Temperaments-Συγκερασμοί

Μανώλης Χναράκης είπε:
Βάση της εικόνας, λογικά από 7 μέχρι 8. Δεν ξέρω, ερώτηση έκανα.
Με ποιο κριτήριο έχουν κατασκευαστεί τα 13φθογγα α και β και με ποιο κριτήριο το 14φθογγο; Υπενθυμίζω οτι μιλάμε για Κούρδισμα και όχι για Κλίμακα συνεπώς η συμμετρία της "σκάλας" δεν καταλαβαίνω που αναφέρεται.

Αν η εκάστοτε κλίμακα που θα έπρεπε να παίξω ήταν 8 βαθμίδων τότε λογικά θα μπορούσα να πειραματιστώ...

 
korg_nikos είπε:
Με ποιο κριτήριο έχουν κατασκευαστεί τα 13φθογγα α και β και με ποιο κριτήριο το 14φθογγο; Υπενθυμίζω οτι μιλάμε για Κούρδισμα και όχι για Κλίμακα συνεπώς η συμμετρία της "σκάλας" δεν καταλαβαίνω που αναφέρεται.

Αν η εκάστοτε κλίμακα που θα έπρεπε να παίξω ήταν 8 βαθμίδων τότε λογικά θα μπορούσα να πειραματιστώ...
Νίκο, τα κουρδίσματα που έδωσα είναι αυθαίρετα μεν αλλά με συχνότητες βασιζόμενες στο ίδιο μοτίβο - υπολογισμό της 12φθογγης. Μόνο γιά πειραματισμό ή extended χρήση θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, γνώμη μου. Είναι εντελώς διαφορετικό σύστημα, ξεκούρδιστο γιά εμάς.
Η συμμετρία αναφέρεται στην 13 φθογγη όπου έχει "κέντρο" - μεσσαία νότα.

 
Παρατηρήστε το δεξί πίνακα, όπου αναλύεται το 5-limit just intonation.

http://www.box.net/shared/fe49tb1tbzhippvk352r

Και τώρα προσέξτε το εξής:

Οι αντιστροφές των διαστημάτων συμβαδίζουν με τις αντιστροφές των λόγων τους.

Δηλαδή, η μεγάλη τρίτη αντεστραμμένη γίνεται μικρή έκτη, σωστά;

Έχουμε λοιπόν 5/4 για την μεγάλη τρίτη και 8/5 για τη μικρή έκτη ( δηλ. 4/5 στη επόμενη, σωστή στη σειρά, οκτάβα)

Άλλο παράδειγμα: Η μεγάλη δεύτερη γίνεται μικρή έβδομη. Το 9 /8 λοιπόν γίνεται 16/9 (δηλ. 8/9 στην επόμενη οκτάβα).

Το ίδιο γίνεται για όλες τις αντιστροφές των διαστημάτων, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για μια συμμετρική 5 limit just tempered σκάλα.

Αυτό που μας "χαλάει" τη συμμετρία είναι το τρίτονο, καθώς θα πρέπει να έχουμε διαφορετική νότα για κάθε έκφανσή του, για τετάρτη αυξημένη ή για πέμπτη ελαττωμένη, ώστε να υπάρχει συμμετρία.  ;) Η roland σου λέει, όχι κύριε  ;D κράτα το F#, ως είθισται, και άντε στην ευχή του θεού  ;D Ο άλλος ο πίνακας όμως, μπορεί, λέω μπορεί, να πραγματεύεται και την ίδια τη συμμετρία, και συνεπώς ποσώς τον ενδιαφέρουν τα πλήκτρα του κλαβιέ  ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
STEFANOS604 είπε:
Just  Intonation {J.I}

Το ‘’Just Temperament λέγεται και ‘’Καλά Συγκερασμένο’’  εγώ θα το εξηγούσα σαν ‘Ακριβής Τονική Προσαρμογή’ ή σαν ‘’Πιο ευχάριστο κούρντισμα με καθαρά ακόρντα ΄΄.

Στέφανος
Σύμφωνα με τον παραπάνω ορισμό,απλώς εκφράζω τώρα μια ιδέα :

1. Αν το ακόρντο που θέλω περιέχει τη νότα F# τότε + 10 cents

2. Αν το ακόρντο που θέλω περιέχει τη νότα Gb τότε - 10 cents

Στέφανος

 
Καταλαβαίνω τη λογική σου, βέβαια τα έβαλες ανάποδα, αλλά λεπτομέρειες  ;D Γιατί να φτιάξεις ένα όργανο πιο δυσκολόπαικτο, με 13 νότες; Έτσι και αλλιώς αν το ακκόρντο που παίζεις έχει  τρίτονο σε ευθεία, τότε εξ ορισμού δε θα είναι... ευχάριστο  ;D diabolus in musica με λένε, και τα παιδάκια κλαίνε  ;D ;D ;D

Βέβαια υπάρχει και ο λόγος 7/5 που είναι πιο "καθαρός", αλλά τότε δε μιλάμε για 5- limit just tempered. Άλλωστε τρίτονο είναι και αυτό, τι το θες το ρημάδι, να παίζεις πιο κουρδισμένο black metal  ???  ;D  ;D  ;D

Ενώ αν γούσταρες την Equal temperament θα πέταγες τις ωραίες τις ντιμινουίτες σου, και θα γύρναγες από κλειδάκι σε κλειδάκι σα τη μελισσούλα  ;D αλλά εσύ εκεί, να πειράζεις το κούρδισμα  :P;D ;D ;D

 
manosx είπε:
  ;) Η roland σου λέει, όχι κύριε  ;D κράτα το F#, ως είθισται, και άντε στην ευχή του θεού  ;D
Δεν λέει κάτι τέτοιο η Roland, το αναφέρει ως παράδειγμα  8)
 
STEFANOS604 είπε:
Σύμφωνα με τον παραπάνω ορισμό,απλώς εκφράζω τώρα μια ιδέα :

1. Αν το ακόρντο που θέλω περιέχει τη νότα F# τότε + 10 cents

2. Αν το ακόρντο που θέλω περιέχει τη νότα Gb τότε - 10 cents

Στέφανος
Κατ'αρχήν F# +10 ή/καί Gb -10 γιά κούρδισμα σε C (Ντο). Έτσι μου ήρθε τώρα, ένα ακόρτο γιά ένα τραγούδι που θα έπαιζα σε C και θα περιλάμβανε την νότα Gb είναι γιά παράδειγμα το C maj7,5b όπου αντί 5b, F#(+10) ή Gb(-10). Διάλεξε. Ποιό από τα δύο θες να παίξω;

 
manosx είπε:
Ενώ αν γούσταρες την Equal temperament θα πέταγες τις ωραίες τις ντιμινουίτες σου, και θα γύρναγες από κλειδάκι σε κλειδάκι σα τη μελισσούλα
+1
 
manosx είπε:
Ενώ αν γούσταρες την Equal temperament θα πέταγες τις ωραίες τις ντιμινουίτες σου, και θα γύρναγες από κλειδάκι σε κλειδάκι σα τη μελισσούλα  ;D αλλά εσύ εκεί, να πειράζεις το κούρδισμα  :P;D ;D ;D
Δεν είμαι  fan της J.I απλώς το συζητάμε και έχω μερικά blues με φυσαρμόνικα που με τρελαίνουν τα ακόρντα τους και έχω τη γνώμη ότι είναι σε J.I:

Πχ ακούστε ένα απόσπασμα από το γνωστό τραγούδι το ''Jackson'' ΕΔΩ:

http://www.box.net/shared/2jukouxyvd5hgr91s9u7

Aπό τη μέχρι τώρα μελέτη της J.I το συμπέρασμα μου είναι ότι εστιάζεται στην εναρμόνιση των ήχων των συγχορδιών και όχι απλώς των ξεχωριστών νοτών.

Όπως σας είπα κάνω πειράματα αλλά όχι με τις τιμές του πίνακα Roland ούτε του 5-limit J.I αλλά κάτι ενδιάμεσο μεταξύ Ε.Τ και J.I και προσπαθώ να πετύχω ακόρντα ''χωρίς'' διακροτήματα.

Στέφανος

 
STEFANOS604 είπε:
Δεν είμαι  fan της J.I απλώς το συζητάμε και έχω μερικά blues με φυσαρμόνικα που με τρελαίνουν τα ακόρντα τους και έχω τη γνώμη ότι είναι σε J.I:

Πχ ακούστε ένα απόσπασμα από το γνωστό τραγούδι το ''Jackson'' ΕΔΩ:

http://www.box.net/shared/2jukouxyvd5hgr91s9u7

Aπό τη μέχρι τώρα μελέτη της J.I το συμπέρασμα μου είναι ότι εστιάζεται στην εναρμόνιση των ήχων των συγχορδιών και όχι απλώς των ξεχωριστών νοτών.

Όπως σας είπα κάνω πειράματα αλλά όχι με τις τιμές του πίνακα Roland ούτε του 5-limit J.I αλλά κάτι ενδιάμεσο μεταξύ Ε.Τ και J.I και προσπαθώ να πετύχω ακόρντα ''χωρίς'' διακροτήματα.
Οπότε καλύτερα να μην ασχοληθώ να δώσω παραδείγματα. Το ξεχνάμε.



 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μανώλη

Φυσικά και περιμένουμε τα παραδείγματα , απλώς απάντησα στον ManosX poy e;ipe¨

''Ενώ αν γούσταρες την Equal temperament θα πέταγες τις ωραίες τις ντιμινουίτες σου, και θα γύρναγες από κλειδάκι σε κλειδάκι σα τη μελισσούλα  αλλά εσύ εκεί, να πειράζεις το κούρδισμα ''

Στέφανος

 
manosx είπε:
Παρατηρήστε το δεξί πίνακα, όπου αναλύεται το 5-limit just intonation.

http://www.box.net/shared/fe49tb1tbzhippvk352r

Και τώρα προσέξτε το εξής:

Οι αντιστροφές των διαστημάτων συμβαδίζουν με τις αντιστροφές των λόγων τους.

Δηλαδή, η μεγάλη τρίτη αντεστραμμένη γίνεται μικρή έκτη, σωστά;

Έχουμε λοιπόν 5/4 για την μεγάλη τρίτη και 8/5 για τη μικρή έκτη ( δηλ. 4/5 στη επόμενη, σωστή στη σειρά, οκτάβα)

Άλλο παράδειγμα: Η μεγάλη δεύτερη γίνεται μικρή έβδομη. Το 9 /8 λοιπόν γίνεται 16/9 (δηλ. 8/9 στην επόμενη οκτάβα).

Το ίδιο γίνεται για όλες τις αντιστροφές των διαστημάτων, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για μια συμμετρική 5 limit just tempered σκάλα.

Αυτό που μας "χαλάει" τη συμμετρία είναι το τρίτονο, καθώς θα πρέπει να έχουμε διαφορετική νότα για κάθε έκφανσή του, για τετάρτη αυξημένη ή για πέμπτη ελαττωμένη, ώστε να υπάρχει συμμετρία.  ;) Η roland σου λέει, όχι κύριε  ;D κράτα το F#, ως είθισται, και άντε στην ευχή του θεού  ;D Ο άλλος ο πίνακας όμως, μπορεί, λέω μπορεί, να πραγματεύεται και την ίδια τη συμμετρία, και συνεπώς ποσώς τον ενδιαφέρουν τα πλήκτρα του κλαβιέ  ;)
Πώς καθορίζονται τα πλήκτρα του κλαβιέ?

Εγώ περιέγραψα τη λήψη πεπερασμένων αριθμών της ακολουθίας στο Pythagoras Intonation.

Ισχύει?? ή καθορίζονται αλλιώς?

Στέφανος

 
Στο σχεδιάγραμμα Pythagoras Intonation

http://www.box.net/shared/7bigcrjz7p1opbio2f7d

αναφέρεται ότι το Pythagoras Intonation ονομάζεται και ''Κύκλος των 5ων'' , με τον περιορισμό ,με το γνωστό ‘Πυθαγόρειο Κόμμα’ ,της ατέλειωτης ακολουθίας .

Και άρα: Ένα σταθερών τόνων όργανο χρησιμοποιεί τον ‘Κύκλο των 5ων  ΄ θέτοντας  την ακολουθία προς τα δεξιά ως C G D A E B F#  και προς αριστερά ως  C F Bb Eb Ab Db.

Η ερώτηση είναι:

Υπάρχουν ΣΗΜΕΡΑ πιάνo ή άλλα σταθερών τόνων  όργανα ,εκτός της φυσαρμόνικας που μπορεί να κουρδιστεί εύκολα κατά Pythagoras Intonation-έκανα τέτοιο κούρδισμα-, που αντί να χρησιμοποιούν Equal  χρησιμοποιούν Pythagoras Intonation?? ή απλώς το Pythagoras Intonation είναι πλέον ‘’στο αρχείο’’ μόνο για θεωρία??

Στέφανος

 
STEFANOS604 είπε:
Η ερώτηση είναι:

Υπάρχουν ΣΗΜΕΡΑ πιάνo ή άλλα σταθερών τόνων  όργανα ,εκτός της φυσαρμόνικας που μπορεί να κουρδιστεί εύκολα κατά Pythagoras Intonation-έκανα τέτοιο κούρδισμα-, που αντί να χρησιμοποιούν Equal  χρησιμοποιούν Pythagoras Intonation?? ή απλώς το Pythagoras Intonation είναι πλέον ‘’στο αρχείο’’ μόνο για θεωρία??
Εάν θυμάμαι καλά από το 1988. Αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος.Η λειτουργία υπήρχε και υπάρχει σε ηλεκτρονικά μουσικά όργανα όπως για παράδειγμα synthesizers, arrangers, el pianos κλπ. Η διαδικασία ξεκουρδίσματος μπορεί να γίνει από το ίδιο το όργανο (πάνελ) ή μέσω Midi.

 
Μανώλη

Η απάντηση -πιστεύω η σωστή-, ψάχνοντας στο διαδίκτυο , είναι ότι το Pythagorean system σχεδόν δεν χρησιμοποιείται σήμερα στη μουσική και άρα δεν υπάρχουν κλαβιέ πιάνων ή άλλα σταθερών τόνων  όργανα και σταθερών τάστων έγχορδα κουρδισμένα κατά Pythagoras Intonation .

Όλες οι πληροφορίες δίδονται ,λόγω τις σπουδαιότητας του κύκλου των 5ων και για να καταδειχθεί το γιατί υπήρξε η ανάγκη για τον Ισοδύναμο Συγκερασμό (Equal Temperament).

Ο Πυθαγόρας καθόρισε την κλίμακα γύρω από τους λόγους 5ης (3/2) και 4ης (4/3) επακριβώς. Το δε πηλίκο τους 9/8 το καθόρισε σαν τόνο και διαίρεσε τη οκτάβα σε 7 νότες , όπως και σήμερα, αλλά  το ημιτόνιο σαν 256/243 , διευθετώντας την ακολουθία προς τα δεξιά ως C G D A E B F#  και προς αριστερά ως  C F Bb Eb Ab Db γι αυτό ονομάζεται και κύκλος των 5ων

 
STEFANOS604 είπε:
Μανώλη

Η απάντηση -πιστεύω η σωστή-, ψάχνοντας στο διαδίκτυο , είναι ότι το Pythagorean system σχεδόν δεν χρησιμοποιείται σήμερα στη μουσική
Σχεδόν. Άλλωστε ποιός να το χρησιμοποιήσει και με ποιά μέσα; εσύ (εννοώ φισαρμόνικα); ο κιθαρίστας; ποιός;Εννοώ να πατάει σωστά και όχι να γλύφει τις νότες - συχνότητες.

Κάπου σου είχα εξηγήσει πως θέλει custom όργανο αν πρόκειται για φυσικό όργανο. Με τα Midi όργανα ναι γίνεται. Δεν έχω χρόνο να κάνω audio παραδείγματα. Κάποια στιγμή αργότερα. Ίσως με βοηθήσει σ'αυτό και ο Marathon.

Θα έχεις καταλάβει ότι είναι δύσκολο να την χρησιμοποιήσει (την Just) ο οποιοσδήποτε. Εκτός του ότι χρειάζεται να γνωρίζει τι ακριβώς είναι και τι συμβαίνει, πρέπει να του είναι πραγματικά αναγκαία. Το σοβαρότερο, χρειάζονται κάποια σοβαρότατα βοηθήματα για να παίξει σωστά, (μιλάω τουλάχιστον για τα πλήκτρα που είναι το όργανό μου) αφού βάση της σημερινής μουσικής τουλάχιστον, οι νότες και κατ'επέκταση οι κλίμακες μέσα σε ένα σημερινό τραγούδι (π.χ. Πάριος - Βίσση - Ρουβάς), αλλάζουν συνεχώς. Οπότε, το "ηλεκτρονικό - τεχνικό" βοήθημα που λέω είναι κατά τη γνώμη μου απολύτως αναγκαίο, για να ακούσεις σωστά κάτι που θα παιχτεί σε Just ή σε οποιαδήποτε Pythagorian - Mythagorian που είναι χτισμένη με αυτό τον τρόπο, με αυτή την λογική.

και άρα δεν υπάρχουν κλαβιέ πιάνων ή άλλα σταθερών τόνων  όργανα και σταθερών τάστων έγχορδα κουρδισμένα κατά Pythagoras Intonation .
Δεν έχω πει πουθενά ότι τα πιό πάνω πληκτροφόρα είναι κουρδισμένα "by default" κατ'αυτόν τον τρόπο. Είπα ότι εδώ και πάρα πολλά χρόνια από τεχνικής πλευράς υπάρχει και αυτή η δυνατότητα του μικροκουρδίσματος σε πάρα πολλά ηλεκτρονικά πληκτροφόρα, άμεσα και απλά. Βλέπε ως παράδειγμα την Αραβική κλίμακα.

Όλες οι πληροφορίες δίδονται ,λόγω τις σπουδαιότητας του κύκλου των 5ων και για να καταδειχθεί το γιατί υπήρξε η ανάγκη για τον Ισοδύναμο Συγκερασμό (Equal Temperament).
Αυτό είναι γνωστό σε όλους μας. Γι'αυτό και όχι μόνο χρησιμοποιούμε την Equal. Βλέπε transpose ή δωδεκάφθογγο σύστημα.

Ο Πυθαγόρας καθόρισε την κλίμακα γύρω από τους λόγους 5ης (3/2) και 4ης (4/3) επακριβώς. Το δε πηλίκο τους 9/8 το καθόρισε σαν τόνο και διαίρεσε τη οκτάβα σε 7 νότες , όπως και σήμερα, αλλά  το ημιτόνιο σαν 256/243 , διευθετώντας την ακολουθία προς τα δεξιά ως C G D A E B F#  και προς αριστερά ως  C F Bb Eb Ab Db γι αυτό ονομάζεται και κύκλος των 5ων
Δεν γνωρίζω τι μουσική άκουγε τότε ο κύριος Πυθαγόρας, καλή του ώρα. Εάν ζούσε σήμερα και άκουγε σημερινή μουσική υπό τις σημερινές συνθήκες αλλά κυρίως αν έβλεπε κάποιες σημερινές τεχνολογικές δυνατότητες - ευκολίες, μπορεί και να ήταν εφευρέτης κάποιου άλλου συστήματος ή κάποιος άλλος να ήταν ο εφευρέτης πριν προλάβει αυτός να πει αυτά που γνωρίζουμε ή να τους είχε πλακώσει όλους στο ξύλο ή τελικά να έκανε τουμπεκί και να καθόταν σπιτάκι του. Δεν μπορώ να το γνωρίζω αυτό.
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τελικά ζούμε σε έναν κόσμο Equal Tempered?

Απ' ότι φαίνεται όχι εντελώς.

Μανώλη πιστεύω ότι τα παραδείγματα που υποσχέθηκες ίσως μοιάζουν με αυτά -μέσω software-στο παρακάτω video:

''Μusicians can retune each note of the octave and compose in scales once available only to players of hard-to-find world instruments. Indian, Chinese and Turkish scales are now easily accessible along with Meantone, Pythagorean, Just and other historic and experimental temperaments.''



Αν νομίζεις ότι έχει κάτι καλό αυτό το video δώσε κάποια περιληπτική ανάλυση-επισημαίνοντας το χρονικό διάστημα στο video- όπως εσύ ξέρεις.

Επίσης στο παρακάτω video παίξιμο βιολιού σε Pythagorean Intonation

http://www.wonderhowto.com/how-to-play-pythagorean-intonation-violin-6215/

Συνεχίζω τη συζήτηση γιατί μετά από κάθε σου απάντηση με βάζεις σε περισσότερο ψάξιμο.

Στέφανος

 
STEFANOS604 είπε:
Τελικά ζούμε σε έναν κόσμο Equal Tempered?

Απ' ότι φαίνεται όχι εντελώς.
;D

Μανώλη πιστεύω ότι τα παραδείγματα που υποσχέθηκες ίσως μοιάζουν με αυτά -μέσω software-στο παρακάτω video:

>>> VIDEO <<<
Δεν έχει καμία σχέση με αυτά που λεω διότι:α) Εγώ μιλάω - μιλάμε π.χ. για Just κι αυτός παίζει Arabic. Ειδικά αν παίζεις Simple Arabic με Αραβικό μοτίβο όπως παίζει πολύ σωστά αυτός. Πρέπει να ξέρει πολύ καλά το γιατί.

β) Αυτός είναι "κουλός", παίζει με το ένα χέρι. Με το δεύτεο χέρι, αυτό που γυρίζει αλλάζει envelopes του ήχου (φίλτρα κλπ). Δεν πειράζει κούρδισμα. Επίσης τον είδες πουθενά να παίξει δεύτερη; ή να αλλάξει τονικότητα με το ίδιο κούρδισμα; Ξέρει πολύ καλά τι τον περιμένει :D

γ) Παίζει σε fixed κούρδισμα. Δεν αλλάζει κούρδισμα ανάλογα την τονικότητα που βρίσκεται η μελωδική γραμμή. Γι'αυτό και η μελωδική γραμμή που παίζει είναι συγκεκριμένη και πολύ σωστά αφορά συγκεκριμένο είδος μουσικής.

Πρέπει να κάνω το παράδειγμα και πίστεψέ με δεν έχω καθόλου χρόνο για τέτοια.

Όμως μπορείς να κάνεις παράδειγμα και μόνος σου αν τα καταφέρεις. Παίξε ένα τραγούδι, για παράδειγμα το "Μάτια Μπλε" από ΝΤΟ Just και πες μου στο refrain τι θα γίνει. Μπορεί να το ακούσεις και νωρίτερα από το refrain, ανάλογα τις συγχορδίες που θα βάλεις.

Το καλό που βλέπω στο software, είναι ότι με εύκολο τρόπο (λόγω σχεδιασμού του software) μπορείς να ρυθμίσεις τα κουρδίσματα σε cents ή ακόμα και σε Hertz. Για κάποιον που δεν θέλει να ασχοληθεί με τα cents του είναι βολικά τα Hertz και αντίστροφα. Εάν γνωρίζεις από μετατροπές από cents σε Hertz μπορείς να έχεις σχεδόν το ίδιο αποτέλεσμα. Σχεδόν.

Επίσης κάτι που είδα στο πρόγραμμα, μπορείς να έχεις βάση του προγράμματος που είδα στο video, μεγαλύτερη ακρίβεια λόγω του ότι αν πρόσεξες, στο software δείχνει ότι μπορείς να έχεις ακριβώς τα επιθυμητά Herts που σε cents αντιστοιχούν σε x,xx cents.

Με άλλα λόγια η καινοτομία που έχει το software στο συγκεκριμένο video είναι η δυνατότητα εμφάνισης - ρύθμισης σε cents ή/και σε Hertz. Κατά τα άλλα η παροχή μικροκουρδίσματος παραμένει ως έχει όπως και παλιά. Τίποτα το νεότερο.

Με άλλα λόγια το πρόβλημα χρήσης της Just ή Pythagorian παραμένει ακριβώς το ίδιο εάν μιλάμε για σημερινή μουσική χρησιμοποιώντας όχι Equal.

Επίσης στο παρακάτω video παίξιμο βιολιού σε Pythagorean Intonation
Αυτός ο κύριος ΝΑΙ. ΜΑΛΙΣΤΑ. Πάρα πολύ σωστά. Είδες πόσο ανατριχιαστικό είναι το ηχητικό αποτέλεσμα στα σημεία με την κόκκινη ένδειξη Ο ;

Αυτό διότι, το συγκεκριμένο όργανο με την σχετική ελευθερία, βιολί, αν και "κουρδισμένο" κατά όχι Equal Intonation, δεν μπορεί να αλλάζει σε πραγματικό χρόνο από κούρδισμα σε κούρδισμα ανάλογα την κλίμακα.

Μου κάνει φοβερή εντύπωση που δεν μπορείς να το κατλάβεις μετά από τόσα post.

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
;D

Αυτός ο κύριος ΝΑΙ. ΜΑΛΙΣΤΑ. Πάρα πολύ σωστά. Είδες πόσο ανατριχιαστικό είναι το ηχητικό αποτέλεσμα στα σημεία με την κόκκινη ένδειξη Ο ;

Αυτό διότι, το συγκεκριμένο όργανο με την σχετική ελευθερία, βιολί, αν και "κουρδισμένο" κατά όχι Equal Intonation, δεν μπορεί να αλλάζει σε πραγματικό χρόνο από κούρδισμα σε κούρδισμα ανάλογα την κλίμακα.

Μου κάνει φοβερή εντύπωση που δεν μπορείς να το κατλάβεις μετά από τόσα post.
Μανώλη το θέμα δεν είναι να το καταλάβω μόνον εγώ αλλά και οι υπόλοιποι επισκέπτες μας που για να συνεχίζουν την παρακολούθηση σημαίνει ότι την βρίσκουν ενδιαφέρουσα και κάθε φορά αποκομίζουν και κάτι.

Άλλοι ''πιάνουν'' ένα θέμα αμέσως άλλοι με προσεκτική μελέτη εγώ ανήκω στους δεύτερους΄-{και χρειάζομαι επανάληψη ( λόγω ηλικίας) και μη ξεχνάς ότι ασχολήθηκα με το θέμα πριν 4 μήνες}.

Στέφανος 

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Σχεδόν. Άλλωστε ποιός να το χρησιμοποιήσει και με ποιά μέσα; εσύ (εννοώ φισαρμόνικα); ο κιθαρίστας; ποιός;

Εννοώ να πατάει σωστά και όχι να γλύφει τις νότες - συχνότητες.

Κάπου σου είχα εξηγήσει πως θέλει custom όργανο αν πρόκειται για φυσικό όργανο. Με τα Midi όργανα ναι γίνεται. Δεν έχω χρόνο να κάνω audio παραδείγματα. Κάποια στιγμή αργότερα. Ίσως με βοηθήσει σ'αυτό και ο Marathon.
απλά θα σημειώσω ότι το Garritan Steinway, έχει preset με κούρδισμα σε pythagorean scale... Όπως και το Pianoteq

 

Trending...

Νέα θέματα