Strymon Iridium shuffle

Yannis Methenitis

Yameth

Jack of all trades
Staff member
Μηνύματα
11,634
Λύσεις
1
Πόντοι
2,393
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Τραγούδι
Είχα πει την προηγούμενη βδομάδα πως θα έγραφα την άποψη μου κι εγώ για το Strymon Iridium, το πετάλι που έχει γεμίσει το Youtube πότε με ενθουσιώδη σχόλια και πότε με συγκρίσεις με άλλα παρεμφερή συστήματα προσομοίωσης ενισχυτών και IR loaders αλλά και νεότερα που το "κατατροπώνουν" μιας και αυτό κυκλοφορεί απο το 2019.

Ιδανικά θα περίμενα περισσότερο να γράψω, μιας κι αυτές τις μέρες εχω πρόβλημα με το αριστερό χέρι και δυσκολεύομαι στην κιθάρα αλλά κάποιοι "ανυπόμονοι" ? μέχρι και πμ μου έστειλαν σχετικά, που προφανώς είναι με το χέρι στην σκανδάλη να το χτυπήσουν.

batch_20220914_144030.jpg

Αξίζει λοιπόν; Ναι!

Είναι ποιοτικό πετάλι απο κάθε άποψη και δεν σκέφτηκα καθόλου τα χρήματα που έδωσα. 

Γιατί είναι στα όρια του πολύπλοκου (αν θες να ασχοληθείς συγκρίνοντας IR's και να χαθείς στη διαδικασία) αλλά και του εύχρηστου, μιας και δεν έχει οθόνη με βαθιά μενού όπως τα ακριβότερα ανταγωνιστικά (που όμως προσφέρουν και πολλά άλλα εφέ) αλλά 3 επιλογές ενισχυτή και 3 καμπίνες για τον καθένα συν τα παραδοσιακά ποτενσιόμετρα που θα βρει κανείς πάνω σε ένα ενισχυτή. Για κιθαρίστες είναι είπαμε.?

Εύκολα βρίσκεις ήχο αν θες να το χρησιμοποιήσεις όπως εγώ, για να ηχογραφήσω αλλά και στα live για έξοδο στην κονσόλα του μαγαζιού ή σε ένα ηχείο PA (ή FRFR όπως αποκαλούνται απο τις εταιρίες που τα πλασάρουν σε κιθαρίστες πλέον) που μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες ενισχυτή combo. Οι 9 προσομοιώσεις καμπίνας προσφέρουν αντίστοιχη περιβάλλουσα καμπύλη συχνοτήτων απο τα IR (Impulse Response) την τεχνολογία αυτή "φωτογράφησης" μεγαφώνων ή και ολόκληρων ηχείων με μεγάλη αληθοφάνεια. Σημειωτέον ότι πέρα απο τις 9 onboard, προσφέρεται και δωρεάν πρόγραμμα διαχείρισης τους με τη δυνατότητα προσθήκης άλλων IR. 

  batch_20220914_144044.jpg  

Διαθέτει Bass, Middle, Treble και το Middle παίζει διαφορετικό ρόλο σε κάθε ενισχυτή για να προσομοιάσει κάποια ιδιομορφία του. Σε συνδυασμό με το Drive που λειτουργεί ως volume, κατα την προ Master εποχή κατασκευών, συμπληρώνονται τα ποτενσιόμετρα που επηρεάζουν την χροιά, ενώ ένα ποτενσιόμετρο Level ορίζει την τελική ένταση της εξόδου.

Το τελευταίο ποτενσιόμετρο Room προσφέρει 3 επιλογές reverb μικρού, μεσαίου και μεγάλου χώρου ώστε να μην ακούγεται ξερά ακόμα και απο την πολύ εύχρηστη και με μεγάλη ένταση έξοδο ακουστικών

Ως "ενισχυτής" μπορεί να συνδεθεί με πεταλάκια και ο ήχος ήταν αρκετά πειστικός και ενδιαφέρων, ανάλογα με το πετάλι φυσικά. Προσωπικά προτιμώ τον συνδυασμό με boost καθώς είναι εύκολο να το υπεροδηγήσεις. Τα time και modulation εφέ ιδανικά συνδέονται μετά το Iridium αλλά κιθαρίστες είμαστε, ότι θέλουμε κάνουμε.

batch_20220914_144134.jpg

Παραθέτω μια άτσαλη και πρόχειρη ηχογράφηση που έκανα αποκλειστικά με το Iridium, κατευθείαν πάνω στην είσοδο instrument της κάρτας ήχου SPL Creon. Η κιθάρα είναι μια Gibson Les Paul studio 50's Tribute με P90 και έχω προσθέσει μόνο λίγο slapback delay στο Cubase. 

Ακούγονται οι 3 αντιπροσωπευτικές επιλογές που επέλεξα.

  • Ακόρντα Round (Fender).
  • Πρώτο solo Chime (Vox)
  • Δεύτερο solo Punch (Marshall)




iridium shuffle.mp3


 

Attachments

Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έχω κολλήσει εδώ και καιρό με το Revival Drive HotRod, οπότε χαίρομαι που μπαίνουν σιγά σιγά τέτοιες λύσεις και στο forum μας.

Το clip ακούστηκε και γαμώ, πολύ genuine για τα αυτιά μου. Σε συνδυασμό με το πόσο μικρό και απλό στη χρήση είναι, για μένα το λες και no brainer αν παίζεις οτιδήποτε πέρα από death metal με μαχόγκανια.

Γνώμη για το πώς δουλεύει με time based effects τηρουμένου ότι δεν έχει FX Loop;

 
Δεν υπάρχει λόγος για FX Loop διότι δεν υπάρχει τελική βαθμίδα. 

Συνδέεις τα boost, overdrive, distortion πριν και τα time based effects μετά το Iridium.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: BillTrantos
Καλορίζικο, καλωσόρισες ?

Μια χαρά το άκουσα, στα χέρια σου τουλάχιστον, πότε θα το φέρεις να το ακούσουμε; 

 
  • Like
Reactions: Yameth
Ήταν πολύ καλό το παίξιμο για να δω και να σχολιάσω τις αδυναμίες του. Νομίζω το ελαφρύ ξύσιμο οφειλόταν στους Ρ-90 παρά στο πετάλι.

 
Ήταν πολύ καλό το παίξιμο για να δω και να σχολιάσω τις αδυναμίες του. Νομίζω το ελαφρύ ξύσιμο οφειλόταν στους Ρ-90 παρά στο πετάλι.
πού τα άκουσες όλα αυτά βρε....

ξύσιμο, παίξιμο....

 
πού τα άκουσες όλα αυτά βρε....

ξύσιμο, παίξιμο....
?

Αυτιά νυχτερίδας (και βάλε) ο sir.

Ακούει (μακρινή) υποψία στοναρίσματος σε τραγουδιστή από μίλια... 

Τυχαίο ότι έχει κερδίσει τον άτυπο τίτλο "Αργύρης Ζήλος" του Noiz; ? ?

Ή να το θέσω διαφορετικά, αν δεν το ακούσει ο sir, δεν θα το ακούσει κανείς... ?

 
  • Haha
Reactions: Nestoras
Αγαπητέ Νέστωρ θα διαφωνήσω μαζί σου.?

Πρώτα για το παίξιμο που είναι άχρονο και διεκπεραιωτικό σε πολλά σημεία αλλά δεν μπόρεσα να κάνω αλλιώς καθώς τα χέρια δεν ακολουθούν την θέληση λόγω τραυματισμένου τένοντα (θέλω να ελπίζω). Εκτιμώ όμως απεριόριστα τα καλά σου λόγια.

Δεύτερον το ξύσιμο πολύ πιθανόν να προέρχεται απο τα ακουστικά ή τα ηχεία σου περισσότερο. Δεν μπορεί κανείς να κρίνει με ασφάλεια όταν τα χαρακτηριστικά τους επεμβαίνουν στην πηγή.

Εδώ στα Genelec 1030 αλλά και στα καθωσπρέπει μικρότερα Yamaha δεν υπάρχει ίχνος τέτοιο. Αντιθέτως, καθαρίζει και ξεχωρίζει μέσα στην ορχήστρα χωρίς υπερβολικά πρίμα. 

Ενα πράγμα που δεν μπορεί να καταφέρει όμως είναι την αίσθηση του μετακινούμενου αέρα που σου δίνει η ένταση μιας καμπίνας με μεγάλο μεγάφωνο όπως ένα 12ιντσο. Είναι ο νόμος της φύσης όμως και πιθανόν σε ένα αυτοενισχυόμενο 12άρι να είναι διαφορετικά τα πράγματα και οι αισθήσεις. Δεν το δοκίμασα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Συμφωνώ
Reactions: Spyros Delta
Απο περιεργεια, εχει κανεις ιδεα πως συγκρινονται περιπου αυτα τα current-gen IR "direct" πεταλια με παλιοτερες αντιστοιχες λυσεις οπως τα Tech21 Sansamp? Θα φανταστω οτι απο πλευρας πιστοτητας στις καμπινες/ενισχυτες που προσπαθουν να προσομοιωσουν εχουν ενα ξεκαθαρο τεχνολογικο αβανταζ, αλλα εν τελει στην γενικη ποιοτητα ηχου και στην αποκριση στο παιξιμο ποσο εντονη ειναι η διαφορα? Μιλαμε για μερα με τη νυχτα διαφορα? 

 
  • Συμφωνώ
Reactions: blue
Είναι πριματος, σχετικά, ο ήχος. Δεν ξυριζει όμως, ούτε ενοχλεί. Ισορροπημένο τον ακούω. 

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Spyros Delta
Πρώτα για το παίξιμο που είναι άχρονο και διεκπεραιωτικό σε πολλά σημεία ...


Πλάκα κάνεις δεν μπορεί. :classic_ohmy:

Να πω ότι δεν εντυπωσιάστηκα από τον ήχο (δεν εννοώ ότι ήταν κακός, μια χαρά ήταν), γιατί σε ξέρω.

Έχεις αυτή την δυνατότητα να "φέρνεις" τον ήχο στο παίξιμό σου.

Είναι σαν να ακούς από πριν το σύνολο "ήχος-παίξιμο" στο μυαλό σου, και σου βγαίνει φυσιολογικά.

Οπότε πιστεύω ότι με ότι μηχάνησμα και να έπαιζες, θα είχες καλό ήχο.

 
Απο περιεργεια, εχει κανεις ιδεα πως συγκρινονται περιπου αυτα τα current-gen IR "direct" πεταλια με παλιοτερες αντιστοιχες λυσεις οπως τα Tech21 Sansamp? Θα φανταστω οτι απο πλευρας πιστοτητας στις καμπινες/ενισχυτες που προσπαθουν να προσομοιωσουν εχουν ενα ξεκαθαρο τεχνολογικο αβανταζ, αλλα εν τελει στην γενικη ποιοτητα ηχου και στην αποκριση στο παιξιμο ποσο εντονη ειναι η διαφορα? Μιλαμε για μερα με τη νυχτα διαφορα? 


Η αίσθηση στο παίξιμο είναι κοινή θα έλεγα μιας και είχα και το Sansamp original αλλά και το PSA-1 ρακ για πολλά χρόνια.

Η ευελιξία με τα IR που προσφέρει το Iridium και τα σχετικά ανταγωνιστικά ψηφιακά πετάλια όμως εξυπηρετεί περισσότερο στο ψάξιμο και στην αίσθηση πως τωρα αυτή είναι μια καμπίνα 4Χ12 που ακούω. Εγώ βολεύομαι και με μια καλή επιλογή 2Χ10" ή 1Χ12". 

Τα Sansamp PSA-1 έχουν ευελιξία στην προενίσχυση και έχουν μια προσομοίωση καμπίνας.

Πόσους προσωπικούς ήχους να έχει κανείς πια... το θέμα είναι να σε βοηθήσει το μηχάνημα να τον πετύχεις! Εκτός και αν δουλεύει για άλλους ως session θα μου πεις. 

Βέβαια η σειρά Sansamp υπήρχε για δεκαετίες χωρίς πρακτικό ανταγωνισμό και θα υπάρχει ως μια καλή αναλογική λύση που θα επέλεγα anytime (αν και σε παρόμοια τιμή με τα νεα ψηφιακά).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
?

Αυτιά νυχτερίδας (και βάλε) ο sir.

Ακούει (μακρινή) υποψία στοναρίσματος σε τραγουδιστή από μίλια... 

Τυχαίο ότι έχει κερδίσει τον άτυπο τίτλο "Αργύρης Ζήλος" του Noiz; ? ?

Ή να το θέσω διαφορετικά, αν δεν το ακούσει ο sir, δεν θα το ακούσει κανείς... ?
Το νοημα του ποστ ειναι

Ποιος ακουει και ασχολειται με αλλα πραγματα πλην ιριδιου

 
Βέβαια η σειρά Sansamp υπήρχε για δεκαετίες χωρίς πρακτικό ανταγωνισμό και θα υπάρχει ως μια καλή αναλογική λύση που θα επέλεγα anytime (αν και σε παρόμοια τιμή με τα νεα ψηφιακά).


Για αυτο περισσοτερο το εγραψα - γιατι θυμαμαι να διαβαζω σχετικα προσφατα οτι η Tech21 επανακυκλοφορησε το SansAmp Classic και απορουσα κατα ποσο εχουν πλεον "θεση" στην αγορα τετοια μηχανηματα απο τη στιγμη που τα IR modellers ειναι πλεον διαθεσιμα σε τετοιο form/price factor.

 
Το μεγαλο πλεονεκτημα με IRs ειναι οτι σε ενα εφφεδακι που τα υποστηριζει μπορεις να φορτωνεις για ολα τα ειδη κιθαρας, ηλεκτρικες, κλασικες, ακουστικες, κτλ..

 
Αγαπητέ Νέστωρ θα διαφωνήσω μαζί σου.?

1) Πρώτα για το παίξιμο που είναι άχρονο και διεκπεραιωτικό σε πολλά σημεία αλλά δεν μπόρεσα να κάνω αλλιώς καθώς τα χέρια δεν ακολουθούν την θέληση λόγω τραυματισμένου τένοντα (θέλω να ελπίζω). Εκτιμώ όμως απεριόριστα τα καλά σου λόγια.

2) Δεύτερον το ξύσιμο πολύ πιθανόν να προέρχεται απο τα ακουστικά ή τα ηχεία σου περισσότερο. Δεν μπορεί κανείς να κρίνει με ασφάλεια όταν τα χαρακτηριστικά τους επεμβαίνουν στην πηγή.

Εδώ στα Genelec 1030 αλλά και στα καθωσπρέπει μικρότερα Yamaha δεν υπάρχει ίχνος τέτοιο. Αντιθέτως, καθαρίζει και ξεχωρίζει μέσα στην ορχήστρα χωρίς υπερβολικά πρίμα. 
1) Αυτό άστο να το κρίνω εγώ ως ακροατής. Ποιος είπε ότι μόνο το χρονισμένο παίξιμο είν' αυτό που μπορεί ν' αρέσει σε κάποιον. Πόσες κομματάρες έχουν γραφτεί που έχουν μέσα λαθάκια;

2) Είμαι οπαδός του mid heavy lead ήχου που εδώ δεν άκουσα. 

 
  • Like
Reactions: Yameth

Trending...

Νέα θέματα