Σωστή ένταση των ηχείων;

IxNiLaTiS

Μέλος
Μηνύματα
1,258
Πόντοι
38
Κάποιος φίλος μου, μου είπε πως για να αποδώσει την ποιότητά του έναν ηχείο

χρειάζεται να παίζει σε κάποια συγκεκριμένη ένταση (το χρυσό σημείο). 8O

Αν παίζει χαμηλότερα ή υψηλότερα από εκεί,

τότε κάποιες συχνότητες θα ακούγονται δυνατότερα από τις άλλες κλπ …

Είναι αυτό αλήθεια;

Όταν κάνουμε μίξη, μας επηρεάζει;

Δηλαδή, εγώ ακούω πάντα σιγά.

Αν άκουγα δυνατά θα έφτιαχνα την μίξη μου διαφορετικά;

Και πώς μπορούμε να βρούμε το σημείο εκείνο της «σωστής» έντασης;

Αυτό μήπως ισχύει και για τους ενισχυτές, πρό και τελικούς;

Ευχαριστώ.

 
Ένα καλό (=ακριβό) σετ ηχείων αποδίδει καλά παντού, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα σαν την "χρυσή τομή" στην έντασή τους! Αυτό ισχύει μόνο στα φτηνά ηχεία, στα οποία χαμηλά όντως ο ήχος είναι φτωχός, ενώ αντίθετα στο τέρμα της έντασης τους παραμορφώνουν! Μάλλον κάτι τέτοιο εννοούσε ο φίλος σου... 8)

 
Κάτι αντίστοιχο ήθελα να ρωτήσω κι εγώ: το input sensitivity των ηχείων μου είναι στο min (-20dB). Από το control panel της κάρτας μου ανεβάζω την ένταση το πολύ μέχρι το -5dB (μετά ξεκουφαίνεσαι).

Θα υπάρχει διαφορά αν ανεβάσω το input sensitivity των ηχείων για να παίζω πλέον σε χαμηλότερες εντάσεις από την κάρτα ήχου; Ή δεν παίζει ρόλο;

 
Είναι αυτό αλήθεια; Όταν κάνουμε μίξη' date=' μας επηρεάζει;

Δηλαδή, εγώ ακούω πάντα σιγά.

Αν άκουγα δυνατά θα έφτιαχνα την μίξη μου διαφορετικά;

[/quote']

προσωπικα τις κανω ψιλοδυνατα ψιλο γιατι μενω και σε πολυκατικοια

και γιατι εχω προσεξει οτι οταν μιξαρω με χαμηλη ενταση παω μετα στο αμαξι και ακουω κατι "ουρες" απο τα ρεβερμπ διαφορετικες ! και με τα ντιλεη αν και βοηθιεμαι και λιγο με τα ακουστικα.

αλα το ψιλοδυνατα το δικο μου μπορει να ειναι το σιγα το δικο σου :lol:

α! εχω τα alesis μκ2 ισως να φτεναι και τα ηχεια δεν ξερω.
 
προσωπικα τις κανω ψιλοδυνατα
Κάπου διάβασα ότι αν καταφέρει κάποιος να ακούγεται "σωστά" η μίξη του σε μέτριες εντάσεις, τότε θα παίζει καλά παντού. (άσε που προφυλάσσεις και τα αυτιά σου). Ενώ αν κάνεις τη μίξη σε υψηλές εντάσεις, μπορεί το αποτέλεσμα να ακούγεται μουντό όταν το παίζεις χαμηλότερα.

Βέβαια, σε κάποια σημεία χρειάζεται να ακούσεις δυνατά για να διακρίνεις λεπτομέρειες (όπως τις ουρές που λές).

Σχετικά με το δικό μου θέμα, ας το θέσω με άλλα λόγια:

Πρέπει να τσιτώνουμε το input των ηχείων και να παίζουμε με το control panel (ή το mixer κλπ) ή δεν παίζει ρόλο (κι ό,τι είναι να αποδώσουν, θα το δώσουν με βάση την ένταση; )

 
τις μιξεις πρεπει να τις ακους και σιγα & δυνατα,οπωσδηποτε ομως πρεπει να ακουγονται καλα ΣΙΓΑ & σε ΜΕΣΗ ΕΝΤΑΣΗ (μια και ο περισσοτερος κοσμος δεν ακουει μουσικη στο τερμα :wink: )

 
Η ένταση στα μόνιτορ πρέπει να διατηρείται γύρω στα 85db SPL (Sound pressure level) - τυπική οικιακή ακρόαση.

Το πρόβλημα είναι ότι τα μπάσσα ακούγονται περισσότερο σε δυνατές εντάσεις (αυτό ισχύει για ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ποιότητας μονιτορ).

Υπάρχουν μετρητές-συσκευές για αυτή τη δουλειά.

Προσπάθησε να mixαρεις τα tracks στα μόνιτορ σου άλλα τσέκαρε το επίσης , σε φτηνά ηχεία για να δεις αν λείπει τίποτα ή αν η μιξη αλλάζει τόοοσο πολύ ώστε να πρέπει να ανυσηχείς. Αν δεν ακούς την ουρά απτο delay δεν έγινε τίποτα (με την προυπόθεση ότι δεν παίζει σημαντικό ρόλο στο κομμάτι)...

Α, φρόντισε το μπάσσο να ηχογραφηθεί με πολλά harmonics ώστε να ακούγεται στα μικρά ηχεία.

 
όπως ανέφερε ο db548 (επ' ευκαιρεία καλως όρισε στην παρέα μας...), η εμπειρεία έχει δείξει ότι μία ένταση 85 με 87 db rms (μέση στάθμη χωρίς να υπολογίζονται τα peak) είναι ότι καλύτερο να διατηρείται στο μεγαλύτερο μέρος μιας μίξης...

βέβαια είναι βασικό ανά τακτά χρονικά διαστήματα (όπως είπε και ο SF) να ελέγχουμε τι "γίνεται" και σε χαμηλές (κυρίως) και υψηλότερες στάθμες , με γνώμονα την σωστή συμπεριφορά των άκρων του φάσματος...

Να συμπληρώσω εδώ ότι είναι απαραίτητα και τα τακτά διαλλείματα (πχ κάθε ώρα κανα 10λεπτο) γιατί το αυτί είναι πειθήνιο όργανο του "δυνάστη" εγκέφαλου και σε σύντομο χρονικό δίαστημα "συνηθίζει" τον οποιαδήποτε ήχο, χάνοντας την όποια ικανότητα για "ουδέτερη" αντιμετώπιση του ηχητικού υλικού που καλείται να επεξεργαστεί...

Θα σας έχει τύχει φαντάζομαι να "μιξάρετε" επί αρκετές ώρες συνεχώς και να "ξερνάτε" την επόμενη ακούγοντας το αποτέλεσμα που ήταν τελείως έξω από το ποθούμενο...

επιφυλάσομαι δοθείσης ευκαιρείας -κάποια στιγμή που οι χρόνοι μου θα το επιτρέψουν- να αναφέρω κάποια μικρά μυστικά που θα βοηθήσουν κυρίως τους μη έμπειρους να έχουν καλύτερα αποτελέσματα...

 
επιφυλάσομαι δοθείσης ευκαιρείας -κάποια στιγμή που οι χρόνοι μου θα το επιτρέψουν- να αναφέρω κάποια μικρά μυστικά που θα βοηθήσουν κυρίως τους μη έμπειρους να έχουν καλύτερα αποτελέσματα...
¶ντε ντε :lol:

 
επιφυλάσομαι δοθείσης ευκαιρείας -κάποια στιγμή που οι χρόνοι μου θα το επιτρέψουν- να αναφέρω κάποια μικρά μυστικά που θα βοηθήσουν κυρίως τους μη έμπειρους να έχουν καλύτερα αποτελέσματα...
¶ντε ντε :lol:
συμφωνα με τις καμπυλες fletcher και manson, το ανθρωπινο αυτι αντιλαμβανεται διαφορετικα την καθε συχνοτητα σε διαφορετικες εντασεις (ετσι προεκυψε και η χρηση του (loudness) οποτε αυτο το φαινομενο ισχυει ανεξαρτητως ηχειου.επισης καποια κακα ηχεια πιθανον να επιβαρυνουν τημ κατασταση...

 
Βασικά σύμφωνα με μελέτες των Fletcher και Manson, το ανθρώπινο αυτί δεν είναι φλατ. Έχει πολύ περίεργη συχνοτική απόκριση που αλλοιώνεται ανάλογα με την ένταση. Όσο πιο δυνατά τόσο πιο πολύ τείνει στο φλατ. Σε χαμηλές εντάσεις τα άκρα του φάσματος ακούγονται λιγότερο από τις μεσαίες γιαυτό έχουμε την τάση να βάζουμε eq σε μορφή smile :)

 
Βασικά σύμφωνα με μελέτες των Fletcher και Manson' date=' το ανθρώπινο αυτί δεν είναι φλατ. Έχει πολύ περίεργη συχνοτική απόκριση που αλλοιώνεται ανάλογα με την ένταση. Όσο πιο δυνατά τόσο πιο πολύ τείνει στο φλατ. Σε χαμηλές εντάσεις τα άκρα του φάσματος ακούγονται λιγότερο από τις μεσαίες γιαυτό έχουμε την τάση να βάζουμε eq σε μορφή smile :)[/quote']
βασικα,οσο πιο δυνατα τοσο τεινει να μην ειναι φλατ! και οι χαμηλες και οι υψηλες ακουγονται αρκετα εντονοτερα.για αυτο και βαζουμε το "smile" σε χαμηλες εντασεις συνηθως.
 
flamanson.jpg


Κόιτα τις. Ειδικά στις χαμηλες - χαμηλομεσαίες (-500Ηz) πόσο απέχουν από τις υπόλοιπες.

Για να εξηγήσω και στους υπόλοιπους που ίσως να μην ξέρουν για τις καμπύλες αυτές: Κάθε καμπύλη (0, 20, 40 κλπ) δείχνει πόσα dBspl χρειάζεται το αυτί για να ακούσει τόσα dB (το όνομα της καμπύλης) στη συγκεκριμένη συχνότητα, π.χ. στη καμπύλη των 40 dB, ο άνθρωπος χρειάζεται 80 dBspl στα 20Hz για να αντιληφθεί 40 dBspl Ενώ στην καμπύλη των 100 dBspl χρειάζεται 120 dBspl. Γενικά οι πιο ευάισθητες περιοχές είναι τα 3-4 KHz.

Βάζοντας ένα καθρέυτη στην κάτω πλευρά των καμπυλών βλέπουμε τη συχνοτική απόκριση του αυτιού στις διαφορες εντάσεις.

Εξάλλου το είπες και μόνος σου. Στις χαμηλές εντάσεις βάζουμε eq στις ψηλές εντάσεις δεν βάζουμε επειδή πλέον οι χαμηλές (και οι ψηλές) συχνότητες ακούγονται.

 
ετσι! καλα ρε...τις σημειωσεις του χουσιδη αντιγραφεις? 8α του το πω να σε κοψει!!! χαχα :lol:

 
:lol: Βασικά τα εγραψα όπως τα θυμάμαι. Πάει καιρός που πέρασα το Χουσίδη. Ούτε καν ξέρω που τις έχω βάλει.

 
θέλω να κάνω μια ερώτηση σχετικά με την ρύθμιση της έντασης.

Volume έχει και αρμόνιό μου

Volume έχει και το κανάλι στην κονσόλα που θα βάλω το αρμόνιό μου

Volume έχει και η κονσόλα (μαστερ)

Volume έχει και ο ενισχυτής στον οποίο βγαίνει η κονσόλα (ή το αυτοενισχυόμενο ηχείο)

Πως συνδυάζονται όλα τα παραπάνω; υπάρχει κάποιος κανόνας; σε ποια ρύθμιση θα πρέπει να είναι το κάθε volume. τι ισχύει;

 
killbill είπε:
θέλω να κάνω μια ερώτηση σχετικά με την ρύθμιση της έντασης.

Volume έχει και αρμόνιό μου

Volume έχει και το κανάλι στην κονσόλα που θα βάλω το αρμόνιό μου

Volume έχει και η κονσόλα (μαστερ)

Volume έχει και ο ενισχυτής στον οποίο βγαίνει η κονσόλα (ή το αυτοενισχυόμενο ηχείο)

Πως συνδυάζονται όλα τα παραπάνω; υπάρχει κάποιος κανόνας; σε ποια ρύθμιση θα πρέπει να είναι το κάθε volume. τι ισχύει;
Το δικό σου setup έτσι όπως το έχεις διαμορφώσει είναι εκτός του συνηθισμένου και θέλει άλλες ρυθμίσεις ξεχωριστές για κάθε κανάλι γιατί δουλεύεις ένα παθητικό και ένα ενεργό ηχείο από μια κεντρική κονσόλα.

Βασικά η δική σου περίπτωση είναι ειδική περίπτωση και πρέπει να αναφέρεις σε αυτούς που έχουν πάρει μέρος σε αυτό το ποστ τι μηχανήματα χρησιμοποιείς γιατί δεν παρακολουθούν όλοι τα ποστ σου στο forum και μπορεί να έχουν χάσει επεισόδια 8)

Σε μια βασική συνδεσμολογία απλή σε ένα στερεο κανάλι με ένα μικρόφωνο και ένα αρμόνιο που χρησιμοποιείς εσύ, η ένταση του αρμονίου πρέπει να είναι λίγο κάτω από το τέρμα, τα faders της κονσόλας στο "0" και το master volume περίπου στη μέση, χονδρικά όλα αυτά γιατι εξαρτάταια και από τον χώρο και από το κόσμο στο live. Βασική προυπόθεση: κάποιοι ήχοι στα Korg pa50 εργοστασιακοί είναι από μόνοι τους πιο δυνατοί και άλλοι πιο χαμηλοί οπότε γιαυτό πρέπει να έχεις και ένα μικρόι περιθώριο από το volume του οργάνου να ανεβοκατεβάζεις, αλλιώς πρέπει να έχεις δίπλα σου την κονσόλα.

Έτσι όπως έχεις το σετάπ σου τώρα πρέπει να κάτσεις στη μέση και να βρεις το volume με το αυτί εκεί που σου φαίνεται ίση ένταση για τα δυο ηχεία Right & Left αντίστοιχα.

 
ευχαριστώ για την απάντηση, και όχι δεν αναφερόμουν στα δικά μου μηχανήματα, αλλά γενικά στη πιο συνηθησμένη περίπτωση όταν έχεις μια παθητική κονσόλα και πάνω της αυτοενισχυόμενο ηχείο (ή ενισχυτή ξεχωριστό και παθητικά φυσικά ηχεία).

Είναι ειδική περίπτωση αυτό;

 
killbill είπε:
ευχαριστώ για την απάντηση, και όχι δεν αναφερόμουν στα δικά μου μηχανήματα, αλλά γενικά στη πιο συνηθησμένη περίπτωση όταν έχεις μια παθητική κονσόλα και πάνω της αυτοενισχυόμενο ηχείο (ή ενισχυτή ξεχωριστό και παθητικά φυσικά ηχεία).

Είναι ειδική περίπτωση αυτό;
όχι αυτό είναι το στάνταρ, ότν έχεις παθητικά ηχεία όπως σου είπα τα faders παίζουν στο "0" και το master level ανάλογα τον κόσμο, κοιτάς να μην πικάρει συνέχεια και κοκκινίζουν όλα αυτή είναι η βασική αρχή.

Στα αυτοενισχυόμενα ίδιες ρυθμίσεις, αλλά τα βάζεις στο τέρμα από το δικό τους ποτενσιόμετρο για να μην παραμορφώσουν και τα κάψεις. Εάν είναι πολύ μικρός ο χώρος και πολύ δυνατά τα ηχεία τα βάζεις και στη μέση το αντίθετο θέλει προσοχή για να μην τα κάψεις.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top