Reverb: Algorithmic vs Convolution vs The real (?) thing

bloody_sunday είπε:
Δεν ξέρω σε τι "κουρδισμένα" ψηφιακά μονοπάτια πηγαίνω τώρα αλλά έχω την εντύπωση ότι τα πάντα μετρούν, ειδικά οι converters, και ότι αν είχαμε δυο όμοια κυκλώματα αλλά με διαφορετικές "καρδιές" αυτό που έχει converter καλύτερης ποιότητας θα έχει και το καλύτερο αποτέλεσμα (ή τουλάχ. πιο κοντά στο θεωρητικό όριο αξιοπιστίας, αν & όχι απαραίτητα ωραιότερο ηχητικά). Θα με ενδιέφερε να διαβάσω απόψεις επ'αυτού...
...Ναι αυτό θα ήταν το λογικό....το ζήτημα είναι ότι τα "κλασσικά" παραδείγματα που αναφερθήκαν έχουν σαφέστατα χειρότερης ποιότητας μετατροπείς από τα μεταγενέστερα "αδελφάκια" τους (πχ 480 με 960, ή τα ΕΜΤ με οτιδήποτε μετέπειτα και σίγουρα σε σχέση με το 99.9% από τους σύγχρονους μετατροπείς) παρ'όλα αυτά χιλιάδες άνθρωποι εξακολουθούν να πίνουν νερό στο όνομα τους....αυτό που θέλω να πω είναι πως ίσως στην συγκεκριμένη επεξεργαστική κατηγορία η μικρότερη δυναμική περιοχή και συχνότητα δειγματολειψίας οδηγούν σε ένα πιο εύηχο και "γνώριμο" για τα αυτιά μας αποτέλεσμα

Μα οι κατασκευαστές/προγραμματιστές των reverbs κάνουν το παν για να έχουν τη μεγαλύτερη αξιοπιστία στο προς αντιγραφή αποτύπωμα, με πολύ ακριβό εξοπλισμό, μεγάλη μελέτη στις τοποθετήσεις των μικροφώνων κλπ κλπ. Είναι γεγονός ότι η πιστή αντιγραφή δεν πρόκειται ποτέ να είναι καλύτερη από την πρωτότυπη αποτύπωση, αλλά το ερώτημα είναι από ποια σκοπιά πρέπει να μας απασχολεί αυτό...
...το ζήτημα όμως εδώ είναι πως κάποιοι (πολλοί) επιλέγουν ένα convolution reverb για τις Plate προσομειώσεις ενός 480 και όχι για τις προσομειώσεις του αυθεντικού Plate....επιλέγουν δηλαδή την πιστή προσομείωση μιας όχι και τόσο πιστής προσομείωσης  ;D.....ίσως και αυτό να είναι ολόγος της επιτυχίας τους...η δυνατότητα να έχεις στα χέρια σου ένα πανάκριβο algorithmic classic (προσομειωμένο) με πολύ λίγα (αναλογικά) χρήματα και όχι τόσο η πιστή "απεικόνιση" φυσικών χώρων....

Το παράδοξο είναι πως για χρόνια ο audio κόσμος παραπονιώταν για την έλειψη ρεαλιστικών reverb επεξεργαστών.....μιλάμε για μουσική βέβαια...στο sound designing & post production τα convolution reverb έχουν πιο ορθολογιστική χρήση και φυσικά μεγάλη επιτυχία (μαζί βέβαια με τις προτώτυπες τεχνικές όπως αυτή που ανέφερε ο Γιάννης) 

 
.....Πιστεύω πως η ιδιαιτερότητα τους είναι οι υποδεέστεροι ADC & DAC που χρησιμοποιούσαν κλασσικά μηχανήματα σαν τα 224 και 480 που ανέφερες και το πως αυτοί επιδρούσαν στο ηχητικό αποτέλεσμα  ....

Ναι, ακόμη και αυτό το "μεταφυσικό" δεν είναι και τόσο παράλογο μια και τα μηχανήματα αυτά ήταν φτιαγμένα optimized και πήγαιναν ενδεχομένως πακέτο με τους μικρότερης ανάλυσης αλλά πολύ μουσικούς κονβερτορες που χρησιμοποιούσαν και όλα τα υπόλοιπα components φυσικά.

Αυτό το πανάκριβο για την εποχή τους -και όχι μόνο- πακέτο είναι που μάλλον έκανε την διαφορά και όχι οι αλγόριθμοι αυτοί καθ'εαυτοί...

 
....μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή του θέματος είναι ο πειραματισμός και η σύντηξη ( :o) τεχνολογιών και προσεγγίσεων.....

Πολλές φορές για παράδειγμα μου αρέσει να οδηγώ το return track ενός "τεχνητού" ψηφιακού spring reverb (είτε algorithmic είτε convolution) μέσω reamping σε ένα Fender Super Reverb και με την προσθήκη και "λίγου" ελατηρίου και από τον ενισχυτή (και λίγου φυσήματος ;D) να το ηχογραφώ και να το "μιξάρω" με το αρχικό reverb track...(κάποιες φορές ηχογραφώ απλά το rumbling και τον αέρα ενός υπεροδηγημένου JTM45 και το χρησιμοποιώ ως track ambiance :o)...άλλες φορές πάλι φτιάχνω reverb patches χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό από διαφορετικούς επεξεργαστές αναλογικούς και ψηφιακούς πχ. την προηγούμενη εβδομάδα "παιδευόμουνα" με ένα vocal reverb αποτελούμενο από ένα πολύ κοντό room impulse responce για τα early reflections, ένα σχετικά κοντό Plate algorithmic emulation από το Sonnox Oxford συνδυασμένο με ένα πολύ γρήγορο και ανεπαίσθητο tape echo/spring reverb στον ρόλο του κυρίως reverb και τέλος ένα αναλογικό spring reverb με (σχετικά) μεγάλο decay time και "τεχνητό" predelay (μέσω καθυστέρησης του send)

Με τον τρόπο αυτό πέτυχα το επιθυμητό αποτέλεσμα το οποίο ήταν ένα reverb με ρεαλισμό στα early reflections "ζεστό" και όχι οξύ σώμα αλλά με παρουσία στην μίξη (ο συνδυασμός του αναλογικού tape echo με το ψηφιακό algorithmic) και ένα πιο σκοτεινό και χαρακτηριστικό "σβήσιμο" (από το spring).....

Επίσης τρελαίνομαι για room mics τα οποία θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι ακόμα και του artificial reverberation όπως δηλαδή το συζητάμε....

.....κάποιες φορές πάλι η λύση μπορεί να είναι ένα patch από το πιο άσχετο freeware plugin ;D ;D ;D

...αν λοιπόν κάποιος έχει κάποια ωραία "τεχνική" να προτείνει, θα ήθελα πολύ να την ακούσω ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο δικός μου ο πειραματισμός στο reverb είναι μέσω των αλγόριθμων του H-8000FW (με διάφορα modules) - αλλά με ενδιαφέρει αυτό που έκανε ο Νικόδημος (συνδυασμός early-reflections + tails από διαφορετικά reverbs).

 
haryy είπε:
Ωραίες τεχνικές Nicodemos!!

Eγώ να πω την αλήθεια δεν είχα ποτέ την υπομονή να πειραματιστώ με reverb.

Aπλά το μόνο που χρησιμοποιώ συνήθως είναι το Sir με το Emt250 convolution και συνήθως το preset με χρόνο 2.5sec.

http://www.knufinke.de/sir/downloads/Sir_1011.zip

http://www.echochamber.ch/responses/emt250/EMT250.zip
thanks haryy....

εγώ χρησιμοποιώ το SIR2 και ειδικά τα plate σαν αυτό του ΕΜΤ 250 που αναφερεις είναι τρομερά...το κυριώτερο υπάρχουν άπειρες impulse βιβλιοθήκες εντελώς δωρεάν ;)...το μόνο μείον είναι βέβαια η πολύ μικρή δυνατότητα παρέμβασης ::)

Επίσης εξαιρετικό και με λίγο διαφορετική προσέγγιση στο θέμα convolution είναι το Nebula3 της Acoustica audio.

 
....περιμένω πως και πως  να βγάλει κάποιος impulse responces από "κλιμακοστάσιο ελληνικής πολυόροφης οικοδομής περιόδου 85-95".......ελπίζω να κυκλοφορεί σε εκδόσεις των 4,6 και 8 ορόφων ;D ;D ;D ;D ;D

...σοβαρά τώρα τα κλιμακοστάσια των πολυκατοικιών (ειδικά αυτά που έχουν και διάδρομο και καταλαμβάνουν μεγάλο τμήμα του κάθε ορόφο) έχουν εντελώς ιδιόμορφο χρώμα σε ότι αφορά την αντήχηση ;)

 
Πολύ θα ήθελα πάντως να έχω ένα EMT, ή ακόμη και 2 για να παίζεις και διπλό με τους φίλους σου!  ;D ;D

1976-emt-250.web.jpg


 
Ωραίος ο fleamail, έτσι-έτσι 8)

Nikodemos, το Nebula λίγο ακατανόητο το βρήκα και ενώ έχω ακούσει τα καλύτερα, δεν θυμάμαι να ενθουσιάστηκα (μάλλον compressors είχα δοκιμάσει). Το free έχει καλά δείγματα reverb?

 
haryy είπε:
Nikodemos, το Nebula λίγο ακατανόητο το βρήκα και ενώ έχω ακούσει τα καλύτερα, δεν θυμάμαι να ενθουσιάστηκα (μάλλον compressors είχα δοκιμάσει). Το free έχει καλά δείγματα reverb?
;D έχεις απόλυτο δίκιο...το nebula σε ότι αφορά την λογική της λειτουργίας του είναι λίγο "ότι να'ναι"  ;D......δεν ξέρω αν το free έχει δείγματα reverb χρησιμοποιώ την comercial έκδοση (επίσης με πολλά προβλήματα :()....παρά τα προβλήματα πάντως η λογική του με έχει ενθουσιάσει και σκέφτομαι να πάρω και το NAT3, το modelling πρόγραμμα δηλαδή με το οποίο μπορείς να δημιουργήσεις models από αναλογικό gear ;)

Πολύ θα ήθελα πάντως να έχω ένα EMT, ή ακόμη και 2 για να παίζεις και διπλό με τους φίλους σου!  ;D ;D

1976-emt-250.web.jpg
Πάρη αν βρεις κάνα παλιό, βρώμικο και σκονισμένο τέτοιο σαράβαλο φέρτο σε μένα που έχω χώρο για σαβούρα και θα σου δώσω εγώ ένα playstation2 που είναι πιο καινούριο και έχει και 2 χειριστήρια για να παίζετε εύκολα διπλό με τους φίλους σου ;D ;D ;D ;D ;D ;D 

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top