Revolted Masses, Free Multitracks για κάθε ενδιαφερόμενο!

Δεν ήταν καθόλου ατυχής ήταν απολύτως λογικό να το υποθέσεις. Δεν χρειαζόσουν άλλο Limiting όμως και για αυτό δεν σου έβαλα. Το Limiting γενικώς εξαφανίζει τις μποτες και τα ταμπούρα.

Δεν θέλω να αποπροσανατολίσω τον σκοπό του thread και γι αυτό δεν θα αναφέρω πολλά πράγματα για το  mastering. Αυτό που κάνω εγώ συνήθως είναι να "ζορίζω" την κονσόλα (Trident B Range) τον κομπρέσσορα (Cranesong STC8 / Avalon) και τους κονβέρτορες (Apogee AD/DA16X,Rosetta 800).

Τέλος να αναφέρω ότι το αν θα σταματήσει το loudness war δεν μπορώ να το αποφασίσω εγώ αλλά αυτοί που το δημιούργησαν, δηλ. τα διάσημα mastering facilities. Μέχρι τότε ότι περνάει από τα χέρια μου θα είναι τουλάχιστον το ίδιο δυνατό -αλλά και ταυτόχρονα με αίσθηση της δυναμικής περιοχής- σαν τα δικά τους. Όσοι προτείνουν "χαλαρό" mastering σήμερα δεν είναι σίγουρο οτι μπορουν να κάνουν το track να ακούγεται δυνατό ΑΛΛΑ και με αίσθηση δυναμικής περιοχής.

Αλλά πάλι αυτή είναι απλώς η γνώμη μου και ως γνωστό όλοι έχουμε από μια.

 
Μπράβο για την προσπάθεια και για την προσφορά του πολυκάναλου. Ως τρελός και παλαβός με αυτές τις ..αηδίες (μίξεις κλπ) αν και όχι φαν των brutal φωνητικών, έκανα μια προσπάθεια που με πήγε λίγο πίσω στο χρόνο γιατί κατέληξα οι ρυθμικές να μου ακούγονται λίγο Jeff Waters και οι solo προς Hammett μεριά. Δεν ξέρω αν "έφταιγαν" οι πηγές ή εγώ και το κεφάλι μου, αλλά το αποτέλεσμα μου άρεσε αρκετά για αυτό και το ανεβάζω..ναι, μπορεί το ταμπούρο να είναι πρίμο, ή μπορεί τα δίκασα να εξαφανίζονται πολλές φορές, αλλά μου μένει ένα excitement που μου αρέσει πολύ και είναι αποτέλεσμα της μιάμισης ώρας που ασχολήθηκα και δεν άφησα να με "αναλώσει" το τραγούδι. Συνήθως μετά από αυτό το χρονικό διάστημα έχω καταλήξει στο feeling που θέλω να πάρω από το κομμάτι και μετά απλώς ασχολούμαι με τα λιγότερο σημαντικά (levels κλπ). Έτσι λοιπόν και εδώ, οπότε σας το προσφέρω και ελπίζω να σας αρέσει! Εγώ τουλάχιστον πέρασα ένα ωραίο δίωρο με το κομμάτι, οπότε σας ευχαριστώ για αυτό! Cheers και εύχομαι τα καλύτερα για την μπάντα! Rock on!

http://www.mediafire.com/?j40jn12si10yy5k

 
PJ είπε:
Αλλά πάλι αυτή είναι απλώς η γνώμη μου και ως γνωστό όλοι έχουμε από μια.
Δεκτή, συμφωνώ σε αυτά που γράφεις, μακάρι να αλλάξει το θέμα loudness wars κάποια στιγμή!

Μπράβο για την προσπάθεια και για την προσφορά του πολυκάναλου. Ως τρελός και παλαβός με αυτές τις ..αηδίες (μίξεις κλπ) αν και όχι φαν των brutal φωνητικών, έκανα μια προσπάθεια που με πήγε λίγο πίσω στο χρόνο γιατί κατέληξα οι ρυθμικές να μου ακούγονται λίγο Jeff Waters και οι solo προς Hammett μεριά. Δεν ξέρω αν "έφταιγαν" οι πηγές ή εγώ και το κεφάλι μου, αλλά το αποτέλεσμα μου άρεσε αρκετά για αυτό και το ανεβάζω..ναι, μπορεί το ταμπούρο να είναι πρίμο, ή μπορεί τα δίκασα να εξαφανίζονται πολλές φορές, αλλά μου μένει ένα excitement που μου αρέσει πολύ και είναι αποτέλεσμα της μιάμισης ώρας που ασχολήθηκα και δεν άφησα να με "αναλώσει" το τραγούδι. Συνήθως μετά από αυτό το χρονικό διάστημα έχω καταλήξει στο feeling που θέλω να πάρω από το κομμάτι και μετά απλώς ασχολούμαι με τα λιγότερο σημαντικά (levels κλπ). Έτσι λοιπόν και εδώ, οπότε σας το προσφέρω και ελπίζω να σας αρέσει! Εγώ τουλάχιστον πέρασα ένα ωραίο δίωρο με το κομμάτι, οπότε σας ευχαριστώ για αυτό! Cheers και εύχομαι τα καλύτερα για την μπάντα! Rock on!

http://www.mediafire.com/?j40jn12si10yy5k
Να είσαι καλά haryy! Εμείς ευχαριστούμε για τον χρόνο σου.  ;)

Πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση οφείλω να πω, και με άποψη! Μου αρέσει ότι είναι ισορροπημένη και έχεις βάλει την προσωπική σου πινελιά σε σημεία, πόσο μάλλον για την ώρα που ασχολήθηκες!

Πολλά μπράβο! Θα μεταφέρω το αρχεία και στα υπόλοιπα παιδιά από τη μπάντα μαζί με τις ευχές, cheers!  :)

 
Thanks! ;) H δική σας μίξη είναι πιο power και τα φωνητικά ιδιαίτερα είναι πολύ in your face! Η δική μου προσέγγιση είναι περισσότερο real και πιο μπασαριστή. Για να κάνετε καλύτερη σύγκριση θα πρέπει να ακούσετε τις διαφορές σε ένα daw με ίσες τις στάθμες (αλλά πιθανότατα το ξέρετε αυτό!). Καλή επιτυχία και πάλι!

 
Ευχαριστώ πολύ ;)

Θα κατεβάσω το  project για εξάσκηση...!

 
haryy είπε:
Thanks! ;) H δική σας μίξη είναι πιο power και τα φωνητικά ιδιαίτερα είναι πολύ in your face! Η δική μου προσέγγιση είναι περισσότερο real και πιο μπασαριστή. Για να κάνετε καλύτερη σύγκριση θα πρέπει να ακούσετε τις διαφορές σε ένα daw με ίσες τις στάθμες (αλλά πιθανότατα το ξέρετε αυτό!). Καλή επιτυχία και πάλι!
Ισχύει, θα μάντευα ότι στη μίξη σου το ταμπούρο δεν έχει γίνει replaced καθόλου για παράδειγμα! Στο δεύτερο album ιδανικά θα ήθελα μια τέτοια προσέγγιση, γιατί το πολύ γυάλισμα η αλήθεια είναι ότι αφαιρεί από τη φυσικότητα και την αμεσότητα της παραγωγής. Μια σημείωση, σε αρκετά σημεία ακούγονται κάποια clicks, όπως ακριβώς ο ήχος μιας corrupted κυματομορφής, είναι κάτι που παρουσιάστηκε από την πηγή, ή λόγω του περιορισμένου χρόνου που είχες στη διάθεσή σου;

Ευχαριστώ πολύ ;)

Θα κατεβάσω το  project για εξάσκηση...!
:) Enjoy!!

 
Vaggelis_Revolted είπε:
Ισχύει, θα μάντευα ότι στη μίξη σου το ταμπούρο δεν έχει γίνει replaced καθόλου για παράδειγμα! Στο δεύτερο album ιδανικά θα ήθελα μια τέτοια προσέγγιση, γιατί το πολύ γυάλισμα η αλήθεια είναι ότι αφαιρεί από τη φυσικότητα και την αμεσότητα της παραγωγής. Μια σημείωση, σε αρκετά σημεία ακούγονται κάποια clicks, όπως ακριβώς ο ήχος μιας corrupted κυματομορφής, είναι κάτι που παρουσιάστηκε από την πηγή, ή λόγω του περιορισμένου χρόνου που είχες στη διάθεσή σου;
Δεν έκανα replace τίποτα και δεν κάνω ποτέ, μου φαίνεται ότι ακυρώνεις την σημαντικότερη προσπάθεια με αυτή της μίξης, την ηχογράφηση. Αν όμως το απαιτεί το κομμάτι, θα το κάνω για να φτάσω στο αποτέλεσμα που θέλω. Το συγκεκριμένο ταμπούρο παίρνει δουλειά ακόμη ώστε να πω "θέλει sample".

Το clicks υπάρχουν στην πηγή σας..εντάξει δεν είναι κάτι τρομερό αυτό...βγαίνουν άνετα με editing και στο mix, αλλά όπως είπες, λόγω περιορισμένου χρόνου...περιορίστικα στο βασικό feel του κομματιού. Μετά από αυτό θα έκανα δουλειά περαιτέρω στα προβληματικά σημεία και λίγο παραπάνω στο ταμπούρο και στη στερεοφωνία, και έπειτα θα ζητούσα feedback από εσάς για να μου πείτε τι θα θέλατε παραπάνω ή λιγότερο από το Mix. :)

Είναι πολύ "υγιής" η σκέψη να πάτε σε φυσικότερο αποτέλεσμα στην επόμενη δουλειά σας γιατί θα ξεφύγετε από αυτό που κάνουν όλοι και γιατί θα είναι πιο ανθρώπινο το αποτέλεσμα...απλώς θα χρειαστεί περισσότερη δουλειά το recording για να πάρετε το 70-80% του ήχου που θέλετε εκεί.

 
Καλησπέρα και από ΄μένα,καταρχήν μπράβο και από την πλευρά μου για την προσφορά του πολυκάναλου(μπραβο από πολλές απόψεις),αν και δεν το συνηθίζω να δημοσιέυω mix-remix κομματιών μπήκα και εγώ στον πειρασμό γιατί μου άρεσε το κομμάτι,θα συμφωνήσω με τα λεγόμενα του Χάρη

και του Βαγγέλη αλλά πιστέυω στην συγκεκριμένη ηχογράφηση των τυμπάνων είναι απαραίτητο το replaced για να γίνει πιο ''ανταγωνιστικός'' ο ήχος, γνωριζοντάς  την δυναμική του χώρου-στούντιο που έγινε η ηχογράφηση....ανέβάζω και εγώ την δική μου άποψη που απ' 'οτι άκουσα εκ των υστέρων είναι κοντά στην αρχική με την διαφορά ότι και εγώ 'εχω ακολουθήσει πιο μπασσαριστό δρόμο,όπως και να έχει καλή ακρόαση και καλή τύχη στην μπάντα,και πάλι μπράβο.

Υ.Γ.-1 Δεν μπήκα στη διαδικασία να μπω στα πολύ λεπτά μονοπάτια του edit κυρίως λόγο έλλειψης χρόνου

Υ.Γ.-2 λόγο τεχνικου προβλήματος αδυνατώ να ανεβάσω wav αρχείο οπότε περιορίζομαι στο

ταπεινό mp3

revolted_masses_Ad_rose_mix.mp3

 

Attachments

Καλησπέρα! Μόλις επέστρεψα, και είμαι χαρούμενος που βλέπω εκ νέου συμμετοχή στο thread!

haryy είπε:
Δεν έκανα replace τίποτα και δεν κάνω ποτέ, μου φαίνεται ότι ακυρώνεις την σημαντικότερη προσπάθεια με αυτή της μίξης, την ηχογράφηση. Αν όμως το απαιτεί το κομμάτι, θα το κάνω για να φτάσω στο αποτέλεσμα που θέλω. Το συγκεκριμένο ταμπούρο παίρνει δουλειά ακόμη ώστε να πω "θέλει sample".

Είναι πολύ "υγιής" η σκέψη να πάτε σε φυσικότερο αποτέλεσμα στην επόμενη δουλειά σας γιατί θα ξεφύγετε από αυτό που κάνουν όλοι και γιατί θα είναι πιο ανθρώπινο το αποτέλεσμα...απλώς θα χρειαστεί περισσότερη δουλειά το recording για να πάρετε το 70-80% του ήχου που θέλετε εκεί.

Πολύ σωστά τα όσα γράφεις haryy!  :)

Θυμάμαι παλιότερα να Postάρεις ένα κομμάτι από kyuss, με ρυθμίσεις από ampsims κτλ (το οποίο με είχε βοηθήσει πολύ btw), οπότε δεν μου κάνει εντύπωση η προσέγγισή σου για πιο φυσικό αποτέλεσμα, αλλά και η έφεση για πιο μπασαριστή μίξη (και διόρθωσέ με αν κάνω λάθος!).

Δεν είμαι σίγουρος αν έχω αναφέρει ότι τα περισσότερα σημεία στα έγχορδα (τουλάχιστον στο συγκεκριμένο κομμάτι) είναι one take και συνεχόμενα για να βγει μια πιο live αισθητική.

Η μετέπειτα "γυαλισμένη" μίξη μπορεί να αναίρεσε κατά μεγάλο ποσοστό αυτή την αρχική επιδίωξη, αλλά σίγουρα το πιο ελεύθερο παίξιμο είναι κάτι που βοηθάει να ξεφύγει το τελικό αποτέλεσμα από τον μηχανικό "on the grid" χαρακτήρα που ανέφικτα πολλές φορές συναντάται στο συγκεκριμένο είδος.

Τέλος, μακάρι να φτάσουμε στο σημείο που αναφέρεις για το recording! Όπως να το κάνεις το να έχεις δικό σου χώρο για τύμπανα σου δίνει περιθώρια για πειραματισμό, οπότε στο δεύτερο θα προσέξουμε τις πηγές ακόμα περισσότερο.

Καλησπέρα και από ΄μένα,καταρχήν μπράβο και από την πλευρά μου για την προσφορά του πολυκάναλου(μπραβο από πολλές απόψεις),αν και δεν το συνηθίζω να δημοσιέυω mix-remix κομματιών μπήκα και εγώ στον πειρασμό γιατί μου άρεσε το κομμάτι,θα συμφωνήσω με τα λεγόμενα του Χάρη

και του Βαγγέλη αλλά πιστέυω στην συγκεκριμένη ηχογράφηση των τυμπάνων είναι απαραίτητο το replaced για να γίνει πιο ''ανταγωνιστικός'' ο ήχος, γνωριζοντάς  την δυναμική του χώρου-στούντιο που έγινε η ηχογράφηση....ανέβάζω και εγώ την δική μου άποψη που απ' 'οτι άκουσα εκ των υστέρων είναι κοντά στην αρχική με την διαφορά ότι και εγώ 'εχω ακολουθήσει πιο μπασσαριστό δρόμο,όπως και να έχει καλή ακρόαση και καλή τύχη στην μπάντα,και πάλι μπράβο.

Υ.Γ.-1 Δεν μπήκα στη διαδικασία να μπω στα πολύ λεπτά μονοπάτια του edit κυρίως λόγο έλλειψης χρόνου

Υ.Γ.-2 λόγο τεχνικου προβλήματος αδυνατώ να ανεβάσω wav αρχείο οπότε περιορίζομαι στο

ταπεινό mp3

Να΄σαι καλά ad rose!  :)

Χαίρομαι που σου άρεσε! Πολύ ωραία η μίξη, προσωπικά μου άρεσε πολύ, την προωθώ και στα υπόλοιπα μέλη.

Μου αρέσει ιδιαίτερα που κρατάς πιο μπασαριστό χαρακτήρα στα έγχορδα και “παίρνεις” τα πρίμα σου από τα overheads. Ισχύει ότι πλησιάζει σαν αισθητική την αρχική έκδοση, αλλά και πάλι διαφοροποιείται σε αρκετά σημεία με βάση την αισθητική σου.

Υποθέτω επιβεβαιώνεται αυτό που λένε, ότι δείξε μου 10 διαφορετικούς ηχολήπτες να σου δείξω 10 διαφορετικές μίξεις, ακόμα και αν μιλάμε για ίδιες πηγές.

Θα είχε ενδιαφέρον αν κάποιος χρησιμοποιήσε κάποια τεχνική που να είναι άξια αναφοράς, να την μοιραστεί!

Για παράδειγμα, στη δική μου μίξη, χώρισα το μπάσο σε 3 ίδια κανάλια, τα οποία χειρίστηκα με διαφορετικό τρόπο. Ένα για τα μπάσα (low passed αρκετά χαμηλά για ένα στιβαρό Low end), ένα ελαφρώς "αρπαγμένο" DI (high-passed για να μην συγκρούεται με το πρώτο), και ένα τρίτο με έντονο Mid-range distortion, (το οποίο έκανα automation ανάλογα το μέρος και τη δυναμική του κομματιού). Όλα αυτά έγιναν blend για τον ήχο του μπάσου που είχα στο μυαλό μου, και αργότερα το οδήγησα σε ένα ενιαίο bus για καθολικό eq+comp.

Η συγκεκριμένη πρακτική είναι common practice σε πολλές μίξεις ιδιαίτερα τέτοιου τύπου!  ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έχεις κάνει ωραία δουλειά Βαγγέλη, δώσε και άλλα tips όταν θελήσεις, είμαι σίγουρος ότι όσοι ασχολούνται με το είδος θα το εκτιμήσουν δεόντως.  :D

 
Vaggelis_Revolted είπε:
Καλησπέρα! Μόλις επέστρεψα, και είμαι χαρούμενος που βλέπω εκ νέου συμμετοχή στο thread!

Πολύ σωστά τα όσα γράφεις haryy!  :)

Θυμάμαι παλιότερα να Postάρεις ένα κομμάτι από kyuss, με ρυθμίσεις από ampsims κτλ (το οποίο με είχε βοηθήσει πολύ btw), οπότε δεν μου κάνει εντύπωση η προσέγγισή σου για πιο φυσικό αποτέλεσμα, αλλά και η έφεση για πιο μπασαριστή μίξη (και διόρθωσέ με αν κάνω λάθος!).

Δεν είμαι σίγουρος αν έχω αναφέρει ότι τα περισσότερα σημεία στα έγχορδα (τουλάχιστον στο συγκεκριμένο κομμάτι) είναι one take και συνεχόμενα για να βγει μια πιο live αισθητική.

Η μετέπειτα "γυαλισμένη" μίξη μπορεί να αναίρεσε κατά μεγάλο ποσοστό αυτή την αρχική επιδίωξη, αλλά σίγουρα το πιο ελεύθερο παίξιμο είναι κάτι που βοηθάει να ξεφύγει το τελικό αποτέλεσμα από τον μηχανικό "on the grid" χαρακτήρα που ανέφικτα πολλές φορές συναντάται στο συγκεκριμένο είδος.

Τέλος, μακάρι να φτάσουμε στο σημείο που αναφέρεις για το recording! Όπως να το κάνεις το να έχεις δικό σου χώρο για τύμπανα σου δίνει περιθώρια για πειραματισμό, οπότε στο δεύτερο θα προσέξουμε τις πηγές ακόμα περισσότερο.
Είμαι σίγουρος ότι θα το καταφέρετε, βασιζόμενος και στην τωρινή σας προσπάθεια που είναι αξιέπαινη.

Στο κομμάτι των kyuss έχεις δίκιο για την προσέγγισή μου, αλλά και γενικότερα ισχύουν αυτά που λες για την γενικότερη άποψη που έχω για το recording/mixing. Δεν νομίζω ότι κυνηγάω γενικά ένα μπασαριστό ήχο σε αυτό που κάνω, απλώς μου βγαίνει αυτό φυσιολογικά ώστε να φτάσω στο σημείο να μου αρέσει!

Γενικά, επιτυχημένο αποτέλεσμα για μένα είναι αυτό που έχει άποψη και excitement στο άκουσμά αλλά και φυσικότητα στους ήχους και στο παίξιμο, με φυσικό ανθρώπινο γκρουβ, χωρίς μετρονόμο αν είναι δυνατόν! Οι αναλογίες μπορούν να ποικίλουν ώστε να "ενθουσιαστεί" ο ακροατής. Μπορεί π.χ. ένα κομμάτι να μην έχει καλούς ήχους, άρα θα εστιάσω στο γεγονός ότι πρέπει να δημιουργήσω excitement. Εκεί λοιπόν μπορεί να καταφύγω σε διάφορες ακραίες λύσεις που δεν έχουν να κάνουν με "φυσικότητα", έτσι ώστε να δημιουργήσω ωραίο συναίσθημα (όσο μπορώ) για να παραμείνει ο ακροατής εώς το τέλος και να μην βαρεθεί! Αυτός είναι και απώτερος σκοπός σε ότι κάνω!!

Το δικό σας κομμάτι έχει πολλά ...κιλά συναισθημάτων που μπορεί να δώσει, και αυτό το ένιωσα όσο το δούλεψα..ελπίζω κάτι να έχει περάσει στην μίξη μου από αυτό (τουλάχιστον εγώ προσωπικά, όσες φορές το ακούω, αίσθάνομαι τα ίδια πράγματα όπως και κατά τη διάρκεια του Mix!! ;D Φυσικά, ήθελε κάποιες ώρες παραπάνω για τις ..λεπτομέρειες και για να χαρακτηριστεί ..commercial, αλλά αυτό που ήθελα να δώσω κατά 70-80%, βγήκε!

Anyway, καλή επιτυχία ξανά (που θα την έχετε νομίζω)

 
καλησπέρα και πάλι και από 'μένα,καταρχήν ευχαριστώ που σου άρεσε

τo mix,είμαι της άποψης  ότι το ηχόχρωμα ενός τραγουδιού

δινέται κατά την ηχογράφηση,εγώ απλά ακολούθησα-υπηρέτησα τα πολύ καλόπαιγμένα takes που είχα

στα χέρια μου και τη πολύ πολύ καλή Δουλειά που είχες κάνει(άκουσα προσεκτικά και άλλα κομμάτια που έχεις κάνει),είναι ξεκάθαρο ότι υπήρχε συγκεκριμένη κατέυθυνση για το τελικό αποτέλεσμα(ήχος μπάντας) και κυρίως στις κιθάρες σαν κιθαρίστας που είσαι,και λιγότερο στα τύμπανα,(που έκανες ότι και εγώ)

γι'αυτό και επενέυη εκεί 'οπου κατά την αποψή μου υπήρχε έλειψη χωρίς να μπώ στην διαδικασία να αλλάξω τον ήχο ντε και καλά!!

Αυτά τα λέω γιατί πιστέυω ότι στον σκληρό ήχο αυτό που τον ορίζει είναι ο ήχος της κιθάρας και μετά των τυμπάνων.

Είθισται στην Ελλάδα να μην κάνουμε στο στούντιο αυτό που πρέπει και όπως πρέπει λόγο ελειψης χρημάτων ,ελειψης εξοπλισμού αλλά κυρίως λόγο έλειψης άποψης,μέχρι να πετύχουμε το αποτέλεσμα  που θέλουμε (μιλάμε πάντα για συγκεκριμένο αποτέλεσμα)πλυν ελαχίστων εξαιρέσεων,ένας από αυτούς είναι  και ο harrys ο οποιος θα ψάξει να εκμεταλευτεί μέχρί και το τελευταίο χιλιοστό του χώρου του και του

εξοπλισμού του προκειμένου να έχει το αποτέλεσμα που πρέπει,αυτό το λέω όχι για να κάνω διαφήμιση στον  Harrys,απλά μερικά πράγματα πρέπει να λέγονταί.

Ποστάρω και μια φωτογραφία απο Σουιδική ηχογράφηση τυμπάνων για να καταλάβετε καλύτερα τι εννοώ...

και λέω Σουιδικής γιατί γιατί οι περισότεροι θέλουν να προσεγγίσουν αυτόν τον ήχο!!!!

000090.jpg

 
manosx είπε:
Έχεις κάνει ωραία δουλειά Βαγγέλη, δώσε και άλλα tips όταν θελήσεις, είμαι σίγουρος ότι όσοι ασχολούνται με το είδος θα το εκτιμήσουν δεόντως.  :D
:) :)

Θενξ Μάνο!

Με το που βρω χρόνο θα το κάνω, ετοιμάζω κάτι παρεμφερές έτσι κι αλλιώς οπότε μπορεί να το συμπεριλάβω κι εκεί! Μακάρι να γίνει με τη μορφή συζήτησης/ανταλλαγής απόψεων σε αυτό το thread πάντως!

Haryy χαίρομαι να μιλάω με άτομα σαν κι εσένα (αν και δεν σε γνωρίζω προσωπικά)! Σηκώνει πολύ κουβέντα αυτό που λες, και συμφωνώ σε γενικές γραμμές.

Θα ήθελα μόνο να προσθέσω (χωρίς να θέλω να πιαστώ από μια πρόταση) ότι επιτυχημένο αποτέλεσμα για μένα είναι αυτό που τελικά εξυπηρετεί τη μουσική! Δηλαδή στο σημείο που λές:

έχει άποψη και excitement στο άκουσμά αλλά και φυσικότητα στους ήχους και στο παίξιμο, με φυσικό ανθρώπινο γκρουβ, χωρίς μετρονόμο αν είναι δυνατόν!
Θα φανταζόσουν κάτι αντίστοιχο στο κομμάτι bleed των Meshuggah πχ;

Όπως και να χει το είδος που παίζουμε σαν μπάντα μάλλον έχει κορεστεί τα τελευταία αρκετά χρόνια από τις υπεργυαλισμένες και σχεδόν αποστειρωμένες παραγωγές, το σχεδόν ανά νότα editing, και το αυστηρό quantize.

Γνώμη μου είναι ότι προσεγγίσεις σαν τη δικιά σου μόνο καλό μπορούν να κάνουν στο είδος, αλλά και στη μουσική γενικότερα!

Anyway, κουβέντα να γίνεται! :)

Ad rose, αυτό σκεφτόμουν ακριβώς τις τελευταίες ημέρες. Ειδικά για τις (πολλές φορές χρυσοπληρωμένες) προχειροδουλειές που μαστίζουν τον χώρο του ελεύθερου επαγγελματία στην Ελλάδα. Βέβαια πολλές φορές ισχύει το ό,τι πληρώνεις παίρνεις, αλλά από την άλλη θα συμφωνήσω ότι λίγοι είναι οι άνθρωποι που είναι επαγγελματίες με την ουσιαστική έννοια.

Kαι αυτό δεν ισχύει μόνο στη μουσική αλλά και γενικότερα.

 
Vaggelis_Revolted είπε:
:) :)

Haryy χαίρομαι να μιλάω με άτομα σαν κι εσένα (αν και δεν σε γνωρίζω προσωπικά)! Σηκώνει πολύ κουβέντα αυτό που λες, και συμφωνώ σε γενικές γραμμές.

Θα ήθελα μόνο να προσθέσω (χωρίς να θέλω να πιαστώ από μια πρόταση) ότι επιτυχημένο αποτέλεσμα για μένα είναι αυτό που τελικά εξυπηρετεί τη μουσική! Δηλαδή στο σημείο που λές:

Θα φανταζόσουν κάτι αντίστοιχο στο κομμάτι bleed των Meshuggah πχ;

Όπως και να χει το είδος που παίζουμε σαν μπάντα μάλλον έχει κορεστεί τα τελευταία αρκετά χρόνια από τις υπεργυαλισμένες και σχεδόν αποστειρωμένες παραγωγές, το σχεδόν ανά νότα editing, και το αυστηρό quantize.

Γνώμη μου είναι ότι προσεγγίσεις σαν τη δικιά σου μόνο καλό μπορούν να κάνουν στο είδος, αλλά και στη μουσική γενικότερα!

Anyway, κουβέντα να γίνεται! :)

Mα είναι πολύ απλό να φανταστείς οποιαδήποτε metal μπάντα έτσι... Όταν παίζει Live έξω! Δεν είναι πολύ καλύτερο να βλέπεις σε ένα φεστιβάλ διαφορετικές μπάντες και να ξεχωρίζουν αμέσως από τον ήχο τους και το παίξιμό τους, παρά να ακούς τον ίδιο μονότονο τριγκαρισμένο ήχο από τις ίδιες μπάντες ακούγοντας το cd τους? Με το που θα τριγκάρεις και θα editάρεις στο grid, έχεις μπει αυτόματα στη μηχανή του κιμά/ομογενοποίησης. Δεν είναι δύσκολο για οποιαδήποτε μπάντα να στραφεί στον ήχο της, παρά σε αυτό που κάνουν όλοι! Μόνο πλεονεκτήματα θα έχει μια τέτοια κίνηση. Δεν υπάρχει φυσικά κάποια "τιμωρία" αν αποτύχει στο πείραμα που θα κάνει κάποιος...ίσως δεν είναι ώριμος ο ήχος ακόμα ή δεν υπάρχουν οι κατάλληλες τεχνικές συνθήκες για να αναδειχθεί στο 100% μια μπάντα με αυτόν τον τρόπο. Πρέπει να είναι ο πρωταρχικός στόχος, όμως κατά τη γνώμη μου

 
Η δική μου προσπάθεια στο κομμάτι. Ήταν αρκετά δύσκολο το έργο μου και πήρε αρκετό καιρό και πολλές ώρες διορθώσεων δουλεύοντας σε ένα μέτριο pc που διαθέτω. Σημειωτέον, πρώτη φορά που δουλεύω με φυσικά ντραμς και φωνές.

 
Δεν είχα σκεφτεί ότι το λες με αυτή την έννοια haryy, συμφωνώ και επαυξάνω!

Κυριάκο (είπαμε και κάποια πράγματα μέσω FB), εξαιρετική μίξη!

Περίμενα ώστε να το ακούσω από τα μόνιτορ, και δυστυχώς δεν μου δώθηκε ακόμα η ευκαιρία. Από αυτό που ακούω από τα ηχεία του PC όμως, είναι εξαιρετική δουλειά και φαίνεται ότι αφιέρωσες ώρες με το κομμάτι! 

Αν θέλεις ανέφερε παραπάνω λεπτομέρειες για τη μίξη για να υπάρχει και ανταλλαγή απόψεων! Και πάλι congrats! :)

 
Είπα κι εγώ να γράψω επιτέλους κάποια πραγματάκια για το τι έκανα και κάποιες παρατηρήσεις για τα multitracks.

Ας αρχίσουμε απ'τα ντραμς

    Κατ αρχάς ήταν η πρώτη φορά που δούλεψα με φυσικά ντραμς και ήταν πολύ πιο δύσκολο απ'ό,τι περίμενα. Ήταν φοβερή εμπειρία ωστόσο και ισχυρό challenge (και γι'αυτό επέλεξα να μην κάνω replace τίποτα. Ό,τι ακούγεται από ντραμς είναι αυτό που έχει ηχογραφηθεί.) Μ'άρεσε που υπήρχαν 4 περιφερειακά, "γενικά" μικρόφωνα που ουσιαστικά δίνουν στα ντραμς μια ωραία stereo αίσθηση. Εγώ είχα συνηθίσει σε midi ντραμς που το κάθε τι έχει το δικό του μικρόφωνο με σχεδόν μηδενικές ηχητικές παρεμβάσεις από γειτονικά parts απ'το drum kit.

  Ας περάσουμε στις δυσκολίες των ντραμς και πώς τις αντιμετώπισα:

-αρχικά, η κάπως μουντή κάσα και ταμπούρο.Χρειάστηκε να βάλω 2 eq στο καθένα. 1 για να διαμορφώσω τον ήχο τους καλύτερα, να τον "γυαλίνω" λίγο και άλλο 1 για τη συχνοτική θέση τους στη μίξη.

-Επίσης, λόγω φυσικών ντραμς και, επομένως, αληθινού παίκτη-ντράμμερ, υπήρχαν αρκετές διακυμάνσεις στις εντάσεις των χτυπημάτων πράγμα που μου έκανε το έργο πολύ δύσκολο. Αυτό, γιατί δεν ξέρω κάποιο τεχνικό τρόπο να εξομαλύνω τις εντάσεις στο επιθυμητό επίπεδο οπότε το έκανα χειροκίνητα, πολλές φορές ακόμα και σε σημεία με 16α (tough work!).

-Κάτι άλλο σχετικά ενοχλητικό που δεν ήξερα πώς θα το διορθώσω ήταν οι διαφορετικές τονικότητες που παίρνει το ταμπούρο σε κάτι φάσεις (λόγω του ότι η μπαγκέτα σκάει σε άλλα σημεία του ταμπούρου λογικά). Σε αυτές τις περιπτώσεις τελικά κατέφυγα στο να κάνω copy paste χτυπήματα από άλλα σημεία που δεν είχαν το ίδιο θέμα. Σε αυτή τη λύση κατέφυγα μόνο σε σημεία που χρειαζόταν οπωσδήποτε.

-Τέλος, υπήρχαν κάποια θεματάκια με διαστρεβλωμένες κάσες στις οποίες επίσης έκανα copy paste από άλλα σημεία του κομματιού.

Κατά τ'άλλα πολύ ωραίο παίξιμο απ'τον ντραμμερ με εξαίρεση κάποια σημειάκια (όπως στο πρώτο verse όταν μπαίνουν τα double-αρισμένα φωνητικά) που, από patterns που είχαν το ταμπούρο να σκάει σε 8α και την κάσα να προηγείται με δύο 16α χτυπήματα, ξέφευγε κάποιες φορές σε 3ηχα. Εμένα προσωπικά αυτό δεν με χάλασε ιδιαίτερα και γι'αυτό δεν τα πείραξα κιόλας. Μ'αρέσει ο "ανθρώπινος" παράγοντας να φαίνεται. ;)

Ας περάσουμε στο μπάσο

-Στην αρχή το χρησιμοποίησα εντελώς dry όπως ήταν, μόνο με ένα eq αλλά δεν μ'άρεσε ιδιαίτερα σαν αποτέλεσμα. Έτσι το "πέρασα" και απ'το amplitube 3 για να βγει πιο γεμάτος και chunky ο ήχος του.

-Κάτι που θα έκανα εγώ διαφορετικά στην ηχογράφηση του μπάσου, θα ήταν να ακολουθεί πιο πολύ το παίξιμο των ντραμς και όχι τόσο τις κιθάρες. Προσωπικά, μ'αρέσει πιο πολύ η συγκεκριμένη λογική. Γι'αυτό Βαγγέλη πρόσεξε, μην ξαναγίνει τίποτα τέτοιο!  ;D  ;D

Κιθάρες

-"6 κιθάρες....Αυτά είναι!!" σκέφτηκα μόλις είδα αυτά που έγραφε ο Βαγγέλης στην αρχή του θέματος. Βέβαια ,στη δική μου μίξη, οι 6 κιθάρες συνυπάρχουν μόνο στα σημεία που δεν έχουν φωνητικά ή lead/solo. Επέλεξα να κρατήσω μόνο τις 4 κιθάρες στα περισσότερα σημεία έτσι ώστε όταν "φεύγουν" τα φωνητικά ή η lead κιθάρα, να μην αδειάζει εντελώς ο ήχος αλλά να ξαναγεμίζει με την προσθήκη των επιπλέον 2 ρυθμικών κιθαρών.

-Τώρα όσον αφορά τον ήχο τους, πολύ ωραίοι ήχοι με ποικιλία. Βέβαια αρκετά μπασαριστές και με πολλά πρίμα επίσης. Αλλά γι'αυτό υπάρχει το eq!

-Στο solo section του κομματιού δεν έβαλα την κιθάρα στο κέντρο αλλά γύρω στο 10% αριστερά ή δεξιά (δεν θυμάμαι). Γενικά αποφεύγω να βάζω τα solo στο κέντρο. Επίσης, σημεία του solo τα double-αρα και pan-αρα (κάτι που επίσης μ'αρέσει να κάνω) έτσι ώστε να δίνουν ένα διαφορετικό feel κατά τη διάρκειά του. ;)

φωνητικά

Και εδώ ήταν ακόμα μια δυσκολία που είχα καθώς πρώτη φορά δούλευα με φωνητικά και πόσο μάλλον ακραία φωνητικά.

-Οι δυσκολίες που συνάντησα είχαν να κάνουν με διαφορετικές εντάσεις  από σημείο σε σημείο (ακριβώς το ίδιο πράγμα που περιέγραψα και με τα ντραμς πιο πάνω) καθώς και με τα σίγμα που ήταν υπερβολικά τονισμένα σε σημεία. Και τα 2 αυτά τα fix-αρα χειροκίνητα.

-Έπειτα ήταν το θέμα του eq. Τι eq χρειάζονται έτσι ώστε ούτε πολύ μπροστά να μοιάζουν στον ακροατή, ούτε πολύ θαμμένα, ούτε "ξένα" με τη μίξη.. Tough work αλλά τελικά με τις πολλές δοκιμές βρέθηκε η "χρυσή περιοχή" στο eq!

-Στα σημεία που υπάρχουν gang vocals μαζί με lead vocals έχω ρίξει χειροκίνητα την ένταση στα lead έτσι ώστε να εξομαλύνεται το πράγμα.

-Τα gang vocals άλλο πράγμα! Ωραίο touch!

Αυτά τα ολίγα....Να πω ότι το pc που χρησιμοποίησα είναι μετριότατο, με μέτρια μνήμη RAM (1 giga νομίζω) και την onboard κάρτα ήχου. Όλα τα κανάλια των μέρων των ντραμς τα exportαρα σε ένα ενιαίο κανάλι γιατί το pc μου απλά δεν το σήκωνε αλλιώς το project!!

Το DAW που χρησιμοποίησα είναι το REAPER (όχι το καινούριο, μια πιο παλιά έκδοση) και mastering έκανα μέσω του T-RACKS 3.

Ευχαριστώ όποιον έκατσε και το διάβασε!

 
Καλημέρα!

Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα λες, νομίζω ότι μπορούν να βοηθήσουν πολλά άτομα, έστω και σε θεωρητικό επίπεδο.

Αυτό που εκτιμάω περισσότερο (και είναι και το πιο ουσιαστικό) είναι ότι αφιέρωσες πολλές ώρες, κάτι που φαίνεται στη μίξη σου αλλά και σε αυτά που γράφεις.

Να σημειώσω ότι πολλά από αυτά που συνάντησες είναι προβλήματα “ρουτίνας” σε ένα τυπικό multitrack, ειδικά αν πρόκειται για σπιτική παραγωγή! Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο επόμενο θα φροντίσουμε να βελτιώσουμε αρκετά από αυτά, ειδικά όσο προχωράμε ως μπάντα και μαζεύουμε εμπειρίες.

Σε λίγες μέρες ανεβάζουμε το 4ο  βίντεο από κομμάτι του album, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να τσεκάρει το fb της μπάντας για περισσότερα σχετικά νέα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έλα να βλέπουμε και καμιά νέα μίξη!!  :)

 
BGkakos είπε:
Έλα να βλέπουμε και καμιά νέα μίξη!!  :)
Μακάρι! Έστω και πληροφοριακά πως σας φάνηκαν οι πηγές πχ ή τι θα κάνατε διαφορετικό νομίζω μπορεί να βοηθήσει στην κουβέντα! Οι πηγές είναι ακόμα διαθέσιμες για downloading!

Παρεμπιπτόντως τσεκάρετε το νέο κομμάτι που ανεβάσαμε μόλις στο YouTube



 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα