Setup με Πετάλια για ηλεκτρική

kospas12345

Νέο μέλος
Μηνύματα
81
Πόντοι
18
Καλησπέρα, θέλω να φτιάξω ένα mini setup με αναλογικά πεταλακια για την ηλεκτρική μου (και ένα 2ο για την ακουστική μου σε 2ο χρόνο που ισως κάποια να ειναι κοινά). Προς το παρόν δουλεύω με ένα πολύεφέ της mooer (250) αλλά γενικά έχω θέματα. Θα ήθελα την βοήθεια σας καθώς είμαι κατά βάση ακουστικός παίκτης και δεν έχω εμπειρία στους ήχους. Για αρχή λέω να ξεκινήσω με ένα drive, ένα reverb και ένα chorus αλλά θέλω την γνώμη σας δεν ξέρω αν καλύπτονται μόνο με αυτά. Μπορείτε να μου προτείνετε ένα setup και γενικά τι πετάλια θα μου προτείνατε? Το μπατζετ σε αυτή την φάση είναι χαμηλό όποτε χρειάζομαι κατι value for money που να κάνει την δουλεια αξιοπρεπώς. 

Θα ήθελα ιδανικά η επιλογή των πεταλιών να ταιριάζει στα περισσότερα είδη, κατά βάση την ηλεκτρική την χρησιμοποιώ για jazz, blues ή hard rock, progressive. 
 

Ξερω ότι είναι δύσκολο αυτό που ζητάω αλλά αν με κατευθύνετε λιγάκι θα είναι βοηθητικό. 
 

 
Με τι κιθάρα παίζεις και σε τι ενισχυτή?

Ψάχνεις για καινούριο εξοπλισμό ή και μεταχειρισμένο (από τις αγγελίες) κάνεις δουλειά?

 
Με τι κιθάρα παίζεις και σε τι ενισχυτή?
Κυρίως με μια Grench Electromatic 5230T ή με μια Secter Hellraiser Dlx. Ενισχυτή έχω έναν μικρό Orange και στα stage δεν γνωρίζω σε τι θα παίζω. Στο στούντιο έχουμε έναν fender λάμπατο. 
 

Θέλω να είναι καινούργιος ο εξοπλισμός. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές. Θα σου πρότεινα δύο drive. Ένα για low gain (πχ tube screamer, boss sd1 κλπ) και ένα για περισσότερο gain (πχ proco rat, κλπ)

Δουλεύοντας τα ταυτόχρονα, παίρνεις έξτρα ήχους. (Χονδρικά στα περιγράφω).

Απο chorus και reverb οι επιλογές είναι, επισης, πολλές και εδώ χρειάζεται να ξεκαθαρίσεις τι ακριβώς θες από τα πετάλια αυτά.  Έχει πολύ οικονομικά και αξιόλογα μοντέλα η tc electronics. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το πολυεφε για να δώσεις.οτι εφέ θέλεις (chorus, flanger, phaser, octaver, delay, reverb κλπ). 

 
Υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές. Θα σου πρότεινα δύο drive. Ένα για low gain (πχ tube screamer, boss sd1 κλπ) και ένα για περισσότερο gain (πχ proco rat, κλπ)

Δουλεύοντας τα ταυτόχρονα, παίρνεις έξτρα ήχους. (Χονδρικά στα περιγράφω).

Απο chorus και reverb οι επιλογές είναι, επισης, πολλές και εδώ χρειάζεται να ξεκαθαρίσεις τι ακριβώς θες από τα πετάλια αυτά.  Έχει πολύ οικονομικά και αξιόλογα μοντέλα η tc electronics. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το πολυεφε για να δώσεις.οτι εφέ θέλεις (chorus, flanger, phaser, octaver, delay, reverb κλπ). 
Πιστευεις ότι θα ήταν σωστό να χρησιμοποιήσω αναλογικά drive και τα υπόλοιπα από το ψηφιακό πετάλι; Δεν θα δημιουργήσω conflicts? 

 
Τι είδους conflicts? Έτσι και αλλιώς, θα αγόραζες ψηφιακό reverb.

Το κάνουν πολλοί, καθώς είναι κάτι συνηθισμένο. Απενεργοποιεις προενιεχυσεις, ενισχύσεις, καμπίνες κλπ, και εχεις μόνο τα εφέ. Και δίδεις παραπάνω χρήματα στα drive.

 
Τι είδους conflicts? Έτσι και αλλιώς, θα αγόραζες ψηφιακό reverb.

Το κάνουν πολλοί, καθώς είναι κάτι συνηθισμένο. Απενεργοποιεις προενιεχυσεις, ενισχύσεις, καμπίνες κλπ, και εχεις μόνο τα εφέ. Και δίδεις παραπάνω χρήματα στα drive.
Η αλήθεια είναι ότι με τα drive έχω θέμα στο συγκεκριμένο πετάλι γενικά ειναι καλό μηχάνημα. Πιστευεις εκτός από τα drive χρειάζομαι και κάτι ακόμα; Πχ κάποιο equalizer ή compressor? 

 
Με τις κιθάρες που έχεις δεν χρειάζεσαι compression στη φάση που είσαι. 1-2 καλά πετάλια drive για να έχεις ωραίο ήχο θες. 

Equalizer.φτιαχνει πολύ τον ήχο, είναι η αλήθεια. Λογικά χρησιμοποιείς εκείνο του mooer.

 
Κατ' αρχάς αν κατάλαβα καλά, έχεις την Mooer GE250 και ένα μικρό τύπου τρανζιστορ ενισχυτάκι Orange; Τότε πιθανότατα το πρόβλημα είναι με το ενισχυτάκι ειδικά στα drives και όχι με τα εφέ. Κάποια στιγμή ίσως πρέπει να σκεφτείς έναν Fender Pro Junior για pedal platform κι αφού σου αρέσει και η jazz. Φθηνοί είναι, το πολύ 300€ μεταχειρισμένοι.

Από κει και πέρα σε αυτό που ρωτάς: 

Για τα δικά μου γούστα το απόλυτο mini setup είναι compressor-drive-delay. Επίσης για μένα όταν πηγαίνεις σε mini setup, ξεχνάς chorus-phasers-flangers-περίεργα fuzzes και άλλα εξωτικά που θα χρησιμοποιούσες μία στο τόσο. Το reverb επίσης δεν είναι τόσο χρήσιμο για τα είδη που ανέφερες. Καλύτερα delay.

Αφού το budget σου είναι σφιχτό, δύο λύσεις μπορώ να σκεφτώ:
1. Μπαίνεις Thomann, κοιτάς Behringer, Harley Benton και Joyo, διαβάζεις κριτικές και αγοράζεις.

2. Βρίσκεις κάποιον εδώ Ελλάδα που φτιάχνει κλώνους (υπάρχουν πλέον πάρα πολλοί), το συζητάτε και σου φτιάχνει αυτό που θέλεις.

Αν όμως κρατήσεις την Mooer και τη συνδυάσεις όπως πολύ σωστά προτείνεται και πιο πάνω, τότε πάρε έναν αναλογικό compressor και δύο αναλογικά drives και όλα τα άλλα από τη Mooer.

 
Κατ' αρχάς αν κατάλαβα καλά, έχεις την Mooer GE250 και ένα μικρό τύπου τρανζιστορ ενισχυτάκι Orange; Τότε πιθανότατα το πρόβλημα είναι με το ενισχυτάκι ειδικά στα drives και όχι με τα εφέ. Κάποια στιγμή ίσως πρέπει να σκεφτείς έναν Fender Pro Junior για pedal platform κι αφού σου αρέσει και η jazz. Φθηνοί είναι, το πολύ 300€ μεταχειρισμένοι.

Από κει και πέρα σε αυτό που ρωτάς: 

Για τα δικά μου γούστα το απόλυτο mini setup είναι compressor-drive-delay. Επίσης για μένα όταν πηγαίνεις σε mini setup, ξεχνάς chorus-phasers-flangers-περίεργα fuzzes και άλλα εξωτικά που θα χρησιμοποιούσες μία στο τόσο. Το reverb επίσης δεν είναι τόσο χρήσιμο για τα είδη που ανέφερες. Καλύτερα delay.

Αφού το budget σου είναι σφιχτό, δύο λύσεις μπορώ να σκεφτώ:
1. Μπαίνεις Thomann, κοιτάς Behringer, Harley Benton και Joyo, διαβάζεις κριτικές και αγοράζεις.

2. Βρίσκεις κάποιον εδώ Ελλάδα που φτιάχνει κλώνους (υπάρχουν πλέον πάρα πολλοί), το συζητάτε και σου φτιάχνει αυτό που θέλεις.

Αν όμως κρατήσεις την Mooer και τη συνδυάσεις όπως πολύ σωστά προτείνεται και πιο πάνω, τότε πάρε έναν αναλογικό compressor και δύο αναλογικά drives και όλα τα άλλα από τη Mooer.
Σε κάποια φάση θα αγοραστεί ενισχυτής απλά έτσι και αλλιώς δεν μπορώ να παίζω στο σπίτι δυνατά και πιο πολύ αυτόν που έχω τον χρησιμοποιώ για practice. Στις σκηνές που παίζω συνήθως έχει καλούς ενισχυτές όποτε βολεύομαι βέβαια με ότι συνεπάγεται αυτό αλλαγές στους ήχους κτλ. 
 

Ιδανικά θα ήθελα να μην χρησιμοποιώ το πολυεφε αλλά προς το παρος μάλλον είναι μονόδρομος. Δεν χρησιμοποιώ κάτι εξεζητημένο έτσι και αλλιώς ένα drive k delay κυρίως. Τώρα το reverb το ανέφερα πιο πολύ για την ακουστική μου που χρησιμοποιώ σωστά (μια Taylor). 
 

Μάλλον η τελευταία λύση που προτείνεις και εσυ είναι η επικρατέστερη για τα δεδομένα μου αυτή την στιγμή. 

 
Πάντως αφού παίζεις σε σκηνές και χρησιμοποιείς και ακουστική, θα σου προτείνω από compressor τον Golden Ratio της Crazy Tube Circuits. Τον χρησιμοποιώ για τα πάντα και είναι και εντελώς αθόρυβος. Δεν είναι budget βέβαια, εκτός αν είσαι τυχερός και τον πετύχεις κάπου μεταχειρισμένο. 

Τώρα για πρόταση drives θα πρέπει να γίνεις πολύ πιο συγκεκριμένος στο τί ήχο ψάχνεις και τί λεφτά δίνεις για να προτείνω. 

 
Ο κομπρεσορας θα σου παχύνει τον καθαρό ήχο, θα δώσει sustain, θα μπουσταρει το drive που έχεις μετά, αλλά μέχρι εκεί. Δεν θα σου δώσει crunchy/low gain ήχο, που να κοβει. Και ούτε μπορείς με την gretcsh να ρίχνεις vol κιθαρας, αποτελεσματικά, για να "καθαρίσει' το drive.

Ιδανικό ειναι δύο drives, για μένα. Με το πρώτο έχεις (εάν θες μόνιμο) low gain ήχο (ο οποίος θα έχει ένα σχετικό κομπρεσιον, ανάλογα το πετάλι), και ενεργοποιώντας το 2ο έχεις distortion. Πολύ πρακτικό σε ροκ. Καλός είναι και ο κομπρεσορας, αλλά εάν έχει μόνο τρεις θέσεις για πετάλια, με κλειστά μάτια θα επελεγα od, dist, delay. Όλα αυτά εάν έπαιζα σε καθαρό καναλι ενισχυτή. 

 
Ο κομπρεσορας θα σου παχύνει τον καθαρό ήχο, θα δώσει sustain, θα μπουσταρει το drive που έχεις μετά, αλλά μέχρι εκεί. Δεν θα σου δώσει crunchy/low gain ήχο, που να κοβει. Και ούτε μπορείς με την gretcsh να ρίχνεις vol κιθαρας, αποτελεσματικά, για να "καθαρίσει' το drive.

Ιδανικό ειναι δύο drives, για μένα. Με το πρώτο έχεις (εάν θες μόνιμο) low gain ήχο (ο οποίος θα έχει ένα σχετικό κομπρεσιον, ανάλογα το πετάλι), και ενεργοποιώντας το 2ο έχεις distortion. Πολύ πρακτικό σε ροκ. Καλός είναι και ο κομπρεσορας, αλλά εάν έχει μόνο τρεις θέσεις για πετάλια, με κλειστά μάτια θα επελεγα od, dist, delay. Όλα αυτά εάν έπαιζα σε καθαρό καναλι ενισχυτή. 
Συμφωνώ απόλυτα, μπορείς να μου προτείνεις ένα low και ένα dist? Γενικά το bossακι το εμπιστευομαι αλλά προτιμώ να μου πεις τι θα αγόραζες. 

 
Ο κομπρεσορας θα σου παχύνει τον καθαρό ήχο, θα δώσει sustain, θα μπουσταρει το drive που έχεις μετά, αλλά μέχρι εκεί. Δεν θα σου δώσει crunchy/low gain ήχο, που να κοβει. Και ούτε μπορείς με την gretcsh να ρίχνεις vol κιθαρας, αποτελεσματικά, για να "καθαρίσει' το drive.

Ιδανικό ειναι δύο drives, για μένα. Με το πρώτο έχεις (εάν θες μόνιμο) low gain ήχο (ο οποίος θα έχει ένα σχετικό κομπρεσιον, ανάλογα το πετάλι), και ενεργοποιώντας το 2ο έχεις distortion. Πολύ πρακτικό σε ροκ. Καλός είναι και ο κομπρεσορας, αλλά εάν έχει μόνο τρεις θέσεις για πετάλια, με κλειστά μάτια θα επελεγα od, dist, delay. Όλα αυτά εάν έπαιζα σε καθαρό καναλι ενισχυτή. 


Ένας καλός κομπρέσορας είναι πιο χρήσιμος από ένα δεύτερο drive για εμένα γιατί:

1. Θα βοηθήσει να έχεις πιο γεμάτο ήχο στις χαμηλές εντάσεις και στα καθαρά και στα βρώμικα σε ήπια settings.

2. Αντί για δεύτερο drive μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα drive με καλό stacking, να τον βάλεις πρίν από αυτό και να σου μπουστάρει το drive, άρα να έχεις περισσότερο ή λίγότερο drive. Μπορείς ακόμη, αν και συμβαίνει πιο σπάνια να τον βάλεις μετά το drive και να τον χρησιμοποιήσεις σαν booster/sustainer. 

Επειδή ο OP θα χρησιμοποιήσει την πεταλιέρα και με ακουστική σε σκηνές, ένας καλός, αθόρυβος και κατά προτίμηση optical compressor είναι must για εμένα. 

 
Proco rat σαν 2ο. Δεν θα κοίταζα άλλο, στα λεφτά αυτά. Μου αρέσει και το blues driver bd2.

Σαν πρώτο δες προς ibanez tube screamer mini, ή κάνα ts9. Και sd1 μια χαρά είναι.

Είναι σχετικά οικονομικά και αντέχουν μπόλικη κακομεταχείριση. Γι'αυτό δεν σου προτείνω επώνυμους κλώνους, διότι δεν αντέχουν και τόσο.

 
Ένας καλός κομπρέσορας είναι πιο χρήσιμος από ένα δεύτερο drive για εμένα γιατί:

1. Θα βοηθήσει να έχεις πιο γεμάτο ήχο στις χαμηλές εντάσεις και στα καθαρά και στα βρώμικα σε ήπια settings.

2. Αντί για δεύτερο drive μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα drive με καλό stacking, να τον βάλεις πρίν από αυτό και να σου μπουστάρει το drive, άρα να έχεις περισσότερο ή λίγότερο drive. Μπορείς ακόμη, αν και συμβαίνει πιο σπάνια να τον βάλεις μετά το drive και να τον χρησιμοποιήσεις σαν booster/sustainer. 

Επειδή ο OP θα χρησιμοποιήσει την πεταλιέρα και με ακουστική σε σκηνές, ένας καλός, αθόρυβος και κατά προτίμηση optical compressor είναι must για εμένα. 
Καταλαβαίνω τι λες και σε ευχαριστώ. Έχει λογική. 

 
Ένας καλός κομπρέσορας είναι πιο χρήσιμος από ένα δεύτερο drive για εμένα γιατί:

1. Θα βοηθήσει να έχεις πιο γεμάτο ήχο στις χαμηλές εντάσεις και στα καθαρά και στα βρώμικα σε ήπια settings.

2. Αντί για δεύτερο drive μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα drive με καλό stacking, να τον βάλεις πρίν από αυτό και να σου μπουστάρει το drive, άρα να έχεις περισσότερο ή λίγότερο drive. Μπορείς ακόμη, αν και συμβαίνει πιο σπάνια να τον βάλεις μετά το drive και να τον χρησιμοποιήσεις σαν booster/sustainer. 

Επειδή ο OP θα χρησιμοποιήσει την πεταλιέρα και με ακουστική σε σκηνές, ένας καλός, αθόρυβος και κατά προτίμηση optical compressor είναι must για εμένα. 


Όλα αυτά τα κάνει ο comp. Είναι must σε ρυθμικά με low gain και καθαρό παίξιμο, και σίγουρα απαραίτητο σε ακουστική.

Βέβαια, ο ΟΡ αναφέρει ότι θα φτιάξει 2ο setup για ακουστική.

Επίσης, όπως ανέφερα παραπάνω, σε καθαρό κανάλι με κομπρεσορας δεν μπορείς να έχεις low to mid gain ήχο. 

Παρόλαυτα, είναι σημαντικό να εντοπίσει ακριβώς τι ήχους θέλει, και έπειτα να αποφασίσει πως πρέπει να πορευτεί. Εάν παίζει ρυθμικά, και δεν χρειάζεται high gain ήχους, τότε μια χαρά βολεύεται με ένα drive, και κομπρεσορας πίσω του.

Εάν παίζει lead, τότε αλλάζει το πράγμα.

 
Όλα αυτά τα κάνει ο comp. Είναι must σε ρυθμικά με low gain και καθαρό παίξιμο, και σίγουρα απαραίτητο σε ακουστική.

Βέβαια, ο ΟΡ αναφέρει ότι θα φτιάξει 2ο setup για ακουστική.

Επίσης, όπως ανέφερα παραπάνω, σε καθαρό κανάλι με κομπρεσορας δεν μπορείς να έχεις low to mid gain ήχο. 

Παρόλαυτα, είναι σημαντικό να εντοπίσει ακριβώς τι ήχους θέλει, και έπειτα να αποφασίσει πως πρέπει να πορευτεί. Εάν παίζει ρυθμικά, και δεν χρειάζεται high gain ήχους, τότε μια χαρά βολεύεται με ένα drive, και κομπρεσορας πίσω του.

Εάν παίζει lead, τότε αλλάζει το πράγμα.
Δυστυχώς είναι περίεργο το θέμα με τον ήχο μου. Αναλόγως μπάντας αλλάζει το ύφος. Συγκεκριμένα σε ένα live που έχουμε τον Σεπτέμβριο θα παικτουν jazz κομμάτια σε συνδυασμό με progressive κομμάτια , όπου φανταστείτε πιθανα να έχω και διαφορετικές κιθάρες (παίζουν διαφορετικά κουρδίσματα κτλ κτλ). Ειδικά στο συγκεκριμένο live θα χρειαστώ σίγουρα διαφοροποίηση στο drive γιατί φανταστείτε κάποια κομμάτια έχουν αυτή την απαίτηση, έντονη διαφορά από τα chords στο lead. Και επειδη είναι δυο κιθάρες Εναλλάσσονται. Ειδικά με την Grench δεν μπορώ πολύ εύκολα να το κάνω αυτό με το drive γιατί έχει και χάλια ποντεσιομετρα. Όποτε χρειάζομαι το setup σε ένα βαθμό να με καλύπτει και στα δυο. Επίσης είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί στο ίδιο gig να μπει και ακουστική κιθάρα όποτε λογικά ο compressor θα πρέπει σίγουρα να είναι μέσα στις επιλογές μου. 
 

 
Θα μπορούσε να σε "καλύψει" ο κομπρεσορας του mooer. Αλλιώς πας για comp, overdrive, distortion....

 
Ειδικά στο συγκεκριμένο live θα χρειαστώ σίγουρα διαφοροποίηση στο drive γιατί φανταστείτε κάποια κομμάτια έχουν αυτή την απαίτηση, έντονη διαφορά από τα chords στο lead.
Ok, ας τα πιάσουμε ένα ένα. Πώς φαντάζεσαι τους δύο βρώμικους ήχους; Δώσε μας ένα παράδειγμα.

Πές λίγο και για το διαθέσιμο budget.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top