βρε θα πιστέψω στο τέλος ότι λόγω ηλικίας έχω άνοια... :'(
πολύ καλά τα λες και τα κάνεις ακριβώς όπως κι εγώ όταν επιβάλεται από το περιεχόμενο προς επεξεργασία και τον χρόνο μου...
αλλάααααααααα...
είναι αυτό που προσπαθώ να σου πω να αποφύγεις (κατά το δυνατόν), για να μην εφαρμόσεις μια διαδικασία συνολικά στο track
και οπουδήποτε αλλού υπάρχει η στοχοποιημένη συχνότητα και οι γειτονικές της
(όπου αναγκαστικά επεμβαίνεις όσο και να "κλείσεις" το q στο eq δημιουργώντας "τρύπες" ή "μουντάδα" κλπ)...
εγώ απλά ανέφερα και μια πρώτη προσέγγιση που αν η όρεξη σου και το μεράκι σου σε κάνει να ασχοληθείς, μπορεί να σου δώσει
και μια άλλη διάσταση ακόμα σε αυτά που έκανες μέχρι τώρα...
άντε να ξαναδοκιμάσω... ο ταλαίπωρος επίδοξος καζαντζίδης τραγουδά (ή προσπαθεί να το κάνει...) τη λέξη
μ' ανάβεις (ή μανάβης αν προτιμάς)....το έρμο το ς σου παίρνει τ' αυτιά...
έχεις πολλούς τρόπους να το διορθώσεις...
πρώτον με ένα De-Esser.... δεύτερον με τον τρόπο που περιέγραψες και τρίτον με τον τρόπο που προσπαθώ να σου
δώσω να καταλάβεις πριν καταφύγεις στους δύο πρώτους....
κάνοντας πχ ένα automation volume στο σημείο που είναι το S ρίχνεις όσα db χρειάζεται την ένταση του...
μόνο σάυτό...
είχαμε δηλαδή σχηματικά: "μ' α ν ά β ε ι Ssss" και το κάνουμε "μ' α ν ά β ε ι ς sss" χωρίς να πειράξουμε καθόλου την
συχνοτική ισορροπία, ούτε του "s" ούτε κανενός άλλου σημείου του track ούτε του συνόλου της ηχητικής πληροφορίας που εμπεριέχεται...
το ίδιο ισχύει σαν πρακτική και για "φ" και για "ψ" κλπ ακόμα και στην μέση της λέξης αν υπάρχουν...
(επειδή το volume automation στα daw's είναι επίπονη και χρονοβόρα -και δυστυχώς όχι πάντα ακριβής- διαδικασία, σε ξαναπάω
στην ευκολία της spectral απεικόνισης του Audition που ανέφερα σε προηγούμενο μου post, όπου πλέον η διαδικασία
γίνεται παιχνιδάκι, με "χρωματάκια" και πανεύκολη απομόνωση οποιουδήποτε σημείου της προς επεξεργασία κυματομορφής...)
τώρα αν ο τραγουδιάρης φοράει "σιδεράκια" ή έχουμε κάνει απρόσεκτο take και το προς διόρθωση σύμφωνο εξακολουθεί να ενοχλεί,
περνάμε στην φάση που περιέγραψες αλλά μόνο στο σημείο που έχει πρόβλημα και όχι σε όλο το track...
τι να πω άλλο... είναι όντως δύσκολο γράφοντας (και εν μέσω της δουλειάς σου..) να φτιάχνεις γραπτά tutorials για πράγματα
που συνήθως δείχνονται σε λίγα λεπτά και έχεις την απαίτηση να καταλάβει κι ο άλλος...
ΥΓ. υπόψη ότι είναι προσωπικές μου τεχνικές (παρόμοιες εφαρμόζω και για το compression αν μου δοθεί η δυνατότητα)
που φυσικά επαγγελματικά σπάνια τις εφαρμόζω απλά γιατί κανένας δεν τις πληρώνει στις εγχώριες φαστ φουντ παραγωγές ...
αναφέρονται εδώ γιατί στο σπίτι αν υπάρχει μεράκι με την βοήθεια της τεχνολογίας γίνονται πια θαύματα...που είναι οι εποχές
που αναγκαζόμασταν να γίνουμε "ταχυδακτυλουργοί" "κολλώντας" πολλές φορές σε real time takes ένα "ς" φέρνοντας τα
μοτέρ των πονυκάναλων στα όρια τους...
ΥΓ2. σόρρυ για το συντακτικό, δεν προλαβαίνω να διαβάσω τι έγραψα και ελπίζω αυτή τη φορά να σου έδωσα να καταλάβεις τι εννοούσα...
αλλιώς πάρε με τηλ... αμάννννννν... ;D ;D ;D