεις θα ήταν κάτι που θα έκανα σε live αν το μπάσο στον χώρο ακουγόταν πολύ muddy και σε καμία περίπτωση δεν θα έκοβα στα 250 από ηχογράφηση μπάσου γιατί για μένα εκεί είναι όλος ο όγκος.

Και τέλος μη ξεχνάμε ότι το καλύτερο equalization είναι το no equalization. Όταν δηλαδή έχουμε φροντίσει από πριν κάποια πράγματα ώστε να μην οδηγηθούμε στο fix it in the mix.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
φυσικα!!!εχεις απολυτο δικιο fleamail αλλα οι περισσοτεροι δυστυχως ειναι της αποψης δεν βαριεσαι....EQ  στην μιξη

 
audiobox είπε:
ΚΟΨΕ ΤΑ 80 ΚΑΙ ΤΑ 250 ΗΖ ΜΕ ΣΤΕΝΟ Q TA 80 ΚΑΙ ΦΑΡΔΥ ΣΤΑ 250, ΤΣΙΜΠΑ +6DB ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ 500ΗΖ ΕΩΣ 1ΚΗΖ (ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΕΙ Η ΝΟΤΑ) ΚΑΙ ΚΟΨΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΙΜΑ ΑΠΟ 3 ΚΗΖ ΚΑΙ ΠΑΝΩ (ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΦΥΣΗΜΑ ΣΤΟ ΣΗΜΑ). ΑΝ ΣΟΥ ΒΓΑΙΝΕΙ ΗΧΟΣ ΠΕΝΑΣ Η ΔΑΧΤΥΛΟ ΣΤΟΝ ΗΧΟ ΚΟΨΕ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ 1ΚΗΖ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ EQ ΡΙΞΕ ΕΝΑ ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑ (ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΣΟΥ) ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΜΕ ΔΕΙΚΤΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 4-6 DB ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ +4/6 DB ΣΤΟ OUTPUT TOY ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΝΩ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΠΑΣΟΥ. ΠΑΙΖΕ ΑΠΑΛΑ, ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΝΟΤΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΗ.
μάστα κύριε...

και μετά μου λες (λέτε) γιατί δε (σου) γράφω που λέει και το άσμα...

ποιος θα μου μάθει και μένα αυτές τις "μαγικές" συνταγές "πανάκεια" για πάσαν νόσον και μαλακείαν... (με την καλή καθαρευούσης έννοια...) για να πάψω να κουράζω και τα αυτάκια μου "σαρώνοντας" ανάλογα το υλικό ο μαλάκας (με την κακή  της δημοτικής έννοια) τόσα χρόνια?

 
Μην το αποπαίρνετε τόσο...

Μπορεί να μην τόσο απόλυτο όσο το παρουσιάζει ο φίλος, αλλά σαν ιδέα μπορεί να χρησιμέψει σε κάποιους ερασιτέχνες σαν και μένα. Μιλά για την προσωπική του άποψη και, προσωπικά θα χαιρόμουν να δημοσιεύονταν και άλλες τέτοιες οδηγίες, τις οποίες θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε για καλύτερο αποτέλεσμα.

Fleamail, εννοείς υποκειμενικές μάλλον...

 
ΟΚ οι συνταγές είναι καλές ως μέτρο αναφοράς για τον πειραματισμό κάποιου που ξεκινάει αλλά καταλήγουν να γίνονται στερεότυπα που οδηγούν σε πλαστικές μίξεις και "δε βαριέσαι μωρέ, κόψε κι εδώ όλα τα μπάσα κάτω από 200 στην κιθάρα και δώσε ένα στα 500 και είσαι έτοιμος"

Fleamail, εννοείς υποκειμενικές μάλλον...
Αυτό είναι και πάλι αντικειμενικό 8) (Σωστός ;))

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
To βασικότερο απ'όλα είναι το σήμα που δίνει το όργανο,am i right? Οπότε αν το σήμα

φεύγει στρογγυλό και 'μεστό' καρφί στην κεφαλή,δεν είναι τα πράγματα σαφώς πιο εύκολα

για τον ηχολήπτη ?? Εννοώ, δεν θα χρειαστεί λιγότερο κόπο και άσκοπο χρόνο για να

'διορθώσει' τον παίκτη μετέπειτα με όλα αυτά τα.. πως τα λενε ..EQ? ( ;D )

 
Γενικα ειναι μαλλον ασκοπο να δινουμε γενικες οδηγιες για το πως θα "μιξαρουμε" το μπασο μια και η "θεση" του ειναι εντελως διαφορετικη αναλογα με το τραγουδι και το ειδος της μουσικης που φτιαχνουμε...

Αλλη επεξεργασια θα κανουμε αν ο μπασιστας ειναι "παικτης" και αλλη αν δεν μπορει να παρει τα χερια του... ;) 

Αλλο eq & comp θα βαλουμε στο μπασο σε μια "αδεια παραγωγη με πολυ χωρο και αλλο σε μια dense παραγωγη που εχει μεσα την Αρτα με τα Γιαννενα....

Το πρωταρχικο σημα και βεβαια εχει μεγαλη σημασια αλλα γενικα το μπασο για να "κατσει" στη  μιξη θελει καποια (σημαντικη) επεξεργασια με eq & (παντοτε) compession ;)

Παντως το μπασο μαζι με τα ντραμς ειναι σαφεστατα τα μοναδικα οργανα στα οποια μετριοι παικτες δεν μπορουν με τιποτα να "διορθωθουν" (με αλλα λογια οσο καλος ειναι ο μπασιστας και ο  ντραμμερ (με την εννοια του σωστου παιξιματος και του ΗΧΟΥ που βγαζουν) τοσο καλη θα ειναι και η τελικη παραγωγη,τα υπολοιπα ,φωνες,κιθαρες,πληκτρα, τα "φερνουμε" τα ντραμς και το μπασο δυστυχως δεν γινεται...)

 
pastelius είπε:
To βασικότερο απ'όλα είναι το σήμα που δίνει το όργανο,am i right? Οπότε αν το σήμα

φεύγει στρογγυλό και 'μεστό' καρφί στην κεφαλή,δεν είναι τα πράγματα σαφώς πιο εύκολα

για τον ηχολήπτη ?? Εννοώ, δεν θα χρειαστεί λιγότερο κόπο και άσκοπο χρόνο για να

'διορθώσει' τον παίκτη μετέπειτα με όλα αυτά τα.. πως τα λενε ..EQ? ( ;D )
Bασικά η προεργασία που ακολουθώ εγώ έχει ως εξής:

Αφού θα έχω βρεί τον ήχο μου στον ενισχυτή θα βάλω ένα μικρόφωνο στην καμπίνα και θα πάρω και ένα direct σήμα από τον ενισχυτή post eq, δηλαδή μετά το equalizer του (Αν φυσικά έχει τέτοια δυνατότητα ο ενισχυτής σου). Θα παίξω μπροστά στα monitors με το κομμάτι για να δω πως κάθεται στην μίξη το μπάσο και ανάλογα, και αν, χρειάζεται θα αλλάξω κάποιες ρυθμίσεις στο eq του ενισχυτή και την θέση του μικροφώνου. Τέλος θα κομπρεσάρω ανάλογα με τα γούστα. Αυτός είναι ο ένας τρόπος ο οποίος φυσικά προϋποθέτει να ξέρεις που θέλει να οδηγηθεί το κομμάτι και πάνω κάτω τι όργανα θα μπουν μετά. Εγώ τον ακολουθώ όταν γράφω με την μπάντα μου γιατί ξέρω τον ήχο που θέλω να βγάλω και γιατί πάντα ξαναγράφω το μπάσο στο τέλος και αφού έχουν μπει οι φωνές.

Ο άλλος τρόπος είναι direct μέσω ενός πολύ καλού di, στην περίπτωση μέσω isa428, και το μπάσο flat (αν είναι active) ή με το tone στο 10 αν είναι passive. Έτσι έχεις μια μπασογραμμή καθαρή, με όλες τις συχνότητες εκεί για να "παίξεις" ανάλογα με τις ανάγκες του κομματιού. Με αυτόν τον τρόπο συνήθως καταλήγω στο απίστευτο plugin της Ampeg, το SVX, όπου αν έχεις γράψει ένα καθαρό και flat μπάσο μπορείς να το πας όπου θέλεις.

 
wasted είπε:
Μην το αποπαίρνετε τόσο...

Μπορεί να μην τόσο απόλυτο όσο το παρουσιάζει ο φίλος, αλλά σαν ιδέα μπορεί να χρησιμέψει σε κάποιους ερασιτέχνες σαν και μένα. Μιλά για την προσωπική του άποψη και, προσωπικά θα χαιρόμουν να δημοσιεύονταν και άλλες τέτοιες οδηγίες, τις οποίες θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε για καλύτερο αποτέλεσμα.

Fleamail, εννοείς υποκειμενικές μάλλον...
Φίλε καλέ, δυστηχώς δεν "κάνουν" αυτές οι συνταγές για κανέναν και πουθενά παρά μόνο αν ακούσει κάποιος το υλικό σου.

Τότε μόνο θα μπορέσει να σου δώσει σαφείς οδηγίες βελτίωσης όπου θα μπορείς και εσύ να τις αναπαράγεις και να πάρεις το αποτέλεσμα που θα σου προταθεί.

Είναι πολύ απλά τα πράγματα: Αν σου προτείνω κάποιες ρυθμίσεις, που θα ξέρω εγώ

1. Τι στυλ παιξίματος έχει η μπασσογραμμή?

2. Τι παίζουν τα άλλα όργανα και τι ενορχήστρωση υπάρχει ήδη ώστε να μην ξεφύγει ηχητικά το αποτέλεσμα (όπως προαναφέρθηκε)?

3. Αν είναι ήδη τέλειο και δεν χρειάζεται τίποτα?

κ.α.

Για αυτό αν θες, επισύναψε ένα μέρος του μπάσσου που λες με ή χωρίς την μουσική και κατά προτίμηση ανέβασε ένα αρχείο με το κομμάτι χωρίς το μπάσσο και ένα αρχείο με το μπάσσο μόνο του και τότε ίσως πάρεις πιο ουσιώδεις απαντήσεις.

 
Φίλε μου κατανοώ απόλυτα όσα λες, όπως και των φίλων παραπάνω. Είμαι σίγουρος ότι αν είχα τη δικιά σας εμπειρία σε θέματα παραγωγής θα ισχυριζόμουν ακριβώς τα ίδια.

Αυτό που ήθελα να πω ότι παράλληλα με το να κάθομαι να πειραματίζομαι στον ήχο μου, και τονίζω στο λίγο χρόνο που διαθέτω εκ των πραγμάτων για αυτή τη δουλειά, ίσως χρησίμευε να δοκιμάζω και κάποια έτοιμα "πατσάκια" και όπερ έδει δείξαι.

Όσο για το τελευταίο που λες εγώ ανεβάζω τακτικά κομμάτια μου, αλλά παρ΄όλα αυτά δεν ακούω κάποια γνώμη για το τι θα έπρεπε να διορθώσω στον ήχο μου, οπότε βαδίζω σαν τον τυφλοπόντικα.

Με αγάπη...

 
wasted είπε:
Όσο για το τελευταίο που λες εγώ ανεβάζω τακτικά κομμάτια μου, αλλά παρ΄όλα αυτά δεν ακούω κάποια γνώμη για το τι θα έπρεπε να διορθώσω στον ήχο μου, οπότε βαδίζω σαν τον τυφλοπόντικα.
Να  'σουνα ο μονος φιλε wasted :'(

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top