Σεβασμός στην επαγγελματική γνώση (και όχι γνώμη...)

The Genius Loci

Δυνατό μέλος
Μηνύματα
4,495
Πόντοι
638
Με αφορμή αυτό το θέμα:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=179019.0

θα ήθελα να αναπτύξω τον προβληματισμό μου σχετικά με ένα ζήτημα που ανακύπτει συχνά στο forum, αλλά αποτελεί, πιστεύω, και μια ακόμα ένδειξη για το πόσο πίσω είμαστε σαν κοινωνία.

Στο παραπάνω θέμα ένα μέλος του φόρουμ, που, πέραν του ότι τυγχάνει "αξιωματούχος" και με υψηλή αξία στην κοινότητά μας, είναι και επαγγελματίας σε συγκεκριμένο χώρο, διατύπωσε την επαγγελματική του γνώμη για το θέμα συζήτησης. Για μια ακόμα φορά αυτή η γνώμη (ή γνώση, αν θέλετε) τέθηκε υπό αμφισβήτηση ως χλευασμό, ακόμα και αφού γνωστοποιήθηκε η επαγγελματική ιδιότητα αυτού που την εξέφερε.

Το έργο αυτό το βλέπουμε συχνά, τόσο μέσα στο forum όσο και "εκεί έξω".

Σαν... Ανώτερη Φυλή εμείς οι Έλληνες αναγνωρίζουμε αυτοβούλως στον εαυτό μας το δικαίωμα να εκφέρει γνώμη επί παντός επιστητού, η οποία συχνότατα εκφράζεται με τη μορφή αξιώματος. Σε κάποιο θέμα για την Εθνική Ελλάδας στο ποδόσφαιρο, το οποίο δεν πολυπαρακολούθησα μιας και έχω ξεπεράσει τις παιδικές ασθένειες, διαπίστωσα ότι μερικές δεκάδες συνφορουμίτες μας χαραμίζονται, μιας και η φυσική τους θέση θα ήταν στην ηγεσία του πάγκου της Εθνικής Ομάδας. Σε άλλα θέματα υπάρχουν απορίες για οικονομικά θέματα και μόλις απαντήσει κάποιος λογιστής, οικονομολόγος, κλπ, οι θέσεις τους τίθενται υπό αμφισβήτηση από προγραμματιστές, υδραυλικούς, βενζινοπώλες και μανάβηδες.  ::)

Αλλά αυτό που θα έπρεπε να μας προβληματίσει ίσως περισσότερο ως μουσική κοινότητα, είναι η αντιμετώπιση απόψεων που εκφράζονται από επαγγελματίες του χώρου της μουσικής.

Παλιότερα ένα εκλεκτό μέλος που τυχαίνει να είναι και επαγγελματίας μουσικός με σημαντική καρριέρα (Silot) αντιμετωπίστηκε από χομπίστες σχεδόν ως γραφικός. Και δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό στο να είσαι χομπίστας, βέβαια. Το ενοχλητικό είναι να είσαι χομπίστας που θέλεις να "την πεις" στον επαγγελματία, αντί να κοιτάξεις πρώτα να μάθεις δυο πράγματα απ'αυτά που (δωρεάν) σου προσφέρει με τα γραπτά του.

Υποστηρίζω λοιπόν ότι ένας επαγγελματίας έχει το αλάθητο. ΟΧΙ βέβαια! Για παράδειγμα έχω ακούσει γιατρούς να λένε ανεπανάληπτες ανοησίες για πράγματα που διαφεύγουν της ειδικότητάς τους. Πως το ξέρω? Διότι κατάφερα να τους αποδείξω (σε ιδιωτικές συζητήσεις) με τις περιορισμένες γνώσεις μου και χρησιμοποιώντας σαφή και εγκεκριμένα στοιχεία (π.χ. μελέτες στο Medline) ότι χρησιμοποιούσαν την ιδιότητά τους ως αυθεντία. Επίσης, λόγω "επαγγελματικής έπαρσης", πιθανώς κάποιος να είναι φαινομενικά απόλυτος σ'αυτά που γράφει, γεγονός που έχουμε συναντήσει στο forum με luthiers ή τεχνικούς ήχου. Το σίγουρο είναι ότι κανείς ποτέ δεν μπορεί να γνωρίζει τα πάντα για το ο,τιδήποτε.

Με βάση το παραπάνω πιστεύω ότι το ρητό περί ημιμάθειας και αμάθειας είναι υπερεκτιμημένο. Υπάρχουν επίπεδα γνώσης σε κάθε πράγμα και, αν αυτή η γνώση είναι τεκμηριωμένη και δοκιμασμένη, έχει αξία από μόνη της, ανεξάρτητα πόσο "λίγη" ή "πολύ" είναι.

Στο forum όλοι έχουν δικαίωμα συζήτησης με όλους. Ο ανήλικος μαθητής μπορεί να μιλάει με κάποιον που έχει την ηλικία του πατέρα... ή του παππού του... και ανάλογη εμπειρία. Κάποιος κατά τα άλλα "άσχετος" μπορεί να κατέχει πολύ εξειδικευμένες γνώσεις που αφορούν ένα συγκεκριμένο τομέα. Αργά ή γρήγορα, βάσει της συμμετοχής, η προσφορά του καθενός αξιολογείται και κρίνεται.

Αυτό που προτείνω είναι να είμαστε λιγώτερο απόλυτοι όταν έχουμε απέναντί μας για θέση, ειδικά όταν αποτελεί απόσταγμα της επαγγελματικής εμπειρίας και γνώσης κάποιου. Και θα πρότεινα επίσης να προσπαθούμε λίγο περισσότερο να χρησιμοποιούμε το γνωστό παγκόσμιο ιντερνετικό ακρώνυμο IMHO  ;) Ο γραπτός λόγος παρεξηγείται ευκολότατα.

Ευχαριστώ όσους κατάφεραν να διαβάσουν ως εδώ.  :)

 
Πριν απο καιρο ειχα κουβεντα με ενα γνωστο μαστορα ( επειδη παρακολουθει το forum δεν θα μιλησω για αυτον με το ονομα του)

Θα μπορουσε ανετα να γραψει και να ειναι και εξεχον μελος της κοινοτητας μας διοτι του αρεσει να μοιραζεται τις γνωσεις του απλοχερα

Αλλα δεν μπορει να μπει στην λογικη οτι ο οποιοσδηποτε ασχετος που κρυβεται πισω απο την ανωνυμια του υπολογιστη μπορει να βγαινει και να του την λεει και να τον κραζει με τοση ευκολια !

Και καλα κανει στο κατω κατω ο ανθρωπος , εδω εχουμε βγαλει απιστευτους οργανοπαιχτες οτι ξερουν μονο μια κλιμακα και φανταστικα και πανακριβα οργανα οτι ειναι σαπια ξεκουρδιστα καυσοξυλα

 
theoctapus είπε:
Tα προηγούμενα είναι η επαγγελματική σου άποψη;  ;)
Τα παραπάνω είναι μια ορθολογική τοποθέτηση από ένα σκεπτόμενο άτομο που σέβεται τη γνώση και την εμπειρία στην οποία εκτίθεται. Το να κάνεις πλάκα ακόμα και σε μια τέτοια τοποθέτηση (που πολύ θα ήθελα να την είχα κάνει εγώ), επικυρώνει τον κανόνα. Είναι αρκετοί γνώστες (έχω την προσωπική εμπειρία της άρνησης τους) που όπως είπε ο Ksekourdistos δεν συμμετέχουν επειδή θα αμφισβητηθεί ακόμα και το αυτονόητο για την ειδικότητα τους, από beginners. Η κοινότητα μας χάνει και όχι αυτοί.Μήπως είναι καιρός να γίνει κάτι; Μακάρι να'ξερα τον τρόπο. Που θα πάει όμως...

 
Προσφέρω (ελπίζω) τροφή για σκέψη/κουβέντα χωρίς να εκφράζω την προσωπική μου άποψη γιατί δεν έχω καταλήξει ακόμα:

Η αμφισβήτηση ενός καταξιωμένου επαγγελματία, πάνω στο αντικείμενό του, από οποιονδήποτε ανώνυμο ή επώνυμο μπορεί να έχει μόνο αρνητικά αποτελέσματα;

και

Η στάση "δε συμμετέχω γιατί δε μου αρέσει να με αμφισβητεί ο οποιοσδήποτε μη σχετικός" είναι σωστή;

 
Jazzjoker είπε:
...

Η στάση "δε συμμετέχω γιατί δε μου αρέσει να με αμφισβητεί ο οποιοσδήποτε μη σχετικός" είναι σωστή;
Πιστεύω ότι είναι δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να μην εκτίθεται σε κρίση/αμφισβήτηση. Πιστεύω όμως παράλληλα ότι η επιλογή αυτή κρύβει και δόση ανασφάλειας ή "επίκλησης στην αυθεντία".

Εξάλλου, και να σε αμφισβητήσει κάποιος ανώνυμος..... τι έγινε? Πόσο σοβαρό είναι? ;)

 
Οι αυτόφωτοι φωστήρες έρχονται και παρέρχονται κομπάζοντας. Τους βλέπουμε σε τακτά διαστήματα εδώ μέσα αλλά για λίγο.

Δυστυχώς οι τεκμηριωμένοι γνώστες (γι αυτούς που βάζω το χέρι μου στη φωτιά) δεν μπαίνουν καν στην διαδικασία κυρίως γιατί είναι χαμηλών τόνων και δεν θέλουν αντιπαραθέσεις αλλά και να χρειαστεί να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες.

 
καλησπερα

παρακολουθω το φορουμ περιπου 2 χρονια,και με αφορμη αυτο το θεμα θα ηθελα να πω ενα δυο πραγματακια.

τυχαινει να γνωριζω προσωπικα 2-3 ατομα απο το χωρο της ελληνικης μουσικης σκηνης πολυ γνωστα και με διαθεση να μοιραστουν και να συνεισφερουν στην κοινοτητα αυτη.

με την καλυτερη δυνατη διαθεση και απευθυνομενος κυριως στους "αξιωματουχους",σας λεω οτι το προβλημα τους δεν ειναι οι αμφισβητησεις σαν αυτη του the octopus,που στο κατω κατω ο ανθρωπος ζητησε και συγνωμη,αλλα η παγια τακτικη ορισμενων παλαιων να θεωρουν οτι κατεχουν την απολυτη γνωση και να φερονται ακομα και αναγωγα.να σας θυμισω οτι το συγκεκριμενο φορουμ(αν και το θεωρω καταπληκτικο,για μια σειρα απο λογους που δε θα αναπτυξω τωρα) παραδοσιακα χλευαζει ,ειρωνευεται  την ελληνικη μουσικη σκηνη, τους συντελεστες αυτης,αδιακριτως και διαρκως.

με αυτα και με αυτα ειναι αυτονοητο οτι αυτην την κοινοτητα την απαρτιζουν κατα κυριο λογο ερασιτεχνες(δεν ειναι κακο),και αν θα θελατε κυριε yameth να σας κανει την τιμη καποιος με ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ καλο θα ητανε κατι topics, οπως το τελευταιο που διαβασα για τους πυξ λαξ,στο οποιο επεσε αθλιο κραξιμο,να λειπουν η να καταδικαζονται

 
Το αρχικό ποστ λέει τα αυτονόητα με τα οποία συμφωνώ στην ουσία τους, αλλά δεν βρίσκω κανένα λόγο να πατρονάρουμε χωρίς αιτία. Για τον λόγο αυτό ενοχλούμαι παρά αγαλλιάζομαι για την έκφραση του ορθού.

Και στο ζουμί. Καμία συζήτηση, εδώ ή/και έξω, δεν απαιτεί επαγγελματικά και εμπειρικά διαπιστευτήρια για το δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, γεγονός απόλυτα φυσιολογικό ανεξάρτητα αν οδηγεί σε παρεξηγήσεις. Όταν κάποιος εκφράζει μια γνώμη χωρίς να έχει προηγηθεί δήλωση επαγγελματικής ιδιότητας, μπορεί κανείς να υποθέσει οτιδήποτε και η συζήτηση να συνεχίζεται μεταξύ ομότιμων. Όταν και αν δηλωθεί επαγγελματική γνώση αυτομάτως η γνώμη του εν λόγω ατόμου αποκτά μεγαλύτερη αξία και οι υπόλοιποι πρέπει να κάνουν τουμπεκί. Απλά και ωραία.

Επαναλαμβάνω, ενοχλούμαι από το πόστ του φίλου The Genius Loci γιατί πολύ απλά έχει πατροναριστικό ύφος για ένα κομμάτι συζήτησης που παραδόξως δεν ανήκει στην κατηγορία συζητήσεων που αναφέρει.

Ναι, πρέπει να σεβόμαστε τις όποιες απόψεις εφόσον αυτές έχουν φιλτραριστεί από τους μηχανισμούς του διαλόγου και της συζήτησης, ναι, επιβάλλεται να σεβόμαστε τις απόψεις των επαγγελματιών, αλλά πρέπει και να είμαστε διπλά και τριπλά προσεκτικοί όταν επιλέγουμε να αποτραβηχτούμε και να κρίνουμε σε ρόλο all seeing eye. Γιατί αντίθετα το μόνο που καταφέρνουμε είναι να κουνάμε επιδεικτικά το δάκτυλο σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε και κινδυνεύουμε για διπλό φάουλ όταν οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν δώσει δικαιώματα. Judge not lest ye be judged.

doctor g είπε:
με την καλυτερη δυνατη διαθεση και απευθυνομενος κυριως στους "αξιωματουχους",σας λεω οτι το προβλημα τους δεν ειναι οι αμφισβητησεις σαν αυτη του the octopus,που στο κατω κατω ο ανθρωπος ζητησε και συγνωμη
Και να σκεφτείς ότι αν δεν παραδεχόμουν το λάθος μου πιθανώς αυτό το thread να μην γραφόταν ποτέ.

 
Καταρχήν να σημειώσω κάτι, που μπορεί να είναι και βλακεία μου.

Τον AudioKosta τον έχω γνωρίσει από κοντά, τον γουστάρω σαν άτομο, κλπ, κλπ. Παρ'όλ'αυτά ΔΕΝ ήξερα τι δουλειά κάνει. Πιθανώς να αναφέρθηκε κάποια φορά, αλλά τώρα το έχω ξεχάσει. Και για αυτό, ειλικρινέστατα, ρώτησα.

Λοιπόν, αν δεν ξέρεις τι δουλειά κάνει ο άλλος, πώς να έχεις σεβασμό στην επαγγελματική του ιδιότητα; Κάποτε το πίστευα αυτό και συχνά πυκνά έλεγα τι κάνω, ποιός είμαι, κλπ. Ειδικά εδώ στο νοιζ. Τώρα τελευταία, φαντάστικα ότι όποιος θέλει να μάθει για μένα, θα μπει στην σελίδα μου και το έκοψα ολίγον τον 'παραμύθι'.

Προσωπικά θα έκοβα τον τίτλο και θα άφηνα μία λέξη μόνο: ΣΕΒΑΣΜΟΣ! (με κεφαλαία και θαυμαστικό). Είναι πολύ κουραστικό να γίνεται χαμός, για πλάκα και χωρίς. Μια γνώμη όλοι έχουν, αλλά αρκετές φορές, την έχουν σε λάθος 'σημείο'. Γνώμη για την μουσική μπορεί να έχει ο καθένας, ειδικά να ασχολείται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο με τη μουσική. Αλλά γνώμη για το άτομο που την έγραψε, από πού κι ως πού; Πώς δηλ; Τον ξέρει τον συνθέτη, ή την μπάντα και μιλάει; κλπ, κλπ...

Ότι υπάρχει ένα ύφος από αρκετά κόσμο, υπάρχει (κι από μένα... σιγά μην με έβγαζα απ'έξω). Αλλά πρέπει να σημειώσουμε ότι η χρήση του φόρουμ διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, από μέλος σε μέλος. Για εμένα, και κάποιους άλλους πιθανώς, το φόρουμ αντικαθιστά την κοινωνική συνάντηση! Άρα τα ποστς είναι αρκετά ελεύθερα, με την πλάκα τους, τα αστεια, την μ@λ@κί@ που κανείς δε θα στεκόταν, κλπ. Κάποιοι άλλου παίρνουν το φόρουμ πιο σοβαρά...

Όταν δίνεις κάτι σε μια κοινότητα, μπορεί να το κάνεις για χίλιος δυό λόγους. Ο καθένας θα αποφασίσει γιατί θα δώσει, ή θα πάρει μέρος σε αυτήν την κοινότητα. Το έχω ξαναπεί, αλλά έχω λάβει από εσάς και είμαι πάντα πρόθυμος να δώσω! Είναι τόσο απλό. Έτσι μεγάλωσα, σε σχέση με τα φορουμ και την λειτουργεία τους, και έτσι ξέρω.

 
Εφιστώ την προσοχή μας, στα παρακάτω:

α) Κατ' αρχήν, που στην ευχή μπορώ να ξέρω εγώ -ή οποιοσδήποτε- τι επάγγελμα κάνει το κάθε μέλος; Υπάρχει κάπου αυτή η πληροφορία; Όχι βέβαια - άσε που και αν υπήρχε δεν θα υπήρχε άμεσος τρόπος να διασταυρωθεί.

β) Κατά δεύτερον, από πότε "επαγγελματίας" σημαίνει "επιτυχημένος επαγγελματίας" και με ποια ακριβώς κριτήρια θα καθοριζόταν αυτό το "επιτυχημένος"; Εμπορικά, καλλιτεχνικά, εθνικής αναγνωρισιμότητας;

γ) Κατά τρίτον, τι γίνεται όταν κάποιος είναι μεν επαγγελματίας, αλλά όχι "επαγγελματίας του χώρου"; Εγώ το ξέρω ότι ένας "άνθρωπος της αγοράς" (όπως μου αρέσει να αυτοχαρακτηρίζομαι) έχει σχέση και γνώμη για πολλά διαφορετικά θέματα... αλλά τα μέλη το ξέρουν αυτό; Το αποδέχονται;

Τι λέτε;

 
Nikolas είπε:
Παρ'όλ'αυτά ΔΕΝ ήξερα τι δουλειά κάνει.
...και συνεχίζεις να μην ξέρεις ;)

Τι λέτε;
Λέω ότι έχεις δίκιο...

Κατά δεύτερον, από πότε "επαγγελματίας" σημαίνει "επιτυχημένος επαγγελματίας" και με ποια ακριβώς κριτήρια θα καθοριζόταν αυτό το "επιτυχημένος";
Η φορολογική δήλωση...μετράει? ;D ;D

Το έχουμε ξαναπεί αυτό οι 2 μας ;D

Θα ξαναπώ ότι συμφωνώ με τον trolley. Γι αυτό πιστεύω (χωρίς να θέλω να θίξω τον Audiokosta, που και εγώ τον έχω γνωρίσει από κοντά, τον γουστάρω σαν άτομο, κλπ, κλπ.), ότι η αρχική τοποθέτηση του TGL είναι λίγο υπερβολική...ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε σε ένα ψηφιακό κόσμο που όλοι μετράμε το ίδιο...και προφανώς ένας επαγγελματίας ΔΕΝ έχει το αλάθητο...με την ίδια λογική ως ο πιο παλιός Mac User εδώ, θα έπρεπε ο λόγος μου να είναι ευαγγέλιο...αντιθέτως νομίζω ότι εάν γινόταν έτσι, θα είχα πάρει πολλούς στο λαιμό μου...

 
trolley είπε:
Tι γίνεται όταν κάποιος είναι μεν επαγγελματίας, αλλά όχι "επαγγελματίας του χώρου"; Εγώ το ξέρω ότι ένας "άνθρωπος της αγοράς" (όπως μου αρέσει να αυτοχαρακτηρίζομαι) έχει σχέση και γνώμη για πολλά διαφορετικά θέματα... αλλά τα μέλη το ξέρουν αυτό; Το αποδέχονται;

Τι λέτε;
Απ' αυτά που ο καθένας μας γράφει και έχει κατά καιρούς γράψει, λίγο πολύ έχουμε, -εγώ τουλάχιστον έχω- σχηματίσει μια γνώμη (για τους περισσότερους συμφορουμίτες). Ως εκ τούτου η εκάστοτε άποψή τους ειναι λιγότερο ή περισσότερο βαρύνουσα και συνάμα αποδεκτή ή όχι.

 
trolley είπε:
Εφιστώ την προσοχή μας, στα παρακάτω:

α) Κατ' αρχήν, που στην ευχή μπορώ να ξέρω εγώ -ή οποιοσδήποτε- τι επάγγελμα κάνει το κάθε μέλος; Υπάρχει κάπου αυτή η πληροφορία; Όχι βέβαια - άσε που και αν υπήρχε δεν θα υπήρχε άμεσος τρόπος να διασταυρωθεί.

β) Κατά δεύτερον, από πότε "επαγγελματίας" σημαίνει "επιτυχημένος επαγγελματίας" και με ποια ακριβώς κριτήρια θα καθοριζόταν αυτό το "επιτυχημένος"; Εμπορικά, καλλιτεχνικά, εθνικής αναγνωρισιμότητας;

γ) Κατά τρίτον, τι γίνεται όταν κάποιος είναι μεν επαγγελματίας, αλλά όχι "επαγγελματίας του χώρου"; Εγώ το ξέρω ότι ένας "άνθρωπος της αγοράς" (όπως μου αρέσει να αυτοχαρακτηρίζομαι) έχει σχέση και γνώμη για πολλά διαφορετικά θέματα... αλλά τα μέλη το ξέρουν αυτό; Το αποδέχονται;

Τι λέτε;
Sho' you right πού 'ελεγε κι ο Barry White (επαγγελματίας)

 
Συγνώμη για το διπλο-ποστ, αλλά έχω περισσότερες σκέψεις για το ζήτημα: ένα κλασσικό παράδειγμα είναι το θέμα του mastering. Οι επαγγελματίες του χώρου που έχουν κατά καιρούς συμμετάσχει στο noiz, πρέσβευαν την κοινώς-αποδεκτή πεποίθηση ότι το mastering είναι μία υπηρεσία που προϋποθέτει γεναίες οικονομικές επενδύσεις σε εξοπλισμό, πολυετή πείρα σε ηχοληπτικές διαδικασίες και πρακτικές, ένα φυσικό ταλέντο (που βεβαίως δεν είναι δυνατόν να έχουμε όλοι) κλπ κλπ.

Διαφώνησα με τους ανθρώπους αυτούς, παρ' ότι η επαγγελματική μου σχέση με το χώρο είναι μηδενική, επί της βάσεως ότι στα 45 μου χρόνια έχω δει πολλές φορές την άνοδο, την ακμή και την παρακμή επαγγελμάτων που στηριζόντουσαν σε αυτές τις τρεις γενικές παραμέτρους που ανέφερα στην προηγούμενη παράγραφο. Το έκανα (το ότι διαφώνησα) διότι μου αρέσει να διαφωνώ (αφ' ενός) αλλά επίσης επειδή ενοχλούμαι από κάθε προσπάθεια υπερ-τίμησης (προσοχή: όχι υπερ-τιμολόγησης) προσφερομένων υπηρεσιών, δοξάζοντας παράλληλα την λογική του DIY, η οποία με χαρακτηρίζει ως άτομο.

Στη πορεία, έχει προκύψει (και θα προκύπτει όλο και πιο συχνά) ότι οι δισκογραφικές εταιρείες (οι κύριοι πελάτες των mastering houses) έχουν "στραβώσει" με το όλο θέμα, και προωθούν λογικές σταδιακής, οριστικής απαξίωσης του θεσμού. Θεωρώ βέβαιο ότι - ειδικά στην Ελλάδα - πολύ σύντομα όλα αυτά θα είναι παραμύθια της χαλιμάς, οπότε ποιος τελικά είχε δίκηο: ο επαγγελματίας μαστεράς, ο επαγγελματίας της δισκογραφικής, εγώ,  ή κάποιος άλλος.

Το θέμα δεν είναι απλό λοιπόν, όσον αφορά την απόδοση του προσήκοντος σεβασμού στους επαγγελματίες, ακόμη και αν δεν ίσχυαν όσα έγραψα στο προηγούμενο πόστ μου.

:)

 
Βρίσκοντας ελκυστικό το θέμα και έχοντάς με απασχολήσει πολλές φορές, θέλω να πω μερικές σκέψεις για το «εκεί έξω».

Επειδή και εγώ είμαι επαγγελματίας για τριανταεπτά (αρ. 37) χρόνια στο ίδιο επάγγελμα, αντιμετώπισα και αντιμετωπίζω τα όσα ο The Genius Loci αναφέρει.

Ο σεβασμός είναι δυστυχώς κάτι που κερδίζεται και για να τον κερδίσεις, χρειάζεται να έχεις τεκμηριωμένες απόψεις απέναντι σε οποιονδήποτε προσπαθεί καλοπροαίρετα να μάθει ή απλώς «να σου την πει». Όσοι δεν συμμετέχουν από το φόβο της κρίσης από μη σχετικά άτομα, είναι κατά τη γνώμη μου ανασφαλή και «ρηχά» άτομα. Το «δεν εκτίθεμαι για να μη φθείρομαι» δεν ανήκει σε σκεπτόμενους ανθρώπους. Όσο για το «επιτυχημένος επαγγελματίας», όλοι δίνουμε εξετάσεις κάθε μέρα, δεν μας χαρίζεται τίποτα και δεν υπάρχει τίποτα αυτονόητο. Σαν επιβεβαίωση των ανωτέρω θα πρέπει να ρίξετε μια ματιά στο θέμα: «Περί σχεδιασμού εξοφύλλου και συγκεκριμένα ετικέτα cd ο λόγος...» στο οποίο μερικοί επαγγελματίες του χώρου απαντούν σε ένα νέο παιδί που ετοιμάζει τη δουλειά του. Επειδή νομίζω ότι έχω τη γνώση, είμαι έτοιμος να απαντήσω σε όποιον θέλει και με οποιαδήποτε πρόθεση και δεν σας κρύβω ότι θα χαρώ να με αμφισβητήσει κάποιος, ώστε να πω περισσότερα για τη δουλειά που αγαπώ όσο και τη μουσική.

 
εγώ πάλι πιστεύω πως ακόμα και αυτό το φαινόμενο που αναφέρει ο TGL ίσως έχει τις ρίζες του πάλι στην νεοελληνική καθυστέρηση.

Το οτι ο κόσμος αμφισβητεί ίσως παραπάνω απο το κανονικό την επαγγελματική γνώση (η οποία ΙΔΙΑ γνωση μπορεί να οδηγεί κάλλιστα σε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ γνώμες, και αυτό είναι το πρόβλημα) συμβαίνει επειδή οι Έλληνες επαγγελματίες μάλλον σε μεγάλο ποσοστό δεν είναι παρα κατσαπλιάδες που ούτε οι ίδιοι δεν έχουν κατανοήσει το αντικείμενό τους και κατά συνέπεια δεν ξέρουν πως να μας πεισουν, αλλά τους κακοφαίνεται που χρειάζεται να μας πεισουν.

Τα παραπάνω δεν τα λέω για συγκεκριμένες περιπτώσεις στο φορουμ (που σίγουρα θα υπάρχουν) αλλά για ατέλειωτες περιπτώσεις στην υπολοιπή μας ζωη.

Επίσης, όπως εσύ χρησιμοποιησες σαφή και εγκεκριμένα στοιχεία για να αποδείξεις στον επαγγελματία οτι χρησιμοποιεί την ειδικότητά του σαν αυθεντία, έτσι και ο επαγγελματίας απο μόνος του δεν πρέπει να χρησιμοποιεί σαφή και εγκεκριμένα στοιχεία για να διατυπώσει την άποψή του?

 
Nestoras είπε:
Απ' αυτά που ο καθένας μας γράφει και έχει κατά καιρούς γράψει, λίγο πολύ έχουμε, -εγώ τουλάχιστον έχω- σχηματίσει μια γνώμη (για τους περισσότερους συμφορουμίτες). Ως εκ τούτου η εκάστοτε άποψή τους ειναι λιγότερο ή περισσότερο βαρύνουσα και συνάμα αποδεκτή ή όχι.
Σωστά.Συνεπώς γυρνάμε στην υποκειμενική αξιολόγηση των γραφόμενων κάποιου ασχέτως με το αν είναι επαγγελματίας ή όχι.

 
qesh είπε:
Σωστά.Συνεπώς γυρνάμε στην υποκειμενική αξιολόγηση των γραφόμενων κάποιου ασχέτως με το αν είναι επαγγελματίας ή όχι.
Φυσικά, αλλιώς δεν θα 'πρεπε πχ να διαβάσουμε τα super άρθρα του Superfunk για τις κιθάρες επεδή δεν είναι επαγγελματίας πωλητής μουσικών οργάνων, ή να τη βρούμε με τα super κομμάτια πχ του freerock επειδή δεν είναι επαγγελματίας μουσικός.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top