Temperaments-Συγκερασμοί

Αυτό που λες , αυτό λέω κι εγώ. Απλά ο πίνακας το έχει σαν:

F#>10cents και  10<F# cents.

Όμως δεν εννοώ αυτό. Η ερώτηση μου περιέχει τη λέξη ''μόνο''. Εξηγώ:

Γιατί στον συγκεκριμένο πίνακα αλλά και σε δεκάδες άλλους που θα βρείτε κάνοντας Googling αναφέρονται ΜΟΝΟ οι εναρμόνιες  F# & Gb και όχι και οι υπόλοιπες εναρμόνιες {D#-Db , A#-Bb } ??(όλες οι εναρμόνιες δεν είναι το ίδιο λόγω της J.I)

Στέφανος

 
Επειδή πάλι γίνεται αναφορά σε αρθρογραφία από ένα μή ειδικό ξανα-παρουσιάζω την αρχή του ''άρθρου μου'' και απορώ γιατί δεν γίνεται αντιληπτός ο σκοπός του.

Πχ σήμερα δόθηκε η ευκαιρία σε πολλούς να μάθουν γιατί κάθε τάστο κιθάρας είναι σε διαφορετική απόσταση και ένα σωρό άλλα από τις ερωτήσεις.

STEFANOS604 είπε:
TEMPERAMENTS

Τολμώ και παρουσιάζω , σαν Ηλεκτρονικός Μηχανικός που έχει και μερικές γνώσεις της μουσικής θεωρίας, ένα πολύ δύσκολο θέμα-τους ‘’συγκερασμούς’’.

Όλες οι πληροφορίες αντλήθηκαν από εξαντλητικές ερωτήσεις σ’ ένα ξένο site (slidemeister.com με το οποίο συνεργάζομαι) στo οποία ξεκίνησα  να περιγράφω τον παρακάτω πρακτικό τρόπο κουρδίσματος μιας φυσαρμόνικα . Βλέπε το video μου ΕΔΩ:

 
korg_nikos είπε:
Μανώλη η διαφορά σε Hertz των C4-D4 και C5-D5 δεν είναι +/- 1,059463.
Νίκο τι έπαθες; Αυτό που έδωσα είναι το "factor" μεταξύ δύο ημιτονίων πρός τα πάνω. Π.χ. από C σε C#21/12 = 1,0594630943592952645618252949461

 
STEFANOS604 είπε:
Πιστεύω ότι επειδή και εσύ και ο Νίκος έχετε πολλές γνώσεις για όλα τα μουσικά θέματα αν ανοίγατε για κάθε μία έννοια να νέο θέμα και μάλιστα σε στυλ ερώτησης , πιστεύω ότι θα ενδιέφερε πολλούς.
Γιά μένα τουλάχιστον είναι πολύ δύσκολο από πλευράς χρόνου. Φαντάζομαι το ίδιο καί ο Νίκος. Άσε που πολλές φορές αν θέλουμε κάτι επείγον μεταξύ μας το λύνουμε τηλεφωνικά. Ένας άλλος λόγος είναι αυτός που λες πολύ σωστά παρακάτω...

Το να ανοίξουμε όμως τόσα πολλά θέματα ταυτόχρονα πιστεύω δεν θα μας παρακολουθήσουν.
Όπως θα έχεις καταλάβει, το ζητούμενο γιά μένα τουλάχιστον, είναι να υπάρχει τρόπος υλοποίησης. Καλή καί σωστή η θεωρία αφού βοηθάει την πράξη, αλλά κατά 99% η πράξη είναι το ζητούμενο από τους ενδιαφερόμενους. Εάν αυτά που διαβάζει κάποιος δεν μπορεί γιά κάποιους λόγους να τα πραγματοποιήσει, θα παραμένουν στη θεωρία καθαρά εγκυκλοπαιδικά. Πίστεψέ με το κάθε όργανο έχει τις δικές του ιδιομορφίες, κατ'επέκταση δυσκολίες στην υλοποίηση αυτού του θέματος. Αυτός είναι ένας πολύ βασικός λόγος που υπάρχουν τα standard και αναγκαστικά οι κατασκευαστές βαδίζουν πάνω σε αυτά γιά να υπάρχει αυτό που λέμε compatibility - συμβατότητα.

Να επαναλάβω κάτι που είπα πιό πάνω με άλλα λόγια. Οι απόψεις περί σωστής ή λάθος κλίμακας είναι πάρα πολλές. Εξαρτάται το πως προσεγγίζει κανείς την εκάστοτε κλίμακα, με ποιά μέθοδο καί γιά ποιό σκοπό - είδος μουσικής. Σε τόσα χρόνια υπηρεσίας, έχω αρκετά παραδείγματα από πολλές - διαφορετικές χώρες.

Δίνοντας εξηγήσεις καί αναλύσεις σε τέτοια θέματα, θεωρώ ότι είναι σαν να θέλω εν έτη 2011 να ανακαλύψω τον "τροχό".

Φιλικά

Μανώλης

♪♫♪

Υ.Γ.

Σου χρωστάω κάποια ηχητικά παραδείγματα. Δεν το έχω ξεχάσει. Όταν βρω ελεύθερο χρόνο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μανώλης Χναράκης είπε:
Νίκο τι έπαθες; Αυτό που έδωσα είναι το "factor" μεταξύ δύο ημιτονίων
Έτσι μάλιστα!!!

Το +/- αφορά διαφορά. Το "x" ή το ":" αφορά λόγο ή συντελεστή ή factor.

Συνεπώς

Hz© + 1,059463 δεν ισούται με Hz(C#)

Hz© - 1,059463 δεν ισούται με Hz(B)

αλλά

Hz© x 1,059463 ισούται με Hz(C#)

Hz© : 1,059463 ισούται με Hz(B)

Σας τη σπάω με την ακριβολογία αλλά η Διαφορά μεταξύ 2 αριθμών α και β μία έννοια έχει η οποία είναι (α-β).

Για να τελειώνω με τα θεωρητικά συμφωνώ μαζί σας περί πρακτικής εφαρμογής αλλά πάντα με τον ανάλογο "σεβασμό" στη Θεωρία.

Επειδή πάλι γίνεται αναφορά σε αρθρογραφία από ένα μή ειδικό ξανα-παρουσιάζω την αρχή του ''άρθρου μου'' και απορώ γιατί δεν γίνεται αντιληπτός ο σκοπός του.
Στέφανε, για να μην παρεξηγηθώ βρίσκω την προσπάθεια σου αξιολογότατη, σέβομαι τον κόπο και το χρόνο που αφιερώνεις και θέλω να σε ενθαρρύνω να συνεχίσεις.

Η ένσταση μου είναι στην περίπτωση άρθρων σου των οποίων ο τίτλος περιλαμβάνει τη λέξη "Theory" και ενδεχομένως αυτά περιέχουν εννοιες υπό αμφισβήτηση. Η λέξη Theory για μένα είναι βαρυσήμαντη και θεωρώ οτι όλοι μας θα πρέπει να την χρησιμοποιούμε με υπευθυνότητα ειδικότερα όταν μας διαβάζουν ή όταν μας ακούν να παραδίδουμε σε μία αίθουσα διδασκαλίας. Τίποτα παραπάνω.

 
korg_nikos είπε:
Έτσι μάλιστα!!!
  ;D

Συνεπώς

Hz© + 1,059463 δεν ισούται με Hz(C#)

Hz© - 1,059463 δεν ισούται με Hz(B)
ΟΧΙ

αλλά

Hz© x 1,059463 ισούται με Hz(C#)

Hz© : 1,059463 ισούται με Hz(B)
ΝΑΙ
Που ούτε κι αυτό είναι σωστό, αλλά σωστό ως προς το 12φθογγο. Λέμε τώρα...

Σε κούρδισα;  ;D ;D ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Που ούτε κι αυτό είναι σωστό, αλλά σωστό ως προς το 12φθογγο. Λέμε τώρα...
Ναι, σωστό ως προς το Ισοσυγκερασμένο 12φθογγο έτσι όπως ορίστηκε.

Σε κούρδισα;  ;D ;D ;D
.  ;D ;D ;D...όχι όσο θα σε κουρδίσω εγώ να κάτσεις να κάνεις τους παρακάτω υπολογισμούς για να μου απαντήσεις το εξής:
Ο factor για τη μετάβαση από ένα φθόγγο στον επόμενο πλησιέστερο φθόγγο στο 12φθογγο Ισοσυγκερασμένο είναι 1,0594630943592952645618252949461.

Ποιοι είναι οι αντίστοιχοι factors για την αντίστοιχη μετάβαση μεταξύ 2 πλησιέστερων φθόγγων

--στο 24φθογγο σύγχρονο Αραβικό

--στο 72φθογγο Βυζαντινό σύστημα

--και στο 100φθογγο σύστημα του Midi;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ερώτηση. Θα μπορούσες να παίξεις σε ένα τέτοιο "υποτιθέμενο" σύστημα;

121314nts.JPG

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Ερώτηση. Θα μπορούσες να παίξεις σε ένα τέτοιο "υποτιθέμενο" σύστημα;
Πόσες βαθμίδες θα είχε η κλίμακα που θα έπαιζα;

 
korg_nikos είπε:
Στέφανε, για να μην παρεξηγηθώ βρίσκω την προσπάθεια σου αξιολογότατη, σέβομαι τον κόπο και το χρόνο που αφιερώνεις και θέλω να σε ενθαρρύνω να συνεχίσεις.

Η ένσταση μου είναι στην περίπτωση άρθρων σου των οποίων ο τίτλος περιλαμβάνει τη λέξη "Theory" και ενδεχομένως αυτά περιέχουν εννοιες υπό αμφισβήτηση. Η λέξη Theory για μένα είναι βαρυσήμαντη και θεωρώ οτι όλοι μας θα πρέπει να την χρησιμοποιούμε με υπευθυνότητα ειδικότερα όταν μας διαβάζουν ή όταν μας ακούν να παραδίδουμε σε μία αίθουσα διδασκαλίας. Τίποτα παραπάνω.
Νίκο ευχαριστώ και συμφωνώ απόλυτα και δεν ήταν ούτε είναι αυτός ο σκοπός μου.

Θα ήθελα επίσης να επισημάνω τα παρακάτω που αποδεικνύουν ότι το πρακτικό ενδιαφέρει περισσότερο από το θεωρητικό.

Επειδή έχω τη δυνατότητα παρακολούθησης του αριθμού επισκέψεων των Links, που σας παραπέμπουν σε παραστατικά σχεδιαγράμματα που τα περιγράφω κατά το όσον δυνατόν καλύτερα μπορούσα να κάνω ελεύθερη και όχι πιστή μετάφραση αλλά και προσθέτοντας επιπλέον κείμενο ,προϊόν ερωτήσεων σε ξένους μουσικούς, { η μετάφραση μοιάζει με τη γυναίκα , όταν είναι πιστή δεν είναι όμορφη και όταν είναι όμορφη δεν είναι πιστή},παρατήρησα σε βασικά για την κατανόηση των temperaments links η επισκεψιμότητα ήταν μικρή στα οποία όμως απαντούνται πολλά αλλά και μερικές από τις ερωτήσεις που έθεσε ο Νίκος.

Αυτό δείχνει ,παρά τη μέχρι τώρα μεγάλη επισκεψιμότητα του thread, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δεν ενδιαφέρεται για μακροσκελείς αναλύσεις.

Επαναλαμβάνω το ερώτημα.

http://www.box.net/shared/fe49tb1tbzhippvk352r

Μελετώντας το ανωτέρω Link αν μπορεί κάποιος να δώσει κάποια απάντηση κυρίως στο γιατί δίνει 2 τιμές μόνο για τη F# ?

Στέφανος

 
Η συμμετρία της σκάλας γίνεται ορατή με τη διπλή τιμή.

Τι κρίμα που τα πλήκτρα είναι δώδεκα.

Χαϊκού by ManosX  ;D

 
STEFANOS604 είπε:
Επαναλαμβάνω το ερώτημα.

http://www.box.net/shared/fe49tb1tbzhippvk352r

Μελετώντας το ανωτέρω Link αν μπορεί κάποιος να δώσει κάποια απάντηση κυρίως στο γιατί δίνει 2 τιμές μόνο για τη F# ?

Στέφανος
Ψάχνοντας απάντηση για το ανωτέρω ερώτημα βρήκα κάτι πιο συναρπαστικό για τους μουσικούς του ΜΠΑΣΣΟ. Το '' Warwick Just Intonation ''.

Εδώ ο μουσικός Μπάσσου έχει στη διάθεση του (αντί τη χρωματική των 12 νοτών- Ε.Τ ) 59 διαφορετικές νότες και ποικιλία τονικοτήτων Ματζόρε - Μινόρε γεγονός που επεκτείνει τη βασική γλώσσα της μουσικής

Δείτε λεπτομέρειες εδώ :

http://www.hansfordrowe.com/just.html

Στέφανος

 
manosx είπε:
Η συμμετρία της σκάλας γίνεται ορατή με τη διπλή τιμή.

Τι κρίμα που τα πλήκτρα είναι δώδεκα.

Χαϊκού by ManosX  ;D
Κι εγώ έτσι το σκέφτηκα. Είναι το όνομα μάλλον  ;D ;D ;D
 
STEFANOS604 είπε:
Ψάχνοντας απάντηση για το ανωτέρω ερώτημα βρήκα κάτι πιο συναρπαστικό για τους μουσικούς του ΜΠΑΣΣΟ.
Pun intended?

http://el.wikipedia.org/wiki/Ματσούο_Μπασό

Anyway, αυτή η διαφορά ίσως προκύπτει από μια πιο θεωρητική προσέγγιση. Η Roland θέτει έναν πίνακα για το κούρδισμα του κλαβιέ, ενώ ο άλλος πίνακας μπορεί να αφορά τη γενικότερη μελέτη του θέματος.

Σε κάθε περίπτωση, από τη στιγμή που θα ορίσουμε πως αποσκοπούμε σε 12φθογγη κλίμακα, το κουτσούρεμα θα πέσει  ;D 

 
manosx είπε:
Η Roland θέτει έναν πίνακα για το κούρδισμα του κλαβιέ.
Ακριβώς. Προσαρμόζει το κούρδισμα πάνω σε ήδη δοσμένο κλαβιέ (12φθογγου συστήματος). Αυτό γιά πρακτικούς λόγους. Αλλιώς θα πρέπει να κατασκευαστεί ένα διαφορετικό κλαβιέ με περισσότερα πλήκτρα άρα καί με διαφορετικό τρόπο παιξίματος (τοποθεσίες) απ'ότι ο γνωστός τρόπος.
 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Βάση της εικόνας, λογικά από 7 μέχρι 8. Δεν ξέρω, ερώτηση έκανα.
Με ποιο κριτήριο έχουν κατασκευαστεί τα 13φθογγα α και β και με ποιο κριτήριο το 14φθογγο; Υπενθυμίζω οτι μιλάμε για Κούρδισμα και όχι για Κλίμακα συνεπώς η συμμετρία της "σκάλας" δεν καταλαβαίνω που αναφέρεται.

Αν η εκάστοτε κλίμακα που θα έπρεπε να παίξω ήταν 8 βαθμίδων τότε λογικά θα μπορούσα να πειραματιστώ...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top