sm58 και ηχογράφηση κιθάρας

brightoutside

Νέο μέλος
Μηνύματα
193
Πόντοι
16
Ενώ γενικά είμαι πολύ ικανοποιημένος με το guitar rig για ηχογράφηση κιθάρας, όταν ήρθε η ώρα να ηχογραφήσω παραμορφώση αρχίσαν τα δύσκολα.

Δοκίμασα να ηχογραφήσω με το sm58 μου έναν marshall avt50 που ο ήχος του είναι αρκετά ικανοποιητικός αλλά το αποτέλεσμα ήταν "χάλια"!

Δοκίμασα onaxis-off, μακριά-κοντά σε διάφορες θέσεις κτλ κτλ αλλά πάντα το αποτέλεσμα ήταμ ήχος χωρίς πρίμα και καθόλου όγκο. Έχετε καμμιά ιδέα?

Μήπως το sm58 δεν κάνει καθόλου για όργανα?

Ευχαριστώ!

χρήστος

 
Θα βοηθούσε εάν μας έλεγες σε τι προενίσχυση είχες το μικρόφωνο και με τι κάρτα (εάν έγγραφες σε υπολογιστή).

Το μικρόφωνο το είχες σε κάποια κονσόλα (μίκτη) ή το έβαλες στο Line in της κάρτας του υπολογιστή.

Δώσε παραπάνω πληροφορίες για να δούμε μήπως σε βοηθήσουμε κάπως.

 
Θα βοηθούσε εάν μας έλεγες σε τι προενίσχυση είχες το μικρόφωνο και με τι κάρτα (εάν έγγραφες σε υπολογιστή).Το μικρόφωνο το είχες σε κάποια κονσόλα (μίκτη) ή το έβαλες στο Line in της κάρτας του υπολογιστή.

Δώσε παραπάνω πληροφορίες για να δούμε μήπως σε βοηθήσουμε κάπως.
έχω μικρή κονσόλα behringer, έχω συνδέσει το μικρόφωνο με xlr και έχω την audigy2platinumproκτλκτλ. Εντάξει ξέρω ότι δεν είναι και φοβερή η κάρτα ούτε η κονσόλα αλλά έχω γράψει φωνή με το ίδιο μικρόφωνο και είμαι αρκετά ικανοποιημένος.

 
Για ερασιτεχνικές εγγραφές και ανάλογα με την τσέπη του καθενός...!!!

Μιά χαρά είναι και η κάρτα σου και ο μίκτης και το μικρόφωνο.

Τοποθέτησε το μικρόφωνο σε απόσταση περίπου 20 εκ από το μεγάφωνο του ενισχυτή.Μην βάλεις τον ενισχυτή σε μεγάλη ένταση γιατί θα "μπουκώσει"το μικρόφωνο.

Από την κονσόλα ρύθμισε το gain της εισόδου ούτως ώστε να πάρεις ένα σήμα λίγο κάτω από τα 0db.Το ίδιο πρέπει να κάνεις και στο input της κάρτας ώστε να μην παραμορφώνει η εγγραφή.

Νομίζω ότι εάν η κάρτα είναι σεταρισμένη σωστά με τους κατάλληλους Asio drivers και δεν έχει προβλήματα στην εγγραφή και στην αναπαραγωγή θα γράψεις σωστά.

Απενεργοποίησε το monitor της κάρτας απο το πρόγραμα που δουλεύεις γιατί θα ακούς με καθυστέρηση [latency]και θα σε χαλάει.

 
*Όσο λιγότερο distortion τόσο πιο γεμάτος ο ήχος.

*Πρόσεξε τις εντάσεις του ενισχυτή.

*Το Sm58 δεν μπορείς να το βάλεις τόσο κοντά στον ενισχυτή όσο ένα Sm57.

*Αφαίρεσε από το Sm58 το εσωτερικό φίλτρο (και ξανατοποθέτησέ το όταν τελειώσεις με την ηχογράφηση της κιθάρας). Το φίλτρο θα το βρείς κάτω ακριβώς απο τη γρύλλια.

*Σύμφωνα με αρκετά άρθρα, η αφαίρεση του εσωτερικού μετασχηματιστή του Sm57 ή Sm58 έχει αρκετά ενδιαφέρων αποτελέσματα, αυξάνει τα πρίμα –μπάσα αλλά κόβει και την ένταση. Προσωπικά, δεν το έχω δοκιμάσει.

 
*Το Sm58 δεν μπορείς να το βάλεις τόσο κοντά στον ενισχυτή όσο ένα Sm57.
Συμφωνώ απολύτως πως το Sm57 είναι καταλληλότερο για αυτή την δουλειά το 58 είναι περισσότερο για φωνές και μάλιστα στα Live είναι δοκιμασμένο χρόνια.Εάν βγάλει όμως το εσωτερικό φίλτρο υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να κάψει την κάψα του μικροφώνου.

 
*Το Sm58 δεν μπορείς να το βάλεις τόσο κοντά στον ενισχυτή όσο ένα Sm57.
Συμφωνώ απολύτως πως το Sm57 είναι καταλληλότερο για αυτή την δουλειά το 58 είναι περισσότερο για φωνές και μάλιστα στα Live είναι δοκιμασμένο χρόνια.Εάν βγάλει όμως το εσωτερικό φίλτρο υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να κάψει την κάψα του μικροφώνου.

καποιος με λιιιιιγο καλο ηχο :lol: ψιλοδιαφωνει με αυτο

http://www.youtube.com/watch?v=XshATfSYlWU

 
Kαι εγω το προτιμω το 57αρι για κιθαρες αλλα μου κανει εντυπωση που ενας τοσο μεγαλος κιθαριστας χρησιμοποιει το 58αρι φανατικα (και στο στουντιο 58αρια χρησιμοποιει...)

Παντως οποτε το εχω χρησιμοποιησει για κιθαρες το 58αρι,κατι...μου λειπει... :wink:

 
Είναι αυτό το κάτι που κόβει το φίλτρο [κάτι σαν σφουγγάράκι]που έχει μέσα στο περίβλημα της κάψας.

Αυτό βοηθάει πολύ όταν τραγουδάμε κοντά στο μικρόφωνο φιλτράρει τον αέρα και κόβει μερικά Π&Μ&Β&Φ.

Εάν αφαιρεθεί αλλάζει τελείως η συμπεριφορά του κατά την ηχογράφηση.

Όμως θέλει προσοχή στις εντάσεις γιατί τα παίζει η κάψα πολύ εύκολα.

 
γενικά και εγώ που προσπαθώ να γράψω λείπει πολύ ο όγκος με το sm58..

θα δοκιμάσω και χωρίς το φίλτρο μήπως υπάρχει κάποια αλλαγή..

 
γενικά και εγώ που προσπαθώ να γράψω λείπει πολύ ο όγκος με το sm58..θα δοκιμάσω και χωρίς το φίλτρο μήπως υπάρχει κάποια αλλαγή..
ΔΕν ξέρω γιατί άφησες το guitar rig. Δεν σου άρεσε ο ήχος του με την παραμόρφωση ή αντιμετώπισες κάποιο πρόβλημα;

Συζητήθηκε λίγο το θέμα σε ένα άλλο topic

http://www.noiz.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6061&postdays=0&postorder=asc&start=0

 
ΔΕν ξέρω γιατί άφησες το guitar rig. Δεν σου άρεσε ο ήχος του με την παραμόρφωση ή αντιμετώπισες κάποιο πρόβλημα;

Συζητήθηκε λίγο το θέμα σε ένα άλλο topic

http://www.noiz.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6061&postdays=0&postorder=asc&start=0
Κι εγώ rig χρησιμοποιώ στα καθαρά. Όμως βασικά δε θεωρώ ότι έχει ικανοποιητική ποιότητα όταν ηχογραφείς με παραμορφώσεις. Είτε αυτές είναι πετάλια είτε είναι παραμορφώσεις του guitar rig. Όσο περισσότερη η παραμόρφωση τόσο χειρότερος ο ήχος..

 
Η διαφορά του sm57 με το sm58m είναι η γρίλια του μικροφώνου. Και τα δύο φοράνε ίδια κάψα. Στο 58, η στρόγγυλη γρίλια, κρατάει σε απόσταση μεγαλύτερη από 2,5 πόντους την κάψα από την ηχητική πηγή και μειώνει το proximity effect για να είναι πιο εύκολος ο χειρισμός του, από τραγουδιστές. Στο 57 η γρίλια είναι στον πόντο και το 57 δίνει "τρελά" μπάσα. Αυτά ισχύουν εαν και εφόσον η ηχητική πηγή είναι κολλητή επάνω στην γρίλια, πχ στόμα τραγουδιστή.

 
yannakis είπε:
Πόσο πάει αυτό?

εγώ τελικά πήρα και το 57αρι και ένα πυκνωτικό Rode και γράφω και με τα δύο και είμαι πολύ ευχαριστημένος!

 
To e906 είναι περίπου 200€. Δουλεύει πολύ καλά σε καμπίνες, τόσο κιθάρας όσο και μπάσσου και σε clean αλλά κυρίως σε distortion. Μια και το ψειρίζουμε λιγάκι (και καλά κάνουμε) θα σας πω τις απόψεις μου επί του θέματος.

Μπροστά το e906 περίπου 15cm από το μεγάφωνο, τοποθετημένο ελάχιστα προς το πλάι, να κοιτάει το μέσο της ακτίνας του μεγαφώνου (βέβαια ο πειραματισμός στον εκάστοτε ενισχυτή θα μας δείξει την καλύτερη τοποθέτηση)

Πίσω από την καμπίνα στο 1m on axis τοποθετημένο ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος με καρδιοειδές πολικό διάγραμμα (θα πρέπει να τσεκάρεις τη φάση σε αυτό το μικρόφωνο, πιθανόν να πρέπει να την  αντιστρέψεις). Αυτό θα σου δώσει πολύ όγκο στις χαμηλές χωρίς την ατάκα. Αυτήν θα την πάρεις από το μπροστινό. Αν στο επιτρέπει ο χώρος σου, βάλε στα 2-3m μπροστά από την καμπίνα σου ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος με πολικό διάγραμμα τύπου 8, με την off axis πλευρά του στην  καμπίνα. Αυτό θα σου δώσει μια πιο "γεμάτη" ηχητική εικόνα μια και κάθε λοβός θα σου δίνει τις αντίστοιχες πλευρικές ανακλάσεις.

Μην ξεχάσεις να πάρεις και μια κόπια με DI απευθείας στην είσοδο. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα σου χρειαστεί.

Το καλό της υπόθεσης είναι οτι καταλήγεις να έχεις 5 κόπιες του παιξίματός σου με διαφορετικό συχνοτικό περιεχόμενο! Οι επιλογές και οι δυνατότητές που σου παρουσιάζονται στη μίξη είναι πάρα πολλές.

Εγώ συνήθως έτσι γράφω και μου ταιριάζει. Ξαναλέω θέλει πειραματισμό γιατί δεν υπάρχει σωστή και λάθος τεχνική.

Φιλικά

Γιάννης

 
yannakis είπε:
To e906 είναι περίπου 200€. Δουλεύει πολύ καλά σε καμπίνες, τόσο κιθάρας όσο και μπάσσου και σε clean αλλά κυρίως σε distortion. Μια και το ψειρίζουμε λιγάκι (και καλά κάνουμε) θα σας πω τις απόψεις μου επί του θέματος.

Μπροστά το e906 περίπου 15cm από το μεγάφωνο, τοποθετημένο ελάχιστα προς το πλάι, να κοιτάει το μέσο της ακτίνας του μεγαφώνου (βέβαια ο πειραματισμός στον εκάστοτε ενισχυτή θα μας δείξει την καλύτερη τοποθέτηση)

Πίσω από την καμπίνα στο 1m on axis τοποθετημένο ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος με καρδιοειδές πολικό διάγραμμα (θα πρέπει να τσεκάρεις τη φάση σε αυτό το μικρόφωνο, πιθανόν να πρέπει να την  αντιστρέψεις). Αυτό θα σου δώσει πολύ όγκο στις χαμηλές χωρίς την ατάκα. Αυτήν θα την πάρεις από το μπροστινό. Αν στο επιτρέπει ο χώρος σου, βάλε στα 2-3m μπροστά από την καμπίνα σου ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος με πολικό διάγραμμα τύπου 8, με την off axis πλευρά του στην  καμπίνα. Αυτό θα σου δώσει μια πιο "γεμάτη" ηχητική εικόνα μια και κάθε λοβός θα σου δίνει τις αντίστοιχες πλευρικές ανακλάσεις.

Μην ξεχάσεις να πάρεις και μια κόπια με DI απευθείας στην είσοδο. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα σου χρειαστεί.

Το καλό της υπόθεσης είναι οτι καταλήγεις να έχεις 5 κόπιες του παιξίματός σου με διαφορετικό συχνοτικό περιεχόμενο! Οι επιλογές και οι δυνατότητές που σου παρουσιάζονται στη μίξη είναι πάρα πολλές.

Εγώ συνήθως έτσι γράφω και μου ταιριάζει. Ξαναλέω θέλει πειραματισμό γιατί δεν υπάρχει σωστή και λάθος τεχνική.

Φιλικά

Γιάννης
Εεετσι!!!  ;D

 
yannakis είπε:
To e906 είναι περίπου 200€. Δουλεύει πολύ καλά σε καμπίνες, τόσο κιθάρας όσο και μπάσσου και σε clean αλλά κυρίως σε distortion. Μια και το ψειρίζουμε λιγάκι (και καλά κάνουμε) θα σας πω τις απόψεις μου επί του θέματος.

Μπροστά το e906 περίπου 15cm από το μεγάφωνο, τοποθετημένο ελάχιστα προς το πλάι, να κοιτάει το μέσο της ακτίνας του μεγαφώνου (βέβαια ο πειραματισμός στον εκάστοτε ενισχυτή θα μας δείξει την καλύτερη τοποθέτηση)

Πίσω από την καμπίνα στο 1m on axis τοποθετημένο ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος με καρδιοειδές πολικό διάγραμμα (θα πρέπει να τσεκάρεις τη φάση σε αυτό το μικρόφωνο, πιθανόν να πρέπει να την  αντιστρέψεις). Αυτό θα σου δώσει πολύ όγκο στις χαμηλές χωρίς την ατάκα. Αυτήν θα την πάρεις από το μπροστινό. Αν στο επιτρέπει ο χώρος σου, βάλε στα 2-3m μπροστά από την καμπίνα σου ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος με πολικό διάγραμμα τύπου 8, με την off axis πλευρά του στην  καμπίνα. Αυτό θα σου δώσει μια πιο "γεμάτη" ηχητική εικόνα μια και κάθε λοβός θα σου δίνει τις αντίστοιχες πλευρικές ανακλάσεις.

Μην ξεχάσεις να πάρεις και μια κόπια με DI απευθείας στην είσοδο. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα σου χρειαστεί.

Το καλό της υπόθεσης είναι οτι καταλήγεις να έχεις 5 κόπιες του παιξίματός σου με διαφορετικό συχνοτικό περιεχόμενο! Οι επιλογές και οι δυνατότητές που σου παρουσιάζονται στη μίξη είναι πάρα πολλές.

Εγώ συνήθως έτσι γράφω και μου ταιριάζει. Ξαναλέω θέλει πειραματισμό γιατί δεν υπάρχει σωστή και λάθος τεχνική.

Φιλικά

Γιάννης
Είσαι σωστός σε αυτά που λες φίλε Γιάννη, εγώ βέβαια συνήθως κρατάω 3 κανάλια και γενικά πειραματίζομαι όσο μπορώ να πειραματιστώ σε αμόνωτο υπνοδωμάτιο. (Είναι τίγκα βέβαια και αυτό είναι καλό)

Παρ'όλα αυτά τώρα τελευταία έφαγα ένα (ξε)κόλλημα και αποφάσισα ότι δεν πρέπει να ασχολούμαι τόσο πολύ με τη λεπτομέρεια στον ήχο και απλά να παίζω περισσότερο :)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top