Sound Behind the song: “Elsewhere” by Vangelis

 Η ποιοτητα βελτιωνεται, λογω του νομου του Moore. Σαν προθεση για ποιοτικη κατασκευη, στο παρελθον ηταν καλυτερα τα πραγματα, πιστευω ας πουμε οτι το M1 ανετα του εβαζες ροδακια και εκανες skate με αυτο και δεν παθαινε τιποτε.Αλλα και ηχητικα, με ελαχιστα mb τα τοτε μηχανηματα εβγαζαν φοβερους ηχους, γιατι προφανως οι sound designers εκαναν μαγειεε, δεν εχει εξελιχθει με αναλογη συνεχεια η φαση, αν ειχαν το τοτε μερακι θα επρεπε να ακουμε τα χερουβειμ στα νεα πσηφια.

 Αλλα ομως η εξελιξη των επεξεργαστων καθαριζει για την τεμπελια μας.

 
 Τρια βιντεακια προς επιρρωση των λεγομενων.

 Μια συγκριση jv 1080 σε hardware και software ( μετα το 3.50), πιο κοντινος ηχος πεθαινεις ?




 
 Μου αρεσαν καλυτερα τα strings του montage.

 Οπωσδηποτε αγαπητε συνονοματε ειναι υποκειμενικοτατες οι αποψεις μου, θα ελεγα οτι οχι μονο ειναι υποκειμενικες αλλα και προκατελειμμενες. ? Τα εφαγα στη μαπα σε υπερβολικο σημειο τα rompler και τα sampler του παρελθοντος, δε θελω ουτε να τα βλεπω μπροστα μου ? ολη αυτη η διαδικασια του αρχαιου samplαρισματος ειναι ατελειωτες ωρες εντελως αχρηστης γνωσης και εμπειριας που θα ηθελα να παρω πισω ? και θα ανταλλαζα ευχαριστως ολα αυτα τα ρακ με 3-4 καλα vst του τωρα, πραγμα που φυσικα ηδη εχω κανει.

 Τωρα ειναι αργα, τα εφαγα στη μαπα, και απορω και φριττω που υπαρχουν ανθρωποι που επιμενουν σε αυτα, αλλα ειπαμε, υποκειμενικες αποψεις και γουστα, υπαρχουν και αυτα. Καλα ξηγιουνται. Οπως τη βρισκει ο καθενας.

 
Πραγματικά δεν καταλαβαίνεις για ποιο λόγο είναι διαφορετικό να έχεις 16 όργανα μέσα στο δωμάτιο, από το να έχεις 16 μέσα σε ένα κουτί, όπου και τα 16 τα έχει φτιάξει ο ίδιος κατασκευαστής, με τις ίδιες σχεδιαστικές αντιλήψεις, τα ίδια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, γενικώς τον ίδιο ήχο (όπως έχει διαπιστώσει καθένας που χρησιμοποιεί multitimbral mode...
Φυσικά και καταλαβαίνω. Αυτό που εσύ αρνείσαι να καταλάβεις είναι ότι εδώ μιλάμε για την synth ισχύ δύο συστημάτων, ενός multi-synth setup του 1988 και ενός σύγχρονου 16-part multitimbral workstation του 2023, και συγκεκριμένα των Yamaha Montage/MODX. Η synth ισχύς λοιπόν ενός MODX6+ των €1,400 είναι αντικειμενικά κάτι έτη φωτός μεγαλύτερη από την ισχύ του συγκεκριμένου multi-synth setup του 1988. Fact. Πάμε παρακάτω. Υπάρχει κάποιος τομέας που το συγκεκριμένο multi-synth setup υπερέχει ενός Montage/MODX? Ναι, υπάρχει. Κι αυτό είναι η live αμεσότητα στο παίξιμο των ήχων, κάτι που ήταν η Νο1 προτεραιότητα του Παπαθανασίου, καθώς ο ίδιος ήταν πάντα ένας live πληκτράς/συνθέτης/ενορχηστρωτής.

Δεν θα τον έβλεπες ποτέ να κάθεται μπροστά από ένα DAW ή ένα sequencer προγραμματίζοντας tracks. One-take ήταν οι περισσότερες ηχογραφήσεις του, τουλάχιστον απ'την hybrid (analog/digital) περίοδο μέχρι την εντελώς digital περίοδο και ως το τέλος. Πάνω στο συγκεκριμένο multi-synth setup ηχογραφήθηκε το άλμπουμ "Direct" με τον τίτλο να εξηγεί ακριβώς την direct/live προσέγγιση που είχε. Το πρώτο track του άλμπουμ (The Motion Of Stars) δείχνει με το καλύτερο τρόπο αυτή την live/one-take προσέγγιση του, που δεν ήταν άλλη απ'την ταυτόχρονη σύνθεση/ενορχήστρωση/εκτέλεση και ηχογράφηση. Εδώ έχουμε να κάνουμε με Masterclass, όχι αστεία.




Trolley, προσγειώσου ρε φίλε στο 2023 μΧ, τόσο δύσκολο είναι? image.gif  Το να ειρωνεύεσαι την επιβεβαιωμένη χρήση του Tascam Model 24 από τον ίδιο τον Παπαθανασίου δεν λέει τίποτα. Όταν πραγματικά καταλάβεις την εξέλιξη της σημερινής -πάμφθηνης- τεχνολογίας τότε θα καταλάβεις γιατί ένας τύπος ονόματι Vangelis με 250 μύρια net worth αγόρασε και χρησιμοποιούσε ένα mixer/multitrack recorder των €1,160, πάνω στο οποίο είχε συνδέσει και ηχογραφούσε synths που η τιμή τους έπαιζε από €600 μέχρι €12,000. 
Μια φορά τσιγγούνη δεν τον έλεγες, το ακριβώς αντίθετο ήταν, και φυσικά ούτε άσχετο.

Στα περί "ψηφιοαναλογικού μετατροπέα" και άλλων ανεκδότων, τι να πω? Αυτές είναι συζητήσεις των '80s/'90s, στον 21ο αιώνα μόνο άσχετοι θα αναρωτηθούν πόσο καλός είναι ο AD/DA μετατροπέας ενός synth. Έχει μπει κι αυτό στην κατηγορία "Ανέκδοτα". 

Να σε ενημερώσω λοιπόν ότι ένα DX7 II (1986) διέθετε ήδη έναν CD-quality DAC στα 16bit/44.1kHz. Tο SY77 (1989) διέθετε 22bit DAC ενώ ένα MOXF6 (2013) των €1,200 διέθετε έναν 24bit/192kHz DAC, δηλαδή καλύτερο DAC ακόμα και από το τότε flagship της εταιρείας, το Motif XF, το οποίο φόραγε DAC στα  24Bit/108kHz. 
Αφήστε στην άκρη λοιπόν τα DACs, τις Ducks και τα Dicks και προσγειωθείτε στο σήμερα, μην ασχολείστε με θέματα που είναι λυμένα εδώ και δεκαετίες.

 

Attachments

  • image.gif
    image.gif
    340 bytes · Εμφανίσεις: 0
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Στην τελικη, το συνδεεις το montage με το usb, και παιρνεις το σημα του ψηφιακα, και τελειωσε το προβλημα.

 Αν και προβλημα δεν υπαρχει. Μια χαρα ειναι οι συγχρονοι converters, ακομα και σε φθηνα πολυκαναλα σαν το τασκαμ ειναι σαφως καλυτεροι απο τα τυπικα ψηφιακα MASTER RECORDERS της παλαιας εποχης, το διανοειστε αυτο; Η τεχνολογια τρεχει, τι να κανουμε, onboard audio converter απο motherboard ( !!!) ακους πια και ειναι τζετ.

 Το ξερω οτι ειναι δυσκολο να χωνευτει αλλα τρεχει η τεχνολογια, οι επεξεργαστες της αποστολης που πηγε στη σεληνη και κοστισε απειρα δις, ειναι πολυ κατωτεροι απο τους επεξεργαστες του πλυντηριου ρουχων της κυρα Κομπρεσσας, απιστευτο αλλα αληθινο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το να ειρωνεύεσαι την επιβεβαιωμένη χρήση του Tascam Model 24 από τον ίδιο τον Παπαθανασίου δεν λέει τίποτα.


Νομίζω ότι θα είναι η πέμπτη φορά που θα γράψω πως έχω τον συγκεκριμένο εξοπλισμό, οπότε προφανώς δεν ειρωνεύομαι, απλώς κάνω πλάκα, στη συνέχεια όσων έχουν γραφτεί νωρίτερα. Πραγματικά, το ότι δεν το κατανόησες καμία από τις προηγούμενες φορές με προβληματίζει, μήπως ρε έχεις ρίξει σκληρό αντι-αντ πλαγκιν που κόβει τα πάντα όλα;

Τώρα για το (άλλο ένα) σεντόνι, στο οποίο επαναλαμβάνεις πράγματα που γνωρίζω (ως γεγονότα) αλλά δεν συμφωνώ απαραιτήτως με το σκεπτικό με το οποίο τα αξιολογείς... καλά κάνεις και τα γράφεις, γνωρίζω πως οι γραπτές διατυπώσεις βοηθούν να τακτοποιείται η σκέψη του γράφοντα.

 
Μια χαρα ειναι οι συγχρονοι converters, ακομα και σε φθηνα πολυκαναλα σαν το τασκαμ ειναι σαφως καλυτεροι απο τα τυπικα ψηφιακα MASTER RECORDERS της παλαιας εποχης, το διανοειστε αυτο;
Εμείς, ναι. Κάποιοι άλλοι πάλι δυσκολεύονται, και δεν καταλαβαίνω γιατί...?

 
καλά κάνεις και τα γράφεις, γνωρίζω πως οι γραπτές διατυπώσεις βοηθούν να τακτοποιείται η σκέψη του γράφοντα.
Η σκέψη του γράφοντα δεν χρειάζεται τακτοποίηση. Τα γράφω για να μην μένουν λάθος εντυπώσεις στα όποια πιτσιρίκια μας διαβάζουν, και μετά βγαίνουν παραέξω αναπαράγοντας τα απίθανα που διαβάζουμε στα ξένα synth forums/sites και τραβάμε τα μαλλιά (που δεν έχουμε).

  image.png

 
Εμείς, ναι. Κάποιοι άλλοι πάλι δυσκολεύονται, και δεν καταλαβαίνω γιατί...?




 Εγω κατι υποψιαζομαι.

 Πρεπει να ειναι ο ιδιος λογος που οι κιθαριστες θεωρουν απολυτως φυσιολογικο να δινουν χιλιαδες ευρω για δυο γ@μημενα μαδερια με χορδες.

 Τα μουσικα οργανα δεν ειναι απλα αντικειμενα τεχνολογιας, αλλα φετιχ. Και οσο πιο παλια ειναι, τοσο πιο φετιχ γινονται, κυριως λογο της συνδεσης τους με το, αναμφισβητητα ενδοξοτερο, μουσικο παρελθον, αλλα ταυτοχρονα και της αποστασιοποιησης που δινει ο χρονος απο την πρακτικοτητα του παροντος.

 Δηλαδη, το να παρεις το montage καινουργιο, μπορει ανετα να ειδωθει ως πρακτικη λυση: Ηθελα ενα πληκτρο και το πηρα. Αν ομως εχεις το αρχαιο το sampler, και περιμενεις το σαλιγκαρι το floppy disk να φορτωσει τον σαπιο ηχο, ε εκει καθε ζητημα πρακτικοτητας εχει φυγει απο το παραθυρο.

 Εκει μιλαμε καθαρα για βιτσιο ? για φετιχισμο ? οποτε πρεπει να δειξουμε κατανοηση ? Δεν ειναι ευκολο να δεις ξεκαθαρα το αντικειμενο του ποθου σου, ουτε να παραδεχθεις οτι εχει ξεπεραστει ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εκει μιλαμε καθαρα για βιτσιο ? για φετιχισμο ? οποτε πρεπει να δειξουμε κατανοηση ?
Τι να πω...? 

Είμαι ένα βήμα πριν τοποθετήσω τους ενοχλητικούς* vintagολάγνους/vintagόπληκτους/vintagόκαυλους στην ίδια κατηγορία που βρίσκονται flat-earthers, οπαδοί των ζωδίων, συνωμοσιολόγοι, purists, vinyl freaks κ.α.?

vintagολάγνοι/vintagόπληκτοι/vintagόκαυλοι που συμπεριφέρονται σαν Ιεχωβάδες, δηλαδή πρηξ@%$&ες ? 

 
Δεν κατηγόρησε κανείς τα νέα προϊόντα, μιά χαρά είναι και προσιτά από πλευράς τιμής και με πολύ παραπάνω δυνατότητες. Απλά κάποια πράγματα έχουν διαφορά.

Δες για παράδειγμα τους κιθαρίστες, γιατί κάποιοι επιμένουν να χρησιμοποιούν αναλογικά πεταλάκια ενώ υπάρχουν οι πεταλιέρες που προσφέρουν πολλά παραπάνω και με μεγαλύτερη ευκολία.

 
 Αναλογικα πεταλια ναι, αλλα αρχαια ψηφιακα αντι για καινουργια ψηφιακα μαλλον οχι.

 
Ωραία, δηλαδή μόνο τα αναλογικά παλιά synth ?
Αυτά κι αν θέλουν σουτ.? Πέρα από τις αδιανόητα υψηλές τιμές τους, κουβαλάνε κι ένα κάρο προβλήματα λόγω ηλικίας. Αν κάποιoς θέλει αναλογικά synths, υπάρχουν μια χαρά σύγχρονα. Μακριά μόνο από overpriced αστειότητες.

image.png

 
Εντάξει, αφού με βρίζετε (μπαμπά, με είπανε φετιχιστή) να σας πω και εγώ ότι σύμφωνα με τη θεωρία που έχει αναπτυχθεί, στις μέρες μας ο Vangelis θα είχε πάρει μερικά Montage (για τα ανταλλακτικά ντε) και θα πέταγε οτιδήότε άλλο από το παράθυρο. Περιέργως, όχι μόνο δεν αντικατέστησε εκείνο το φωτογραφημένο setup, αλλά το ενσωμάτωσε σε ένα ακόμη πιο μεγάλο, ακόμη πιο ακριβό, ακόμη πιο περίπλοκο σύστημα. Δηλαδής, δεν παραιτήθηκε καμία εκ΄των παλαιών δυνατοτήτων, υποθέτω ότι και αυτό φετιχισμό μπορείς να το πεις, άλλωστε δε νομίζω ότι σκόπευε να ξαναηχογραφήσει κάποιο από τα παλαιά άλμπουμ.

Άρα η θεωρία, όπως έχει διατυπωθεί τουλάχιστον, δεν είναι ορθή. Και κάπου εδώ να ξαναθυμίσω ότι ο WFMKII δεν αναφέρεται καθόλου σε VST (ενώ ο manosx μιλά κυρίως για τέτοια και ορθώς, διότι μόνο σε αυτή την περίπτωση τίθεται θέμα σύγκρισης).

 
Ωραία, δηλαδή μόνο τα αναλογικά παλιά synth ?




 Δεν ειναι τοσο απλο.

 Καταρχην, για να απαντησω και στον trolley, ξεκιναμε απο το θεμα του κοστους. Αυτη τη στιγμη ειναι εντελως παραλογο να μπει καποιος στην αγορα των vintage αναλογικων, εκτος αν μιλαμε για επενδυση η για κερδισμενο λοττο. Οι τιμες για τα καλα αναλογικα εχουν ξεπερασει τις τιμες αυτοκινητου και πανε σιγα σιγα προς τις τιμες σπιτιου, ενω ακομα και κατι σαπια σε στυλ single oscillator κλπ εχουν τις τιμες καινουργιου γαματου αναλογικου. Με αλλα λογια, αν δεν τα εχεις ηδη τα ξεχνας, και αν τα εχεις τα βαζεις σε χρηματοκιβωτιο και παιρνεις κανα αλλο για να παιζεις ?

 Μετα ειναι η δυσκολια χρησης. Για synth στο στυλ παλια sampler, η δυσκολια χρησης σαφως επισκιαζει τον οποιο χαρακτηρα τους, τουλαχιστον αν μιλαμε για προιστορικα sampler σιγουρα. Στις περισσοτερες περιπτωσεις δεν αξιζει να ασχοληθεις. Το ιδιο ισχυει και για πολλα αναλογικα που ειναι στη non reliable side. Ο Βαγγελης ειχε τους παρατρεχαμενους για να τρεχουν απο πισω να τα μαζευουν, αν δεν εχει κανεις κατι αναλογο δεν αξιζει ο κοπος.

 Παμε στα πιο προσιτα παλια ψηφιακα romplers και synths. Αυτη τη στιγμη που μιλαμε, τα καλυτερα synths της κατηγοριας εχουν ΦΟΒΕΡΕΣ εξομοιωσεις. Γιατι ΟΚ, αν επρεπε να διαλεξουμε μονο ενα σαφως θα παιρναμε το καινουργιο, αλλα κακα τα ψεματα, εχουν και τα παλια το χαρακτηρα τους.

 Ε, αυτη τη στιγμη που μιλαμε υπαρχουν ΥΠΕΡΟΧΕΣ και ΠΟΛΥ ΠΙΣΤΕΣ εξομοιωσεις για το DX7, το Μ1, το Wavestation, το JV 1080, το TRITON, το kawai k1, το D50, δηλαδη ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΤΕ ? ειχατε ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΑΣ ολα αυτα τα synth ? και υπαρχουν και αλλα πολλα, αλλα και μονο αυτα τα 7 που εβαλα να εχει καποιος, ε του π00στη, ειναι 100% καλυμενος στον τομεα "παλια ψηφιακα συνθ", αν δεν του φτανουν αυτα δε θα ειναι ποτε χορτασμενος.

 Οποτε, τα παλια συνθ, η θα ειναι τοσο ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ που δε θα αξιζει ο κοπος, η θα ειναι τοσο ΔΥΣΤΡΟΠΑ που παλι δε θα αξιζει, η θα υπαρχουν σε εξομοιωση οποτε παλι δε θα αξιζει.

 Αν καποιος δεν ειναι συλλεκτης, η απλας λεφτας, η φανατιλας αντιπισακιας, η φετιχιστης να μαζευει synth σα γραμματοσημα, ε τοτε δε βρισκω το λογο να ασχοληθει. Βεβαια μπορει να βρισκει ΑΥΤΟΣ το λογο, οποτε σε αυτην την περιπτωση και δε μας πεφτει ΕΜΑΣ λογος. ?

 
Οι τιμες για τα καλα αναλογικα εχουν ξεπερασει τις τιμες αυτοκινητου και πανε σιγα σιγα προς τις τιμες σπιτιου, ενω ακομα και κατι σαπια σε στυλ single oscillator κλπ εχουν τις τιμες καινουργιου γαματου αναλογικου.
Για παράδειγμα, κοίτα και την κατάστασή του.
https://musictech.com/news/gear/rza-e-mu-sp-1200-sampler-sells-70000/
 

 
Eνταξει, αυτο το ειχε ο ταδε ραπερ, ειναι και καλα συλλεκτικο, Αυτα εδω ομως δεν ειναι ?

 https://reverb.com/p/roland-jupiter-8

 Καλο το jupiter, και με χαρακτηρα, αλλα 25 και 30 χιλιαρικα για αυτο, απο καθαρα συνθικης αποψης ? και οχι επενδυτικης με τιποτα. Δινεις 3 στο montage, αλλα 5 στο καινουργιο prophet 10, απο αποψη συνθ εισαι ΚΑΛΥΤΕΡΑ ετσι, και σου μενουν και εικοσι χιλιαδες ευρω, να παρεις μιση μεριδα καλαμαρια και ενα μικρο ποτηρι μπυρα στην Ψαρου. ?

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top