shoegaze, ambient, post rock πετάλια

Status
Not open for further replies.
απο τους πρωτοπορους της shoegaze σκηνης θεωρουνται και οι Ride (απορω πως δεν εχουν αναφερθει ακομα...τεσπα...)

συνηθως shoegaze & dreampop πανε μαζι...

και για να μην θεωρηθω offtopic παραθετω και ενα σχετικο link στο οποιο μπορει καποιος να βρει πολλες χρησιμες πληροφοριες

http://www.shoegaze.co.uk

 
bloody_sunday είπε:
Και το shoegaze, και το post rock μπορούν να έχουν στίχους. Τυπικά παραδείγματα στη σελίδα 1. Το shoegazing ήταν μια νεορομαντική μετάλλαξη του no wave που είχε προηγηθεί, και εκφράστηκε κυρίως από τους My Bloody Valentine και Jesus and Mary Chain. Tην ονομασία του την απέκτησε από τα... emo του δεύτερου μισού των 80s κι αργότερα (κάτι σαν τα "κιουράκια" για όσους θυμούνται) που επειδή είχαν τέτοια βαθιά απόγνωση ;D ήταν συνεχώς χαμηλοβλέποντα - θα μπορούσαν να τους είχαν πει και floorgazing. Έχει δυο υποείδη: το ένα έχει φαζοήχους με μεγάλα reverbs, feedback και χαοτική χρήση πεταλιών (συχνά όλα μαζί!) και το άλλο σε πολύ πιο ήπιο, trippy αλλά μπαλαντοειδές στυλ, πχ. Mazzy Star, μερικά τραγούδια των Lush κλπ.

Το post rock έχει περισσότερο σχέση - σήμερα - με το στυλ των Mogwai: μεγάλα και πολύ ατμοσφαιρικά ορχηστρικά κομμάτια με ήσυχο μέρος-πανικό-ήσυχο μέρος ή αργή κλιμάκωση και τέλος με τρελά feedback κλπ, αν και πολλά συγκροτήματα ξεφεύγουν από αυτό το κλισέ. Άλλοι εκπρόσωποι είναι οι Godspeed You Black Emperor, Red Sparowes, oι απίστευτοι και γοργά ανερχόμενοι Russian Circles κλπ. Συγκροτήματα του είδους όπως οι Isis, Stereolab, Sigur Ros κλπ. διαθέτουν και φωνητικά. Aυτές οι τρεις μπάντες διαφέρουν βέβαια πολύ η μια από την άλλη αλλά γενικά το post rock είναι μια ταμπέλα-ομπρέλλα που χωράει πολλούς (για όσους βέβαια αρέσκονται στις ταμπέλες).

Xen σου είπα, σε καταστήματα του Βελγίου!
AAAΜαλιστα! ευχαριστω πολυ τοτε!

 
To βασικότερο χαρακτηριστικό που διαχωρίζει το shoegaze από άλλες μορφές alternative/post/experimental rock είναι τα layersΌ στον ήχο.

Aυτά δημιουργούνται συνήθως με την (υπερ του δέοντος) χρήση reverb...(γι αυτό και το reverb δεν πρέπει να είναι τουλάχιστον θεϊκό - σε απάντηση κάποιου προηγούμενου συμφουμίτη).

Όσον αφορά τα fuzz, το καλό με αυτό το είδος είναι ότι μπορείς να πειραματιστείς σχεδόν με ότιδήποτε. Απο κεί και πέρα, βάλε κι ένα Metal Zone καρφί στην κονσόλα που λέει ο λόγος. Δεν μπορούν να υπάρξουν προτάσεις.

Απλά, όσο πιο αντισυμβατικό, βέβαια και ταυτόχρονα να "κολλάει" με το concept του τραγουδιού, τόσο καλύτερο...

Όσο για ελληνικές post rock μπάντες, υπάρχει η εξής μία...

2 by bukowski !!!!

 
Παιδιά ωραίο θέμα! keep it up...!

Λοιπόν επειδή τελευταία ψάχνομαι για τέτοιους ήχους θέλω ένα reverb πεταλάκι.. Όμως ποτέ δε είχα reverb και ούτε έχω πολυπαίξει με reverbs..

Το digiverb, λοιπόν που ακουω τόσα και τόσα καλά τι λέει? Πως το κρίνετε?

Thank you!

 
Alexei είπε:
Παιδιά ωραίο θέμα! keep it up...!

Λοιπόν επειδή τελευταία ψάχνομαι για τέτοιους ήχους θέλω ένα reverb πεταλάκι.. Όμως ποτέ δε είχα reverb και ούτε έχω πολυπαίξει με reverbs..

Το digiverb, λοιπόν που ακουω τόσα και τόσα καλά τι λέει? Πως το κρίνετε?

Thank you!
Δεν έχω ακούσει το digiverb αλλα ενα καλό βάθος και βασικό του είδους ειναι το RV-5 της BOSS. Εχει κανα 2 μέρες που το πήρα και ειμαι καταενθουσιασμένος.

 
Eίχα ξεχάσει να σας παραθέσω τις εντυπώσεις μου από τους A Place To Bury Strangers που είδα πριν από 2μισι βδομάδες, και ό,τι θυμάμαι από τα σετάπ τους.

gallery_enlarged-a_place_to_bury_strangers-echoplex1.jpg


(φωτό του Andrew Youssef από εδώ)

Ήξερα την φήμη τους ότι σαν τυπικοί shoegazers παίζουν σε εκκωφαντικές εντάσεις. Δυστυχώς είχα ξεχάσει να πάρω τις ωτασπίδες μου... Με το που ανέβηκαν στη σκηνή και ακούστηκε η πρώτη συγχορδία, σκέφτηκα πως σε γενικές γραμμές τα vol levels θα είναι αρκετά ανεκτά, σταδιακά όμως άρχισαν να ανεβάζουν τα ντεσιμπέλ τους μέχρι που ήρθε το πραγματικό ΧΑΟΣ.

Προς το τέλος της συναυλίας και πάνω στην κορύφωση (λίγο πριν αρχίσει να χρησιμοποιεί το... κεφάλι του για να ανοιγοκλείνει τα πετάλια του μέσα σε έναν ωκεανό από θορύβους φαζοριβέρμπ), ο τραγουδιστής/κιθαρίστας πήρε το  μικρόφωνο της φωνής και το έβαλε στον ένα εκ των δυο Twins με τους οποίους έπαιζε - ο οποίος εννοείται ότι είχε ήδη το δικό του. Τέτοια σκηνικά κόλπα θα παρέμεναν φιγούρα βέβαια αν δεν το επέτρεπε ο ηχολήπτης κι έκλεινε το ανάλογο fader στην κονσόλα, έλα όμως που αυτό όχι μόνο ΔΕΝ έγινε αλλά ο μικρός κλειστός χώρος μετατράπηκε πια ηχητικά με ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ άνεση σε... πλατφόρμα εκτόξευσης πυραύλων της NASA. Είχα τρομερό πονοκέφαλο μετά, όχι όμως τέτοιο που να μην διασκεδάσω με την έξταση ενός Άγγλου που γνώρισα, που μου'λεγε ότι παρόμοιο χαμό είχε να δει από τις παλιές μέρες των My Bloody Valentine.

Αρκετά δεμένοι αν και πνιγμένοι στο feedback (πλην όμως αρκετά μελετημένο, αν και ΔΥΣΚΟΛΟ έργο για τον εκάστοτε ηχολήπτη), ενδιαφέροντα τραγούδια σαν νέα έκδοση των Joy Division χωρίς όμως την βαριά κατάθλιψη & αυτοκαταστροφή, και σου δίνουν μια πολύ σαφή εικόνα του στυλ που γίνεται όλο και πιο δημοφιλές (ξανά) στους "κουλ" underground κύκλους της Νέας Υόρκης. Ατμοσφαιρικό light show με ψυχεδελικά σχήματα, φωτορυθμικά και βιντεοπροτζέκτορα στο background. Έπαιξαν λίγο, γύρω στη 1 ώρα και κάτι ψιλά με το ένα ανκόρ. Προειδοποίηση: αν πάτε να τους δείτε με φίλους/κοπέλες που έρχονται λίγο από αγγαρεία, θα ΒΑΡΕΘΟΥΝ πάνω στα δεκαπέντε λεπτά μιας και είναι αρκετά ιδιότροπο και πολύ φασαριόζικο στυλ.

 
bloody_sunday είπε:
Eίχα ξεχάσει να σας παραθέσω τις εντυπώσεις μου από τους A Place To Bury Strangers που είδα πριν από 2μισι βδομάδες, και ό,τι θυμάμαι από τα σετάπ τους.
Άντε ντε!!  ;D

 
Ο κιθαρίστας διέλυσε επί σκηνής μια παλιά Jaguar και μια Jazzmaster (μόνο το σώμα επεβίωσε - γέφυρες, χορδές, τρέμολο κλπ θα πρέπει να αναζητούνται ακόμη). Τις παίρνουν όμως και τις επιδιορθώνουν μέχρι το επόμενο σόου. Μαγνήτες διαλέγει από κάτι καλάθια μεταχειρισμένων πάμφθηνων lipsticks σε στυλ Danelectro.

Έπαιζε σε στέρεο με έναν Blackface Twin Reverb αριστερά κι έναν Red Knob Twin Reverb στα δεξιά. Επάνω στον καθένα υπήρχε ένα ρακ που μάλλον ήταν το Boss GT Pro (δεν είχε τα δυο Boss VF-1 που χρησιμοποιεί συνήθως). Aυτό ήταν υπεύθυνο για τα περισσότερα από τα χαοτικά reverbs και delays - ήταν εύκολο αυτό να γίνει αντιληπτό μιας και είχε ένα λαμπάκι που έδειχνε τα peaks του εισερχόμενου σήματος όταν το ενεργοποιούσε.

Τα πετάλια του ήταν ένα για την ενεργοποίηση και τον έλεγχο των racks, ένα expression pedal για τα δυο τους, και πρωτότυπα (τα έχει φτιάξει για τον εαυτό του) Death By Audio wah - DBA Αrmaggeddon (πετάλι με διπλό φίλτρο συν κάτι συγγενικό με το Fuzz War) - DBA delay και ένα Boss tuner. Δεν είχε τα συνηθισμένα του DBA Οctave Clang και DBA Sound Saw. Το σήμα πήγαινε σε ένα κουτί που περνούσε από ένα εφφέ που ονομάζει "Control" (κάτι σαν ενεργό stereo splitter με παράλληλο έλεγχο και του custom DBA reverb του). Ακολουθεί φωτό μετά την τελική καταστροφή επί σκηνής - στο βάθος διακρίνεται η μια κακόμοιρη Jaguar:

moto_0300.jpg


Iδού και το ένα εκ των δυο Armageddon που έχει φτιάξει μέχρι σήμερα. Δίπλα του το μυστηριώδες delay, το οποίο από ότι καταλαβα είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για oscillations:

death%20by%20audio%20armageddon%20and%20delay.jpg


O μπασίστας έπαιζε με ένα Gibson Thunderbird επάνω νομίζω σε μια κεφαλή Ampeg. Πετάλια αρκετά με αλλαγές μεταξύ βρώμικου και φαζαριστού ήχου με ενίοτε άφθονο reverb. Ανάμεσά τους υπήρχε ένα Sans Amp Bass Driver, ένα DBA Interstellar Overdriver κι ένα Boss BF-3. To πιο ενδιαφέρον ήταν κάτι στα αριστερά του που έμοιαζε με ένα Ekdahl Moisturizer  - τρελό για feedback και ήχους κρότων, κεραυνών κλπ (γκουγκλάρετε). Ιδού:

moto_0301.jpg


 
bloody_sunday είπε:
Ήξερα την φήμη τους ότι σαν τυπικοί shoegazers παίζουν σε εκκωφαντικές εντάσεις. Δυστυχώς είχα ξεχάσει να πάρω τις ωτασπίδες μου... Με το που ανέβηκαν στη σκηνή και ακούστηκε η πρώτη συγχορδία, σκέφτηκα πως σε γενικές γραμμές τα vol levels θα είναι αρκετά ανεκτά, σταδιακά όμως άρχισαν να ανεβάζουν τα ντεσιμπέλ τους μέχρι που ήρθε το πραγματικό ΧΑΟΣ.

Προς το τέλος της συναυλίας και πάνω στην κορύφωση (λίγο πριν αρχίσει να χρησιμοποιεί το... κεφάλι του για να ανοιγοκλείνει τα πετάλια του μέσα σε έναν ωκεανό από θορύβους φαζοριβέρμπ), ο τραγουδιστής/κιθαρίστας πήρε το  μικρόφωνο της φωνής και το έβαλε στον ένα εκ των δυο Twins με τους οποίους έπαιζε - ο οποίος εννοείται ότι είχε ήδη το δικό του. Τέτοια σκηνικά κόλπα θα παρέμεναν φιγούρα βέβαια αν δεν το επέτρεπε ο ηχολήπτης κι έκλεινε το ανάλογο fader στην κονσόλα, έλα όμως που αυτό όχι μόνο ΔΕΝ έγινε αλλά ο μικρός κλειστός χώρος μετατράπηκε πια ηχητικά με ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ άνεση σε... πλατφόρμα εκτόξευσης πυραύλων της NASA. Είχα τρομερό πονοκέφαλο μετά, όχι όμως τέτοιο που να μην διασκεδάσω με την έξταση ενός Άγγλου που γνώρισα, που μου'λεγε ότι παρόμοιο χαμό είχε να δει από τις παλιές μέρες των My Bloody Valentine.

Αρκετά δεμένοι αν και πνιγμένοι στο feedback (πλην όμως αρκετά μελετημένο, αν και ΔΥΣΚΟΛΟ έργο για τον εκάστοτε ηχολήπτη), ενδιαφέροντα τραγούδια σαν νέα έκδοση των Joy Division χωρίς όμως την βαριά κατάθλιψη & αυτοκαταστροφή, και σου δίνουν μια πολύ σαφή εικόνα του στυλ που γίνεται όλο και πιο δημοφιλές (ξανά) στους "κουλ" underground κύκλους της Νέας Υόρκης. Ατμοσφαιρικό light show με ψυχεδελικά σχήματα, φωτορυθμικά και βιντεοπροτζέκτορα στο background. Έπαιξαν λίγο, γύρω στη 1 ώρα και κάτι ψιλά με το ένα ανκόρ. Προειδοποίηση: αν πάτε να τους δείτε με φίλους/κοπέλες που έρχονται λίγο από αγγαρεία, θα ΒΑΡΕΘΟΥΝ πάνω στα δεκαπέντε λεπτά μιας και είναι αρκετά ιδιότροπο και πολύ φασαριόζικο στυλ.
Αμφιταλαντευόμουν μέχρι τώρα για το αν θα πάω να τους δω σήμερα. Με αυτά που διάβασα πείστηκα να μην πάω ;)

 
μην ξεχναμε και τους Afformance οταν μιλαμε για ελληνικο post rock!

Όσο για πεταλια, εγω με τα παρακατω εχω καταφερει να βγάλω εναν γλυκό, γεμάτο red sparowίζοντα ήχο:

mxr stereo chorus,

mxr carbon copy delay,

trex tonebug reverb,

tech21 xxl,

boss rc 2

κι ενα wah double sound που ξεθαψε ενας φιλος απο καπου και το οποιο φυσαει.

Καλη επιλογη και αν μπλεκεις με λιγο πιο sludgoκαταστασεις ειναι και το hyperion της devi ever.

Και το super-wow-θελω-να-το-παρω-τωρα εφφε της ημερας:


 
alexppl είπε:
μην ξεχναμε και τους Afformance οταν μιλαμε για ελληνικο post rock!

Όσο για πεταλια, εγω με τα παρακατω εχω καταφερει να βγάλω εναν γλυκό, γεμάτο red sparowίζοντα ήχο:

mxr stereo chorus,

mxr carbon copy delay,

trex tonebug reverb,

tech21 xxl,

boss rc 2

κι ενα wah double sound που ξεθαψε ενας φιλος απο καπου και το οποιο φυσαει.

Καλη επιλογη και αν μπλεκεις με λιγο πιο sludgoκαταστασεις ειναι και το hyperion της devi ever.

Και το super-wow-θελω-να-το-παρω-τωρα εφφε της ημερας:


alex θα μπορουσες να βαλεις ενα clip-άκι απο αυτο τον συνδιασμο πεταλιών?

 
ρε παιδες πχ οι isis πως βγαζουν αυτον τον ηχο.?

(περα απ τον εξοπλισμο που εχουν, τις εντασεις κτλ - μιλαμε παντα για προσεγγιση του ηχου)..

ειναι βαρυς αλλα οχι muddy,ειναι καθαρος ταυτοχρονα, αλλα δεν ξυριζει επισης...

παλευω μ ενα gt 2 (το οποιο γενικοτερα ξυριζει αλλα τεσπα...) εδω περα αλλα ζοριζομαι γιατι προσπαθω να μεινω και σε εντασεις δωματιου...

για πειτε τπτ

το ιδιωμα σηκωνει κουβεντα ;D

 
για compressor δεν ειδα να μιλατε... δε θελω να μου πειτε καποιο πεταλι... απλα, πιστευετε οτι ειναι απαραιτητος σε αυτα τα ειδη; και στα τρια ξεχωριστα...

χθες στην προβα πειραματιστηκα με τον κομπρεσορα (trex comp nova), και νομιζω πως ο ηχος μ'αρεσε χωρις αυτον.... ίσως δινει sustain, αλλα με τοσα delay και reverb, ειναι αχρηστο κατα τη γνωμη μου...

 
Παιδιά όντως πολύ ωραίο το θέμα...

Έχω και εγώ τις απορίες μου ο δόλιος.

Γενικά παίζω και ακούω αρκετό "Post", τόσο Metal όσο και Rock... :)

Εδώ και κάμποσο καιρό, την παλεύουμε με κάτι φιλαράκια σε ένα σχηματάκι παίζοντας ο,τι μας βγαίνει προς αυτή την κατεύθυνση.

Με το ενδεχόμενο να παίξουν live εν καιρώ (παίζει και σύντομα κιόλας), μας προβληματίζει το θέμα του εξοπλισμού...

Πως να βγεις να παίξεις χωρίς gear ρε αδερφέ?Ξεβράκωτος στα αγγούρια πας?

Εξηγούμαι:

1)Όσον αφορά εμένα, δεν είμαι noize-ας...Δηλαδή δεν στοχεύω στο να έχω 10Delays-10Verbs και να θέλω το άπειρο Feedback και τελείως wall of sound.Θέλω δηλαδή η κιθάρα να είναι dominant.

Noize-άδες είναι άλλοι και το κάνουν και καλά και καλά κάνουν και γουστάρουν!! :D

2)Στη μπάντα είμαστε 3 κιθαρίστες.Έχουμε χωρίσει γενικά τα guitar parts αρκετά καλά πιστεύω.Την "βαριά" post δουλειά την κάνει ένας εκ των άλλων 2(infinite delays,tape echo κλπ). Όποτε δεν χρειάζεται εγώ να έχω ΤΟ τρελό gear.Χρειάζομαι δηλαδή ένα αξιοπρεπές overdrive,ένα delay και ένα Reverb που όμως δεν θα τα χρειαστώ και ταυτόχρονα.

Με όλα αυτά λοιπόν κατα νού σκέφτηκα τα εξής:

Κατέχω ήδη ένα BassPodXT pro.

Είναι μπάσου προφανώς αλλά και στην κιθάρα είναι μια χαρά...

Δηλαδή τα εφφέ του (Delays,Verbs,Springs κλπ) είναι μια χαρά και για την κιθάρα.Τα έχω δοκιμάσει και είμαι ικανοποιημένος.Θα πρέπει να αγοράσω το FBV Shortboard μόνο για να το έχω ποδο-χειριζόμενο και να έχω και το wah και το Volume pedal.

Αυτό που υστερεί είναι το overdrive που όμως σκέφτομαι να αγοράσω το OCD της Fulltone που έχω δοκιμάσει και είναι υπερκομπλέ...

Γενικά ποιά η γνώμη σας?

 
Αν και βλέπω ότι ήδη έχουν μιλήσει για αυτό, αναφέρω ξανά το EHX Cathedral ως ίσως το καλύτερο reverb που κυκλοφορεί.

Πέραν του ότι ακούγεται υπέροχα όμως, διαθέτει και την την λειτουργία Infinite Reverb όπου πατώντας ένα footswitch μπορείς να δώσεις άπειρο sustain στο reverb σου, concept που σίγουρα ενδιαφέρει τους shoegazers....


 
ρε παιδες πχ οι isis πως βγαζουν αυτον τον ηχο.?

(περα απ τον εξοπλισμο που εχουν, τις εντασεις κτλ - μιλαμε παντα για προσεγγιση του ηχου)..

ειναι βαρυς αλλα οχι muddy,ειναι καθαρος ταυτοχρονα, αλλα δεν ξυριζει επισης...
το πως βγάζουν οι isis live αυτό τον ήχο είναι μία απορία που την έχει αρκετός κόσμος...

δε νομίζω πάντως να είναι τόσο θέμα εξοπλισμού όσο του ότι η μπάντα ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει.... ;D

Στο Αν πάντως ήταν ηχητικά μάκραν η καλύτερη μπάντα που έχω δει ποτέ....(στο συγκεκριμένο club  ;))

 
pan12 είπε:
το πως βγάζουν οι isis live αυτό τον ήχο είναι μία απορία που την έχει αρκετός κόσμος...

δε νομίζω πάντως να είναι τόσο θέμα εξοπλισμού όσο του ότι η μπάντα ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει.... ;D

Στο Αν πάντως ήταν ηχητικά μάκραν η καλύτερη μπάντα που έχω δει ποτέ....(στο συγκεκριμένο club  ;))
τι συναυλια κ αυτη ε? ;D απο τις λιγες - επος

 
Oι Isis έχουν (είχαν) απλό εξοπλισμό, και ίσα - ίσα δίνουν μεγάλη βάση στην απλότητα αυτή:




 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top