Σε ποιά Studio για online mixing/mastering και πως;

thory

Νέο μέλος
Μηνύματα
49
Πόντοι
6
..σε μια Dubstep παραγωγή που δουλεύω εδώ και λίγες μέρες.

Το θέμα είναι το εξής όμως,επειδή δεν διαθέτω τον απαραίτητο εξοπλισμό(το κομμάτι το φτιάχνω με κάτι sony headphones και βημα βημα συγκρινοντας τον ηχο με άλλα γνωστά κομμάτια :-\ )θα ήθελα να μου προτείνεται κάποια καλά και οικονομικά Studios για να στείλω το κομμάτι για Mixing/Mastering και να με βοηθήσετε με κάποιες απορίες/ερωτήσεις που έχω :)

Καταρχάς δουλεύω με το Cubase sx 24bit 48000khz σε windows xp.

1.Όλα τα κανάλια του project είναι Audio tracks,Wav files απ'τις βιβλιοθήκες που έχω με samples και loops και κάποια midi trcaks τα έκανα audio export και τα ξαναφόρτοσα σαν wav.

Τώρα,αν έχω καταλάβει καλά,θα κάνω το κάθε κανάλι ξεχωριστά audio export θα τα μαζέψω σε ένα φάκελο και με αυτή τη μορφή θα στείλω το project στο studio σωστά?Να φανταστώ πως κάποιες επεξεργασίες πχ pan,volume,eq,compression που έκανα ταυτόχρονα με την ενορχήστρωση να τα έχω όλα στο 0 πριν το export έτσι?

2.Η ερώτηση αυτή προφανώς αφορά το κάθε στούντιο ξεχωριστά,αλλά σε γενικές γραμμές πως γίνεται η συνεννόηση για όλο το πρότζεκτ?πχ θα του δώσω συγκεκριμένες κατευθύνσεις για το κάθε κανάλι ξεχωριστά για το πως θέλω να ακούγεται η έναν γενικό προσανατολισμό με κάποια κομμάτια/παραδείγματα?

3.Αν δεν με ικανοποιεί το τελικό αποτέλεσμα μπορώ να ακυρώσω την συνεργασία?

4.Τελείως υποθετική ερώτηση μην με πάρετε απ τα μούτρα,ας υποθέσουμε πως το κομμάτι που έχω στείλει για μίξη μετά θέλω να το παρουσιάσω σε μια δισκογραφική για ακρόαση,διασφαλίζεται με κάποιον τρόπο οτι δεν θα διαρεύσει/χρησιμοποιηθεί απο πριν από κάποιον τρίτο οπουδήποτε χωρίς να ερωτηθώ?

Ευχαριστώ!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Dubstep

Χουμμμ... Ισως το πιο ελαστικο ειδος ως προς την ακουστικη προσεγγιση.

Ακουσμα που στηριζεται κυριως στην υποκειμενικοτητα του δημιουργου του.

Δυσκολα θα χρησημοποιηθουν οι φρασεις, σωστο η λαθος.

Απ οτι γραφεις εχεις φτιαξει τον ηχο που θες, με compression, eq

και εχεις τοποθετησει τους ηχους σου στο χωρο. Την μειξη για ποιον

λογο τη θες?

Η αισθητικη καποιου αλλου θα φερει διαφορετικο αποτελεσμα.

Φανταζομαι οτι το

"3.Αν δεν με ικανοποιεί το τελικό αποτέλεσμα..."

ειναι κατι που θα συμβει εαν εχεις φτιαξει το επιθυμητο για σενα ακουσμα.

Στην περιπτωση λοιπον που η μειξη σου για σενα ειναι ενταξει χρειαζεσαι

μονο mastering, οπου κι εκει θα εχεις ηχητικες αλλαγες εστω κι αν αυτες

ειναι στο επιπεδο ελαφριας πινελιας.

Για μειξη λοιπον πας μονο εαν θες να πετυχεις κατι αλλο, απο αυτο

που εχεις κανει και δεν γνωριζεις το πως. Σε αυτη την περιπτωση το

αποτελεσμα εξαρταται απο το κατα ποσο μπορεις να μεταφερεις στον

συνεργατη που θα επιλεξεις την επιθυμια σου... Μπορεις?

Για το 1 και 2

Θα πραξεις αναλογα με το τι θα σου ζητησει το στουντιο.

Για το 4

Το κατοχυρωνεις.

 
Καλησπέρα!

Την μίξη για ποιον λογο τη θες?
Όπως είπα και πιο πάνω δεν διαθέτω τον απαραίτητο εξοπλισμό(χώρο,ηχεία κλπ),ναι η μίξη που έκανα με ικανοποιεί,εν μέρει, αλλά στα logitech pc ηχεία μου,οπουδήποτε αλλού δοκίμασα να την ακούσω άκουγα ένα πράγμα αρκετά διαφορετικό από αυτό που είχα φτιάξει.

"3.Αν δεν με ικανοποιεί το τελικό αποτέλεσμα
Προφανώς και θα επηρεάσει το αποτέλεσμα η αισθητική του ηχολήπτη που θα αναλάβει την μίξη,είναι δεδομένο αυτό.Εγώ μίλαγα για καταστάσεις όπου το συνολικό αποτέλεσμα που θα μου παρουσιάσει να απέχει αρκετά από αυτό που του είχα κάνει σαφές οτι θέλω.

Για μειξη λοιπον πας μονο εαν θες να πετυχεις κατι αλλο, απο αυτο που εχεις κανει και δεν γνωριζεις το πως
Σίγουρα υπάρχουν και πράγματα που δεν έχω την γνώση/εμπειρία να τα κάνω,βασικά δεν έχω την δυνατότητα καν να πειραματιστώ αξιοπρεπώς.

Σε αυτή την περίπτωση τοαποτέλεσμα εξαρτάται από το κατά πόσο μπορείς να μεταφερεις στον συνεργατη που θα επιλεξεις την επιθυμια σου... Μπορεις?
Σε μια "online Συνεργασία" τέτοιου τύπου δεν νομίζω οτι υπάρχει καλύτερος τρόπος απ τα ηχητικά παραδείγματα,ανάλογα και τους περιορισμούς βεβαία.Και φυσικά κάνωντας μια συνολική η λεπτομερείς τοποθέτηση για το πως το έχω στο μυαλό μου, γιατί να είναι τόσο δύσκολο? Ίσως να παίξει ρόλο και η δεκτικότητα,η όρεξη και η υπομονή του άλλου..(?)

Για το 4 Το κατοχυρωνεις.
ΑΕΠΙ?

Ταχυδρομείο?

Ισως μου διαφεύγει κάποιος άλλος τρόπος?

ίσως να κάνω ενα search με τον όρο κατοχύρωση μουσικής?? ;D

Κάποια studio για online mixing?Κάποια που βρήκα ζήταγαν 70,80,100e το κομμάτι..??..?? :o

 
Η καλυτερη λυση ειναι να κλεισεις ραντεβου και να μιλησεις απο κοντα, συνηθως φερνεις και μερικα δειγματα απο μουσικες που θεωρεις οτι το υφος της ταιριαζει με αυτο που θελεις να επιτυχεις. Τωρα για το κοστος, οι τιμες που ανεφερες ειναι λογικες, συνηθως γινεται χαμηλοτερη χρεωση οταν δεν ειναι πολλα καναλια.

Νικος

 
thory είπε:
(?)ΑΕΠΙ?

Ταχυδρομείο?

Ισως μου διαφεύγει κάποιος άλλος τρόπος?

ίσως να κάνω ενα search με τον όρο κατοχύρωση μουσικής?? ;D
Η ΑΕΠΙ δε παίζει ρόλο. Το ταχυδρομείο το συστήνει μεν η εθνική βιβλιοθήκη αλλά σώθηκες...

Πρακτικά ή θα το ανεβάσεις στο copyright.org ή κάτι τέτοιο.

Αλλα σκέψου το κι έτσι: Τα κομμάτια σου μπορεί να είναι τα αριστουργήματα που νομίζεις, αλλά οι πιθανότητες λένε πως όχι... Ούτε τα δικά μου, ούτε κανενός! Αν ο τύπος που θα συνεργαστείς πάει να σου κλέψει θα χάσει τη δουλειά τη, τη φήμη του και όλη του τη ζωή πρακτικά. Δε γινονται εύκολα αυτά τα πράγματα...

Κάποια studio για online mixing?Κάποια που βρήκα ζήταγαν 70,80,100e τo κομμάτι..??..?? :o
Θα σου δώσω κάποια δικά μου νούμερα. Έχω επενδύσει περι τις 20,000 ευρώ με τα χρόνια στο προσωπικό μου στούντιο. Αν βάλεις μέσα και τις σπουδές που έχω κάνει (ΠΟΛΛΑ χρόνια) τότε καταλαβαίνεις ότι αν είναι να ξοδέψω ένα αριθμό ωρών πάνω στα κομμάτια σου, χρησιμοποιόντας τα μηχανήματα που έχω αγοράσει, δε μπορώ να παίρνω 5 ευρώ την ώρα... Έτσι δεν είναι;
Πόσο μάλλον που το δικό μου είναι πρακτικά ένα στούντιο της πλάκας και άλλο έχουν επενδύσει ΠΟΛΛΑ λέφτα στο στούντιο τους και ανθρωποώρες αμέτρητες...

100 ευρώ για ΜΙΞΗ (όχι μαστερινγκ) δεν είναι καθόλου παράλλογο για εμένα.

 
Καλησπερα

...στα logitech pc ηχεία μου,οπουδήποτε αλλού δοκίμασα να την ακούσω άκουγα ένα πράγμα αρκετά διαφορετικό...
Αυτο δεν το γλυτωνεις. Φανταζομαι οτι εχεις προσεξει πως οι

διαφορες που περιγραφεις υπαρχουν και στις επωνυμες παραγωγες.

Η επιτυχια ομως αυτων και γενικοτερα μιας σωστης μειξης εγκειται

στο γεγονος οτι ακουγονται τα παντα, ασχετα με την δυνατοτητα

του συστηματος αναπαραγωγης.

Αυτο

...το συνολικό αποτέλεσμα που θα μου παρουσιάσει να απέχει αρκετά από αυτό που του είχα κάνει σαφές οτι θέλω.
απο αυτο

...δεν νομίζω οτι υπάρχει καλύτερος τρόπος απ τα ηχητικά παραδείγματα...
ειναι μακρια.

Το "παραδειγμα" με το "σαφες" απεχουν. Κι εκει ειναι το προβλημα.

Μην αναρωτιεσαι "γιατι να ειναι τοσο δυσκολο". Δεν εχει να κανει

με την "δεικτικοτητα, την ορεξη η την υπομονη του αλλου", αλλα

μονο με την αδυναμια των ορων που χρησιμοποιουνται. Εαν

παρατηρησεις θα δεις οτι ελαχιστες φορες, ακους-διαβαζεις

λεξεις που αφορουν την φυσικη εννοια του ηχου. Αντιστοιχα κατα

κορον θα ακουσεις λεξεις που αφορουν αλλα φυσικα μεγεθη.

Πχ ογκος, αερας, λαμπροτητα και πολλα αλλα που δεν μου

ερχονται στο μυαλο αυτη τη στιγμη. Δυστυχως ομως δεν εχω

να σου προτεινω τιποτα καλυτερο απο αυτο που εχει προταθει,

δηλ ηχητικο παραδειγμα.

Κάποια που βρήκα ζήταγαν 70,80,100e το κομμάτι..?
Ας υποθεσουμε οτι στελνεις σε ενα στουντιο το κομματι σου

το οποιο εχει διαρκεια 4-5 λεπτα και αποτελειται απο 10 tracks.

Ο ηχοληπτης θα τα περασει στο συστημα του και το πρωτο

πραγμα που θα κανει ειναι να τα ακουσει ενα-ενα ξεχωριστα.

Για αρχη λοιπον εχει φαει 1 ωρα μονο και μονο για να ακουσει

επιδερμικα το υλικο χωρις να εχει αγγιξει κατι.

Εστω οτι τα καναλια που εχεις στειλει ειναι ιδανικα. Φτιαγμενα

χωρις χρονικα μικροπροβληματα, απαλαγμενα απο φυσιματα

και με σωστα κοψιματα, χωρις το συνηθισμενο τσικ, κλικ, κλοπ

κατα τη διαρκεια της μεταβασης απο τη μια λουπα στην αλλη.

Θα ξεκινησει λοιπον το απαραιτητο leveling πρωτα απ ολα.

Κατα τη γνωμη σου ποσο χρονο θα παρει η διαδικασια

απο καποιον παρα πολυ γρηγορο και ικανο ηχοληπτη για

αυτα τα 10 καναλια? Αφου αποφασισεις για τον λογικο χρονο

που θα χρειαστει κανε την προσθεση με την αρχικη 1 ωρα.

Επειτα ορισε το νουμερο που θες να χρεωνει την ωρα το στουντιο...

Ασχετα με τα παραπανω ισως η ακολουθη ιδεα δουλεψει.

Αφου κανεις την κατοχυρωση ανεβασε τη μειξη σου εδω.

Θα ακουσεις πολλες και διαφορετικες γνωμες-συμβουλες

οι οποιες πολυ πιθανον να βοηθησουν.

Καλη επιτυχια οπως κι αν κινηθεις.

 
Όταν ένας δημιουργός δημιουργεί ένα πρωτότυπο προϊόν της σκέψης του (όπως πχ είναι και η μουσική), τότε αυτόματα γίνεται ο πνευματικός δημιουργός αυτού του έργου. Δεν χρειάζεται λοιπόν να το "κατοχυρώσει". Ωστόσο, σε περίπτωση που κάποιος τρίτος το "κλέψει" και το παρουσιάσει για δικό του, τότε μόνον δικαστικά μπορεί να λυθεί το ζήτημα. Ωστόσο, θα πρέπει τα δύο αυτά έργα να έχουν σημαντικότατες ομοιότητες, ώστε να μπορέσεις να πεις ότι ο άλλος στο "έκλεψε". Στο δικαστήριο λοιπόν, έρχεται το ζήτημα της απόδειξης: θα πρέπει ο καθένας να προσπαθήσει να αποδείξει ότι το έργο το δημιούργησε ΠΡΩΤΟΣ αυτός και όχι ο άλλος. Κατά τη γνώμη μου, ο πιο έγκυρος τρόπος για να μπορέσει ένας δημιουργός να αποδείξει ότι το συγκεκριμένο έργο μια συγκεκριμένη στιγμή ήταν δικό του, είναι, είτε να το κυκλοφορήσει ευρέως στο εμπόριο, είτε, ακόμα καλύτερα, να το καταθέσει σε έναν συμβολαιογράφο. Πώς γίνεται το τελευταίο; Γράφεις το έργο σου σε παρτιτούρα. Όσο αναλυτικότερα και ορθότερα το καταγράψεις, τόσο καλύτερα. Το τυπώνεις, και το παίρνεις σε έναν συμβολαιογράφο για να το καταθέσεις (θα του ζητήσεις να κάνεις κατάθεση εγγράφου). Μαζί με την παρτιτούρα σου, μπορείς αν θέλεις να έχεις γράψει το έργο σου σε ακουστική μορφή σε ένα CD (πχ σε μορφή wav κλπ), ώστε να καταθέσεις και το CD ως έγγραφο, μαζί με την παρτιτούρα σου. Ο συμβολαιογράφος καταχωρεί μόνιμα στο αρχείο του τα έγγραφα που του κατέθεσες, και συντάσσει ένα επίσημο έγγραφο (μοιάζει σαν συμβόλαιο), και σου δίνει ένα αντίγραφό του. Αν λοιπόν ποτέ, κάποιος κλέψει ένα έργο σου και θελήσεις να του κάνεις δικαστήρια, θα μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις το υλικό που κάποτε κατέθεσες στον συμβολαιογράφο, ως αποδεικτικό στοιχείο για την πνευματική σου ιδιοκτησία. Ωστόσο, αν αυτός που σου "έκλεψε" το έργο παρουσιάσει μια δική του κατάθεση σε συμβολαιογράφο προγενέστερη από τη δική σου, τότε θα είναι λογικό να κερδίσει αυτός το δικαστήριο. Το ίδιο θα γίνει αν αυτός που ισχυρίζεσαι ότι σου έκλεψε το κομμάτι σου, το είχε κυκλοφορήσει ευρέως στο εμπόριο πολλά χρόνια πριν εσύ το καταθέσεις στον συμβολαιογράφο. Παλιότερα η Εθνική Βιβλιοθήκη δεχόταν και αυτή καταθέσεις εγγράφων και μάλιστα δωρεάν. Ωστόσο νομίζω ότι πλέον δεν δέχεται, αλλά μπορείς να ρωτήσεις. Δεν ξέρω πόσα χρήματα μπορεί να σου ζητήσει ο κάθε συμβολαιογράφος για την κατάθεση εγγράφου. Μπορείς να κάνεις μια έρευνα αγοράς στους συμβολαιογράφους για να βρεις μια συμφέρουσα τιμή. Επιπλέον, σε συμφέρει οικονομικά να καταθέτεις στο συμβολαιογράφο πολλά έργα σου μαζί, και όχι ένα-ένα ξεχωριστά. Διότι νομίζω ότι πληρώνεις την πράξη κατάθεσης που θα σου συντάξει ο συμβολαιογράφος, και όχι το πόσες παρτιτούρες σου θα του καταθέσεις σε κάθε του πράξη. Δηλαδή, αν τυπώσεις τις παρτιτούρες 10 τραγουδιών σου και τις καταθέσεις όλες μαζί στο συμβολαιογράφο, θα πληρώσεις μόνο για μία κατάθεση. Αν πάρεις μόνον ένα τραγούδι σου και το καταθέσεις στο συμβολαιογράφο, νομίζω πάλι το ίδιο ποσό θα πληρώσεις.

Ως προς το θέμα του στούντιο που αναφέρεις: Αφού ούτως ή άλλως θα πληρώσεις αρκετά χρήματα σε studio, γιατί δεν προτιμάς να αγοράσεις ένα καλό ζευγάρι ακουστικών ή και ηχείων, και να προσπαθήσεις να κάνεις μόνος σου την δουλειά σου ή έστω το μεγαλύτερο μέρος αυτής (πχ την μίξη); Έχεις ήδη ένα πολύ καλό πρόγραμμα. Αν δεν ξέρεις να το χειρίζεσαι επαρκώς, μπορείς να βρεις στο ίντερνετ (πχ στο Youtube αλλά και αλλού) πάρα πολλά βίντεο που σου δείχνουν πώς να το χρησιμοποιείς και σε μαθαίνουν ένα σωρό κόλπα. Αξίζει τον κόπο να προσπαθήσεις, διότι τις γνώσεις του προγράμματος που θα αποκομίσεις θα τις χρησιμοποιήσεις και στα μεταγενέστερα έργα σου. Ο ιδιοκτήτης ενός studio είναι λογικό να θελήσει να πληρωθεί για τις ώρες που θα σου αφιερώσει, καθώς και για τον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιήσει για σένα, ο οποίος είναι πολύ ακριβός.

 
Έχει ένα πολύ καλό στις Σερρες, ψάξτο λίγο στο νετ. Εκεί βγήκε μία ενδιαφέρουσα δουλειά, μία μπάντα που λέγεται Tuber. Ψαξτο λίγο, μου φάνηκε πολύ καλή μίξη και κάνουν e mix. Τώρα για μάστερ εγώ κάνω στο elephat studios, αν θες πληροφορίες με πμ σου δίνω τηλ. Πολύ καλό αποτέλεσμα και τιμές. Τις διαδικασίες θα στις εξηγήσουν οι τεχνικοί του εκάστοτε στούντιο το πως θέλουν να είναι τα αρχεία για να γίνει η δουλειά.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα