Παρατηρήστε το δεξί πίνακα, όπου αναλύεται το 5-limit just intonation.
http://www.box.net/shared/fe49tb1tbzhippvk352r
Και τώρα προσέξτε το εξής:
Οι αντιστροφές των διαστημάτων συμβαδίζουν με τις αντιστροφές των λόγων τους.
Δηλαδή, η μεγάλη τρίτη αντεστραμμένη γίνεται μικρή έκτη, σωστά;
Έχουμε λοιπόν 5/4 για την μεγάλη τρίτη και 8/5 για τη μικρή έκτη ( δηλ. 4/5 στη επόμενη, σωστή στη σειρά, οκτάβα)
Άλλο παράδειγμα: Η μεγάλη δεύτερη γίνεται μικρή έβδομη. Το 9 /8 λοιπόν γίνεται 16/9 (δηλ. 8/9 στην επόμενη οκτάβα).
Το ίδιο γίνεται για όλες τις αντιστροφές των διαστημάτων, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για μια συμμετρική 5 limit just tempered σκάλα.
Αυτό που μας "χαλάει" τη συμμετρία είναι το τρίτονο, καθώς θα πρέπει να έχουμε διαφορετική νότα για κάθε έκφανσή του, για τετάρτη αυξημένη ή για πέμπτη ελαττωμένη, ώστε να υπάρχει συμμετρία.
Η roland σου λέει, όχι κύριε ;D κράτα το F#, ως είθισται, και άντε στην ευχή του θεού ;D Ο άλλος ο πίνακας όμως, μπορεί, λέω μπορεί, να πραγματεύεται και την ίδια τη συμμετρία, και
συνεπώς ποσώς τον ενδιαφέρουν τα πλήκτρα του κλαβιέ