Site Αρμονικής Ανάλυσης..??

Όταν παίζεις δώριο, βάζεις μέσα μια 3b και μια 7b. Η 3b και η 5b σε ματζόρε, είναι blue notes, ακριβώς οτι χρειάζεται για να παίζεις μπλουζ. Τώρα, στο κλασσικό μπλουζ προγκρεσσιον, όλα τα ακόρντα που ανέφερες (I IV V) παίζονται ντομιναντ, δηλαδή ματζόρε με μικρή 7η. Στην Ι λοιπόν, παίζεις εκείνη την ώρα το 7b και την κάνεις μπλουζ. Χώνεις και μια 3b μέσα και μπλουζίζει κι άλλο. Κι αν βάλεις και μια 5b θα αρχίζεις να μαυρίζεις στο τέλος :)

Χονδρικά, έτσι μου φαίνεται οτι παίζει εδώ το πράμα, εκτος αν βγαίνει κανένας άλλος τρόπος και κάνω λάθος.

--

I'm never wrong. I once thought I was wrong, turns out, I was mistaken.

 
Όταν παίζεις δώριο' date=' βάζεις μέσα μια 3b και μια 7b. Η 3b και η 5b σε ματζόρε, είναι blue notes, ακριβώς οτι χρειάζεται για να παίζεις μπλουζ. Τώρα, στο κλασσικό μπλουζ προγκρεσσιον, όλα τα ακόρντα που ανέφερες (I IV V) παίζονται ντομιναντ, δηλαδή ματζόρε με μικρή 7η. Στην Ι λοιπόν, παίζεις εκείνη την ώρα το 7b και την κάνεις μπλουζ. Χώνεις και μια 3b μέσα και μπλουζίζει κι άλλο. Κι αν βάλεις και μια 5b θα αρχίζεις να μαυρίζεις στο τέλος :)
Χονδρικά, έτσι μου φαίνεται οτι παίζει εδώ το πράμα, εκτος αν βγαίνει κανένας άλλος τρόπος και κάνω λάθος.

[/quote']

Όχι βρε!! Για Ρουβά μιλάμε...τι μπλουζ και μαυρίλες? :D Σε ΝΤΟ Μείζονα είναι το κομματάκι! Το θες με έβδομες? Δες το έτσι τότε

Cmaj7 - G7 - Fmaj7 - G7 - Cmaj7

Αν και είναι πολύ καλύτερο χωρίς τις έβδομες!!

ΑΛΛΑ μήπως ... λέω μήπως έχουμε εκτροχιαστεί τελείως από το θέμα???
 
Μα αυτό λέω, στη ντο μείζονα έβαλες μια blue note (την 3b) και την I την κάνεις C7 (όχι maj7) με την 7b. Δηλαδή σολάροντας σε δώριο κάνεις το κομμάτι μπλουζ, δεν ακολουθείς την ματζόρε εναρμόνιση, χρησιμοποιείς blue notes...

--

I'm never wrong. I once thought I was wrong, turns out, I was mistaken.

 
Οι πεντατονικες δεν ειναι ελλάσονες. Ειναι μείζονες! Απλώς πέφτουν πάνω στις σχετικές τους ελλάσονες και τους έχει μείνει τ όνομα...
Για κάποιους όπως ο John McLaughlin η μείζονα πεντατονική έχει 5 τρόπους. Κάτω απο αυτό το πρίσμα ισχύει ο όρος ελάσσονα πεντατονική και πολύ μάλιστα...

 
Λοιπον παιδια ψυχραιμια...

Η πεντατονικη λεγεται έτσι γιατι είναι μια κλιμακα

1. με πεντε τόνους (εννοόντας 5 νότες)

2. χωρίς τα ημιτόνια.

Π.Χ: Ντο Ρε = Τονος ΡΕ ΜΙ = Τονος Μι-ΦΑ = ημιτόνιο ΦΑ-Σολ = τονος Σολ-ΛΑ = Τόνος Λα-ΣΙ= Τονος Σι-Ντο Ημιτόνιο

Βγάζοντας τα μέρη όπου παρουσιάζεται ημιτόνιο έχουμε

ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΣΟΛ-ΛΑ

Δηλαδή Η Ντό μείζονα πεντατονική

Για τις ελλάσονες αρμονικές έχουμε:

ΛΑ-ΣΙ = τόνος ΣΙ-ΝΤΟ = ημιτόνιο ΝΤΟ-ΡΕ = Τόνος ΡΕ-ΜΙ =Τόνος ΜΙ-ΦΑ=Ημιτόνιο ΦΑ-ΣΟΛ#=τριημιτόνιο ΣΟΛ#-ΛΑ = Ημιτόνιο

Εαν ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία για τις ελλάσονες αρμονικές θα μείνει:

ΛΑ-ΣΙ-ΡΕ-ΜΙ-ΣΟΛ# ΚΑΙ ΜΕΤΑ????? Πως θα τελειώσουμε; στο ΣΟΛ#? Στον προσαγωγέα? Για παίξτε το να δείτε πόσο ξεκρέμαστο ακούγεται.

Με την μείζονα δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί οι πεντε νότες τελειώνουν στο λα. Και μετα το λά πάλι ντο χωρίς κανενα πρόβλημα.

Με τις ελλάσονες μελωδικές υπάρχει το ίδιο πρόβλημα δεν θα τα ξαναγράψω.

Αυτά λέει η θεωρία η σωστή. Η πεντατονική είναι η ΜΕΙΖΟΝΑ κλίμακα χωρίς τα ημιτόνια, με περιορισμό πέντε νοτών.

Οι "Μπλέ Νότες" είναι κάτι τελείως διαφορετικό, όπως και ο δώριος.

Δεν ξέρω τι γράφουν κάποιοι σε διάφορα βιβλία για τις πεντατονικες (προφανώς το κάνουν για ευκολία) , αλλά λίγη ψάξιμο σε πραγματικά βιβλία μουσικής θεωρίας δεν βλάπτει. (¶τλας της μουσικής - Ulrich Michels) Τουλάχιστον εγώ τεκμηρίωσα μουσικά...

 
Μα αυτό λέω' date=' στη ντο μείζονα έβαλες μια blue note (την 3b) και την I την κάνεις C7 (όχι maj7) με την 7b. Δηλαδή σολάροντας σε δώριο κάνεις το κομμάτι μπλουζ, δεν ακολουθείς την ματζόρε εναρμόνιση, χρησιμοποιείς blue notes...[/quote']
While we're at it, ΠΟΣΟ μα ΠΟΣΟ τα σπάει η 3b!!!!
 
Λοιπον παιδια ψυχραιμια...


ΛΑ-ΣΙ-ΡΕ-ΜΙ-ΣΟΛ# ΚΑΙ ΜΕΤΑ????? Πως θα τελειώσουμε; στο ΣΟΛ#? Στον προσαγωγέα? Για παίξτε το να δείτε πόσο ξεκρέμαστο ακούγεται.
Ε φυσικά κ έτσι θα ακουστεί ξεκρέμαστη εφόσον παίρνεις την ΑΡΜΟΝΙΚΗ ελάσσονα που έχει το τριημιτόνιο με την αύξηση του προσαγωγέα δλδ του σολ.

Αλλά παίρνουμε τη natural minor μορφή που σημαίνει τη κλίμακα με τον οπλισμό ως έχει. Και ο οπλισμός της Λα ελάσσονας δεν περιέχει σολ# αλλά καμία δίεση ούτε ύφεση.

Οπότε ξεκάθαρα βγαίνει η minor πεντατονική της ΛΑ ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΣΟΛ

και αυτός ο τρόπος θεωρώ είναι κ ο πιο εύκολος για να ανακαλύπτεις σχετικές πεντατονικές.

 
Λοιπον παιδια ψυχραιμια...
Η πεντατονικη λεγεται έτσι γιατι είναι μια κλιμακα

1. με πεντε τόνους (εννοόντας 5 νότες)

2. χωρίς τα ημιτόνια.

Βγάζοντας τα μέρη όπου παρουσιάζεται ημιτόνιο έχουμε

Εαν ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία για τις ελλάσονες αρμονικές θα μείνει:

ΛΑ-ΣΙ-ΡΕ-ΜΙ-ΣΟΛ# ΚΑΙ ΜΕΤΑ????? Πως θα τελειώσουμε; στο ΣΟΛ#? Στον προσαγωγέα? Για παίξτε το να δείτε πόσο ξεκρέμαστο ακούγεται.

Με τις ελλάσονες μελωδικές υπάρχει το ίδιο πρόβλημα δεν θα τα ξαναγράψω.
Αυτό για την αφαίρεση των ημιτονίων πρώτη φορά το ακούω...και δεν με ενθουσιάζει και σαν ιδέα να σου πω την αλήθεια!

Με τις μελωδικές ελάσσονες τι γίνεται?? Πρώτα από όλα δεν υπάρχουν όσα ημιτόνια θα ήθελες για να σου μείνουν οι 5 νότες. Μένουν 6!!! Αυτά στο ανέβασμα που έχουμε F# και G#.

Στο δε κατέβασμα (φυσική πλέον ελάσσονα!) θα έχουμε G-E-D-B-A. ΔΗΛΑΔΗ θες να μας πεις πως η γνωστή σε όλους ΛΑ Μινόρε Πεντατονική περιέχει ΣΙ και δεν περιέχει ΝΤΟ!!!???!!!

Τώρα που το ξανασκέφτομαι...αυτό με την αφαίρεση ημιτονίων όχι απλά δεν μου αρέσει σαν ιδέα...αλλά μου φαίνεται και λάθος!! Περισσότερο σύγχιση (εκ του συγχέω) και μπέρδεμα προκαλεί!!!!

 
¶ντε πάλι απο την αρχή.......

Λοιπόν το κανονικό της όνομα είναι ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΓΗ.

Την λέμε πεντατονική γιατί οι αγγλόφωνες χώρες για την λεξη φθόγγος έχουν την λέξη tone. Οπότε 5 φθόγγοι = 5 tones = pentatonic. Και εμείς οι ηλίθιοι με αντιδανισμό την λέμε πεντατονική. οκ;

Τώρα, αυτό πού λείπει στην "πεντατονική" σε σχέση με την επτάφθογγη είναι το ΤΡΙΤΟΝΟ ΣΙ-ΦΑ. ΟΚ;

Και υπάρχει αρμονικός λόγος γι'αυτό που προκύπτει απο τους νόμους της φυσικής ακουστικής. Δεν θα κάνω ανάλυση γιατί είναι μακροσκελής.

Οϋτε θα μπω στην διαδικασία "πατρότητας" της κλίμακας δηλ. Αρχαία Ελλάδα ή Κίνα κτλ.

Απλώς λόγω της Jazz μουσικής η "θεωρία" έχει τροποποιηθεί τελευταία σχεδόν 100 χρόνια. Θα μπορούσαμε να μιλάμε χρόνια γι'αυτό

ΚΑΙ ΝΑΙ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΗ!!!!!!!!!!!!!!

 
¶ντε πάλι απο την αρχή.......
Λοιπόν το κανονικό της όνομα είναι ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΓΗ.

Την λέμε πεντατονική γιατί οι αγγλόφωνες χώρες για την λεξη φθόγγος έχουν την λέξη tone. Οπότε 5 φθόγγοι = 5 tones = pentatonic. Και εμείς οι ηλίθιοι με αντιδανισμό την λέμε πεντατονική. οκ;
μα ποιος σου είπε οτι το τόνος δεν σήμαινε μουσικός τόνος??συγκεκριμένα σήμαινε σκοινί, αργότερα (κάπου υπάρχει στον Πλάτωνα νομίζω, άμα θες ψάχνω) και μουσικός τρόπος, και αργότερα και μουσικός τόνος όπως το λέμε σήμερα. Δευτερον τι σημαίνει "κανονικό όνομα"?Δεν λέω αν είναι ή δεν είναι, ρωτάω τι σημαίνει για σένα η φράση "κανονικό όνομα", γιατί για μένα σημαίνει το όνομα που έχει δωθεί απο μια μεγάλη κοινότητα με την οποία θέλω να επικοινωνήσω, σε κάτι.... Τρίτον τι είναι ηλίθιο στα αντιδάνεια???Ψιλοπερίεργα μας τα λες...

--

I'm never wrong. I once thought I was wrong, turns out, I was mistaken.

 
μα ποιος σου είπε οτι το τόνος δεν σήμαινε μουσικός τόνος??συγκεκριμένα σήμαινε σκοινί' date=' αργότερα (κάπου υπάρχει στον Πλάτωνα νομίζω, άμα θες ψάχνω) και μουσικός τρόπος, και αργότερα και μουσικός τόνος όπως το λέμε σήμερα. Δευτερον τι σημαίνει "κανονικό όνομα"?Δεν λέω αν είναι ή δεν είναι, ρωτάω τι σημαίνει για σένα η φράση "κανονικό όνομα", γιατί για μένα σημαίνει το όνομα που έχει δωθεί απο μια μεγάλη κοινότητα με την οποία θέλω να επικοινωνήσω, σε κάτι.... Τρίτον τι είναι ηλίθιο στα αντιδάνεια???Ψιλοπερίεργα μας τα λες...[/quote']

1)Για τις αγγλόφωνες χώρες pentatonic στη μουσική σημαίνει κλίμακα με 5 φθόγγους

2)Κανονικό όνομα εννοώ οτι είναι ελληνική λέξη ή κάνω λάθος;

3)Με ρωτάς; η λέξη είναι ελληνική σύνθετη και καλύπτει απόλυτα τον όρο και χρησιμοποιούμε την αντίστοιχη αγγλική (ελληνοποιημένη) που είναι δανεισμός απο αυτή. Και με ρωτάς;

Μάλλον εσύ τα λες περίεργα.
 
1)Για τις αγγλόφωνες χώρες pentatonic στη μουσική σημαίνει κλίμακα με 5 φθόγγους

2)Κανονικό όνομα εννοώ οτι είναι ελληνική λέξη ή κάνω λάθος;

3)Με ρωτάς; η λέξη είναι ελληνική σύνθετη και καλύπτει απόλυτα τον όρο και χρησιμοποιούμε την αντίστοιχη αγγλική (ελληνοποιημένη) που είναι δανεισμός απο αυτή. Και με ρωτάς;

Μάλλον εσύ τα λες περίεργα.
Αρχηγέ μου μην εξάπτεσαι' date=' ο Αρπίστας είναι γνωστό εγκάθετος γλωσσομάχος. :P :lol: :lol: :lol: :lol:

Θα μπορούσες να πεις περισσότερα γι'αυτό:

Και υπάρχει αρμονικός λόγος γι'αυτό που προκύπτει απο τους νόμους της φυσικής ακουστικής. Δεν θα κάνω ανάλυση γιατί είναι μακροσκελής.

Οϋτε θα μπω στην διαδικασία "πατρότητας" της κλίμακας δηλ. Αρχαία Ελλάδα ή Κίνα κτλ.
Μου θύμισε την 'Ήπειρο της Πεντατονίας' κλπ :wink:

 
¶ντε πάλι απο την αρχή.......
Λοιπόν το κανονικό της όνομα είναι ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΓΗ.

Την λέμε πεντατονική γιατί οι αγγλόφωνες χώρες για την λεξη φθόγγος έχουν την λέξη tone. Οπότε 5 φθόγγοι = 5 tones = pentatonic. Και εμείς οι ηλίθιοι με αντιδανισμό την λέμε πεντατονική. οκ;
Η λεξη 'τονος' δεν ειναι Ελληνικη?Ρε, τι μαθαινει κανεις... 8O :D :D

 
Η λεξη 'τονος' δεν ειναι Ελληνικη?Ρε' date=' τι μαθαινει κανεις... 8O :D :D[/quote']
Η λέξη tone για τις αγγλόφωνες σημαίνει και φθόγγος αλλά και την απόσταση του τόνου στην μουσική.

'Οταν αναφέρεται σε σκάλες σημαίνει φθόγγος.

Αν αρχίσουμε το πνεύμα θα πάει πολύ μακριά.
 
Η λεξη 'τονος' δεν ειναι Ελληνικη?Ρε' date=' τι μαθαινει κανεις... 8O :D :D[/quote']Η λέξη tone για τις αγγλόφωνες σημαίνει και φθόγγος αλλά και την απόσταση του τόνου στην μουσική.

'Οταν αναφέρεται σε σκάλες σημαίνει φθόγγος.

Αν αρχίσουμε το πνεύμα θα πάει πολύ μακριά.
Ειναι ομως Ελληνικη η λεξη,ετσι δεν ειναι?Ασχετα πως χρησ/ται..

Καθολου πνευμα! :D

Τι φθογγος,τι τονος..Ολα καλα ειναι,μωρε! :lol: :lol:

:wink: Ειπαμε,το θεμα ειναι τα πρασινα,τιποτ'αλλο.. :roll:

Φιλικα
 
Ειπαμε' date='το θεμα ειναι τα πρασινα,τιποτ'αλλο.. :roll: [/quote']
Θα έλεγα μάλλον πως τα χρησιμοποιείς τα πράσινα...

:) :) :)
 
Λοιπόν παιδιά:

Proton:

για να λυθεί η παρεξήγηση είναι λάθος ο χαρακτηρισμός της πεντατονικής ώς μείζονας ή ελλάσονας, γιατί είναι ένα διαφορετικό είδος κλίμακας!

Θα συμφωνίσω ότι θα έπρεπε να λέγεται πεντάφθογγη γιατί έχει πέντε νοτες. Το ζήτημα είναι από πού "προκύπτει". οπως εξήγησα πιό πάνω προέρχεται από μείζονα κλίμακα και όχι από ελλάσονα αρμονική ή μελωδική. Δεκτό ότι μπορούμε να "φτιάξουμε" πεντατονική από ελλάσονα φυσική, αφού "πατάει" στις ίδιες νότες με τη σχετική μείζονα!

Π.Χ. Λα ελλάσονα Φυσική = ΛΑ-ΣΙ-ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ

Ντό μείζονα = ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΣΙ

Το ζήτημα είναι από πού θα αρχίσουμε να μετράμε για να φτιάξουμε την πεντατονική.

Π.χ.

Αν αρχίσουμε από ντο έχουμε:

ΝΤΟ-ΜΙb-ΦΑ-ΣΟΛ-ΣΙb

Αρκεί να κόβουμε τα ημιτόνια.

Deuteron:

για να κλείσουμε με τις κλίμακες θα τις αναφέρω όλες, οι οποίες προκύπτουν από 4 διαφορετικούς τρόπους διαίρεσης της οκτάβας:

1.Διατονική - Επτάφθογγη κλίμακα με 5 τόνους και 2 ημιτόνια π.χ. οι μείζονες και όλες οι ελλάσονες

2.κατα τόνους - Εξάφθογγη κλίμακα χωρίς ημιτόνια με 6 τόνους π.χ. ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ#-ΣΟΛ#-ΛΑ#

3.πεντατονική - Πεντάφθογγη κλίμακα χωρίς ημιτόνια χωρίς ημιτόνια με 3 τόνους και 2 τρίτες μικρές

4. Χρωματική - 12άφθογγη κλίμακα με ακολουθία ημιτονίως χωρίς τόνους με ακολουθία ημιτονίων

Αυτά λέει η κλασική θεωρία. Τώρα για πρακτικούς και εκτελεστικούς λόγους, οι μπλουζο-τζαζο-ροκάδες μπορεί να έχουν αλλάξει κάποια πράγματα.

kai Triton...

KORG

 
Λοιπόν παιδιά:
Proton:

για να λυθεί η παρεξήγηση είναι λάθος ο χαρακτηρισμός της πεντατονικής ώς μείζονας ή ελλάσονας' date=' γιατί είναι ένα διαφορετικό είδος κλίμακας!.....οπως εξήγησα πιό πάνω προέρχεται από μείζονα κλίμακα.......

Το ζήτημα είναι από πού θα αρχίσουμε να μετράμε για να φτιάξουμε την πεντατονική.

Π.χ.

Αν αρχίσουμε από ντο έχουμε:

ΝΤΟ-ΜΙb-ΦΑ-ΣΟΛ-ΣΙb

Αρκεί να κόβουμε τα ημιτόνια.

[/quote']

Τι λες ακριβώς????? Ότι η πεντατονική προέρχεται από ΜΕΙΖΟΝΑ...και μου γράφεις ΝΤΟ-ΜΙb ... δηλαδή(!!!) Minor Pentatonic!!!!

Δεν είναι καθόλου λάθος ο χαρακτηρισμός για Μείζονες και Ελάσσονες Πεντατονικές

Major Pentatonic : C-D-E-G-A-C Τρίτη ΜΕΓΑΛΗ

Minor Pentatonic : C-Eb-F-G-Bb-C Τρίτη ΜΙΚΡΗ

Στην πρώτη περίπτωση η συγχορδία της τονικής είναι Μείζονα, στην δεύτερη περίπτωση είναι Ελάσσονα...δες το κι έτσι!

Με την ίδια λογική ένα κομμάτι σε Δώρια το χαρακτηρίζουμε Μινόρε (λόγω τονικής αλλά και ακούσματος) κι ένα άλλο σε Λύδια το χαρακτηρίζουμε Ματζόρε.
 
Κι όχι απλά Minor Pentatonic...Ελάσσονα Κλίμακα γενικότερα! Αλλιώς ΠΩΣ βρίσκει κανείς 2 υφέσεις σε κλίμακα που αρχίζει από ΝΤΟ??? Ούτε τρόπος δεν το δικαιολογεί αυτό!!!!

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top