Τα εφφέ που μας καθονται πιο δυσκολα..

AuditoryDriving

Μέλος
Μηνύματα
1,755
Πόντοι
36
Απο περιέργεια... Καποια εφφε (ασχετα με το αν μας αρεσουν η οχι) καθονται σχεδον παντου ευκολα και καποια ειναι πολυ επιλεκτικα ως προς την παρεα τους. πχ συγκρινετε ενα tubescreamer με ενα fuzz. Δεν αναφερομαι σε συγεκριμενες υλοποιησεις αλλα σε γενικοτερες κατηγοριες πεταλιων.

Νομιζω πως ο δικος μου διαολος για την ωρα ειναι το reverb. Μονο το rv-5 μου εχει κατσει καπως και αυτο ομως με τα θεματα του.

Εσας τι εφφε δε σας καθεται με την καμμία;

(εφφέ ε...)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
τα μονα που μου καθονται εδω και χρωνια ειναι ενα TS (που το αλαζω ποτε ποτε αν και με βλεπω με το green mile της mooer να μενω ποοολυ καιρο) και ενα WHA 

 
Ωραίο θέμα.

Με τα TS είχα θέμα για κάμποσο καιρό, μέχρι που αντελήφθην ότι ταιριάζουν (πολύ) περισσότερο σε single-coil μαγνήτες, που τους λείπουν μεσαίες συχνότητες, και όχι τόσο σε humbuckers, για τους οποίους κάνουν πιο flat-eq overdrives, μιας και έχουν πολλά μεσαία από τη φύση τους.

Το άλλο που δεν μπορώ, με την καμία όμως, να κάνει να δουλέψει για μένα είναι τα διάφορα filter effects, ιδιαίτερα τα auto-wah. Απλά στα χέρια μου (ή... στα πόδια μου) δεν ακούγονται ούτε "σωστά" ούτε ενδιαφέροντα.

 
Γειά σου βρε Τάκη με τις πρωινές σου "ανησυχίες", αν και as you know "curiosity killed the cat"..:D  

Στα του θέματος, το Fuzzzzz.



 Δεν ξέρω, αλλά λίγο η "χροιά" του, λίγο το κόψιμο του σουστέιν, λίγο η δυσκολία του στην μίξη με τα άλλα όργανα, γενικά δεν.... :P  Ακόμα και σε ήπιες ρυθμίσεις και με μονούς και διπλούς (εκεί ακόμα χειρότερα) μαγνήτες, κάτι με χαλάει.



 Πάντως ο ήχος του Hendrix και του Neil Young (δυό ονόματα που μού'ρχονται τώρα) με fuzz, πάντα με απωθούσε, παρ'όλο που είναι αγαπημένοι μου μουσικοί.



 
Έκτορας είπε:
Ωραίο θέμα.
Όντως!

Βέβαια, έχει σημασία απο πού "κοιτάει" κάποιος το θέμα...υπάρχουν εφέ που δεν κάθονται σε κάποιους για διάφορους λόγους, προτείνω να μην εξαντληθεί η συζήτηση στο "μ'αρέσει-δε μ'αρέσει", παρότι είναι (φυσικά) βασικό.

Πχ. εμένα δεν μου αρέσουν γενικά οι κομπρέσορες, αλλά δεν ενδιαφέρει και τόσο τον υπόλοιπο κόσμο ;D...

Πιστεύω πως θα ήταν χρήσιμο να "κουβεντιάσουμε" για πετάλια που θέλουμε να χρησιμοποιούμε αλλά μας κάνουν δύσκολη τη ζωή... >:(

Ας πούμε, προσωπικά -αν και δεν χρησιμοποιώ πολλά πετάλια- έχω ένα θέμα με τα modulation effects, κυρίως επειδή παίζω πάρα πολύ με το volume της κιθάρας και κάποιο fuzz/booster συνέχεια ΟΝ. Το αποτέλεσμα είναι πως όταν ανοίγω ένταση και ο ήχος "θεριεύει"  ;D, συχνά το tremolo/leslie effect χάνεται σαν παρουσία...φυσικο κι επόμενο θα μου πεί κάποιος, αλλά αυτή η καταραμένη ισορροπία με βασανίζει αρκετά...κοντολογής, σε πολλές περιπτώσεις μου λείπει το depth κατά μία έννοια, πράγμα που μ'έχει κάνει να δοκιμάσω πάρα πολλά πετάλια μέχρι τώρα...καλά τα πάω όμως, δεν έχω παράπονο  8)...

Όσο για το reverb που αναφέρθηκε απο τον ΟΡ, welcome to the club my friend...

Αληθινή σπαζοκεφαλιά, ειδικά αν ενδιαφέρει vintage προσέγγιση, χωρίς περαιτέρω εφέ στο βάθος...έχω δοκιμάσει αμέτρητα (που λέει ο λόγος) πετάλια βάθους, η διαπίστωση μου είναι πως απο τη στιγμή που χρησιμοποιείς αρκετό gain, είναι πολύ δύσκολο να βρείς και να κρατήσεις ισορροπίες, αν δε "γευτείς' το πως ακούγεται ένα original βάθος με λάμπες κι ελατήρια, καταλαβαίνεις πως δεν υπάρχει πετάλι που να μπορεί να αναπαράξει με επιτυχία αυτόν τον ήχο...sweet compromise blues... ;D

 
ez είπε:
σε πολλές περιπτώσεις μου λείπει το depth κατά μία έννοια
κ. Ζάικο, ίσως ένα τέτοιο mod να σας έλυνε τα πόδια...


 
Ledge είπε:
κ. Ζάικο, ίσως ένα τέτοιο mod να σας έλυνε τα πόδια...
Ευχαριστώ αγαπητέ, αλλά μάλλον θα μου τα "έδενε" τα πόδια... ;D

Εδώ δεν βάζω wah, πόσο μάλλον άλλα foot controllers...

Αυτά είναι χρήσιμες προσθήκες για άλλου τύπου παιξίματα και μουσικές, εγώ πιό πολύ είμαι (για το βάθος) του τύπου set and forget (ανά τεμάχιο), άσε που είμαι και ζωηρό παιδί στο πάλκο... ;D ;D

 
.....Oι δυο μεγαλυτεροι μπελαδες ειναι το reverb. Οσες φορες και αν δοκιμασα, η σχεση δεν κατεληξε σε γαμο. Η μοναδικη φορα που ειπα ΑΥΤΟ ειναι reverb ηταν με το lexicon pcm ενος φιλου, αλλα η υλοποιηση ενος rig με τα πεταλακια μου και ενα rack effect μονο για reverb δεν μου φαινονταν καλη λυση. Τελικα κατεληξα οτι μαλλον μπελας ειναι, και ισως τελικα και αχρειαστο. Ενα καλο delay σου δινει οση ambience χρειαζεσαι, ενω με τις καταλληλες ρυθμισεις μπορει να κανει και μια προσεγγιση βαθους.

      Ο δευτερος μπελας ειναι αυτος καθε κιθαριστα πανω στον πλανητη γη. Ακομα ψαχνω ενα drive πεταλι με το οποιο να πω, τελος αυτο ειναι. 20 χρονια ενασχολησης με τα κιθαριστικα και ακομα πιστευω πως κανω συμβιβασμους στον gain ηχο μου. Απο τα αμετρητα που εχουν περασει απο τα χερια μου εχουν μεινει στην πεταλιερα μου Boss od20 (ναι αυτο το .....πραγμα!!!!!), ΒοssBD2 (modded), Fulltone ocd, Buffalo fx Patriot. Ολων ομως η θεση ειναι παντα επισφαλης......Ακομα ψαχνω.... ::) ::)

 
Όπως σωστά προείπε ο Ηλίας, όσο και να προσπαθείς με πεταλάκι να πετύχεις την αίσθηση του spring reverb, απλά δεν μπορείς...

 
Θα ήθελα να σταθώ σε κάτι διαφορετικό με την ευκαιρία (on topic don't worry).

Αναφέρομαι στην μεγάλη διαφορά του ήχου που ακούμε όταν παίζουμε εμείς ως παίκτες (αυτό που ακούμε από τον ενισχυτή ντε  ;D), με τον ήχο μας όταν τον ακούμε μέσα στη μπάντα καθώς και με τον ήχο μας αν τον ακούσουμε ως παρατηρητές (μέσω ενός video για παράδειγμα). Προσωπικά κατέληξα πως ακούω 3 διαφορετικούς ήχους στις 3 αντίστοιχες περιπτώσεις. Γενικότερα, κάτι που μ'ενοχλούσε να το ακούω όταν έπαζα κι άκουγα από τον ενισχυτή, μου άρεσε όταν το άκουσα ως παρατηρητής. Συνεπώς, ενδεχομένως όταν μας ενοχλεί ένα drive για παράδειγμα, να ξεκινάει πρώτα από το πώς και πού το ακούμε και μετά από το πετάλι το ίδιο ή τον ήχο που 'και καλά' ψάχνουμε.

 
Ισχύει και το αντίστροφο, όσες φορές έχω πει "ουάου ηχάρα!", ακούγοντας το ηχογραφημένο αποτέλεσμα ακούω χάλια μαύρα ... ;D  ;D  ;D

 
Εγώ έχω το άλλο.

Το βράδι στήνω όλα τα γούστα και modulation και reverb και φάζια και μπούστερς και τομάτες και κρεμμύδι επάνω και λέω "επιτέλους, βρήκα τον ήχο μου, τι ήχάρα έστησα, μπράβο μου".

Το πρωί ξυπνάω και πάω να παίξω με την "ηχάρα" και ακούω μια "παπάρα".

 
RayDTutto είπε:
Εγώ έχω το άλλο.

Το βράδι στήνω όλα τα γούστα και modulation και reverb και φάζια και μπούστερς και τομάτες και κρεμμύδι επάνω και λέω "επιτέλους, βρήκα τον ήχο μου, τι ήχάρα έστησα, μπράβο μου".

Το πρωί ξυπνάω και πάω να παίξω με την "ηχάρα" και ακούω μια "παπάρα".
Τεράστια αλήθεια. Ξαφνικά λείπουν μπάσα, αρκετά μεσαία ώστε να μην κόβει σε mix, υπερβολικά πολύ delay, ελάχιστο τελικά reverb, κλπ. Κάθε φορά νιώθω ότι άλλαξα αυτιά κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Εμένα το fuzz μου κάθεται πολύ δύσκολα, αλλά θέλω να φτιάξω ένα Hendrix-οήχο με fuzz και octaver οπότε θα επιστρέψω σε λίγες μέρες με update επ'αυτού. ;D

 
Προσωπικά παιδευόμουν πολύ με το fuzz factory.

Μια μέρα το παίδευα απ το πρωί μέχρι το μεσημέρι που έκατσα να φάω και έφαγα βιαστικά και μου κάτσε!

 
πιστεύω ότι πάντα το πιό δύσκολο (δύσκολα) πεντάλ είναι τα overdrive, fuzz, distrotion και συναφή, με όποιο όνομα κι αν έρχονται.

Διότι παρεμβάλλονται σε κρίσιμο σημείο και συνήθως χώνονται στην αλυσίδα εκεί που σηκώνει πολλή συζύτηση, δηλαδή σε βαθμίδες κέρδους που κάθε ενισχυτής έχει το χούι του.

Ενα πεντάλ δουλεύει καλά με συγκεκριμένο ενισχυτή και συγκεκριμένο setup ενώ σε άλλο ...δεν.

Αντίστοιχα τα modulation έχουν το πρόβλημα ότι τα καταπίνουν οι ποσότητες και ρυθμίσεις των πρώτων.

 
Πολυ ωραιο θεμα!!!

Εγω δυσκολευομαι πολυ με το wah. Την μια φορα παιζω ενα σολο και το ποδι παει πανω-κατω χωρις στανταρ ρυθμο και ακουγεται καλο, μετα μπορει να ακουστει (η ιδια φραση) εντελως λαθος, την επομενη για ντοματες και μετα παλι καλο.

Θελω να το παταει καποιος αλλος για μενα και να το παταει σωστα!!! Γινεται???????

Απο την αλλη, ισως και παραδοξως, δεν εχω κανενα απολυτως προβλημα με τα fuzz ακομα και ακραια οπως πχ της devi ever. Δωστε fuzz στον λαο!!!!

 
omnio είπε:
Πολυ ωραιο θεμα!!!

Εγω δυσκολευομαι πολυ με το wah. Την μια φορα παιζω ενα σολο και το ποδι παει πανω-κατω χωρις στανταρ ρυθμο και ακουγεται καλο, μετα μπορει να ακουστει (η ιδια φραση) εντελως λαθος, την επομενη για ντοματες και μετα παλι καλο.

Θελω να το παταει καποιος αλλος για μενα και να το παταει σωστα!!! Γινεται???????

Απο την αλλη, ισως και παραδοξως, δεν εχω κανενα απολυτως προβλημα με τα fuzz ακομα και ακραια οπως πχ της devi ever. Δωστε fuzz στον λαο!!!!
Το wah συνήθως (στο 90% της ροκ/μέταλ μουσικής), πρέπει να το πατάς ώστε να τονιστεί η νότα, δηλαδή να περνάει όλη η νότα μέσα από το εφέ. Σκέψου το πετάλι ως μια καμπύλη, για να ακούσεις -συνήθως το τονίζω- πρέπει το πόδι σου να πατάει το πετάλι προς τα κάτω και σιγά σιγά (ή γρήγορα ανάλογα με το tempo) να πατήσεις προς τα πίσω και τούμπαλιν. Ποτέ όμως 100% κάτω, ή πάνω, φτάνε πάντα στο όριο.

Λογικά δεν έγινα καθόλου κατανοητός, αλλά ελπίζω έστω και λίγο να βοήθησα. :)

Τσέκαρε λίγο και αυτό για να ακούσεις τι εννοώ στο περίπου. Δώσε προσοχή στα πλάνα που φαίνεται το πόδι του.



 
BillTrantos είπε:
Το wah συνήθως (στο 90% της ροκ/μέταλ μουσικής), πρέπει να το πατάς ώστε να τονιστεί η νότα, δηλαδή να περνάει όλη η νότα μέσα από το εφέ. Σκέψου το πετάλι ως μια καμπύλη, για να ακούσεις -συνήθως το τονίζω- πρέπει το πόδι σου να πατάει το πετάλι προς τα κάτω και σιγά σιγά (ή γρήγορα ανάλογα με το tempo) να πατήσεις προς τα πίσω και τούμπαλιν. Ποτέ όμως 100% κάτω, ή πάνω, φτάνε πάντα στο όριο.

Λογικά δεν έγινα καθόλου κατανοητός, αλλά ελπίζω έστω και λίγο να βοήθησα. :)
Δεν κατάλαβα τίποτα, αν και το προσπάθησα αρκετά..  ;D ;D

Εννοείς να μην τερματίζουμε την διαδρομή του wah?

 
Δες το vid στο 1.12. Είναι ακριβώς αυτό που περιέγραψα. Δηλαδή δεν τερματίζει τη διαδρομή, ούτε στις υψηλές συχνότητες, ούτε στις χαμηλές, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το wah είναι ένα filter.

Με αυτόν τον τρόπο χειρισμού έχεις καλύτερο έλεγχο και θα βγάλεις και αυτό που θέλεις να ακούσεις (το wah και όχι απλά ένα high ή Low filter).

Πήγαινε μετά στο 2.00 να δεις ακριβώς την κίνηση του ποδιού σε γρήγορο lick.


 
Πολύ σωστή επισήμανση από τον Zakk Wylde. Το Wah pedal είναι όργανο και επειδή είναι τρόπος έκφρασης, πιστεύω ότι δε χρειάζεται να αναλύουμε πως πρέπει να χρησιμοποιείται

Αφιερώνεις χρόνο και ανάλογα τα γούστα σου και το αυτί σου, βρίσκεις και τη χρήση που θες να του κάνεις, ώστε το αποτέλεσμα να σε εκφράζει και να σε ικανοποιεί

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top