- Μηνύματα
- 302
- Πόντοι
- 16
Γειά χαρά,
Έχει πάρει φιλολογική πορεία η συζήτηση και δεν θέλω να τη διαιωνίζω αλλά από την άλλη μεριά είναι πολλοί οι άνθρωποι που ξεκινάνε την ενασχόλησή τους με τη μουσική παρεξηγώντας το σκοπό που εξυπηρετεί η τεχνολογία στη μουσική.
Την ίδια αντίληψη με τον φίλο για την ηλεκτρονική μουσική είχα και εγώ πριν από 5 χρόνια παρά το γεγονός ότι 1)πήγαινα πολλά χρόνια σε ωδεία (και συνέχιζα να πηγαίνω), 2) είχα πολλα ηλεκτρονικά ακούσματα και 3) είχα κάποια επαφή με μουσικά προγράμματα και synths/workstations....και είμαι σίγουρος ότι και πολλοί άλλοι πίστευαν κάτι αντίστοιχο.
Υπάρχουνε κάποιες λανθασμένες αντιλήψεις κυρίως όσων δεν ασχολούνται με τη μουσική (και σίγουρα όχι με την ηλεκτρονική μουσική) που μας παρασύρουν.
Είναι άπειρα τα παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι κανένας δεν μπορεί να κάνει μία μουσική δουλειά με νόημα, απήχηση και αντοχή στο χρόνο αν δεν ξέρει μουσική ή αν δεν μάθει στην πορεία όσο τυχερός ή/και εμπνευσμένος να είναι. Αυτό ισχύει για όλα τα είδη μουσικής και εάν κάποιος το ψάξει θα δει ότι κανένας δεν είναι τυχαίος.
Με έτοιμες λούπες, επαναλαμβανόμενα patterns και δύο τρεις ιδέες το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος έιναι να περάσει ευχάριστα την ώρα του. Γρήγορα όμως θα στερέψει και θα βαρεθεί ή αν δε βαρεθεί ο ίδιος θα βαρεθούνε αυτοί που ακούνε το αποτέλεσμα.
Επειδή ακούμε πολλές φορές ότι ο ένας ή ο άλλος γνωστός ή καταξιωμένος είναι 'αυτοδίδακτος' ή ακόμη και ότι δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με κάποιο όργανο ή θεωρητικά με τη μουσική αυτό δεν σημαίνει ότι για να γίνει αυτό που έγινε δεν μελέτησε ή δε διάβασε ή δε δούλεψε πολύ στην πορεία....και το ακόμη πιό σίγουρο είναι ότι δε βασίστηκε σε λούπες που βρήκε μέσα σε προγράμματα.
Επιπλέον, για να φτάσει κάποιος στο 'τελικό προίόν' (κάτι που σίγουρα όλοι ονειρεύονται ξεκινώντας με ένα πρόγραμμα και ελάχιστες γνώσεις) χρειάζεται (εκτός από εξοπλισμό) πολλά χρόνια δουλειά, πολλές τεχνικές γνώσεις και φυσικά εμπειρία.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποθαρρυνθεί κάποιος εφόσον είναι τόσο δύσκολο. Το μόνο που λένε τα παραπάνω είναι ότι τα προγράμματα δε φτιάχνουνε μουσική μόνα τους και ότι χρειάζεται δουλειά και επιμονή.
Πάντως, με αφορμή την αναφορά του φίλου Wow! στη χορευτική ηλεκτρονική μουσική, θέλω να πιστεύω ότι σε όλα τα είδη μουσικής βρίσκεις καλά και αδιάφορα πράγματα...και πέραν τούτου είναι θέμα γούστου. (φίλε eye δεν λέω ότι είπες το αντίθετο αλλά την υποβίβασες λίγο και νομίζω άδικα...το ίδιο θα έλεγα για κάθε είδος μουσικής).
Όλοι βέβαια παρασυρόμαστε λόγω κάποιων κακών παραδειγμάτων ή της μόδας και της πολιτικής του καταιγισμού που σίγουρα σπάει νεύρα με αποτέλεσμα πολλές φορές η κριτική σε κάποια είδη μουσικής να είναι αυστηρότερη.
Με την ίδια λογική όμως θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ένα μεγάλο ποσοτό των πλέον επιτυχημένων ροκ/ποπ ή άλλων σχημάτων θα προτιμούσε να μην τα είχε ακούσει ποτέ....και εγώ σίγουρα δεν θα ήμουν αυτός που θα διαφωνούσε μαζί του.
Ελπίζω να βοήθησα.
Έχει πάρει φιλολογική πορεία η συζήτηση και δεν θέλω να τη διαιωνίζω αλλά από την άλλη μεριά είναι πολλοί οι άνθρωποι που ξεκινάνε την ενασχόλησή τους με τη μουσική παρεξηγώντας το σκοπό που εξυπηρετεί η τεχνολογία στη μουσική.
Την ίδια αντίληψη με τον φίλο για την ηλεκτρονική μουσική είχα και εγώ πριν από 5 χρόνια παρά το γεγονός ότι 1)πήγαινα πολλά χρόνια σε ωδεία (και συνέχιζα να πηγαίνω), 2) είχα πολλα ηλεκτρονικά ακούσματα και 3) είχα κάποια επαφή με μουσικά προγράμματα και synths/workstations....και είμαι σίγουρος ότι και πολλοί άλλοι πίστευαν κάτι αντίστοιχο.
Υπάρχουνε κάποιες λανθασμένες αντιλήψεις κυρίως όσων δεν ασχολούνται με τη μουσική (και σίγουρα όχι με την ηλεκτρονική μουσική) που μας παρασύρουν.
Είναι άπειρα τα παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι κανένας δεν μπορεί να κάνει μία μουσική δουλειά με νόημα, απήχηση και αντοχή στο χρόνο αν δεν ξέρει μουσική ή αν δεν μάθει στην πορεία όσο τυχερός ή/και εμπνευσμένος να είναι. Αυτό ισχύει για όλα τα είδη μουσικής και εάν κάποιος το ψάξει θα δει ότι κανένας δεν είναι τυχαίος.
Με έτοιμες λούπες, επαναλαμβανόμενα patterns και δύο τρεις ιδέες το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος έιναι να περάσει ευχάριστα την ώρα του. Γρήγορα όμως θα στερέψει και θα βαρεθεί ή αν δε βαρεθεί ο ίδιος θα βαρεθούνε αυτοί που ακούνε το αποτέλεσμα.
Επειδή ακούμε πολλές φορές ότι ο ένας ή ο άλλος γνωστός ή καταξιωμένος είναι 'αυτοδίδακτος' ή ακόμη και ότι δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με κάποιο όργανο ή θεωρητικά με τη μουσική αυτό δεν σημαίνει ότι για να γίνει αυτό που έγινε δεν μελέτησε ή δε διάβασε ή δε δούλεψε πολύ στην πορεία....και το ακόμη πιό σίγουρο είναι ότι δε βασίστηκε σε λούπες που βρήκε μέσα σε προγράμματα.
Επιπλέον, για να φτάσει κάποιος στο 'τελικό προίόν' (κάτι που σίγουρα όλοι ονειρεύονται ξεκινώντας με ένα πρόγραμμα και ελάχιστες γνώσεις) χρειάζεται (εκτός από εξοπλισμό) πολλά χρόνια δουλειά, πολλές τεχνικές γνώσεις και φυσικά εμπειρία.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποθαρρυνθεί κάποιος εφόσον είναι τόσο δύσκολο. Το μόνο που λένε τα παραπάνω είναι ότι τα προγράμματα δε φτιάχνουνε μουσική μόνα τους και ότι χρειάζεται δουλειά και επιμονή.
Πάντως, με αφορμή την αναφορά του φίλου Wow! στη χορευτική ηλεκτρονική μουσική, θέλω να πιστεύω ότι σε όλα τα είδη μουσικής βρίσκεις καλά και αδιάφορα πράγματα...και πέραν τούτου είναι θέμα γούστου. (φίλε eye δεν λέω ότι είπες το αντίθετο αλλά την υποβίβασες λίγο και νομίζω άδικα...το ίδιο θα έλεγα για κάθε είδος μουσικής).
Όλοι βέβαια παρασυρόμαστε λόγω κάποιων κακών παραδειγμάτων ή της μόδας και της πολιτικής του καταιγισμού που σίγουρα σπάει νεύρα με αποτέλεσμα πολλές φορές η κριτική σε κάποια είδη μουσικής να είναι αυστηρότερη.
Με την ίδια λογική όμως θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ένα μεγάλο ποσοτό των πλέον επιτυχημένων ροκ/ποπ ή άλλων σχημάτων θα προτιμούσε να μην τα είχε ακούσει ποτέ....και εγώ σίγουρα δεν θα ήμουν αυτός που θα διαφωνούσε μαζί του.
Ελπίζω να βοήθησα.