- Μηνύματα
- 629
- Πόντοι
- 16
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα.freemindgr είπε:(δηλαδη και ο Jarre ειναι waste of synth power? )
Άψογο post!Φίλε freemindgr κάνεις μια ελαφρά... γενίκευση.
Δεν έχω αντίρρηση στο τι να κάνεις τα λεφτά που σου περισσεύουν.
Πολλοί άλλοι που δεν έχουν την ηλικία γι αυτή την οικονομική άνεση, παίρνουν λάθος μήνυμα. Η δημιουργικότητα δεν εξαρτάται από πόσα συνθεσάιζερ έχεις. Αν έχεις ένα καλό, (κι ο "μικρός" έχει περισσότερα από ένα για να παίζει με το VCF!) μαθαίνεις να το προγραμματίζεις και δεν αγοράζεις άλλα μπας και σου κάτσει κάποιο preset. Εξ 'αλλου γι αυτό λέγονται synthesizer.
Τώρα θα μου πείς... άλλος ο ήχος από τις διαφορετικές τεχνολογίες σύνθεσης ήχου (Passive, FM, Additive, Physical modeling, το Sampler). Αλλά παρά το γεγονός ότι είναι έτσι, μόνο σε αυτή τη βάση θα δεχόμουν περισσότερα από ένα - δύο όργανα, αλλά και για λόγους πολυφωνίας. Oι δυνατότητες ενός σημερινού Workstation φτάνουν και περισσεύουν για ένα παρόμοιο αποτέλεσμα με το παραπάνω δείγμα. Αρκεί να ξέρεις πως λειτουργεί.
Η κιθάρα και το synthesizer, όσον αφορά την ΣΥΝΘΕΣΗ των ήχων, είναι η μέρα και η νύχτα - εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα. Οπότε δεν θεωρώ ότι ο Mike Oldfield είναι waste of guiter power αλλά ο Jarre, ΝΑΙ είναι waste of synthesizer power - εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα.freemindgr είπε:Yameth και Ourdarkness, πιστευετε πως ο Mike Oldfield με τις 21 του κιθαρες, ο Gilmour με τις αλλες τοσες και τοσοι αλλοι καλλιτεχνες, ειναι "waste of guitar power"? Τα ιδια πραγματα δεν θα μπορουσε να παιξει με μια κιθαρα και τα αντιστοιχα effects ο καθενας τους;
Δεν υποβίβασα κανενός τη δουλειά, (νομίζω ούτε ο Yameth). Τον Jarre, για μεγάλο χρονικό διάστημα τον λάτρευα στην κυριολεξία αλλά για άλλους λόγους: για την μουσική του και όχι για τις συνθετικές του γνώσεις και ικανότητες. Ένα τεράστιο τμήμα των ήχων του Jarre προέρχεται από presets, ΑΥΤΟΥΣΙΑ και μπορεί κανείς να το αντιληφθεί ξεκάθαρα αν έχει ένα Elka Synthex, ένα Roland D-50, την βιβλιοθήκη ήχων του Fairlight CMI IIx (την οποία την έχω) και δεκάδες άλλα synthesizers. Ένα άλλο τμήμα των ήχων που χρησιμοποιεί το έχει κατασκευάσει ο Michel Geiss και ο Dominique Perrier (που υπήρξαν συνεργάτες του για χρόνια), και απ' ότι τείνω να συμπεράνω μόνο ένα μικρό τμήμα έχει σχεδιάσει ο ίδιος και φυσικά μόνο στις αρχικές του δουλειές.Οκ, κι εγω ζηλευω ( γιατι εκει βρισκω την ουσια του πραγματος ) που το παληκαρι εχει πολλαπλασια μηχανηματα απο εμενα και βγαζει μια τοσο υπεροχη μουσικη! Οχι ομως να υποβιβασω οποιαδηποτε δουλεια εχει κανει, επειδη δε γουσταρω να τον βλεπω να παταει μονο ενα κουμπακι απο καθε synth που εχει εκει!
Αυτό μου θυμίζει διάφορα σχόλια στον στρατό για το ποιός παλιός φαντάρος την έβγαλε πιο καθαρή. Αλλά να σου απαντήσω με τον ίδιο τρόπο καθότι όταν ο Vladimir Ussachefsky, o Milton Babbit, o John Cage, ο Iannis Xenakis, o Karlheinz Stockhausen κ.λ.π. πειραματιζόταν με συνθέσεις ήχων (που ο Jarre μέχρι τώρα αγνοεί) και παρουσίαζαν αντίστοιχα έργα τους, ο Jarre δεν ήχερε καν τι είναι synthesizer. Από την δισκογραφία του Jarre δεν προκύπτει απολύτως τίποτε για additive synthesis (μιας και το Technos Acxel Resynthesizer του φαινόταν ΤΡΑΓΙΚΑ δύσκολο και δεν το χρησιμοποίησε ποτέ - λογικό δεν είναιΟσο για τον Jarre...Οταν δουλευε το Zoolook και το Magnetic Fields, πολλοι απο εδω μεσα δεν ξεραμε καν τι ειναι synth...οποτε μην ακουω "ακυρες" αποψεις, εαν δεν εχετε μελετησει τη δισκογραφια, τους τροπους παραγωγης και την εργασια του Jarre.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως συνδέεται η αντικατάσταση του εξοπλισμού με την αξιοποίηση του εξοπλισμού;Ας παρω κι αλλο ενα παραδειγμα..Οι Tangerine Dream; Με τον πλουτο των μηχανηματων που εχουν, δεν θα μπορουσαν να τα πεταξουν και να παρουν ενα Korg Oasys για να κανουν ΟΛΕΣ τις δουλειες τους ( ακομα και φραπε στην εξοχη );
To Moog (και το οποιοδήποτε Moog) όντως δεν εξομοιώνεται κατά 100% (για τελείως άσχετους λόγους με αυτούς που προαναφέρθηκαν εδώ) αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως από αυτό που είπε ο Yameth - περί γνώσεων vs αγορών, φτάσαμε στην 100% επιτυχή εξομοίωση των Moog. Δεν τίθεται κανένα θέμα περί πλήρους εξομοίωσης εδώ μιας και τις πλείστες των περιπτώσεων ΔΕΝ γνωρίζουμε ΤΙ πρέπει να εξομοιώσουμε. Το οποίο φυσικά διαφέρει τα μάλλα σε σχέση με το "έχουμε τα λεφτά να το αγοράσουμε".freemindgr είπε:Οσο για το θεμα του εξοπλισμου, εαν ολοι μπορουσαμε να μιμηθουμε 100% ενα Moog, η εταιρια Moog θα ειχε κλεισει και θα γινοταν παγκοσμιως κριση στο μουσικο τομεα! Επειδη ομως αυτο δεν γινετια, μπορουμε να φαμε τα λυσακα μας απο τη ζηλεια μας, ακομα κι αν το παληκαρι παταει μονο ενα κουμπακι! Αν ειμασταν τοσο εξυπνοι και μαγκες και μπορουσαμε με ενα Dx7 να τα κανουμε ολα, ας το πατουσαμε κι εμεις αυτο κουμπακι..
Αυτό είναι και το νόημα της κουβέντας μας και τίποτα υποτιμητικό προς κανέναν από τους συνθέτες. (Freemind ακούςOurDarkness είπε:Όλοι κατηγορούνε τα μουσικά όργανα (τα synthesizers πρωτεύουν εδώ) και κανένας δεν κατηγορεί τον εαυτό του για έλλειψη γνώσεων, υπομονής, επιμονής κ.λ.π. Κανείς δεν ζητάει γνώση - η συντριπτική πλειοψηφία κοιτάει να αγορασει καινούρια synthesizers πιστεύοντας ότι θα γεμίσει έτσι τα κενά.
Φυσικά και τα γεμίζουν βέβαια - αλλά όσο αυτά γεμίζουν από πίσω άλλα τόσα δημιουργούνται.
Έχει σημασία τελικά;OurDarkness είπε:Η κιθάρα και το synthesizer, όσον αφορά την ΣΥΝΘΕΣΗ των ήχων, είναι η μέρα και η νύχτα - εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα. Οπότε δεν θεωρώ ότι ο Mike Oldfield είναι waste of guiter power αλλά ο Jarre, ΝΑΙ είναι waste of synthesizer power - εντελώς, πλήρως και αμετάκλητα.
...
Ένα άλλο τμήμα των ήχων που χρησιμοποιεί το έχει κατασκευάσει ο Michel Geiss και ο Dominique Perrier (που υπήρξαν συνεργάτες του για χρόνια), και απ' ότι τείνω να συμπεράνω μόνο ένα μικρό τμήμα έχει σχεδιάσει ο ίδιος και φυσικά μόνο στις αρχικές του δουλειές.
...
Επιπλέον, πρέπει όλοι να καταλάβουν πια, ότι η σύνθεση ήχων δεν είναι μόνο το να στέλνουμε sawtooth κυματομορφές σε low-pass φίλτρα. Αυτό το γεγονός, από μόνο του, είναι αρκετό για να θεωρηθεί ευλογία και κατάρα στην ηλεκτρονική μουσική και ξεκίνησε με το Minimoog. To απλό signal path VCO-VCF-VCA που είναι πρόδηλο στο layout του front panel του Minimoog αποτελεί εύκολο τρόπο για να κατανοήσει κανείς την subtractive σύνθεση ήχων αλλά είναι μόνο ένα μικρό και ηχητικά ΑΣΦΑΛΕΣ υποσύνολο της ηλεκτρονικής μουσικής και των synthesizers. Στην πραγματικότητα είναι και χιλιάδες άλλα πράγματα τα οποία τα αγνοούνε μέχρι και επιστήμονες - πόσο μάλλον ο Jarre ή ο τύπος στο video που παρατέθηκε.