1) Τι εννοείς "μουσικά" φτιαγμένα;
2)Φυσικά και λέει πολλά γιατί η αρμονία έχει εξελιχθεί' date=' έχει αναλυθεί καλύτερα και φυσικά ΔΕΝ πρέπει να αποτελεί σπουδή μιας συγκεκριμένης εποχής (όπως πολλοί καθηγητές λανθασμένα διδάσκουν) αλλά αντίθετα πρέπει να προετοιμάζει το μουσικό για να μπορεί να αναλύει έργα και να μπορεί να γράψει μουσική. Τα θέματα του καλομοίρη λοιπόν, ΚΑΜΟΙΑ σχέση με αυτό τον προσανατολισμό...
3)Τα θέματα του Καλομοίρη ήταν τα πρώτα θέματα που έλυσα. Τα πιό ανούσια, τα πιό βαρετά, τα θέματα που δεν είχαν να με διδάξουν τίποτα παραπάνω εκτός από τα πολύ βασικά, τα ευνόητα, τα πλέον προβλεψιμα. Δε λέω πως δεν είναι σημαντικό κεφάλαιο για την ελληνική μουσική ιστορία, μη μπερδέυεις τα πράγματα. Αλλά από τότε γράφτηκαν και καλύτερα πράγματα, δεν είναι ανάγκη να κολάει κάποιος εκεί. Έριξα μια ματία στην "οργανογνωσία" του και ήταν για γέλια. Δε θα τα δίδασκα ποτέ στους μαθητές μου. Αν δίδασκα στη δεκαετία του '40, ίσως.[/quote']
1) Εννοω οτι αν παίξεις ακόμα και αυτόνομες τις δοσμένες φωνές των θεμάτων του Καλομοίρη καταλαβαίνεις οτι αποτελούν μικρές εύηχες συνθέσεις φτιαγμένες απο εμπνευσμένο συνθέτη και όχι απλά κατασκευασμένες μελωδίες που εξυπηρετουν τους κανόνες της αρμονίας όπως συμβαίνει με θέματα Κουτούγκου, Τραυλού κτλ.
2)Η ΣΧΟΛΙΚΗ αρμονία καλώς ή κακώς στηρίζεται σε μια λίστα απο κανόνες δεσμεύσεις και συγκεκριμένες κατευθύνσεις που προήλθαν απο κάποιος μελετητές (πχ ραμώ) έργων συνθετών του 17-18ου αιώνα και ειδικά του Μπάχ. Η σχολικη (ξανα τονίζω) αρμονία είναι αδύνατο να εξελιχτεί, όπως αναφέρεις. Και αυτό γιατι οι σπουδαστές της θα βρεθούν κάποια στιγμή απέναντι σε μια επιτροπή που θα κρίνει τα θέματά τους με βάση τα πιο πάνω στερεότυπα. Γι αυτό και οι καθηγητές είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να κανουν το λάθος να διδάσκουν αρμονία σαν σπουδή μιας συγκεκριμένης εποχής. Φυσικά δυστυχώς αρμονία με την έννοια της λέξης μαθαίνει κάποιος εφ όσο τον ενδιαφέρει μετά το πτυχίο του. Μέχρι τότε οι σπουδές του πρέπει να είναι ακαδημαικές και όχι ριζοσπαστικές. Εκτός αν δεν τον ενδιαφέρει το πτυχίο παρα μόνο η γνώση. Αυτο όμως είναι εκτός του θέματος μας.
3) Αν δεν λύσουν οι μαθητές σου θέματα του Καλομοίρη αυτοί θα βγούν χαμένοι.[/u]