Σύνδεση 2 κεφαλών, γίνεται?

Babtua είπε:
Αν το DI OUT του GK είναι post-EQ και το συνδέσει στο input του bassman, τότε θα έχει 2 EQ να πειράζει.
είναι επιτρεπτό να συνδέσει DI OUT σε instrument input?

 
gdevelek είπε:
είναι επιτρεπτό να συνδέσει DI OUT σε instrument input?
Αυτό νομίζω ήταν και το αρχικό ερώτημα του όλου τόπικ.

Ναι, γιατί όχι;

 
Αν αντί για το DI out στείλω από FX loop out στο input της άλλης κεφαλής τι θα αλλάξει?

 
gdevelek είπε:
θα προενισχύσεις το σήμα δύο φορές ---> νοτ ε γκουντ αϊντία
Γιατί νοτ ε γκουντ αϊντία; ::)

Περίπου το ίδιο είναι αν το στείλεις από το DI OUT ή το FX send. Από το FX send είναι σίγουρα post-EQ, ενώ από το DI OUT μπορεί να είναι post ή pre, ανάλογα τη σχεδίαση. Αφού όμως θες το EQ του GK, πρέπει να στείλεις από κάπου post-EQ και το FX send είναι η καλύτερη ιδέα αφού α. έχει απλό jack output σε αντίθεση με το XLR του DI OUT άρα πιο ευκολη και αμεση συνδεσμολογία και β. η στάθμη που στέλνει το FX send είναι ιδανική για να τη στείλεις στο input του bassman αφού έτσι κι αλλιώς θα μπορούσες εκεί (στο FX send) να συνδέσεις πεταλάκια ή άλλες εφφεδιέρες που δέχονται κανονικά στην είσοδό τους στάθμες οργάνου.

 
δύο προενισχύσεις η μια μετά την άλλη απλά δεν στέκει, ηλεκτρικά, παίρνεις θόρυβο και λάσπη

τώρα αν με προσεκτικό σετάρισμα στα ποτ gain & volume των δύο προενισχυτών μπορεί να ξεπεραστεί αυτό, δεν το ξέρω, δεν το έχω δοκιμάσει, ούτε βλέπω και καμία χρησιμότητα σε κάτι τέτοιο εξάλλου

 
gdevelek είπε:
δύο προενισχύσεις η μια μετά την άλλη απλά δεν στέκει, ηλεκτρικά, παίρνεις θόρυβο και λάσπη
Μια χαρά στέκει, και ηλεκτρικά και (μερικές φορές με αρκετή προσοχή) ηχητικά. Είναι μια λύση που ακολουθούν εκατομμύρια κιθαρίστες ανά τον κόσμο, είτε με τη μορφή του ενός βρωμοπέταλου μετά το άλλο, είτε με τη μορφή των cascading gain stages όπως το είχε κάνει πριν από 38 χρόνια ο Smith της Mesa για τον πρώτο Boogie, θέτοντας για πρώτη φορά τα θεμέλια του high gain ήχου έτσι όπως τον ξέρουμε σήμερα.

 
Θα διαφωνήσω πλήρως στο "λάσπη", μερικώς στο "θόρυβο".

Μια "προενίσχυση", με την έννοια που χρησιμοποιούμε συνήθως, δεν είναι κάτι το μονολιθικό. Αποτελείται από πολλές προενισχύσεις στη σειρά, κάποιες για shaping, κάποιες για ανύψωση στάθμης, άλλες για buffer. Φυσικά όσες περισσότερες έχεις σε σειρά, τόσο ο θόρυβος αυξάνει, αφού προστίθεται στο θόρυβο της εκάστοτε προηγούμενης βαθμίδας. Αυτό το "πακέτο" προενισχυτικών βαθμίδων το ονομάζουμε συγκεντρωτικά "προενίσχυση".

(Ακόμα και τα διάφορα πεταλάκια κλπ που βάζουμε πριν τον ενισχυτή, προενισχυτικές βαθμίδες είναι...)

Στην περίπτωσή μας προσθέτουμε κι άλλες προενισχυτικές βαθμίδες μετά το πρώτο "πακέτο". Σαφώς και θα έχουμε μια αύξηση θορύβου, όχι όμως εκθετική και σε σημείο που να προβληματίζει. "Λάσπη" θα έχουμε αν κάνουμε κακές ρυθμίσεις στο σήμα που στέλνουμε στο δεύτερο ενισχυτή και υπεροδηγήσουμε την είσοδό του με αποτέλεσμα να παραμορφώσει. Με κακές ρυθμίσεις όμως, και μόνος του να ήταν ο πρώτος ενισχυτής λάσπη θα παίρναμε στο ηχείο του.

Προσωπικά είχα κάνει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν, όταν πιτσιρίκος προενίσχυα το πικάπ μου με ένα χειροποίητο ενισχυτάκι 5W και έστελνα την έξοδό του (ούτε καν την έξοδο της προενίσχυσης, αλλά του μεγαφώνου!!) στο στερεοφωνικό μου. Φυσικά ήθελε κατάλληλη ρύθμιση για να ρίξω τη στάθμη που έφτανε στο στερεοφωνικό σε αποδεκτά επίπεδα, αλλά δούλευε άψογα και ο ήχος ήταν απίστευτα καλύτερος...

(φυσικά τότε ήμουν πιτσιρίκος και δεν ήξερα καλύτερα, πάντως η διάταξη δούλεψε εντυπωσιακά καλά)

edit: με πρόλαβε ο αιματοκυριάκος...

 
αυτό που έκανες με το πικάπ σου δεν είναι τόσο παράδοξο, δεδομένου ότι η έξοδος του πικάπ θέλει ενίσχυση ΠΡΙΝ την προενίσχυση, με τα λεγόμενα "phone stage"

σε κάθε περίπτωση δύο προενισχυτές για μένα είναι κάτι μακριά από τη λογική (ενώ αντίθετα βλεπω μια χρησιμότητα σε δύο πετάλια σε σειρά)

ο σμιθ σίγουρα είχε ψάξει καλά ευαισθησίες και στάθμες εξόδου/εισόδου και impedance matching και τα λοιπά, αντίθετα το "θέλω να έχω περισσότερα βατ καθώς και δύο EQ να παίζω" ακολουθεί άλλη "σχολή σκέψης"

 
Eπαναλαμβάνω, (α) ο Σμιθ μπορεί να το πρωτοείχε κάνει πριν από 38 χρόνια στους ενισχυτές αλλά σήμερα δεν νοείται high gain που να μην εφαρμόζει ακριβώς τις ίδιες αρχές, είτε έχει δυο eq είτε όχι, (β) βεβαίως και γινόταν ακόμη και πριν από αυτό όταν έβαζαν έστω και δυο βρωμοπέταλα μαζί, ή απλά κι ένα επάνω σε ενισχυτή (μικρό-μεγάλο δεν έχει σημασία) που είχε overdriven power αλλά και pre στάδια.

 
Bασικά οι απαντήσεις του Babtua είναι πιστεύω σαφέστατες και πολύ σωστές, αλλά αν επιμένεις να προχωρήσεις σε έναν τέτοιο πειραματισμό, θα μπορούσες να τον κάνεις έχοντας και τις δυο κεφαλές συνδεδεμένες επάνω στην ίδια καμπίνα, και παίρνοντας το καθαρό του ενός ενισχυτή σε εναλλαγή με το βρώμικο του άλλου με το πάτημα ενός footswitch:

headbone-ss-3d-setup-w-logo.jpg


http://www.tonebone.com/tb-headbone-ss.htm

Βγαίνει και σε διαφορετικές εκδόσεις για tube ή ss ενισχυτές. Άψογο και επαγγελματικό μηχάνημα με τα ανάλογα φορτία κλπ, αλλά ακριβό.

 
gdevelek είπε:
αυτό που έκανες με το πικάπ σου δεν είναι τόσο παράδοξο, δεδομένου ότι η έξοδος του πικάπ θέλει ενίσχυση ΠΡΙΝ την προενίσχυση, με τα λεγόμενα "phone stage"
Ναι, με τη διαφορά ότι το signal chain είχε ως εξής: πικάπ ενσωματωμένο σε στερεοφωνικό (εκείνα των 80s που είχαν διπλό κασετόφωνο, εκουαλάιζερ, αναλογικό ραδιόφωνο και πικάπ επάνω επάνω, όλα σε ένα κουτί) -> έξοδος μεγαφώνων (!) σε είσοδο ενισχυτή 5W (!) - > έξοδος μεγαφώνων του 5W σε είσοδο line ενισχυτή HiFi (!)

Μιλάμε για απίστευτο overkill... αν μου το έλεγες σήμερα θα γελούσα, αλλά 14χρονος τότε μου φαίνονταν όλα απλά. Το σύστημα δούλευε πολύ καλά, με απίστευτα tight και punchy μπάσσα (αυτός ήταν ο στόχος μου).

Παρεμπιπτόντως, λέγεται "phono stage" ή σωστότερα "RIAA preamp" γιατί πέρα από την προενίσχυση στο ιδιαίτερα ασθενές σήμα της (δυναμικής) κεφαλής του πικάπ, κάνει και shaping τον ήχο για την ιδιαίτερη απόκριση των μαγνητικών κεφαλών (χονδρικά +20db στα μπάσα, 0db στα μεσαία και -20db στα πρίμα) κατά τα πρότυπα της RIAA (Recording Industry Association of America). Αυτή είναι η καμπύλη RIAA και ο αντίστοιχος shaping προενισχυτής υπάρχει πίσω από κάθε είσοδο Phono...

Τώρα όσο για το headbone που αναφέρει ο bloody παραπάνω, μάλλον δε θέλει κάτι τέτοιο γιατί αν κατάλαβα καλά ο στόχος είναι "shaping GK βγαλμένο από Fender ηχόχρωμα" ή κάτι τέτοιο τελος πάντων.

 
Babtua είπε:
ο στόχος είναι "shaping GK βγαλμένο από Fender ηχόχρωμα" ή κάτι τέτοιο τελος πάντων.
ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ κυνηγάω... Να διευκρινίσω ότι όταν μιλάω για περισσότερα watt αναφέρομαι στο ότι η Fender κεφαλή είναι 250watt ενώ η GK 125watt και όχι ότι θα έχω τελικά 250+125!!! Νομίζω πως το είπα αυτό όταν είπα ότι θέλω ως ΤΕΛΙΚΟ την Fender παρακάμπτοντας κάπως τον τελικό της GK και στέλνοντας το προενισχυμένο και διαμορφωμένο σήμα (και όχι το ενισχυμένο σήμα) της GK στο EQ και στο τελικό της Fender... Το ότι θα έχω 2 EQ μου φένεται λογική αναζήτηση (γιατί ας πούμε να έχω πετάλι EQ και όχι το απείρως καλύτερο για εμένα EQ της GK?) Στην ουσία θέλω να χρησιμοποιήσω την GK ως πεταλάκι (αν είναι δόκιμος όρος) και να χρησιμοποιώ το OD της και το EQ της...

 
Δηλαδή για κάποιο λόγο σε ενοχλεί το power amp section του GK... γιατί?

 
Δεν με ενοχλεί καθόλου απλώς μου αρέσει το ηχόχρωμα του Fender πάρα πολύ... Και επειδή θέλω να ανεβώ σε watt και ο Fender είναι η άμεση επιλογή μου, σκεφτόμουν αν μπορώ να εκμεταλλευτώ κάπως τον GK...

 
Babtua είπε:
Παρεμπιπτόντως, λέγεται "phono stage"
ναι το ξέρω, το έγραψα λάθος από βιασύνη και δεν το πήρα καν είδηση

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top