Τελική ένταση μίξης

vangelisorfas

Νέο μέλος
Μηνύματα
322
Πόντοι
16
ΟΚ! Τελείωσα επιτέλους τη μίξη του κομματιού μου και το καίω σε cd!

ΟΜΩΣ...

Η ένταση είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή των εμπορικών cd.

Δουλέυω με Cubase.

Αν δυναμώσω την συνολική ένταση του output στο cubase ώστε να φτάσω στο επιθυμητό επίπεδο, τότε το κομμάτι δείχνει να κλιπάρει...

Πως μπορώ λοιπόν να δυναμώσω τη συνολική ένταση του κομματιού, πριν το κάψω στο cd?

Τα φώτα σας παρακαλώ!

 
Δώστο σε κάποιο mastering studio ή αν θες να κάτι απο μόνος σου, αγόρασε και χρησιμοποίησε κάποιο limiter όπως το voxengo elephant.

Ψάξου με παλαιότερα θέματα, σίγουρα θα βρεις κάποια με πολύ περισσότερες λεπτομέρειες :

keywords : mastering, brickwall, limiter

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
φίλε Βαγγέλη (σωστά? ???)

Τα "cd του εμπορίου" αποτελούν συνήθως προιόν μιας διαδικασίας με αρκετά στάδια, τελευταίο από τα οποία (πριν φτάσουν στο εργοστάσιο κοπής) είναι το mastering (ή τυπικά pre-mastering)...σε αυτό το στάδιο λοιπόν ένας από τους (πολλούς) στόχους είναι η επίτευξη της μέσης επιθυμητής στάθμης σε κάθε track του cd......με άλλα λόγια, υπό νορμάλ συνθήκες (χωρίς την παρέμβαση κάποιας "mastering style" επεξεργασίας) η ένταση στην οποία θα κάνεις export το mixdown από το DAW σου έχει κάποιους περιορισμούς όπως αυτοί καθορίζονται από την φύση του ψηφιακού ήχου, δηλαδή το ανώτερο όριο πρι εμφανιστεί digital clipping είναι πάντα τα 0DbFs ....φυσικά και έχεις την δυνατότητα να "επέμβεις" ο ίδιος στο συγκεκριμένο ζήτημα και πιθανότατα να πετύχεις ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, προχωρώντας σε ένα είδος mastering είτε ως κατάληξη της διαδικασίας της μίξης είτε ως αυτόνομη επεξεργασία του stereo mixdown....αλλά θα πρέπει να είσαι προσεκτικός καθώς είναι πολύ εύκολο να "καταστρέψεις" τον έως τώρα κόπο σου ::).......θα σου πρότεινα πρώτα απ'όλα να κάνεις μια έρευνα γύρω από έννοιες όπως compression, brickwall limiting , peak limiting, soft clipping κλπ κλπ

μπορείς να ξεκινήσεις ρίχνωντας μια ματιά εδώ:

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=71

http://www.noiz.gr/index.php?topic=164943.0

http://www.noiz.gr/index.php?topic=162244.0

....ή ακόμα καλύτερα (?....σίγουρα πάντως πιο ανώδυνα, ξεκούραστα και εύκολα-γρήγορα ;)) να ακολουθήσεις την συμβουλή του johnsmith και να δώσεις την δουλειά σου για μάστερ σε κάποιο αντίστοιχο στούντιο (αν βέβαια θεωρείς ότι αξίζει τον κόπο το επιπλέον κόστος και αν βέβαια κάτι τέτοιο συμβαδίζει με το γενικότερο επίπεδο της έως τώρα δουλειάς σου - ηχογράφηση,μίξη)

 
Ευχαριστώ πολύ παιδιά!

Θα μελετήσω και θα επανέλθω!!

Σχετικά με τα προγράμματα, έχω κάποια παρόμοια αλλά πάλι δεν πρέπει να τρέξουν μέσα από το Cubase;

Αυτό που έχω δοκιμάσει είναι το τελικό κομμάτι να το ξανακάνω import σ ένα νέο project σε ένα στερεοφωνικό κανάλι κι εκεί να κάνω όλες τις παρεμβάσεις! Έτσι όμως δεν αποφεύγω το πικάρισμα...

Τα προγράμματα που μου προτείνατε τρέχουν αυτόνομα;

ΥΓ.: Εννοείται ότι το καλύτερο είναι να πάω τα κομμάτια σ ένα μαστερά και να τελειώνω! Έλα όμως που θέλω να απολαύσω το ταξίδι...!!   8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλό θα ήταν να κάνεις export σε 32 bit float wav αρχείο τη μουσική σου, να το περάσεις σε νέο project στο cubase (ή σε κάποιο άλλο πρόγραμμα) και να βάλεις τα fx ή κάποια απο τις σουίτες εφέ (t-racks για παράδειγμα) ως insert.

Άφησε headroom στο αρχικό κομμάτι βέβαια ώστε να μπορείς να κάνεις δουλειά. Μην ανεβάσεις την ένταση στο full στο mixer πριν κάνεις export.

 
vangelisorfas είπε:
Σχετικά με τα προγράμματα, έχω κάποια παρόμοια αλλά πάλι δεν πρέπει να τρέξουν μέσα από το Cubase;

Αυτό που έχω δοκιμάσει είναι το τελικό κομμάτι να το ξανακάνω import σ ένα νέο project σε ένα στερεοφωνικό κανάλι κι εκεί να κάνω όλες τις παρεμβάσεις! Έτσι όμως δεν αποφεύγω το πικάρισμα...

Τα προγράμματα που μου προτείνατε τρέχουν αυτόνομα;
Θα πρέπει έτσι κι αλλιώς να γράφεις τα tracks σου χαμηλά έτσι ώστε να μην πικάρουν...

Αφού λοιπόν το κάνεις αυτό και κάνεις και το remix που σε ικανοποιεί (πάντα χωρίς να πικάρει τίποτα) ,μπορείς να βάλεις  το maximizer της αρεσκείας σου σαν insert plugin στο master track του cubase για να σου δώσει το loudness που επιθυμείς...

Είναι ένας απλός και εύκολος τρόπος να γίνει απευθείας, χωρίς σωσίματα, export, import κλπ.

 
μπορεις να κανεις ενα "ψευτομαστερινγκ" και στο σπιτι σου (φυσικα δεν θα εχει την ποιοτητα ενος σωστου μαστερινγκ σε ενα σωστο μαστερινγκ στουντιο απο εναν καλο μηχανικο μαστερινγκ )

θα χρειαστεις ως βασικα εργαλεια σου τα παρακατω plug ins

-eq

-multiband compressor

-limiter

με το eq θα κοψεις τα παντα κατω απο τους 30-40 και θα διορθωσεις το Overall eq του Track (αν το χρειαζεται βεβαια)

με τον multiband compressor θα μαζεψεις τα peaks & θα δωσεις συνολικη "ενταση" μεσα στο κομματι (αφησε το κομματι να "τρεξει" μεσα απο το multiband ,σημειωσε τα peaks σε καθε περιοχη και βαλε τα αντιστοιχα Thresholds στις τιμες των peaks,μετα "παιξε" με το Threshold,το attack & το release (master & individual) μεχρι να εισαι ικανοποιημενος απο το αποτελεσμα.

τελος με τον limiter θα ανεβασεις την ενταση σε...εργοστασιακα επιπεδα (προσωπικα για ντεμο που...συναρπαζουν το μεσο αυτι  ;D ;D,κοκκινησε η πλαση δηλαδη... ;D βαζω συνηθως  συνηθως  το Threshold γυρω στα στα -6 db & το out ceiling στο -0,1)

τσεκαρε και εδω εναν μπακαλιστικο αλλα "λειτουργικο" τροπο ψευτομαστερινγκ (ειναι με plug ins της Waves αλλα λειτουργει φυσικα με οτιδηποτε plug in)

http://hdqtrz.com/Files/Har-Bal_Mastering_Process.pdf

Μη περιμενεις βεβαια να γινεις και ο Bob Katz αλλα ΔΥΝΑΤΑ θα ειναι..... ;D ;D  (απο οτι καταλαβες ειμαι απο τους ανθρωπους που πιστευουν οτι το μαστερινγκ ειναι ενα απο τα λιγα πραγματα που ΔΕΝ μπορεις να κανεις τελεια στο σπιτι σου ;D ;D)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
vangelisorfas είπε:
Ευχαριστώ πολύ παιδιά!

Θα μελετήσω και θα επανέλθω!!

Σχετικά με τα προγράμματα, έχω κάποια παρόμοια αλλά πάλι δεν πρέπει να τρέξουν μέσα από το Cubase;

Αυτό που έχω δοκιμάσει είναι το τελικό κομμάτι να το ξανακάνω import σ ένα νέο project σε ένα στερεοφωνικό κανάλι κι εκεί να κάνω όλες τις παρεμβάσεις! Έτσι όμως δεν αποφεύγω το πικάρισμα...

Τα προγράμματα που μου προτείνατε τρέχουν αυτόνομα;

ΥΓ.: Εννοείται ότι το καλύτερο είναι να πάω τα κομμάτια σ ένα μαστερά και να τελειώνω! Έλα όμως που θέλω να απολαύσω το ταξίδι...!!   8)
Συμφωνα με τα όσα λες, νομίζω ότι πρέπει να μελετήσεις κάμποσο για να απολαύσεις το ταξίδι. Βλέπω ότι σε ενδιαφέρει και γουστάρεις αρα δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα πιστεύω. Εγω σαν απλή συμβουλή θα σου πω κι ας μην είναι ακριβώς σωστό (απλά είναι το πιο ευκολο) να πατησεις f3 να ανοιξει ο μίκτης και να πας στο μαστερ κανάλι τέρμα δεξιά. Εκεί θα βάλεις κάποιο plugin μαστερ για δυνάμωμα. Βάλε κάποιο gentle preset του και μελέτησε γενικώς κάποια άρθρα περι μάστερινγκ, κομπρέσινγκ και όλα τα ίνγκ.

:)

Αυτά που ειπε ο superfunk φυσικά είναι πολύ καλύτερα και πιο αναλυτικά ,οποτε αν θες κάτι ακόμα καλύτερα κάνε οτι αναφέρει ο superfunk βήμα βήμα.

 
Εγώ αυτό που κάνω είναι να το κάνω export χωρίς να πικάρει και να το κάνω import στο wavelab. Εκεί βάζω μόνο maximizer (της waves) και σπάνια eq αν χρειαστεί (πατάς render αφού βάλεις το εφέ). Μετά μελετάω την στάθμη σχετικά με άλλα κομμάτια που έχω ως "πρότυπα"

 
Superfunk είπε:
μπορεις να κανεις ενα "ψευτομαστερινγκ" και στο σπιτι σου (φυσικα δεν θα εχει την ποιοτητα ενος σωστου μαστερινγκ σε ενα σωστο μαστερινγκ στουντιο απο εναν καλο μηχανικο μαστερινγκ )

θα χρειαστεις ως βασικα εργαλεια σου τα παρακατω plug ins

-eq

-multiband compressor

-limiter

με το eq θα κοψεις τα παντα κατω απο τους 30-40 και θα διορθωσεις το Overall eq του Track (αν το χρειαζεται βεβαια)

με τον multiband compressor θα μαζεψεις τα peaks & θα δωσεις συνολικη "ενταση" μεσα στο κομματι (αφησε το κομματι να "τρεξει" μεσα απο το multiband ,σημειωσε τα peaks σε καθε περιοχη και βαλε τα αντιστοιχα Thresholds στις τιμες των peaks,μετα "παιξε" με το Threshold,το attack & το release (master & individual) μεχρι να εισαι ικανοποιημενος απο το αποτελεσμα.

τελος με τον limiter θα ανεβασεις την ενταση σε...εργοστασιακα επιπεδα (προσωπικα για ντεμο που...συναρπαζουν το μεσο αυτι  ;D ;D,κοκκινησε η πλαση δηλαδη... ;D βαζω συνηθως  συνηθως  το Threshold γυρω στα στα -6 db & το out ceiling στο -0,1)

τσεκαρε και εδω εναν μπακαλιστικο αλλα "λειτουργικο" τροπο ψευτομαστερινγκ (ειναι με plug ins της Waves αλλα λειτουργει φυσικα με οτιδηποτε plug in)

http://hdqtrz.com/Files/Har-Bal_Mastering_Process.pdf

Μη περιμενεις βεβαια να γινεις και ο Bob Katz αλλα ΔΥΝΑΤΑ θα ειναι..... ;D ;D   (απο οτι καταλαβες ειμαι απο τους ανθρωπους που πιστευουν οτι το μαστερινγκ ειναι ενα απο τα λιγα πραγματα που ΔΕΝ μπορεις να κανεις τελεια στο σπιτι σου ;D ;D)
Νίκο, το λινκ που παρέθεσες μου δημιουργεί τον εξης προβληματισμό..

Είναι σωστό να βασιζόμαστε σε ένα νούμερο το οποίο θα μας δείχνει το RMS average?

Ένα μουσικό κομμάτι δεν είναι υποχρεωτικό να έχει την ίδια ένταση και υφή σε όλη του την διάρκεια.

Γιατί λοιπόν να βασιστούμε σε κάτι που θα μας δείχνει ένα average που έχει προέλθει απο τον συνψηφισμό τελείως διαφορετικών σημείων του ίδιου τραγουδιού?  (ένα μεγάλο intro πχ με ένα μόνο όργανο ή ένα αρκετά μεγάλο σημείο acapela οπού το loudness level είναι πολύ πιο κάτω..)

Please explain...

 
Αν αναφερεσαι στα levels του limiter τα νουμερα αυτα ειναι ενδεικτικα αλλα καπου "εκει" παιζουν (στις ροκ & μεταλ παραγωγες πλεον δεν τηρειται καν η λογικη του -0.1 αλλα βλεπουμε πλεον και κλιπαρισματα πανω απο τα 0 db!)

Αν αναφερεσαι στα peaks του multiband για αυτο τον λογο "τρεχουμε" ΟΛΑ το κομματι  για να πιασουμε το average level τους.   

Απο εκει και περα φυσικα μονο το αυτι και η πειρα μας θα μας βοηθησουν να εχουμε ενα καλο αποτέλεσμα.

Για οσους θελουν κατι  πιο ευελικτο (και με περισσοτερες δυνατοτητες) συστηνω ανεπιφυλακτα το OZONE 3 μια all in one mastering suite.

http://www.izotope.com/products/audio/ozone/guides.html

ειναι τα καλυτερα 200 ευρω που εχω δωσει εδω και καιρο και οι "οδηγιες προς ναυτιλομενους" που εχει ειναι ενα μικρο & ΑΠΛΟ σεμιναριο γυρω απο το μαστερινγκ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αμα το project δεν γίνει εξ αρχής σε 48khz, 24 bit (το λιγότερο) αν δεν φροντίσεις το κάθε κανάλι να γραφτεί με maximum ένταση από την προενίσχυση (όχι να πικάρει βέβαια) και φυσικά δεν εφαρμόσεις κατάλληλο compressing (εγώ κομπρεσσάρω κάθε ένα κανάλι ξεχωριστά μια ψιλή με 3-5 db, έτσι για να το "ξυπνήσω" λίγο, χώρια οι κομπρέσσορες στα group ή στο master) τότε μην περιμένεις οι δυναμικές να λάμψουν. Εδώ υπάρχει και ένα άλλο θέμα με τα cd του εμπορίου στην τελική τους εκτύπωση. Έχω εκδόσει 4 προσωπικά album σε cd. Σε κανένα δεν έγινε άλλη επεξεργασία από το εργοστάσιο κοπής δηλ. τυπώσανε ακριβώς το master που τους έδωσα. Ε, ρε φίλε το τελικό cd δεν είχε καμία σχέση με το master cd το δικό μου, που τους έστειλα από το pc. Το μηχάνημα αναπαραγωγής των εταιριών κάνει τρελή εγγραφή σε σχέση με το απλό cd recorder του υπολογιστή. Το ίδιο cd, σε ένταση και όγκο είχε μεγάλη διαφορά...

 
Thanks Nick..

audiobox είπε:
Εδώ υπάρχει και ένα άλλο θέμα με τα cd του εμπορίου στην τελική τους εκτύπωση. Έχω εκδόσει 4 προσωπικά album σε cd. Σε κανένα δεν έγινε άλλη επεξεργασία από το εργοστάσιο κοπής δηλ. τυπώσανε ακριβώς το master που τους έδωσα. Ε, ρε φίλε το τελικό cd δεν είχε καμία σχέση με το master cd το δικό μου, που τους έστειλα από το pc. Το μηχάνημα αναπαραγωγής των εταιριών κάνει τρελή εγγραφή σε σχέση με το απλό cd recorder του υπολογιστή. Το ίδιο cd, σε ένταση και όγκο είχε μεγάλη διαφορά...
Πολύ περίεργο αυτό.

Που εντόπισες δηλαδή την διαφορά?.....και για ποιά εταιρεία παραγωγής ο λόγος?

 
audiobox είπε:
Το μηχάνημα αναπαραγωγής των εταιριών κάνει τρελή εγγραφή σε σχέση με το απλό cd recorder του υπολογιστή. Το ίδιο cd, σε ένταση και όγκο είχε μεγάλη διαφορά...
Πως γίνεται αυτό; Εννοώ με νόμους της φύσης. Αντίγραφο δηλαδή ειναι καλύτερο απο΄το πρωτότυπο; Το περνάνε απο κάποια διαδικασία; δεν γνωρίζω για αυτό ρωτάω.

 
Αμα το project δεν γίνει εξ αρχής σε 48khz, 24 bit
δηλαδη ολοι εμεις που γραφουμε μιξαρουμε σε 44/24 στο πηγαδι εχουμε κατουρήσει?? :o

καλο ειναι να μη δινουμε γενικολογες "συμβουλες" του τυπου "κομπρεσαρε τα ολα στα 3-5 db & θα λαμψουν οι δυναμικες " γιατι και ακυρες ειναι και δεν εφαρμοζονται σε ολα τα ειδη μουσικης,αν ηταν με μια απλη εγγραφη στα 48/24 και ενα κομπρεσαρισμα να βγαζαμε ολοι ηχο θα ημασταν ολοι ο Brian Eno... ;D  

η τελικη ποιοτητα του cd εξαρταται και απο το ΠΟΥ,ΜΕ ΤΙ ΜΗΧΑΝΗ  & ΠΩΣ θα  κοψεις το GLASS MASTER 

http://www.athensmastering.gr/EL/faq_6.html

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
48/24 δαγκωτό, να μην σας πω και 32 bit floating point. Εξάλου οι διαφορές στο μέγεθος των αρχείων είναι σχετικά μικρές και δεν θα ζοριστεί ιδιαίτερα ο σκληρός. Οι υψηλές συχνότητες αντέχουν πολύ καλά στα λίγα Khz. Οι χαμηλές όμως οφελούνται ιδιαίτερα όταν ηχογραφούνται σε υψηλές συχνότητες δειγματοληψίας. Και ο λόγος είναι ότι καθώς έχουν μικρό μήκος κύματος προλαβαίνουμε και παίρνουμε περισσότερη ευκρίνεια και ανάλυση από αυτές μέσα στο ένα καταραμένο δευτερόλεπτο του sampling μας αν τις τσιμπήσουμε στα 88 ή στα 96 παρά στα 44 ή στα 48. Βέβαια το ότι δεν ακούμε περισσότερο από τα 20Κιλά περίπου και αυτό δεν σημαίνει ότι το bandwith του sampling μας δεν έχει νόημα να μην ξεπερνά τα 22050khz (nystic στα 44), γιατί έχει και παραέχει (αυτό είναι κουβέντα για άλλο post). Συνεπώς δεν είπαμε να είμαστε και υπερβολικοί στα 192Khz. αλλά αν μπορούμε να δουλεύουμε στα 48 γιατί όχι? Όσο για τα 3-5 db compression σε κάθε κανάλι (περίπου δηλαδή όσο το headroom που έχουμε αφήσει πριν το κλιπάρισμα στην ηχογράφηση), ασφαλώς και είναι υποκειμενικό, ακόμα και για μένα, αφού άλλοτε μπορεί να πιάσω μέχρι και -16db στο threshold, αλλά και πάλι νομίζω ότι έστω και αυτό το λίγο βοηθάει λίγο το σήμα να "δέσει", χωρίς στην ουσία να θεωρούμε ότι το σήμα αυτό κομπρεσαρίστηκε, απλά μιά τσιμπιά. Γιατί αν τσιμπήσουμε 2-3db με τον κομπρέσορα το κάθε track (εγώ το λέω να "κλέψουμε" 2-3 db), στο σύνολο του κοματιού, έχουμε διπλασιάσει την ένταση χωρίs να κουνήσουμε faders και στην ουσία χωρίς να κομπρεσάρουμε. Και βέβαια για την ορθότητα των απόψεων μου, το μόνο που μπορώ να ξαναπώ, είναι πως όλα είναι...ατμός...

 
audiobox είπε:
Οι υψηλές συχνότητες αντέχουν πολύ καλά στα λίγα Khz. Οι χαμηλές όμως οφελούνται ιδιαίτερα όταν ηχογραφούνται σε υψηλές συχνότητες δειγματοληψίας.
μηπως το λες αναποδα?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top