Superfunk είπε:
Για να μη μπερδευομαστε...ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΣ ειναι ο ηχος ο οποιος προερχεται απο
1.ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ με χρηση multitrack & ταινιας (εξακολουθει να γινεται αλλα φυσικα σε σπανιες περιπτωσεις,τουλαχιστον αν δουμε το συνολο των παραγωγων στον πλανητη) ,
2.ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΜΙΞΗ σε στερεοφωνικο 2 track ταινιας (εξακολουθει να γινεται αλλα ειναι ακομα πιο σπανιο απο το 1) και
3.ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ mastering (δεν νομιζω να γινεται πλεον πουθενα στον κοσμο,αν και μπορει να κανω λαθος) &
4.φυσικα τελικη εκτυπωση/αναπαραγωγη σε ΒΙΝΥΛΙΟ (γινεται ακομα και μαλιστα και σε digital παραγωγες).
Αυτο που παραθεσες σαν παραδειγμα ειναι μια ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ παραγωγη,αναλογικη παραγωγη ΣΙΓΟΥΡΑ δεν ειναι.
Εκτος κι αν θες να μπουμε σε...μεταφυσικες εννοιες... ;D...οπως.."ζεστος" ηχος (αν και μπορω να σου παραθεσω..τονους 100% αναλογικων παραγωγων απο τα 80s που μονο...ζεστο ηχο δεν εχουν....) και λοιπες μπουρδες... ;D
Βλεπεις λοιπον οτι αρκει ενα digital mastering & ενα digital conversion για το you tube για να κανει ακομα και την πιο....analog εγγραφη να ακουγεται ....digital ;D
οποτε ποιος ο λογος για τοση κουραση.... ;D
μπα, εγω λεω οτι αναλογικος ηχος ειναι οτιδηποτε ειναι γραμμενο σε wire recorder η κερι μελισσας. ολα τα αλλα ειναι για τους φλωρους. τι μαγνητισμος και κουραφεξαλα.
superfunk,
το πιστευω σου για το τι ειναι αναλογικος ηχος ειναι πολυ σε παρα πολυ στενα πλαισια. μια ψηφιοποιηση δεν ειναι αρκετη ( και δυο και τρεις βασικα) για να κανει κατι να σταματησει να ακουγεται "αναλογκ". αλλωστε το τι ειναι αναλογικος ηχος ειναι απλα μια αναμνηση απο παλια αλμπουμ, παλιες τεχνικες παραγωγης, συγκεκριμενο εξοπλισμο κλπ. η ηχητικη αναμνηση της ανθρωποτητας ξερει τι ειναι αναλογικος ηχος, και οχι μια αυστηρη αλυσιδα μηχανηματων.
αν ακουσεις 100 σιντι, καποια απλα ακουγονται πιο "παλια", πιο "καλα", πιο "αναλογικα". πως να το κανουμε τωρα. και εχουν φαει ψηφιοποιηση , αποψηφιοποιηση, και οτι αλλο θες. αυτο ειναι γιατι η αναμνηση του αναλογικου ηχου μπορει να επιτευχθει και με αλλα πραγματα απο το να μαγνητιζεις ταινια η να σκαβεις αυλακια.
παραθετω μερικα απο αυτα:
γραψε λαιβ.στο ιδιο δωματιο. χωρις ακουστικα. ε ρε κεφια. λεγεται bleed απο μικροφωνο σε μικροφωνο. instant παλιο πραμα. αμα η μπαντα γκροοβαρει κιολλας...
λαμπατους παλιους ενισχυτες. και ενδεχομενως παλιες καμπινες. και καταλληλα κουρδισμενα τυμπανα.
παλια ή καταλληλα μικροφωνα. οχι ενα μικροφωνο για ολες της πηγες (με overdubs) και μετα "θα το φερω με eq μωρε"
προενισχυτες με αποψη, distortion, germanium, τον σατανα τον ιδιο. αν ξανακουσω grace designs.... ;D
αναλογικους δυναμικους επεξεργαστες. eq, COMPRESSION, τετοια. αλλα να τα γραψεις ετσι, οχι να τα χρησιμοποιησεις στο μιξ. ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΕΝΑ ΡΙΣΚΟ ΒΡΕ ΑΔΕΡΦΕ.
να μην εχεις 100 καναλια. δοκιμασε κατι τυπου.... 16. αντε 20. αν θες πολλα μιροφωνα σε μια πηγη, ενωσε τα πριν την ψηφιοποιηση.
να μιξαρεις σε μια μεγαλη, ζεστη, αναλογικη κονσολα.
α ναι, και να ξερεις τι ηχο πας να βγαλεις. δεν ειπα οτι αν εχεις τα παραπανω καθαρισες. θες και ενα οραμα.
τωρα αν εχεις τα παραπανω, καπως τραμπαρεις με το οτι δεν εχεις αναλογικη ταινια.η οτι δεν κοβεις σε βυνιλιο. προφανως θα ηταν ωραια να ειχες και ταινια, αλλα οπως ειπες εσυ, τις παλιες εποχες ειχαμε απειρα προβληματα και δεν ηταν ολα ροδινα με την ταινια. οποτε καπως το αντικαθηστουμε σημερα με το daw. αν το χρησιμοποιησεις και σαν tape machine ( δεν πετας πλαγκιν καθε δευτερολεπτο, κοβεις κανεις ρανεις) ακομα καλυτερα. αμα κανεις και σωστο gain staging... ουυυυυυ. τελεια.
κατα συνεπεια, μπορεις να βγαλεις με πολλους διαφορετικους τροπους την αναμνηση του αναλογικου ηχου. η μπομπινα και το βυνιλιο ειναι ενας απο αυτους. τα υπολοιπα ειναι εξισου valid. αν τα εχεις ολα μπορει και να εχεις την "απολυτη αναλογικη εμπειρια"(μπορει και να κοπει η ταινια ομως, ή να πνιγουν τα παντα στο θορυβο), αλλα αν παρεις ενα πραμα που εγινε ITB και το κανεις βυνιλιο δεν σημαινει οτι "το σωσαμε νταξει, δεν ακουγεται ψηφιακο".
alex