Τι άλλο με καινούργιο iMac;

ρε συ kilon να σε ρωτησω κι εγω κατι . πως γινεται το garage band να σε εισαγει στον κοσμο της δημιουργιας της μουσικης? το εχω δει λιγο στον μακ ενος φιλου και μου φαινεται πολυ μακρια απο αυτο που λες και ειδικα αυτο που λες σχετικα με το logic και τις ομοιοτοητες. (ειαι χρηστης logic σε pc).  Ξαναλεω οτι δε γνωριζω τι παιζει σε βαθος με το garage band απλα η συντομη επαφη μου με κανει να ειμαι περιεργος να μου εξηγησεις τι εννοεις.

 
O Kilon εννοεί ότι έχει αρκετές ομοιότητες όσον αφορά το χειρισμό του, σίγουρα το garageband είναι ένα ερρασιτεχνικό πρόγραμμα αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχει καλή ποιότητα ήχου(προσωπικά μ'αράσει πιο πολύ από άλλα δημοφιλή seq).Όντως λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι σε προετοιμάζει για να πας στο κορυφαίο logic.

 
boody είπε:
ρε συ kilon να σε ρωτησω κι εγω κατι . πως γινεται το garage band να σε εισαγει στον κοσμο της δημιουργιας της μουσικης? το εχω δει λιγο στον μακ ενος φιλου και μου φαινεται πολυ μακρια απο αυτο που λες και ειδικα αυτο που λες σχετικα με το logic και τις ομοιοτοητες. (ειαι χρηστης logic σε pc). Ξαναλεω οτι δε γνωριζω τι παιζει σε βαθος με το garage band απλα η συντομη επαφη μου με κανει να ειμαι περιεργος να μου εξηγησεις τι εννοεις.
Νομίζω δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις γιατί:

1ον ) αν αρχίσεις να μελετάς το τι τεχνολογία υπήρχε οχι πολυ πρίν , ας πουμε 10 χρόνια πριν .Οταν το 1998 δουλευα Cubase πχ δεν υποστήριζε plugins , ούτε multitakes , το interface του ήταν το μαύρο χάλι , βέβαια ούτε λόγος για apples loops ή οποιαδήποτε άλλο tool loop friendly, multitrack recording , movie track και φυσικά τα instruments του cubase ήταν και παραμένουν αστεία. Το μόνο καλό που είχε ήταν τα advanced midi editing tools που είναι άχρηστα για κάποιον αρχάριο και που δεν χρησιμοποίησα ποτέ .

2ον ) αν ρίξεις μια ματία τόσο στο λινκ που έδωσα όσο και γενικά στο ίντερνετ θα δείς οτι το garageband έχει όσο και αν σου φένεται αδιανόητο , ενα πολυ μεγάλο , τολμώ να πω τεράστιο κοινο που κάνει μαζι του πολυ καλή μουσική. Ένας απο αυτούς είμαι και εγώ και ας δηλώνω φανατικός χρήστης Ableton Live. Ανέβασα και ένα κλιπάκι το Twister που πήρε κάποιες πολυ καλές κριτικές απο την κοινότητα του νοιζ.

3ον) γιατι είναι φτιαγμένο και ραμένο για αρχάριους .

4ον) Γιατί αν κάποια άλλα προγράμματα κάνουν την μουσική επαγγελματική αυτό το προγραμματάκι κανει την μουσικη .... διεσκέδαση.

5ον) Γιατί ότι μπορεί να σου φέρει έμπνευση είναι το ιδανικό πρόγραμμα.

6ον) Γιατί είναι τόσο αγαπητό πρόγραμμα που ανάγκασε την ψιλομύτο Steinberg να βγάλει τον κλόνο του garageband , με το αστείο όνομα sequel (οφείλω όμως να ομολογήσω ότι κάνανε πολυ καλή δουλεία) .

http://www.steinberg.net/en/products/musicproduction/sequel_2.html

και φυσικά εννοείται οτι μπορω να συνεχίζω να απαριθμώ λόγους για τουλάχιστον μια εβδομάδα......

Α υπόψην αυτό που λέω για το logic ισχύει μόνο για την τελευταία έκδοση την 8. Και δεν κάνανε το garageband να μοιάζει με το Logic , αλλά το Logic να μοιάζει με το garageband. O λόγος είναι οτι μόνο η έκδοση 8 του Logic δημιουργήθηκε απο την Apple όπου και ανήκει πλέον το προιον.

Α και παραμένω φανατικός χρήστης Ableton Live το οποίο έρχεται δεύτερο μόνο στο Μοτιφάκι μου. Οχι για να μην νομίζετε οτι κάνω διαφήμιση στην Apple.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
να πω και γω τη γνώμη μου.ένας φίλος πηρε μακ (δεν έχει ιδέα απο μουσική-πολυτεχνείο έχει τελειώσει) και έγραψε μουσική με το garage band και όψι μονο αυτό,αλλά έμαθε τι είναι τα midi files κατέβασε απο το ιντερνετ και τα άλλαζε ήχους με διάφορα όργανα.εγώ έχω xp και linux σε 2 διαφορετικούς δίσκους.παρόλο που ιντερνετ μπαίνω μόνο με linux και τα windows τα έχω για μουσική(έχω ακόμα απενεργοποιημένες τις θύρες ιντερνετ) και παρόλο που έχω άπειρα plugins έχουν αρχίσει να με εκνευρίζουν τα windows πάρα πολύ γιατί όλο ανωμαλίες είναι.Είναι πως θα ΞΥΠΝΗΣΟΥΝ.πάρτε mac.

 
Ε... εντάξει, αρκετά.

Το Garageband και το Sequel είναι υποτυπώδη pattern-based sequencers για απολύτως ερασιτεχνική χρήση. Κανείς δεν ισχυρίζεται οτιδήποτε άλλο.

Το Logic είναι ένα πλήρες πακέτο για επαγγελματική και ερασιτεχνική χρήση με τεράστια ενσωματωμένη αξία λόγω της πληθώρας προγραμμάτων που το συμπληρώνουν και των οκτώ (αν θυμάμαι καλά) dvd με samples που δωρίζονται στον αγοραστή του.

Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η επιμονή να καταδειχθεί ότι μπορεί κάποιος να γράψει μουσική με το Garageband ή οτιδήποτε παρεμφερές. Μουσική δεν είναι μόνο η οργάνωση σαμπλαρισμένων λουπών (!) πάνω στο timeline. Μπορεί διάφοροι να το νομίζουν αλλά ο κατάλογος εκείνων που δεν το νομίζουν είναι πολύ μεγαλύτερος και πολύ σημαντικότερος καλλιτεχνικά.

Για εμένα, αυτά είναι όλα παιγχνίδια που έχουν σαν σκοπό να παρασύρουν ανθρώπους στην πεποίθηση ότι έχουν συνθετικό ταλέντο, ενώ το μόνο που ξέρουν είναι να μετακινούν έγχρωμες μπάρες πάνω στο timeline και να θυμούνται ποιες λούπες ταιριάζουν με ποιες άλλες λούπες. Εντάξει, παραδέχομαι ότι και αυτό δημιουργική ενασχόληση είναι, αλλά δεν έχει καμία σχέση με πραγματική σύνθεση ή πραγματική μουσική δημιουργία και γι' αυτό δεν έχουμε ακούσει μέχρι σήμερα τίποτε σημαντικό από αυτό το χώρο.

Και εγώ προσωπικά έχω παρασυρθεί στο παρελθόν από τέτοιες καλιεργημένες πεποιθήσεις, αλλά στην πορεία διαπίστωσα ότι στερούνται πραγματικού νοήματος και οποιασδήποτε προοπτικής - για την ακρίβεια είναι ιδιαίτερα βαρετές.

Τέλος πάντων, αυτά θα τα δει κανείς μόνος του (αν τα δει), αλλά μέχρι τότε ας μην βαφτίζουμε καλό sequencer ένα προϊόν που φανερά έχει φτιαχτεί για εντελώς χομπύστικη χρήση. Μπορεί η Steinberg να έχει απογοητεύσει πολλούς, αλλά το Sonar, το Samplitude/Sequoia και το Logic επιτρέπουν σημαντική ελευθερία προσέγγισης στο συνθετικό ζητούμενο - πολύ πέρα από τους περιορισμούς που επιβάλλει ένα pattern-based sequencer.

:)

 
κοίτα όπως και να χει όλοι σήμερα με loops δουλεύουν ή τουλάχιστον δεν μπορούν να το αποφύγουν έτσι όπως έγινε από τότε που ασχολήθηκαν με την δημιουργία μουσικής με υπολογιστή, εκτός του ότι τα samples είναι απαραίτητα πχ πως εμείς μικροί αγοράζαμε αρμόνια synth κτλ.από την άλλη το ποιό είδος μουσικής είναι ωραία αυτό είναι εντελώς υποκειμενικό,μπορεί και λογικό.διαλέγεις και παίρνεις.

 
Κάνεις μεγάλο λάθος να νομίζεις ότι όλοι δουλεύουν με συνθια και με λούπες. Πολύ μεγάλο λάθος. Άνοιξε τους ορίζοντές σου και ξανακοίτα το ζήτημα, μπορεί να έχεις αλλάξει γνώμη.

 
εγώ σου λέω τι βλέπω και τι <<ακούω γύρω μου>>δεν σου λέω τι κάνω εγώ.

 
Ναι, αλλά πόσο μεγάλο είναι αυτό το "γύρω μου";

Τζαζ, ακούς για παράδειγμα;

Ακούς πολλά σύνθια και πολλές λούπες εκεί;

Είσαι σίγουρος ότι θα επέλεγε κάποιος το Garageband για να "γράψει" ένα τζαζ τρίο;

 
είμαι πιανίστας και σε πληροφορώ ότι παίζω όλα τα real books (ξέρεις που δεν έχει συνοδεία στο αριστερό χέρι παρά μόνο συγχορδία με σύμβολα) με αυτοσχεδιασμούς κτλ.η jazz είναι καθαρά αυτοσχεδιαστική μουσική και θέλει μουσικούς καλούς,άσε που δεν γράφεται σε νότες,όπότε ότι και να έχεις δεν μπορείς να γράψεις.σου λέω για τα άλλα είδη μουσικής,πχ όπως τα συγχρονα ελληνικά (που δε μου αρέσουν καθόλου) ηλεκτρονική μουσική, new age , ambient.κτλ κτλ

 
Wow! είπε:
Κάνεις μεγάλο λάθος να νομίζεις ότι όλοι δουλεύουν με συνθια και με λούπες. Πολύ μεγάλο λάθος. Άνοιξε τους ορίζοντές σου και ξανακοίτα το ζήτημα, μπορεί να έχεις αλλάξει γνώμη.
Θεωρητικά το ίδιο πίστευα για το REASON ,στην πράξη βρήκα πολλά κομμάτια jazz φτιαγμένα με REASON... Περι ορέξεως....

Τελικά ακόμα και αν ενα πρόγραμμα είναι ελλιπές ή όχι και τόσο δυνατό όσο κάποια άλλα , και πάλι αυτο δεν σημαίνει οτι κάποιος δεν θα τον προτιμήσει για τον α ή β λόγο. Γιατι τα προσωπικά κριτήρια είναι παντα ένα πολύπλοκο ζήτημα.

 
Κιλον, είσαι συμπαθής/συμπαθέστατος αλλά επιμένεις να παριστάνεις ότι τα ξέρεις όλα και καταλήγεις να λες άκυρα πράγματα.

Δεν υπάρχει τζαζ που να ηχογραφείται με το Reason.

Τέλος (;)

 
Emeis milame gia to programma twra kai o eye exei apoluto dikio. To na vazeis etoimes loupes kai na nomizeis oti eisai sunthetis (kai oi loupes exoun kai omoia onomata gia na min tis valeis opws nanai kai akoustei saxla) opote oute ena epituximeno kai eksupno tairiasma mporeis na kaneis.

Opoios thelei na "ftiaksei" tetoia mousiki, dn xreiazetai oute mac, oute garageband oute sequel. Ena pcaki kai mia dianomi twn dimofilwn programmatwn e-jay analogws to eidos pou thelei na ftiaksei (uparxoun dance, hip-hop, techno, rave k.a.)

Proswpika SIXAINOMAI na akouw douleies kai na anagnwrizw loupes. K entaksei i loupa na einai ntrams, alla min mou vazeis olokliri ti mousiki k na isxurizesai oti egrapses kommati.

kilon είπε:
Θεωρητικά το ίδιο πίστευα για το REASON ,στην πράξη βρήκα πολλά κομμάτια jazz φτιαγμένα με REASON... Περι ορέξεως....

Τελικά ακόμα και αν ενα πρόγραμμα είναι ελλιπές ή όχι και τόσο δυνατό όσο κάποια άλλα , και πάλι αυτο δεν σημαίνει οτι κάποιος δεν θα τον προτιμήσει για τον α ή β λόγο. Γιατι τα προσωπικά κριτήρια είναι παντα ένα πολύπλοκο ζήτημα.
Gia to reason exoume ksanamilisei. Einai idaniko gia kapoion pou thelei na grapsei dance mousiki sta grigora.

Ksanalew: To stoivagma loopwn se aplopoiimenous sequencers (pou oute ton ixo dn s afinoun na anakalupseis kai na doulepseis eis vathos) dn einai sunthesi, dn einai dimiourgia. Einai xavales.

 
απλά το μόνο που έχουν είναι ηχογραφημένα γυρίσματα απο πιάνο π.χ και τα χωνουν όπου τους βολέψει ακουστικά.

 
tricky,dj shadow,thievery corp,nightmares on wax,bonobo,dj krush,alif tree,portishead,mr scruff,beatmakin troopa.

μερικοι απο τους ασημαντους καλλιτεχνες που καtα καιρους εχουν χρησιμοποιησει.καποιοι απο αυτους περισοτερο καποιοι λιγοτερο.

δε θα χε πλακα αν ο steve reich ειχε γεννηθει αρκετα αργοτερα και σαμπλαρε τις ταπεινες του λουπες στο halion rewired στο acid?

 
djObiwan είπε:
tricky,dj shadow,thievery corp,nightmares on wax,bonobo,dj krush,alif tree,portishead,mr scruff,beatmakin troopa.

μερικοι απο τους ασημαντους καλλιτεχνες που καtα καιρους εχουν χρησιμοποιησει.καποιοι απο αυτους περισοτερο καποιοι λιγοτερο.

δε θα χε πλακα αν ο steve reich ειχε γεννηθει αρκετα αργοτερα και σαμπλαρε τις ταπεινες του λουπες στο halion rewired στο acid?

Κατ' αρχήν δεν εκτιμώ τους καλλιτεχνες που αναφέρεις - αλλά αυτό δεν έχει σημασία.

Αυτό που έχει σημασία είναι το αδιανόητο σχόλιό σου για τον Reich, ο οποίος αν σε άκουγε να λες ότι έχει κομάτια με λούπες μάλλον θα σε τηγάνιζε... :) :)

Υπάρχει σημαντικό θεωρητικό υπόβαθρο πίσω από τις συνθέσεις του Reich και ΟΧΙ, στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν θα μπορούσαν να αναπαραχθούν από κάποιο sequencer διότι η εκτέλεσή τους προϋποθέτει την ενεργή ανάμιξη των συμμετεχόντων μουσικών οι οποίοι πρέπει να ΑΚΟΥΝΕ τι παίζουν οι άλλοι προκειμένου να διαμορφωθεί αυτό που θα παίξουν αυτοί.

Πολύ ασχετίλα πάντως παιδιά... ειδικά απόψε τα έχουμε διαβάσει όλα...

Ανοίχτε και κανά ρημάδι βιβλίο, δε σας χρωστάμε τίποτε....

 
βασικα,μαλλον ηταν ενα κακο αστειο  8) ,γιατι αστειο ηταν.

με βρισκεις απολυτα συμφωνο σε οτι εχει να κανει με τον steve reich.η αληθεια ειναι οτι στηριχτηκα στο γεγονος οτι χρησιμοποιουσε tape loops,αν δεν κανω λαθος το six pianos εχει φτιαχτει ετσι,δε το γνωριζω οποτε ας το επιβεβαιωσεις.(παντως το εχω δει και λαιβ απο πιανιστα).

για το παρακατω σχολιο δεν εχω να πω κατι.

 
djObiwan είπε:
βασικα,μαλλον ηταν ενα κακο αστειο  8) ,γιατι αστειο ηταν.
Εμ.. πέστο διότι τα έχουμε παίξει tonight.

 
lambrosgg είπε:
Opoios thelei na "ftiaksei" tetoia mousiki, dn xreiazetai oute mac, oute garageband oute sequel. Ena pcaki kai mia dianomi twn dimofilwn programmatwn e-jay analogws to eidos pou thelei na ftiaksei (uparxoun dance, hip-hop, techno, rave k.a.)
Περίεργο , που μιλάς για το ejay ήταν το δεύτερο πρόγραμμα που χρησιμοποίησα μετά από 3 χρόνια cubase. Περιττό να πώ ότι τότε ο υπολογιστή που είχα δεν σήκωνε ούτε για αστείο VST. Ήταν μια ανεκτίμητη εμπειρία που μου έμαθε πάρα πολλά για το arrangement και με ανάγκασε να χρησιμοποιήσω μελοδίες που δεν θα έφτιαχνα ποτέ απο μόνος μου.

Δώσε σε κάποιους τις ίδιες λούπες και θα σου βγάλουν διαφορετικά κομμάτια. Ειδικά άν είναι και απο τους καλούς λουπαδόρους θα σου κάνουν τις λούπες αγνώριστες. Η λούπα είναι σίγουρα ένα τεράστιο βοήθημα που σου γλιτώνει χρόνο και σου δίνει την δυνατότητα να ασχοληθείς με άλλα πράγματα που διαφορετικά δεν θα ασχολιόσουν. Άργησα να αντιληφτώ τό πόσο δημιουργική είναι η λούπα παρα μόνο όταν ασχολήθηκα σοβαρά με το Ableton Live.

Αν και δεν είμαι φανατικός οπαδός της λούπας , όταν είναι κάτι καλό , βεβαίως και είναι καλοδοχούμενο. Το να μην θεωρείς την χρήση λούπας μουσική είναι αστείο. 

 
Καταγγέλω τον eyprotocol ότι περιμένει πότε θα πάω σπίτι μου και βγώ από το Noiz για να οργιάσει...ευτυχώς υπάρχει ο Killon να φυλάει Θερμοπύλες....ας βάλουμε τώρα τα πράγματα στη θέση τους.

1) Λές "Το Garageband και το Sequel είναι υποτυπώδη pattern-based sequencers για απολύτως ερασιτεχνική χρήση.Κανείς δεν ισχυρίζεται οτιδήποτε άλλο."

Εγώ ισχυρίζομαι ότι το 90% των ανθρώπων που βρίσκονται μέσα σε αυτό το forum είναι ερασιτέχνες, επίσης όσοι ψάχνονται να ξεκινήσουν και αυτοί ερασιτέχνες λογίζονται. Άρα δεν χρειάζονται κάτι παραπάνω για να ξεκινήσουν. Απλά εάν αγοράσουν Mac δεν χρειάζεται να σκαμπάζουν από συνδεσμολογίες, συμβατότητες και τα λοιπά. Επίσης επειδή νομίζω ότι η πλειψηφία αυτού του forum είναι κιθαρίστες και επιμένω ότι δεν χρειάζονται κάτι παραπάνω από το Garageband για να κάνουν αξιοπρεπή ήχο (Τα midia είναι τεχνολογίες του διαβόλου και σχεδιάστηκαν για πληκτράδες, άσχετα εάν βολεύουν πλέον περισσότερο εμάς τους κιθαρίστες αλλά αυτό είναι άλλο thread...)

2)"Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η επιμονή να καταδειχθεί ότι μπορεί κάποιος να γράψει μουσική με το Garageband ή οτιδήποτε παρεμφερές."

Γιατί...μπορεί και παραμπορεί. Εγώ ας πούμε παίζω κιθάρα. Τα περισσότερα layers μου (tracks κατά τον Yameth) είναι audio. Ακόμα και τα midi τα παίζω με το GR20...

Ορίστε η μουσική μου ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ φτιαγμένη στο Garageband (το ομολογώ ανήκω στην κατηγορία των ηλιθίων που δεν μπορεί να καταλάβει κανένα άλλο πρόγραμμα)

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=783340&content=music

ΠΡΟΣΟΧΗ κρίνουμε μόνο εάν στο Garageband μπορείς να φτιάξεις αξιοπρεπή μουσική, όχι εάν είμαι καλός κιθαρίστας, παραγωγός, ενορχηστρωτής, ηχολήπτης... Το πρόβλημα είναι εκεί ότι τη σήμερον ημέρα για να γράψεις μόνος σου μουσική (Επαγγελματική κατά τον eye) πρέπει να είσαι καλός σε όλα αυτά.

3)"...αλλά το Sonar, το Samplitude/Sequoia και το Logic επιτρέπουν σημαντική ελευθερία προσέγγισης στο συνθετικό ζητούμενο..."

...και το Garageband. To συνθετικό ζητούμενο δεν το κάνει το μέσο αλλά με την έμπνευση και το ταλέντο. Με λίγα λόγια και λίγα παραδείγματα...

εάν πάρω τη καλύτερη κιθάρα του κόσμου και ο Jeff Beck ένα σκουπόξυλο, πάλι αυτός θα παίζει καλύτερα. Εάν αγοράσω την ακριβότερη φωτογραφική μηχανή με όλες τις τεχνολογίες πάλι ο Helmut Newton με μία Kodak θα βγάζει καλύτερες φωτογραφίες από εμένα. Είναι θέμα οπτικής γωνίας και ταλέντου (ναι Killon ταλέντου που σε κάποια άτομα ο καλός Θεός το έχει δώσει με τα καντάρια, οι άλλοι απλά μελετάνε και είναι αξιέπαινοι...). Εάν εσύ φίλε eye έχεις την καλύτερη super-duper κουζίνα με όλους τους αυτοματισμούς και καίς το φαί δεν σου φταίει ο καλός μάγειρας που δουλεύει το γκαζάκι (Garageband)....

Aλλα πραγματικά τι νομίζεις φίλε eye ότι μπορείς να κάνεις περισσότερο με το Cubase(?) σου από το ότι φτιάχνω με το garageband μου (ρωτάω χωρίς καμμία πρόθεση να σε προσβάλω). Έχει ενδιαφέρον η οπτική γωνία ενός πληκτά σε σχέση με έναν που βασίζεται σε 6 χορδές... Σε αυτή τη ζωή όσο ζείς μαθαίνεις...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top