Τι δουλειά κάνει ένας μαέστρος?

marathon

Κλικαδόρος
Μηνύματα
16,596
Πόντοι
398
Διαβάζοντας σήμερα ότι εξαντλήθηκαν τα εισητήρια για 22 Ιουνίου (μέσα σε λίγες ώρες) της Φιλαρμονικής της Βιέννης υπό την μπαγκέτα του Ρικάρντο Μούτι (για τον Μούτι εξαντλήθηκαν...άντε και για την Φιλαρμονική της Βιέννης ), ξαναήρθε στο μυαλό μου η αναπάντητη ερώτηση μου...

Τι δουλειά κάνει πραγματικά ένας μαέστρος? Σε τι διαφέρει (ας πούμε) ο Μούτι από έναν άλλο που δεν εξαντλεί τα εισητήρια σε 24 ώρες, όταν έχουν να εκτελέσουν την ίδια παρτιτούρα της (ας πούμε πάλι) 5ης του Μπετόβεν?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ο μαεστρος εμπνεει την ορχηστρα ή τη χορωδεια

αν ειναι ξεψυχισμενος ξεψυχισμενα παιζουν και οι μουσικοι.

 
Το εργο που προκειται να ανεβει ειναι σε συναρτηση που αποδιδει ο μαεστρος τον ογκο του ηχου, ποσα βιολια,βιολες,τουμπες κ.ο.κ. θα χρησιμοποησει, τι υφος θα του δωσει και πως αυτα τα χαρακτηριστικα θα βγουν αρμονικα δεμενα και μελωδικα. Ειναι στο υφος και στον χαρακτηρα του μαεστρου πως θα ενορχηστρωθει η ορχηστρα. Δεν υπαρχει στανταρ εκδοση το που καθεται ο καθεις, και ποσοι μουσικοι παιζουν σε μια ορχηστρα και μαλιστα κλασσικη.

Η επιλογη, οι θεσεις, και η διευθυνση των μουσικων,καθως επισης οι προβες και οι παρατηρησεις σε καθε μερος του μουσικου κομματιου γινονται απο τον μαεστρο.

Ειναι ενας μουσικος παραγωγος με γνωσεις κλασικης αρμονιας και ενορχηστρωσης, με παμπολλα ακουσματα κλασσικων μουσουργων και τελευταια....παιζει πανω απο 6 οργανα κλασσικης ορχηστρας απταιστα..ετσι ωστε να μπορει να διευθυνει, να καθοδηγησει και να περασει στους μουσικους μεχρι και το τελευταιο συμβολο γραφης πανω στο εργο του εκαστοτε συνθετη.o Μουτι δεν ειναι και κανας τυχαιος για την Βιεννη..απο οτι θυμαμαι και μαλιστα το τσεκαρα τωρα..ειναι κλασσικος μουσικος της ηδη ορχηστρας απο τα γενοφασκια του.

Σκεψου λοιπον για ποιον ανθρωπο μιλαμε.

 
Τι δουλειά κάνει ένας μαέστρος?
Επικοινωνει με τους "κολλητους" του μουσικους και τους δινει μεροκαμματο αν του κατσει και παει με μεγαλο ονομα...

α,συγνωμη τωρα ειδα οτι αναφερεσαι σε κλασσικη μουσικη... ;D ;D

 
Korgious είπε:
τι υφος θα του δωσει
Δηλ "παρακάμπτει" το αρχικό ύφος του συνθέτη (άμα θέλει)?

Δεν υπαρχει στανταρ εκδοση το που καθεται ο καθεις, και ποσοι μουσικοι παιζουν σε μια ορχηστρα και μαλιστα κλασσικη
Άρα, μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την εκτέλεση, διασκευή?

Οι επιλογη, οι θεσεις, και η διευθυνση των μουσικων,καθως επισης οι προβες και οι παρατηρησεις σε καθε μερος του μουσικου κομματιου γινονται απο τον μαεστρο.
Αυτό δεν υπάρχει στη παρτιτούρα του αρχικού συνθέτη?

Ειναι ενας μουσικος παραγωγος με γνωσεις κλασικης αρμονιας και ενορχηστρωσης, με παμπολλα ακουσματα κλασσικων μουσουργων και τελευταια....παιζει πανω απο 6 οργανα κλασσικης ορχηστρας απταιστα..ετσι ωστε να μπορει να διευθυνει, να καθοδηγησει και να περασει στους μουσικους μεχρι και το τελευταιο συμβολο γραφης πανω στο εργο του εκαστοτε συνθετη.
Αυτό το καταλαβαίνω....είναι σαν τον Μουρίνιο ;D

Επικοινωνει με τους "κολλητους" του μουσικους και τους δινει μεροκαμματο αν του κατσει και παει με μεγαλο ονομα...

α,συγνωμη τωρα ειδα οτι αναφερεσαι σε κλασσικη μουσικη... ;D ;D
Γιατί, στην κλασσική μουσική δεν (θα) γίνεται? ;)

 
Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω την τεράστια δουλειά του διευθυντή ορχήστρας, όπως θα έχεις προσέξει ίσως λόγω της δουλειάς σου, η γραμματοσειρά με την οποία γράφεται το όνομα του δειυθυντή σε δίσκους, αφίσες, κλπ συνεχώς μεγαλώνει  ;) Αυτό που θέλω να πω είναι όσο περνάνε τα χρόνια η θέση του μαέστρου ανεβαίνει σε "αξία". Αφήνω τους πιο ειδικούς να το εξηγήσουν

 
Σαν τους προπονητές ένα πράγμα...Το ίδιο σύστημα,με διαφορετικούς όμως παίχτες,άλλη τεχνική προετοιμασία κ.τ.λ.Στα δικά μου τα αυτιά βέβαια(και πιθανότατα και στα αυτιά του 99,9% αυτών που θα πάνε να τον δουν-συγνώμη, να ακούσουν ήθελα να πώ...):δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ!Άσε που αν ακούσεις πάλι την 5η(λέμε τώρα) είναι σα να πάς 2 συνεχόμενα βράδια στη Βανδή(όπου Βανδή βάλτε το δικό σας πονοκέφαλο).

Λέμε και καμιά μα**κία να περνάει η ώρα...

 
marathon είπε:
Δηλ "παρακάμπτει" το αρχικό ύφος του συνθέτη (άμα θέλει)?

Άρα, μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την εκτέλεση, διασκευή?

Αυτό δεν υπάρχει στη παρτιτούρα του αρχικού συνθέτη?

Αυτό το καταλαβαίνω....είναι σαν τον Μουρίνιο ;D

Γιατί, στην κλασσική μουσική δεν (θα) γίνεται? ;)
1. εχεις να κανεις με ανθρωπινο παραγοντα και οχι με μεταφορα midi Και export σε audio. Αρα...η αποδοση του εργου ειναι στα χερια των μουσικων με την καθοδηγηση του Μαεστρου.

2. Δεν διασκευαζεις ποτε,απλα το αποδιδεις. Δεν σου εχει τυχει στο Μπολερο του Ραβελ για παραδειγμα να παιζεται πιο γρηγορα και με σκερτσο ενα μουσικο θεμα?

3.Ακριβως....Μουρινιο.

4.Γινεται.Φυσικα και μετα απο καιρο..να εχεις την ομαδα σου.

 
Παράθεση από: Korgious στις 11:40 - 02/06/10

Ειναι ενας μουσικος παραγωγος με γνωσεις κλασικης αρμονιας και ενορχηστρωσης, με παμπολλα ακουσματα κλασσικων μουσουργων και τελευταια....παιζει πανω απο 6 οργανα κλασσικης ορχηστρας απταιστα..ετσι ωστε να μπορει να διευθυνει, να καθοδηγησει και να περασει στους μουσικους μεχρι και το τελευταιο συμβολο γραφης πανω στο εργο του εκαστοτε συνθετη

Αν υποψιαστώ ότι η Μανωλίδου παίζει 5-6 όργανα(αμέσως το μυαλό σας στο πονηρό...), θα πεθααάαανωωω...Συμπεθέρα!

 
skantzos είπε:
Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω την τεράστια δουλειά του διευθυντή ορχήστρας, όπως θα έχεις προσέξει ίσως λόγω της δουλειάς σου, η γραμματοσειρά με την οποία γράφεται το όνομα του δειυθυντή σε δίσκους, αφίσες, κλπ συνεχώς μεγαλώνει  ;) Αυτό που θέλω να πω είναι όσο περνάνε τα χρόνια η θέση του μαέστρου ανεβαίνει σε "αξία". Αφήνω τους πιο ειδικούς να το εξηγήσουν
ακριβως το ιδιο σε συναρτηση με την επιτυχια και τα χρονια δεν συμβαινει και σε μια μπαντα..ή ενα σολιστα?...

 
skantzos είπε:
Αφήνω τους πιο ειδικούς να το εξηγήσουν
Μα αυτό ακριβώς και εγώ προσπαθώ (με τις ανύπαρκτες γνώσεις μου περί κλασσικής) να καταλάβω

Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω την τεράστια δουλειά του διευθυντή ορχήστρας, όπως θα έχεις προσέξει ίσως λόγω της δουλειάς σου, η γραμματοσειρά με την οποία γράφεται το όνομα του δειυθυντή σε δίσκους, αφίσες, κλπ συνεχώς μεγαλώνει
Σίγουρα και οι μαέστροι είναι (rock) stars...είναι απλά θέμα δημοσίων σχέσεων?

 
Lorda01 είπε:
Παράθεση από: Korgious στις 11:40 - 02/06/10

Ειναι ενας μουσικος παραγωγος με γνωσεις κλασικης αρμονιας και ενορχηστρωσης, με παμπολλα ακουσματα κλασσικων μουσουργων και τελευταια....παιζει πανω απο 6 οργανα κλασσικης ορχηστρας απταιστα..ετσι ωστε να μπορει να διευθυνει, να καθοδηγησει και να περασει στους μουσικους μεχρι και το τελευταιο συμβολο γραφης πανω στο εργο του εκαστοτε συνθετη

Αν υποψιαστώ ότι η Μανωλίδου παίζει 5-6 όργανα(αμέσως το μυαλό σας στο πονηρό...), θα πεθααάαανωωω...Συμπεθέρα!
Δεν ειναι Μαεστρος. Ειναι μουσικος.

 
Korgious είπε:
1. εχεις να κανεις με ανθρωπινο παραγοντα και οχι με μεταφορα midi Και export σε audio. Αρα...η αποδοση του εργου ειναι στα χερια των μουσικων με την καθοδηγηση του Μαεστρου.
Ναι αλλά έχει και μια παρτιτούρα...την ακολουθεί ή την διασκευάζει?

2. Δεν διασκευαζεις ποτε,απλα το αποδιδεις.
Δεν καταλαβαίνω απόλυτα τη διαφορά

 
marathon είπε:
Μα αυτό ακριβώς και εγώ προσπαθώ (με τις ανύπαρκτες γνώσεις μου περί κλασσικής) να καταλάβω

Σίγουρα και οι μαέστροι είναι (rock) stars...είναι απλά θέμα δημοσίων σχέσεων?
Ειναι..θυμισου τον Καραγιαν...κυκλοφορουσε με τα Φερραρι....και παλιοτερα..χωρις Φερραρι...αλλα με τεραστια φημη...ο δικος μας Μητροπουλος Δημητρης...απο την Ελλαδα..εφτασε σε ολο τον κοσμο..Αμερικη..Ευρωπη..

 
marathon είπε:
Ναι αλλά έχει και μια παρτιτούρα...την ακολουθεί ή την διασκευάζει?

Δεν καταλαβαίνω απόλυτα τη διαφορά
1. την ακολουθει πιστα. (στις προβες) γιατι στις εμφανισεις ειναι ολα πλεον μηχανικα παιγμενα και αριστα αποδιδωμενα.

2. Οταν εχεις ενα γραμμα μπροστα σου...θα το διαβασεις το ιδιο..στον ιδιο τονο..στην ιδια χροια...στο ιδιο υφος....καθε φορα που το ανοιγεις?

Ετσι και στην παρτιτουρα..ειναι ο Μαεστρος εκει..να τους κραταει στο ιδιο ακριβως επιπεδο καθε φορα. Καθε ωρα. Καθε μερα.

 
Korgious είπε:
Δεν ειναι Μαεστρος. Ειναι μουσικος.
Έχει συνθέσει (διορθωσέ με αν κάνω λάθος) έργα συμφωνικής, τα οποία και έχει διευθύνει.

:'(Μάλλον γράφω αργά :'(

 
Korgious είπε:
2. Οταν εχεις ενα γραμμα μπροστα σου...θα το διαβασεις το ιδιο..στον ιδιο τονο..στην ιδια χροια...στο ιδιο υφος....καθε φορα που το ανοιγεις?
Τώρα είναι που με μπερδεύεις περισσότερο...εάν δηλ το γράμμα είναι λυπητερό (έτσι βρε αδελφέ το ήθελε ο αρχικός συνθέτης), μπορώ εγώ να το διαβάσω "γελαστερά"?

Αυτό δεν είναι διασκευή?

Ετσι και στην παρτιτουρα..ειναι ο Μαεστρος εκει..να τους κραταει στο ιδιο ακριβως επιπεδο καθε φορα. Καθε ωρα. Καθε μερα.
Σαν εφιάλτης μου ακούγεται...

 
Lorda01 είπε:
Έχει συνθέσει (διορθωσέ με αν κάνω λάθος) έργα συμφωνικής, τα οποία και έχει διευθύνει.

:'(Μάλλον γράφω αργά :'(
κι εγω εχω συνθεσει ειλικρινα..και μαλιστα πριν απο λιγο καιρο παρεδωσα και το εργο..και θα το διευθυνω αν μου δωθει η ευκαιρια.

Εδω ειναι και η εγγυς διαφορα.Μαεστρου και Διευθυνση Ορχηστρας.

 
marathon είπε:
Τώρα είναι που με μπερδεύεις περισσότερο...εάν δηλ το γράμμα είναι λυπητερό (έτσι βρε αδελφέ το ήθελε ο αρχικός συνθέτης), μπορώ εγώ να το διαβάσω "γελαστερά"?

Αυτό δεν είναι διασκευή?

Σαν εφιάλτης μου ακούγεται...
Καντο εσυ διασκευη και αμεσως θα σε απολυσει. ;)

Δεν ειναι εφιαλτης.Ειναι μουσικη. Και ο μουσικος εδω ειναι εκτελεστης του καθε μουσικου μερους.

Εκτελεστες ειναι . Πληρωνονται με τις ωρες,με τις τουρνε, με τις εμφανισεις.Ειναι η δουλεια τους.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top