Ρυθμίσεις compressor για ραδιοφωνική χρήση

vagelis40

Νέο μέλος
Μηνύματα
3
Πόντοι
1
Καλησπέρα σε όλους.

Θα ήθελα εάν φυσικά είναι δυνατόν να δώσετε κάποια παραδείγματα για ρύθμιση compression που θα αφορά στην ραδιοφωνική χρήση του.

Σας ευχαριστώ

 
θέλεις να κανεις ducking? (αν θυμαμαι καλα ετσι λεγεται)

δηλαδη οταν μιλας στο μικροφωνο να χαμηλωνει αυτοματα η μουσικη ή κατι αλλο?

το πρωτο αν θες πρεπει να εχεις compressοr με εισοδο side chain .

σε αυτην βαζεις τη φωνη και στην ουσια η ενταση της ρυθμιζει το threshold του cdompressor . kanonizei δηλαδη ποτε θα <<ανοιξει>> ο κομπρεσσορας

boody

 
Εω αγοράσει μία ψηφιακή κονσόλα η οποία έχει σύστημα compression για κάθε κανάλι. Εγώ θα χρησιμοποιήσω τον compressor μόνο στην έξοδο.

Δεν θέλω να χαμηλώνει η μουσική μόνη της, όταν μιλάει κάποιος στο μικρόφωνο.

Θέλω μόνο να μου δώσετε ένα παράδειγμα, εάν φυσικά γνωρίζετε, για τις γενικές ρυθμίσεις (threshold, ratio κ.λ.π.), για την ραδιοφωνική εκπομπή.

Σας ευχαριστώ

 
δεν εχω εμπειρια για το τι χρειαζεται το ραδιοφωνο.

φανταζομαι οτι ενα ratio 1:2 1:3 θα ειναι οκ

απο κει και περα το threshold εξαρταται απο το gain με το οποιο μπαινει το σημα μεσα στον κομπρεσορα. οπότε κατεβαζε απο το 0 προς τα κατω σιγα σιγα και ακου μεχρι να δεις οτι δρα ο κομπρεσορας . σταματα σε ενα σημειο που σου αρεσει .προσοχη αν το παρακανεις θα ακουγεται ο θορυβος (backgrouund noise)

αν δε βγαλεις ακρη θα γινω αναλυτικοτερος. σορι για την προχειροτητα αλλα γραφω απο καφε , ειμαι διακοπουλες.

τα λεμε

 
προσοχη to παραπανω ratio για την μουσικη μαλλον ειναι πολυ. για τι φωνη σου moy φαινεται οκ.

να θυμασαι οτι ουτως ή αλλως και τα ραδιοφωνικα μηχανηματα σου πριον τον πομπο κομπρεσσαρουν λιμιταρουν γιαυτο προσοχηηηηη!!!!!

 
ratio 1:3 ? χεχε, μαλλον 3:1 ενοεις, αμα υπηρχε τετιο setting(1:3!) θα τα τιναζε ολα στον αερα διοτι για καθε 1 db που περναγε το theshold θα του εβγαζε 3...θα ηταν φονικο expansion.

Αμα απλος δεν θες να εχεις clips vagelis και αναλογα με την μουσικη που παιζεις, βαλε το theshold -0.2, -0.4db, Attack 0, release 1 second(και πιο μεγαλο αμα βλεπεις οτι χοροπηδαει, δεν κανεις mixing,radio show ειναι), ratio 10:1 που απο εκει και πανω, 10+ θεωρειται limiting. To gain δεν θα χρειαστει να το πειραχεις σε αυτο το setting γιατι απλος κοβεις τα peaks απο τις κορυφες, δεν εχεις χαμηλο theshold.

Ε μετα παιξε για καποια ωρα και κοιτα το reduction meter στον compressor, αμα εχεις συνεχεια πανω απο 6 db τοτε το παρακανεις. Τοτε χαμηλωνεις απο τα fader, η το master. Στο ραδιοφωνο γενικα τα κανουν ολα τυροπιτα για να ακουγονται πιο δυνατα, δηλαδη limiting στο επακρο, αμα θες να ακουγεται σωστα αυτο που παιζεις μην ακολουθησεις παρα πολυ αυτη τη τεχνικη.

 
Προσπάθησε να δώσεις στη φέτα με την μουσική σου απλά λίγο όγκο ..μην το παρακάνεις γιατί θα ‘’μπουκώνει ‘’ το σήμα σου.. Μιας και έχεις σε κάθε φέτα κομπέσσορα καλό θα ήταν να κομπρεσσάρεις λίγο περισσότερο το μικρόφωνο σου έτσι ώστε να μην υπερβαίνεις το όριο.(κάνε δοκιμές πριν παίξεις αέρα)

Πάντως απ ότι καταλαβαίνω έχεις ερασιτεχνικό ράδιο(και καλά κάνεις) και πιστεύω ότι δεν αξίζει να παιδεύεσαι ιδιαίτερα μιας και για να φτάσεις σε επίπεδο ηχου επαγγελματικού σταθμού θα πρέπει να δώσεις για processor κανά 5αρι χιλιάδες euro.. :lol:

 
να θυμασαι οτι ουτως ή αλλως και τα ραδιοφωνικα μηχανηματα σου πριον τον πομπο κομπρεσσαρουν λιμιταρουν γιαυτο προσοχηηηηη!!!!!

Ποια ραδιοφωνικά μηχανήματα κομπρεσσάρουν ??

 
απ ' οτι ξερω τα μηχανηματα εκπομπης λογω μικροτερης δυναμικης περιοχης απο το ακουστικο σημα των μηχανηματων αναπαραγωγης κανουν αναγκαστικα συμπιεση του σηματος προκειμενου να το μεταφερουν χωρις να το παραμορφωσουν/ψαλιδισουν.

 
σωστα aztec 1:3 ειναι expansion

αν βαλει μονο -0,4 db όπως λες νομιζω οτι το πιο πιθανο ειναι να του κοψει μονο λιγο αερα και καθολου ηχο αφου το πιο πιθανο ειναι ο ηχος να χτυπα λιγο χαμηλοτερα. του προτεινεις με λιγα λογια ενα αμυδρο λιμιτινγκ. οσον αφορα την μουσικη συμφωνω αλλα αν προκειται για ομιλια προτεινω ρυθμισεις που να κοντρολλαρουν την αυξομοιωση των δυναμικων και να κανουν να ακουγονται τα παντα ακομη και οι ψιθυροι(λεμε τωρα)

 
Απο τη στιγμη που ο ανθρωπος mixarei πανω σε κονσολα και οχι σε dj mixer, μπορει να δωσει οσο γκαζι θελει απο το master της consolas:>... στο master θα το εβαζε το compresssion σε post mode δηλαδη ο compressor θα εμπαινε μετα το master fader και οχι πριν:>...δεν κανει κανεις compression στο single channel σε ηδη processed μουσικη.(τωρα η φωνη αλλο πραγμα, αλλα ενα αναλογο setting με χαμηλοτερο theshold και λιγοτερο ratio θα δουλευε καλα σε single)

η δικια μου ιδεα δηλαδη τον αφηνει να παιξει οσο δυνατα θελει, χωρις clips, αμα mixarei 2 τραγουδια παραλληλα, ενω το καθενα θα χτυπαει στο 0, η πει καμια κουβεντα πιο δυνατα, το limiting θα κρατησει τα πραγματα εκει που πρεπει να ειναι.

Δηλαδη αυτο το setting ειναι up to him πως θα το δουλεψει, μπορει να παραμορφωνει το σημα βαζοντας πολυ ψηλα το master η απλος να το δουλεψει για να μην εχει clips...

Ενα signal flow καπως ετσι που βγαινει χαλι με text.

|Cd1-no compression->master |

|Cd2 no compression->master |

|Φωνη-> 10:1 με αναλογο theshold->master|

-> |Cd1-Cd2-φωνη|-> master fader -> Compressor.

Αυτα τα 3 καναλια μετα πανε στο Master που τα ελενχει με το master fader level και καταληγουν στον compressor που ειναι στο ο τελαιυταιος στην αλυσιδα με Compression 10:1 -0.4db.

Αμα δει οτι μπαινει πολυ ηχος στο compressor απλος χαμηλωνει το master οπως ειπα πριν.

Later

 
Σας ευχαριστώ πολύ. Θα πειραματιστώ με αυτά που μου προτείνετε.

Τα ραδιοφωνικά μηχανήματα εκπομπής και κυρίως τα radio-links δεν κομπρεσάρουν από μόνα τους, απλώς με δυσκολία επιτρέπουν να περάσουν συχνότητες μουσικές κάτω από περίπου 250Hz (στα χαμηλά) και πάνω από 12ΚΗz (στις υψηλές συχνότητες) με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να υπάρχουν μπουκώματα στα χαμηλά και ξυσίματα στις υψηλές.

Εάν ρυθμίσουμε σωστα όμως και δεν το παρακάνουμε, πετυχαίνουμε ένα καλό αποτέλεσμα.

Σας ευχαριστώ

Βαγγέλης

 
Να πω 2 λόγια λόγω σχετικής πείρας στον χώρο.

1.Τα FM καλύπτουν το ηχητικό φάσμα μέχρι τα 15khz.

2.Υπάρχουν 2 σημεία συμπίεσης στο τελικό αποτέλεσμα που ακούμε.

Πρώτα στις φέτες των μικροφώνων.

Συνήθως από 4:1 - 8:1, και κάτι παραπάνω αν έχεις να κάνεις με τον Κακαουνάκη...

Οι μουσικές πηγές (CD κλπ) μένουν ασυμπίεστες.

Το σύνολο τώρα, μετά την κονσόλα, περνάει από ένα Broadcast processor που αποτελείται από multiband compressor / limiter / enhancer (Orban, Millenia, Aphex, κ.α) που συμπιέζει αλλά και κάνει limit ώστε να δώσει όγκο και κυρίως να μην υπερδιαμορφώνει το σήμα κλιπάρωντας.

Ο στόχος συνήθως είναι να έχουμε τον "δυνατότερο" ήχο στη μπάντα.

'Ομως με την υπερδιαμόρφωση το σήμα "σπάει" και δημιουργεί παράσιτα στον αριστερό μας γείτονα.

Τότε βέβαια σε κυνηγάει και η ΕΤΤ, το σώμα που ελέγχει αυτές τις παρατυπίες στα FM.

Γι αυτό απαιτείται σύνεση και να μην παραγίνεται το εφέ.

Εφ' όσον δεν έχεις όμως τέτοιο processor (κάτι που θα πρέπει να προμηθευτείς αν θες να συνεχίσεις) θα πρέπει να τοποθετήσεις στο master out της κονσόλας σου ένα συνδιασμό compressor με ρύθμιση 2-4:1 και στη συνέχεια ένα limiter με brickwall setting που θα κόβει στα 0db πριν πάει στη στερεογεννήτρια και τα link.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top