Τελικη Μιξη

AntonyPath25

Νέο μέλος
Μηνύματα
217
Πόντοι
16
Μηπως για την τελικη μιξη ενος κομματιου, θα βοηθουσε να χαμηλωσω ολα τα καναλια (cubase) και να αρχιζα με μια συγκρκρημενη σειρα ?

π.χ πρωτα το bit μετα μπασο μετα το snare ta hats, ta pad, ta lead klp

ή δεν παιζει κανενα ρολο ?

thanx

 
Ενα ένα δεν νομίζω οτι έχει κανένα νόημα. Ο σκοπός είναι στο τέλος να δέσει το κομμάτι.

Εγώ τα βάζω όλα τα κανάλια στο ίδιο level, και αρχίζω να βάζω τα effects, και ταυτόχρονα tweaks συνέχεια στην ένταση, τα τοποθετώ στο χώρο (reverbs κλπ), μέχρι να είμαι κάπως ικανοποιήμενος απο αυτό που ακούω. Μετά φέυγω απο το χώρο, και το ακούω στο αμάξι, σε διαφορετικά hi-fi ηχεία, ξανά πίσω για tweaks, και ξανά το ακούω... και ξανα ... και ξανά .... μέχρι να είμαι ικανοποιημένος.

 
Μηπως για την τελικη μιξη ενος κομματιου' date=' θα βοηθουσε να χαμηλωσω ολα τα καναλια (cubase) και να αρχιζα με μια συγκρκρημενη σειρα ?π.χ πρωτα το bit μετα μπασο μετα το snare ta hats, ta pad, ta lead klp

ή δεν παιζει κανενα ρολο ?

thanx[/quote']

περιπου...
 
Ναι' date=' έχω διαβάσει πως πάιζει ρόλο.
Αν δεν βάλεις πρώτα τα κρουστά, και στα db που πρέπει ....

ξέχνα την μίξη σου.

:wink:[/quote']

:D :D :D

ελα βρε ινηλατη , ψυχραιμια.

φυσικα και δεν ειναι ετσι υπερβολικα οπως τα λες.

γενικα υπαρχει μια πεπατημενη οδος που λεει να αρχιζεις με μπιτ και μπασσο και να χτυπανε περιπου στο -5 και - 7 ,

αλλα φυσικα δε λεει τιποτα αυτο απο μονο του , και ειδικα για εμας που μιξαρουμε στο pc
 
Ενα ένα δεν νομίζω οτι έχει κανένα νόημα. Ο σκοπός είναι στο τέλος να δέσει το κομμάτι.
Εγώ τα βάζω όλα τα κανάλια στο ίδιο level' date=' και αρχίζω να βάζω τα effects, και ταυτόχρονα tweaks συνέχεια στην ένταση, τα τοποθετώ στο χώρο (reverbs κλπ), μέχρι να είμαι κάπως ικανοποιήμενος απο αυτό που ακούω. Μετά φέυγω απο το χώρο, και το ακούω στο αμάξι, σε διαφορετικά hi-fi ηχεία, ξανά πίσω για tweaks, και ξανά το ακούω... και ξανα ... και ξανά .... μέχρι να είμαι ικανοποιημένος.[/quote']

δεν μπορω ν΄ακουω ολοι την, ωρα τουλαχηστων τα hats kai to snare χωρις ρεβερμπ !! :) Οσο για το αμαξι και αλλα hi fi κι εγω το κανω εννοητε :)

thanx
 
Μηπως για την τελικη μιξη ενος κομματιου' date=' θα βοηθουσε να χαμηλωσω ολα τα καναλια (cubase) και να αρχιζα με μια συγκρκρημενη σειρα ?π.χ πρωτα το bit μετα μπασο μετα το snare ta hats, ta pad, ta lead klp

ή δεν παιζει κανενα ρολο ?

thanx[/quote']

περιπου...
κατατοποιστικοτατος :D :D
 
AntonyPath25, εγώ ειδικός δεν είμαι, αλλά μερικά πράγματα είναι αυτονόητα:

α) Δεν υπάρχει ΜΙΑ απάντηση στην ερώτησή σου, αλλά τόσες απαντήσεις όσες και μουσικά κομάτια. Ή μάλλον, τόσες απαντήσεις όσες και ο πιθανός αριθμός ανθρώπων που θα μπορούσαν να κάνουν το mixing.

β) Η υπόθεση περιπλέκεται από το ότι δεν έχουμε ιδέα για το ποιο είδος μουσικής προσπαθείς να κάνεις και πόσο κοντά έχεις φτάσει από ΑΛΛΕΣ απόψεις, δηλαδή σύνθεση και ενορχήστρωση. Αν συνθετικά και ενορχηστρωτικά είσαι ακόμη μακρυά, τότε δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε για την μίξη.

γ) Είναι απαραίτητο (μερικές φορές), άλλος να μιξάρει το υλικό διότι απλούστατα αυτός που το έχει γράψει έχει επίσης μπαφιάσει να το ακούει και του φαίνονται όλα χάλια. Εγώ λύνω αυτό το πρόβλημα αφήνοντας αφύσικα μεγάλα χρονικά διαστήματα μέχρι να κάνω την πρώτη απόπειρα mixing (τυπικά, πάνω από έξη μήνες).

δ) Όπως έχω πει άλλες πέντε χιλιάδες φορές, αυτές οι συζητήσεις είναι ΑΣΚΟΠΕΣ αν δεν μπορούμε να ακούσουμε κάτι. Ανέβασε κάτι στο δίκτυο να δούμε ποιο είναι (και αν υπάρχει) πρόβλημα.

Αυτά

 
επισης τα πραγματα περιπλοκονται επειδη οι πιο πολλοι απο μας εδω , συνηθως συνθετουν-ενορχηστρωνουν καθως μιξαρουν και μιξαρουν καθως συνθετουν-ενορχηστρωνουν . σπανια κανουμε ενα κομματι τελειωμενο τελειως και μετα καποια στιγμη λεμε οκ τωρα θα το μιξαρω :wink:

 
επισης τα πραγματα περιπλοκονται επειδη οι πιο πολλοι απο μας εδω ' date=' συνηθως συνθετουν-ενορχηστρωνουν καθως μιξαρουν και μιξαρουν καθως συνθετουν-ενορχηστρωνουν . σπανια κανουμε ενα κομματι τελειωμενο τελειως και μετα καποια στιγμη λεμε οκ τωρα θα το μιξαρω :wink:[/quote']
Έτσι είναι, όπως τα λέει ο boody, αλλά πριν δύο χρόνια κατάλαβα ότι είναι λάθος αυτό. Τώρα κάνω export τα audio tracks και τα παρατάω σε μιαν άκρη για ένα διάστημα, πριν αποφασίσω να τα μιξάρω. Είναι άλλη φάση.
 
επισης τα πραγματα περιπλοκονται επειδη οι πιο πολλοι απο μας εδω ' date=' συνηθως συνθετουν-ενορχηστρωνουν καθως μιξαρουν και μιξαρουν καθως συνθετουν-ενορχηστρωνουν . σπανια κανουμε ενα κομματι τελειωμενο τελειως και μετα καποια στιγμη λεμε οκ τωρα θα το μιξαρω :wink:[/quote']
Έτσι είναι, όπως τα λέει ο boody, αλλά πριν δύο χρόνια κατάλαβα ότι είναι λάθος αυτό. Τώρα κάνω export τα audio tracks και τα παρατάω σε μιαν άκρη για ένα διάστημα, πριν αποφασίσω να τα μιξάρω. Είναι άλλη φάση.
+1000000000000000000000000000000 :wink:

Όταν ακούς ένα κομμάτι 1000 φορές μέσα σε μια μέρα αρχίζεις και συνηθίζεις τα λάθη και τις ατέλειες του! Γι αυτό είναι καλύτερα να κάτσει λίγο στην άκρη και μετά να το ξαναπιάσεις με φρέσκο αυτί, και πολλές φορές και με καμία δεύτερη, τρίτη, τέταρτη γνώμη από κάποιον γνωστό, φίλο κτλ....
 
ακομα και πολυ μεγαλοι ηχοληπτες,αφηνουν ενα χρονικο διαστημα πριν ξαναπιασουν ενα κομματι...και ακομα καλυτερα αν την μιξη δεν την τελειωσουμε σε μια φαση αλλα σε περισσοτερες..λειτουργει πολυ καλα αυτο...

παρ'ολα αυτα ομως χρειαζεται αρκετο διαβασμα,κατανοηση πολλων πραγματων σχετικα με την μιξη,τοσο φυσικων φαινομενων οσο και ψυχοακουστικων...επισης απαιτουνται πολλες ωρες ακροασης μουσικης και καλων παραγωγων στο συστημα που προκειται να δουλεψουμε.. :wink: :wink:

Γενικοτερα παντως να εχουμε στο μυαλο μας τα παρακατω:οτι σε μια μιξη πρεπει να καθορισουμε τον ''ρολο'' καθε οργανου..τι υφος θελουμε να εχει η μιξη μας και να ξερουμε βασικα τι θελουμε να ακουσουμε...ειναι σχετικοτατος ο ρολος μιας ενορχηστρωσης σε μια μιξη...μια καλη ενορχηστρωση ειναι πολυ πιο ευκολο να μιξαριστει.

Επισης να γνωριζουμε πως θα καταφερουμε και με ποιες τεχνικες να διαχωρισουμε καλυτερα τα οργανα σε μια μιξη,χωρις να χρειαστει να θαψουμε καποια οργανα για να δειξουμε καποια αλλα...οπως επισης να καταννοησουμε πως καμια φορα και η μειωση της εντασης ενος οργανου το βοηθαει να ακουστει καλυτερα σε μια μιξη....μπορουμε να αναφερουμε παρα πλοοα ακομη ...εγω θα κλεισω με το εξης:το eq οταν το χρησιμοποιειτε σε εναν ηχο μαθετε να αποφευγετε να προσθετετε συχνοτητες με αυτο...μαθετε να αφαιρειτε απο εναν ηχο τις ''μη χρησιμες'' για την μιξη περιοχες του...ετσι λοιπον μενουν οι χρησιμες... :lol:

 
απλούστατα αυτός που το έχει γράψει έχει επίσης μπαφιάσει να το ακούει και του φαίνονται όλα χάλια.
+1.000.000
+5.000.000 εχει τυχει να ακουσω κομματι μου μετα απο καιρο και να πω τι ειχα φτιαξει ο θεος αλλα και το αντιθετο !!!

Αλα απ'οτι καταλαβα δεν εχουμε καποια στανταρ ο καθενας εχει το στυλ του του και τον τροπο του

 
το eq οταν το χρησιμοποιειτε σε εναν ηχο μαθετε να αποφευγετε να προσθετετε συχνοτητες με αυτο...μαθετε να αφαιρειτε απο εναν ηχο τις ''μη χρησιμες'' για την μιξη περιοχες του...ετσι λοιπον μενουν οι χρησιμες...
Χαλαρά ισχύει αυτό και επαυξάνω. Οχι ότι είναι λάθος να προσθέτετε gain σε equalizing αλλά αυτό χρησιμεύει μόνον όταν ο ήχος του όργανου θέλουμε να αλλάξει εντελώς ύφος (συνήθως σε κάκιστες πηγές...)

Εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι αλλο ρε παιδιά. Πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το ότι στο ένα κομμάτι μας θα έχουμε ίδια ένταση με το άλλο; Πρέπει να κοιτάμε που φτάνει το volume του κάθε καναλιού (πχ. μπότα) εφόσον έχουμε φτάσει στο τέλος του μιξαρίσματος και μετά να βάζουμε και ίδια επίπεδα στο άλλο κομμάτι; Ποιος είναι ο επίσημος τρόπος γενικός για την μίξη-μαστερινγκ με ίδιας έντασης αποτελέσματα???

 
Χαλαρά ισχύει αυτό και επαυξάνω. Οχι ότι είναι λάθος να προσθέτετε gain σε equalizing αλλά αυτό χρησιμεύει μόνον όταν ο ήχος του όργανου θέλουμε να αλλάξει εντελώς ύφος (συνήθως σε κάκιστες πηγές...)
Μην είσαι τόσο απόλυτος. Για παράδειγμα, αν έχεις στη διάθεση σου ένα ωραίο αναλογικό EQ, σε κάποιες φωνές μια αύξηση κάνα-δυο db σε υψηλές συχνότητες (ναι, κατά την ηχογράφηση) μπορεί να δώσει πολύ καλά αποτελέσματα.

Φυσικά αν δεν έχεις καλά μηχανήματα το θεωρώ σχεδόν απαγορευτικό να εφαρμόσεις EQ ή Compression κατά την ηχογράφηση.

 
Πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το ότι στο ένα κομμάτι μας θα έχουμε ίδια ένταση με το άλλο; Πρέπει να κοιτάμε που φτάνει το volume του κάθε καναλιού (πχ. μπότα) εφόσον έχουμε φτάσει στο τέλος του μιξαρίσματος και μετά να βάζουμε και ίδια επίπεδα στο άλλο κομμάτι; Ποιος είναι ο επίσημος τρόπος γενικός για την μίξη-μαστερινγκ με ίδιας έντασης αποτελέσματα???
Ρωτάς για την ένταση της μίξης οι τις σχέσεις στάθμης μεταξύ των οργάνων. Ξεκινάς και λές για "κομμάτι" και μετά το γυρνάς στο "κάθε κανάλι (πχ μπότα)". Οι σχέσεις στάθμης καθορίζονται από την άποψη σου για το πόσο δυνατά πρέπει να είναι αυτό το κανάλι και από τίποτα άλλο. Δεν ανατρέχουμε σε προηγούμενες μίξεις για να αντιγράψουμε τα settings. Κάθε κομμάτι είναι ξεχωριστό και χρειάζεται ξεχωριστή μίξη. Όσον αφορά την ένταση των κομματιών μεταξύ τους, αυτό είναι θέμα mastering, όπως επισης και η overall "χροιά" του δίσκου.

 
Βρε συ,με μπερδεψες...κατσε να το εξηγήσω καλά..

Ας πούμε ότι ξεκινάω ενα CD ολόκληρο από μια τοπική μπάντα για να τους κάνω μιξη και μάστερινγκ. Ωραία;

Ξεκινάω με ένα κομμάτι πρώτα. Βάζω τα ντραμς δυνατά, κιθάρες επίσης δυνατά, μου αρέσει γενικώς όλα να είναι μπροστά, μιλάμε για δυνατό demo cd ας πούμε. Ωραία ως εδώ. Ας πούμε λοιπόν ότι καταλήγω σε εναν ήχο που ειναι μπαμ και θέλω τον ίδιο ήχο σε όλα με ίδιες διαφορές έντασης πχ. των ντραμς από τις φωνές ή τις κιθάρες και στο σύνολο του cd φυσικά να είναι ίδια και η ένταση των κομματιών.

Πως το σιγουρεύω αυτό; Δεν θέλω πχ. το δέυτερο κομμάτι να είναι τα ντραμς πιο πίσω από ότι στο πρώτο, οι φωνές δυνατά ενώ στο πρώτο ήταν σιγά και πάει λέγοντας. Μιλάω δηλαδή και για τα ενδότερα των κομματιών αλλά και για όλο το cd...

 
Μια τέτοια προσέγγιση κατά τη δική μου γνώμη έχει ως αποτέλεσμα ένα βαρετό demo. Αν έχουν οι κιθάρες την ίδια χροιά σε όλο το cd θα είναι flat και αδύναμο... Μπαλλάντες δεν έχουν;; Όλος ο δίσκος θα έχει πχ ίδια προσέγγιση στα drums?? ¶ν αυτό θέλεις να κάνεις, φτιάξε το πρώτο τραγούδι όπως το θέλεις και μετά αντικατέστησε τις κυματομορφές (αρχεία) στα tracks και αποθήκευσε το αλλού (πχ. σβήσε τις κιθάρες του 1ου τραγουδιού και βάλε του 2ου, το ίδιο και με τα υπόλοιπα κανάλια). Θα έχει ακριβώς τον ίδιο ήχο. Αλλά εγώ δεν το κάνω ποτέ αυτό. Κάθε κομμάτι που θα μιξάρω το αντιμετωπίζω αλλιώς και ξεκινώ τη μίξη από την αρχή χωρίς να έχω στο μυαλό μου ότι πρέπει να βγει ίδιο με το προηγούμενο. Στο τέλος θα δεις ότι δεν θα διαφέρουν και πολύ, αλλά όσο χρειάζεται για να είναι ωραίος ο δίσκος.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top