Σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής

Ο όρος προυπήρχε του Fruity loops και του MarkII.Και αναφέρεται σε Λόγια μουσική.
Προϋπήρχε....... ναι!!!!!!

Περίπου........

45 - 50 χρόνια.........

 
Γειά χαρά,

Έχει πάρει φιλολογική πορεία η συζήτηση και δεν θέλω να τη διαιωνίζω αλλά από την άλλη μεριά είναι πολλοί οι άνθρωποι που ξεκινάνε την ενασχόλησή τους με τη μουσική παρεξηγώντας το σκοπό που εξυπηρετεί η τεχνολογία στη μουσική.

Την ίδια αντίληψη με τον φίλο για την ηλεκτρονική μουσική είχα και εγώ πριν από 5 χρόνια παρά το γεγονός ότι 1)πήγαινα πολλά χρόνια σε ωδεία (και συνέχιζα να πηγαίνω), 2) είχα πολλα ηλεκτρονικά ακούσματα και 3) είχα κάποια επαφή με μουσικά προγράμματα και synths/workstations....και είμαι σίγουρος ότι και πολλοί άλλοι πίστευαν κάτι αντίστοιχο.

Υπάρχουνε κάποιες λανθασμένες αντιλήψεις κυρίως όσων δεν ασχολούνται με τη μουσική (και σίγουρα όχι με την ηλεκτρονική μουσική) που μας παρασύρουν.

Είναι άπειρα τα παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι κανένας δεν μπορεί να κάνει μία μουσική δουλειά με νόημα, απήχηση και αντοχή στο χρόνο αν δεν ξέρει μουσική ή αν δεν μάθει στην πορεία όσο τυχερός ή/και εμπνευσμένος να είναι. Αυτό ισχύει για όλα τα είδη μουσικής και εάν κάποιος το ψάξει θα δει ότι κανένας δεν είναι τυχαίος.

Με έτοιμες λούπες, επαναλαμβανόμενα patterns και δύο τρεις ιδέες το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος έιναι να περάσει ευχάριστα την ώρα του. Γρήγορα όμως θα στερέψει και θα βαρεθεί ή αν δε βαρεθεί ο ίδιος θα βαρεθούνε αυτοί που ακούνε το αποτέλεσμα.

Επειδή ακούμε πολλές φορές ότι ο ένας ή ο άλλος γνωστός ή καταξιωμένος είναι 'αυτοδίδακτος' ή ακόμη και ότι δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με κάποιο όργανο ή θεωρητικά με τη μουσική αυτό δεν σημαίνει ότι για να γίνει αυτό που έγινε δεν μελέτησε ή δε διάβασε ή δε δούλεψε πολύ στην πορεία....και το ακόμη πιό σίγουρο είναι ότι δε βασίστηκε σε λούπες που βρήκε μέσα σε προγράμματα.

Επιπλέον, για να φτάσει κάποιος στο 'τελικό προίόν' (κάτι που σίγουρα όλοι ονειρεύονται ξεκινώντας με ένα πρόγραμμα και ελάχιστες γνώσεις) χρειάζεται (εκτός από εξοπλισμό) πολλά χρόνια δουλειά, πολλές τεχνικές γνώσεις και φυσικά εμπειρία.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποθαρρυνθεί κάποιος εφόσον είναι τόσο δύσκολο. Το μόνο που λένε τα παραπάνω είναι ότι τα προγράμματα δε φτιάχνουνε μουσική μόνα τους και ότι χρειάζεται δουλειά και επιμονή.

Πάντως, με αφορμή την αναφορά του φίλου Wow! στη χορευτική ηλεκτρονική μουσική, θέλω να πιστεύω ότι σε όλα τα είδη μουσικής βρίσκεις καλά και αδιάφορα πράγματα...και πέραν τούτου είναι θέμα γούστου. (φίλε eye δεν λέω ότι είπες το αντίθετο αλλά την υποβίβασες λίγο και νομίζω άδικα...το ίδιο θα έλεγα για κάθε είδος μουσικής).

Όλοι βέβαια παρασυρόμαστε λόγω κάποιων κακών παραδειγμάτων ή της μόδας και της πολιτικής του καταιγισμού που σίγουρα σπάει νεύρα με αποτέλεσμα πολλές φορές η κριτική σε κάποια είδη μουσικής να είναι αυστηρότερη.

Με την ίδια λογική όμως θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ένα μεγάλο ποσοτό των πλέον επιτυχημένων ροκ/ποπ ή άλλων σχημάτων θα προτιμούσε να μην τα είχε ακούσει ποτέ....και εγώ σίγουρα δεν θα ήμουν αυτός που θα διαφωνούσε μαζί του.

Ελπίζω να βοήθησα.

 
Δεν υποτιμώ κανένα είδος μουσικής - άθελά μου έδωσα αυτή την εντύπωση. Απλά, ήθελα να δώσω έμφαση στις διαφορές ανάμεσα στο μουσικό προϊόν που προκύπτει από την επιδερμική χρήση του Fruity Loops ή του Acid, και στην μεγάλη παράδοση της ηλεκτρονικής μουσικής της οποίας ήμουν πάντοτε φίλος και θαυμαστής. Εννοείται ότι το σχόλιο μου δεν απευθύνεται σε έμπειρους και ψαγμένους όπως εσύ Κώστα, αλλά μάλλον σε νεώτερους που τώρα κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Όπως και να το κάνουμε, είναι σα να μπεις σε ένα thread επειδή στον τίτλο του γράφει "Προοδευτικό Ροκ" και μέσα να δεις ότι μιλάνε για τον τελευταίο δίσκο του Δάντη: είναι ένα μικρό σοκ. Ο Δάντης έχει τη θέση του, το προοδευτικό ροκ τη δική του, η ηλεκτρονική τη δική της , οι λούπες τη δική τους. Καλό είναι να μην βάζουμε όλα τα τυριά στο ίδιο τάπερ.

 
Καλό είναι να μην βάζουμε όλα τα τυριά στο ίδιο τάπερ.
Ορθό.

Γεννάται όμως το ερώτημα.......

Ποιά είναι τα τυριά......;

Γιατί.....

ανάλογα την .......

γλώσσα και την γευσιγνωστική εμπειρία.........

υπάρχουν και περισσότερα τυριά............

και αν υπάρχει σύνεση........

αυτή η ομάδα έχει και ένα όριο στα ήδη υπάρχοντα μέλη της..........

 
Granule, μην με παρεξηγήσεις, αλλά δεν καταλαβαίνω τι γράφεις ρε μπαγάσα. Σε παρακαλώ, γράψε πιο απλά, με νορμάλ ελληνικές προτάσεις και χωρίς τις τελίτσες. Έτσι όπως γράφεις, είναι σα να διαβάζουμε κακομεταφρασμένο κινέζικο ποίημα από τον Superfunk. :) :) :)

Υ.Γ.

Πορφυρά κυκλάμινα......

και μικρές μιμόζες.....

χίλιες παίρνουν πόζες....

σαν κρεμασμένες αναμνήσεις....

 
kostas iatrelis είπες

"Είναι άπειρα τα παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι κανένας δεν μπορεί να κάνει μία μουσική δουλειά με νόημα, απήχηση και αντοχή στο χρόνο αν δεν ξέρει μουσική ή αν δεν μάθει στην πορεία όσο τυχερός ή/και εμπνευσμένος να είναι. Αυτό ισχύει για όλα τα είδη μουσικής και εάν κάποιος το ψάξει θα δει ότι κανένας δεν είναι τυχαίος.

Με έτοιμες λούπες, επαναλαμβανόμενα patterns και δύο τρεις ιδέες το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος έιναι να περάσει ευχάριστα την ώρα του. Γρήγορα όμως θα στερέψει και θα βαρεθεί ή αν δε βαρεθεί ο ίδιος θα βαρεθούνε αυτοί που ακούνε το αποτέλεσμα"

Σίγουρα θαναι πιο εύκολο για κάποιον να κάνει μουσική εάν γνωρίζει θεωρία.Όμως υπάρχου άνθρωποι οι οποίοι χωρίς να γνωρίζουν μουσική έχουν αφήσει δουλειά με νόημα.Τουλάχιστον απο τον χώρο του χιπ χοπ που ασχολούμαι λίγο παραπάνω μπορώ να σου πώ πολλά παραδείγματα.

Wow! μίλησες για το αποτέλεσμα που προκύπτει απο την "επιδερμική χρήση " του acid και του fl.Δεν μπορώ να καταλάβω τι κακό έχει η χρήση των παραπάνω προγραμμάτων.Είναι εύχρηστα προγράμματα και νομίζω ότι είναι ένας καλός τρόπος να αρχίσεις να κάνεις μουσική στο pc,ειδικά τώρα που η 5η έκδοση του acid υποστηρίζει και vst plug ins.

 
Φίλε Wow! συμφωνώ, δεν ήθελα να σε πατρονάρω.... όπως λένε και οι Αμερικάνοι. 'Ψαγμένος'..τρομάρα να μου'ρθει...ευχαριστώ πάντως.

Το χιπ χοπ από τη φύση του βασίζεται στο στίχο και στον τρόπο παρουσίασης του και όχι στη μουσική. Θα θυμάσαι παλιότερα ότι αρκούσε μία μόνο λούπα και μερικά scratches που και αυτά προσθέθηκαν αργότερα...και άρχισε να εμπλουτίζεται με άλλα στοιχεία με τον καιρό.

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο του χιπ χοπ είναι ότι συχνά δανείζεται τα μουσικά μέρη του από την υπόλοιπη μουσική. Αυτή ήταν και η αρχική ιδέα στο χιπ χοπ.

Σήμερα που ακούμε ένα πιό γεμάτο αποτέλεσμα από το χιπ χοπ αυτό ωφείλεται στο γεγονός ότι κάποιο άνθρωποι κατάλαβαν τις ανάγκες τις ευρύτερης αγοράς και έκατσαν και δούλεψαν και διάβασαν...και πάλι οι περισσότεροι έχουν μία ομάδα ανθρώπων που τους βοηθάει να κάνουνε τις παραγωγές.

Βέβαια, οι φόρμες του χιπ χοπ είναι σαφώς πολύ απλές και είναι ένα είδος που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες μουσικές γνώσεις.

Αν ακούσεις όμως από που ξεκίνησε αυτή η μορφή έκφρασης θα δεις ότι οι άνθρωποι αυτοί ήτανε καταπληκτικοί μουσικοί. Μιλάω για τους Sun Ra. Δεν υπάρχει καμία σχέση με αυτό που ακούμε σήμερα αλλά εάν ακούσεις θα κάνεις τη σύνδεση.

Δεν είναι η θεωρία που κάνει το μουσικό...δεν είπα αυτό...αλλά όταν δεν έχεις σχοληθεί ποτέ με κάποιο όργανο και δεν έχεις παίξει μουσική τα πράγματα είναι δυσκολότερα γιατί πάντα θα απορείς και θα προσπαθείς να μιμηθείς άλλους.

Εγώ δεν ακούω χιπ χοπ αλλά κάποια ονόματα που κανουνε μουσική hip hop oriented τα παρακολουθώ.

Κανένα πρόγραμμα δεν είναι κακό, για τη χρήση τους ο λόγος.

Καλή τύχη.

 
Πραγματικα εχω κουραστει και θελω λιγακι την προσοχη σας αμα γινεται. Θα εξηγησω την αντηρηση μου στην ολη ιστορια που βλεπω εδω με ενα παραδειγμα που πιθανον ισχυει και για πολλους απο τους γνωστους σας.

Λοιπον, πριν 10 χρονια + ειχα ενα φιλο που επαιζε σε μια power metal μπαντα, η οποια ειχε και δισκογραφια, οι τυποι το μονο που καναν ηταν να μελετανε ολη μερα, και να κανουν train, στις φωνες τους, στον ηχο τους, στην μουσικη τους, τα παντα. Ολοι η μπαντα φιλοι μου ηταν αλλα θελω να εστιασω στον μπασσιστα τους.

Πριν 4 μηνες λοιπον τον πετυχα παλι σε ενα reunion φιλων, ελα μου λεει ολα καλα?, δεν θα το πιστευψεις μου λεει αλλα το γυρισα στην electronica και γραφω με REASON !. Θελω βοηθεια μου λεει, ειμαι ασχετος !

Ερωτηση λοιπον στον siteadmin σε συγκεκριμενους user.

Αμα το συγκεκριμενο ατομο(ο μπασσιστας), το οποιο ειναι ασχετο απο pc, δεν χερει να γραψει νοτα σε ενα sequencer, ερχοταν εδω, να ρωτησει τι του προτεινετε απο προγραμματα, loops, processing, οτιδηποτε, και ενω εχει κανει ενα καρο πραγματα(δισκογραφια πριν 10 χρονια,συναυλιες κτλ) του απανταγατε για αρμονια μουσικης, να ψαχτει παραπανω, του κανατε μαθηματα μουσικης θεωριας δημοτικου ενω εχει περασει απο τα μισα ωδεια της αθηνας.

Τι θα καταλαβαινε αυτο το ατομο για το forum, αμα θα χαναεγραφε κουβεντα εδω και τι θα ελεγε στους γνωστους του για το noiz.

Αρα λοιπον, πιστευω, κατα τη γνωμη μου παντα, δεν χρειαζεται να το πεζουμε λαγωνικα, νομιζοντας οτι καταλαβενουμε ακριβως τι γνωσεις/background(οπως ο φιλος μου ο μπασσιστας) εχει ο καθενας απο εμας(και να τον κραζουμε και απο πανω) επειδη χρησιμοποιησε ενα μουσικο ορο , ειδικα αμα δεν τον καταλαβενουμε !

Ενοειτε ο καθενας οπως θελει φερεται, απλως επρεπε να γραψω την διαφωνια μου. Ελπιζω να καταλαβατε ακριβως τι ενοω. (δεν παει προς whitenoise, Wow!, kostas iatrelis και διαφορους αλλους που απαντησαν)

 
Αφού δεν αναφέρεσαι σε όσους απάντησαν εδώ τότε έπρεπε να το γράψεις εκεί που αρμόζει.

Τουλάχιστον δώσε ένα link να δούμε που αναφέρεσαι ή γίνε πιό συκγεκριμένος γιατί αλλιώς κατηγορείς περίπου 1460 άτομα.

Αν κάποιος έκανε μία ερώτηση, όπως το θέτεις για το φίλο σου, και με λίγες λεπτομέριες ακόμη θα έπαιρνε σίγουρα απαντήσεις από το noiz.

Έτσι όπως τα λες πάντως καταλαβαίνω ότι αν δώσω λάθος απάντηση σε κάποιον ή αν πετάξω καμιά κοτσάνα (δεν εννοώ προσβλητική) θα υπάρξουνε κυρώσεις.

Αν δεν είναι αυτό που κατάλαβα τότε θα πρέπει στο noiz να απαντάει μόνο μία elite ανθρώπων η οποία μάλιστα συχνά θα πρέπει να διαβάζει τα άστρα για να καταλάβει ορισμένες ερωτήσεις.

Και στις δύο περιπτώσεις οι υπόλοιποι θα πρέπει να αποχωρήσουμε και να αναζητήσουμε πιό δημοκρατικά καθεστώτα.

 
ρε παιδια γιατι παντα το παιρνετε προσωπικα το πραγμα...υπαρχουν ορισμενες αληθειες σχετικα με την μουσικη που δεν χορουν αμφισβητηση. πρωτον και κυριον η μουσικη σημερα (οπως την αντιλαμβανεται η μαζα) δεν ειναι τιποτα χωρις την εικονα. αυτο σημαινει οτι πολλα αγορακια "σεβονται" την kylie αλλα οχι την britney. Δευτερον ειναι οτι δεν ειναι ολη η μουσικη για ολες τις ωρες. Οπως ακριβως και στο σινεμα το καθε ειδος απευθηνεται σε αλλο κοινο και ειναι ολα δεκτα αναλογα με τη διαθεση. Δεν νομιζω οτι καποιος που γραφει μουσικη μπορει να πει κατι κακο για οποιοδηποτε αλλο ειδος μουσικης δια δυο λογους. πρωτον γιατι καταλαβαινει οτι διαφορετικα ειδη μουσικης μπορουν να γραφτουν απο το ιδιο ατομο (κι ας ντρεπονται να το πουν κι ας κανουν πλακα στο στουντιο με τα σκυλαδικα) και δευτερον γιατι καποιος που ασχοληται με τη μοθσικη για καποιο διαστημα συνειδηοποιει οτι το "ειδος" της μουσικης δεν καθοριζεται τοσο απο τον συνθετη οσο απο τον παραγωγο. μια αλλη αληθεια για τη μουσικη ειναι οτι τα παντα μα τα παντα εχουν νοημα in context. αυτο σημαινει οτι η warp records ας πουμε θεωρειται dance παρολο που ενα 90 τοις εκατο των παραγωγων της δεν εχουν καμια σχεση. ας μην παιζουμε με τις ταμπελες καλυτερα. Αυτη τη στιγμη τα παντα ειναι ηλεκτρνικη μουσικη. ολη η μουσικη βιομηχανια ειναι σαν να περναει απο ενα κονβερτορα ADDA. ροκ μπαντες ακουγονται πιο quantized απο techno και το autotune παει συνεφο. αποψη μου ειναι οτι σε 5-10 χρονια θα ακουμε κομματι με sample και η αντιδραση θα ειναι η ιδια που εχουμε τωρα οταν ακουμε 80'ς ταμπουρο με reverb στο θεο. την περασμενη δεκαετια το σαμπλινγ εγινε προσιτο σε ολους. Αυτο ειναι η λεγομενη "dance"σκηνη. οχι μουσικη απλα σκηνη η οπως θελει την λεει ο καθενας.μεσα απο αυτη δεκαδες "ασχετοι" εγιναν εκατομυριουχοι και πετυχημενοι παιζοντας με ενα pc. χωρις να εχουν ιδεα απο μουσικη θεωρια.....αν το παω οσο μακρια ωστε να πω την δικη μου αποψη θα πεσουν να με φανε μερικοι εδω αλλα η δικη μου αποπση ειναι οτι η γνωση σκοτωνει την εμπνευση. ποσο θα ηθελα να γυριζα σε εκεινα τα χρονια που επαιζα κομματια που "εμοιαζαν χαρακτιριστηκα" με τα ακουσματα μου. τοτε που ακουγα μονο ενα ειδος μουσικης και εβριζα ολα τα υπολοιπα. δυστιχως μετα ανακαλυψα κι εγω τους τρακερς και μετα το Acid 1 και ξεχασα τι θα πει ροκ. οχι σαν ηχος αλλα σαν προσπαθεια.

 
kostas iatrelis, ημουνα σαφης που πηγαινε αυτο που εγραψα, ειπα site admin και συγκεκριμενους user(granule). για να ειμαι πιο σαφης,

quote yameth : Αλλα λέει ο Granule κι άλλα εννοεί ο νέος μας φίλος που θέλει να παίξει μουσική και πιθανόν να καταλήξει να παίζει επαναλαμβανόμενα beat χωρίς μελωδική εξέλιξη.

Η παγίδα των εύκολων και απλόχερα διανεμημένων εργαλείων...

Ακριβως το αντιθετο ενουσα με το post μου απο αυτα που καταλαβες, δηλαδη με λιγα λογια εβαλα στη θεση του post του darthhawk<->τον μπασσιστα, που εψαχνε για πληροφοριες.

Οσο για τα αστρα και το ποιος θα απανταει , παλι ακριβως το αντιθετο, ειπα δεν χρειαζεται να το πεζουμε λαγωνικα, σε καμια περιπτωση δεν ενουσα να φοβομαστε να κανουμε reply.

Ημουν συγκεκριμενος πιστευω, η διαφωνια μου ηταν στο οχι δημοκρατικο οπως λες φερσιμο... Βαλε τον εαυτο σου στην θεση του darthhawk, το 1ο σου post εδω, να ρωτησεις πχ για electronica και να σου βαλουν ταμπελα loopakia, να σου κανουν μαθηματα μουσικης χωρις να εχεις πει τιποτα παραπανω κτλ. Στην τελικη οταν εγω πρωτοπηρα το e-bass περσι, και ενω ημουν/ειμαι ασχετος σε αυτο το field , ενω γραφω 14 χρονια, αμα ρωταγα κατι εδω, και με αποπερναν ετσι ενω περιμενα καποια μικρη βοηθεια, ε δεν θα μου αρεσε...

Η αντιρηση μου ηταν πιο πολυ στην κατηγοροποιηση της μουσικης, το ειδος των χρηστων που γραφουν καποια μουσικη και πως την γραφουν.

Με ενοχλει απλουστατα που κραζουν κοσμο που εγραψε 3 σειρες . . . και μαζι με αυτον και οτι αντιπροσωπευει ο καθενας απο εμας που απλος προσπαθει να βοηθησει.

Το ειπε και ο whitenoise με παρομοιο τροπο και επειδη το ειδα σε 3-4 thread lately, να γινεται το ιδιο πραγμα, κατι που μου εβγαζε σαν νοημα "εγω πεζω κιθαρα εσυ ισε loopakias", "εγω χερω να γραφω μουσικη εσυ ουτε καν χερεις να ακουσεις μουσικη" ε sorry αλλα τα πηρα λιγακι που ειναι πολυ σπανιο :>

Αυτο ειπα και στο 1ο post στο thread, δεν ξεκινισαμε ολοι απο coding, microtuning, pm synthesis και τα λοιπα.

 
Αγαπητέ φίλε Aztec,

Προφανώς δεν διαβάζεις τα ερωτήματα που τίθενται αλλά αρέσκεσαι να θέτεις υποθετικά του στυλ : Κι αν η γιαγια μου είχε rollerskates?

Το θέμα έχει δύο φάσεις.

1.Τη φάση του "θα ήθελα να κάνω ηλεκτρονική μουσική". Να πάρω 2-3 sequencers, audio editors και 50-60 VSTi δηλαδή κλπ κλπ

2. Τη φάση που έχει να κάνει με τον όρο "ηλεκτρονική μουσική"

Θα μπορούσαν να ήταν 2 θέματα.

Στη πρώτη ερώτηση και την συνέχεια της απο τον ίδιο, κατάλαβα αυτό που κατάλαβα. Ήταν σαφέστατα ασαφές.

Από που ν' αρχίσεις και που να τελειώσεις...

Έχει συζητηθεί απείρως εδώ μέσα. Υπάρχουν και σχετικά άρθρα.

Προφανώς δεν έχεις κοιτάξει, ή μεταφέρεις την προσωπική σου φιλοσοφία για το δικό σου.

Καλό είναι ο νέος επισκέπτης που θέτει το ερώτημα να κάνει ένα μικρό ψάξιμο μέσα στο Forum (όπως προτρέπουν οι οδηγίες) και αφού πάρει κάποιες ιδέες και βασικά στηρίγματα να τοποθετηθεί πιό συγκεκριμμένα.

Στο δεύτερο που είναι και λίγο ιστορικό και τοποθέτησε (καλώς ή κακώς) ο Granule με ίσως ελιτίστικο ύφος είναι "περί ηλεκτρονικής μουσικής".

Δεν είναι καθόλου κακό να μαθαίνουμε και 2-3 πραγματάκια παραπάνω.

Αυτός είναι και ο σκοπός αυτού του site.

Αρκετοί εδώ μέσα μπορούν ν' ανοίξουν ορίζοντες σε νέους μουσικούς που δεν είχαν την τύχη να διαβάσουν τα παρακάτω φύλλα.

Δεν μπορεί η επιλεκτική μας γνώση (η και ημιμάθεια) να ξεκινάει στους KLF και στο breakbeat...

Μη νομίζουμε ότι ηλεκτρονική μουσική = Virus και arpeggiator με σόλο delay.

Καλό είναι να ξέρουμε ότι το 1965 ο Steve Reich έκανε συνθέσεις με taped effects και ενορχηστρώσεις από ομιλία...

Έχει ενδιαφέρον ν' ακούσει κανείς τη "θεία" Carla Bley γιατί ξεστραβονώμαστε με μουσικούς που δεν ασχολούνται με την κλασσική φόρμα και πειραματίζονται.

Αυτοί είναι και ριζοσπάστες.

Ριζοσπάστης δεν είμαι εγώ και ο καθένας που ρίχνει πέντε loops και 3 ακόρντα και περιμένει ενδόμυχα να κάνει επιτυχία από την μοναδικής σύληψης μελωδική γραμμή που του 'ρθε. (στο μουσικό του χώρο έστω...)

Ούτε ο μπασίστας με τις τονικές, στο συγκρότημα που παίζει για εκατομυριοστή φορά (μετά τους Black Sabbath, Mountain, Metallica. κλπ κλπ) Λα, Ντο, Σολ.

Δεν υποτιμώ τα μουσικά είδη.

Αντιθέτως σαν επαγγελματίας εχω βρεί ενδιαφέρον σε πάρα πολλά κι αντίθετα.

Ακόμα και σ' αυτά που όλοι φτύνουμε.

Αλλά ο σκοπός μας εδώ ναι μεν είναι να βοηθήσει αυτόν που θέλει να ασχοληθεί με την Μουσική τεχνολογία, αλλά και παράλληλα να του μεταφέρει και γνώσεις που δεν αγοράζονται αλλά αποκτούνται με το χρόνο.

 
Yameth θα σου στειλω ενα pm, γιατι εχω περασει και εγω απο moderator απο πολλα site και μπορω να καταλαβω ποσο ενοχλητικα γινονται ολα αυτα, δεν θελω να καταληχει αυτο το thread σαν το "δυσφημιση", διοτι αλλου ηταν το νοημα και για αλλου βλεπω απαντησεις.

 
Φίλε Aztec νομίζω πως όλοι κατάλαβαν τι λες αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος.

Ειδικά αφού έχεις πείρα σαν moderator θα καταλαβαίνεις ότι αφήνοντας αιχμές για τους υπόλοιπους δεν καταφέρνεις κάτι θετικό....και ότι αν πατήσεις το κουμπί 'παράθεση' και απομονώσεις αυτό που θες δεν χρειάζεται να κάνεις copy-paste και να γράφεις quote τάδε (αυτό σε επίπεδο καλοπροαίρετου χιούμορ)

Τα περί δημοκρατίας τα είπα γιατί όταν υπάρχουν απαντήσεις που είναι άστοχες κατά την κρίση σου ή την κρίση μου ή του καθενός δεν γίνεται να λογοκρίνεις τον άλλο ούτε αποτελεί αυτό κριτήριο για να χαρακτηριστεί ένα site ή όποιος άλλος.

Στο θέμα....Όταν κάποιος ρωτάει ποιό πρόγραμμα είναι για hip hop ή electronica για παράδειγμα είναι σαν να ρωτάει ποιό μικρόφωνο είναι για metal ή ποιά κονσόλα είναι για trance. Είναι αδύνατο να απαντήσεις σε τέτοια ερώτηση.

Η εύκολη λύση θα ήταν να απαντήσει κάποιος πάρε το τάδε και πάρε και το Χ,Υ,Ζ και είσαι ΟΚ αλλά κανένας δεν θέλει να προτρέψει κάποιον να πάρει πράγματα που πιθανόν να μη του χρειαστούν ή να μην του αρέσουν ή να μη μάθει ποτέ τι κάνουν πριν γίνει κατανοητό τι ακριβώς θέλει.

Αντίθετα, και προς τιμήν των μελών του noiz, ανοίγει μία συζήτηση με πρόθεση να βοηθηθεί ο άνθρωπος αυτός άσχετα με το αν δεν ξέρει ούτε ο ίδιος τι θέλει.

Μέσα σε αυτή τη συζήτηση ο κάθε ένας λέει ότι ξέρει/πιστεύει και αν διαβάσεις παλιότερα θέματα θα δεις ότι στις εκτός θέματος ή άκυρες απαντήσεις δεν δίνεται βάση...πολύ πιό πρακτικό, παραγωγικό και αν θέλεις δείχνει έναν εναλλακτικό και πιό πολιτισμένο τρόπο συμπεριφοράς.

 
αν διαβάσει κάποιος απτήν αρχή αυτό το θέμα θα δει ότι ο αδικημένος είναι ο aztec χωρίς αμφιβολία.

έχει δίκιο πως κάποιοι εδώ μέσα πάσχουν απο ξερολισμο και επιβάλλουν με έμμεσο η άμεσο τρόπο την άποψη τους.

νέο μέλος στο νοιζ δεν σημαίνει νέος μουσικός απαραίτητα(ποσά νέα μέλη έχουν σώσει την κατάσταση εξάλλου).

επειδή όμως γίνονται συχνά πολλές παρεξηγήσεις στα chat και στα forums καλο θα ήταν να προσέχουμε πως γράφουμε το κάθε τι γιατί ο αναγνώστης δεν μπορεί να ξέρει τι ύφος έχουμε στην κάθε φράση μας.

καλό θα είναι βοηθάμε καλοπροαίρετα χωρίς ειρωνείες και υποτιμητικά σχόλια

 
Παίδες, προς τι η ξύλινη γλώσα; Προς τι οι μομφές και οι κατηγορίες και σε ποιον απευθύνονται; Ποιος ειρωνεύτηκε ποιον και που ακριβώς; Ποιος πάσχει από ξερολισμό; Ποιος έχει περισσότερες ευκαιρίες από τους άλλους για να επιβάλλει την άποψή του και τι όφελος θα είχε αν το έκανε αυτό;

Εσύ whitenoise (όπως και εγώ) έχουμε στο παρελθόν ταλαιπωρηθεί από ανθρώπους που μας κορόιδευαν. Είδες να γίνεται κάτι τέτοιο στην περίπτωση αυτού του thread; Κορόϊδεψε κανείς τον Aztec;

Ο ανάγνώστης σίγουρα δεν μπορεί να ξέρει με τι ύφος γράφει ο καθένας μας, αλλά γι' αυτό υπάρχει και ο αντίλογος, η δεύτερη, η τρίτη, η νιοστή ευκαιρία για συζήτηση - ο yameth σπανίως κόβει κάτι, άρα πως μπορεί κανείς να κάνει τον έξυπνο σε οποιονδήποτε;

Τέλος πάντων, επειδή συμμετείχα στην κουβέντα, αν κανείς αισθάνεται ότι δεν του μίλησα όπως έπρεπε, να με συγχωρεί και να μου το πει με προσωπικό μήνημα για να του ζητήσω και συγνώμην.

 
Δεν νιωθω αδικημενος, οποιος καταλαβε, καταλαβε...

Το να κραζει καποιος(ακομα και καλοπροαιρετα) δεν γινεται να το αποφυγουμε οπως και να εχει, αλλα στο τελος του κραξιματος ας εχει και μια λυση στο προβλημα του αλλου η μια συμβουλη, αλλιως κατανταει σαν αυτες τις rock bandes σε φαση "αντιδραση" που σε ολο το κομματι κραζουν πως τα πραγματα δεν ειναι καλα και ποτε δεν μιλανε για το ιδιο το προβλημα η δινουν μια λυση πανω σε αυτο.

Στο forum οι "κυρωσεις" για το τι πεταει ο καθενας περνανε απαρατηρητες, και δεν ειναι real time οι απαντησεις, δεν ζητειται να δωσει κανεις εξηγησεις για τιποτα εκεινη τη στιγμη, ενω στο irc, πχ που εχω πολυετη πειρα και σαν op και σαν channel founder και who cares βασικα εχω μαθει να απανταω/controllarw πολυ πιο δυσκολες καταστασεις απο το αυτη εδω χεχε.

Αμα μαθεις να μιλας σε channel με 600 user real time, και σαν op συντονιζεις την συζητηση,για να αποτρεψεις πολυ μεγαλυτερα προβληματα απο το "μου την ειπε και ιστοριες", τοτε καταλαβαινεις ποια ειναι η συνταγη για να στισεις και ενα site και να ειναι ολοι ευχαριστημενοι, ειδικα οταν ειναι specialized οπως to audio production.

Σε προσωπικο επιπεδο δεν μου καιγεται καρφι για το τι μπορει να μου πει καποιος σε ενα forum/irc etc, σε επιπεδο βρισιματος, κραξιματος κτλ, η αντιρηση μου ηταν στο φερσιμο προς τους αλλους user. Εχω συνηθησει οταν βλεπω κατι λαθος κατα τη γνωμη μου παντα(online), να το επιλυω εκεινη τη στιγμη, και να συνεχιζουν τα πραγματα στην κανονικη τους ροη.

Finally , kostas iatrelis , αμα εχεις χρονο κοιταχε το signature μου, αυτο εγινε μεσα σε 2 βδομαδες, ειναι up μονο 2 μηνες και πολλα ακομα να γινουν(οταν ξεμπερδεψω με κατι θεματα στρατου καποιοι θα τριβουν τα ματια τους). Πιστευω πως θα ηταν λιγακι ακυρο να μην ξερω το quote οταν εχω στισει κατι τετοιο, το λιγοτερο...και εχω κανει και διαφορα αλλα απο το 97, που who cares anyway. Πες μου και την γνωμη σου κιολας αμα θες σε pm, δεν θελω να το κανω spam εδω.

Take care:>

 
τωρα και εσυ ρε aztec κανεις λες και ηρθες να σωσεις το νοιζ.....ελα ρε φιλε.. 8O

λιγο μας νιαζει πως λειτουργει το MIRC και οι κομπλεξικοι users του :?

(δεν μιλαω για σενα φυσικα)

 
Σωστο whitenoise, μπορει να φανηκε και ετσι, πιο πολυ θα ελεγα παντος να βοηθησω/βοηθηθω απλος(τους χρηστες οχι το "site"), τιποτα παραπανω, την γνωμη μου λεω, δεν ειμαι και κανας Guru του irc/forum, ουτε θα ηθελα να γινω, αναφερα το irc, γιατι ειναι θεμα teamwork και εκει οταν υπαρχει διαφωνια, την εχεις εκεινη τη στιγμη με παρα πολλα ατομα ταυτοχρονα.

Δηλαδη η κριτικη(audio related) ειναι καθημερινο φαινομενο για μενα, και δεν εχω κανενα προβλημα, το irc bla bla πηγαινε στο "αδικιμενος", δεν ηταν σε φαση "οχι στο παιδια εγω ειμαι παλιουρας και ετσι πρεπει να γινονται τα πραγματα". Αλλιως θα ειχα μεινει παντου μονος μου κ θα εκανα μονολογο χεχε. Teamwork και καλη διαθεση να υπαρχει :>

Στην τελικη εχω και καποια πραγματα δικα μου online, θα μπορουσα να το πεζω καπως και να καθομαι εκει και να το πεζω siteop, αλλα προτιμω να γυρναω και σε πολλα forum,networks , να επικοινωνω και να βοηθαω/να περνω βοηθεια.

cya

 
Διαβάζοντας και τα 37 postings σε αυτό το θέμα, και γυρνώντας φρέσκος από ολιγοήμερες διακοπές, δεν μπορούσα παρά να γράψω κι'εγώ λίγες γραμμούλες επί του θέματος.

Έχω την εντύπωση πως τσακώνεστε διπλωματικά χωρίς λόγο. Δεν θέλω να με αντιμετωπίσετε σαν "ξερόλα", απλά παραθέτω τις απόψεις μου και ευελπιστώ να τις σεβαστείτε. Ασχολούμαι με τη μουσική κοντά στα 14 χρόνια. Πιστεύω πως έχω το ρυθμό μέσα μου. Πέρασα από σχολικές metal μπάντες ως drummer και από jamming στα βρωμερότερα studio της πόλης, μέχρι σε σχολικές καταλήψεις (σήψη). Μετά γύρισα στην "ηλεκτρονική" σκηνή, λίγο djing λίγο από δω, λίγο από κει...Μετά πήγα Αγγλία και ερωτεύτηκα την underground dance κουλτούρα χωρίς τα drugs της, που στην Ελλάδα του τότε αντιπροσωπευόταν μόνο από τον Τσιλιχρήστο και κάτι άλλους που καλύτερα να μην τους αναφέρω...Μάζευα βινύλια σαν τρελλός, παρακολουθούσα όλα τα νέα releases και τα καλοκαίρια έπαιζα σε clubs και bars κυρίως σε νησιά. Ομολογώ πως έχω αδειάσει πολλές πίστες, αλλά είχα και πανέμορφες, αξέχαστες στιγμές. Από το 1997 που πρωτοείδα το Cubasis (ήρθε σαν δώρο-software μαζί με την SoundBlaster μου), πέρασα σε Fuity Loops, Reason, Cubase 5, SX και πάει λέγοντας. Μέχρι τώρα, η μουσική, εκτός από άκουσμα, είναι ένα ταξίδι για μένα. Σε κάθε βήμα μου αντιλαμβανόμουν (και ακόμα αντιλαμβάνομαι) πως πρέπει να αποκτήσω κι'άλλες γνώσεις για ακόμα περισσότερα θέματα, τα οποία σχετίζονται και άμεσα, αλλά και έμμεσα με τη μουσική. Έτσι, όλα αυτά τα χρόνια, πέρασα ατελείωτες ώρες διαβάζοντας για θέματα όπως sound synthesis και synth programming, MIDI, sampling, sequencing, eq, effects, arranging, composing, mixing, mastering, acoustics, pc hardware, studio monitors, αγόρασα βιβλία, έψαξα στο internet, διάβασα 100 φορές όλα τα manuals όλου του software που χρησιμοποιώ, και όλα αυτά για να γίνω καλύτερος σε αυτό που αγαπώ. Θεωρώ τον εαυτό μου πραγματικά αυτοδίδακτο, γιατί και στα 14 χρονια της ενασχόλησής μου, δεν υπήρξε ούτε ένας άνθρωπος για να μου δείξει έστω και το παραμικρό από όσα ξέρω σήμερα.

Έχω καταλήξει όμως στο εξής: Ότι και να κάνω, όσα και αν μάθω, δεν θα είμαι ποτέ ευχαριστημένος με τον εαυτό μου, αν δεν σπουδάσω μουσική. Η μουσική παιδεία αποτελεί τη βάση για όλα τα άλλα, και πολυ σωστά τα ράσα δέν κάνουν τον παπά. Έιναι το μόνο πράγμα που δυστυχώς, δεν μπορεί κάποιος να μάθει μόνος του. Ή αν τα καταφέρει, μπορεί να του πάρει και μια ολόκληρη ζωή. Ο Kostas Iatrelis έχει δίκιο. Όλες οι συνθέσεις μου μοιάζουν αντιγραφές κομματιών που με εκφράζουν. Τελικά, θα πάω σε ωδείο - ποτέ δεν είναι αργά -, επειδή θέλω να κάνω κάτι πιο original που να αντέχει στο χρόνο, απ'το "να περνάω την ωρα μου ευχάριστα" μπροστά στο PC μου, και επειδή όνειρό μου είναι να δώ το track μου τυπωμένο πάνω σε ένα single βινυλίου.

Απ'την άλλη μεριά όμως, ο μπασίστας που ανέφερε ο φίλος μας, απ'ότι κατάλαβα, δεν χρειάζεται τόσο μουσικές γνώσεις (τουλαχιστον στο βαθμό που τις χρειάζομαι εγώ ή άλλοι σαν και εμένα), αλλά τεχνικές γνώσεις. Ίσως θα έπρεπε κάποιος που μας ρωτάει για να τον συμβουλεύσουμε πάνω στον εξοπλισμό που χρειάζεται για παραγωγή είτε electronica - είτε οτιδήποτε άλλο, να μας έλεγε αν ξέρει μουσική ή όχι, και σε τι επίπεδο - αυτό θα βοηθούσε στην αποφυγή παρεξηγήσεων και θα μας έδινε τις βάσεις για μια πιο εύστοχη και ουσιαστική απάντηση.

Πιστεύω ακράδαντα τώρα πια, πως η καλή μουσική έρχεται μόνο με τη σωστή μουσική παιδεία και όχι με τις ηχοληπτικές γνώσεις και ικανότητες. Ο μουσικοσυνθέτης, δεν χρειάζεται να έχει το τέλειο αυτί, ούτε studio αξίας ςκατομμυρίων. Μπορεί κάποιος να διηγηθεί ένα ολόκληρο μουσικό παραμύθι το οποίο έχει χαρακτήρα και έντονο διαχρονικό συναίσθημα, μόνο με μια κιθάρα ή μόνο με 2 κανάλια στο Reason.

Θα πρότεινα ο καθένας ο οποίος μπάινει για πρώτη φορά στο forum για να αναζητήσει συμβουλές, να μας έδινε ένα συνοπτικό "μουσικό" βιογραφικό του, ή να διευκρινίζει αν η συμβουλές που χρειάζεται είναι τεχνο-λογικού χαρακτήρα, ωστε οι απαντήσεις που θα λαμβάνει να τον βοηθούν πραγματικά, χωρίς να γεννούν προυποθέσεις οι οποίες ανάβουν τα αίματα. Είμαστε όλοι εδώ για τον ίδιο σκοπό, και καλό θα ήταν να μοιραζόμαστε τη γνώση και όχι να ανταγωνιζόμαστε για το ποιός ξέρει τα πιο πολλά.

Formant.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top